abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207144378
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.

Laat ik voorop stellen dat ik die verhuizing ook onzin vind maar het gaat niet het verschil maken.
Die 17 miljoen mensen ook niet.
"Pools are perfect for holding water"
pi_207144436
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:34 schreef xzaz het volgende:

[..]
Omdat het gewoon goed gaat? Ja het is economisch zwaarder maar als huizenbezitter gaat het mij prima af.
Aha de “ik” anecdote. Zegt helemaal niks. Er zal ook vast een noord-Koreaan het goed hebben, betekent dat automatisch dat het in noord-Korea hartstikke goed gaat?
  maandag 19 december 2022 @ 12:44:02 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207144496
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Energie en vreten was te goedkoop
Yep: "Groene grachtengordel redenaties."
Voor degene die het makkelijk kunnen betalen is het onverteerbaar dat de paupers ook het warm/eten hebben (kunnen betalen). Waar dat "te" vandaan komt - ook als dik modaal verdienende - is mij verder een raadsel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207144499
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:35 schreef probeer het volgende:

[..]
Die 17 miljoen mensen ook niet.
Vreemde redenatie, ieder mens in de EU heeft gemiddeld ongeveer 1/450 miljoenste deel invloed.
Dan zou je dus kunnen stellen dat het geen zin heeft om met die 450 miljoen mensen iets aan CO2 uitstoot te doen omdat 1 mens maar zo weinig invloed heeft.
  maandag 19 december 2022 @ 12:45:19 #280
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207144513
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef Homey het volgende:

[..]
Aha de “ik” anecdote. Zegt helemaal niks. Er zal ook vast een noord-Koreaan het goed hebben, betekent dat automatisch dat het in noord-Korea hartstikke goed gaat?
Weet je hoeveel het mij boeit als het goed gaat met de minima. zoveel:
  maandag 19 december 2022 @ 12:45:41 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207144518
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 10:48 schreef maily het volgende:
Is het al warme truienweek in de 2e kamer?
Kan technisch niet want ze moeten een jasje dragen.
pi_207144550
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Vreemde redenatie, ieder mens in de EU heeft gemiddeld ongeveer 1/450 miljoenste deel invloed.
Dan zou je dus kunnen stellen dat het geen zin heeft om met die 450 miljoen mensen iets aan CO2 uitstoot te doen omdat 1 mens maar zo weinig invloed heeft.
Dan hebben 50.000 keer op keer verhuizende mensen toch ook invloed?
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 19 december 2022 @ 12:51:27 #283
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_207144602
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Kinderen zijn de toekomst van je land, zonder kinderen houd het bestaan van je land en je cultuur gewoon op.
Ik ben zelf niet zo van de subsidies maar van alle subsidies die er bestaan vind ik deze nog het beste te verkopen.
Ik ben het met je eens dat kinderen de toekomst van een land zijn en dat het belangrijk is om in ze te investeren. Het is waar dat subsidies soms omstreden kunnen zijn, maar in het geval van kinderopvang en -zorg kan het een effectief middel zijn om ouders te ondersteunen bij het combineren van werk en gezin. Het kan ook helpen om de kosten van kinderopvang te verlagen, wat kan bijdragen aan het verminderen van de economische druk op ouders en het verhogen van de participatie van vrouwen in de arbeidsmarkt. Uiteindelijk kan dit leiden tot meer duurzame economische groei en sociale stabiliteit op lange termijn.
Nooit meer slapen
pi_207144608
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Dan hebben 50.000 keer op keer verhuizende mensen toch ook invloed?
Absoluut, 100%.
Maar dat is niet iets dat gaat veranderen dus ik heb me er maar bij neergelegd.

De overige 450 miljoen zullen het moeten doen.

Je kan moeilijk 100 jaar niets doen om zoiets.
  maandag 19 december 2022 @ 12:55:51 #285
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207144670
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:57 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Het zou voor iedereen een principe kwestie moeten zijn. Ze hebben hun mond vol over co2 belastingen, alles om de aarde te redden, maar ondertussen wel vrolijk 200 miljoen op jaarbasis verknallen aal die verhuizingen... Plus alle co2 uitstoot die daar bij komt kijken.
Het gaat niet om het bedrag maar het gedrag dat als voorbeeld moet dienen. Ook saillant is dat de EU-klaplopers zelf nagenoeg geen belasting betalen maar wel als onverkozen groep gaan bepalen hoe anderen moeten leven en worden gemolken.

Dan kan iemand lang volhouden dat die het kleine beetje van een paar honderd miljoen er op vele honderden miljarden, er niet toe doen en gaat het bij mij toch schuren. Het is het voortdurend denken dat onopvallend een klein beetje graaien niet erg zou zijn omdat er genoeg is.
  maandag 19 december 2022 @ 13:03:59 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207144806
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:15 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik kende het nog niet. Is CBAM iets waar niet-europese landen zich ook op zullen moeten intekenen (als ze handel willen hebben met Europa oid)
Waarom zou je die handel willen hebben als kosten daarvan niet zijn te verwerken in het product dat mensen in de EU gaan betalen ?

De wereld van 8miljard mensen is groter dan die gestoorde enclave van 500miljoen die door 500 klimaat ridders in het moeras worden gezet. Straks zijn we het naturapark in de wereld waar rijke toeristen via de satelliet dan aapjes bestuderen met hoe het was in de tijd zonder overvloedige energie en eten.
//--//
Ik raak geirriteerd van de misleidende retoriek in media dat bedrijven moeten betalen, wat sws nooit het geval is omdat alle impliciete (on)kosten worden betaald door de afnemer(s) en bedrijven verder dienen als tolgaarder van een overheid.
  maandag 19 december 2022 @ 13:10:45 #287
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207144910
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Homey het volgende:

[..]
Nederlanders zijn zeer belastingtrouw. Hoogste van de wereld geloof ik. We mopperen, maar betalen toch. Massaal protesteren tegen de eigen overheid zal nooit gebeuren, daarvoor zijn we te loyaal aan onze leiders. Rutte liegt en bedriegt de boel al meer dan 12 jaar, Kaag is duidelijk alleen special interests aan het behartigen, maar zie je grote demo's tegen ze? Me neither.
Wel eens meegemaakt dat je niet betaalt (?) en met een activistische opstelling krijgen dwarsliggers een ander leven dat een stuk lastiger is om van te leven. Ons stelsel is een zeer doordacht systeem om mensen daarin te dwingen te doen wat wordt opgelegd.
pi_207144913
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:39 schreef Homey het volgende:

[..]
Wel als hij een eigen huis heeft kennelijk.
pi_207145158
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:45 schreef xzaz het volgende:

[..]
Weet je hoeveel het mij boeit als het goed gaat met de minima. zoveel:
En weer praat je alleen maar over jezelf.
  maandag 19 december 2022 @ 13:28:52 #290
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_207145227
quote:
5s.gif Op maandag 19 december 2022 13:03 schreef Vallon het volgende:

[..]
Waarom zou je die handel willen hebben als kosten daarvan niet zijn te verwerken in het product dat mensen in de EU gaan betalen ?
Als bedrijven betalen voor hun CO2 uitstoot (direct of indirect) dan zullen de kosten uiteindelijk meegerekend worden in het product?
Ik snap even niet wat daar zo verwarrend aan is.

quote:
De wereld van 8miljard mensen is groter dan die gestoorde enclave van 500miljoen die door 500 klimaat ridders in het moeras worden gezet. Straks zijn we het naturapark in de wereld waar rijke toeristen via de satelliet dan aapjes bestuderen met hoe het was in de tijd zonder overvloedige energie en eten.
Europa is een grote afzetmarkt. Als jij een handelsverdrag met de EU wil dan zal je als land moeten meedoen met zo'n tax (is dan het enige vatbare idee denk ik)

quote:
//--//
Ik raak geirriteerd van de misleidende retoriek in media dat bedrijven moeten betalen, wat sws nooit het geval is omdat alle impliciete (on)kosten worden betaald door de afnemer(s) en bedrijven verder dienen als tolgaarder van een overheid.
Wat is denk jij vatbaarder? Per burger terugrekenen hoeveel CO2 ze hebben verbruikt door ELK product wat ze hebben gekocht en gebruikt dat jaar terug te rekenen naar de hoeveelheid CO2 die per component nodig was om het te vervaardigen?

Of.. om de enkele grote energiebedrijven te dwingen hun directe CO2 uitstoot te compenseren. Je gebruikt iets uit de atmosfeer (in dit geval pak je O2 en dump je CO2).. dat was tot dan toe gratis. Heel logisch dat je daar voor gaat betalen.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 19 december 2022 @ 13:28:56 #291
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207145229
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 09:24 schreef vosss het volgende:
DIT WAS TOCH EEN COMPLOTTHEORIE?????

_O-!
Nou nog koppelen aan een sociale kredietsysteem en we zijn er :{

Zeg maar dag tegen de laatste restjes industrie en economie dat we hier nog hadden. Europa is hard op weg een derde wereld continent te worden. We worden al aan alle kanten voorbij gelopen en dat wordt zo niet bepaald beter :')
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207145323
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Nou nog koppelen aan een sociale kredietsysteem en we zijn er :{

Zeg maar dag tegen de laatste restjes industrie en economie dat we hier nog hadden. Europa is hard op weg een derde wereld continent te worden. We worden al aan alle kanten voorbij gelopen en dat wordt zo niet bepaald beter :')
Stem dan een keer anders en laat de traditionele partijen de klere krijgen. Die kunnen dit soort onzin ook tegenhouden/vernietigen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207145355
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 12:20 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit ja. _O_

Overheid is er met succes in geslaagd om een mentaliteit te creëren dat het geld dat je op je rekening krijgt er is om te verbrassen. En dat als er dan problemen zijn, dat je dan je handje op moet houden.
leer mij dat ook eens. Ik werk, maar ik heb nooit recht op toeslagen, subsidies of ander gratis geld.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_207145388
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Stem dan een keer anders en laat de traditionele partijen de klere krijgen. Die kunnen dit soort onzin ook tegenhouden/vernietigen.
Alsof dat wat gaat doen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 19 december 2022 @ 13:37:43 #295
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_207145390
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:21 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Dit is de zoveelste stap richting 'The Great Reset'.
Het digitale paspoort komt er ook aan en daar kan mooi een CO2 uitstoot tegoed aangehangen worden.
En als dat op is dan kun je alleen nog maar binnen blijven voor de rest van de maand.
Digitaal paspoort en nog veel enger: een digitale euro. Daarmee heeft de overheid volledige controle over wát je aanschaft daarmee. Sta je bij de pomp, kaartje erin: Sorry, uw CO2 krediet is niet toereikend.

Ik denk dat die dystopische toekomst dichterbij is dan menigeen denkt -O-
Vooral lekker allemaal op D66 en VVD andere andere pro-EU partijen blijven stemmen. Die britten waren zo gek nog niet.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_207145575
==> BNW
pi_207145651
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
Digitaal paspoort en nog veel enger: een digitale euro. Daarmee heeft de overheid volledige controle over wát je aanschaft daarmee. Sta je bij de pomp, kaartje erin: Sorry, uw CO2 krediet is niet toereikend.

Ik denk dat die dystopische toekomst dichterbij is dan menigeen denkt -O-
Vooral lekker allemaal op D66 en VVD andere andere pro-EU partijen blijven stemmen. Die britten waren zo gek nog niet.
Alsof je nu naar de pomp gaat zonder geld. De meeste mensen budgetteren een beetje zodat ze niet zonder geld/CO2 krediet gaan tanken.

En als je zo'n grootvervuiler bent kun je vast wel wat credits bijkopen.
pi_207145692
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
==> BNW
Helaas wordt het steeds weer realiteit die dingen die aanvankelijk wazige complotten waren.
pi_207145741
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:52 schreef Halcon het volgende:

[..]
Helaas wordt het steeds weer realiteit die dingen die aanvankelijk wazige complotten waren.
Steeds weer ja? Komop zeg..
  maandag 19 december 2022 @ 14:03:14 #300
65846 Bocaj
47th President.
pi_207145874
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:47 schreef Jor_Dii het volgende:
==> BNW
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 13:55 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]