En dat kan je vanuit 1 frame concluderen? Ze zoeken nog jeugdzorgmedewerkers.quote:Op zondag 18 december 2022 16:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als die foto niet bewerkt is lijkt Thunberg wel een paar steekjes los te hebben.
[ afbeelding ]
Het zou voor iedereen een principe kwestie moeten zijn. Ze hebben hun mond vol over co2 belastingen, alles om de aarde te redden, maar ondertussen wel vrolijk 200 miljoen op jaarbasis verknallen aal die verhuizingen... Plus alle co2 uitstoot die daar bij komt kijken.quote:Op maandag 19 december 2022 10:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het is voor jou een principekwestie geworden.
Inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2022 10:57 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Het zou voor iedereen een principe kwestie moeten zijn. Ze hebben hun mond vol over co2 belastingen, alles om de aarde te redden, maar ondertussen wel vrolijk 200 miljoen op jaarbasis verknallen aal die verhuizingen... Plus alle co2 uitstoot die daar bij komt kijken.
Aan de pomp en bij de energieboer denk ikquote:Op maandag 19 december 2022 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit is toch gewoon een belastingmaatregel die buiten ons geïnd gaat worden? Wat is dit voor waanzin.
Lerarentekort prima, maar zorg is toch al stervende.quote:Op maandag 19 december 2022 11:01 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat we een beetje naar het milieu moeten kijken en ook voor de mensen na ons vind ik prima.
Maar zoals zovaak slaan we als EU wel ver door mijn inziens. Er zijn zoveel meer problemen, acute problemen, waar ik weinig verandering in zie. Denk aan de zorg in Nederland die leegloopt of het grote lerarentekort. Om maar twee voorbeelden te noemen.
Je bedoelt zoiets als CBAM?quote:Op maandag 19 december 2022 11:08 schreef SpecialK het volgende:
CO2 uitstoot moet op wereldwijd niveau worden gecomponseerd.
Wat je nu veroorzaakt is dat nog meer industrie dus weggaat uit Europa naar buitenlanden die die compensatie niet betalen. Het effect is niet dat er minder CO2 wordt uitgestoten maar vooral dat Europa armer wordt en dat landen die het milieu aan hun laars lappen de overhand gaan krijgen.
De atmosfeer is een condominium en elk bedrijf wat geld verdient doet dat door deels gebruik te maken van deze gemeenschappelijke bron en zal gewoon moeten betalen voor hun gebruik en vervuiling. En elk bedrijf wat dan ook dus CO2 "schrobt en sekwestert" zal betaald moeten worden uit dat potje. Alleen op die manier kunnen we dit probleem ooit nog rechttrekken.
Ik kende het nog niet. Is CBAM iets waar niet-europese landen zich ook op zullen moeten intekenen (als ze handel willen hebben met Europa oid)quote:Op maandag 19 december 2022 11:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als CBAM?
Laat wel goed zien hoe ze er zelf in staan. Een leider geeft het voorbeeld.quote:Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.
Laat ik voorop stellen dat ik die verhuizing ook onzin vind maar het gaat niet het verschil maken.
wss omdat het de burger gaat kosten maar uiteindelijk voor de staatskas goed is.quote:Op maandag 19 december 2022 11:18 schreef Homey het volgende:
Merk op hoe Rutte en Kaag tegenover onze (nogal kritiekloze) pers de boel ontkennen dan wel doodzwijgen, maar in Brussel de stiekeme aanjagers zijn. Twofaced.
Nederlanders zijn zeer belastingtrouw. Hoogste van de wereld geloof ik. We mopperen, maar betalen toch. Massaal protesteren tegen de eigen overheid zal nooit gebeuren, daarvoor zijn we te loyaal aan onze leiders. Rutte liegt en bedriegt de boel al meer dan 12 jaar, Kaag is duidelijk alleen special interests aan het behartigen, maar zie je grote demo's tegen ze? Me neither.quote:Op maandag 19 december 2022 11:19 schreef xzaz het volgende:
[..]
wss omdat het de burger gaat kosten maar uiteindelijk voor de staatskas goed is.
Lijkt me prima, eigenlijk.quote:Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Ali_boo het volgende:
De volkskrant heeft een co2 calculator
Check voor de gein hoeveel een reis naar Australië of Vietnam zou kosten
Zoveel kun je reizen met een duurzaam CO2-budget
Om de doelstellingen van het Klimaatakkoord te halen, is minder reizen noodzakelijk. Willen we het doel van 2020 halen, dan heeft iedere Nederlander een budget van 1073 kilo CO2. Hoe ziet jouw vakantiejaar er dan uit?
https://www.volkskrant.nl(...)Fduckduckgo.com%2F#/
Als het zo doorgaat boek ik nog 1 reis: een enkeltje buitenland.quote:Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Ali_boo het volgende:
Zoveel kun je reizen met een duurzaam CO2-budget
Om de doelstellingen van het Klimaatakkoord te halen, is minder reizen noodzakelijk. Willen we het doel van 2020 halen, dan heeft iedere Nederlander een budget van 1073 kilo CO2. Hoe ziet jouw vakantiejaar er dan uit?
https://www.volkskrant.nl(...)Fduckduckgo.com%2F#/
Omdat het gewoon goed gaat? Ja het is economisch zwaarder maar als huizenbezitter gaat het mij prima af.quote:Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Homey het volgende:
[..]
Nederlanders zijn zeer belastingtrouw. Hoogste van de wereld geloof ik. We mopperen, maar betalen toch. Massaal protesteren tegen de eigen overheid zal nooit gebeuren, daarvoor zijn we te loyaal aan onze leiders. Rutte liegt en bedriegt de boel al meer dan 12 jaar, Kaag is duidelijk alleen special interests aan het behartigen, maar zie je grote demo's tegen ze? Me neither.
Dat noemen we kikkerperspectief.quote:Op maandag 19 december 2022 11:34 schreef xzaz het volgende:
[..]
Omdat het gewoon goed gaat? Ja het is economisch zwaarder maar als huizenbezitter gaat het mij prima af.
Hoezo niet voor iedereen is het lastig. Alleen als je pauper bent.quote:Op maandag 19 december 2022 11:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat noemen we kikkerperspectief.
Niet van toepassing. Ik stem niet op een groene partij dus maak niet van die verre reizen.quote:Op maandag 19 december 2022 11:26 schreef Ali_boo het volgende:
Dat bedoel ik. Kikkerperspectief.quote:Op maandag 19 december 2022 11:43 schreef xzaz het volgende:
[..]
Hoezo niet voor iedereen is het lastig. Alleen als je pauper bent.
Echt who fucking cares. Elke week is er wel een voorbeeld van een vrouw met een pitbull met 3 kinderen die in een socialehuurwoning woont met enkelglas die ziek is en afgekeurd.quote:Op maandag 19 december 2022 11:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Kikkerperspectief.
Het is pas een hel als er geen diversiteit is, want dan moet men helemaal alleen vechten tegen de oudere religieuze eenheid.quote:Op zondag 18 december 2022 20:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Diversiteit is het grootst in het dodenrijk. Meer dan 90% van alle soorten zijn uitgestorven. Streven naar diversiteit in het extreme leidt naar de dood. Deze zogenoemde "goede" weg der "deugd" leidt met zekerheid naar de hel.
Dit ja.quote:Op maandag 19 december 2022 11:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
Echt who fucking cares. Elke week is er wel een voorbeeld van een vrouw met een pitbull met 3 kinderen die in een socialehuurwoning woont met enkelglas die ziek is en afgekeurd.
Hoe lang gaan we deze mensen gewoon eens aan hun verantwoordelijkheden houden wat betreft hun keuzes in het leven? Waarom moet iedereen altijd direct naar de overheid gaan als hun keuzes slecht uitpakken?
Leer gewoon met geld omgaan.
Gvd schandaligquote:Op maandag 19 december 2022 10:50 schreef stropdaz het volgende:
[..]
Inderdaad.
Begin daar maar eens zou ik zeggen. Geef het goede voorbeeld.
Ik wil ook wel eens weten hoe warm het is in huize maxima en alexander.
[..]
Niet nodig, de verwarming bolt daar op 21 graden las ik vandaag: https://www.telegraaf.nl/(...)ministerie-21-graden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |