Daarbij komt dat het niet zo best meer gaat de de chinese economie na de implosie van de onroerendgoedbubble en gevolgen van het Covid beleid. De oorlogsdreiging naar Taiwan neemt door de economische problematiek toe. Beter houden we ze bezig dan dat ze zich in een oorlog storten waarbij de gevolgen vergeleken het Oekraine conflict (zo nietig in vergelijk) niet eens op je radar meer zullen verschijnen voor de wereld economie.quote:Op zondag 18 december 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ofwel: je opmerking doet het vast leuk bij een borrel met een niet al te kritisch publiek.
Ga je het narekenen, dan is de energiebesparing vele, vele malen groter dan de energie die nodig is voor de productie.
Iedere verras je me weer positief met je bijdrages.quote:Op zondag 18 december 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat dan nog?
Een CV-ketel heeft na 15 jaar in een woning die 1.150m3 aardgas per jaar verbruikt 15 x 1.150 x 9,77 = 168.533kWh energie verbruikt.
Een warmtepomp heeft na 15 jaar in een woning die 1.150m3 aardgas per jaar zou verbruiken (15 x 1.150 x 8) / 3.5 = 39.429kWh energie verbruikt. Stel dat je die energie (stroom) in een STEG aardgascentrale hebt geproduceerd tegen 50% rendement (kan hoger maar ik ga uit van lage belasting) dan kom je dus op 39.429 / 0,5 = 78.858kWh energie.
Een warmtepomp bespaart dus zo'n 89.675kWh energie gedurende z'n levensduur als de energie 100% uit gascentrales komt (wat niet het geval is, er is ook een deel wind, zon, kerncentrale, waterkracht, kolen, etc).
Als je weet dat het ongeveer 8.000 tot 15.000kWh energie kost om een auto te produceren, zal dat voor een warmtepomp (ongeveer 1/15e van het gewicht van een auto) aanzienlijk lager liggen.
Ofwel: je opmerking doet het vast leuk bij een borrel met een niet al te kritisch publiek.
Ga je het narekenen, dan is de energiebesparing vele, vele malen groter dan de energie die nodig is voor de productie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
De Europese nimby denkwijze in optima forma.quote:Op zondag 18 december 2022 20:12 schreef Fer het volgende:
We hangen de EU vol warmtepompen gebouwd in China gebouwd in fabrieken die draaien op kolenstroom
Maar de eu wel. Als politiek instrument.quote:Op zondag 18 december 2022 10:02 schreef daNpy het volgende:
[..]
En met al dat geld dat al opgehaald is met die verzonnen klimaatbelastingen, is het klimaat nog helemaal niks opgeschoten.
Kan je vergeten de aankomende tijd met dit gajes in brussel, straatsburg en den haag.quote:Op zondag 18 december 2022 09:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben nooit zo een voorstander van groei van Economie, er wordt altijd geschermd met het BNP, maar daar geloof ik niet in, wat telt zijn echte banen, echte huizen, echte inkomens, echte scholen.
Volgens mij is @TheFreshPrince gewoon een AI scriptje. Je roept wat onzin op het forum en het script reageert met een vast verhaal over die post....quote:Op zondag 18 december 2022 21:10 schreef vipergts het volgende:
[..]
Iedere verras je me weer positief met je bijdrages.
Yep, ¤100Miljard (1ct/kWh op totaal van iets 35000PJ) een veel belangrijker weer een mooi knopje om aan te draaien met als doel te verschralen. Kutzooi. Over 150 jaar maar excuses gaan vragen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Dus hebben we er een belasting bij en weer meer regels. Daarbij is het niet zo dat de consument een grote vervuiler is aangezien de commerciele sector voor 90% aansprakelijk is voor de uitstoot.
Heeft alleen maar weer 'meer geld voor de eu' tot gevolg, meer regels en minder vrijheid.
Wees daar maar echt heel blij mee.
Je zult begrijpen dat niet te voorkomen is dat je eenmaal geboren bent, in het denken van die klimaatridders, de wereld zal vervuilen.quote:Op zondag 18 december 2022 09:36 schreef Jahr00n het volgende:
Lijkt mij niet meer dan terecht. Laat de vervuiler maar betalen. Ik heb niet voor niets een kapitaal gestoken in een energieneutraal huis en tesla.
Ik stem op de enige juiste partij.quote:Op maandag 19 december 2022 00:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kan je vergeten de aankomende tijd met dit gajes in brussel, straatsburg en den haag.
Stem anders.
Energie en vreten was te goedkoopquote:Op zondag 18 december 2022 14:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Ja wéér een geweldig plan van de bollebozen in de politiek. En ondertussen krijg ik een mailtje dat de geplande levering van mijn 10 zonnepanelen waarschijnlijk pas begin 2024 gaat worden. Oorspronkelijk zou dat dit voorjaar plaatsvinden.
Het loopt allemaal zo vast als het maar kan, maar die droefneuzen willen van geen wijken weten. Ze flikkeren iedereen lachend in de armoe.
quote:Op maandag 19 december 2022 00:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Volgens mij is @:TheFreshPrince gewoon een AI scriptje. Je roept wat onzin op het forum en het script reageert met een vast verhaal over die post....
Let maar op:
Ach al die onzin over warmtepompen, over 5 jaar hangen in alle huizen waterstof-cvketels...
Daar gaat het om inderdaad.quote:Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef stropdaz het volgende:
Pfff ik schrik er wel even van eerlijk gezegd, maar misschien zie ik het erger dan het is.
Wat het concreet in:
- over welk percentage op een liter benzine spreken we ... kortom wat zal ongeveer de nieuwe prijs voor een liter
worden?
- dit is in heel europa, dus ook in Belgie en Duitsland neem ik aan? (daar even de tank vol gooien zit er dan niet
meer in)
- hoe ziet zo'n subsidie voor nieuwe auto eruit: waar aan te vragen haha
De boomers hebben de rekening gewoon naar de generaties na hun doorgeschoven, dat kan toch amper als een verrassing komen.quote:
Het zal gaan om +- ¤100 per jaar voor benzinerijders.quote:Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef stropdaz het volgende:
Pfff ik schrik er wel even van eerlijk gezegd, maar misschien zie ik het erger dan het is.
Wat het concreet in:
- over welk percentage op een liter benzine spreken we ... kortom wat zal ongeveer de nieuwe prijs voor een liter
worden?
- dit is in heel europa, dus ook in Belgie en Duitsland neem ik aan? (daar even de tank vol gooien zit er dan niet
meer in)
- hoe ziet zo'n subsidie voor nieuwe auto eruit: waar aan te vragen haha
Zoals bij al die onzinbelastingen danwel verhogingen, is het bedragquote:Op maandag 19 december 2022 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar gaat het om inderdaad.
Als ze daadwerkelijk effect willen sorteren dan zal een tank benzine (of diesel) minimaal ¤ 10,- duurder moeten worden (op pakweg 40 liter ofzo). Dus laten we maar hopen dat ze dit niet zo extreem gaan doorvoeren.
Subsidie's op elektrische auto's zullen niet significant toenemen, daar is het potje dat de EU beschikbaar stelt ter compensatie niet groot genoeg voor. Dus mensen met een modaal inkomen en lager kunnen zich nog steeds slechts met heel veel moeite een elektrische auto veroorloven (ook tweedehands zijn elektrische auto's nog steeds veel duurder dan vergelijkbare auto's op benzine).
Inderdaad, en misschien nu ook wel even de druk op voeren dat we allemaal elektrisch rijden gaan overwegen.quote:Op maandag 19 december 2022 09:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zoals bij al die onzinbelastingen danwel verhogingen, is het bedrag
dermate hoog dat het flink geld oplevert omdat het door veel mensen opgehoest wordt
en dermate laag dat mensen hun gedrag echt niet gaan aanpassen (dieseltax, vliegtax, etc)
Het klimaat is een smoes, meer niet. Van praktische oplossingen zijn ze wars, want die leveren geen geld op.
Serieus @Kidjuh?quote:Op maandag 19 december 2022 08:40 schreef Kidjuh het volgende:
[..]
Het zal gaan om +- ¤100 per jaar voor benzinerijders.
Voor burgers gaat de CO2-belasting pas in, als de energieprijzen weer op oude niveau zijn. Dit toetsen ze voor het eerst in 2026, daarvoor zal het niet ingaan.
Dan is 2026 ook vast nog niet het start jaar.quote:Op maandag 19 december 2022 08:40 schreef Kidjuh het volgende:
Voor burgers gaat de CO2-belasting pas in, als de energieprijzen weer op oude niveau zijn. Dit toetsen ze voor het eerst in 2026, daarvoor zal het niet ingaan.
Ik moet in 2023 een nieuwe auto.quote:Op maandag 19 december 2022 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar gaat het om inderdaad.
Als ze daadwerkelijk effect willen sorteren dan zal een tank benzine (of diesel) minimaal ¤ 10,- duurder moeten worden (op pakweg 40 liter ofzo). Dus laten we maar hopen dat ze dit niet zo extreem gaan doorvoeren.
Subsidie's op elektrische auto's zullen niet significant toenemen, daar is het potje dat de EU beschikbaar stelt ter compensatie niet groot genoeg voor. Dus mensen met een modaal inkomen en lager kunnen zich nog steeds slechts met heel veel moeite een elektrische auto veroorloven (ook tweedehands zijn elektrische auto's nog steeds veel duurder dan vergelijkbare auto's op benzine).
Inderdaad.quote:Op maandag 19 december 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Wie gaat de CO2 uitstoot betalen die het EU parlement veroorzaakt op maandelijkse basis?
Daar hoor ik die hypocriete jankerts niet over....
Niet nodig, de verwarming bolt daar op 21 graden las ik vandaag: https://www.telegraaf.nl/(...)ministerie-21-gradenquote:Op maandag 19 december 2022 10:48 schreef maily het volgende:
Is het al warme truienweek in de 2e kamer?
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.quote:Op maandag 19 december 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Wie gaat de CO2 uitstoot betalen die het EU parlement veroorzaakt op maandelijkse basis?
Daar hoor ik die hypocriete jankerts niet over....
Dat het stoppen van die verhuizing niet echt een verschil gaat maken snap ik, maar dat is het punt ook niet.quote:Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.
Laat ik voorop stellen dat ik die verhuizing ook onzin vind maar het gaat niet het verschil maken.
Het is voor jou een principekwestie geworden.quote:Op maandag 19 december 2022 10:54 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat het stoppen van die verhuizing niet echt een verschil gaat maken snap ik, maar dat is het punt ook niet.
Alles en iedereen moet co2 belasting gaan betalen, maar ondertussen hebben ze wel schijt aan het normale gepeupel omdat die verhuizing vrolijk doorgaat. Het is een principe kwestie geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |