abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207137488
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ofwel: je opmerking doet het vast leuk bij een borrel met een niet al te kritisch publiek.
Ga je het narekenen, dan is de energiebesparing vele, vele malen groter dan de energie die nodig is voor de productie.
Daarbij komt dat het niet zo best meer gaat de de chinese economie na de implosie van de onroerendgoedbubble en gevolgen van het Covid beleid. De oorlogsdreiging naar Taiwan neemt door de economische problematiek toe. Beter houden we ze bezig dan dat ze zich in een oorlog storten waarbij de gevolgen vergeleken het Oekraine conflict (zo nietig in vergelijk) niet eens op je radar meer zullen verschijnen voor de wereld economie.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_207138046
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En wat dan nog?

Een CV-ketel heeft na 15 jaar in een woning die 1.150m3 aardgas per jaar verbruikt 15 x 1.150 x 9,77 = 168.533kWh energie verbruikt.

Een warmtepomp heeft na 15 jaar in een woning die 1.150m3 aardgas per jaar zou verbruiken (15 x 1.150 x 8) / 3.5 = 39.429kWh energie verbruikt. Stel dat je die energie (stroom) in een STEG aardgascentrale hebt geproduceerd tegen 50% rendement (kan hoger maar ik ga uit van lage belasting) dan kom je dus op 39.429 / 0,5 = 78.858kWh energie.

Een warmtepomp bespaart dus zo'n 89.675kWh energie gedurende z'n levensduur als de energie 100% uit gascentrales komt (wat niet het geval is, er is ook een deel wind, zon, kerncentrale, waterkracht, kolen, etc).

Als je weet dat het ongeveer 8.000 tot 15.000kWh energie kost om een auto te produceren, zal dat voor een warmtepomp (ongeveer 1/15e van het gewicht van een auto) aanzienlijk lager liggen.

Ofwel: je opmerking doet het vast leuk bij een borrel met een niet al te kritisch publiek.
Ga je het narekenen, dan is de energiebesparing vele, vele malen groter dan de energie die nodig is voor de productie.
Iedere verras je me weer positief met je bijdrages.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_207138679
Tja, daar hebben we zelf voor gestemd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_207138811
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 20:12 schreef Fer het volgende:
We hangen de EU vol warmtepompen gebouwd in China gebouwd in fabrieken die draaien op kolenstroom
De Europese nimby denkwijze in optima forma.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207140861
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:02 schreef daNpy het volgende:

[..]
En met al dat geld dat al opgehaald is met die verzonnen klimaatbelastingen, is het klimaat nog helemaal niks opgeschoten.
Maar de eu wel. Als politiek instrument.

Die klimaatkabouter mag aan de hoogste limburgse boom wat mij betreft.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_207140872
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 09:47 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik ben nooit zo een voorstander van groei van Economie, er wordt altijd geschermd met het BNP, maar daar geloof ik niet in, wat telt zijn echte banen, echte huizen, echte inkomens, echte scholen.
Kan je vergeten de aankomende tijd met dit gajes in brussel, straatsburg en den haag.

Stem anders.
1947-2016
  maandag 19 december 2022 @ 00:58:05 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_207140929
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 21:10 schreef vipergts het volgende:

[..]
Iedere verras je me weer positief met je bijdrages.
Volgens mij is @TheFreshPrince gewoon een AI scriptje. Je roept wat onzin op het forum en het script reageert met een vast verhaal over die post....

Let maar op:

Ach al die onzin over warmtepompen, over 5 jaar hangen in alle huizen waterstof-cvketels...
Tot nooit .......
  maandag 19 december 2022 @ 01:01:01 #233
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207140938
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 09:27 schreef Red_85 het volgende:
Dus hebben we er een belasting bij en weer meer regels. Daarbij is het niet zo dat de consument een grote vervuiler is aangezien de commerciele sector voor 90% aansprakelijk is voor de uitstoot.

Heeft alleen maar weer 'meer geld voor de eu' tot gevolg, meer regels en minder vrijheid.

Wees daar maar echt heel blij mee.
Yep, ¤100Miljard (1ct/kWh op totaal van iets 35000PJ) een veel belangrijker weer een mooi knopje om aan te draaien met als doel te verschralen. Kutzooi. Over 150 jaar maar excuses gaan vragen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vallon op 19-12-2022 01:06:47 ]
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 19 december 2022 @ 01:04:08 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_207140942
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 09:36 schreef Jahr00n het volgende:
Lijkt mij niet meer dan terecht. Laat de vervuiler maar betalen. Ik heb niet voor niets een kapitaal gestoken in een energieneutraal huis en tesla.
Je zult begrijpen dat niet te voorkomen is dat je eenmaal geboren bent, in het denken van die klimaatridders, de wereld zal vervuilen.
Dat calvinistisch gelul om schuld te hebben aan dat je bestaat is dan te stoppen door van die wereld af te (laten) stappen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_207141116
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 00:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Kan je vergeten de aankomende tijd met dit gajes in brussel, straatsburg en den haag.

Stem anders.
Ik stem op de enige juiste partij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_207141436
pi_207141664
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Ja wéér een geweldig plan van de bollebozen in de politiek. En ondertussen krijg ik een mailtje dat de geplande levering van mijn 10 zonnepanelen waarschijnlijk pas begin 2024 gaat worden. Oorspronkelijk zou dat dit voorjaar plaatsvinden.
Het loopt allemaal zo vast als het maar kan, maar die droefneuzen willen van geen wijken weten. Ze flikkeren iedereen lachend in de armoe.
Energie en vreten was te goedkoop
1947-2016
pi_207141680
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 00:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Volgens mij is @:TheFreshPrince gewoon een AI scriptje. Je roept wat onzin op het forum en het script reageert met een vast verhaal over die post....

Let maar op:

Ach al die onzin over warmtepompen, over 5 jaar hangen in alle huizen waterstof-cvketels...
:D
1947-2016
pi_207141686
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef stropdaz het volgende:
Pfff ik schrik er wel even van eerlijk gezegd, maar misschien zie ik het erger dan het is.

Wat het concreet in:
- over welk percentage op een liter benzine spreken we ... kortom wat zal ongeveer de nieuwe prijs voor een liter
worden?
- dit is in heel europa, dus ook in Belgie en Duitsland neem ik aan? (daar even de tank vol gooien zit er dan niet
meer in)
- hoe ziet zo'n subsidie voor nieuwe auto eruit: waar aan te vragen haha
Daar gaat het om inderdaad.

Als ze daadwerkelijk effect willen sorteren dan zal een tank benzine (of diesel) minimaal ¤ 10,- duurder moeten worden (op pakweg 40 liter ofzo). Dus laten we maar hopen dat ze dit niet zo extreem gaan doorvoeren.

Subsidie's op elektrische auto's zullen niet significant toenemen, daar is het potje dat de EU beschikbaar stelt ter compensatie niet groot genoeg voor. Dus mensen met een modaal inkomen en lager kunnen zich nog steeds slechts met heel veel moeite een elektrische auto veroorloven (ook tweedehands zijn elektrische auto's nog steeds veel duurder dan vergelijkbare auto's op benzine).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_207141719
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Energie en vreten was te goedkoop
De boomers hebben de rekening gewoon naar de generaties na hun doorgeschoven, dat kan toch amper als een verrassing komen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207141913
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 20:06 schreef stropdaz het volgende:
Pfff ik schrik er wel even van eerlijk gezegd, maar misschien zie ik het erger dan het is.

Wat het concreet in:
- over welk percentage op een liter benzine spreken we ... kortom wat zal ongeveer de nieuwe prijs voor een liter
worden?
- dit is in heel europa, dus ook in Belgie en Duitsland neem ik aan? (daar even de tank vol gooien zit er dan niet
meer in)
- hoe ziet zo'n subsidie voor nieuwe auto eruit: waar aan te vragen haha
Het zal gaan om +- ¤100 per jaar voor benzinerijders.

Voor burgers gaat de CO2-belasting pas in, als de energieprijzen weer op oude niveau zijn. Dit toetsen ze voor het eerst in 2026, daarvoor zal het niet ingaan.
  maandag 19 december 2022 @ 09:06:46 #242
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207142088
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als ze daadwerkelijk effect willen sorteren dan zal een tank benzine (of diesel) minimaal ¤ 10,- duurder moeten worden (op pakweg 40 liter ofzo). Dus laten we maar hopen dat ze dit niet zo extreem gaan doorvoeren.

Subsidie's op elektrische auto's zullen niet significant toenemen, daar is het potje dat de EU beschikbaar stelt ter compensatie niet groot genoeg voor. Dus mensen met een modaal inkomen en lager kunnen zich nog steeds slechts met heel veel moeite een elektrische auto veroorloven (ook tweedehands zijn elektrische auto's nog steeds veel duurder dan vergelijkbare auto's op benzine).
Zoals bij al die onzinbelastingen danwel verhogingen, is het bedrag
dermate hoog dat het flink geld oplevert omdat het door veel mensen opgehoest wordt
en dermate laag dat mensen hun gedrag echt niet gaan aanpassen (dieseltax, vliegtax, etc)

Het klimaat is een smoes, meer niet. Van praktische oplossingen zijn ze wars, want die leveren geen geld op.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207142931
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 09:06 schreef daNpy het volgende:

[..]
Zoals bij al die onzinbelastingen danwel verhogingen, is het bedrag
dermate hoog dat het flink geld oplevert omdat het door veel mensen opgehoest wordt
en dermate laag dat mensen hun gedrag echt niet gaan aanpassen (dieseltax, vliegtax, etc)

Het klimaat is een smoes, meer niet. Van praktische oplossingen zijn ze wars, want die leveren geen geld op.
Inderdaad, en misschien nu ook wel even de druk op voeren dat we allemaal elektrisch rijden gaan overwegen.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:40 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Het zal gaan om +- ¤100 per jaar voor benzinerijders.

Voor burgers gaat de CO2-belasting pas in, als de energieprijzen weer op oude niveau zijn. Dit toetsen ze voor het eerst in 2026, daarvoor zal het niet ingaan.
Serieus @Kidjuh?
Ik dacht dat we spraken over een tientje aan de pomp meer ofzo.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 08:40 schreef Kidjuh het volgende:
Dan is 2026 ook vast nog niet het start jaar.

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 07:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik moet in 2023 een nieuwe auto.
Het is net wat je zegt: als ik kijk naar hybride of elektronisch zijn die een stuk duurder dan benzine.
Buiten dat vind ik het nu nog te omslachtig mbt opladen.
Als de auto's goedkoper zijn en het opladen allemaal een stuk sneller gaat en je er langere afstanden mee kan rijden wil ik er best eens over nadenken.

Ik heb geluk dat ik kan tanken in Belgie.
Qua prijs vaak net wat goedkoper mbt accijns.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 december 2022 @ 10:47:07 #244
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207142979
Wie gaat de CO2 uitstoot betalen die het EU parlement veroorzaakt op maandelijkse basis?
Daar hoor ik die hypocriete jankerts niet over.... 8)7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Spellchecker maandag 19 december 2022 @ 10:48:41 #245
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_207142997
Is het al warme truienweek in de 2e kamer?
pi_207143016
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Wie gaat de CO2 uitstoot betalen die het EU parlement veroorzaakt op maandelijkse basis?
Inderdaad.
Begin daar maar eens zou ik zeggen. Geef het goede voorbeeld.
Ik wil ook wel eens weten hoe warm het is in huize maxima en alexander.

quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2022 10:48 schreef maily het volgende:
Is het al warme truienweek in de 2e kamer?
Niet nodig, de verwarming bolt daar op 21 graden las ik vandaag: https://www.telegraaf.nl/(...)ministerie-21-graden
pi_207143042
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:47 schreef Netsplitter het volgende:
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.

Laat ik voorop stellen dat ik die verhuizing ook onzin vind maar het gaat niet het verschil maken.
  Forum Admin maandag 19 december 2022 @ 10:53:09 #248
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207143048
Dit is toch gewoon een belastingmaatregel die buiten ons geïnd gaat worden? Wat is dit voor waanzin.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 19 december 2022 @ 10:54:18 #249
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207143059
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is op zich een prima punt maar die 5.000 of desnoods 50.000 verhuizende mensen zullen niet het verschil maken op een EU bevolking van 448 miljoen inwoners.

Laat ik voorop stellen dat ik die verhuizing ook onzin vind maar het gaat niet het verschil maken.
Dat het stoppen van die verhuizing niet echt een verschil gaat maken snap ik, maar dat is het punt ook niet.
Alles en iedereen moet co2 belasting gaan betalen, maar ondertussen hebben ze wel schijt aan het normale gepeupel omdat die verhuizing vrolijk doorgaat. Het is een principe kwestie geworden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207143076
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2022 10:54 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dat het stoppen van die verhuizing niet echt een verschil gaat maken snap ik, maar dat is het punt ook niet.
Alles en iedereen moet co2 belasting gaan betalen, maar ondertussen hebben ze wel schijt aan het normale gepeupel omdat die verhuizing vrolijk doorgaat. Het is een principe kwestie geworden.
Het is voor jou een principekwestie geworden.

Ik kan er nog wel voorbij kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')