abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209625190
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 23:52 schreef Ronald het volgende:
Vraag me dan of hoe een vergelijkbare keten als open32 er voor staat, best veel dezelfde merken als score volgens mij.
Het zal niet zo best zijn. Veel van die middelgrote kledingketens in Nederland hebben na Covid weinig reserves over. Hoge marges op kleding (100 tot 400%) maar ook hoge kosten aan huur in winkelstraten en aan schaars personeel. Het hangt ervanaf of de eigenaars tijdelijke verliezen kunnen dragen bij een niet goed lopende collectie.

Ik verwacht dat er binnen nu en 2 jaar nog wel een aantal ketens Score zullen volgen.
pi_209625223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 22:03 schreef Raw85 het volgende:
Nu de Jack en Jones nog svp
Hoezo svp?
Tap tap tap
  zaterdag 24 juni 2023 @ 01:14:23 #103
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_209625229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 23:52 schreef Ronald het volgende:
Vraag me dan of hoe een vergelijkbare keten als open32 er voor staat, best veel dezelfde merken als score volgens mij.
hier (Zoetermeer) is ie recent al vertrokken, in dat pand komt de 'Normal'
Same shit, different day
SC hopper present
pi_209625310
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 01:14 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Hier in Enschede zijn er nog twee vestigingen, ik koop er soms wel eens wat, maar echt druk is het er nooit.

Ik denk dat de prijzen gewoon te hoog zijn in deze tijd voor de doelgroep.
٩๏̯͡๏)۶
pi_209629223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2023 01:14 schreef Koen66 het volgende:

[..]
Oh die gaat nog openen? Ik zag onlangs Normal op de gevel staan en een leeg betonnen hok en dacht dat ze net vertrokken waren :P Prima voordeeldrogist!
lekker faxen heel de dag echt genot
  zondag 25 juni 2023 @ 10:45:21 #106
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_209640537
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 juni 2023 21:43 schreef Eightyone het volgende:
Score, zo'n standaardnaam in de winkelstraat. Nooit veel aandacht aan besteedt, maar het was er in een beetje grote plaats altijd wel ergens.

Misschien viel het anderen ook te weinig op.
In Eindhoven wel eens binnen geweest. Enorm aanbod, maar ik kon mijn draai totaal niet vinden in die winkel. Niets gepast, was met 10 minuten weer buiten.
  zondag 25 juni 2023 @ 11:11:10 #107
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_209640807
Een jaar of 15 geleden, in mijn jeugd, kocht ik nog wel eens wat bij de Score en/of Chasin'. Later was het niet echt meer mijn type kleding, misschien veranderde ik gewoon niet mee met de mode. En ik vond het duur.

Mijn Chasin' jas heb ik wel 10 winters mee gedaan. Lekker boeie dat het niet meer in de mode was, die tiende winter kwam het weer in de mode trouwens _O- Samen met mijn Nike Getasandals (die ik helaas vorige week na 15 jaar heb moeten vervangen) toch wel een van de betere kledingaankopingen wanneer het gaat om hoe lang het mee ging.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_209642552
quote:
6s.gif Op zondag 25 juni 2023 11:11 schreef Dagoduck het volgende:
Een jaar of 15 geleden, in mijn jeugd, kocht ik nog wel eens wat bij de Score en/of Chasin'. Later was het niet echt meer mijn type kleding, misschien veranderde ik gewoon niet mee met de mode. En ik vond het duur.

Mijn Chasin' jas heb ik wel 10 winters mee gedaan. Lekker boeie dat het niet meer in de mode was, die tiende winter kwam het weer in de mode trouwens _O- Samen met mijn Nike Getasandals (die ik helaas vorige week na 15 jaar heb moeten vervangen) toch wel een van de betere kledingaankopingen wanneer het gaat om hoe lang het mee ging.
die jas nooit gewassen in die 15 jaar neem ik aan B-)
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 7 juli 2023 @ 15:41:43 #109
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209797930
quote:
Kinderkleding Groep, het bedrijf achter websites als Kinderkledingtekoop.nl, Happybee.nl, Babyenkids.nl en Kinderkleding.nl, is failliet verklaard. Het bankroet komt in een tijd dat modebranche kampt met tegenvallende omzetten en moeite heeft om hogere prijzen voor grondstoffen door te berekenen aan consumenten.

Zelf bankroet aangevraagd
Bij het bankroet gaat het om een eigen aangifte, dat betekent dat het is aangevraagd door het bedrijf zelf.

"Dat gebeurt als zij inzien dat niet langer kan worden doorgegaan met het bedrijf", zegt curator Steven van Kerkhof.

Hij is nog bezig uit te zoeken wat precies de oorzaak is van het faillissement en hij bekijkt of er kopers zijn voor het bedrijf, om de schuldeisers te betalen. Erik Mulder, algemeen directeur bij Kinderkleding Groep, was niet bereikbaar voor commentaar.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zaterdag 8 juli 2023 @ 07:34:46 #110
16715 Mylene
*schatje*
pi_209805743
Dit is oud nieuws, geloof ik nog niet genoemd: Merknaam AKO verdwijnt; filialen worden omgebouwd naar Bruna
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 18 juli 2023 @ 08:16:59 #111
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_209937494
Big Bazar in (gedeeltelijke) problemen.
quote:
Winkelketen Big Bazar kan de huur voor meerdere winkels niet ophoesten en heeft het aan de stok met verhuurders vanwege grote betaalachterstanden. Eén van de verhuurders stapte naar de rechter, die twee panden laat ontruimen.
(...)
https://www.rtlnieuws.nl/(...)astgoed-keten-winkel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:25:42 #112
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209937562
Gezien de flink opgelopen inflatie zou je denken dat mensen júist bij zulke winkels gaan kopen.

Toch werkt het in het geval van Big Bazar op de een of andere manier niet.
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:29:10 #113
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_209937589
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:16 schreef borisz het volgende:
Big Bazar in (gedeeltelijke) problemen.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)astgoed-keten-winkel
Daar missen we echt niets aan, al die goedkope meuk kun je ook bij Action halen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 18 juli 2023 @ 08:30:35 #114
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_209937603
Die is vaak te druk. In Uden wijk ik dan weleens uit naar Big Bazar en een of andere Chinese discounter in dezelfde categorie, die er vlakbij zitten.

In de Nijmeegse Big Bazar kan je iig ook op (elders) drukke momenten zowat een kanon afschieten. Maar het helpt niet om ergens bovenin een duister, half overleden overdekt winkelcentrum te zitten, zelfs al zit het in hartje centrum.
pi_209951409
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Daar missen we echt niets aan, al die goedkope meuk kun je ook bij Action halen.
Inderdaad, volstrekt overbodige winkel. Bij de Action hangt het er nog steeds met de benen uit op sommige momenten, blijkbaar is Big Bazar niet goed genoeg qua assortiment en prijzen.

Laatste keer dat ik er gepind heb is schijnbaar 2017 volgens mij Rabo app, terwijl ik bijna iedere week wel een keer iets bij Action haal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_209957179
quote:
Moederbedrijf kindermerk Noppies in de problemen, winkels dicht
Nine & Co, het moederbedrijf van onder meer kinderkledingmerk Noppies, heeft financiële problemen en sluit de winkels in Nederland en België vanwege een 'herstructurering.'
"De omzet is tijdelijk ingezakt en we kampen met een schuldenlast die we niet kunnen dragen", zegt Joris Naalden, CFO van Nine & Co. Het bedrijf is in conclaaf met schuldeisers en moet herstructureren om weer financieel gezond te worden en een faillissement te voorkomen.

De negen Nederlandse en drie Belgische 'verlieslatende' winkels van Noppies gaan daarom ook op korte termijn dicht, wanneer precies is niet duidelijk. Via de webshop en derden gaat de verkoop wel gewoon door. Volgens Naalden wil het bedrijf voorlopig focussen op online verkoop.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-retail-problemen
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_209966814
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 08:25 schreef Eightyone het volgende:
Gezien de flink opgelopen inflatie zou je denken dat mensen júist bij zulke winkels gaan kopen.

Toch werkt het in het geval van Big Bazar op de een of andere manier niet.
Veel mensen hebben inmiddels door dat het spul van Big Bazar, SoLow etc. uit China komt. En dat ze het voor minder geld kunnen bestellen bij Ali, Shein etc.
pi_209966889
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 16:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niet vreemd, Noppies is behoorlijk aan de prijs voor kinderkleding terwijl er genoeg goede alternatieven zijn zoals HEMA.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 juli 2023 @ 14:30:44 #119
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_209968879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 07:34 schreef Mylene het volgende:
Dit is oud nieuws, geloof ik nog niet genoemd: Merknaam AKO verdwijnt; filialen worden omgebouwd naar Bruna
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juli 2023 07:34 schreef Mylene het volgende:
Ben benieuwd of er meer andere zaken gaan verdwijnen als er geen tabak mag worden verkocht.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 20 juli 2023 @ 14:35:15 #120
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_209968927
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 12:09 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Niet vreemd, Noppies is behoorlijk aan de prijs voor kinderkleding terwijl er genoeg goede alternatieven zijn zoals HEMA.
daarnaast zijn er volgens mij online een miljoen miljard kinderkledingwinkels. Laatst nog één op de fles gegaan toch?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_209968936
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:30 schreef KingRadler het volgende:

[..]
[..]
Ben benieuwd of er meer andere zaken gaan verdwijnen als er geen tabak mag worden verkocht.
Geloof niet dat die zaken (toen en nu) gedraaid hebben op de verkoop van tabak. Zo'n AKO/Bruna winkels draaien op verkoop van boeken, tijdschriften en schoolspullen.
pi_209968958
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]
daarnaast zijn er volgens mij online een miljoen miljard kinderkledingwinkels. Laatst nog één op de fles gegaan toch?
Klopt, zie OP. Het aanbod is veels te groot. Je bent bijna niet meer uniek als winkel/webshop en zeker in het segment kinderkleding moet je of heel goedkoop zijn of zeer exclusief voor diegene die het willen betalen.
pi_209968968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Geloof niet dat die zaken (toen en nu) gedraaid hebben op de verkoop van tabak.
Volgens henzelf wel. Marlboro is ook nog steeds het best verkopende product van een Albert Heijn; alleen zijn de marges vrij dun (maar dat is de hele branche).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_209968974
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Volgens henzelf wel.
Echt? Daar verbaas ik me serieus over.
pi_209968986
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juli 2023 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Echt? Daar verbaas ik me serieus over.
quote:
Eind vorige maand werd al duidelijk dat AKO dertien winkels op NS-stations sluit. De vestigingen zijn niet meer rendabel als ze geen rookwaren meer mogen verkopen, zei de woordvoerder toen. Vier winkels sluiten per 1 juli, de rest eind dit jaar. Eerder sloten om dezelfde reden al de AKO-winkels op de stations Duivendrecht, Lelystad, Hoorn, Roermond, Venlo en Hengelo.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')