abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207909090
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je hebt eigenlijk nog steeds niet kunnen uitleggen wat jou nu zo aanspreekt aan dit optreden? (Of anderen wat dat betreft). Verscheidene links en progressieve users (waaronder jij) hebben nu wel meermaals gesteld dat kritiek op deze act vermeende 'aanstellerij' of 'fophef' zou zijn, maar wat maakt het nu eigenlijk precies de moeite waard?
Lekker valse tegenstelling wel _O-
pi_207909093
quote:

[..]
Je hebt eigenlijk nog steeds niet kunnen uitleggen wat jou nu zo aanspreekt aan dit optreden? (Of anderen wat dat betreft). Verscheidene links en progressieve users (waaronder jij) hebben nu wel meermaals gesteld dat kritiek op deze act vermeende 'aanstellerij' of 'fophef' zou zijn, maar wat maakt het nu eigenlijk precies de moeite waard?
Dat optreden spreekt mij niet aan, ik sta er vooral onverschillig tegenover.

Artiest waar ik nog nooit van heb gehoord houdt een duivelsgetint optreden en het nummer heet blijkbaar 'Unholy'. Oke, prima. Schouderophalen en doorrrrrrr.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_207909141
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Lekker valse tegenstelling wel _O-
Nee hoor, als het probleem is dat ergens kritiek op is, zou het toch mogelijk moeten zijn de positieve aspecten op te noemen? Want mensen die het bekritiseren zitten volgens sommigen mis, okee, dus wat is er dan positief aan? Alleen dat kan (of wil) schijnbaar niemand benoemen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_207909627
quote:

[..]
Net zoals je maar niet duidelijk weet te maken wat er precies 'pervers' was aan dit optreden, bedoel je? Je komt met een vage term als 'het kwaad', maar waar dat nou precies is? :? Degene die het weet mag het zeggen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:06:34 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207910206
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 08:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat mag je denken. En inderdaad, een optreden met allerlei satanische verwijzingen en elementen is pervers te noemen. Misschien moet je in plaats van het te problematiseren dat dit wordt benoemd, jezelf de vraag stellen hoe het komt dat sommigen dit zo aanspreekt.
Wat ik interessanter vind is hoe diezelfde conservatieven die overal satan, moord en brand schreeuwen, er geen probleem mee hebben om, in weerwil van wat het Evangelie zegt:

- Wapenbezit te bejubelen als grondrecht (in directe tegenspraak met Matt. 5:38-48; 26:52)
- Verzet tegen de overheid haast als plicht te zien (i.t.t. Rom. 13:1-7; 1 Tim. 2:1-3; 1 Pet. 2:13-14)
- Nationalisme en vlaggengewapper te propageren (i.t.t. Handelingen 10:34-3; Gal. 3:28; Openb. 7:9-10)
- De doodstraf voor te staan (i.t.t. Joh. 8)
- Kapitalisme en materieel bezit te verheffen tot deugd (i.t.t. Matt. 6:19-34; Luc. 16:9-15)

En natuurlijk geheel voorbijgaan aan verzen die niet zo goed uitkomen. Men wil het christendom zo ver mogelijk doorvoeren in de politiek en ergo de maatschappij, maar niet wanneer het gaat over hoe bijvoorbeeld zo'n echte christelijke samenleving daadwerkelijk opereerde zoals we kunnen zien in Handelingen 2:44-47:

"Allen die tot geloof gekomen waren, bleven bijeen en hadden alles gemeenschappelijk. Ze verkochten hun eigendommen en bezittingen en verdeelden de opbrengst onder degenen die iets nodig hadden. Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde."

En wat verderop:

"En de menigte van hen die geloofden, was een van hart en een van ziel en niemand zei dat iets van wat hij bezat, van hemzelf was, maar alles hadden zij gemeenschappelijk. En de apostelen legden met grote kracht getuigenis af van de opstanding van de Heere Jezus; en er was grote genade over hen allen. Want er was ook niemand onder hen die gebrek leed; want allen die landerijen of huizen bezaten, verkochten die en brachten de opbrengst van het verkochte en legden die aan de voeten van de apostelen. En aan ieder werd uitgedeeld naar dat men nodig had" (Han. 4:32-35)

Een Petrus of Paulus (of zelfs Jezus) die zoiets in 2023 op een Trump-rally zou durven verkondigen, zou weggehoond worden als vieze communist.

MAGA en overige oh zo christelijke conservatieven zijn er als de kippen bij om een stuk muziek of een film aan te vallen, overal de duivel bij te slepen, overal te roepen dat het nodig is 'terug te keren naar christelijke waarden', terwijl het gros zelf zelfs de meest basale leringen van Jezus totaal negeert.

Het is dan ook voor het grootste deel 'religie voor de bühne', op een rechtse manier deugen en 'politiek correct' zijn. Vloeipapier en bloemetjesgordijntjes, meer niet. Daarom mikken ze ook op makkelijke targets (muziek, games, films); weinig voor nodig en je kunt je toch manifesteren als super-christen.

Edit: ik ben overigens verre van de perfecte volger van deze religie, eerder een faliekante mislukking. Een van de redenen dat ik ook weiger religie, of mijn visie daarop, op te dringen aan anderen. Ik kan me er zelf niet eens aan houden.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-02-2023 18:16:09 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207910253
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 17:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Net zoals je maar niet duidelijk weet te maken wat er precies 'pervers' was aan dit optreden, bedoel je? Je komt met een vage term als 'het kwaad', maar waar dat nou precies is? :? Degene die het weet mag het zeggen.
Ik heb dat heel duidelijk uitgelegd. De duivel is traditioneel gezien een symbool van van het kwaad, waarom zou je dat verheerlijken? En deze vraag is eigenlijk ook al het antwoord. Dit wordt in progressieve kringen toegejuicht juist omdat het de spot drijft met traditionele Westerse normen en waarden, jegens weinig heeft men namelijk een grotere afkeer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:11:40 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207910280
Ik probeer nog steeds de Bijbelse onderbouwing voor Trump's muur te vinden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207910362
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2023 16:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kom maar zelden in dergelijke topics. Wel goed opletten hè.
Dat maak je dan wel dubbel en dik waar in de topics waar je wel komt. :{
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_207910375
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik probeer nog steeds de Bijbelse onderbouwing voor Trump's muur te vinden.
Welk stukje van die muur is dat van Trump ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:18:53 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207910391
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:17 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Welk stukje van die muur is dat van Trump ?
Laten we het gewoon over het christelijke concept van die muur hebben.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 8 februari 2023 @ 18:21:53 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207910433
quote:
14s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb dat heel duidelijk uitgelegd. De duivel is traditioneel gezien een symbool van van het kwaad, waarom zou je dat verheerlijken? En deze vraag is eigenlijk ook al het antwoord. Dit wordt in progressieve kringen toegejuicht juist omdat het de spot drijft met traditionele Westerse normen en waarden, jegens weinig heeft men namelijk een grotere afkeer.
Mwah...

Ik heb een liederlijke hekel aan Metal (alle vormen, maar vooral Black, Death en Doom), altijd gehad. En vond die T-shirts met wanstaltige afbeeldingen van bloed, lichaamsdelen, duivels en wat dies meer zij als kind en puber al doodeng. Edoch bleken de luisteraars en dragers ervan (metalheads) vaak de grootste lieverds te zijn die er waren.

Op een handvol echte duivelaanbidders na zie ik dit soort kunstige uitingen vooral als rebellie (was al met de Blues, met de Stones, met Ozzy en al die anderen) en de wens te willen shockeren. Mijn smaak is het totaal niet, maar om al die mensen weg te zetten als haters van het Westen, traditie en cultuur gaat wel erg ver.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207910757
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat ik interessanter vind is hoe diezelfde conservatieven die overal satan, moord en brand schreeuwen, er geen probleem mee hebben om, in weerwil van wat het Evangelie zegt:

- Wapenbezit te bejubelen als grondrecht (in directe tegenspraak met Matt. 5:38-48; 26:52)
- Verzet tegen de overheid haast als plicht te zien (i.t.t. Rom. 13:1-7; 1 Tim. 2:1-3; 1 Pet. 2:13-14)
- Nationalisme en vlaggengewapper te propageren (i.t.t. Handelingen 10:34-3; Gal. 3:28; Openb. 7:9-10)
- De doodstraf voor te staan (i.t.t. Joh. 8)
- Kapitalisme en materieel bezit te verheffen tot deugd (i.t.t. Matt. 6:19-34; Luc. 16:9-15)

En natuurlijk geheel voorbijgaan aan verzen die niet zo goed uitkomen. Men wil het christendom zo ver mogelijk doorvoeren in de politiek en ergo de maatschappij, maar niet wanneer het gaat over hoe bijvoorbeeld zo'n echte christelijke samenleving daadwerkelijk opereerde zoals we kunnen zien in Handelingen 2:44-47:

"Allen die tot geloof gekomen waren, bleven bijeen en hadden alles gemeenschappelijk. Ze verkochten hun eigendommen en bezittingen en verdeelden de opbrengst onder degenen die iets nodig hadden. Elke dag kwamen ze trouw en eensgezind samen in de tempel, braken het brood bij elkaar thuis en gebruikten hun maaltijden in een geest van eenvoud en vol vreugde."

Een Petrus of Paulus (of zelfs Jezus) die zoiets in 2023 op een Trump-rally zou durven verkondigen, zou weggehoond worden als vieze communist.

MAGA en overige oh zo christelijke conservatieven zijn er als de kippen bij om een stuk muziek of een film aan te vallen, overal de duivel bij te slepen, overal te roepen dat het nodig is 'terug te keren naar christelijke waarden', terwijl het gros zelf zelfs de meest basale leringen van Jezus totaal negeert.

Het is dan ook voor het grootste deel 'religie voor de bühne', op een rechtse manier deugen en 'politiek correct' zijn. Vloeipapier en bloemetjesgordijntjes, meer niet. Daarom mikken ze ook op makkelijke targets (muziek, games, films); weinig voor nodig en je kunt je toch manifesteren als super-christen.

Edit: ik ben overigens verre van de perfecte volger van deze religie, eerder een faliekante mislukking. Een van de redenen dat ik ook weiger religie, of mijn visie daarop, op te dringen aan anderen. Ik kan me er zelfs niet eens aan houden.
Uitstekende bijdrage, maar het is voor mij geen discussie over of degenen aan Amerikaanse conservatieve kant zelf wel perfecte volgers het christendom zijn (mits alle critici überhaupt religieus en/of christelijk zijn). Ik kan daar trouwens ook niet goed over oordelen aangezien het mijn religie verder niet is.

Punt is vooral dat simpelweg pervers en onwenselijk is om dit soort elementen in een act toe te voegen. Vorig jaar hadden we al die controversiële videoclip van Lil Nas X die eenzelfde soort thema had.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mwah...

Ik heb een liederlijke hekel aan Metal (alle vormen, maar vooral Black, Death en Doom), altijd gehad. En vond di T-shirts met wanstaltige afbeeldingen van bloed, lichaamsdelen, duivels en wat dies meer zij als kind en puber al doodeng. Edoch bleken de luisteraars en dragers ervan (metalheads) vaak de grootste lieverds te zijn die er waren.

Op een handvol echte duivelaanbidders na zie ik dit soort kunstige uitingen vooral als rebellie (was als met de Blues, met de Stones, met Ozzy en al die anderen) en de wens te willen shockeren.
Het betreft inderdaad veelal afschrikwekkende dingen. Ik begrijp dan ook niet dat dit sommigen zo aanspreekt. Zoals al aangegeven, het was allemaal voor mijn tijd, maar ik heb wel rare verhalen over gelezen. Bijvoorbeeld het afbijten van de kop van een levende vogel tijdens een concert. Dat is totaal gestoord natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
Mijn smaak is het totaal niet, maar om al die mensen weg te zetten als haters van het Westen, traditie en cultuur gaat wel erg ver.
Ik zou het niet willen omschrijven als 'haters' van het Westen, maar wel als een anti-cultuur. Kortom, bewust elementen kiezen die haaks staan op wat als wenselijk en traditioneel wordt/werd gezien. Je merkt dit tegenwoordig op verscheidene gebieden. Neem de modellen met obesitas of vitiligo die op de voorpagina's van modebladen prijken. Of het bewieroken van de slachtofferrol in plaats van de heldenrol, dat is ook zo'n bijzondere. En kijk eens naar het straatbeeld van nu in vergelijking met dat van vijftig of honderd jaar geleden. Er is een duidelijke verandering zichtbaar in hoe mensen zich presenteren.
pi_207917530
Oeps! De door rechts zo geprezen 'onderzoeksjournalist' wordt zelfs voor Project Veritas een probleem.

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_207917737
Zo was ik ook woedend toen Dungeon Keeper uitkwam. Je speelt de duivel, dat was echt pervers.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_207917973
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

Je kan ook de Trumpmovement zien als een nieuwe commune, ik denk die mensen onderling veel voor elkaar over hebben.
pi_207919220
quote:
10s.gif Op donderdag 9 februari 2023 03:28 schreef Kijkertje het volgende:
Oeps! De door rechts zo geprezen 'onderzoeksjournalist' wordt zelfs voor Project Veritas een probleem.

[ twitter ]
Oeh! Wat mij trouwens wel opvalt is dat veel progressieve outlets nu ineens van alles schrijven over Project Veritas, maar bij bepaalde openbaringen van deze zelfde organisatie blijft men stil. Dat probeert men dan meteen te framen als 'gevaarlijke misinformatie'. Bijzonder toch hoe dat werkt.
pi_207919386
Het blijft verbazingwekkend, dit soort opmerkelijke theorieën.
twitter
  donderdag 9 februari 2023 @ 11:02:34 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207919606
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2023 08:17 schreef LightCity het volgende:

[..]
Je kan ook de Trumpmovement zien als een nieuwe commune, ik denk die mensen onderling veel voor elkaar over hebben.
Vergeet het maar; privébezit, kapitalisme en materiele welvaart zijn de fundamenten van Trumpisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207939736
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 februari 2023 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
Het blijft bijzonder om te zien wat voor opmerkelijke en zeg maar gerust bizarre optredens het goed doen in progressief Amerikaanse kringen. Je kind zou hier maar naar kijken zeg, wat een anti-cult(uur).

[ twitter ]
Niet zo vreemd natuurlijk
Er is een behoorlijk grote overlap tussen het Satanisme en de progressieve dogma

Btw je plaats hier een aangepaste clip, bij de ''the full verion'' zie je dat die event gesponsord is door Phizer

I kid you not _O-
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 10 februari 2023 @ 19:20:11 #295
485843 crew  Jippie
pi_207939857
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Er is een behoorlijk grote overlap tussen het Satanisme en de progressieve dogma

Btw je plaats hier een aangepaste clip, bij de ''the full verion'' zie je dat die event gesponsord is door Phizer

I kid you not _O-
Zou dat 'duivelse' niet een verwijzing zijn naar de titel van het nummer 'Unholy' wat over een vreemdgaande vader gaat? Los van de tekst, clips en optredens vind ik het een lekker klinkend nummer. Vind het optreden eerder carnavalesk/showy dan satanisch te noemen.
  Moderator vrijdag 10 februari 2023 @ 19:35:30 #296
5428 crew  miss_sly
pi_207940111
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:10 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

I kid you not _O-
Dat heb ik opgezocht, maar is niet te vinden. Heb je een linkje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_207940127
quote:
10s.gif Op woensdag 8 februari 2023 10:11 schreef xpompompomx het volgende:
Hihihi. Ik zie dt de satanic panic weer terug van weggeweest is. _O- Dat was in de jaren 80 al niks en nu nog steeds niet. :')
Goed dat je het hier benoemt

Korte intro over the CIA led cult genaamd the finders:

quote:
Customs officials said their links to the DC area led authorities into a far-reaching investigation that includes The Finders -- a group of about 40 people that court documents allege is led by a man named Marion Pettie -- and their various homes, including the duplex apartment in Glover Park, the Northeast Washington warehouse and a 90 acre farm in rural Madison County, VA.

It was the US News and World Report that would ultimately provide the follow-up to the Finders story, noting that there is a certain Customs Service memorandum that was written at the time of the original investigation, written by Ramon J. Martinez, Special Agent, United States Customs Service, describing two adult white males and six minor children ages 7 years to 2 years. The adult males were Michael Houlihan and Douglas Ammerman, both of Washington, DC who had been arrested the previous day on charges of child abuse.The children were covered with insect bites, were very dirty, most of the children were not wearing underpants and all of the children had not been bathed in many days. The men were somewhat evasive under questioning and stated only that they were the children's teachers and were en route to Mexico to establish a school for brilliant children. The children were unaware of the functions of telephones, television and toilets, and stated that they were not allowed to live indoors and were only given food as a reward.

The information was specific in describing "blood rituals" and sexual orgies involving children, and an as yet unsolved murder in which the Finders might be involved.
Bleek achteraf allemaal waar te zijn: https://www.tallahassee.c(...)se-files/2487934001/

'' Satanic Panic'' werd toen misbruikt om de critici de mond te snoeren
Zelfs na het vrijgeven van alle documenten word het vandaag de dag nog steeds benoemd als iets onzinnigs
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_207940425
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2023 14:30 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dat andere mensen zoiets denken is me niet vreemd. Echter, wat andere mensen denken vind ik niet zo interessant ten aanzien van wat HowardRoark zegt. Als ze dat zelf niet zo zien, zie ik vanuit het perspectief van oa. hem niet zo wat uberhaupt het probleem zou zijn?

Ik ben er verder niet zo bekend mee, maar lees bv. over de Church of Satan op wikipedia:
[..]

Dit wat je hier benoemt, is de kosher versie van Satanisme zoals die wordt gepredikt door Anton Lavey
Het echte werk is een stuk duisterder en minstens enkele duizenden jaren oud
pi_207940695
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 februari 2023 19:20 schreef Jippie het volgende:

[..]
Zou dat 'duivelse' niet een verwijzing zijn naar de titel van het nummer 'Unholy' wat over een vreemdgaande vader gaat? Los van de tekst, clips en optredens vind ik het een lekker klinkend nummer. Vind het optreden eerder carnavalesk/showy dan satanisch te noemen.
Weet je het zeker ? :D

twitter

Hier is trouwens de volledige versie

twitter
pi_207940723
Nog twee post en we gaan zien of het reeksen is gelukt

Spannend *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')