abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207260132
twitter

Zeer bijzonder dit. Is dit nu een poging tot misleiding of gewoon een verspreking?
zie email 27 oktober
pi_207260235
twitter

Omtzigt is on the case, nu wordt het genieten.
zie email 27 oktober
pi_207262844
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik verwacht er weinig van. Behalve weer eens een sneer richting de oppositie dat ze niet constructief zijn en spijkers op laag water zoeken. En op naar het volgende incident.
pi_207299593
Trouw heeft naar het gespreksverslag gekeken en ziet er weinig in: https://www.trouw.nl/duur(...)an-der-wal~bee595a8/

Niet de uitgestoken hand die Van der Plas denkt te zien, maar gewoon nogmaal de nadruk op de noodzakelijkheid van de krimp van de veestapel. Ik weet niet wat Van der Plas denkt te lezen, maar dit verslag lijkt me (op het kleine feit na dat inderdaad de verkeerde minister werd genoemd, slordig maar geen doodzonde) verder ondersteuning van het kabinet en hun beleid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_207300048
Het is echt komkommertijd he :D
pi_207300350
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 08:52 schreef MoreDakka het volgende:
Het is echt komkommertijd he :D
Tja, het is reces, wat wil je dan. Na het reces verwacht ik trouwens ook minder spannends, hooguit nog wat cadeautjes voor de kiezers van de coalitie om stemmen te winnen. Spannende dingen is echt afwachten op de nieuwe samenstelling van de Eerste Kamer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Vis een optie? donderdag 29 december 2022 @ 09:38:20 #132
70532 loveli
N
pi_207300618
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 december 2022 16:48 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:
Abusievelijk heb ik in dit verband Staghouwer genoemd, die regelmatig in Brussel was maar niet in dit gezelschap. Het ging om ministers Harbers, De Jonge, Jetten en ikzelf.
Gek dat je je wel herinnert dat Staghouwer vaak in Brussel was, maar niet dat hij niet naast je zat bij een vet belangrijke onderhandeling. De onderhandeling waar je jezelf niet competent genoeg voor vond om alleen te voeren en daarom 3 anderen met meer vuurkracht meenam.
crap in = crap out
pi_207305119
Overheid voldoet niet aan eigen regels energielabel voor kantoren

quote:
Goede voorbeeld geven
Minister Hugo de Jonge (Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening) is verantwoordelijk voor de invoering van de energielabel C-plicht. Hij noemt toezicht en handhaving "van essentieel belang", maar overtreedt met zijn Rijksvastgoedbedrijf dus zelf de regels.

Een woordvoerder van het ministerie laat weten dat de overtreding "zo snel mogelijk, op een redelijke termijn" ongedaan wordt gemaakt. Wanneer de gebouwen van de Rijksoverheid voldoen aan de wettelijke plicht, is niet duidelijk.

"De overheid moet zich aan de eigen regels houden en natuurlijk ook het goede voorbeeld geven", vindt Rob van Tilburg van milieuorganisatie Natuur en Milieu. "Niet naleven moet worden bestraft, anders neemt niemand deze verplichtingen serieus."
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)elabel-voor-kantoren
pi_207308251
twitter

Weer een fout. Ik word er niet eens meer boos om, plaatsvervangende schaamte.
zie email 27 oktober
pi_207309106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 16:08 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Weer een fout. Ik word er niet eens meer boos om, plaatsvervangende schaamte.
“Niet aftreden maar optreden” zal het wel weer worden. Gênant is het.
pi_207309525
twitter

Ik kom dit ook in de praktijk tegen als een beklemmend iets. Terwijl in de praktijk vrijwilligerswerk vaak ook dient als opstapje naar een betaalde baan, dat is ook gewoon beleid…
zie email 27 oktober
pi_207310630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 17:07 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ik kom dit ook in de praktijk tegen als een beklemmend iets. Terwijl in de praktijk vrijwilligerswerk vaak ook dient als opstapje naar een betaalde baan, dat is ook gewoon beleid…
Plus dat vrijwilligers onmisbaar zijn zonder hun stort het aardig in
  donderdag 29 december 2022 @ 18:00:15 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_207310819
Tja, het is lullig voor de mensen die het betreft en het is uiteraard vrij makkelijk om over deze situatie zielige verhalen in de krant te zetten, maar dit is toch een hele logische regel als je bedenkt waar de Bijstand voor bedoeld is?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_207311113
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
Tja, het is lullig voor de mensen die het betreft en het is uiteraard vrij makkelijk om over deze situatie zielige verhalen in de krant te zetten, maar dit is toch een hele logische regel als je bedenkt waar de Bijstand voor bedoeld is?
Natuurlijk niet. Een euro te veel is een euro terugbetalen (of wat mij betreft twee) 1800 euro is echt totaal buitensporig en helpt mensen de vernieling in. Precies hetzelfde verhaal als bij de KOT.
zie email 27 oktober
  donderdag 29 december 2022 @ 18:17:10 #140
346939 Janneke141
pi_207311136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 18:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Een euro te veel is een euro terugbetalen (of wat mij betreft twee) 1800 euro is echt totaal buitensporig en helpt mensen de vernieling in. Precies hetzelfde verhaal als bij de KOT.
Maar je weet toch waar de bijverdiengrens van je uitkering ligt? Als je daar niet overheen gaat dan hoef je ook niks terug te betalen. Dat is niet vergelijkbaar met de KOT-toestanden w.m.b.
pi_207311177
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 18:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar je weet toch waar de bijverdiengrens van je uitkering ligt? Als je daar niet overheen gaat dan hoef je ook niks terug te betalen. Dat is niet vergelijkbaar met de KOT-toestanden w.m.b.
Je weet ook dat je een factuur van je kinderopvang moet betalen of een handtekening moet zetten. De sanctie staat niet in verhouding. Dat is het vergelijk.

Het gevolg is dat mensen niet meer durven.
zie email 27 oktober
  donderdag 29 december 2022 @ 18:24:21 #142
346939 Janneke141
pi_207311288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 18:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je weet ook dat je een factuur van je kinderopvang moet betalen of een handtekening moet zetten. De sanctie staat niet in verhouding. Dat is het vergelijk.

Het gevolg is dat mensen niet meer durven.
Maar bij de toeslagen zit het probleem erin dat je je jaarinkomen niet altijd weet, terwijl dat wel van invloed is op de hoogte van de toeslag. Dan kun je te goeder trouw te veel krijgen, dat is een andere situatie dan nota bene letterlijk in de krant laten optekenen hoe hoog die bijverdiengrens is. Je weet precies waar je aan toe bent.

Je moet ergens een grens zetten, en mensen met een te grote verdiencapaciteit horen niet in de bijstand. Bij iedere grens horen echter ook grensgevallen, en als die ervoor zorgen dat je telkens de regels moet gaan aanpassen dan kun je geen kant meer op, want bij een verschuiving van de grens heb je meteen weer nieuwe hele zielige grensgevallen.

Overigens, wat ik al vaker heb betoogd: (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikten horen niet in de bijstand. Dat levert veel meer problemen dan oplossingen op.
pi_207311436
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2022 18:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar bij de toeslagen zit het probleem erin dat je je jaarinkomen niet altijd weet, terwijl dat wel van invloed is op de hoogte van de toeslag. Dan kun je te goeder trouw te veel krijgen, dat is een andere situatie dan nota bene letterlijk in de krant laten optekenen hoe hoog die bijverdiengrens is. Je weet precies waar je aan toe bent.
Zoals je ook in het artikel kunt lezen geldt dat ook voor vrijwilligerswerk. De BD telt namelijk alles bij elkaar op, van reiskostenvergoeding tot algemene vergoeding tot de spreekwoordelijke bonnetjes. Dat weet je ook niet van tevoren. (En ja er is een uitzondering voor het alleen vergoeden van kosten, maar dan mag je nog geen kerstgratificatie geven bij wijze van spreken)
quote:
Je moet ergens een grens zetten, en mensen met een te grote verdiencapaciteit horen niet in de bijstand. Bij iedere grens horen echter ook grensgevallen, en als die ervoor zorgen dat je telkens de regels moet gaan aanpassen dan kun je geen kant meer op, want bij een verschuiving van de grens heb je meteen weer nieuwe hele zielige grensgevallen.
Maar het gaat niet om de grens op zich, die snap ik wel. Het gaat om de alles of niets benadering. Waarom moet iemand die 10 euro te veel heeft gekregen meteen 1800 euro terugbetalen? Dat kan best wat gematigder, 200% ofzo. Of een vaste boete bovenop het bedrag.
quote:
Overigens, wat ik al vaker heb betoogd: (geheel of gedeeltelijk) arbeidsongeschikten horen niet in de bijstand. Dat levert veel meer problemen dan oplossingen op.
Ik ben ook groot voorstander van een scheiding tussen zij die niet kunnen en zij die niet willen. Waarbij de niet kunnen groep op een wat andere benadering mag rekenen… Maar ook dan krijg je grensproblematiek natuurlijk.
zie email 27 oktober
pi_207339137
twitter

Bij de NRC heeft iemand een hekel aan Rutte. Wat een hit piece.
zie email 27 oktober
pi_207341805
Zeldzaam dom stuk inderdaad. Álle partijen (op de SGP na) hebben al die jaren meer bezuinigingen op Defensie gewild. Om de schuld daarvan nu bij Rutte neer te leggen is echt te makkelijk.

Maar goed, Tom-Jan Meeus is een overtuigd Rutte-hater, dus in die zin is dit weinig verrassend.
  Vis een optie? vrijdag 30 december 2022 @ 21:24:22 #146
70532 loveli
N
pi_207342999
Wie heeft er geen hekel aan Rutte?
crap in = crap out
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 21:25:21 #147
236264 crew  capricia
pi_207343049
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 21:24 schreef loveli het volgende:
Ik.
Maar ik vind bijv Kaag ook geen heks. :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_207344085
quote:
Een hekel aan is wel heel groot. Sowieso heb ik eigenlijk nooit een hekel aan een persoon. Maar voor Rutte heb ik zelfs nog wel respect. Natuurlijk wordt het tijd voor een ander en heeft Rutte zijn zwakke punten, maar ik snap het echt niet goed als mensen geen enkel respect voor hem hebben.
pi_207344386
quote:
ik en Kaag is geen heks
pi_207344679
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 21:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik.
Maar ik vind bijv Kaag ook geen heks. :D
Ik begrijp wel dat ze door haar houding (“wie zijn toch die mensen”) en dictie door velen als hautain en elitair wordt gezien.

Maar om dan meteen te gaan schelden. Stem gewoon op een ander. Veel constructiever.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')