Bij Franse teams lijken ze vaak net wat minder hard te gaan en wat minder professioneel te zijn. Al hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn. Denk dat hij wel een mooier programma kan rijden. Coupe de France bijvoorbeeld is wel leuk, naast de Tour natuurlijk.quote:
Zolang WvA daar rijdt en voor groen gaat is het een lastig verhaal.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:32 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Sowieso is er ook prima de ruimte om de Tour te rijden bij Jumbo lijkt mij, maar blijkbaar denkt hij daar zelf anders over.
Maar die gaat de komende jaren toch juist niet meer voor groen? Dat heeft ie al afgestreept van zijn lijstje.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:48 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Zolang WvA daar rijdt en voor groen gaat is het een lastig verhaal.
Geen idee. Ik ben Wout niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:50 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Maar die gaat de komende jaren toch juist niet meer voor groen? Dat heeft ie al afgestreept van zijn lijstje.
Ik snap deze take nooit zo. Ze hebben toch gewoon een prima en logisch plan voor hem?quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:31 schreef TheArt het volgende:
Ik snap Jumbo ook echt niet. Dit kan je Nederlandse uithangbord voor de komende 10 jaar zijn en dan heb je zo weinig ambitieuze plannen met hem.
Hij is pas 21, maar het is al wel zijn 3e profjaar. Het was heel logisch geweest om hem dit jaar gewoon een grote ronde te laten rijden, desnoods voor 1.5 a 2 weken. Maar die kans krijgt hij niet. Daarnaast is er 0 garantie dat hij dat volgend jaar wel mag, laat staan een ploeg voornamelijk in zijn dienst mee krijgt, want dat zou hij wel verdienen. Zo gek is die take dus niet. Daarnaast moeten we nou niet doen alsof 21 zo achterlijk jong is om een grote ronde te rijden.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:43 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik snap deze take nooit zo. Ze hebben toch gewoon een prima en logisch plan voor hem?
Al vanaf dag 1 is hij in zowat elke koers die hij rijdt kopman. Met zijn programma is ook echt niet veel mis de afgelopen 2 jaar, die jongen is ook pas 21 heh? Daarbij denk ik dat hij volgend jaar gewoon de Tour had gereden als hij was gebleven(ik snap die obsessie die veel renners hebben met de Tour ook niet echt eigenlijk). En ze hebben ook wat jonge renners om voor de toekomst een sprintrein mee te vormen (van Dijke x2, Hessmann) en een ervaren renner als van der Sande om van te leren.
Maar goed, Jumbo zal nu wel volledig op de klassieker en klassementstoer gaan, ook gezien hun opleidingsteam. Volgend jaar Staune-Mittet, Hagenes en van Belle erbij en in 2025 Graat, Huising, Kramer en Nordhagen. Niks mis mee.
Alleen Corona kan hem nog helpen.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij kan Vuelta nog rijden dit jaar?
Nou ja, hij zou deze Giro bijvoorbeeld de op 2 na jongste renner aan de start zijn als hij had meegedaan. Ik vind 21 persoonlijk wel achterlijk jong om als (mede)kopman naar een grote ronde te gaan.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:51 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij is pas 21, maar het is al wel zijn 3e profjaar. Het was heel logisch geweest om hem dit jaar gewoon een grote ronde te laten rijden, desnoods voor 1.5 a 2 weken. Maar die kans krijgt hij niet. Daarnaast is er 0 garantie dat hij dat volgend jaar wel mag, laat staan een ploeg voornamelijk in zijn dienst mee krijgt, want dat zou hij wel verdienen. Zo gek is die take dus niet. Daarnaast moeten we nou niet doen alsof 21 zo achterlijk jong is om een grote ronde te rijden.
Ook daar gaan ze voor het klassement waarschijnlijk. Bedoeling was eigenlijk de Giro dit jaar, maar toen wisten ze vast nog niet dat Roglic daar voor wilde gaanquote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij kan Vuelta nog rijden dit jaar? Volgend jaar Giro of toch een plekje in Tour zonder treintje.
Zo'n topsprinter boekt gewoon veel overwinningen. Zonde als hij weggaat.
Bij de Giro bleven er maar 4 namen over van de verwachte 8quote:Op dinsdag 9 mei 2023 08:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Alleen Corona kan hem nog helpen.
8 renners staan al vast zo'n beetje geloof ik
Als Kooij een beetje met de protocollen kan omgaan, lijkt me dat ook de meest logische keuze inderdaad. En ik neem aan dat DSM ook wel weer eens een echte Nederlandse kopman in de ploeg wil hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2023 10:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Niet al te lang geleden hadden we het over de drie sprinters van Jumbo en hoe ze daarin een keuze zouden moeten gaan maken. Ik had toen niet direct verwacht dat ze met nul sprinters zouden eindigen.
Het zal wel DSM worden voor Kooij, geen concurrentie daar en ik geloof dat Van Uden zo'n beetje zijn beste vriend is. Kunnen een mooi duo gaan vormen.
het helpt wel als je een beleving "uit je comfortzone zoekt". Stef Clement ging bewust bij Rabo weg en ontdekte in Frankrijk dat hij kon tijdrijden. Ben O'Connor koos ook bewust om als Aussie in Frankrijk te gaan fietsen om zelfstandiger te worden, net zoals David Dekker nu. het hangt ervan af wat voor type je bent. wil je dat alles strak geregeld wordt omdat je structuur nodig hebt, of wordt je juist beter van zomaar wat aan rommelen (zoals Adri vd Poel het traject van de Roodhooftjes met zn zoon Mathieu noemde)quote:Op dinsdag 9 mei 2023 07:33 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Bij Franse teams lijken ze vaak net wat minder hard te gaan en wat minder professioneel te zijn. Al hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn. Denk dat hij wel een mooier programma kan rijden. Coupe de France bijvoorbeeld is wel leuk, naast de Tour natuurlijk.
En DSM hoeft niet uitgelegd te worden. Nu weer die situatie rond Dainese
Gelukkig is daar Wilco die volgend jaar echt een keer gaat winnen!quote:Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef Pistolero het volgende:
Niet ondenkbaar trouwens dat van het rijtje Kooij, Kruijswijk, Gesink, van Emden, Roosen, Leemreize en Oomen de meesten vertrekken.
Diepe rouw voor vlaggetjesminnend Nederland.
Goh, wel verrassend dat een bovengemiddelde renner op het punt staat DSM te verlaten.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 14:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Leknessund gaat weer knakworsten eten.
Wel een beetje jammer voor ze dat nou net de 3 grootste talenten al vastliggen bij Jumbo.quote:Op dinsdag 16 mei 2023 17:33 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]
Alle Noren terug naar Noorwegen. Alleen Fuss was te duur.
quote:Een elfde Tour eventueel? Dat kan, op voorwaarde dat hij er zin in heeft want hij blijft voor zijn werkgever een publicitair interessante werknemer
Hopelijk heeft Danny de bevestiging gekregen dat Bora een betere sprinter gaat halen, anders is het zonde van zijn kwaliteiten om daar rond te blijven hangen.quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:19 schreef Steven184 het volgende:
Ach Danny, nog een jaar rijden voor een gehandicapte sprinter.
De centjes zijn waarschijnlijk wel goed.quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:23 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Hopelijk heeft Danny de bevestiging gekregen dat Bora een betere sprinter gaat halen, anders is het zonde van zijn kwaliteiten om daar rond te blijven hangen.
Hier begrijp ik weinig van. Behalve het vlaggetje toch behoorlijk neerwaartse spiraal.quote:
Nog steeds gehackt?quote:
Was vorig jaar in de Dauphine en Tour wel sterk, maar wel als knecht. In die rol kan hij nog wel even mee (zoals Gesink ook), vraag is of hij nog eigen ambities heeftquote:Op donderdag 18 mei 2023 21:22 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Hier begrijp ik weinig van. Behalve het vlaggetje toch behoorlijk neerwaartse spiraal.
Artikel op de site is niet meer beschikbaar, dus je weet het nooitquote:
Ben je erin getrapt?quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:10 schreef Mani89 het volgende:
Zoveel talent dat aan de deur klopt, het moment om dit soort bejaarde ballast overboord te kieperen en je geeft het gewoon nog vrolijk 2 jaar. Wanbeleid.
Volgens Wielerflits gaat die sprinter Jakobsen worden. Onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium.quote:Op donderdag 18 mei 2023 18:19 schreef Steven184 het volgende:
Ach Danny, nog een jaar rijden voor een gehandicapte sprinter.
Ze hadden natuurlijk ook die goede match op het EK, zou wel leuk zijn dat dat weer samen komt.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 07:06 schreef TheArt het volgende:
[..]
Volgens Wielerflits gaat die sprinter Jakobsen worden. Onderhandelingen zijn in een vergevorderd stadium.
Achteruit fietsenquote:
quote:Kruijswijk: “Ik zit nog vol motivatie en ik haal nog heel veel plezier uit het fietsen. De weg die we de laatste jaren zijn ingeslagen met de ploeg en het hoge niveau dat we halen spelen daarin een cruciale rol. Ook al is het niet meer als absolute kopman, ik denk dat ik nog altijd een heel belangrijke rol kan spelen in dit team. Ik wil daar nog minstens twee jaar langer onderdeel van uit blijven maken en ben heel benieuwd wat we allemaal nog kunnen presteren in die periode.”
Dat beaamt ook sportief directeur Merijn Zeeman: “Steven heeft samen met de ploeg een prachtige ontwikkeling doorgemaakt. Van jong talent tot kopman in grote rondes. De derde plaats in de Tour de France van 2019 was daarbij de absolute bekroning. Zowel de ploeg als Steven is nu op een volgend punt beland. Steven heeft het niveau om nog een heel belangrijke rol te spelen in de zwaardere etappekoersen en grote rondes. Daarnaast zijn zijn ervaring en rust heel belangrijk voor het evenwicht in de ploeg. We zijn dan ook heel blij dat onze samenwerking ook na dit seizoen nog langer doorgaat.”
Ze passen de voorwaarden natuurlijk wel aan.quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:10 schreef Mani89 het volgende:
Zoveel talent dat aan de deur klopt, het moment om dit soort bejaarde ballast overboord te kieperen en je geeft het gewoon nog vrolijk 2 jaar. Wanbeleid.
Steven is natuurlijk ook goede vriend van Wout.quote:Op donderdag 18 mei 2023 22:10 schreef Mani89 het volgende:
Watte?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:02 schreef Steven184 het volgende:
Wie heeft er hier posts lopen verwijderen, FvD gedrag.
Er probeert hier iemand fouten onder het tapijt te schuiven.quote:
Ik heb ook een mensjun uit dit topic van 22:51, maar die post is kwijt.quote:
UnoX-update stond hierquote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik heb ook een mensjun uit dit topic van 22:51, maar die post is kwijt.
@Dale__Cooper had z'n post al aangepast toen jij reageerde dus het was het twee keer offtopic, ik dacht, even opschonen .quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:02 schreef Steven184 het volgende:
Wie heeft er hier posts lopen verwijderen, FvD gedrag.
Weet je wie er ook goed waren in opschonen?quote:Op vrijdag 19 mei 2023 23:58 schreef Slobeend het volgende:
[..]
@:Dale__cooper had z'n post al aangepast toen jij reageerde dus het was het twee keer offtopic, ik dacht, even opschonen .
quote:Een gerucht dat weigert te gaan liggen: Ineos dat nog altijd hard aan de mouw trekt van Evenepoel. “Wordt dat verteld in de Giro? Tja, over de koers valt voorlopig niet veel te zeggen. Dan roddelen mensen over andere dingen zeker? In een grote ronde is het zo: een bende commères bij elkaar.”
Maar wat als Ineos-topman en rijkste Brit Jim Ratcliffe een offer you can’t refuse op tafel legt? “Dat moet ik handelen als correcte zakenman en vragen hoe mijn sponsors en eigenaar Zdenek Bakala daartegenover staan. Maar we moeten niet praten over Remco als een sportwagen die je wel of niet verkoopt. Sowieso is niet zijn stijl om de ploeg in de steek te laten. Als Ineos wil proberen: I wish them good luck.”
Dat geloof ik niet zo. In welke koersen dan? Steven won als kopman Steven al amper wat.quote:Op vrijdag 19 mei 2023 21:24 schreef Dale__Cooper het volgende:
Ook al is het niet meer als absolute kopman
Toch nog zeker als beschermd renner dan.
Dat gelooft niemand, behalve kopman Steven zelf.quote:Op zaterdag 20 mei 2023 13:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet zo. In welke koersen dan? Steven won als kopman Steven al amper wat.
quote:Luke Lamperti, the promising American all-rounder, keeps racking up wins and that’s drawing attention from top WorldTour teams. Sources say Lamperti, who’s won two stages so far in this week’s Tour of Japan, is picking up interest from several leading teams, including Soudal Quick-Step, Jumbo-Visma, EF Education-EasyPost, Bora-Hansgrohe, and UAE Team Emirates.
Klinkt logisch. Van een woke Amerikaanse ploeg waar hij niet gepruimd wordt naar een ploeg uit ene land waar mensenrechten niets voorstellen. Laat staan dierenrechten. Goed dat er voor de zwarte schapen uit het peloon landenploegen zijn als Astana, UAE en Bahrein.quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef Szura het volgende:
Kattenmoordenaar Tiberi vanaf de Ronde van Zwitserland bij Baggerijn, aldus de Gazzetta
quote:Op woensdag 31 mei 2023 08:57 schreef Szura het volgende:
Kattenmoordenaar Tiberi vanaf de Ronde van Zwitserland bij Baggerijn, aldus de Gazzetta
quote:Mogelijk krijgt ook wieler- en schaatsploeg Jumbo-Visma al na dit seizoen een andere hoofdsponsor. Het contract loopt tot eind volgend jaar, en zal gerespecteerd worden. Maar als een andere grote sponsor al na dit seizoen wil instappen, staat Jumbo open voor een eerder afscheid als hoofdsponsor. De supermarkt wil volledig stoppen met het sponsoren van topsport.
Daar dacht ik ook gelijk aan, zie DSM mede door de overname ook niet meer heel lang sponsor blijven.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:49 schreef Szura het volgende:
DSM is inmiddels wel Zwitsers, weet niet of ze dan nog in een Nederlands team willen stappen
En qua budget zit er ook wel een verschil tussen team DSM en team Jumbo, toch?quote:Op vrijdag 2 juni 2023 10:49 schreef Szura het volgende:
DSM is inmiddels wel Zwitsers, weet niet of ze dan nog in een Nederlands team willen stappen
Ja, al is het verschil een stuk kleiner dan het verschil in prestaties..quote:Op vrijdag 2 juni 2023 12:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
En qua budget zit er ook wel een verschil tussen team DSM en team Jumbo, toch?
Dat wel, maar ze wilden wel meer geld zien van Jumbo. En BetCity moet er op termijn vanaf, omdat dat niet meer mag.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:24 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ja, al is het verschil een stuk kleiner dan het verschil in prestaties..
En Jumvo betaalde ook maar de helft van het totale budget van de ploeg, de rest kwam van andere sponsoren. Al lijkt me wel de vraag of die allemaal mee blijven betalen bij een nieuwe sponsor
Oké, wow. Tudor wordt echt wel een dingetje dus.quote:
Cancellara is baas bij Tudor maar tegelijkertijd ook de manager van Hirschi. Stukje belangenverstrengeling, lekker man.quote:
Vooral dit.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 11:46 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
zie DSM mede door de overname ook niet meer heel lang sponsor blijven.
Hirschi en Mader zullen geen misselijke (doorlopende) contracten hebben.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 23:29 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oké, wow. Tudor wordt echt wel een dingetje dus.
Ik hoop voor de beste man dat 'ie er wel wat centen aan overhoudt, voordat hij zometeen 5 jaar op pro-niveau moet rondhangen.quote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Een goede Giro en meteen een contract t/m 2028
Israël strikes againquote:Op dinsdag 6 juni 2023 11:03 schreef Marcoss het volgende:
[ twitter ]
Een goede Giro en meteen een contract t/m 2028
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |