abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 mei 2023 @ 07:33:32 #201
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_209067326
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:26 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Waarom?
Bij Franse teams lijken ze vaak net wat minder hard te gaan en wat minder professioneel te zijn. Al hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn. Denk dat hij wel een mooier programma kan rijden. Coupe de France bijvoorbeeld is wel leuk, naast de Tour natuurlijk.

En DSM hoeft niet uitgelegd te worden. Nu weer die situatie rond Dainese :')
pi_209067366
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:32 schreef Pistolero het volgende:

[..]

Sowieso is er ook prima de ruimte om de Tour te rijden bij Jumbo lijkt mij, maar blijkbaar denkt hij daar zelf anders over.
Zolang WvA daar rijdt en voor groen gaat is het een lastig verhaal.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209067377
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:48 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Zolang WvA daar rijdt en voor groen gaat is het een lastig verhaal.
Maar die gaat de komende jaren toch juist niet meer voor groen? Dat heeft ie al afgestreept van zijn lijstje.
pi_209067524
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:50 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Maar die gaat de komende jaren toch juist niet meer voor groen? Dat heeft ie al afgestreept van zijn lijstje.
Geen idee. Ik ben Wout niet.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_209067544
Ik snap Jumbo ook echt niet. Dit kan je Nederlandse uithangbord voor de komende 10 jaar zijn en dan heb je zo weinig ambitieuze plannen met hem. Tenzij ze met het vertrek van Jumbo echt de internationale toer opgaan, maar dan kunnen ze ook wel af van de Nederlandse focus bij de vrouwen- en beloftenploeg.

De keuze voor DSM zou ik persoonlijk overigens een hele logische vinden. Hij zal daar in een klap kopman zijn voor zowel de Tour als de klassiekers en hij vindt een interessante mix van sprint/sprintloodsen daar terug met Degenkolb, Edmondson en jonge gasten als Bittner en Van Uden. Daar kan je vast een mooi treintje mee maken.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:43:18 #206
194695 franklop
Fran knock
pi_209067632
Maar waarom altijd alleen die eeuwige Tour willen rijden. Er zijn zoveel andere mooie koersen om te rijden en winnen.

Tuurlijk het is meer exposure, maar het aantal sprintritten is tegenwoordig ook op 1 hand te tellen

Dit uiteraard even los van het feit dat ene WvA er rijdt.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_209067637
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:31 schreef TheArt het volgende:
Ik snap Jumbo ook echt niet. Dit kan je Nederlandse uithangbord voor de komende 10 jaar zijn en dan heb je zo weinig ambitieuze plannen met hem.
Ik snap deze take nooit zo. Ze hebben toch gewoon een prima en logisch plan voor hem?

Al vanaf dag 1 is hij in zowat elke koers die hij rijdt kopman. Met zijn programma is ook echt niet veel mis de afgelopen 2 jaar, die jongen is ook pas 21 heh? Daarbij denk ik dat hij volgend jaar gewoon de Tour had gereden als hij was gebleven(ik snap die obsessie die veel renners hebben met de Tour ook niet echt eigenlijk). En ze hebben ook wat jonge renners om voor de toekomst een sprintrein mee te vormen (van Dijke x2, Hessmann) en een ervaren renner als van der Sande om van te leren.

Maar goed, Jumbo zal nu wel volledig op de klassieker en klassementstoer gaan, ook gezien hun opleidingsteam. Volgend jaar Staune-Mittet, Hagenes en van Belle erbij en in 2025 Graat, Huising, Kramer en Nordhagen. Niks mis mee.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:45:21 #208
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_209067652
Hij kan Vuelta nog rijden dit jaar? Volgend jaar Giro of toch een plekje in Tour zonder treintje.

Zo'n topsprinter boekt gewoon veel overwinningen. Zonde als hij weggaat.
pi_209067705
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:43 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ik snap deze take nooit zo. Ze hebben toch gewoon een prima en logisch plan voor hem?

Al vanaf dag 1 is hij in zowat elke koers die hij rijdt kopman. Met zijn programma is ook echt niet veel mis de afgelopen 2 jaar, die jongen is ook pas 21 heh? Daarbij denk ik dat hij volgend jaar gewoon de Tour had gereden als hij was gebleven(ik snap die obsessie die veel renners hebben met de Tour ook niet echt eigenlijk). En ze hebben ook wat jonge renners om voor de toekomst een sprintrein mee te vormen (van Dijke x2, Hessmann) en een ervaren renner als van der Sande om van te leren.

Maar goed, Jumbo zal nu wel volledig op de klassieker en klassementstoer gaan, ook gezien hun opleidingsteam. Volgend jaar Staune-Mittet, Hagenes en van Belle erbij en in 2025 Graat, Huising, Kramer en Nordhagen. Niks mis mee.
Hij is pas 21, maar het is al wel zijn 3e profjaar. Het was heel logisch geweest om hem dit jaar gewoon een grote ronde te laten rijden, desnoods voor 1.5 a 2 weken. Maar die kans krijgt hij niet. Daarnaast is er 0 garantie dat hij dat volgend jaar wel mag, laat staan een ploeg voornamelijk in zijn dienst mee krijgt, want dat zou hij wel verdienen. Zo gek is die take dus niet. Daarnaast moeten we nou niet doen alsof 21 zo achterlijk jong is om een grote ronde te rijden.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 08:59:48 #210
194695 franklop
Fran knock
pi_209067777
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij kan Vuelta nog rijden dit jaar?
Alleen Corona kan hem nog helpen.

8 renners staan al vast zo'n beetje geloof ik
pi_209067811
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:51 schreef TheArt het volgende:

[..]
Hij is pas 21, maar het is al wel zijn 3e profjaar. Het was heel logisch geweest om hem dit jaar gewoon een grote ronde te laten rijden, desnoods voor 1.5 a 2 weken. Maar die kans krijgt hij niet. Daarnaast is er 0 garantie dat hij dat volgend jaar wel mag, laat staan een ploeg voornamelijk in zijn dienst mee krijgt, want dat zou hij wel verdienen. Zo gek is die take dus niet. Daarnaast moeten we nou niet doen alsof 21 zo achterlijk jong is om een grote ronde te rijden.
Nou ja, hij zou deze Giro bijvoorbeeld de op 2 na jongste renner aan de start zijn als hij had meegedaan. Ik vind 21 persoonlijk wel achterlijk jong om als (mede)kopman naar een grote ronde te gaan.
pi_209068197
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:45 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij kan Vuelta nog rijden dit jaar? Volgend jaar Giro of toch een plekje in Tour zonder treintje.

Zo'n topsprinter boekt gewoon veel overwinningen. Zonde als hij weggaat.
Ook daar gaan ze voor het klassement waarschijnlijk. Bedoeling was eigenlijk de Giro dit jaar, maar toen wisten ze vast nog niet dat Roglic daar voor wilde gaan
pi_209068227
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 08:59 schreef franklop het volgende:

[..]
Alleen Corona kan hem nog helpen.

8 renners staan al vast zo'n beetje geloof ik
Bij de Giro bleven er maar 4 namen over van de verwachte 8 :D

Maar Kooij zal enkel gaan als de kopman wegvalt, denk ik (of als Roglic alsnog naar de Tour gaat)
  Moderator dinsdag 9 mei 2023 @ 10:55:20 #214
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_209068834
Niet al te lang geleden hadden we het over de drie sprinters van Jumbo en hoe ze daarin een keuze zouden moeten gaan maken. Ik had toen niet direct verwacht dat ze met nul sprinters zouden eindigen.

Het zal wel DSM worden voor Kooij, geen concurrentie daar en ik geloof dat Van Uden zo'n beetje zijn beste vriend is. Kunnen een mooi duo gaan vormen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 9 mei 2023 @ 11:11:49 #215
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_209069038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 10:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Niet al te lang geleden hadden we het over de drie sprinters van Jumbo en hoe ze daarin een keuze zouden moeten gaan maken. Ik had toen niet direct verwacht dat ze met nul sprinters zouden eindigen.

Het zal wel DSM worden voor Kooij, geen concurrentie daar en ik geloof dat Van Uden zo'n beetje zijn beste vriend is. Kunnen een mooi duo gaan vormen.
Als Kooij een beetje met de protocollen kan omgaan, lijkt me dat ook de meest logische keuze inderdaad. En ik neem aan dat DSM ook wel weer eens een echte Nederlandse kopman in de ploeg wil hebben.
pi_209069119
Niet ondenkbaar trouwens dat van het rijtje Kooij, Kruijswijk, Gesink, van Emden, Roosen, Leemreize en Oomen de meesten vertrekken.

Diepe rouw voor vlaggetjesminnend Nederland.
pi_209069335
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 07:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Bij Franse teams lijken ze vaak net wat minder hard te gaan en wat minder professioneel te zijn. Al hoeft dat op zich niet verkeerd te zijn. Denk dat hij wel een mooier programma kan rijden. Coupe de France bijvoorbeeld is wel leuk, naast de Tour natuurlijk.

En DSM hoeft niet uitgelegd te worden. Nu weer die situatie rond Dainese :')
het helpt wel als je een beleving "uit je comfortzone zoekt". Stef Clement ging bewust bij Rabo weg en ontdekte in Frankrijk dat hij kon tijdrijden. Ben O'Connor koos ook bewust om als Aussie in Frankrijk te gaan fietsen om zelfstandiger te worden, net zoals David Dekker nu. het hangt ervan af wat voor type je bent. wil je dat alles strak geregeld wordt omdat je structuur nodig hebt, of wordt je juist beter van zomaar wat aan rommelen (zoals Adri vd Poel het traject van de Roodhooftjes met zn zoon Mathieu noemde)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209069352
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 mei 2023 11:18 schreef Pistolero het volgende:
Niet ondenkbaar trouwens dat van het rijtje Kooij, Kruijswijk, Gesink, van Emden, Roosen, Leemreize en Oomen de meesten vertrekken.

Diepe rouw voor vlaggetjesminnend Nederland.
Gelukkig is daar Wilco die volgend jaar echt een keer gaat winnen!
pi_209070134
Ik vind het toch wel erg jammer dat zo'n groot Nederlands talent als Kooij op zo'n jonge leeftijd al vertrekt bij Jumbo
  woensdag 10 mei 2023 @ 10:34:49 #220
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_209086985
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_209097176
Krek wordt waarschijnlijk ploegleider bij Tudor. Net als de onvermijdelijke Sjeer, die je er altijd gratis bij krijgt.
  donderdag 11 mei 2023 @ 10:33:37 #222
194695 franklop
Fran knock
pi_209099398
twitter
  Moderator maandag 15 mei 2023 @ 14:08:26 #223
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_209161777
twitter
  Moderator dinsdag 16 mei 2023 @ 14:43:16 #224
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_209174245
twitter

Leknessund gaat weer knakworsten eten.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  dinsdag 16 mei 2023 @ 15:07:20 #225
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_209174488
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2023 14:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ twitter ]

Leknessund gaat weer knakworsten eten.
Goh, wel verrassend dat een bovengemiddelde renner op het punt staat DSM te verlaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')