Misschien exclusief voor tv, daar heeft Wanda twijfels over liefde, en in werkelijkheid is ze al verder gegaan.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:42 schreef greysbones het volgende:
Bern is aan het wandelen met Wanda
ik kijk de uitzendingen nietquote:Op woensdag 14 december 2022 11:46 schreef spapaars het volgende:
[..]
Misschien exclusief voor tv, daar heeft Wanda twijfels over liefde, en in werkelijkheid is ze al verder gegaan.
Ik denk…. Dat in het GBR die voor 30 seconden niet opgetekend staat. Voor een minuut wel, 196 keer.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:46 schreef engine het volgende:
Benieuwd of Erik ook die bon gaat krijgen... anders kun je iedere maand gewoon een paar records verzinnen.
Leuke sponsordeals.quote:Op woensdag 14 december 2022 11:49 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik denk…. Dat in het GBR die voor 30 seconden niet opgetekend staat. Voor een minuut wel, 196 keer.
Maar zo kun je dus leuk dingen verzinnen.
Drinken ook nietquote:Op woensdag 14 december 2022 11:45 schreef greysbones het volgende:
GJ vindt de apres ski wel leuk
skiën kan hij niet
Drinken ook nietquote:Op woensdag 14 december 2022 11:45 schreef greysbones het volgende:
GJ vindt de apres ski wel leuk
skiën kan hij niet
Hij was toch gok verslaafd?quote:Op woensdag 14 december 2022 11:57 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat kan hij niet meer, geloof dat hij behoorlijk aan de drank is geweest.
GJ.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:00 schreef pingu66 het volgende:
[..]
Drinken ook niet
[..]
Hij was toch gok verslaafd?
Erik heeft het gehaald 46 x omhoog gehoudenquote:Op woensdag 14 december 2022 11:55 schreef Charmian het volgende:
ach heb ik die hele challenge gemist door mijn collega, wat is het geworden? ik hoorde wel gejuich
De loods bluesquote:Op woensdag 14 december 2022 09:47 schreef pingu66 het volgende:
[..]
En gisteren zei hij nog tegen Babbel en Wendy dat hij naar huis wou.
Is dat niet gewoon een rot opmerking? Zonder iets dubieusquote:Op woensdag 14 december 2022 12:07 schreef spapaars het volgende:
Kim D tot Erik, dat uitgerekend jij het haalt.
Dubieus compliment.
Ze meende het wel goed, maar een beetje ongelukkige uitspraak.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een rot opmerking? Zonder iets dubieus
Is niet te hopen dat een online gokbedrijf wil gaan sponseren.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:10 schreef R0T29 het volgende:
Marciano wil 1000 euro inzetten op de Toto
Bern is vooral heel angstig en waakzaam over het bedrag dat kan worden gewonnen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:15 schreef Moeraskat het volgende:
Bern heeft een soort pocahontas gezicht.
Helaas pindakaas mogen toch een stellingen meer aangevraagd worden?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:10 schreef R0T29 het volgende:
Marciano wil 1000 euro inzetten op de Toto
Volgens is die kaart toch ook voor Erik?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:20 schreef Ireth het volgende:
Krijgen we nu weer dagenlang overleg over waar die cadeaukaart te gaan besteden![]()
Had ze gewoon 10 kilo havermout gegeven ofzo...
Of alleen Erik een kaart als grote winnaar
Ik dacht voor de hele groep?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:21 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Volgens is die kaart toch ook voor Erik?
Hij heeft nooit gedronken ondanks zn gokverslavingquote:Op woensdag 14 december 2022 11:57 schreef spapaars het volgende:
[..]
Dat kan hij niet meer, geloof dat hij behoorlijk aan de drank is geweest.
Klopt ja. GJ en drank zijn geen match.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:22 schreef chufi het volgende:
[..]
Hij heeft nooit gedronken ondanks zn gokverslaving
Ik weet het eigenlijk niet. De hele groep heeft niet meegedaan.quote:
Niet meer.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:23 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Klopt ja. GJ en drank zijn geen match.
Kom maar met een stelling.quote:
Oké. Ik dacht toch echt te hebben onthouden dat het alleen om gokverslavingen ging en zeker niet om drank.quote:
En Bern nu weer meuten dat ze er zalando cadeau kaarten van meoten kopen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:24 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ik weet het eigenlijk niet. De hele groep heeft niet meegedaan.
We gaan het vast horen voor wie het is
Er zijn er drie die het gehaald hebben, maar Erik de meeste, dus dacht dan dat hij een nieuw record gevestigd had en de winnaar was
quote:Op woensdag 14 december 2022 12:04 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Erik heeft het gehaald 46 x omhoog gehouden
Staat wel een klein SV
Mee eens hoor ,ik vind ook dat hij het verdiend heeftquote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef ledn81 het volgende:
[..]
En Bern nu weer meuten dat ze er zalando cadeau kaarten van meoten kopen.
Doe in ieder geval een deel een klus cadeaukaart ofzo. Dan kan Erik lekker klussen aan/voor de loods en hebben ze ook allemaal iets aan.
[ afbeelding ]
Heeft hij al gezegd.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:27 schreef spapaars het volgende:
Bern zal wel met het plan komen om nu 1000 minder uit de pot te pakken.
Ja idd... maar zo kunnen ze daar niet denkenquote:Op woensdag 14 december 2022 12:26 schreef ledn81 het volgende:
[..]
En Bern nu weer meuten dat ze er zalando cadeau kaarten van meoten kopen.
Doe in ieder geval een deel een klus cadeaukaart ofzo. Dan kan Erik lekker klussen aan/voor de loods en hebben ze ook allemaal iets aan.
[ afbeelding ]
Ze denken dat ze die voor zalando er niet door krijgen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja idd... maar zo kunnen ze daar niet denken
Dat wordt ook een dagtaak...iedereen die voor 100¤ iets uit moet zoeken...quote:Op woensdag 14 december 2022 12:28 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ze denken dat ze die voor zalando er niet door krijgen.
Ja.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:34 schreef Dotteke het volgende:
Is het op de streams te zien geweest dat Isaac op de slaapkamer in een melkfles heeft geplast?
Vind ik nietquote:Op woensdag 14 december 2022 12:27 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mee eens hoor ,ik vind ook dat hij het verdiend heeft
Allemaal een sweater, een jogginbroek en sloffen. Allemaal hetzelfde.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat wordt ook een dagtaak...iedereen die voor 100¤ iets uit moet zoeken...
Wel die van 30 sec die andere was langer dan 30 secquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef engine het volgende:
[..]
Vind ik niet![]()
Er is niks verbroken. Zou het gek vinden om een prijs te geven dan.
Het stoort me ook wel hoe ze met hem doen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef engine het volgende:
[..]
Vind ik niet![]()
Allemaal dezelfde kerstpyjama met bijpassende sloffen en kerstmutsquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Allemaal een sweater, een jogginbroek en sloffen. Allemaal hetzelfde.
Dat zou gaan om een bal tussen je knieën klemmen. Dat is niet gebeurd.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Wel die van 30 sec die andere was langer dan 30 sec
Dat uniforme is net wat voor Isaak.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef mootie het volgende:
[..]
Allemaal een sweater, een jogginbroek en sloffen. Allemaal hetzelfde.
Slecht idee ook. Gaat hij er nog meer in geloven. Die staat straks bij die uitgeverij op de stoep om een plekje in dat boek op te eisen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:37 schreef mootie het volgende:
[..]
Het stoort me ook wel hoe ze met hem doen.
Het is hun persoonlijke halfje die ze koesteren.
Bezigheidstherapie. Een hamster geef je een molentje, de bewoners het idee dat ze iets belangrijks doenquote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef engine het volgende:
[..]
Vind ik niet![]()
Ja, want hij gelooft heilig in zijn eigen kunnen en de rest bevestigt hem.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:39 schreef engine het volgende:
[..]
Slecht idee ook. Gaat hij er nog meer in geloven. Die staat straks bij die uitgeverij op de stoep om een plekje in dat boek op te eisen.
Ik zie het niet gebeuren dat hij die podcast maakt, was een leuk geintje om in ieder geval het geld op te maken aan iets zichtbaars als die recorder.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:39 schreef mootie het volgende:
Blijkbaar schuift hij het steeds vooruit, Kim spreekt hem er op aan.
Net als Avondtuurquote:Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef mootie het volgende:
Ik snap het idee van een podcast daar ook niet. Moet iedereen dat dan gaan luisteren?
quote:Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef mootie het volgende:
Ik snap het idee van een podcast daar ook niet. Moet iedereen dat dan gaan luisteren?
Recordertje op tafel en iedereen er omheen. Gezallig.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:43 schreef engine het volgende:
[..]![]()
Maar hij kan alleen opnemen geloof ik dus geen idee hoe hij er een podcast van denkt te maken.
Ik snap überhaupt het nut van podcast's nietquote:Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef mootie het volgende:
Interviews met de bewoners over Jeff zelf danquote:Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef mootie het volgende:
Oh het zijn interviews met de bewoners.
Ik bedoel dat Bern voor die 1000 euro die zalando dingen wil kopen ipv uit de pot te halen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:34 schreef chufi het volgende:
[..]
Dat wordt ook een dagtaak...iedereen die voor 100¤ iets uit moet zoeken...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
nou, daar zal niet veel uitkomen als de interviews door Jeff worden afgenomenquote:Op woensdag 14 december 2022 12:44 schreef engine het volgende:
[..]
Interviews met de bewoners over Jeff zelf dan
Die h uid van haar ziet er niet echt gezond uit, sneuquote:Op woensdag 14 december 2022 12:39 schreef mootie het volgende:
Blijkbaar schuift hij het steeds vooruit, Kim spreekt hem er op aan.
Hij heeft zijn best gedaan en goed geoefend. Ze zeiden ook dat hij het record GBN in de loods verbroken had. De exacte bewoording weer ik niet meer. Maar er zat in elk geval ''loods'' bij. Dus daar hebben we de instinker voor hun te pakken in elk geval.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:36 schreef engine het volgende:
[..]
Vind ik niet![]()
Ik hoopte juist dat het eens niet over hem zou gaanquote:Op woensdag 14 december 2022 12:44 schreef engine het volgende:
[..]
Interviews met de bewoners over Jeff zelf dan
Zeker goed geoefendquote:Op woensdag 14 december 2022 12:47 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Hij heeft zijn best gedaan en goed geoefend. Ze zeiden ook dat hij het record GBN in de loods verbroken had. De exacte bewoording weer ik niet meer. Maar er zat in elk geval ''loods'' bij. Dus daar hebben we de instinker voor hun te pakken in elk geval.
Zij kunnen natuurlijk die dingen niet controleren zolang ze daar zitten. Erik denkt zelf wel dat hij nu echt iets heeft bereikt.
Overigens doe ik het hem niet na.
Dat lijkt niet mogelijkquote:Op woensdag 14 december 2022 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ik hoopte juist dat het eens niet over hem zou gaan
Als je de stream luistert is het al een podcastquote:Op woensdag 14 december 2022 12:42 schreef mootie het volgende:
Je kunt dan alles doen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:51 schreef engine het volgende:
[..]
Zeker goed geoefend![]()
Dan snap ik er niks meer vanrecords verbreken en bij elk niet bestaand record krijg je een prijs
![]()
![]()
Bestaat zoiets ook buiten de loods? Lijkt mij ook wel leuk
Rond pasen komen de kerstspullenquote:Op woensdag 14 december 2022 12:44 schreef chufi het volgende:
Hoe laat komt de kerstboom en spulletjes? Of moet nog gekeken worden naar de details? Alles wordt vooruit geschoven.. of doetde FEBO het automatisch?
Krijgen we dát weer.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:01 schreef Dotteke het volgende:
Jeff is Wendy spuug en spuug zat
Kim begrijpt ook niet welke moeder nu bij haar kinderen weggaat.
bijzonder hoor, dat het elke keer Wendy is die daarop wordt aangesproken en niet Eunice of Isaacquote:Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef mootie het volgende:
Zou ze ook zo doordraaien bij haar kinderen als ze iets zegt, vraagt KimD zich af.
Ze heeft haar emoties niet onder controle.
Prima lunchquote:Op woensdag 14 december 2022 13:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat is weer veel tochGoede, lekkere lunch
Wauwquote:Op woensdag 14 december 2022 13:00 schreef mootie het volgende:
Trieste groep, sneue mensen.
Kim gaat er niks over zeggen.
quote:
ongelofelijk wat een lefquote:Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef mootie het volgende:
Zou ze ook zo doordraaien bij haar kinderen als ze iets zegt, vraagt KimD zich af.
Ik ook niet, tenzij ik echt honger heb.. weet niet wat ze als ontbijt hebben gegetenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]ik zou het niet eens op krijgen. Zo'n broodje ei en ik zit vol. Al is het voor de grote mensen daar wel lekker dat ze veel krijgen en de sporters en zo
Yoghurt, muesli en een part sinaasappelquote:Op woensdag 14 december 2022 13:08 schreef Loveable het volgende:
[..]
Ik ook niet, tenzij ik echt honger heb.. weet niet wat ze als ontbijt hebben gegeten
Ah lekker gezonde ontbijt dusquote:Op woensdag 14 december 2022 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yoghurt, muesli en een part sinaasappel
Wil ze zo met Isaac bespreken? Hoorde ze wel in gesprek..maar kreeg niet helemaal goed mee hoe of watquote:
Okayquote:Op woensdag 14 december 2022 13:11 schreef Loveable het volgende:
[..]
Wil ze zo met Isaac bespreken? Hoorde ze wel in gesprek..maar kreeg niet helemaal goed mee hoe of wat
Vluchtgedrag. Iedereen op haar kamer was gisteren helemaal klaar met haar gezeur en drammerige gelul over de prijzenpotquote:
Is geen spelletje hè! Het is een toernooi... dat soort zaken moet je wel serieus nemen. Net als alle aankomende recordpogingenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:12 schreef freaky40 het volgende:
Bern wil weer een spelletje spelen....bedankt voor de waarschuwing.
quote:Op woensdag 14 december 2022 13:14 schreef R0T29 het volgende:
[..]
Is geen spelletje hè! Het is een toernooi... dat soort zaken moet je wel serieus nemen. Net als alle aankomende recordpogingen
Sommige mensen draaien per dag om hoe ze over iemand denken. Bizarquote:Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef puzziepie het volgende:
Apart hoe Jeff nu over Wendy praat . En Kim helemaal . Een maand geleden hing ze nog aa Wendy en vond ze haar geweldig , Wendy was zo belangrijk voor haar
En nu haar kinderen tegen haar gebruiken
Ik denk dat de Bitch3s even verboden gebied zijn voor iedereen maar dan hadden ze inderdaad beter een ander target kunnen kiezenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef puzziepie het volgende:
Apart hoe Jeff nu over Wendy praat . En Kim helemaal . Een maand geleden hing ze nog aa Wendy en vond ze haar geweldig , Wendy was zo belangrijk voor haar
inderdaad, bahquote:Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef puzziepie het volgende:
... en haar knieenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:21 schreef Verida het volgende:
Ik vind overigens Eunice ook een achterbakse trut geworden. Die heeft het echt achter haar ellebogen
De loods is toch een veel te beperkende omgeving voor iemand die net een WR heeft gezetquote:Op woensdag 14 december 2022 13:24 schreef puzziepie het volgende:
Erik is van slag? Denkt dat hij weg wordt gestemd ?
ach natuurlijk , ik was dat alweer vergetenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:26 schreef mootie het volgende:
[..]
De loods is toch een veel te beperkende omgeving voor iemand die net een WR heeft gezet
is er een filmpje van wendy die doordraaid?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:03 schreef mootie het volgende:
Is dat zo dan?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:28 schreef woxxel het volgende:
[..]
is er een filmpje van wendy die doordraaid?
Dit gaat hij niet lang meer volhouden.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:32 schreef puzziepie het volgende:
Het zit weer te janken
[ afbeelding ]
arme Babette, die is net 40 geworden. Zou ze nu bij de oudjes of bij de jonkies worden ingedeeld?quote:
Ergste vind ik toch wel dat Kim nu ineens over de kinderen van Wendy begint , en ook nog durft te beweren dat ze ze haar emoties niet onder controle heeftquote:Op woensdag 14 december 2022 13:33 schreef Verida het volgende:
[..]
Dit gaat hij niet lang meer volhouden.
is heel kwalijk.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:37 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ergste vind ik toch wel dat Kim nu ineens over de kinderen van Wendy begint , en ook nog durft te beweren dat ze ze haar emoties niet onder controle heeft
Ze hebben het eigenlijk vooral over zichzelf
Ik denk dat het ook komt omdat je op elkaar aangewezen bent, maar ook zit opgescheept met mensen waar je in de buitenwereld nooit een klik mee zou hebben. Maanden lang alleen dezelfde koppen, die je niet zelf hebt uitgekozen, gaat irritatie geven.quote:
jep geloof dat de Metro ook zoiets als titel had voor een krantenkop van de weekquote:
off topic: bestaat de Metro nog?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:41 schreef greysbones het volgende:
[..]
jep geloof dat de Metro ook zoiets als titel had voor een krantenkop van de week
100 dagen Een Jaar van je Leven in 2 minuten: hok vol zeurende mensenquote:
Zoals Bep, die kon ik in het begin nog wel "hebben" nu erger ik mij steeds meer aan haar, ze is net Isaac, lult met iedereen mee en laat regelmatig een groot slijmspoor achterquote:Op woensdag 14 december 2022 13:40 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook komt omdat je op elkaar aangewezen bent, maar ook zit opgescheept met mensen waar je in de buitenwereld nooit een klik mee zou hebben. Maanden lang alleen dezelfde koppen, die je niet zelf hebt uitgekozen, gaat irritatie geven.
Babbel vind ik vis nog vleesquote:Op woensdag 14 december 2022 13:43 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Zoals Bep, die kon ik in het begin nog wel "hebben" nu erger ik mij steeds meer aan haar, ze is net Isaac, lult met iedereen mee en laat regelmatig een groot slijmspoor achter
Paar eieren, paar preitjes en een stokbroodje met kruidenboter. Dan ben je er welquote:Op woensdag 14 december 2022 13:45 schreef greysbones het volgende:
Gourmetten met een budget van 150,- voor 28 mensen
ik zeg succes
Ik denk dat je de 2 Kims door elkaar haalt.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:39 schreef Verida het volgende:
[..]
is heel kwalijk.
En van Kim gewoon heel laf. Ik krijg toch steeds meer het vermoeden dat het Kim is die is doorgedraaid, of is aangesproken over haar taalgebruik. En dat Wendy met dat flippen te maken heeft gehad, waardoor Kim door het lint is gegaan. En er zijn verder binnen die loods geen dingen waar ze wendy op kan pakken, dus dan maar weer heel laf teruggrijpen op haar kinderen .
Maar dit is een vermoeden van mij, is natuurlijk niet op stream geweest.
ze moeten er ook de brunch van betalenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:46 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Paar eieren, paar preitjes en een stokbroodje met kruidenboter. Dan ben je er wel
Frikandel courmetten.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:45 schreef greysbones het volgende:
Gourmetten met een budget van 150,- voor 28 mensen
ik zeg succes
Ik las dat het over Jeff en Kim ging die nu anti Wendy zijnquote:Op woensdag 14 december 2022 13:47 schreef Aggie46 het volgende:
[..]
Ik denk dat je de 2 Kims door elkaar haalt.
Het was heel duidelijk dat Kim K door het lint is gegaan.
En ook deze Kim K gebruikte behoorlijk misselijke taalgebruik.
Ik moet zeggen, ik begrijp Jeff wel, als ik het rijtje mensen af ga die daar zitten, zou ik met weinig mensen daar een klik hebben. Ik kom niet eens tot 5. Ze hebben ze prima gecastquote:Op woensdag 14 december 2022 13:32 schreef puzziepie het volgende:
Het zit weer te janken
[ afbeelding ]
Courmetten is leuk als je gezellig met elkaar er ook de tijd er voor neemt, die daar zijn binnen een halfuur klaar.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
echt he
zijn ze nu echt zo clueless
ze gaan het gewoon niet redden met dat geldquote:Op woensdag 14 december 2022 13:50 schreef spapaars het volgende:
[..]
Courmetten is leuk als je gezellig met elkaar er ook de tijd er voor neemt, die daar zijn binnen een halfuur klaar.
tja, Wendy ergert zich ook aan Jeff en Kim, zo gaat dat. Teveel in elkaars omgeving op elkaars lip, wekt irritatie. De meeste vriendschappen en huwelijken gaan kapot tijdens de vakantiequote:Op woensdag 14 december 2022 13:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik las dat het over Jeff en Kim ging die nu anti Wendy zijn
Ik zou dus absoluut geen klik hebben met jeffrey, heb het niet zo op van die opgefokte omhoog gevallen typetjes die neerkijken op het klootjes volk rondom hunquote:Op woensdag 14 december 2022 13:49 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, ik begrijp Jeff wel, als ik het rijtje mensen af ga die daar zitten, zou ik met weinig mensen daar een klik hebben. Ik kom niet eens tot 5. Ze hebben ze prima gecast
Uiteraardquote:Op woensdag 14 december 2022 13:52 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
tja, Wendy ergert zich ook aan Jeff en Kim, zo gaat dat. Teveel in elkaars omgeving op elkaars lip, wekt irritatie. De meeste vriendschappen en huwelijken gaan kapot tijdens de vakantie
Ik geef niet eens een menig over met WIE ik een klik zou hebben, ik zeg dat dat het er niet veel zijn van de mensen in de loodsquote:Op woensdag 14 december 2022 13:52 schreef Verida het volgende:
[..]
Ik zou dus absoluut geen klik hebben met jeffrey, heb het niet zo op van die opgefokte omhoog gevallen typetjes die neerkijken op het klootjes volk rondom hun
geef me dan maar wendy, of Janet
Je begrijpt Jeffquote:Op woensdag 14 december 2022 13:53 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik geef niet eens een menig over met WIE ik een klik zou hebben, ik zeg dat dat het er niet veel zijn van de mensen in de loods
Dat doet hij steeds en Babet zit nu elke dag een paar keer bij Isaac op kantoor om over vooral, Jeff te klagen en Isaac lult met iedereen en nu wéér met Babet meequote:Op woensdag 14 december 2022 13:53 schreef greysbones het volgende:
isaak snapt het allemaal weer niet
gisteren was hij met Jeff bijna de polonaise aan het lopen
nu meelullen met babbel
preciesquote:Op woensdag 14 december 2022 13:55 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Dat doet hij steeds en Babet zit nu elke dag een paar keer bij Isaac op kantoor om over vooral, Jeff te klagen en Isaac lult met iedereen en nu wéér met Babet mee
ja over de irritatie over mensen in de loods. Omdat ik hem begrijp, zou ik hem als vriend willen? Aanname!quote:
Martin, Jeffrey, Marciano, Isaac...allemaal haantjes.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:55 schreef puzziepie het volgende:
Martin Tiano gaat ook niet lekker de laatste tijd
Dat is wat ik bedoel, iedereen gaat zich aan elkaar ergeren. De sleur, geen andere gesprekken meer, iedereen klaagt over elkaarquote:Op woensdag 14 december 2022 13:55 schreef puzziepie het volgende:
Martin Tiano gaat ook niet lekker de laatste tijd
dit is luxe volgens Isaakquote:Op woensdag 14 december 2022 13:58 schreef Silves het volgende:
Dit is toch wel erg weinig budget voor kerst..150 euro inc drank..ze hebben genoeg geld.hij wilde toch een luxe kerstfeest?
verzaakt de manager nu al?quote:Op woensdag 14 december 2022 13:50 schreef greysbones het volgende:
[..]
ze gaan het gewoon niet redden met dat geld
om genoeg op tafel te krijgen
Dat weet ik. Het is alleen zo dat Kim K jankend stond te praten bij het ei.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Zou hij thuis dat budget ook hebben, of heeft nooit kerst thuis gevierd met zijn gezin? Had toch een giga salaris?quote:
hij pocht nogalquote:
eizak is een uitgekookt eiquote:Op woensdag 14 december 2022 13:53 schreef greysbones het volgende:
isaak snapt het allemaal weer niet
gisteren was hij met Jeff bijna de polonaise aan het lopen
nu meelullen met babbel
Ja hij zit me te erg op de centen, nu is het max 80 euro per dag..durf het niet te zeggen, maar ik met kerst ben wel een heel stuk duurder uit..en dan nog zonder de wijn..En de kerstmarkt is 1500 euro voor uitgetrokken, hoop dat daar wat eten bij zit .quote:
leven daaro zou zo 'n stuk aangenamer zijn zonder die 4..quote:Op woensdag 14 december 2022 13:57 schreef Rhosyn het volgende:
[..]
Martin, Jeffrey, Marciano, Isaac...allemaal haantjes.
Kukkelekukken om het hardst...![]()
![]()
![]()
Klagen doen we allemaal wel, maar er zijn ook genoeg mensen die prima met elkaar overweg kunnenquote:Op woensdag 14 december 2022 13:58 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel, iedereen gaat zich aan elkaar ergeren. De sleur, geen andere gesprekken meer, iedereen klaagt over elkaar
Dat heb ik gezien.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:59 schreef Aggie46 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Het is alleen zo dat Kim K jankend stond te praten bij het ei.
Kim K heeft nou niet bepaald vriendelijk c.q. netjes taalgebruik
en ze hebben haar een tijd buiten beeld gehouden.
Gisteren stond ze hout te hakken en Isaac zei nog: training tegen agressiviteit.
Je merkt hier ook verschuiving van mensen die de poster wel of niet (meer) leuk vinden. Ook hier steeds meer irritatie over bewoners. je zal er maar de hele dag mee opgescheept zittenquote:Op woensdag 14 december 2022 14:02 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Klagen doen we allemaal wel, maar er zijn ook genoeg mensen die prima met elkaar overweg kunnen
Is ook zo.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:48 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Is ook een hele vreemde verhoudingquote:Op woensdag 14 december 2022 14:11 schreef Silves het volgende:
Jw 1500 euro voor versiering en boom, en maar 150 euro budget voor te eten.
Is dat zo? Ik vind zelf juist dat ondanks de verschillende meningen : Pro die, Anti zus .... soms knalt het ffquote:Op woensdag 14 december 2022 14:06 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Je merkt hier ook verschuiving van mensen die de poster wel of niet (meer) leuk vinden. Ook hier steeds meer irritatie over bewoners. je zal er maar de hele dag mee opgescheept zitten![]()
Ik bedoel dat er ook bij ons verschuivingen plaats vinden wie we wel en niet leuk vinden. Niet de sfeer hier onderlingquote:Op woensdag 14 december 2022 14:18 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik vind zelf juist dat ondanks de verschillende meningen : Pro die, Anti zus .... soms knalt het ff
Of ergeren we ons aan het gedrag van bewoners , of zien we juist iets waar anderen weer anders in staan
Maar in principe zie ik vooral dat mensen hier prima door één (digitale) deur kunnen
En daarnaast ; het is een keuze om hier te posten .
Ah okquote:Op woensdag 14 december 2022 14:18 schreef Loveable het volgende:
[..]
Omdat ze eerst andere dingen te doen hadden
Dat klopt, dat maakt groepsdynamiek ook zo interessantquote:Op woensdag 14 december 2022 14:20 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er ook bij ons verschuivingen plaats vinden wie we wel en niet leuk vinden. Niet de sfeer hier onderling
Ik schrok al en vond het jammer dat je het zo voelde, maar gelukkig gaat het over de streamsquote:Op woensdag 14 december 2022 14:20 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Ik bedoel dat er ook bij ons verschuivingen plaats vinden wie we wel en niet leuk vinden. Niet de sfeer hier onderling
Isaac heeft gezegd van niet, het wordt gewoon met kerst gevierd, die vraag kwam ook uit de groepquote:Op woensdag 14 december 2022 14:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben nieuwsgierig of ze kerst ook te vroeg gaan vieren voor de televisie. En O&N. Kan met Sinterklaas, maar deze feesten...
Dat is wel leuk voor hen en ons streamersquote:Op woensdag 14 december 2022 14:30 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Isaac heeft gezegd van niet, het wordt gewoon met kerst gevierd, die vraag kwam ook uit de groep
die jankt toch overal omquote:Op woensdag 14 december 2022 14:30 schreef patrick37 het volgende:
vraagje
toen ik gisteren voor het laatst hier las was kim DB (=dikke billen) heel tijd aan het huilen
is er al duidelijk over het hoe en waarom?Ging het weer over marciano?
alvast dank voor het antwoord
dank je giggioquote:Op woensdag 14 december 2022 14:34 schreef Giggio het volgende:
[..]
die jankt toch overal om
zo'n onzeker meisje die zich inlaat met zo'n fout vriendje (my opinion dan hè)
ze wil hem pleasen maar ook weer niet
en hij wil gepleased worden maar doet alsof weer niet
nee dan ben ik toch meer voor een type #Wendy waar ik mee zou bonden en lol hebben en af en toe lekker boos zijn
Kim huilt zoveel , ik heb haar na die stemming nog weinig op stream gezien . Gisteravond wel met een bijl bezig geweestquote:Op woensdag 14 december 2022 14:30 schreef patrick37 het volgende:
vraagje
toen ik gisteren voor het laatst hier las was kim DB (=dikke billen) heel tijd aan het huilen
is er al duidelijk over het hoe en waarom?Ging het weer over marciano?
alvast dank voor het antwoord
Lief van jequote:Op woensdag 14 december 2022 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik schrok al en vond het jammer dat je het zo voelde, maar gelukkig gaat het over de streamsJe bent een leuke user namelijk
Maar idd, ik ben blij dat ik daar niet zit. Al merk ik dat ik de meesten daar wel sympathieker ben gaan vinden met de tijd. Zoals een Mora, een Leila, een Sasha en Bern. Gert-Jane en Willem-Jan Ik merk vooral dat ik een Jeff moeilijk vind om naar te kijken, want hij zo duidelijk is in zijn wensen. Haast agressief.
Maar zelfs Erik ben ik leuk gaan vinden. Over het algemeen ben ik positiever over iedereen geworden. Ik merk zelfs dat ik me niet zo erger aan WandaMaar dat heb ik nooit echt gedaan (ja haar stem, maar de persoon) en ben ik een meeloper
Bert mis ik niet, Maddie mocht ik graag...
Naja, ik ben ook een irritante positivo is de conclusie van dit verhaal
Ja... ik zie wat je bedoelt idd. Eerder kon je amper naar de wc of je had al zestig berichten gemist (bewijze van spreken) en dat is niet meer zo. Dus ik zie wat je bedoelt, maar die vertrouwdheid vind ik wel fijn. Ik denk dat BB wel slecht gaat zijn voor EJVJL. We gaan het meemaken.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:38 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Lief van je![]()
De verveling in de loods slaat en beetje over op de COS. Er wordt steeds minder gepost. Het begint soms voor ons ook saai te worden, herhaling zoals de gesprekken onderling daar, steeds hetzelfde, zie je hier ook terug komen. Wanda blabalbla. Jeff dit en dat etc. Soms leuke streamdagen, maar ook vaak saai. Mssn is een jaar met dezelfde mensen voor iedereen te lang.
Denk dat BB prima naast dit kan blijven. Als er bij BB weer een SL is vanwege een opdracht is dit een mooie backup.quote:Op woensdag 14 december 2022 14:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... ik zie wat je bedoelt idd. Eerder kon je amper naar de wc of je had al zestig berichten gemist (bewijze van spreken) en dat is niet meer zo. Dus ik zie wat je bedoelt, maar die vertrouwdheid vind ik wel fijn. Ik denk dat BB wel slecht gaat zijn voor EJVJL. We gaan het meemaken.
Die verveling maakt ook dat ze creatiever moeten zijn, elkaar beter leren kennen en waardoor wij hen beter leren kennen. Desondanks vind ik het voor hun fijn, voor ons jammer, dat ze zo gepamperd worden. Slechte keuzes worden beloond. Daardoor was het stemmen en de discussie van gisteren welkom. Dat activiteitenboek geeft reuring.
Naja, dat is allemaal ook al duizend keer gezegdIk vind het wel leuk dat eigenlijk in bijna iedereen positieve punten zie. Ik zou niet met allen vrienden kunnen worden, maar ze hebben allemaal leuke eigenschappen die naar voren komen nu het leven op deze manier voor hun normaal wordt.
Naja. Wederom. Irritante positivo en EJVJL-fan
Wat goedddquote:
KimD die vorige maand nog geforceerd BFF wilde worden met Wendy en haar toen diep in de ogen aankeek en smeektequote:Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef puzziepie het volgende:
Helaas is het andersom net zo. Babet en Wendy waren de beste vrienden van Jeff en Kim, toen er drank en shag te krijgen was, nu roddelen ze negatief over beiden. Babet kruipt in de kont van de manager. Eerst was dat Jeff en nu zit ze paar keer per dag bij Isaac op kantoorquote:Op woensdag 14 december 2022 15:06 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
KimD die vorige maand nog geforceerd BFF wilde worden met Wendy en haar toen diep in de ogen aankeek en smeekte
Dank je wel! Nu weet ik waar het over gaatquote:Op woensdag 14 december 2022 15:28 schreef Harry het volgende:
GJ, Wendy en Sasha praten boven.
Wendy: Jeffrey heeft tegen Babette gezegd, da tals hij niet meer kan roken het apparaatje kapot gaat maken. Wendy is daar boos over.
GJ: ik had dat ook, toen ik 3 was.
Ook Sasha geeft af op Jeffrey.
Sasha: hij heeft wel veel weg van mij hoor. Mijn karakter. Dat harde.... Hij gaat tever door. Dat is niet o.k. Tegen wie denk je dat je praat joh??
Lastig te volgen idd met die spelgeluiden op de achtergrond.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel! Nu weet ik waar het over gaat
quote:Op woensdag 14 december 2022 15:13 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Helaas is het andersom net zo. Babet en Wendy waren de beste vrienden van Jeff en Kim, toen er drank en shag te krijgen was, nu roddelen ze negatief over beiden. Babet kruipt in de komt van de manager. Eerst was dat Jeff en nu zit ze paar keer per dag bij Isaac op kantoor
Ja heel irritant, we gaan straks nog meer irritante geluiden krijgen als de pingpong tafel er isquote:Op woensdag 14 december 2022 15:30 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Lastig te volgen idd met die spelgeluiden op de achtergrond.
Harry
Dat is wel een lekker geluidje. Alleen dan moet de rest heel stil zijn met een goede microfoon... Pingpong is zo'n heerlijk geluidquote:Op woensdag 14 december 2022 15:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja heel irritant, we gaan straks nog meer irritante geluiden krijgen als de pingpong tafel er is
Alles beter dan dat bankzitten of of bed liggen.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:31 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Ja heel irritant, we gaan straks nog meer irritante geluiden krijgen als de pingpong tafel er is
Jeffrey heeft trekjes van Holleeder zeker als ie buiten loopt treffend zelfsquote:Op woensdag 14 december 2022 15:28 schreef Harry het volgende:
Stream 2
GJ, Wendy en Sasha praten boven.
Wendy: Jeffrey heeft tegen Babette gezegd, dat als hij niet meer kan roken het apparaatje kapot gaat maken. Wendy is daar boos over.
GJ: ik had dat ook, toen ik 3 was.
Ook Sasha geeft af op Jeffrey.
Sasha: Ik mag hem wel.... Hij heeft wel veel weg van mij hoor. Mijn karakter. Dat harde.... Hij gaat tever door. Dat is niet o.k. Tegen wie denk je dat je praat joh?? Ik heb nog nooit een grote mond van hem gehad, nog nooit!
Dat kan een toxische mix zijn.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:34 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Aan de ene kant heel erg charismatisch maar tegelijk hard en narcistisch
Maar in zijn geval een hele grote bek zonder daden.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:34 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Jeffrey heeft trekjes van Holleeder zeker als ie buiten loopt treffend zelfs
really?quote:Op woensdag 14 december 2022 15:34 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Jeffrey heeft trekjes van Holleeder zeker als ie buiten loopt treffend zelfs
Ik snap weer in een keer waarom ik aseksueel benquote:Op woensdag 14 december 2022 15:37 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat de jonge vrouwen massaal gaan mailen voor sexy Erik in sportkleding
Jonge vrouwen?quote:Op woensdag 14 december 2022 15:37 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat de jonge vrouwen massaal gaan mailen voor sexy Erik in sportkleding
Sasha is hier om te herstellen van haar long covid vertelde ze en meteen kans maken op een miljoen. Vind haar ook niet veel toevoegen, maar dat kan ook slim zijn. Mooi op de achtergrond, onopvallend en geen bedreigingquote:Op woensdag 14 december 2022 15:41 schreef ChildoftheStars het volgende:
Van sommigen denk ik "hoe ben jij in hemelsnaam op het idee gekomen om je hiervoor op te geven", zoals bij een Sasha of Esther. Die kronkel snap ik niet. Alleen bij een Jeff vind ik hem zo duidelijk
Waarom geen idee maar Jeff wil Ima eruit stemmen zei ie daarstraksquote:Op woensdag 14 december 2022 15:42 schreef KinKiJan het volgende:
Jeff vraagt zich af of het wel echt is tussen Rupi en Ima.
Isaac denk dat het gewoon hetzelfde is als in een gevangenis.
Nou om naar pingpongen te kijken zit ik ook niet op te wachten eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:33 schreef spapaars het volgende:
[..]
Alles beter dan dat bankzitten of of bed liggen.
Rugdekkingquote:Op woensdag 14 december 2022 15:42 schreef KinKiJan het volgende:
Jeff vraagt zich af of het wel echt is tussen Rupi en Ima.
Isaac denk dat het gewoon hetzelfde is als in een gevangenis.
Omdat Ima weinig toevoegt, de schaduw is van Ruppie en hij Ruppie wel wil meemaken zonder zijn schaduwquote:Op woensdag 14 december 2022 15:43 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Waarom geen idee maar Jeff wil Ima eruit stemmen zei ie daarstraks
is ook weer blaten om het blaten. Of het moet zijn omdat hij verder weinig vat krijgt op Rupi en Ima.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:43 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Waarom geen idee maar Jeff wil Ima eruit stemmen zei ie daarstraks
Ben zelf eigenlijk nieuwsgieriger naar andersom, Ima is vrij onzichtbaar, hoe zou hij zich zonder Rupert gedragen in de loods?quote:Op woensdag 14 december 2022 15:44 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Omdat Ima weinig toevoegt, de schaduw is van Ruppie en hij Ruppie wel wil meemaken zonder zijn schaduw
iddquote:Op woensdag 14 december 2022 15:46 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Ben zelf eigenlijk nieuwsgieriger naar andersom, Ima is vrij onzichtbaar, hoe zou hij zich zonder Rupert gedragen in de loods?
Zitten daar al een hele tijd te roddelenquote:Op woensdag 14 december 2022 15:46 schreef Harry het volgende:
Op Stream 2 nu Sasha, Wendy en Babette.
Nog niet zo lang geleden zou hij de potentiële winnaars eruit stemmen, onder die noemer moest Jerrold weg.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:44 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Omdat Ima weinig toevoegt, de schaduw is van Ruppie en hij Ruppie wel wil meemaken zonder zijn schaduw
nou, hij is anders goede maatjes met Isaac en Marciano op dit moment. Ik denk eerder dat het is omdat hij weinig grip kan krijgen op Rupi en Ima, die staan vrij sterk samen en zijn niet echt onder de indruk van Jeff. Of tonen dat niet.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:48 schreef spapaars het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zou hij de potentiële winnaars eruit stemmen, onder die noemer moest Jerrold weg.
Nu lijkt het meer om de kleurtjes te gaan.
Denk dat ook, het is niet even met elkaar in 1 bed kruipen.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:52 schreef Rhosyn het volgende:
Ik denk overigens dat Rupert en Imaddedin echte gevoelens voor elkaar hebben.
Ik zie meer chemie tussen hen dan in 1 van die andere stelletjes.
Rupie was op zoek naar een toyboyquote:Op woensdag 14 december 2022 15:53 schreef spapaars het volgende:
[..]
Denk dat ook, het is niet even met elkaar in 1 bed kruipen.
Ik zie dat dus echt niet, althans niet in hun blikken. Ze kleven wel de hele dag aan elkaar dat dan welquote:Op woensdag 14 december 2022 15:52 schreef Rhosyn het volgende:
Ik denk overigens dat Rupert en Imaddedin echte gevoelens voor elkaar hebben.
Ik zie meer chemie tussen hen dan in 1 van die andere stelletjes.
mooi geld dat ze allemaal verdienen beschikbaar stellenquote:Op woensdag 14 december 2022 15:57 schreef spapaars het volgende:
Bern leidt het, en hoe mooi als Isaac nu 1000 uit de pot beschikbaar stelt voor de winnaars.
Echt dikke onzin, je zegt hiermee nu dus dat Jeff een racist is? En dat terwijl hij dikke mik is met Isaac. Ik vind dit nogal een uitspraakquote:Op woensdag 14 december 2022 15:48 schreef spapaars het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden zou hij de potentiële winnaars eruit stemmen, onder die noemer moest Jerrold weg.
Nu lijkt het meer om de kleurtjes te gaan.
een andere user krijgt met dergelijke uitspraken de halve COS over zich heenquote:Op woensdag 14 december 2022 15:59 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Echt dikke onzin, je zegt hiermee nu dus dat Jeff een racist is? En dat terwijl hij dikke mik is met Isaac. Ik vind dit nogal een uitspraak
Isaac is dus de manager waar wat te halen valt.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:59 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
Echt dikke onzin, je zegt hiermee nu dus dat Jeff een racist is? En dat terwijl hij dikke mik is met Isaac. Ik vind dit nogal een uitspraak
Onzin.quote:Op woensdag 14 december 2022 16:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
een andere user krijgt met dergelijke uitspraken de halve COS over zich heen
Tja over Jeff mag van alles gezegd worden, dat hij op Holleder lijkt, een racist is. Ik vind het soms echt veel te ver gaan en ook behoorlijk grofquote:Op woensdag 14 december 2022 16:00 schreef greysbones het volgende:
[..]
een andere user krijgt met dergelijke uitspraken de halve COS over zich heen
Zo had ik het niet opgevat eerlijk gezegd. Maar misschien ook omdat Jeff sowieso om de paar dagen wel een ander target heeft. In de afgelopen week sowieso Wanda, Bern en nu weer Ima.quote:Op woensdag 14 december 2022 15:59 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
En voordat Isaac manager was, toen waren ze ook al maatjes?quote:Op woensdag 14 december 2022 16:00 schreef spapaars het volgende:
[..]
Isaac is dus de manager waar wat te halen valt.
De ene dag wel en de andere dag mocht hij ophoepelen.quote:Op woensdag 14 december 2022 16:02 schreef Aardbeienmoes het volgende:
[..]
En voordat Isaac manager was, toen waren ze ook al maatjes?
jij zegt dat Jeff iemand eruit wil stemmen omdat die persoon een kleurtje heeftquote:Op woensdag 14 december 2022 16:02 schreef spapaars het volgende:
[..]
Ik doe geen racistische uitspraken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |