15 is nog te veel. Houd het dan op 5 max per artiest.quote:Op maandag 12 december 2022 17:44 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Op basis van het aantal stemmen na afloop, na 15 nummers afkappen (3 is wel heel overdreven..)
Bankzitters-fans zijn tussen de 15 en 25. Die zijn makkelijker te organiseren tot stemmenquote:Op maandag 12 december 2022 17:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zijn er écht zoveel kinderen die een lijstje inleveren en dus een substantiële invloed hebben op de samenstelling? Dacht altijd dat dat nog wel mee viel.
En ook makkelijker met het indienen van 50 stemlijstjes...quote:Op maandag 12 december 2022 17:45 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Bankzitters-fans zijn tussen de 15 en 25. Die zijn makkelijker te organiseren tot stemmen
Jouw muzieksmaak is niet mijn muzieksmaak en dat is oké. Maar waarom post je ieder jaar een essay op dit forum waarom Eefje/The National/etc "ondanks hun grote successen op plekken die niet Radio 2 zijn" er wederom niet instaan terwijl [liedje dat Radio 2 maar anderhalve keer gedraaid heeft dit jaar volgens last.fm] er wel instaat? Dit vind ik een beetje irritant, en daarom reageer ik.quote:Op maandag 12 december 2022 17:38 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Kun je ook tegen jezelf zeggen, als je maar blijft reageren. We kunnen hier gewoon over van mening verschillen hè?
Grijs wordt letterlijk grijsgedraaid op Q (staat op m’n werk aan, voordat iemand denkt dat ik het vrijwillig hoor).quote:Op maandag 12 december 2022 17:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.
Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:
Jaap Reesema - Grijs
Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals.
Ik hoorde dat Q bij het stemmen al een cap op 3 of 5 zet. Dat lijkt me dan beter dan achteraf schrappen. Dan krijg je in ieder geval de 2000 meest gestemde. Denk alleen niet dat de lijst beter wordt.quote:Op maandag 12 december 2022 17:44 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Op basis van het aantal stemmen na afloop, na 15 nummers afkappen (3 is wel heel overdreven..)
Ja. Neefjes en nichtjes van mij stemden ook, en ik doe het ook al sinds m'n zevende ofzo.quote:Op maandag 12 december 2022 17:44 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zijn er écht zoveel kinderen die een lijstje inleveren en dus een substantiële invloed hebben op de samenstelling? Dacht altijd dat dat nog wel mee viel.
Dat ie maar bij Gijs gedraaid mag worden....quote:Op maandag 12 december 2022 17:46 schreef Cee het volgende:
[..]
Grijs wordt letterlijk grijsgedraaid op Q (staat op m’n werk aan, voordat iemand denkt dat ik het vrijwillig hoor).
Dat lijkt mij ook een beter idee.quote:Op maandag 12 december 2022 17:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Q bij het stemmen al een cap op 3 of 5 zet. Dat lijkt me dan beter dan achteraf schrappen. Dan krijg je in ieder geval de 2000 meest gestemde. Denk alleen niet dat de lijst beter wordt.
Jawel, maar er zitten nog allerlei acties en lolligheden verborgen onder 2001 tot en met 3000. Die komen dan als eerste vervangers in aanmerking.quote:Op maandag 12 december 2022 17:50 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook een beter idee.
En ik denk dat de lijst wel beter wordt. Denk je niet dat mensen gewoon een kortere stemlijst indienen als ze niet 25x op Nick en Simon of BLOF kunnen stemmen? Ik denk dat heel veel nummers waar "wij" op stemmen net buiten de boot vallen, omdat sommige artiesten een enorme stembonus krijgen van fans die hun halve of zelfs hele stemlijst er vol mee plempen.
Edit: niet goed gelezenquote:Op maandag 12 december 2022 17:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Q bij het stemmen al een cap op 3 of 5 zet. Dat lijkt me dan beter dan achteraf schrappen. Dan krijg je in ieder geval de 2000 meest gestemde. Denk alleen niet dat de lijst beter wordt.
quote:Op maandag 12 december 2022 16:24 schreef Cassa95 het volgende:
"Waar komt die vandaan?" een vaak gestelde vraag. Het antwoord is vaak de keuzelijst. Een uiteenzetting van de binnenkomers:
Recent en zonder keuzelijst (vooral uit 2022):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recent en nieuw op de keuzelijst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouder en nieuw op de keuzelijst (artiesten die vaak al goed scoren, en hadden dus al makkelijk eerdere jaren binnen kunnen komen):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Re-entries, van jojo's tot artiesten met bonussen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overige nieuwen:Doin' Time stond ook op de keuzelijst toch? Dat vond ik een vreemde toevoeging want van dat album had ik liever Norman fucking Rodwell of Mariners Apartment Complex gezien, maar goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En Doe Maar is natuurlijk een dodenbonus.![]()
Je moet een maximum op het aantal keer op de persoonlijke keuzelijsten zetten, niet op de lijst zelf, lijkt me.quote:Op maandag 12 december 2022 17:47 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Het probleem met die artiesten die er zo vaak in staan is net zoiets als met die diaspora stemmen die vroeger zo zwaar wogen op het Songfestival. Dat Turkije of Rusland maar de vlag hoefde neer te leggen en er uit heel Europa stemmen kwamen ongeacht de inzending. En dat is hier wel vergelijkbaar. Zolang het maar van Queen, Bløf, Bruce, George, Ed of Coldplay is, krijgt het toch wel genoeg stemmen om in de lijst te komen, en dat stompt op een gegeven moment wel af.De Sahara is zonder meer erg droog.![]()
Maar stond vorig jaar ook al op de keuzelijst, dus niet nieuwquote:Op maandag 12 december 2022 17:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Doin' Time stond ook op de keuzelijst toch? Dat vond ik een vreemde toevoeging want van dat album had ik liever Norman fucking Rodwell of Mariners Apartment Complex gezien, maar goed.
En Doe Maar is natuurlijk een dodenbonus.Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Doe toevallig ook?quote:Op maandag 12 december 2022 17:53 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Maar stond vorig jaar ook al op de keuzelijst, dus niet nieuw![]()
Je kunt hier wel weer van alles posten maar het is toch maar weer een herhaling van zetten.
Achja.
Hoeveel nummers hebben er nu nog steeds elke editie ingestaan?
En waar vind ik die lijst ook alweer?![]()
Pixies, Lou Reed, Roy Music, Nirvana, Slade er uit.
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
https://www.pino112.nl/top2000/altijd.phpquote:Op maandag 12 december 2022 17:55 schreef asco het volgende:
Je kunt hier wel weer van alles posten maar het is toch maar weer een herhaling van zetten.
Achja.
Hoeveel nummers hebben er nu nog steeds elke editie ingestaan?
En waar vind ik die lijst ook alweer?No Dyson Barrier is going to stop me!
UI: FlippingCoin in ONZ / Ik bepaal hier welk dier jij bent![]()
Oh daar had ik geen rekening mee gehouden. Niks gezegd danquote:Op maandag 12 december 2022 17:53 schreef Cassa95 het volgende:
[..]
Maar stond vorig jaar ook al op de keuzelijst, dus niet nieuw![]()
Ja. Tijd Genoeg was in 2020 nieuw op de Keuzelijst, Nachtzuster stond er in mijn eerste dataset (2019) al inquote:Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Ben eigenlijk wel benieuwd naar ‘onze’ oude posts uit, pak ‘m beet, 2006 of zo toen de lijst bekend werd gemaakt en we zagen wat voor meuk er bij kwam.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ABBA - Angel Eyes
ABBA - Don't Shut Me Down![]()
AC/DC – It’s a Long Way to the Top (If You Wanna Rock ‘n Roll)![]()
Amanda Marshall – Beautiful Goodbye
André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
André Hazes - Ik meen ‘t
Arctic Monkeys – 505![]()
![]()
Arctic Monkeys - Snap Out Of It
Armin van Buuren ft. Davina Michelle - Hold On
Avicii - Waiting For Love
Bankzitters – Is dat nou echt?![]()
Bankzitters – Je blik richting mij
Bee Gees - You Should Be Dancing
Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss)
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Coldplay - Charlie Brown
Coldplay - Higher Power
Coldplay – Politik
Coldplay & BTS - My Universe
Cranberries - Dreams
Dean Lewis – How Do I Say Goodbye
De Dijk – Laat het vanavond gebeuren
De Hûnekop ft. Oele Plop – Wy kam fram Fryslân![]()
Di-rect – Through the Looking Glass![]()
Dire Straits - Lady Writer
Doe Maar - Nachtzuster![]()
Doe Maar - Tijd genoeg
Donnie & Rene Froger - Bon gepakt![]()
![]()
Eagles - Peaceful Easy Feeling![]()
Ed Sheeran – Overpass Graffiti![]()
Ed Sheeran - Shivers![]()
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (Pnau Remix)![]()
Eminem – Like Toy Soldiers![]()
Eminem – Sing for the moment![]()
Elvis Presley - Hound Dog
Elvis Presley – If I Can Dream![]()
Fleetwood Mac - As Long As You Follow![]()
Fleetwood Mac – Gypsy![]()
Flemming – Amsterdam![]()
Foo Fighters - These Days![]()
Froukje - Een Teken
Froukje - Ik wil dansen![]()
![]()
Froukje - Niets tussen![]()
![]()
Glass Animals - Heat Waves
Goldband – Noodgeval![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Green Day - Jesus Of Suburbia![]()
![]()
Harry Styles – As It Was
Harry Styles - Treat People with Kindness
Herman Brood - My Way![]()
Imagine Dragons - Enemy![]()
![]()
Imagine Dragons - Follow You![]()
![]()
Irena Cara - Fame
Iron Maiden - The Trooper
Jaap Reesema - Grijs
Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire![]()
Jewel – Foolish Games
John Travolta & Olivia Newton-John - You're The One That I Want
Kenny Rogers - The Gambler![]()
Lana Del Rey - Doin' Time
Linkin Park - What I’ve Done![]()
Maneskin - The Loneliest
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade
Nick Cave - Red Right Hand
Nick & Simon - De Soldaat
Nielson - Sexy Als Ik Dans![]()
![]()
![]()
![]()
Nirvana - Something in the Way![]()
Normaal - De boer is troef
Normaal - Mama woar is mien pils
Olivia Newton John - Hopelessly Devoted To You![]()
Olivia Rodrigo - Drivers License
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine
Pixies - Where is My Mind
Queen - Made in Heaven
Racoon – Geef je hart niet zomaar weg
Racoon – Hee joh Jip
Racoon – Tijd verliezen
Rammstein - Zeit![]()
Rob de Nijs - Alles wat ademt![]()
Robbie Williams - Come Undone
Rondé - Hard to say goodbye![]()
S10 - adem je in![]()
S10 - De diepte
Sam Fender – Seventeen Going Under![]()
Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time For Africa)
Snelle - In m’n bloed![]()
Snelle & Maan - Blijven slapen![]()
Son Mieux - 1992
Son Mieux - Multicolor
Stromae - L’enfer![]()
Suzan & Freek - Dromen in kleur![]()
Suzan & Freek - Onderweg naar later![]()
Swedish House Mafia ft. The Weeknd - Moth to a Flame![]()
Taylor Swift - Cardigan
Taylor Swift - Love Story
Taylor Swift - Willow
Tears for Fears - Head Over Heels
The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy![]()
Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan en Typhoon - Als ik je weer zie![]()
Tiesto - Adagio for Strings![]()
Toto - Home of the Brave![]()
Twenty One Pilots - Ride![]()
Vance Joy - Riptide
War on Drugs - I Don’t Live Here Anymore(wel overkill, liever wat andere 'alternatieve' rockbands dan nog een WOD)
Within Temptation - Memories
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Ik klaag pas sinds 2015 meequote:Op maandag 12 december 2022 17:58 schreef Cee het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd naar ‘onze’ oude posts uit, pak ‘m beet, 2006 of zo toen de lijst bekend werd gemaakt en we zagen wat voor meuk er bij kwam.My friends all drive horses
Forum Opties Forumhop: Hop naar: