abonnement Unibet Coolblue
  maandag 12 december 2022 @ 17:24:12 #76
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056753
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:11 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Froukje - Een Teken :?
Froukje - Ik wil dansen *O*
Froukje - Niets tussen :?
Froukje is zeker wel die Nederlandstalige artiest die op NPO Radio 2 veelvuldig airplay krijgt en daarom 3x op de keuzelijst belandde...



Persoonlijk erg blij mee (geweldige muziek *O*) maar ik kan je met 95% zekerheid dat alledrie de singles het niet hadden gehaald als ze niet aan de keuzelijst waren toegevoegd.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 12 december 2022 @ 17:24:57 #77
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056763
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Gewoon max. 3 liedjes van elke artiest in de lijst.
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.
Beste voorstel ooit _O_
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_207056764
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Inderdaad, deze pagina's hebben ze (exemplarisch genoeg) al 6-9 jaar niet meer bijgewerkt...

https://www.nporadio2.nl/(...)bb8f/eefje-de-visser
https://www.nporadio2.nl/(...)je-de-visser/nummers

Het aantal keer dat Radio 2 haar muziek afgelopen jaar draaide is op 1 hand te tellen :( Ik mag daar teleurgesteld over zijn :'(

De zendermanager wil haar muziek blijkbaar niet op de playlist hebben, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vindt. De singles van Bitterzoet zijn niet ontoegankelijk en passen prima op onze #1 publieke radio. Of wil je soms beweren dat dat ze er in België geen verstand van hebben? (daar kan het wel). Op NPO Radio 2 wordt genoeg Nederlandstalige muziek gedraaid waarvan je niet onomstotelijk kunt zeggen dat die beter past bij het zenderprofiel.

Ik weiger het te accepteren dat zo'n toonaangevende Nederlandse artiest wat betreft de lijst der lijsten niet de aandacht krijgt die ze (imo) verdiend. Genoeg Radio 2-dj's zoals Emmely en Leo die ook groot fan van haar muziek zijn, maar hebben zij niet de invloed om iets aan de keuzelijst te doen.

[ afbeelding ]
Als je bij veel media de meeste indruk maakt op #1 mainstream festival Pinkpop dan ontgaat NPO Radio 2 zeker ook?
[..]
Schijnbaar ben je geen fan van goede Nederlandstalige muziek :') Overexposure valt trouwens reuze mee, als je kijkt hoeveel zendtijd Radio 2 overheeft voor tientallen andere artiesten.
Ach, NPO2 is net als 3FM jaren geleden, aan het afglijden naar een matige zender met DJ's die vooral zichzelf leuk vinden.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_207056785
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Beste voorstel ooit _O_
O+

Ik promoot het al enkele jaren.. 8-)

Lijkt mij de enige juiste oplossing om de Top2000 nog aantrekkelijk te houden.
Dan zullen mensen veel meer moeten nadenken over hun keuze, waarmee je hopelijk weer teruggaat naar het systeem van de beste nummers ipv "laten we zoveel mogelijk nummers van 1 artiest er in duwen".
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 12 december 2022 @ 17:28:05 #80
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_207056801
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:16 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Inderdaad, deze pagina's hebben ze (exemplarisch genoeg) al 6-9 jaar niet meer bijgewerkt...

https://www.nporadio2.nl/(...)bb8f/eefje-de-visser
https://www.nporadio2.nl/(...)je-de-visser/nummers

Het aantal keer dat Radio 2 haar muziek afgelopen jaar draaide is op 1 hand te tellen :( Ik mag daar teleurgesteld over zijn :'(

De zendermanager wil haar muziek blijkbaar niet op de playlist hebben, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vindt. De singles van Bitterzoet zijn niet ontoegankelijk en passen prima op onze #1 publieke radio. Of wil je soms beweren dat dat ze er in België geen verstand van hebben? (daar kan het wel). Op NPO Radio 2 wordt genoeg Nederlandstalige muziek gedraaid waarvan je niet onomstotelijk kunt zeggen dat die beter past bij het zenderprofiel.

Ik weiger het te accepteren dat zo'n toonaangevende Nederlandse artiest wat betreft de lijst der lijsten niet de aandacht krijgt die ze (imo) verdiend. Genoeg Radio 2-dj's zoals Emmely en Leo die ook groot fan van haar muziek zijn, maar hebben zij niet de invloed om iets aan de keuzelijst te doen.

[ afbeelding ]
Als je bij veel media de meeste indruk maakt op #1 mainstream festival Pinkpop dan ontgaat NPO Radio 2 zeker ook?
[..]
Schijnbaar ben je geen fan van goede Nederlandstalige muziek :') Overexposure valt trouwens reuze mee, als je kijkt hoeveel zendtijd Radio 2 overheeft voor tientallen andere artiesten.
F*cking hell, heb jij echt niets beters te doen? Ja, er zijn mensen bij R2 die fan zijn van Eefje. Ja, er zijn mensen bij R2 die haar op hun Top-lijstjes zetten. Wel, zo zijn er zat artiesten die populair zijn maar er niet inkomen. Zoals ik al zei, het is een lijst van de luisteraars, niet de dj's.

Ik denk persoonlijk dat het voor een artiest als Eefje belangrijker is dat ze via prijzen en festivals erkenning krijgt binnen en buiten de landsgrenzen dan ze in een lowest-common-denominator-lijst staat waarbij een stel Gerda's in een tv-café op haar meest mainstream hit de polonaise gaat doen.


Also, "Goede Nederlandstalige muziek" =/ muziek die jij leuk vindt. Ik heb genoeg mensen zien zeiken op haar cover van Avond een paar topics terug hoor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 december 2022 @ 17:30:43 #81
426493 crew  PippenScottie
pi_207056837
Ik realiseerde me dat ik nog een FP redactie account had:

Nieuwkomers en lijstverlaters Top 2000 bekend
  maandag 12 december 2022 @ 17:33:30 #82
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056863
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:25 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Ach, NPO2 is net als 3FM jaren geleden, aan het afglijden naar een matige zender met DJ's die vooral zichzelf leuk vinden.
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.

Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:

André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
André Hazes - Ik meen ‘t
Bankzitters – Is dat nou echt?
Bankzitters – Je blik richting mij
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag
Jaap Reesema - Grijs

Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_207056876
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:24 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Beste voorstel ooit _O_
Dat denk je maar. Goed, je krijgt je Eefje en een paar van de huidige uitvallers blijven staan. Maar weet je wat je ook krijgt? Nog meer vage lokale dialectlallers, gitaarmuziek die klinkt alsof er een ufo landt in plaats van dat er een snaar wordt aangeslagen, hardcore en hardstyle covers van Coldplay hits, nog meer bloggers, vloggers, loggers en andere oggers met 3 fans en drillrap gesponsord door Quincy Promes. Oh, en Go. Het is echt niet zo dat 2001 tot 3000 heel erg afwijkt van wat er bovenin staat.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_207056886
Artiesten erbij (25):
Amanda Marshall, Calvin Harris, Waylon, BTS, Dean Lewis, De Hûnekop ft. Oele Plop, Donnie & Rene Froger, Flemming, Froukje, Glass Animals, Goldband, Irene Cara, Jerry Lee Lewis, Jewel, John Travolta, Olivia Newton-John, Kenny Rogers, My Chemical Romance, Olivia Rodrigo, Rondé, S10, Sam Fender, Shakira, Son Mieux, Vance Joy

Artiesten eraf (37):
Al Green, Douwe Bob, Ava Max, Birdy, Blind Melon, Calum Scott, Cher, Drukwerk, Duncan Browne, Emma Heesters & Rolf Sanchez, Fink, Frank Zappa, Gregory Porter, James Brown, Jason Mraz, Jeroen van Koningsbrugge, Joe Buck, Julien Clerc, Kid Rock, Master KG ft. Nomcebo, Miles Davis, Miley Cyrus, Mink Deville, Panic! At The Disco, Percy Sledge, Rare Earth, Raymond Van Het Groenewoud, MIkky Ekko, Rufus & Chaka Khan, Ryan Paris, Santa Esmeralda, Rob Thomas, Shirley Bassey, Slade, Snap!, Tones And I, Ugly Kid Joe
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
pi_207056890
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.

Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:

André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
André Hazes - Ik meen ‘t
Bankzitters – Is dat nou echt?
Bankzitters – Je blik richting mij
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag
Jaap Reesema - Grijs

Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?
Ik meen 't van Hazes is toch wel een bekend nummer. Ik leef mijn eigen leven ken ik ook nog wel.

De rest, ja ach, net als met de verkiezingen zouden sommige mensen misschien maar geen stemrecht moeten hebben. :+
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_207056893
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:26 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
O+

Ik promoot het al enkele jaren.. 8-)

Lijkt mij de enige juiste oplossing om de Top2000 nog aantrekkelijk te houden.
Dan zullen mensen veel meer moeten nadenken over hun keuze, waarmee je hopelijk weer teruggaat naar het systeem van de beste nummers ipv "laten we zoveel mogelijk nummers van 1 artiest er in duwen".
Ik denk dat een heel goed idee is voor de muziekliefhebbers, maar minder voor de gemiddelde radioluisteraar. Die kunnen er niet tegen om een dag geen Coldplay/Raccoon/Suzan & Freek te horen en gaan klagen dat er teveel onbekende muziek in de lijst staat.
Daar gaat Radio2 nooit aan beginnen.
pi_207056903
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef cafca het volgende:

[..]
Ik denk dat een heel goed idee is voor de muziekliefhebbers, maar minder voor de gemiddelde radioluisteraar. Die kunnen er niet tegen om een dag geen Coldplay/Raccoon/Suzan & Freek te horen en gaan klagen dat er teveel onbekende muziek in de lijst staat.
Daar gaat Radio2 nooit aan beginnen.
Die mensen gaan maar naar SkyRadio :{w
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 12 december 2022 @ 17:38:06 #88
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056922
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
F*cking hell, heb jij echt niets beters te doen? Ja, er zijn mensen bij R2 die fan zijn van Eefje. Ja, er zijn mensen bij R2 die haar op hun Top-lijstjes zetten. Wel, zo zijn er zat artiesten die populair zijn maar er niet inkomen. Zoals ik al zei, het is een lijst van de luisteraars, niet de dj's.
Kun je ook tegen jezelf zeggen, als je maar blijft reageren. We kunnen hier gewoon over van mening verschillen hè?

quote:
Ik denk persoonlijk dat het voor een artiest als Eefje belangrijker is dat ze via prijzen en festivals erkenning krijgt binnen en buiten de landsgrenzen dan ze in een lowest-common-denominator-lijst staat waarbij een stel Gerda's in een tv-café op haar meest mainstream hit de polonaise gaat doen.
Zit wat in ^O^ Maar voor mij steekt het dat ze ontbreekt, ook als bijvoorbeeld Spinvis (ook niet de gelikte Radio 2-mainstream artiest) er al jaren met een paar nummers instaat.

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
Also, "Goede Nederlandstalige muziek" =/ muziek die jij leuk vindt. Ik heb genoeg mensen zien zeiken op haar cover van Avond een paar topics terug hoor.
We hoeven het niet eens te zijn he. Als ik typ: "Goede Nederlandstalige muziek" dan neem ik aan dat het voor iedere lezer zo klaar als een klontje is dat dit mijn persoonlijke mening betreft, aangezien ons waarde-oordeel over muziek nu eenmaal altijd subjectief is. Ik zal de volgende keer wel een knipoog gebruiken.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 12 december 2022 @ 17:38:47 #89
488562 Pindakaasfanaticus
Gewoon omdat het kan
pi_207056930
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.

Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:

André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
André Hazes - Ik meen ‘t
Bankzitters – Is dat nou echt?
Bankzitters – Je blik richting mij
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag
Jaap Reesema - Grijs

Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?
10-jarigen op Youtube, Tiktok en Insta. Nu niet doen alsof je water ziet branden.
pi_207056931
Jezus het is vandaag hard gegaan zeg _O-

Hoe erg is het? Zag twee topics terug al het een en ander voorbij komen wat me niet bepaald vrolijk stemde...
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
  maandag 12 december 2022 @ 17:39:00 #91
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056934
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Ik meen 't van Hazes is toch wel een bekend nummer.
Zelf herontdekt door deze cover :D


(enig vermoeden dat @Pindakaasfanaticus ook niet zoveel op heeft met Sophie Straat :P)
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  maandag 12 december 2022 @ 17:41:36 #92
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207056962
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:39 schreef Gretzl het volgende:
(enig vermoeden dat @Pindakaasfanaticus ook niet zoveel op heeft met Sophie Straat :P)
Peanuts, dit gokje.
  maandag 12 december 2022 @ 17:42:07 #93
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_207056967
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Hoe erg is het? Zag twee topics terug al het een en ander voorbij komen wat me niet bepaald vrolijk stemde...
Het is tranentrekkend, op desastreuze wijze.
  maandag 12 december 2022 @ 17:42:49 #94
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056974
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef Cassa95 het volgende:
Artiesten erbij (25):
Amanda Marshall, Calvin Harris, Waylon, BTS, Dean Lewis, De Hûnekop ft. Oele Plop, Donnie & Rene Froger, Flemming, Froukje, Glass Animals, Goldband, Irene Cara, Jerry Lee Lewis, Jewel, John Travolta, Olivia Newton-John, Kenny Rogers, My Chemical Romance, Olivia Rodrigo, [b]Rondé, S10, Sam Fender, Shakira[/b], Son Mieux, Vance Joy
Dikgedrukt juich ik toe *G*

quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef Cassa95 het volgende:
Artiesten eraf (37):
Al Green, Douwe Bob, Ava Max, Birdy, Blind Melon, Calum Scott, Cher, Drukwerk, Duncan Browne, Emma Heesters & Rolf Sanchez, Fink, Frank Zappa, Gregory Porter, James Brown, Jason Mraz, Jeroen van Koningsbrugge, Joe Buck, Julien Clerc, Kid Rock, Master KG ft. Nomcebo, Miles Davis, Miley Cyrus, Mink Deville, Panic! At The Disco, Percy Sledge, Rare Earth, Raymond Van Het Groenewoud, MIkky Ekko, Rufus & Chaka Khan, Ryan Paris, Santa Esmeralda, Rob Thomas, Shirley Bassey, Slade, Snap!, Tones And I, Ugly Kid Joe
Dikgedrukt is doodzonde.

Mag ik nog hopen dat die wanstaltige cover van Calum Scott eindelijk vervangen is door het origineel van Robyn? Of is dat al gecheckt?
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_207056975
quote:
5s.gif Op maandag 12 december 2022 17:42 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Het is tranentrekkend, op desastreuze wijze.
Ik kijk liever de kwart finale Nederland - Argentinië nog een keer :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 12 december 2022 @ 17:43:12 #96
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207056977
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Gewoon max. 3 liedjes van elke artiest in de lijst.
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?

Edit: Of de 3 hoogst scorende na de stemronde?
pi_207056988
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?
Hoezo voor selecteren? Mensen kiezen toch? Alleen de 3 liedjes waar het meest op gestemd is, die komen in de lijst. De andere 27 Coldplay liedjes halen het dus niet.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 12 december 2022 @ 17:44:09 #98
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_207056989
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:38 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:

[..]
10-jarigen op Youtube, Tiktok en Insta. Nu niet doen alsof je water ziet branden.
Zijn er écht zoveel kinderen die een lijstje inleveren en dus een substantiële invloed hebben op de samenstelling? Dacht altijd dat dat nog wel mee viel.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_207056993
quote:
7s.gif Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?
Op basis van het aantal stemmen na afloop, na 15 nummers afkappen (3 is wel heel overdreven..)
Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615
  maandag 12 december 2022 @ 17:44:38 #100
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_207056999
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]
Hoezo voor selecteren? Mensen kiezen toch? Alleen de 3 liedjes waar het meest op gestemd is, die komen in de lijst. De andere 27 Coldplay liedjes halen het dus niet.
Rustig, rustig…
Zie mijn edit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')