quote:Op maandag 12 december 2022 16:24 schreef Cassa95 het volgende:
"Waar komt die vandaan?" een vaak gestelde vraag. Het antwoord is vaak de keuzelijst. Een uiteenzetting van de binnenkomers:
Recent en zonder keuzelijst (vooral uit 2022):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Recent en nieuw op de keuzelijst:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ouder en nieuw op de keuzelijst (artiesten die vaak al goed scoren, en hadden dus al makkelijk eerdere jaren binnen kunnen komen):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Re-entries, van jojo's tot artiesten met bonussen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overige nieuwen:Nick Cave komt wel echt door Peaky Blinders.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wij zorro's hebben wel goede muzieksmaakquote:Op maandag 12 december 2022 16:24 schreef Zorro het volgende:
Dit wordt wel erg goed met de pdf ernaast luisteren zeg. Wat een ellende erbij en dan in de plaats van vele klassiekers nog wel![]()
![]()
quote:Op maandag 12 december 2022 16:25 schreef zorro28 het volgende:
[..]
Wij zorro's hebben wel goede muzieksmaak
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Nummers die ik een zetje had willen geven, (terug) de lijst in:
Dusty Springfield - In Private
Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
The Motors - Airport
New Order - True Faith
A-ha - The Sun Always Shines On TV
Pet Shop Boys - Suburbia
Procol Harum - A Salty Dog
Hurts - Wonderful Life
Steve Winwood - While You See A Chance
Wax - Bridge To Your Heart
Paul McCartney - Once Upon A Long Ago
Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us
Gilbert O'Sullivan - Alone Again (Naturally)
Freiheit - Keeping the Dream Alive
The KLF - Last Train To Trancentral
en dit is nog niet eens alles
Het was weer een doorslaand succes...![]()
WAAATTT mijn stemplaat Toveren legt het af tegen de droeftoeter lijst hierboven?! De triestheid.
Nu definitief bevestigd;
smakeloos land zijn we.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Dat wisten wij hier natuurlijk al lang.quote:Op maandag 12 december 2022 16:29 schreef Poppejans het volgende:
WAAATTT mijn stemplaat Toveren legt het af tegen de droeftoeter lijst hierboven?! De triestheid.
Nu definitief bevestigd;
smakeloos land zijn we.
Maar dan hoeft het nog niet zo duidelijk bevestigd te worden
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie![]()
Ik geloof niet meer in de democratie hoor.
3 nummers erbij voor Racoon en 2 erbij voor de Bankzitters.
Hou.op.met.me.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Dat wordt weer veel 'TF is dit? ' en 'Waar moet ik dit van kennen? ', en elk jaar een beetje meer.
Nu al zin in
No Dukes of Hazzard in the classroom![]()
Neem mn woorden meteen terug van dat ik het leuk vond dat de lijst met zn tijd mee gaat.“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”![]()
Jammerlijke uitvallers:
1555 Raymond Van Het Groenewoud Je Veux De L'Amour
1686 Mink DeVille Spanish stroll
1687 Pixies Monkey Gone to Heaven
1856 Electric Light Orchestra Can't Get It Out of My Head
1881 10cc The Wall Street Shuffle
1895 Herman van Veen Toveren
1900 Rihanna ft. Mikky Ekko StayRiRi dus helemaal verdwenen los van de matigheid met Slimme Schemer
1907 Otis Redding Try a Little Tenderness
1920 The Beach Boys Tears in the Morning
1923 Lou Reed Intro/Sweet Jane
1926 Santa Esmeralda Don't Let Me Be Misunderstood![]()
1951 Duncan Browne Wild Places![]()
1952 Percy Sledge When a Man Loves a Woman
1955 James Brown It's a Man's Man's Man's World
1997 Sex Pistols Anarchy in the U.K.
[ Bericht 2% gewijzigd door Gale_Boetticher op 12-12-2022 16:59:15 ]Remember the jester that showed you tears
The script for tears![]()
quote:Op maandag 12 december 2022 15:48 schreef Cassa95 het volgende:
Als totaaloverzicht:
De 104 lijstverlaters:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En 104 (her)intreders:Kan mooi in de OP @MexicanobakkerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zijn er ook voorbeelden van geslaagde duwtjes van jouw kantquote:Op maandag 12 december 2022 16:28 schreef DJ11 het volgende:
Nummers die ik een zetje had willen geven, (terug) de lijst in:
Dusty Springfield - In Private
Dusty Springfield - You Don't Have To Say You Love Me
The Motors - Airport
New Order - True Faith
A-ha - The Sun Always Shines On TV
Pet Shop Boys - Suburbia
Procol Harum - A Salty Dog
Hurts - Wonderful Life
Steve Winwood - While You See A Chance
Wax - Bridge To Your Heart
Paul McCartney - Once Upon A Long Ago
Sparks - This Town Ain't Big Enough For Both Of Us
Gilbert O'Sullivan - Alone Again (Naturally)
Freiheit - Keeping the Dream Alive
The KLF - Last Train To Trancentral
en dit is nog niet eens alles
Het was weer een doorslaand succes...![]()
![]()
Tsja, op platen stemmen die al jaren de lijst niet halen en dan verongelijkt doen dat ze er niet in staan is wel een beetje makkelijk scoren[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]![]()
dit gaat elk jaar erger worden vrees ik. Steeds meer jongere mensen gaan op hun muziek stemmen,waardoor de oude platen die geen blijvende indruk hebben achtergelaten (oftewel de minder bekende singles van oudere artiesten/bands) langzaamaan zullen verdwijnen van de lijst."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Nieuwe nummers erin kan allemaal nog wel, ik erger me het meest aan artiesten als Raccoon of Coldplay die er nog meer notering bijkrijgen. Ik hoor liever meer verschillende artiesten. Komt ook wel bij dat veel van de artiesten (die er "teveel" instaan) over het algemeen niet mijn cup of tea zijn.Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
Het is alleen raar dat de hele jonge stemmer zo idioot veel invloed heeft op een lijst die niet eens perse op hun gericht is. We zijn in 24 jaar van 60 naar 70 naar 80 naar 2019 gegaan. Dat is wel een klein beetje veel van het goede.quote:Op maandag 12 december 2022 17:02 schreef MTheBassman het volgende:
dit gaat elk jaar erger worden vrees ik. Steeds meer jongere mensen gaan op hun muziek stemmen,waardoor de oude platen die geen blijvende indruk hebben achtergelaten (oftewel de minder bekende singles van oudere artiesten/bands) langzaamaan zullen verdwijnen van de lijst.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Maar waar moet de "oude" radio 5 luisteraar dan heen, omdat the Cats niet meer 8 keer in de lijst staan.quote:Op maandag 12 december 2022 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Zou het kunnen dat wij subtiel naar radio 5 worden gestuurd?Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?![]()
ABBA - Angel Eyes
ABBA - Don't Shut Me Down
AC/DC – It’s a Long Way to the Top (If You Wanna Rock ‘n Roll)
Amanda Marshall – Beautiful Goodbye
André Hazes - Ik leef mijn eigen leven
André Hazes - Ik meen ‘t
Arctic Monkeys – 505
Arctic Monkeys - Snap Out Of It(Heb eigenlijk niks met de Arctic Monkeys sorry daarvoor
)
Armin van Buuren ft. Davina Michelle - Hold On
Avicii - Waiting For Love![]()
Bankzitters – Is dat nou echt?![]()
![]()
Bankzitters – Je blik richting mij![]()
![]()
Bee Gees - You Should Be Dancing
Calvin Harris & Dua Lipa - One Kiss
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag![]()
![]()
waarom stemmen mensen hierop
Coldplay - Charlie Brown
Coldplay - Higher Power
Coldplay – Politik
Coldplay & BTS - My Universe
Cranberries - Dreams(Cover van Fleetwood Mac???l
Dean Lewis – How Do I Say Goodbye
De Dijk – Laat het vanavond gebeuren
De Hûnekop ft. Oele Plop – Wy kam fram Fryslân![]()
![]()
Di-rect – Through the Looking Glass
Dire Straits - Lady Writer![]()
![]()
Doe Maar - Nachtzuster
Doe Maar - Tijd genoeg
Donnie & Rene Froger - Bon gepakt
Eagles - Peaceful Easy Feeling B)
Ed Sheeran – Overpass Graffiti
Ed Sheeran - Shiversmy lord wat veel poep brengt Edje uit tegenwoordig
Elton John & Dua Lipa - Cold Heart (Pnau Remix)
Eminem – Like Toy Soldiers
Eminem – Sing for the moment
Elvis Presley - Hound Dog
Elvis Presley – If I Can Dream
Fleetwood Mac - As Long As You Follow
Fleetwood Mac – Gypsy![]()
Flemming – Amsterdam
Foo Fighters - These Days
Froukje - Een Teken
Froukje - Ik wil dansen
Froukje - Niets tussen
Glass Animals - Heat Waves
Goldband – Noodgeval![]()
Green Day - Jesus Of Suburbiaook niks met groene dag eigenlijk
Harry Styles – As It Was
Harry Styles - Treat People with Kindness
Herman Brood - My Way
Imagine Dragons - Enemy![]()
Imagine Dragons - Follow You
Irena Cara - Fame
Iron Maiden - The Trooper![]()
Jaap Reesema - Grijs
Jerry Lee Lewis - Great Balls of Fire
Jewel – Foolish Games
John Travolta & Olivia Newton-John - You're The One That I Want
Kenny Rogers - The Gambler
Lana Del Rey - Doin' Time
Linkin Park - What I’ve Done
Maneskin - The Loneliest
My Chemical Romance - Welcome to the Black Parade![]()
Nick Cave - Red Right Hand
Nick & Simon - De Soldaat
Nielson - Sexy Als Ik Dans![]()
![]()
![]()
Nirvana - Something in the Way
Normaal - De boer is troef
Normaal - Mama woar is mien pils
Olivia Newton John - Hopelessly Devoted To You![]()
Olivia Rodrigo - Drivers License
P!nk & Willow Sage Hart - Cover Me in Sunshine
Pixies - Where is My Mind
Queen - Made in Heaven
Racoon – Geef je hart niet zomaar weg
Racoon – Hee joh Jip
Racoon – Tijd verliezen
Rammstein - Zeit
Rob de Nijs - Alles wat ademt
Robbie Williams - Come Undone
Rondé - Hard to say goodbye
S10 - adem je in
S10 - De diepte
Sam Fender – Seventeen Going Under
Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time For Africa)thanks wk
Snelle - In m’n bloed![]()
![]()
Snelle & Maan - Blijven slapen![]()
![]()
Son Mieux - 1992
Son Mieux - Multicolor
Stromae - L’enfer
Suzan & Freek - Dromen in kleur![]()
![]()
Suzan & Freek - Onderweg naar later![]()
![]()
Swedish House Mafia ft. The Weeknd - Moth to a Flame
Taylor Swift - Cardigan
Taylor Swift - Love Story
Taylor Swift - Willow
Tears for Fears - Head Over Heels![]()
![]()
The Weeknd ft. Daft Punk - Starboy
Thomas Acda, Paul de Munnik, Maan en Typhoon - Als ik je weer zie![]()
![]()
![]()
Tiesto - Adagio for Strings
Toto - Home of the Brave
Twenty One Pilots - Ride B)
Vance Joy - Riptide
War on Drugs - I Don’t Live Here Anymore
Within Temptation - Memories
Bij deze mijn nederige mening. Alvast sorry bij mijn gebrek aan smaak op sommige plekken.![]()
Als je 58 bent, en dat ben je niet.quote:Op maandag 12 december 2022 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Zou het kunnen dat wij subtiel naar radio 5 worden gestuurd?All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Radio10, Top4000quote:Op maandag 12 december 2022 17:09 schreef PippenScottie het volgende:
Zou het kunnen dat wij subtiel naar radio 5 worden gestuurd?
De mooiste lijst van het jaar.Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses![]()
Gewoon max. 3 liedjes van elke artiest in de lijst.quote:Op maandag 12 december 2022 17:10 schreef pipster het volgende:
Nieuwe nummers erin kan allemaal nog wel, ik erger me het meest aan artiesten als Raccoon of Coldplay die er nog meer notering bijkrijgen. Ik hoor liever meer verschillende artiesten. Komt ook wel bij dat veel van de artiesten (die er "teveel" instaan) over het algemeen niet mijn cup of tea zijn.
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.Haters can be so lame and vicious
Als je iedere actie en de moeder in de lijst wil, dan is dit de weg.quote:Op maandag 12 december 2022 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Gewoon max. 3 liedjes van elke artiest in de lijst.
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Inderdaad, deze pagina's hebben ze (exemplarisch genoeg) al 6-9 jaar niet meer bijgewerkt...quote:Op maandag 12 december 2022 08:05 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Voor de zesduizendstekeer Gretzl, de Top 2000 is geen graadmeter voor succesvolle muziek. Het is een lijst voor en door Radio 2-luisteraars, en daar draaien ze Eefje niet of nauwelijks. Accepteer dat en move on. 😑
https://www.nporadio2.nl/(...)bb8f/eefje-de-visser
https://www.nporadio2.nl/(...)je-de-visser/nummers
Het aantal keer dat Radio 2 haar muziek afgelopen jaar draaide is op 1 hand te tellenIk mag daar teleurgesteld over zijn
![]()
De zendermanager wil haar muziek blijkbaar niet op de playlist hebben, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vindt. De singles van Bitterzoet zijn niet ontoegankelijk en passen prima op onze #1 publieke radio. Of wil je soms beweren dat dat ze er in België geen verstand van hebben? (daar kan het wel). Op NPO Radio 2 wordt genoeg Nederlandstalige muziek gedraaid waarvan je niet onomstotelijk kunt zeggen dat die beter past bij het zenderprofiel.
Ik weiger het te accepteren dat zo'n toonaangevende Nederlandse artiest wat betreft de lijst der lijsten niet de aandacht krijgt die ze (imo) verdiend. Genoeg Radio 2-dj's zoals Emmely en Leo die ook groot fan van haar muziek zijn, maar hebben zij niet de invloed om iets aan de keuzelijst te doen.
Als je bij veel media de meeste indruk maakt op #1 mainstream festival Pinkpop dan ontgaat NPO Radio 2 zeker ook?Schijnbaar ben je geen fan van goede Nederlandstalige muziekquote:Wees blij met het feit dat 'jouw' Meau, waar je vorig jaar zo lyrisch over was en waarvan je zo graag wilde dat ze in de Top stond, nu in dit forum in de categorie Bløf en Kensington wordt genoemd als 'artiest die we door overexposure mokerirritant vinden'.Overexposure valt trouwens reuze mee, als je kijkt hoeveel zendtijd Radio 2 overheeft voor tientallen andere artiesten.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well![]()
Dat is de tendens van het 'mainstream' volk, stemmen op bands die ze kennen. Het is ook een soort zichzelf stimulerend fenomeen, als je ziet dat er 30+ coldplay nummers in de lijst van vorig jaar staan, dan durft men het ook wel aan om meer nummers van die band erin te stemmen.quote:Op maandag 12 december 2022 17:10 schreef pipster het volgende:
Nieuwe nummers erin kan allemaal nog wel, ik erger me het meest aan artiesten als Raccoon of Coldplay die er nog meer notering bijkrijgen. Ik hoor liever meer verschillende artiesten. Komt ook wel bij dat veel van de artiesten (die er "teveel" instaan) over het algemeen niet mijn cup of tea zijn."Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."![]()
Froukje is zeker wel die Nederlandstalige artiest die op NPO Radio 2 veelvuldig airplay krijgt en daarom 3x op de keuzelijst belandde...quote:Op maandag 12 december 2022 17:11 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
Froukje - Een Teken
Froukje - Ik wil dansen
Froukje - Niets tussen
Persoonlijk erg blij mee (geweldige muziek) maar ik kan je met 95% zekerheid dat alledrie de singles het niet hadden gehaald als ze niet aan de keuzelijst waren toegevoegd.
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Beste voorstel ooitquote:Op maandag 12 december 2022 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.
Ach, NPO2 is net als 3FM jaren geleden, aan het afglijden naar een matige zender met DJ's die vooral zichzelf leuk vinden.quote:Op maandag 12 december 2022 17:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad, deze pagina's hebben ze (exemplarisch genoeg) al 6-9 jaar niet meer bijgewerkt...
Het aantal keer dat Radio 2 haar muziek afgelopen jaar draaide is op 1 hand te tellenIk mag daar teleurgesteld over zijn
![]()
De zendermanager wil haar muziek blijkbaar niet op de playlist hebben, wat ik nog steeds onbegrijpelijk vindt. De singles van Bitterzoet zijn niet ontoegankelijk en passen prima op onze #1 publieke radio. Of wil je soms beweren dat dat ze er in België geen verstand van hebben? (daar kan het wel). Op NPO Radio 2 wordt genoeg Nederlandstalige muziek gedraaid waarvan je niet onomstotelijk kunt zeggen dat die beter past bij het zenderprofiel.
Ik weiger het te accepteren dat zo'n toonaangevende Nederlandse artiest wat betreft de lijst der lijsten niet de aandacht krijgt die ze (imo) verdiend. Genoeg Radio 2-dj's zoals Emmely en Leo die ook groot fan van haar muziek zijn, maar hebben zij niet de invloed om iets aan de keuzelijst te doen.
[ afbeelding ]
Als je bij veel media de meeste indruk maakt op #1 mainstream festival Pinkpop dan ontgaat NPO Radio 2 zeker ook?
[..]
Schijnbaar ben je geen fan van goede Nederlandstalige muziekOverexposure valt trouwens reuze mee, als je kijkt hoeveel zendtijd Radio 2 overheeft voor tientallen andere artiesten.
Haters can be so lame and vicious
quote:
Ik promoot het al enkele jaren..
Lijkt mij de enige juiste oplossing om de Top2000 nog aantrekkelijk te houden.
Dan zullen mensen veel meer moeten nadenken over hun keuze, waarmee je hopelijk weer teruggaat naar het systeem van de beste nummers ipv "laten we zoveel mogelijk nummers van 1 artiest er in duwen".Haters can be so lame and vicious
F*cking hell, heb jij echt niets beters te doen? Ja, er zijn mensen bij R2 die fan zijn van Eefje. Ja, er zijn mensen bij R2 die haar op hun Top-lijstjes zetten. Wel, zo zijn er zat artiesten die populair zijn maar er niet inkomen. Zoals ik al zei, het is een lijst van de luisteraars, niet de dj's.quote:Op maandag 12 december 2022 17:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Inderdaad, deze pagina's hebben ze (exemplarisch genoeg) al 6-9 jaar niet meer bijgewerkt...
![]()
[ afbeelding ]
Als je bij veel media de meeste indruk maakt op #1 mainstream festival Pinkpop dan ontgaat NPO Radio 2 zeker ook?
[..]
Schijnbaar ben je geen fan van goede Nederlandstalige muziekOverexposure valt trouwens reuze mee, als je kijkt hoeveel zendtijd Radio 2 overheeft voor tientallen andere artiesten.
Ik denk persoonlijk dat het voor een artiest als Eefje belangrijker is dat ze via prijzen en festivals erkenning krijgt binnen en buiten de landsgrenzen dan ze in een lowest-common-denominator-lijst staat waarbij een stel Gerda's in een tv-café op haar meest mainstream hit de polonaise gaat doen.
Also, "Goede Nederlandstalige muziek" =/ muziek die jij leuk vindt. Ik heb genoeg mensen zien zeiken op haar cover van Avond een paar topics terug hoor.![]()
Ik realiseerde me dat ik nog een FP redactie account had:
Nieuwkomers en lijstverlaters Top 2000 bekendMy friends all drive horses![]()
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.quote:Op maandag 12 december 2022 17:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ach, NPO2 is net als 3FM jaren geleden, aan het afglijden naar een matige zender met DJ's die vooral zichzelf leuk vinden.
Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:
André Hazes - Ik meen ‘t
Bankzitters – Is dat nou echt?
Bankzitters – Je blik richting mij
Claudia de Breij & Waylon - Mis Je Zo Graag
Jaap Reesema - Grijs
Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Dat denk je maar. Goed, je krijgt je Eefje en een paar van de huidige uitvallers blijven staan. Maar weet je wat je ook krijgt? Nog meer vage lokale dialectlallers, gitaarmuziek die klinkt alsof er een ufo landt in plaats van dat er een snaar wordt aangeslagen, hardcore en hardstyle covers van Coldplay hits, nog meer bloggers, vloggers, loggers en andere oggers met 3 fans en drillrap gesponsord door Quincy Promes. Oh, en Go. Het is echt niet zo dat 2001 tot 3000 heel erg afwijkt van wat er bovenin staat.quote:All Day I Dream About Stemlijsten![]()
Artiesten erbij (25):
Amanda Marshall, Calvin Harris, Waylon, BTS, Dean Lewis, De Hûnekop ft. Oele Plop, Donnie & Rene Froger, Flemming, Froukje, Glass Animals, Goldband, Irene Cara, Jerry Lee Lewis, Jewel, John Travolta, Olivia Newton-John, Kenny Rogers, My Chemical Romance, Olivia Rodrigo, Rondé, S10, Sam Fender, Shakira, Son Mieux, Vance Joy
Artiesten eraf (37):
Al Green, Douwe Bob, Ava Max, Birdy, Blind Melon, Calum Scott, Cher, Drukwerk, Duncan Browne, Emma Heesters & Rolf Sanchez, Fink, Frank Zappa, Gregory Porter, James Brown, Jason Mraz, Jeroen van Koningsbrugge, Joe Buck, Julien Clerc, Kid Rock, Master KG ft. Nomcebo, Miles Davis, Miley Cyrus, Mink Deville, Panic! At The Disco, Percy Sledge, Rare Earth, Raymond Van Het Groenewoud, MIkky Ekko, Rufus & Chaka Khan, Ryan Paris, Santa Esmeralda, Rob Thomas, Shirley Bassey, Slade, Snap!, Tones And I, Ugly Kid JoeMuziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Ik meen 't van Hazes is toch wel een bekend nummer. Ik leef mijn eigen leven ken ik ook nog wel.quote:Op maandag 12 december 2022 17:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.
Maar spreek wel graag m'n verbazing uit dat nummers in onderstaand rijtje nieuw binnenkomen:
André Hazes - Ik meen ‘t
Jaap Reesema - Grijs
Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?
De rest, ja ach, net als met de verkiezingen zouden sommige mensen misschien maar geen stemrecht moeten hebben.
Ik denk dat een heel goed idee is voor de muziekliefhebbers, maar minder voor de gemiddelde radioluisteraar. Die kunnen er niet tegen om een dag geen Coldplay/Raccoon/Suzan & Freek te horen en gaan klagen dat er teveel onbekende muziek in de lijst staat.quote:Op maandag 12 december 2022 17:26 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik promoot het al enkele jaren..
Lijkt mij de enige juiste oplossing om de Top2000 nog aantrekkelijk te houden.
Dan zullen mensen veel meer moeten nadenken over hun keuze, waarmee je hopelijk weer teruggaat naar het systeem van de beste nummers ipv "laten we zoveel mogelijk nummers van 1 artiest er in duwen".
Daar gaat Radio2 nooit aan beginnen.![]()
Die mensen gaan maar naar SkyRadioquote:Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik denk dat een heel goed idee is voor de muziekliefhebbers, maar minder voor de gemiddelde radioluisteraar. Die kunnen er niet tegen om een dag geen Coldplay/Raccoon/Suzan & Freek te horen en gaan klagen dat er teveel onbekende muziek in de lijst staat.
Daar gaat Radio2 nooit aan beginnen.
Kun je ook tegen jezelf zeggen, als je maar blijft reageren. We kunnen hier gewoon over van mening verschillen hè?quote:Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
F*cking hell, heb jij echt niets beters te doen? Ja, er zijn mensen bij R2 die fan zijn van Eefje. Ja, er zijn mensen bij R2 die haar op hun Top-lijstjes zetten. Wel, zo zijn er zat artiesten die populair zijn maar er niet inkomen. Zoals ik al zei, het is een lijst van de luisteraars, niet de dj's.Zit wat inquote:Ik denk persoonlijk dat het voor een artiest als Eefje belangrijker is dat ze via prijzen en festivals erkenning krijgt binnen en buiten de landsgrenzen dan ze in een lowest-common-denominator-lijst staat waarbij een stel Gerda's in een tv-café op haar meest mainstream hit de polonaise gaat doen.Maar voor mij steekt het dat ze ontbreekt, ook als bijvoorbeeld Spinvis (ook niet de gelikte Radio 2-mainstream artiest) er al jaren met een paar nummers instaat.
We hoeven het niet eens te zijn he. Als ik typ: "Goede Nederlandstalige muziek" dan neem ik aan dat het voor iedere lezer zo klaar als een klontje is dat dit mijn persoonlijke mening betreft, aangezien ons waarde-oordeel over muziek nu eenmaal altijd subjectief is. Ik zal de volgende keer wel een knipoog gebruiken.quote:Op maandag 12 december 2022 17:28 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
Also, "Goede Nederlandstalige muziek" =/ muziek die jij leuk vindt. Ik heb genoeg mensen zien zeiken op haar cover van Avond een paar topics terug hoor.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
10-jarigen op Youtube, Tiktok en Insta. Nu niet doen alsof je water ziet branden.quote:Op maandag 12 december 2022 17:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ja, ik slaap er echt geen minuut minder om als een paar favoriete artiesten weer niet in de lijst staan. Blijft nog genoeg leuks over in de Top 2000 elk jaar.
André Hazes - Ik meen ‘t
Jaap Reesema - Grijs
Dit zijn helemaal geen grote hits geweest dit jaar. Niet op de radio, niet op de festivals. Bankzitters heeft schijnbaar een fanatieke fanbase, maar krijgt echt nul aandacht op Radio 2. Wie zijn die mensen die ze dan in de lijst pushen?![]()
Jezus het is vandaag hard gegaan zeg
Hoe erg is het? Zag twee topics terug al het een en ander voorbij komen wat me niet bepaald vrolijk stemde...I'm not lost, it's just I've no idea where I am![]()
Zelf herontdekt door deze coverquote:Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Ik meen 't van Hazes is toch wel een bekend nummer.![]()
(enig vermoeden dat @Pindakaasfanaticus ook niet zoveel op heeft met Sophie Straat)
Peanuts, dit gokje.quote:Op maandag 12 december 2022 17:39 schreef Gretzl het volgende:
(enig vermoeden dat @Pindakaasfanaticus ook niet zoveel op heeft met Sophie Straat)
![]()
Het is tranentrekkend, op desastreuze wijze.quote:Op maandag 12 december 2022 17:38 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
Hoe erg is het? Zag twee topics terug al het een en ander voorbij komen wat me niet bepaald vrolijk stemde...![]()
Dikgedrukt juich ik toequote:Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef Cassa95 het volgende:
Artiesten erbij (25):
Amanda Marshall, Calvin Harris, Waylon, BTS, Dean Lewis, De Hûnekop ft. Oele Plop, Donnie & Rene Froger, Flemming, Froukje, Glass Animals, Goldband, Irene Cara, Jerry Lee Lewis, Jewel, John Travolta, Olivia Newton-John, Kenny Rogers, My Chemical Romance, Olivia Rodrigo, [b]Rondé, S10, Sam Fender, Shakira[/b], Son Mieux, Vance JoyDikgedrukt is doodzonde.quote:Op maandag 12 december 2022 17:35 schreef Cassa95 het volgende:
Artiesten eraf (37):
Al Green, Douwe Bob, Ava Max, Birdy, Blind Melon, Calum Scott, Cher, Drukwerk, Duncan Browne, Emma Heesters & Rolf Sanchez, Fink, Frank Zappa, Gregory Porter, James Brown, Jason Mraz, Jeroen van Koningsbrugge, Joe Buck, Julien Clerc, Kid Rock, Master KG ft. Nomcebo, Miles Davis, Miley Cyrus, Mink Deville, Panic! At The Disco, Percy Sledge, Rare Earth, Raymond Van Het Groenewoud, MIkky Ekko, Rufus & Chaka Khan, Ryan Paris, Santa Esmeralda, Rob Thomas, Shirley Bassey, Slade, Snap!, Tones And I, Ugly Kid Joe
Mag ik nog hopen dat die wanstaltige cover van Calum Scott eindelijk vervangen is door het origineel van Robyn? Of is dat al gecheckt?Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Ik kijk liever de kwart finale Nederland - Argentinië nog een keerquote:Op maandag 12 december 2022 17:42 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Het is tranentrekkend, op desastreuze wijze.
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?quote:Op maandag 12 december 2022 17:14 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
En daarmee ook elke vorm van samenwerking. Dus als Bowie er al 3 heeft solo, dan valt Queen & David Bowie met Under Pressure gewoon af.
Edit: Of de 3 hoogst scorende na de stemronde?![]()
Hoezo voor selecteren? Mensen kiezen toch? Alleen de 3 liedjes waar het meest op gestemd is, die komen in de lijst. De andere 27 Coldplay liedjes halen het dus niet.quote:Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?Haters can be so lame and vicious
Zijn er écht zoveel kinderen die een lijstje inleveren en dus een substantiële invloed hebben op de samenstelling? Dacht altijd dat dat nog wel mee viel.quote:Op maandag 12 december 2022 17:38 schreef Pindakaasfanaticus het volgende:
[..]
10-jarigen op Youtube, Tiktok en Insta. Nu niet doen alsof je water ziet branden.Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Op basis van het aantal stemmen na afloop, na 15 nummers afkappen (3 is wel heel overdreven..)quote:Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Niet alles gelezen, maar wie zou dan die 3 tracks moeten voorselecteren op basis van wat?Muziekwebsite: https://caschart.blogspot.com/
Top 2000 feeling shuffle playlist: https://spoti.fi/3E3r615![]()
Rustig, rustig…quote:Op maandag 12 december 2022 17:43 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Hoezo voor selecteren? Mensen kiezen toch? Alleen de 3 liedjes waar het meest op gestemd is, die komen in de lijst. De andere 27 Coldplay liedjes halen het dus niet.
Zie mijn edit.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: