Sociaal niet, thuis (alleen) wel. En dan is het ook 24/7 alleen maar drinken, niet eten, niet douchen, tijdsbesef is nul, (fysiek) niet meer in staat naar buiten te gaan. Dat red je een dag of tien en dan is het ook wel echt klaar.quote:Op zaterdag 30 september 2023 17:31 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Als het in jezelf kwam / komt is het dan ook zo van dat je niet na 1 glas kan stoppen, maar totaal je rem verliest?
Pittig.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Sociaal niet, thuis (alleen) wel. En dan is het ook 24/7 alleen maar drinken, niet eten, niet douchen, tijdsbesef is nul, (fysiek) niet meer in staat naar buiten te gaan. Dat red je een dag of tien en dan is het ook wel echt klaar.
Qua inherente afwijkijng of of er iets kapot is gemaakt? Geen idee, het is nooit voorgesteld. Bij mijn eerste opname (blies 4,8-dan word je ook meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis) vermoedden ze nog wel Wernecke, met name omdat de tremoren echt idioot waren (ook benen). Maar neuroloog sloot dat uit.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:14 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Pittig.
Ooit een MRI scan van je hersenen gehad?
Of zie je daar niks op?
Inderdaad.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:20 schreef nostra het volgende:
Qua inherente afwijkijng of of er iets kapot is gemaakt?
Ja, Wernecke is de prequel voor Korsakov. Met name thiaminekekort is daar killing voor, je lichaam maakt die vitamine niet aan en als je dan niet eet, dan is er snel sprake van een ernstig en beschadigend tekort. Deels reversibel, maar iets van 80% met Wernecke krijgt uiteindelijk toch Karsakov (helemaal als je doordrinkt).quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:23 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Inderdaad.
Met Korsakov heb je geloof ik gaten in je brein. Maar ik weet niet of je dat al snel ziet in het hoofd.
Voor je Korsakov krijgt ben je volgens mij wel al enkele jaren verder
Lijkt mij doodeng om dat openheid van zaken over te moeten geven, ook al sta je met de rug tegen de muur. Logisch (maar instinctief verwacht je het niet) dat je begripvolle reacties krijgt.quote:Op zaterdag 30 september 2023 15:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, niet bij een nieuwe baan, dat wordt wel wat kansloos. Als ik in een terugval zit er niets anders op dan eerlijk te zijn. De reacties vallen dan erg mee, oprechte meeleving en bij enkele freelance-opdrachten ook weer teruggevraagd na detox of na een periode absitinentie. Op een gegeven moment worden referenties dan echter wel weer wat lastig.
"Ik drink niet" is ook wel redelijk normaal geworden zonder dat er ellenlang op wordt doorgevraagd. Vergis je ook niet hoeveel mensen hiermee rondlopen; ik had een afscheidslunch met een voormalig werkgever die vertelde over een werknemer die katlam bij een klant rondliep maar stellig bleef ontkennen. Sindsdien draagt hij altijd een alcoholmeter bij zich (mag je ook niet afdwingen, maar bon). Of een ambulancechauffer bij een klant die tot drie keer toe positief blies tijdens zijn dienst (en toen was het dus ook wel over).
Je kan er iig maar beter eerlijk over zijn, dat roept veel meer begrip en respect op dan lulverhalen ophangen en bijhouden wat je tegen wie hebt gezegd. Maar een krasje zal je zeker houden natuurlijk. En het blijft een 'chronic and relapsing disease', dus risicovol vanuit zakelijk oogpunt.
Het is ook doodeng en de eerste keren heb ik dat ook niet (of veel te laat) gedaan, maar het lucht juist op. Niet dat ik ooit dronken op werk ben verschenen of heb gereden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt mij doodeng om dat openheid van zaken over te moeten geven, ook al sta je met de rug tegen de muur. Logisch (maar instinctief verwacht je het niet) dat je begripvolle reacties krijgt.
Heb zelf ook een collega (directielid) die ook niet drinkt, heb eigenlijk nooit doorgevraagd waarom en hoe en wat. Sommige mensen vinden het drinken van alcohol niet opwegen tegen de nadelen zoals een ochtend/dag dat je weer moet herstellen daarvan. Zelf drink ik alleen in een omgeving waar ik mij veilig voel, vrienden, familie, festival. Heb zeker geen behoefte om overdag bij het eten te drinken met collega's. Of ik moet de collega;''s goed kennen en vertrouwen.
Wtf, hele dag met een alcoholmeter om lopen?
Van harte gefeliciteerd, die krijg je niet zomaar.quote:Op zondag 1 oktober 2023 16:49 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Nu dat lastigste tijd (tot een jaar).
Het lastige is dat ik (nog?) geen nadelen ondervindt van het drinken, maar absoluut te veel drink volgens alle standaarden.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
Sommige mensen vinden het drinken van alcohol niet opwegen tegen de nadelen zoals een ochtend/dag dat je weer moet herstellen daarvan.
Ik ben in de vijftig en heb nooit alcohol gedronken op enkele keren na. Tijdens het drinken krijg ik al hoofdpijn en ben er drie dagen ziek van. Voor mij persoonlijk is het dus ook moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die graag veel drinken. Mijn man drinkt wel graag en is soms bang dat hij teveel gaat drinken en 'is er dan klaar mee'. Maar dat duurt nooti lang. Het gaat in zijn geval dan over een fles wijn in een weekend en soms een paar glazen bier bij een gelegenheid en meer niet dus volgens mij is hij geen alcoholist. Hij stopt ook elk jaar een maand helemaal maar is dan blij dat die maand er weer opzit.quote:Op zaterdag 30 september 2023 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Lijkt mij doodeng om dat openheid van zaken over te moeten geven, ook al sta je met de rug tegen de muur. Logisch (maar instinctief verwacht je het niet) dat je begripvolle reacties krijgt.
Heb zelf ook een collega (directielid) die ook niet drinkt, heb eigenlijk nooit doorgevraagd waarom en hoe en wat. Sommige mensen vinden het drinken van alcohol niet opwegen tegen de nadelen zoals een ochtend/dag dat je weer moet herstellen daarvan. Zelf drink ik alleen in een omgeving waar ik mij veilig voel, vrienden, familie, festival. Heb zeker geen behoefte om overdag bij het eten te drinken met collega's. Of ik moet de collega;''s goed kennen en vertrouwen.
Wtf, hele dag met een alcoholmeter om lopen?
nee zeker nietquote:
sterkte.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:43 schreef nostra het volgende:
Alles ging supergoed, van het weekend een weekendje Breda gedaan en ook daar geen enkele drang. Kwam zondag thuis, ook geen probleem, maar wel ontzettend moe. Om een uur of 15.00 even een uurtje op bed gaan liggen en ik werd volkomen depressief wakker. Een pammetje genomen en hielp niet. Dus toch een fles wijn gekocht (en gedronken). Zit aan de refusal, dus dat viel én wel én niet goed. Vriendin gesproken en, ondanks dat ik
"nee nee nee" zei is die meteen gekomen, gezond gekookt en blijven slapen. Zoveel begrip en helemaal niet meteen laten vallen, ik ben haar zo dankbaar.![]()
Nu net wakker (20.00 gaan slapen), dus ergens heb ik wel een optater gekregen, ondanks dat ik niet véél heb gedronken. Mijn begeleider van de Brijder stond vanochtend voor de deur (was gebeld door mijn vriendin), maar daar ook doorheen geslapen. Nu voel ik me wel weer goed. En klote dat dat toch zo uit het niets weer kan opkomen. Bah. Even van me afschrijven.
Dat is ook waar en in de verslavingszorg maken ze ook duidelijk onderscheid tussen een "uitglijder" en een "terugval". Laten we hopen dat het bij het eerste blijft.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:19 schreef BertV het volgende:
[..]
sterkte.
...vergeet niet dat je pas "verloren hebt" als je weer "gewoon" begint met drinken en niet nu al na deze misstap.
(dat is iig wat ik mezelf vertel)
Ik gebruik nu de Easyquitdrinking app zodat ik kan volgen hoe lang ik ben gestopt en wat ik heb uitgespaard aan geld, calorieen, status herstel lichaam, en "bespaarde drankjes" (nu al 61 standaard glazen na 8 dagen)
Goed herpakt.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:43 schreef nostra het volgende:
Alles ging supergoed, van het weekend een weekendje Breda gedaan en ook daar geen enkele drang. Kwam zondag thuis, ook geen probleem, maar wel ontzettend moe. Om een uur of 15.00 even een uurtje op bed gaan liggen en ik werd volkomen depressief wakker. Een pammetje genomen en hielp niet. Dus toch een fles wijn gekocht (en gedronken). Zit aan de refusal, dus dat viel én wel én niet goed. Vriendin gesproken en, ondanks dat ik
"nee nee nee" zei is die meteen gekomen, gezond gekookt en blijven slapen. Zoveel begrip en helemaal niet meteen laten vallen, ik ben haar zo dankbaar.![]()
Nu net wakker (20.00 gaan slapen), dus ergens heb ik wel een optater gekregen, ondanks dat ik niet véél heb gedronken. Mijn begeleider van de Brijder stond vanochtend voor de deur (was gebeld door mijn vriendin), maar daar ook doorheen geslapen. Nu voel ik me wel weer goed. En klote dat dat toch zo uit het niets weer kan opkomen. Bah. Even van me afschrijven.
Verslavingsartsen geven hett nooit. Hooguit 10 stuks. Juist om de reden die je zegt. Ik heb het op de zwarte markt gekocht. Is dat goed? Nee. Ik red het met 10mg per dag en vind dat voor nu wel prima. Bespreek dat ook met mijn arts. Je hebt ook nog "legale" pams, ik geef de url's niet, maar het zijn rc's - dus 1 atoom veranderd en dan is het handelsgoed en geen medicijn meer.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:00 schreef kree het volgende:
Ik vraag me af zijn jullie huisartsen zo makkelijk met voorschrijven van pammetjes etc?
Het is eigenlijk namelijk wel een beetje het ene door het andere vervangen en net zo verslavend.
Dankje.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:11 schreef Ponsai het volgende:
[..]
Goed herpakt.
Helaas geldt: eens verslaafd, altijd verslaafd. Dus het ligt helaas altijd op de loer.
Je kan er niks aan doen dat je de fles wijn hebt gepakt. Het maakt je geen slecht mens. Je bent ziek, chronisch ziek. Dat heeft verslaving.
Dat geld besparen hangt altijd af van waar je het kocht. In de supermarkt is het gewoon heel goedkoop, vergeleken met gezondere keuzes. De horeca prijzen zijn eigenlijk de wat meer normalere prijzen. De supermarkten dwingen een goedkope prijs af bij de producenten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 13:19 schreef BertV het volgende:
[..]
sterkte.
...vergeet niet dat je pas "verloren hebt" als je weer "gewoon" begint met drinken en niet nu al na deze misstap.
(dat is iig wat ik mezelf vertel)
Ik gebruik nu de Easyquitdrinking app zodat ik kan volgen hoe lang ik ben gestopt en wat ik heb uitgespaard aan geld, calorieen, status herstel lichaam, en "bespaarde drankjes" (nu al 61 standaard glazen na 8 dagen)
Nou ik heb hierover gedacht enzo, met name toen ik ver heen was wel. Van mss moet ik het zelf maar gaan regelen illegaal. (in de zin van het is wss beter als een nieuwe fles drank open trekken)quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:26 schreef nostra het volgende:
[..]
Verslavingsartsen geven hett nooit. Hooguit 10 stuks. Juist om de reden die je zegt. Ik heb het op de zwarte markt gekocht. Is dat goed? Nee. Ik red het met 10mg per dag en vind dat voor nu wel prima. Bespreek dat ook met mijn arts. Je hebt ook nog "legale" pams, ik geef de url's niet, maar het zijn rc's - dus 1 atoom veranderd en dan is het handelsgoed en geen medicijn meer.
Dat kan je wel redelijk inschatten, door reviews e.d. Maar nogmaals: ik raad het af als je niet weet wat je doet. Doe het niet en bespreek het met je artsl Ja, ik doe het wel, maar neem dat risico.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:35 schreef kree het volgende:
Wat ook nog meespeelt, je krijgt dat illegaal, min of meer of iig niet via een huisarts, weet jij veel wat je krijgt?
Nou eens, tja reviews?? je kunt dat niet echt checken natuurlijk, maar dat weerhoude mij ervan iig. En goed mss iets meer ellende gehad als wat nodig was geweest. met afkick heb ik het over dus.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:41 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat kan je wel redelijk inschatten, door reviews e.d. Maar nogmaals: ik raad het af als je niet weet wat je doet. Doe het niet en bespreek het met je artsl Ja, ik doe het wel, maar neem dat risico.
Ga na je arts. Baclofen of propranolol doen ongeveer hetzelfde, maar zijn niet verslavend. Daar kan je het met hem/haar over hebben. NIET EXPIRMENTEREN.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:43 schreef kree het volgende:
[..]
Nou eens, tja reviews?? je kunt dat niet echt checken natuurlijk, maar dat weerhoude mij ervan iig. En goed mss iets meer ellende gehad als wat nodig was geweest. met afkick heb ik het over dus.
uiteindelijk als je het bij je huisarts verteld en echt eerlijk dan zullen ze je ook niet zo op straat zetten zonder iets, gewoon omdat het echt gevaarlijk is. Zeker als je heftig verslaafd bent.
zie edit, ik ben niet meer in die toestand onderhand, allang al niet meer, maar dat was wel beetje hoe het eerder ging.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ga na je arts. Baclofen of propranolol doen ongeveer hetzelfde, maar zijn niet verslavend. Daar kan je het met hem/haar over hebben.
Baclofen bleek toch niet dat wondermiddel te zijn, het bleek ook verslavend te zijn. Maar hoe erg en hoe schadelijk weet ik niet, misschien valt dat beiden mee.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ga na je arts. Baclofen of propranolol doen ongeveer hetzelfde, maar zijn niet verslavend. Daar kan je het met hem/haar over hebben. NIET EXPIRMENTEREN.
Dat ligt heel erg aan de arts. Ik heb er niets goeds en niets slechts aan beleefd. Propranolol wel (goed).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:47 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Baclofen bleek toch niet dat wondermiddel te zijn, het bleek ook verslavend te zijn. Maar hoe erg en hoe schadelijk weet ik niet, misschien valt dat beiden mee.
Vroeger scheven ze aan alcoholisten permanent B1 voor , ook voor na het afkicken en dus ook als ze terugvielen, gewoon B1 door blijven slikken tijdens het drinken. Het was gratis.quote:Op zaterdag 30 september 2023 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, Wernecke is de prequel voor Korsakov. Met name thiaminekekort is daar killing voor, je lichaam maakt die vitamine niet aan en als je dan niet eet, dan is er snel sprake van een ernstig en beschadigend tekort. Deels reversibel, maar iets van 80% met Wernecke krijgt uiteindelijk toch Karsakov (helemaal als je doordrinkt).
Normaal ben je dan inderdaad wel tig jaar verder, maar er zijn ook studentes die (om slank te blijven plus studentenleven) een paar lang bijna alleen maar drinken en op hun 23e met Korsakov lopen.
B1 is thiamine toch? Ja. Doorslikken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:00 schreef christmastsunami het volgende:
Vroeger scheven ze aan alcoholisten permanent B1 voor , ook voor na het afkicken en dus ook als ze terugvielen, gewoon B1 door blijven slikken tijdens het drinken. Het was gratis.
Yup Thiamine, Etos en Kruidvat enzo verkopen het in 100MG tabletten. Doorslikken, ook als je al langer gestopt bent. Ik zou moeten opzoeken hoe dat tekort nou precies onstaat, maar het is typisch alcohol gerelateerd en of dat B1 mechanisme helemaal hersteld betwijfel ik. Maar weet ik ook niet zeker, maar ik vermoed dat je beter door kan slikken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:02 schreef nostra het volgende:
[..]
B1 is thiamine toch? Ja. Doorslikken.
Je kan doorslikken zonder gevaar, het is een vitamine waarvan je het overschot uitplast. Je koopt er 1000 van 50mg voor 5 tientjes, dus daar hoef je het niet voor te laten.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:07 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Yup Thiamine, Etos en Kruidvat enzo verkopen het in 100MG tabletten. Doorslikken, ook als je al langer gestopt bent. Ik zou moeten opzoeken hoe dat tekort nou precies onstaat, maar het is typisch alcohol gerelateerd en of dat B1 mechanisme helemaal hersteld betwijfel ik. Maar weet ik ook niet zeker, maar ik vermoed dat je beter door kan slikken.
Ik ken die, maar werd daarna volgens mij niet meer verstrekt, of hoe hete dat nu?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat ligt heel erg aan de arts. Ik heb er niets goeds en niets slechts aan beleefd. Propranolol wel (goed).
Diazepam is Valium. Verslavend. Propranolol is een rustgevend middel (hartslagverlager).quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:12 schreef kree het volgende:
[..]
Ik ken die, maar werd daarna volgens mij niet meer verstrekt, of hoe hete dat nu?
Er waren er twee soorten van. Proponalol was een oude naam.
Daarna werd het diazepam wat min of meer hetzelfde deed.
ja klopt, was ermee in de war, zijn twee verschillende idd. sorry tis tijdje terug dat ik die kreeg onderhandquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Diazepam is Valium. Verslavend. Propranolol is een rustgevend middel (hartslagverlager).
Aleen die naam al, Valium, het klinkt al zo rustgevend. Ik vind het de lekkerste van alle pammetjes. Maar niet iedereens hoofd werkt hetzelfde. Ik schat dat je na een maandje dagelijks Valium slikken al onthoudingsverschijnselen begint te krijgen, Zo tussen de innames in. En dat is errug jammer. Heel erg jammer, zo mellow wil ik eigenlijk altijd zijn, alleen je weet wel, je wordt nogal snel toleranter.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Diazepam is Valium. Verslavend. Propranolol is een rustgevend middel (hartslagverlager).
Anxiolatisch heeft het geen tot weinig tolerantie, dat scheelt. Hypnotisch en sederend wel.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:21 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Aleen die naam al, Valium, het klinkt al zo rustgevend. Ik vind het de lekkerste van alle pammetjes. Maar niet iedereens hoofd werkt hetzelfde. Ik schat dat je na een maandje dagelijks Valium slikken al onthoudingsverschijnselen begint te krijgen, Zo tussen de innames in. En dat is errug jammer. Heel erg jammer, zo mellow wil ik eigenlijk altijd zijn, alleen je weet wel, je wordt nogal snel toleranter.
toch he en dat is mijn ervaring als je dan tijd niks gebruikt, dan krijg je die rust ook, duurt wel lang trouwensquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 20:21 schreef christmastsunami het volgende:
[..]
Aleen die naam al, Valium, het klinkt al zo rustgevend. Ik vind het de lekkerste van alle pammetjes. Maar niet iedereens hoofd werkt hetzelfde. Ik schat dat je na een maandje dagelijks Valium slikken al onthoudingsverschijnselen begint te krijgen, Zo tussen de innames in. En dat is errug jammer. Heel erg jammer, zo mellow wil ik eigenlijk altijd zijn, alleen je weet wel, je wordt nogal snel toleranter.
Goeedzo. En duidelijke uitleg. Zo is het ook.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:33 schreef nostra het volgende:
Weer aan het werk. Maandag en dinsdag dus wel (relatief weinig, maar alsnog twee flessen wijn per dag) gedronken, woensdag niets, om 11.00 uur bij de Brijder langsgegaan. Blies 0,0 en kon dus ook meteen weer aan de Refusal. Paar uurtjes mee gewacht, omdat het wel erg dicht op mijn laatste drinkmoment zat, maar 's middags er meteen ingegooid. Vriendin is de hele tijd bij me geweest en slaap de komende dagen bij haar, want ze wil me wel even in de gaten houden.Geeft alleen maar een rustgevend gevoel.
Brijder had wel goede inzichten / tips hoe dit toch "zomaar" kon gebeuren: nieuwe baan, toch spanning, deadlines, doordeweeks ook elke avond wel wat doen, elke dag half zes op, 7 uur thuis (als de treinen meewerken), 12 uur of 1 uur slapen en als je dan ineens een weekend niets doet, dan kan je lichaam daar zomaar raar op reageren. In mijn geval dus ineens een enorme zucht. Gelukkig is het nu bij deze uitglijder kunnen blijven en niet ontaard in een terugval.
Valkuil is het te druk krijgen toch wel is mijn ervaring ermee en alles volgeplanned zijn. Ook dat kan dan weer stress geven.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:33 schreef nostra het volgende:
Weer aan het werk. Maandag en dinsdag dus wel (relatief weinig, maar alsnog twee flessen wijn per dag) gedronken, woensdag niets, om 11.00 uur bij de Brijder langsgegaan. Blies 0,0 en kon dus ook meteen weer aan de Refusal. Paar uurtjes mee gewacht, omdat het wel erg dicht op mijn laatste drinkmoment zat, maar 's middags er meteen ingegooid. Vriendin is de hele tijd bij me geweest en slaap de komende dagen bij haar, want ze wil me wel even in de gaten houden.Geeft alleen maar een rustgevend gevoel.
Brijder had wel goede inzichten / tips hoe dit toch "zomaar" kon gebeuren: nieuwe baan, toch spanning, deadlines, doordeweeks ook elke avond wel wat doen, elke dag half zes op, 7 uur thuis (als de treinen meewerken), 12 uur of 1 uur slapen en als je dan ineens een weekend niets doet, dan kan je lichaam daar zomaar raar op reageren. In mijn geval dus ineens een enorme zucht. Gelukkig is het nu bij deze uitglijder kunnen blijven en niet ontaard in een terugval.
Nou ja...eerlijk is eerlijk. Dat is wel de belangrijkste stap bij mij. Gewoon niet kopen, niet in huis hebben.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:19 schreef BertV het volgende:
Ik vertelde laatst trots dat ik ruim een maand geen alcohol had gedronken.
Reactie: Dat is toch heel makkelijk, dan koop je het gewoon niet.![]()
Alcohol is wel een lastige verslaving.
Stel dat dit de reactie was bij een stoppende roker.
Tuurlijk, maar ik vroeg eigenlijk om een schouderklopje.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja...eerlijk is eerlijk. Dat is wel de belangrijkste stap bij mij. Gewoon niet kopen, niet in huis hebben.
Of het nou om sigaretten of alcohol gaat.
Een maand nul alcohol is echt wel lekker hoor. Die heb je in de pocket! Ga zo door.quote:Op dinsdag 14 november 2023 08:31 schreef BertV het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar ik vroeg eigenlijk om een schouderklopje.![]()
![]()
Als het zo makkelijk was was niemand verslaafd.
Prachtprestatie! Je hebt zonder dat je het zelf wist ook meegeholpen aan eenzelfde beslissing aan mijn kant twee jaar geleden. Zo goed als droog, op enkele evenementen na. Het moeten is (voorlopig in ieder geval) verdwenen. Het gevoel 15 jaar volwassener te zijn geworden in zo'n korte tijd voelt groots. Hopelijk kan ik over 8 jaar net zo'n trots bericht als jij plaatsen. Bedankt voor het delen van je ervaringen en inzichten!quote:Op zaterdag 11 november 2023 18:35 schreef Droopie het volgende:
Vandaag precies 10 jaar geleden zette ik de knop om in mijn leven.
Heb daarna niet altijd droog geleefd, maar ik leef een gezond leven en qua verslaving alles onder controle.
Als ik het van te voren had geweten wat er allemaal bij kwam kijken was ik er nooit aan begonnen, als ik terugkijk wat ik ervoor terug heb gekregen ben ik heel blij, dankbaar en trots.
Wil iedereen op Fok! bedanken die zijn steun, advies en hulp heeft gegeven.. Jullie hebben het allemaal een stukje dragelijker en makkelijker gemaakt.
Hoe gaat het nu @nostra?quote:Op donderdag 19 oktober 2023 08:33 schreef nostra het volgende:
Heel goed. Werk loopt prima (anders dan werkstruggles), geen zucht, met vriendin ook alles leuk. Ik slik nog wel steeds disulfiram "onder toezicht" als stok achter de deur.quote:
Geweldig kerel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Heel goed. Werk loopt prima (anders dan werkstruggles), geen zucht, met vriendin ook alles leuk. Ik slik nog wel steeds disulfiram "onder toezicht" als stok achter de deur.
Vandaag heeft de bieder op mijn huis zich ineens teruggetrokken en dat geeft toch een klap van teleurstelling. Maar ik krijg er geen zin van om te drinken, ik voel wat ik voel en dat is oké.
Ik ben wel geschrokken van hoe plots die bijna ontembare zucht toch op kan komen, ook zonder enige duidelijke aanleiding. Da's iets wat waarschijnlijk nooit meer weg zal gaan en als ik daar eenmaal in beland, is het eigenlijk al te laat.
Maar voor nu alles dus erg goed. Ik ontvlucht de dagen wel met een vakantie naar Mexico. Maar dat kan je niet negatief noemen.
Even er vanuit gaande dat je in een hotel zit, is dat niet juist tricky als je regelmatig langs een bar loopt waar de drankflessen je aankijken?quote:Op zaterdag 18 november 2023 17:00 schreef nostra het volgende:
Ik ontvlucht de dagen wel met een vakantie naar Mexico. Maar dat kan je niet negatief noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |