SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kijken jullie ook weer mee? Toch wel aan te raden in de Eurovisieloze maanden
Junior Eurovision 2022 running order:
🇳🇱 Netherlands: Luna - La Festa
🇵🇱 Poland: Laura - To The Moon
🇰🇿 Kazakhstan: David Charlin - Jer-Ana (Mother Earth)
🇲🇹 Malta: Gaia Gambuzza - Diamonds In The Skies
🇮🇹 Italy: Chanel Dilecta - BLA BLA BLA
🇫🇷 France: Lissandro - Oh Maman!
🇦🇱 Albania: Kejtlin Gjata - Pakëz Diell
🇬🇪 Georgia: Mariam Bigvava - I Believe
🇮🇪 Ireland: Sophie Lennon - Solas
🇲🇰 North Macedonia: Lara feat. Jovan & Irina - ´ivotot E Pred Mene
🇪🇸 Spain: Carlos Higes - Señorita
🇬🇧 United Kingdom: Freya Skye - Lose My Head
🇵🇹 Portugal: Nicolas Alves - Anos 70
🇷🇸 Serbia: Katarina Savić - Svet Bez Granica
🇦🇲 Armenia: Nare - DANCE!
🇺🇦 Ukraine: Zlata Dziunka - Nezlamna (Unbreakable)
Tegenwoordig heb je zelfs zo’n traumatisch Duncan-John Lundvik splitscreen bij de publiekspunten volgens mij.quote:Op zondag 11 december 2022 17:58 schreef H_T het volgende:
Ze hadden hier toch vroeger dat iedereen alvast wat punten kreeg zodat niemand op 0 zou eindigen?
idemquote:Op zondag 11 december 2022 18:02 schreef Fred_B het volgende:
Georgië stond niet in mijn Top 10 van de 16
Ja had wel een top 5 verwachtquote:Op zondag 11 december 2022 18:03 schreef Em31 het volgende:
Oei had haar wel iets beter verwacht bij de jury
Wat zijn dit voor puntenquote:Op zondag 11 december 2022 18:03 schreef Em31 het volgende:
Oei had haar wel iets beter verwacht bij de jury
Als je naar het eiland kijkt, is het wel het VKquote:Op zondag 11 december 2022 18:07 schreef H_T het volgende:
Ierland is niet Nederland. Leerzame uitzending.
Ging vandaag niet zo lekker, juryshow zal wel ongeveer zo zijn gegaan.quote:
Is het niet een punten obv het percentage stemmen van alle landen samen? dan spreid het makkelijkquote:
Brace the twitter trollsquote:Op zondag 11 december 2022 18:15 schreef koffieleuk het volgende:
Jaaa lekker alle boze tweets doorscrollen
Ja deze zagen we niet aankomen. Het is hem gegundquote:Op zondag 11 december 2022 18:18 schreef molloot200 het volgende:
Wel echt leuk dat deze niet echt gezien werd als de winnaar, leuk zo’n outsider een keer!
4de bij de televoting. Netjesquote:Op zondag 11 december 2022 18:24 schreef hole1988 het volgende:
Televote
80 UK
78 Spanje
71 Frankrijk
70 Nederland
70 Armenië
70 Portugal
64 Oek
62 ierland
Ja, daar had nog wel iets meer ingezeten met een betere startpositie. Maar de jury was er helaas niet van gecharmeerd, dus dat had misschien één plekje gescheeld in de uitslag.quote:
Ik hoopte het wel. Maar ben blij dat het ook echt gebeurd is.quote:Op zondag 11 december 2022 18:27 schreef NailQueen het volgende:
Ierland hoger dan VK zag ook niemand aankomen.
Wat ik eerder al zei. Geen slecht nummer maar meer iets voor Dua Lipa. Maar het is een sterke comeback!quote:Op zondag 11 december 2022 18:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik hoopte het wel. Maar ben blij dat het ook echt gebeurd is.
UK’s lied was goed. Maar de tekst en attitude paste niet bij het Junior-gedeelte van deze wedstrijd
Nou ja, de juniors hadden ze wel als winnaarquote:Op zondag 11 december 2022 18:33 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik hoopte het wel. Maar ben blij dat het ook echt gebeurd is.
UK’s lied was goed. Maar de tekst en attitude paste niet bij het Junior-gedeelte van deze wedstrijd
De jury doet ook hier toch wel gekke dingen. Georgië ging gewoon bijna de jury stemming winnen, met meer dan 2x zo veel punten als Servië.quote:Op zondag 11 december 2022 18:31 schreef Arth_NL het volgende:
Derde jaar op rij dat Frankrijk de jurystemming wint.
Voor de kinderen thuisquote:Op zondag 11 december 2022 19:28 schreef NailQueen het volgende:
Waar was die robot nou eigenlijk goed voor?
En dat zijn dan volwassenen..quote:Op zondag 11 december 2022 21:00 schreef molloot200 het volgende:
De reacties op de Twitter en Instagram zijn niet mals… hopelijk leest Lissandro ze niet, arm jong
Ik ben soms ook zo verbaasd om het verschil tussen de “fans” hier op het forum en op de Twitter. Zo anders.quote:Op maandag 12 december 2022 13:01 schreef Em31 het volgende:
Het is te treurig voor woorden. Ongelofelijk wat voor ‘fans’ het Songfestival tegenwoordig aantrekt.
Er zitten hier vrij weinig van het hysterische type, dat scheelt al een hoop. En de algoritmes van social media zijn ingericht op het naar voren brengen en uitvergroten van de meest extreme reacties, zeker op twitter. Als het aan vriend Elon ligt wordt dat alleen nog maar erger.quote:Op maandag 12 december 2022 15:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben soms ook zo verbaasd om het verschil tussen de “fans” hier op het forum en op de Twitter. Zo anders.
Zag dat sommige fans dan wel weer andere fans aanspraken op het belachelijk maken van de kinderen (op twitter). Maar dat werd dan weer afgedaan door sommige als ze lezen het waarschijnlijk toch niet en we zijn allemaal snowflakes die nergens meer tegen kunnen en die kinderen worden zo voorbereid op het leven.quote:Op maandag 12 december 2022 15:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik ben soms ook zo verbaasd om het verschil tussen de “fans” hier op het forum en op de Twitter. Zo anders.
Ik weet niet hoe volwassen die mensen zijn... ik bedoel, ik kan me in mijn omgeving geen volwassene voorstellen die dat gaat doen. Wel een paar vervelende tieners.quote:Op maandag 12 december 2022 15:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Zag dat sommige fans dan wel weer andere fans aanspraken op het belachelijk maken van de kinderen (op twitter). Maar dat werd dan weer afgedaan door sommige als ze lezen het waarschijnlijk toch niet en we zijn allemaal snowflakes die nergens meer tegen kunnen en die kinderen worden zo voorbereid op het leven.![]()
Snap echt niks van volwassenen die gaan reageren op een post van een kind op insta en dan zeggen dat ie lelijk/niet kan zingen/stom nummer etc heeft. Gewoon plaatsvervangende schaamte.
In mijn beleving zijn het vaak jong volwassenen (onder de 25 jaar), die de hele dag druk bezig zijn op social media met ook grotendeels aan het shitposten zijn. Van die types die onder 50 tweets op een dag een Chanel dance break video gaan posten.quote:Op maandag 12 december 2022 15:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe volwassen die mensen zijn... ik bedoel, ik kan me in mijn omgeving geen volwassene voorstellen die dat gaat doen. Wel een paar vervelende tieners.
Ja, die schaar ik ook onder tieners. 23-jarigen die zich gedragen als pubers. Die Nederlandse gast die zo zit te zeiken over Dion Cooper en Mia op twitter, ik weet z'n naam even niet meer, dat is zo'n type.quote:Op maandag 12 december 2022 15:56 schreef Momo het volgende:
[..]
In mijn beleving zijn het vaak jong volwassenen (onder de 25 jaar), die de hele dag druk bezig zijn op social media met ook grotendeels aan het shitposten zijn. Van die types die onder 50 tweets op een dag een Chanel dance break video gaan posten.
Op het forum kunnen het makkelijker loslaten "Ach mijn winnaar was het niet maar verder een prima lied. En door.."quote:Op maandag 12 december 2022 15:35 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Luna staat ook in mijn top 3 beste Nederlandse inzendingen (samen met Tess en Matheu)quote:Op zondag 11 december 2022 20:37 schreef Nashipeer het volgende:
Voor Nederland jammer omdat ik het onze beste inzending ooit vond. Ik denk dat een startpositie aan het eind ervoor zou hebben gezorgd dat het beter zou zijn blijven hangen bij de kijkers. Maar de concurrentie dit jaar was wel heel sterk. Ik hoop dat Avrotros leert van Frankrijk, Armenië en Georgië (en een beetje VK) en het professioneler durft aan te pakken volgend jaar.
Hele goede show verder, en nog een wonder dat alles veilig is doorgegaan. Een jaar geleden wisten we niet eens of het in Yerevan kon plaatsvinden.
Ik vond het nogal rommelig eerlijk gezegd. Jammer dat ze maar twee zinnetjes kregen. Ik snap dat het anders een oneindig lange exercitie wordt maar dan kort je de nummers van de Russen en andere wegblijvers maar een beetje in.quote:Op maandag 12 december 2022 20:05 schreef NailQueen het volgende:
Ondanks dat niet alle winnaars er bij konden zijn (4 winnaars om bekende redenen), was deze interval act echt leuk gemaakt![]()
Het was ook helaas playback maar ik vond het leuk om al die winnaars weer terug te zienquote:Op maandag 12 december 2022 20:29 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik vond het nogal rommelig eerlijk gezegd. Jammer dat ze maar twee zinnetjes kregen. Ik snap dat het anders een oneindig lange exercitie wordt maar dan kort je de nummers van de Russen en andere wegblijvers maar een beetje in.
Heb gisteren dus niks gezien, maar vind dit wel leukquote:Op maandag 12 december 2022 20:05 schreef NailQueen het volgende:
Ondanks dat niet alle winnaars er bij konden zijn (4 winnaars om bekende redenen), was deze interval act echt leuk gemaakt![]()
Ik had de uitzending expliciet in mijn agenda geschrevenquote:Op maandag 12 december 2022 00:42 schreef Guanabana het volgende:
Ik ben dit dus helemaal vergeten terwijl ik op zich wel (icm FOK) wilde kijken
quote:Junior Songfestival Fandag 2023
Zondag 16 april, dé dag waar je als Junior Songfestival fan bij wilt zijn! Met concert van o.a. Luna, Matheu, Ayana en UNITY. In het AVROTROS-pand in Hilversum, waar ook altijd JSF audities plaatsvinden. Kom je ook?
Een fandag die je niet wil missen. Want naast de meet en greet met Unity, Luna, Ayana of Matheu, is het ook nog mogelijk om een zang- of dansworkshop te volgen of je mooi te laten maken door de visagie. Bovendien zullen meerdere JSF finalisten van voorgaande jaren aanwezig zijn om met je te dansen, zingen of zomaar even met je op de foto te gaan. Kortom, een dag vol herinneringen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |