abonnement Unibet Coolblue
  Beste/leukste mod 2022 donderdag 8 december 2022 @ 18:09:30 #51
319979 Fok-it
All is well
pi_206996551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:41 schreef Aberkullie het volgende:
Een fascistische omroep fascistisch noemen wat errug
Je moet dit gewoon niet doen politicus zijnde.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 8 december 2022 @ 18:18:09 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206996673
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
pi_206996703
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is toch juist de vvmu in actie? Die d66'er is van mening hdat die ON'ert een fascist is en spreekt dat uit.
"Russenhoer" zou een betere omschrijving van ON-ers zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206996709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:07 schreef thedeedster het volgende:
Fascist. Een beladen term die soms wel erg snel gebruikt wordt. Het wordt al snel een vrijbrief voor anderen om mensen lastig te vallen, of erger.

Een beetje terughoudend zou gepast zijn.

Het wordt onderhand net zo’n containerbegrip als respect.
of we hebben nu meer te maken met fascistische trends. En Fvd, ON, Trump, orban, Poetin etc, hebben heel veel weg van fascistische stromingen.
pi_206996726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Rules for me and rules for them.
pi_206996790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Of "deugers".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206996814
Zijn er nog wel journalisten in NL?
Volgens mij zijn het allemaal propaganda medewerkers. Als je een uitzondering weet hoor ik het graag.

Als je de woorden 'racist' of 'fascist' hoort weet je dat er iemand met een politiek ongewenste mening iets gezegd heeft. Een bewijs van een antidemocratische houding wat mij betreft. De tijd dat D66 democratisch was ligt ver achter ons.
pi_206996817
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Wie zegt dat je een journalist bijvoorbeeld zomaar een 'marxist' mag noemen dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 8 december 2022 @ 18:29:33 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206996856
Wat zielig voor die fascist dat hij voor fascist wordt uitgemaakt. Straks gaan mensen nog denken dat die fascist een fascist is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:32:48 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206996905
quote:
Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot (D66) heeft een verslaggever van Ongehoord Nederland voor de draaiende camera uitgemaakt voor fascist. Dat deed hij in het bijzijn van bezoekers die een rondleiding door de Tweede Kamer kregen. De Groot zegt zijn uitspraak te betreuren en neemt zijn woorden terug. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) noemt dit een goede zet.
https://www.ad.nl/politie(...)raak-in-br~a47ef0ec/

Aanvulling op het nieuws.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206996908
Dit is echt zeer gevaarlijk van D66. We hebben allemaal gezien dat left-leaning mensen in staat zijn om naar wapens te grijpen om mensen de mond te snoeren en te liquideren, dat zal nu niet anders gaan zijn. Daarnaast ondermijnt het de rechtsstaat en het vrije woord van de pers. We hebben al eerder kunnen vaststellen dat D66 een staatsgevaarlijke partij is, het precedent wat ze nu weer scheppen onderschrijft het des te meer.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er zo "fascistisch" is aan ON en wat er niet waar is van de omvolkingstheorie. Het zou fijn zijn dat deze meneer dat even toe komt lichten, ik vrees echter dat meneer niet uit zijn woorden gaat komen, gaat lopen stotteren en keihard fascist en racist gaat roepen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206996959
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is echt zeer gevaarlijk van D66. We hebben allemaal gezien dat left-leaning mensen in staat zijn om naar wapens te grijpen om mensen de mond te snoeren en te liquideren, dat zal nu niet anders gaan zijn. Daarnaast ondermijnt het de rechtsstaat en het vrije woord van de pers. We hebben al eerder kunnen vaststellen dat D66 een staatsgevaarlijke partij is, het precedent wat ze nu weer scheppen onderschrijft het des te meer.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er zo "fascistisch" is aan ON en wat er niet waar is van de omvolkingstheorie. Het zou fijn zijn dat deze meneer dat even toe komt lichten, ik vrees echter dat meneer niet uit zijn woorden gaat komen, gaat lopen stotteren en keihard fascist en racist gaat roepen.
Ik miste je al in dit topic.
pi_206997067
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is echt zeer gevaarlijk van D66. We hebben allemaal gezien dat left-leaning mensen in staat zijn om naar wapens te grijpen om mensen de mond te snoeren en te liquideren, dat zal nu niet anders gaan zijn. Daarnaast ondermijnt het de rechtsstaat en het vrije woord van de pers. We hebben al eerder kunnen vaststellen dat D66 een staatsgevaarlijke partij is, het precedent wat ze nu weer scheppen onderschrijft het des te meer.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er zo "fascistisch" is aan ON en wat er niet waar is van de omvolkingstheorie. Het zou fijn zijn dat deze meneer dat even toe komt lichten, ik vrees echter dat meneer niet uit zijn woorden gaat komen, gaat lopen stotteren en keihard fascist en racist gaat roepen.
sarcasme symbool vergeten?

want laten we even herinneren elk fascistisch regime heeft liberalen vermoord. Dus dat liberalen duidelijk fascisten bij de naam noemen, lijkt me begrijpelijk gezien de massale moorden die er op die doelgroep gepleegd heeft.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:43:18 #64
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206997082
Ach wat maakt t allemaal uit.
De term "fascisme" is al jarenlang onderhevig aan inflatie.
Linksom of rechtsom, te pas en te onpas word je in een discussie voor fascist uitgemaakt.
Meestal weten de roepers ervan niet eens de ware betekenis van het woord,
Tjeerd lijkt me daar een voorbeeld van, weet hij veel .....
pi_206997122
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Ze roepen maar wat ze willen, maar dan wel graag dezelfde standaard voor iedereen. Dus niet verontwaardigd zijn als er een keer rioolratten word genoemd maar vervolgens muisstil zijn als er fascist word geroepen.
Het is de dubbele standaard waar ik mezelf aan stoor, niet zozeer het gebrek aan fatsoen.
pi_206997138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
sarcasme symbool vergeten?

want laten we even herinneren elk fascistisch regime heeft liberalen vermoord. Dus dat liberalen duidelijk fascisten bij de naam noemen, lijkt me begrijpelijk gezien de massale moorden die er op die doelgroep gepleegd heeft.
Noem je Tjeerd nu een liberaal? De beste man is van D66, de partij van dwang en censuur. Er is helemaal niets liberaal aan D66. Echte liberalen zou ik nog voor stemmen, niet voor dit soort fopliberalen.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:50:28 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206997157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Noem je Tjeerd nu een liberaal? De beste man is van D66, de partij van dwang en censuur. Er is helemaal niets liberaal aan D66. Echte liberalen zou ik nog voor stemmen, niet voor dit soort fopliberalen.
Wat is er liberaal aan meer EU?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:52:24 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206997190
Overigens is een Trumpist/FvD-internetsoldaat die opkomst voor de "onafhankelijke pers" zoiets als een legbatterijhouder die zich druk loopt te maken over dierenleed. :')
pi_206997191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat is er liberaal aan meer EU?
Moet het liberaal zijn dan?
  donderdag 8 december 2022 @ 18:52:46 #70
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206997198
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:23 schreef OllieA het volgende:
Ik vind het wel een beetje watjes, die fascistjes van tegenwoordig.
Ja maar eerlijk is eerlijk, de fascisten van tegenwoordig geven de voorkeur aan een vage term als 'alt-right' en ik vind het eigenlijk wel zo beleefd om mensen gewoon aan te spreken met hoe ze zelf graag genoemd willen worden. Ik zeg, laten we het goeie voorbeeld geven, wellicht dat zij dan in de toekomst ook het fatsoen op kunnen brengen om hetzelfde te doen. :s)

Trouwens dat 'journalist' en 'onafhankelijk' in de TT is wel weer hi-la-risch hoor! _O-
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_206997214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
sarcasme symbool vergeten?

want laten we even herinneren elk fascistisch regime heeft liberalen vermoord. Dus dat liberalen duidelijk fascisten bij de naam noemen, lijkt me begrijpelijk gezien de massale moorden die er op die doelgroep gepleegd heeft.
De partij die bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor de grootste overheveling van nationale soevereiniteit is niet liberaal. In feite gaan ze verder met waar de daadwerkelijke fascisten in 1945 geindigd zijn. Maar dan in een "deugend" sausje.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206997220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een Trumpist/FvD-internetsoldaat die opkomst voor de "onafhankelijke pers" zoiets als een legbatterijhouder die zich druk loopt te maken over dierenleed. :')
Ah een persoonlijke aanval, hoe verassend. Komt het omdat ik jou partijtje niet liberaal vind? Doet het pijn, wil je een knuffel van papa?
pi_206997244
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Is woke en kartel net zo gevaarlijk als fascisme en net zo beledigend? Ik zie woke kartelaanhangers toch vooral als naieve meelopers en makkelijke propagandaslachtoffers. Nou heb je een punt dat ook het gevaar van het fascisme zich kenmerkt door de laffe meelopers en conformisten, en deze mensen dan ook net zo makkelijk achter imperialistische oorlogshitsers en racisten aanhobbelen, maar toch zie ik voorlopig nog wel een gradatieverschil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:57:16 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206997273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ah een persoonlijke aanval, hoe verassend. Komt het omdat ik jou partijtje niet liberaal vind? Doet het pijn, wil je een knuffel van papa?
Wat jij van D66 vind is niet zo relevant eigenlijk. Het is vooral dat je hier loopt te miepen over iemand die een woordje roept en in andere topics met allerlei autoritaire figuren wegloopt. Dat komt een beetje doorzichtig en treurig over.
pi_206997277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Wat is er liberaal aan meer EU?
Ze zijn zo liberaal dat ze minder inspraak willen van de burger. Zaten ze ook niet met die andere nepliberalen van Volt in een achterkamertje te bespreken hoe ze partijen zoals PVV en FVD moeten bejegenen (verbieden)? Ik meen mij ook nog te herinneren dat er plannen waren van de VVD en D66 om een vaccinatieplicht in te voeren. Hoe onliberaal wil je het hebben?
pi_206997285
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat jij van D66 vind is niet zo relevant eigenlijk. Het is vooral dat je hier loopt te miepen over iemand die een woordje roept en in andere topics met allerlei autoritaire figuren wegloopt. Dat komt een beetje doorzichtig en treurig over.
Autoritaire figuren die zijn voor keuzevrijheid en referenda en uitbreiding van de vrijheid van meningsuiting. Bijzonder weer.
pi_206997302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Noem je Tjeerd nu een liberaal? De beste man is van D66, de partij van dwang en censuur. Er is helemaal niets liberaal aan D66. Echte liberalen zou ik nog voor stemmen, niet voor dit soort fopliberalen.
Okay,

want je bent zo voorstander van gelijkheid, rechten voor individu (dus niet verdraaien naar zelf redzaamheid en plichten voor een individu wat conservatieven er van gemaakt hebben)?

Dus wat heeft liberalisme volgens jou wat d66 niet heeft?
  donderdag 8 december 2022 @ 18:59:33 #78
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206997308
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:52 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Moet het liberaal zijn dan?
Nee, maar het is nogal vreemd als je dat dan wl pretendeert.

quote:
D66 is een sociaal-liberale partij. We staan in een traditie van politieke vernieuwers die streven naar een vrije en rechtvaardige samenleving, waarin mensen zoveel mogelijk zelf kunnen beslissen.
https://d66.nl/sociaal-liberalisme/

Wat is je punt nou eigenlijk?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206997332
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:59 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nee, maar het is nogal vreemd als je dat dan wl pretendeert.
[..]
https://d66.nl/sociaal-liberalisme/

Wat is je punt nou eigenlijk?
Het ging niet eens over de EU in dit topic.
pi_206997337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ze zijn zo liberaal dat ze minder inspraak willen van de burger. Zaten ze ook niet met die andere nepliberalen van Volt in een achterkamertje te bespreken hoe ze partijen zoals PVV en FVD moeten bejegenen (verbieden)? Ik meen mij ook nog te herinneren dat er plannen waren van de VVD en D66 om een vaccinatieplicht in te voeren. Hoe onliberaal wil je het hebben?
serieus universialisme is een van de peilers het liberalisme, nationalisme is anti liberalisme.

Dus eu vorming is een onderdeel van de liberale wereld waar we in wonen.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:02:25 #81
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206997361
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:00 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Het ging niet eens over de EU in dit topic.
Oh, die fiets… :{w
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206997397
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:59 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Okay,

want je bent zo voorstander van gelijkheid, rechten voor individu (dus niet verdraaien naar zelf redzaamheid en plichten voor een individu wat conservatieven er van gemaakt hebben)?

Dus wat heeft liberalisme volgens jou wat d66 niet heeft?
De afgelopen jaren heeft D66 bewezen een partij te zijn van dwang en censuur. Dezelfde dwang en censuur dat hier door de usual suspects toegejuicht word. Mevrouw Ollongren bijvoorbeeld die een soort van ministerie van de waarheid wou optuigen om “desinformatie” tegen te gaan.
pi_206997470
Tjeerd doet hier wat dommig. Het meest verstandige was dat hij zich had ingehouden. Maar als het dan toch uit je bek vloept, sta er dan voor. Als de ON-verslager gever vraagt: 'waarom noemt u mij een fascist'? kijk hem gewoon aan en zeg: omdat dat de classificatie is die ik geef aan u'.

Dit rondlopen, om aan de ON-verslagever te ontkomen is nogal pathetisch.
pi_206997495
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:41 schreef Aberkullie het volgende:
Een fascistische omroep fascistisch noemen wat errug
Vind ongehoord ook een bagger omroep, maar als je ze fascistisch noemt heb je duidelijk nooit opgelet tijdens geschiedenis. Toch wel treurig dat je ze daar van beticht.

Dat is nu ook gaande met dat hele woke gejank, alles en iedereen is een racist, geroepen door mensen die totaal geen idee hebben wat racisme echt is.

Jij bent er ook zo eentje :`)
pi_206997499
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De afgelopen jaren heeft D66 bewezen een partij te zijn van dwang en censuur. Dezelfde dwang en censuur dat hier door de usual suspects toegejuicht word. Mevrouw Ollongren bijvoorbeeld die een soort van ministerie van de waarheid wou optuigen om “desinformatie” tegen te gaan.
en dat is anti liberaal?


maar goed wat maakt jou een liberaal?
, want wat je nu zegt is een beetje in de lijn van: zie je wel de antifascisten zijn de echte fascisten want ze staan geen fasiscme toe. of anti rascisten zijn echte rascisten omdat wij rascisten worden gediscrimineerd, we mogen geen eens rascist zijn, zie je hoe autoritaire die fop liberalen zijn?
pi_206997652
Als je zoiets stoers roept, mag je het ook best uitleggen.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:18:59 #87
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206997681
Parlementariers in een fatsoenlijke democratie die journalisten voor fascist uitmaken, dat is vrij bizar. Gelukkig dat hij dat zelf ook inziet en zijn excuses heeft aangeboden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206997804
't Is ook niet makkelijk voor de fascisten tegenwoordig, hoor...
Poetin een extreem milde held vinden, redder van het westen in de strijd tegen het globalisme, en dan fascist genoemd worden, het valt niet mee.
Gelukkig hebben ze geen blauw haar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206997806
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De partij die bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor de grootste overheveling van nationale soevereiniteit is niet liberaal. In feite gaan ze verder met waar de daadwerkelijke fascisten in 1945 geindigd zijn. Maar dan in een "deugend" sausje.
Misschien terug naar school? Het hele eu-idee is op liberaal en sociaal christelijk idealen gebaseerd dus op universalisme.


Beetje verschil tussen Poetin die Oiekraine aanvalt vs oekraine die bij de eu wil. zoals Baudet zegt EU, d66, vvd, EPP zijn allemaal eengevolg van de franse revolutie. FVD is voorstander om franse revolutie ongedaan te maken, hitler vocht tegen de franse revolutie, stalin vocht tegen de franse revolutie.....
pi_206997863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:09 schreef Korenfok het volgende:

[..]
en dat is anti liberaal?


maar goed wat maakt jou een liberaal?
, want wat je nu zegt is een beetje in de lijn van: zie je wel de antifascisten zijn de echte fascisten want ze staan geen fasiscme toe. of anti rascisten zijn echte rascisten omdat wij rascisten worden gediscrimineerd, we mogen geen eens rascist zijn, zie je hoe autoritaire die fop liberalen zijn?
Mensen de keuzevrijheid ontnemen over welke media ze mogen consumeren vind je niet anti liberaal? Denk je niet dat mensen capabel genoeg zijn om feiten en fictie van elkaar te onderscheiden?
pi_206997969
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen de keuzevrijheid ontnemen over welke media ze mogen consumeren vind je niet anti liberaal? Denk je niet dat mensen capabel genoeg zijn om feiten en fictie van elkaar te onderscheiden?
Het capabel vinden heeft niks met liberalisme te maken. Het gaat ombetsrijden van het fascisme. En feitelijk blijkt dat mensen dat niet kunnen, anders zou er niet zoveel nepnieuws door pro fascisten gepromoot worden (Rusland). Ik ben voorstander van het verbieden van pedofiel materiaal, ondanks ik denk dat mensen hierdoor niet zelf pedofiel worden.

maar wat maakt jou een liberaal?
pi_206998062
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Mensen de keuzevrijheid ontnemen over welke media ze mogen consumeren vind je niet anti liberaal? Denk je niet dat mensen capabel genoeg zijn om feiten en fictie van elkaar te onderscheiden?
Veel mensen zijn idd niet in staat feiten en fictie van elkaar te onderscheiden. Daarom hebben we zoiets als onderwijs in argumentatie, drogredeneringen en logica.
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die denken dat iets waar is omdat ze het met hun eigen ogen kunnen zien. En dan denken ze een onbetwistbaar feit te pakken te hebben.
Of ze hebben ergens iets gelezen, en dan is dat een feit. Dan bedenken ze een nieuw woordje - covidfascisme, bijvoorbeeld - en dan bestaat dat ineens.
Het zijn rare snuiters, mensen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_206998090
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:18 schreef -XOR- het volgende:
Parlementariers in een fatsoenlijke democratie die journalisten voor fascist uitmaken, dat is vrij bizar. Gelukkig dat hij dat zelf ook inziet en zijn excuses heeft aangeboden.
Maar het past wel in een even bizar patroon van alles en iedereen waarmee je het oneens bent voor fascist,racist en extreem-rechts uit te maken om daarmee op maatregelen door de staat aan te sturen. Het pot verwijt de ketelelement is niet alleen groot, Tjeerd de Groot en zijn rechtsstaatondermijnende vriendjes bedienen zich aldoor van dit soort fascistoide methodes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206998181
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:43 schreef OllieA het volgende:

[..]
Veel mensen zijn idd niet in staat feiten en fictie van elkaar te onderscheiden. Daarom hebben we zoiets als onderwijs in argumentatie, drogredeneringen en logica.
Zo zijn er bijvoorbeeld mensen die denken dat iets waar is omdat ze het met hun eigen ogen kunnen zien. En dan denken ze een onbetwistbaar feit te pakken te hebben.
Of ze hebben ergens iets gelezen, en dan is dat een feit. Dan bedenken ze een nieuw woordje - covidfascisme, bijvoorbeeld - en dan bestaat dat ineens.
Het zijn rare snuiters, mensen.
klopt en doel is ontwrichten.

Neem obama is in Kenia geboren, dit had als doel om de legitimeit van presidentschap aan te vallen. er is geen argument om dit soort dingen ruimte te geven, aangezien het verbaal aanvallen van presidentschap kan en moet.

Die misinformatie is gericht op oorogsvoering.
pi_206998196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar het past wel in een even bizar patroon van alles en iedereen waarmee je het oneens bent voor fascist,racist en extreem-rechts uit te maken om daarmee op maatregelen door de staat aan te sturen. Het pot verwijt de ketelelement is niet alleen groot, Tjeerd de Groot en zijn rechtsstaatondermijnende vriendjes bedienen zich aldoor van dit soort fascistoide methodes.
jij kent het intollerantie paradox?
  Beste debater 2022 donderdag 8 december 2022 @ 19:51:45 #96
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206998250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar het past wel in een even bizar patroon van alles en iedereen waarmee je het oneens bent voor fascist,racist en extreem-rechts uit te maken om daarmee op maatregelen door de staat aan te sturen. Het pot verwijt de ketelelement is niet alleen groot, Tjeerd de Groot en zijn rechtsstaatondermijnende vriendjes bedienen zich aldoor van dit soort fascistoide methodes.
Het hele bestaansrechts van die club van jou is het wegzetten van iedereen die niet tot de Partei behoort als landverradelijke leden van een sinister kartel.

Spiegel enzo. Use it.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206998604
twitter
*O*
pi_206998712
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Maar het past wel in een even bizar patroon van alles en iedereen waarmee je het oneens bent voor fascist,racist en extreem-rechts uit te maken om daarmee op maatregelen door de staat aan te sturen. Het pot verwijt de ketelelement is niet alleen groot, Tjeerd de Groot en zijn rechtsstaatondermijnende vriendjes bedienen zich aldoor van dit soort fascistoide methodes.
Dit is vast nieuws voor minder heldere denkers, maar op een gegeven moment is degene die zich frequent bedient van fascistoide methodes niet meer te onderscheiden van de fascisten. Dat is namelijk geen etiket dat de staat (of D66) bij je kan opplakken als een qr code, maar iets wat je - door daden en ideeen - moet verdienen.
pi_206998885
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
jij kent het intollerantie paradox?
Vaag. Dat is toch dat bijvoorbeeld via democratische verkiezingen er een regeringscoalitie een meerderheid krijgt, en dat die dan ie meerderheid gaat gebruiken om de democratie af te schaffen door bijvoorbeeld kamerleden het stemrecht te ontnemen, een partijdige voorzitter te benoemen, de regering de informatieplicht laten negeren, de regering moties laat negeren, die media gaan censuren en verbieden en zelfs volksvertegenwoordigers gaat schorsen.

Dat is niet zo paradoxaal. Dat is gewoon machtspolitiek via intolerantie die inderdaad de democratische rechtsstaat ondermijnt maar een robuuste grondwet en robuust strafrecht is het antwoord, die hebben we helaas niet maar ik zie het dilemma niet. Ik pleit dan ook niet voor een verbod op D66 en co, maar voor een steviger grondwet en dito bescherming, en strafrechtelijke vervolging van de wetsovertredende intoleranten.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het hele bestaansrechts van die club van jou is het wegzetten van iedereen die niet tot de Partei behoort als landverradelijke leden van een sinister kartel.

Spiegel enzo. Use it.
Ik heb geen partij. De regering legt een motie van de volksvertegenwoordiging naast zich neer en stemt in met het EU digitale paspoort. Nu hiermee vastgesteld is dat de regering niet het Nederlandse volk vertegenwoordigt, vertegenwoordiger ze blijkbaar andere belangen. Hoezo kan dat geen landverraad opleveren?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 december 2022 @ 00:43:02 #100
168739 Red_85
'echt wel'
pi_207001848
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Dat je serieus die vraag stelt :D

Hoe kan dat noooouuu??? :D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')