abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206996551
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:41 schreef Aberkullie het volgende:
Een fascistische omroep fascistisch noemen wat errug
Je moet dit gewoon niet doen politicus zijnde.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 8 december 2022 @ 18:18:09 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206996673
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
pi_206996703
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dit is toch juist de vvmu in actie? Die d66'er is van mening hdat die ON'ert een fascist is en spreekt dat uit.
"Russenhoer" zou een betere omschrijving van ON-ers zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206996709
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:07 schreef thedeedster het volgende:
Fascist. Een beladen term die soms wel erg snel gebruikt wordt. Het wordt al snel een vrijbrief voor anderen om mensen lastig te vallen, of erger.

Een beetje terughoudend zou gepast zijn.

Het wordt onderhand net zo’n containerbegrip als respect.
of we hebben nu meer te maken met fascistische trends. En Fvd, ON, Trump, orban, Poetin etc, hebben heel veel weg van fascistische stromingen.
pi_206996726
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:18 schreef Hexagon het volgende:
Waarom mag je geen fascist zeggen en wel woke/extreemlinks/marxistisch/kartel TS?
Rules for me and rules for them.
pi_206996790
quote:
Of "deugers".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206996814
Zijn er nog wel journalisten in NL?
Volgens mij zijn het allemaal propaganda medewerkers. Als je een uitzondering weet hoor ik het graag.

Als je de woorden 'racist' of 'fascist' hoort weet je dat er iemand met een politiek ongewenste mening iets gezegd heeft. Een bewijs van een antidemocratische houding wat mij betreft. De tijd dat D66 democratisch was ligt ver achter ons.
pi_206996817
quote:
Wie zegt dat je een journalist bijvoorbeeld zomaar een 'marxist' mag noemen dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 8 december 2022 @ 18:29:33 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206996856
Wat zielig voor die fascist dat hij voor fascist wordt uitgemaakt. Straks gaan mensen nog denken dat die fascist een fascist is.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:32:48 #60
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206996905
quote:
Tweede Kamerlid Tjeerd de Groot (D66) heeft een verslaggever van Ongehoord Nederland voor de draaiende camera uitgemaakt voor fascist. Dat deed hij in het bijzijn van bezoekers die een rondleiding door de Tweede Kamer kregen. De Groot zegt zijn uitspraak te betreuren en neemt zijn woorden terug. De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) noemt dit een goede zet.
https://www.ad.nl/politie(...)raak-in-br~a47ef0ec/

Aanvulling op het nieuws.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206996908
Dit is echt zeer gevaarlijk van D66. We hebben allemaal gezien dat left-leaning mensen in staat zijn om naar wapens te grijpen om mensen de mond te snoeren en te liquideren, dat zal nu niet anders gaan zijn. Daarnaast ondermijnt het de rechtsstaat en het vrije woord van de pers. We hebben al eerder kunnen vaststellen dat D66 een staatsgevaarlijke partij is, het precedent wat ze nu weer scheppen onderschrijft het des te meer.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er zo "fascistisch" is aan ON en wat er niet waar is van de omvolkingstheorie. Het zou fijn zijn dat deze meneer dat even toe komt lichten, ik vrees echter dat meneer niet uit zijn woorden gaat komen, gaat lopen stotteren en keihard fascist en racist gaat roepen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206996959
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Dit is echt zeer gevaarlijk van D66. We hebben allemaal gezien dat left-leaning mensen in staat zijn om naar wapens te grijpen om mensen de mond te snoeren en te liquideren, dat zal nu niet anders gaan zijn. Daarnaast ondermijnt het de rechtsstaat en het vrije woord van de pers. We hebben al eerder kunnen vaststellen dat D66 een staatsgevaarlijke partij is, het precedent wat ze nu weer scheppen onderschrijft het des te meer.

Ik ben ook heel erg benieuwd wat er zo "fascistisch" is aan ON en wat er niet waar is van de omvolkingstheorie. Het zou fijn zijn dat deze meneer dat even toe komt lichten, ik vrees echter dat meneer niet uit zijn woorden gaat komen, gaat lopen stotteren en keihard fascist en racist gaat roepen.
Ik miste je al in dit topic.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_206997067
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

sarcasme symbool vergeten?

want laten we even herinneren elk fascistisch regime heeft liberalen vermoord. Dus dat liberalen duidelijk fascisten bij de naam noemen, lijkt me begrijpelijk gezien de massale moorden die er op die doelgroep gepleegd heeft.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:43:18 #64
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206997082
Ach wat maakt t allemaal uit.
De term "fascisme" is al jarenlang onderhevig aan inflatie.
Linksom of rechtsom, te pas en te onpas word je in een discussie voor fascist uitgemaakt.
Meestal weten de roepers ervan niet eens de ware betekenis van het woord,
Tjeerd lijkt me daar een voorbeeld van, weet hij veel .....
pi_206997122
quote:
Ze roepen maar wat ze willen, maar dan wel graag dezelfde standaard voor iedereen. Dus niet verontwaardigd zijn als er een keer rioolratten word genoemd maar vervolgens muisstil zijn als er fascist word geroepen.
Het is de dubbele standaard waar ik mezelf aan stoor, niet zozeer het gebrek aan fatsoen.
pi_206997138
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

want laten we even herinneren elk fascistisch regime heeft liberalen vermoord. Dus dat liberalen duidelijk fascisten bij de naam noemen, lijkt me begrijpelijk gezien de massale moorden die er op die doelgroep gepleegd heeft.
Noem je Tjeerd nu een liberaal? De beste man is van D66, de partij van dwang en censuur. Er is helemaal niets liberaal aan D66. Echte liberalen zou ik nog voor stemmen, niet voor dit soort fopliberalen.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:50:28 #67
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206997157
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Noem je Tjeerd nu een liberaal? De beste man is van D66, de partij van dwang en censuur. Er is helemaal niets liberaal aan D66. Echte liberalen zou ik nog voor stemmen, niet voor dit soort fopliberalen.
Wat is er liberaal aan meer EU?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:52:24 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206997190
Overigens is een Trumpist/FvD-internetsoldaat die opkomst voor de "onafhankelijke pers" zoiets als een legbatterijhouder die zich druk loopt te maken over dierenleed. :')
pi_206997191
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Moet het liberaal zijn dan?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:52:46 #70
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_206997198
quote:
2s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:23 schreef OllieA het volgende:
Ik vind het wel een beetje watjes, die fascistjes van tegenwoordig.
Ja maar eerlijk is eerlijk, de fascisten van tegenwoordig geven de voorkeur aan een vage term als 'alt-right' en ik vind het eigenlijk wel zo beleefd om mensen gewoon aan te spreken met hoe ze zelf graag genoemd willen worden. Ik zeg, laten we het goeie voorbeeld geven, wellicht dat zij dan in de toekomst ook het fatsoen op kunnen brengen om hetzelfde te doen. :s)

Trouwens dat 'journalist' en 'onafhankelijk' in de TT is wel weer hi-la-risch hoor! _O-
pi_206997214
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]

De partij die bijvoorbeeld verantwoordelijk is voor de grootste overheveling van nationale soevereiniteit is niet liberaal. In feite gaan ze verder met waar de daadwerkelijke fascisten in 1945 geëindigd zijn. Maar dan in een "deugend" sausje.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206997220
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:52 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is een Trumpist/FvD-internetsoldaat die opkomst voor de "onafhankelijke pers" zoiets als een legbatterijhouder die zich druk loopt te maken over dierenleed. :')
Ah een persoonlijke aanval, hoe verassend. Komt het omdat ik jou partijtje niet liberaal vind? Doet het pijn, wil je een knuffel van papa?
pi_206997244
quote:
Is woke en kartel net zo gevaarlijk als fascisme en net zo beledigend? Ik zie woke kartelaanhangers toch vooral als naieve meelopers en makkelijke propagandaslachtoffers. Nou heb je een punt dat ook het gevaar van het fascisme zich kenmerkt door de laffe meelopers en conformisten, en deze mensen dan ook net zo makkelijk achter imperialistische oorlogshitsers en racisten aanhobbelen, maar toch zie ik voorlopig nog wel een gradatieverschil.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:57:16 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206997273
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ah een persoonlijke aanval, hoe verassend. Komt het omdat ik jou partijtje niet liberaal vind? Doet het pijn, wil je een knuffel van papa?
Wat jij van D66 vind is niet zo relevant eigenlijk. Het is vooral dat je hier loopt te miepen over iemand die een woordje roept en in andere topics met allerlei autoritaire figuren wegloopt. Dat komt een beetje doorzichtig en treurig over.
pi_206997277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ze zijn zo liberaal dat ze minder inspraak willen van de burger. Zaten ze ook niet met die andere nepliberalen van Volt in een achterkamertje te bespreken hoe ze partijen zoals PVV en FVD moeten bejegenen (verbieden)? Ik meen mij ook nog te herinneren dat er plannen waren van de VVD en D66 om een vaccinatieplicht in te voeren. Hoe onliberaal wil je het hebben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')