hmm....ja en nee. Het verwijderen is wel een teken dat hij erkend dat het een fake news artikel was. Het is gewoon een fout geweest. Dat je dan jezelf nog moet verontschuldigen vind ik ook weer zo snowflakey. Vandaar dat de focus hopelijk meer en meer op community notes komt te liggen. Zo'n tweet moet gewoon direct beoordeeld worden en bij overduidelijk bewijs, wat door 95% wordt gezien als misinformatie, moet het gelabeld worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:24 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Maar heeft hij ook erkend dat hij onzin zat te verspreiden en ervoor veronderschuldigd? Want zo zou het echt moeten werken toch? Verantwoording nemen is niet alleen het verwijderen, maar het erkennen en ervoor veronderschuldigen.
Anders ben je het onder het tapijt aan het schuiven wat je fout hebt gedaan. En dan is het bericht: misinformatie verspreiden is goed, als je maar niet gepakt wordt. Anders snel verwijderen en doen alsof het nooit is gebeurd.
Pfft, daar heb je hem niet voor nodig. Als we op hem moeten rekenen om de waarheid te vertellen hebben we met zijn allen een groot probleem.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
hmm....ja en nee. Het verwijderen is wel een teken dat hij erkend dat het een fake news artikel was.
Haha, hypocriet. Jij zat gisteren te janken dat ik nooit mijn ongelijk wilde toegeven. Ineens is toegeven dat je fout zit niet belangrijk. Behalve als je denkt dat ik degene ben die ongelijk had (had ik niet, dus je zat sowieso wederom weer fout).quote:Het is gewoon een fout geweest. Dat je dan jezelf nog moet verontschuldigen vind ik ook weer zo snowflakey.
quote:De community moet corrigeren, niet Twitter.
95%? Dan is dus nooit meer iets disinformatie. Kan nooit moeilijk zijn om 5% stemmen te vinden voor de grootste onzin.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
hmm....ja en nee. Het verwijderen is wel een teken dat hij erkend dat het een fake news artikel was. Het is gewoon een fout geweest. Dat je dan jezelf nog moet verontschuldigen vind ik ook weer zo snowflakey. Vandaar dat de focus hopelijk meer en meer op community notes komt te liggen. Zo'n tweet moet gewoon direct beoordeeld worden en bij overduidelijk bewijs, wat door 95% wordt gezien als misinformatie, moet het gelabeld worden.
De community moet corrigeren, niet Twitter. Twitter moet zich alleen bezighouden met het handhaven van de nieuwe opgestelde violations.
Structureel je ongelijk niet willen toegeven vind ik iets anders dan je een keer vergissen. Petertje spreekt je ff toe.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:49 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Pfft, daar heb je hem niet voor nodig. Als we op hem moeten rekenen om de waarheid te vertellen hebben we met zijn allen een groot probleem.
Nee, de erkenning is dat hij iets heeft gezegd over iemand anders dat totaal niet klopt. Hij heeft iemand in feite zwart lopen maken. Ipv daar als een volwassen persoon verantwoording voor te nemen schuift hij eigenlijk alles onder het tapijt en doet die alsof hij het nooit heeft gedaan.
Dat is blijkbaar het leermoment van zijn visie voor Twitter: misinformatie verspreiden is prima, schuif alles maar onder het tapijt als je gepakt wordt.
[..]
Haha, hypocriet. Jij zat gisteren te janken dat ik nooit mijn ongelijk wilde toegeven. Ineens is toegeven dat je fout zit niet belangrijk. Behalve als je denkt dat ik degene ben die ongelijk had (had ik niet, dus je zat sowieso wederom weer fout).
[..]
Gaat niet alleen om corrigeren, maar ook om verantwoording nemen.
100% ook niet, altijd leipkezen die het tegendeel willen bewijzen. Als het merendeel, structureel en op grote schaal A zegt, dan vind ik dat als iemand B zegt hij gelabeld moet worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
95%? Dan is dus nooit meer iets disinformatie. Kan nooit moeilijk zijn om 5% stemmen te vinden voor de grootste onzin.
Neutraliteit klinkt prachtig en eenvoudig, totdat je er concrete casussen aan gaat hangen. Als volgende week de Democraten massaal gaan twitteren dat de Republikeinen kakkerlakken zijn, is dat dan nog vrijheid van meningsuiting op een neutraal netwerk? Lijkt mij nog wel.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
100% ook niet, altijd leipkezen die het tegendeel willen bewijzen. Als het merendeel, structureel en op grote schaal A zegt, dan vind ik dat als iemand B zegt hij gelabeld moet worden.
Het gaat mij erom dat desinformatie verspreid mag worden. Wie ben ik om te bepalen wat jij vind en zegt? Maar als jij beweert dat de aarde plat is, klimaatverandering ontkent en beweert dat microsoft het voor het zeggen heeft wat betreft corona, dan vind ik wel dat dit gelabeld moet worden.
Waaruit blijkt dat?quote:Op woensdag 7 december 2022 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
Dat kan ja, alleen mijn claim klopt
Is crypto nog een ding dan? Een leuk piramidespel voor sommigen, flinke kostenpost voor anderen, en verder is het primair een prachtige oplossing waar alleen nog een probleem bij gezocht moet worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij met een DogeCoin aankondiging komt.
[ afbeelding ]
Een fout is een fout, maakt niet uit of je het vaker doet of maar 1 keer, het erkennen en ervoor verontschuldigen is gewoon een volwassen response.quote:Op woensdag 7 december 2022 16:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Structureel je ongelijk niet willen toegeven vind ik iets anders dan je een keer vergissen. Petertje spreekt je ff toe.
Bij HR is het meestal zo dat hij een beschrijving doet van de 'observeerbare realiteit'. Dan betreft het automagisch ineens nìet zijn mening, maar een feit.quote:
Dit dus, excuses worden toch niet geaccepteerd. Hoevaak hebben we gezien dat iemand door het stof gaat en alsnog word gefileerd?quote:Op woensdag 7 december 2022 16:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Structureel je ongelijk niet willen toegeven vind ik iets anders dan je een keer vergissen. Petertje spreekt je ff toe.
Vraag me daarbij af hoe er gereageerd zou zijn als hij sorry had gezegd. Dan wordt er namelijk door types zoals jij gezegd: Ja, leuk voor hem dat hij sorry zegt, toch alleen maar voor de bühne, hebben we geen reet aan ,zwartmaken deed hij, fucking zielig voor Pelosi, misinfo de wereld in slingeren met zijn fake sorry![]()
Kortom, het is nooit goed voor een select groepje piepeltjes.
Noem eens concrete voorbeelden van mensen die duidelijk oprechte excuses aanbieden en alsnog gefileerd worden.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, excuses worden toch niet geaccepteerd. Hoevaak hebben we gezien dat iemand door het stof gaat en alsnog word gefileerd?
Dus omdat je toch niet verwacht dat iemand die je fout hebt behandeld jouw excuses accepteert, is het maar beter om het helemaal niet te erkennen dat je een fout hebt gemaakt en gewoon het onder het tapijt te vegen, alsof je het nooit hebt gedaan?quote:Op woensdag 7 december 2022 18:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, excuses worden toch niet geaccepteerd. Hoevaak hebben we gezien dat iemand door het stof gaat en alsnog word gefileerd?
Gezien zijn verdere taalgebruik, zoals bijvoorbeeld dat mensen hem zouden gaslighten als ze zaken anders zien of alleen al maar om verduidelijking vragen, vermoed ik dat in zijn geest het zo is dat de dingen die hij observeert en vervolgens betekenis aan geeft voor hem zo vanzelfsprekend duidelijk zijn, dat dit voor iedereen vanzelfsprekend duidelijk zou moeten zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:10 schreef OllieA het volgende:
[..]
Bij HR is het meestal zo dat hij een beschrijving doet van de 'observeerbare realiteit'. Dan betreft het automagisch ineens nìet zijn mening, maar een feit.
Om de een of andere manier wil hij zich niet realiseren dat die 'observeerbare realiteit' niet bestaat. Dat er slechts vele visies op de werkelijkheid bestaan.
Hij hanteert eigenlijk een wat wollige manier om te zeggen: "Ik heb gelijk, dat kun je zien."
Alex Jonesquote:Op woensdag 7 december 2022 18:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Noem eens concrete voorbeelden van mensen die duidelijk oprechte excuses aanbieden en alsnog gefileerd worden.
Ik zie net als @HowardRoark best wel een gevaar in het doorgeschoten wokisme van de meer radicale vleugel van de Demcocraten (polarisatie, pseudowetenschap, betweterij), edoch kan ik er met mijn pet niet bij hoe dat te vergelijken valt met waar de Republikeinen - en het zijn echt de meesten, goede politici als Mitt Romney moet je daar onderhand met een vergrootglas zoeken - al sinds 2016 mee bezig zijn: een even zo grote, zo niet grotere drang tot evangeliseren (wat heet, zonder de evangelical vote was de GOP allang failliet), een hang naar het verspreiden van aantoonbare misinformatie en, uiteraard, het faciliteren van de grootste aanval op de Amerikaanse staat en democratie sinds 1861, waar doden bij zijn gevallen.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Gezien zijn verdere taalgebruik, zoals bijvoorbeeld dat mensen hem zouden gaslighten als ze zaken anders zien of alleen al maar om verduidelijking vragen, vermoed ik dat in zijn geest het zo is dat de dingen die hij observeert en vervolgens betekenis aan geeft voor hem zo vanzelfsprekend duidelijk zijn, dat dit voor iedereen vanzelfsprekend duidelijk zou moeten zijn.
Anderen die wat anders hebben geobserveerd in de realiteit en dus wat anders denken; mensen die iets niet hebben geobserveerd en dus niet de kennelijk logische stap om tot hetzelfde standpunt te komen; mensen die een andere valide redenatie eropna houden met een andere eerlijke weging van argumenten; al dit soort zaken passen kennelijk niet in zijn hoofd. Dan ben je hem immers aan het gaslighten. Of dan ben jij het die vooringenomen is, niet hij. Of dan is het een inherente eigenschap van linkse en/of progressieve geesten. Noem het maar op.
Zou het een soort van zelfbescherming zijn, zodat iets wat eenmaal in een mentaal hokje geplaatst is niet meer afgestoft en verplaatst hoeft te worden of wat anders?
Ik denk dat je het punt een beetje mist. Het gaat niet zozeer om het verontschuldigen om tere zieltjes tegemoet ten komen. De essentie v/h verontschuldigen of eigenlijk meer: het openlijk toegeven dat je fout zit (en het echt menen), dat is een onderdeel v/h leerproces. Alleen wanneer je daadwerkelijk inziet dat je iets fout doet, dan kun je jouw toekomstig gedrag verbeteren.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
hmm....ja en nee. Het verwijderen is wel een teken dat hij erkend dat het een fake news artikel was. Het is gewoon een fout geweest. Dat je dan jezelf nog moet verontschuldigen vind ik ook weer zo snowflakey. Vandaar dat de focus hopelijk meer en meer op community notes komt te liggen. Zo'n tweet moet gewoon direct beoordeeld worden en bij overduidelijk bewijs, wat door 95% wordt gezien als misinformatie, moet het gelabeld worden.
Dogecoin-developersquote:Op woensdag 7 december 2022 16:10 schreef slashdotter3 het volgende:
Ben benieuwd wanneer hij met een DogeCoin aankondiging komt.
[ afbeelding ]
Er zijn meerdere manieren waarop mensen denken en leren.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:57 schreef SnertMetChoco het volgende:
Gezien zijn verdere taalgebruik, zoals bijvoorbeeld dat mensen hem zouden gaslighten als ze zaken anders zien of alleen al maar om verduidelijking vragen, vermoed ik dat in zijn geest het zo is dat de dingen die hij observeert en vervolgens betekenis aan geeft voor hem zo vanzelfsprekend duidelijk zijn, dat dit voor iedereen vanzelfsprekend duidelijk zou moeten zijn.
Anderen die wat anders hebben geobserveerd in de realiteit en dus wat anders denken; mensen die iets niet hebben geobserveerd en dus niet de kennelijk logische stap om tot hetzelfde standpunt te komen; mensen die een andere valide redenatie eropna houden met een andere eerlijke weging van argumenten; al dit soort zaken passen kennelijk niet in zijn hoofd.
Ja!quote:Op woensdag 7 december 2022 22:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ehm, dank je voor je reactie, maar was je indruk dat wat ik schreef over Musk ging?
Er zullen binnenkort wel screenshots viraal gaan.quote:Op donderdag 8 december 2022 00:01 schreef slashdotter3 het volgende:
Shitstorm incoming![]()
https://www.reddit.com/r/(...)tter_pages_of_white/
Amazon, Uber ads appear on Twitter pages of white nationalists restored by Musk | Ads from dozens of major brands were appearing on white nationalist and extremist accounts
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |