Deel 1quote:Rellen uitgebroken in Brussel na WK-wedstrijd tussen Belgi en Marokko, cameraploeg VRT NWS bekogeld
In Brussel zijn rellen uitgebroken na de WK-wedstrijd tussen Belgi en Marokko. Jongeren steken steps in brand en gooien met flessen. De wagen van een cameraploeg van VRT NWS werd daarbij ook geraakt. De politie heeft het waterkanon ingezet en roept op om de Zuidlaan en omliggende straten te vermijden.
De politie had er zich al op voorbereid: mogelijke rellen vandaag in Brussel naar aanleiding van de WK-wedstrijd tussen Belgi en Marokko vanmiddag. En die voorbereiding was niet voorbarig want er zijn inderdaad rellen uitgebroken. Op foto's is te zien hoe verschillende steps in vlammen opgaan en auto's met blutsen en verbrijzelde ruiten achterblijven.
Een ploeg van VRT NWS was ter plaatse en kon zelf zien hoe het uit de hand liep aan de Maurice Lemonnierlaan, in de buurt van het Zuidstation. Ze zagen hoe honderden jongeren brandjes stichtten en gooiden met volle flessen drank. Ook de wagen van onze cameraploeg werd daarbij bekogeld.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)sel-na-wk-wedstrijd/
Ik hoop op een boel waterstreams vanavond.quote:Op dinsdag 6 december 2022 18:57 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Nog steeds geen stream
Erg jammer
IJskoud.quote:Op dinsdag 6 december 2022 18:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoop op een boel waterstreams vanavond.
Doden en gewonden.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat hopen jullie op die streams te zien?
Thanksquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:07 schreef PS. het volgende:
https://www.twitch.tv/huskysambuca
Deze streamer is op weg naar de schilderswijk.
Gezelligquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:07 schreef PS. het volgende:
https://www.twitch.tv/huskysambuca
Deze streamer is op weg naar de schilderswijk.
Team waterkanon.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:04 schreef Mubassie het volgende:
Wat hopen jullie op die streams te zien?
Ach, niks mis mee als je het viert door lekker een feestje te bouwen. Een vuurwerkje, lekker toeteren, prima. Als je het maar zonder slopen doet...quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:12 schreef Gehrman het volgende:
Best wel treurig eigenlijk als je hier bent geboren en zo uit je dak gaat voor een land waar je als toerist wordt gezien.
Ttrenquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:17 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Wat blijft dat toch een achterlijke gewoonte om in de auto te stappen, en al toeterend wat doelloos rond te gaan rijden
Zouden ze inmiddels weten dat ze helemaal niet met 3-0 hebben gewonnen.........quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:12 schreef spoilert het volgende:
Mercatorplein is ook in feeststemming
denk niet dat dat het punt was, het blijft verbazingwekkend hoe weinig connectie ze hebben met NLquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, niks mis mee als je het viert door lekker een feestje te bouwen. Een vuurwerkje, lekker toeteren, prima. Als je het maar zonder slopen doet...
Dat zullen 'wij' inderdaad niet snel snappen, als groep mensen die grotendeels geboren en getogen zijn in het land waar we wonen, waar onze ouders en grootouders en overgrootouders vaak ook geboren en getogen zijn.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:24 schreef Malavita het volgende:
[..]
denk niet dat dat het punt was, het blijft verbazingwekkend hoe weinig connectie ze hebben met NL
Staan ze met een Jordaanse vlag te wapperenquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:23 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zouden ze inmiddels weten dat ze helemaal niet met 3-0 hebben gewonnen.........
Het gaat ook om het verschil in connectie.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zullen 'wij' inderdaad niet snel snappen, als groep mensen die grotendeels geboren en getogen zijn in het land waar we wonen, waar onze ouders en grootouders en overgrootouders vaak ook geboren en getogen zijn.
quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:30 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik snap nooit zo goed waarom ze altijd massaal bijeenkomen op die Vaillantlaan. Ja het ligt centraal, maar dat is het ook wel. Spreek af op zo´n groot buurtplein ergens in die wijk en kom daar samen feestvieren. Heb je ook geen gedoe met verkeer en de politie heeft het ook rustig.
geen waterkanongenotquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:30 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik snap nooit zo goed waarom ze altijd massaal bijeenkomen op die Vaillantlaan. Ja het ligt centraal, maar dat is het ook wel. Spreek af op zo´n groot buurtplein ergens in die wijk en kom daar samen feestvieren. Heb je ook geen gedoe met verkeer en de politie heeft het ook rustig.
Die heb je daar ook helemaal niet nodig als het je echt om een feestje gaat.quote:
Ja hoor. Feestvieren is niks mis mee. Ze hebben gewonnen van een keigoeie tegenstander dus ze zijn met recht blijquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
OnRuStIg..
Mensen zijn gewoon blij. Allemachtig.
Me rukt uit (terwijl het nog niets aan de hand is), onnodige machtsvertoon lokt agressie uit.quote:
quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Me rukt uit (terwijl het nog niets aan de hand is), onnodige machtsvertoon lokt agressie uit.
We zijn zo achterlijk.
Hup, met die knuppel erover.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Me rukt uit (terwijl het nog niets aan de hand is), onnodige machtsvertoon lokt agressie uit.
We zijn zo achterlijk.
Oud filmpje van Den Haagquote:
Werk je voor handhaving?quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We zijn zo achterlijk.
GeertGod heeft gelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:38 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
[ twitter ]
Geert heeft ook al gereageerd
Zo blij dat ze met zwaar vuurwerk naar de politie gooien.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
OnRuStIg..
Mensen zijn gewoon blij. Allemachtig.
Dammitquote:
Nogal evident. Maar er is ook een verantwoordelijkheid voor de politie/me. Vredige gemeenschappen kun je agressief maken, door onnodig met machtsvertoon op de proppen te komen. Basis-psychologie.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:39 schreef El_Thijs het volgende:
Er is niks mis mee als ze op een normale manier vieren dat ze door zijn. Feestje bouwen is niks mis mee. Maar laat andermans spullen heel en ga niet lopen rellen.
ZwAaR VuUrWeRk..quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:39 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Zo blij dat ze met zwaar vuurwerk naar de politie gooien.
Mkay...
Er is nog helemaal niets gebeurd. Geef ze een kans.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met scherp schieten zou beter passen op dat gajes.
Lost het wel permanent op, nu komt het elke keer weer terug.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:42 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Met scherp schieten zou beter passen op dat gajes.
Hoevaak zouden ze dat al hebben gehoord? We geven je nog n kans! Kansen moet je pakken.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:43 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Er is nog helemaal niets gebeurd. Geef ze een kans.
Inderdaad. Beter gewoon Twister spelen in het feestgedruis maakt de sfeer vanzelf al gemoedelijk.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nogal evident. Maar er is ook een verantwoordelijkheid voor de politie/me. Vredige gemeenschappen kun je agressief maken, door onnodig met machtsvertoon op de proppen te komen. Basis-psychologie.
Wat zegt die agent nu aan het begin? Als we rechts een beetje geweld gebruiken gaan ze vanzelf weg?quote:
Woon sinds vorig jaar voor het eerst sinds jaren niet meer in Overvecht of Kanaleneiland, maar heb niks van die dienst gemerkt.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:44 schreef theunderdog het volgende:
Hahaha. De reacties hier zijn zo genieten. Heel dapper achter je toetsenbord, over 'gajes' enz.
Dat 'gajes' maakt al voor zeker 15 jaar + de dienst uit op de straten van Nederland.
Nee. Gewoon niets doen. Feesten is namelijk niet verboden. Ook niet voor Marokkaanse-Nederlanders.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:44 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Inderdaad. Beter gewoon Twister spelen in het feestgedruis maakt de sfeer vanzelf al gemoedelijk.
quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:45 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Wat zegt die agent nu aan het begin? Als we rechts een beetje geweld gebruiken gaan ze vanzelf weg?
Tja, een horloge of dure schoenen kun je met zwart geld wel kopen. Maar een woning financieren wordt wat lastiger als ze graag je administratie willen zien.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dan maar zeggen dat je het hebt gemaakt
Ik proef sarcasme. Meestal een manier om iets niet nader te durven verklaren.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:52 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik zie dat jij heel goed bent in basispsychologie. Je weet precies wat je moet zeggen om in principe vreedzame gemeenschappen niet boos te maken. Vooral doorgaan en zo.
Op reltuig. Feestvieren = prima.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Omdat je vindt dat er met scherp geschoten moet worden op feestvierders.
Ja man. Wetten lokken ook alleen maar uit, weg er mee. We zijn zo achterlijk.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We zijn zo achterlijk.
Feestvierdersquote:Op dinsdag 6 december 2022 19:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Omdat je vindt dat er met scherp geschoten moet worden op feestvierders.
Jawel. Maar grammatica-neuken is zo flauw.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ja zag hetEditten doen we niet aan. Keihard incasseren dan maar
Alhoewel ik niet denk dat de betreffende user het berhaupt in de gaten heeft
Ze wisten tijdens het in brand steken van auto's, dat dat auto's van 'kaasjes' waren?quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heb je er ook genoeg onder dat rellend volk. Niet voor niets dat ze graag de boel hier slopen, is toch maar van de kaasjes.
Ze rellen niet.quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Op reltuig. Feestvieren = prima.
Waarom zou je dat uberhaupt doen? Omdat je zoveel van mensen houdt?quote:Op dinsdag 6 december 2022 19:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze wisten tijdens het in brand steken van auto's, dat dat auto's van 'kaasjes' waren?
Wow...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |