abonnement Unibet Coolblue
pi_206983455
Nee, ik rook niet.
Nou ja, alleen menthol... Alleen mentholsigaretten, met filter.
Dus om nou te zeggen dat ik rook, nee.
Drinken? Doe ik niet.
Soms een biertje, maar dat telt niet, dat is voor de gezelligheid... En soms een sherrytje voor de eetlust op te wekken. Dus om nou te zeggen dat ik drink, nee.

Zeer vrij naar Koot en Bie.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 7 december 2022 @ 16:19:32 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206983527
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh wow, wat heb jij een plaat voor je kop.
Je begrijpt het echt voor geen meter. Nee, dat zeg ik verkeerd, je zit in cognitieve dissonantie, volledige ontkenning van de problematiek en alle kritiek zie je niet inhoudelijk, maar geef je een draai aan om ze je vooroordelen te laten bevestigen.
Ik begrijp het juist heel goed. Het is gewoon je standaard kunstje om aanvallen op de FvD af te slaan. Geef lekker de schuld aan iemand anders en leg daar de verantwoordelijkheid neer. Naar de tere FvD-zieltjes mag met geen vinger gewezen worden. Dan wordt meteen de grijsgedraaide moralistische schuldgevoel-elpee opgezet. Het is zo doorzichtig.

quote:
Wat Baudet allemaal roept, zal me jeuken, het gaat me niet om de populisten waar men naartoe rent, het gaat erom dat je ze terug krijgt. Jij hebt het over slachtoffers, ik heb het daar niet over.
Je maakt er wel degelijk slachtoffers van. In je moralistische schuldgevoel-elpee zit nul eigen verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag. Het overkomt ze allemaal maar. Door die gemene boze elite moeten ze wel stemmen op politici die parlementen willen bestormen. Ze kunnen helemaal niet op tientallen andere partijen stemmen. Alsof ze niet zelf kunnen nadenken waar ze mee bezig zijn.

Verder ben ik geen kamerlid, campagnestrateeg, minister of wat dan ook. Dus ik draag ook geen verantwoordelijkheid voor de communicatie en keuzes van politieke partijen. Ik ben gewoon burger die een mening mag hebben over het gedrag van mede-burgers.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:21:10 #253
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206983545
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik begrijp het juist heel goed. Het is gewoon je standaard kunstje om aanvallen op de FvD af te slaan. Geef lekker de schuld aan iemand anders en leg daar de verantwoordelijkheid neer. Naar de tere FvD-zieltjes mag met geen vinger gewezen worden. Dan wordt meteen de grijsgedraaide moralistische schuldgevoel-elpee opgezet. Het is zo doorzichtig.
[..]
Je maakt er wel degelijk slachtoffers van. In je moralistische schuldgevoel-elpee zit nul eigen verantwoordelijkheid voor hun eigen gedrag. Het overkomt ze allemaal maar. Door die gemene boze elite moeten ze wel stemmen op politici die parlementen willen bestormen. Ze kunnen helemaal niet op tientallen andere partijen stemmen. Alsof ze niet zelf kunnen nadenken waar ze mee bezig zijn.

Verder ben ik geen kamerlid, campagnestrateeg, minister of wat dan ook. Dus ik draag ook geen verantwoordelijkheid voor de communicatie en keuzes van politieke partijen. Ik ben gewoon burger die een mening mag hebben over het gedrag van mede-burgers.
Zoals ik zei, volledige cognitieve dissonantie
  woensdag 7 december 2022 @ 16:40:14 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206983744
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Zoals ik zei, volledige cognitieve dissonantie
Zoals ik al zei, rookgordijn optrekken.
  woensdag 7 december 2022 @ 16:58:28 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206984000
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, jij bent degene die de straf wil aanpassen aan zijn politiek profiel en de overige opgehitsen hier willen ook maar niet begrijpen dat een snorfiets niet hetzelfde is als een auto.

Dat zijn politieke functie relevant is voor de straf s niet zo vreemd. De man heeft immers meer een voorbeeldfunctie dan Piet de Bruin uit Almere.

Daarbij worden overtredingen terwijl je tijdens een rij-ontzegging stiekem toch rijdt voor iedereen vrij hoog opgenomen.
pi_206984522
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:15 schreef OllieA het volgende:
Nee, ik rook niet.
Nou ja, alleen menthol... Alleen mentholsigaretten, met filter.
Dus om nou te zeggen dat ik rook, nee.
Drinken? Doe ik niet.
Soms een biertje, maar dat telt niet, dat is voor de gezelligheid... En soms een sherrytje voor de eetlust op te wekken. Dus om nou te zeggen dat ik drink, nee.

Zeer vrij naar Koot en Bie.
Vanaf 0:32
pi_206984643
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat zijn politieke functie relevant is voor de straf s niet zo vreemd. De man heeft immers meer een voorbeeldfunctie dan Piet de Bruin uit Almere.
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.

quote:
Daarbij worden overtredingen terwijl je tijdens een rij-ontzegging stiekem toch rijdt voor iedereen vrij hoog opgenomen.
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 7 december 2022 @ 17:50:53 #258
104963 ETA
European Travel Author
pi_206984674
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Hoe zeg je dat ook maar weer...? "Wir haben es nicht gewußt"...
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206984699
Bijzonder. Dat figuren denken dat je zonder enige kennis van (gemotoriseerd) verkeer op een snorfiets kunt rijden.
Denken die lui ook dat je zonder diploma als dokter in een ziekenhuis kunt werken?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 7 december 2022 @ 17:56:26 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_206984719
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Sinds wanneer is "iets niet weten" strafrechtelijk een excuus? :?

En je hebt een bromfietsrijbewijs nodig om op een bromfiets, scooter, speed-pedelec, snorfiets of brommobiel te mogen rijden. Dan weet je dat nu i.i.g. wél.
https://www.rijksoverheid(...)ommerrijbewijs-nodig
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_206984733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, jij bent degene die de straf wil aanpassen aan zijn politiek profiel en de overige opgehitsen hier willen ook maar niet begrijpen dat een snorfiets niet hetzelfde is als een auto.
[..]
Sommigen zijn zelfs zo hysterisch dat ze het verschil tussen hun eigen verzinsels en de realiteit niet eens meer zien. Kijk even een paar weken geen TV, lees geen krant, en misschien ervaar je dan weer zoiets als werkelijkheid. Het gevaar van de goebbelsiaanse herhaalpropaganda is niet alleen politiek, het tast ook de geestelijke gezondheid van mensen aan. Dus als het niet lukt, zoek professionele hulp.
Ik zeg bij FvD fans ook wel eens dat ze hersenspinsels hebben, maar vaak leg ik dan even uit wat er niet klopte aan hun post. Ik heb alles in mijn post hem zelf horen zeggen, of een flauwe kulsmoes over horen geven.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 18:00:32 #262
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206984747
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Ieder wordt geacht de wet te kennen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206984814
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Deze meneer van Meijeren is van mijn generatie. Of de beste man is totaal ongeschikt, omdat hij zijn hele pubertijd niet aan ontwikkeling heeft gedaan. Een andere reden voor dit gat in zijn kennis zou ik niet weten. Of hij is ongeschikt, omdat hij zelfs liegt over dit soort kleine dingen om verantwoordelijkheid te ontlopen. Moet je nagaan wat die gek gaat doen met regeringsmacht. Of hij is ongeschikt vanwege deze theorie:

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:
Wat een smoes zeg. Ik wist niet dat je een rijbewijs nodig had voor een snorfiets. Is die hagedis zijn ruimteschip pas na zijn 16e in Nederland geland ofzo?
Zeg het maar.
pi_206984830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Gewoon achter op je rijbewijs kijken. Het AM is in 2006 ingevoerd en iedereen met een B-rijbewijs krijgt het cadeau (zoals iedereen vroeger met B geen bromfietscertificaat nodig had).
pi_206984834
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ieder wordt geacht de wet te kennen.
Iedereen van zijn generatie weet dit ook.
pi_206985092
Al in 1996 was er al een certificaat wat je nodig had om op een snorfiets te mogen rijden. Dat was toen nog alleen een theorie-examen. Pas sinds 2010 is er ook een praktijkexamen.

Nu roepen dat je niet wist dat je een rijbewijs nodig hebt voor een snorfiets, bromfiets, scooter..... Neem een ander in de maling zeg.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 7 december 2022 @ 18:29:24 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206985121
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
Jawel, rechters nemen altijd de context mee in een strafmaat. Anders konden we rechters wel ontslaan en ze vervangen voor een computer. En ik geef er mijn persoonlijke kijk op wat een goede straf zou zijn voor onze Gideon.

Verder is D66 ook niet relevant in deze discussie aangezien politieke partijen geen recht spreken.

quote:
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Sinds het bromfietscertificaat bestaat valt de snorfiets daar ook onder. En dat is al sinds 1 juni 1996 van kracht. Ver voordat Gideon zijn eerste snorfiets mocht kopen. Dus dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid om te weten wat de regels zijn als hij op zo'n ding stapt.

"Ik wist het niet" is zoiets als "De hond heeft mijn huiswerk opgegeten".
pi_206985177
quote:
0s.gif
"Ik wist het niet" is zoiets als "De hond heeft mijn huiswerk opgegeten".
Nu is de FvD-aanhang wel erg toegankelijk als het gaat om simpele uitspraken.
het coronavaccin is vergif, gaat er ook in. dus een hond die het huiswerk heeft opgegeten gaan ze ook geloven.

Heel bizar hoe de FvD-aanhang nu die Van Meijeren aan het verdedigen zijn. Je zal maar een zoon of dochter hebben die door een drankrijder overhoop gereden is. En maar volhouden niet gedronken te hebben. Er lag een wiel af, na een rit van hooguit 300 meter. De agenten hebben reden gehad om een blaastest af te nemen.

de FvD-aanhang roept massaal dat Gideon geheelonthouder is en nooit drinkt.
-proest- die kerel staat vrijwel op elke foto met een drankje in zijn handen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206985235
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:29 schreef Hexagon het volgende:

"Ik wist het niet" is zoiets als "De hond heeft mijn huiswerk opgegeten".
Dat deed die van mij ook, hij blaft ook nooit maar spreekt gewoon foutloos Nederlands. :D
  woensdag 7 december 2022 @ 18:36:01 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206985241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:32 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nu is de FvD-aanhang wel erg toegankelijk als het gaat om simpele uitspraken.
het coronavaccin is vergif, gaat er ook in. dus een hond die het huiswerk heeft opgegeten gaan ze ook geloven.

Heel bizar hoe de FvD-aanhang nu die Van Meijeren aan het verdedigen zijn. Je zal maar een zoon of dochter hebben die door een drankrijder overhoop gereden is. En maar volhouden niet gedronken te hebben. Er lag een wiel af, na een rit van hooguit 300 meter. De agenten hebben reden gehad om een blaastest af te nemen.

de FvD-aanhang roept massaal dat Gideon geheelonthouder is en nooit drinkt.
-proest- die kerel staat vrijwel op elke foto met een drankje in zijn handen.
Tja waarschijnlijk krijgen ze er gewoon geld voor. Lijkt me een makkelijk bijbaantje als je weinig gevoel voor schaamte hebt.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:43:08 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206985339
Het is niet te hopen voor hem dat hij TBS krijgt trouwens. Dan wordt het een enkeltje longstay.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 07-12-2022 18:48:47 ]
pi_206985450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, rechters nemen altijd de context mee in een strafmaat. Anders konden we rechters wel ontslaan en ze vervangen voor een computer. En ik geef er mijn persoonlijke kijk op wat een goede straf zou zijn voor onze Gideon.

Verder is D66 ook niet relevant in deze discussie aangezien politieke partijen geen recht spreken.
[..]
Sinds het bromfietscertificaat bestaat valt de snorfiets daar ook onder. En dat is al sinds 1 juni 1996 van kracht. Ver voordat Gideon zijn eerste snorfiets mocht kopen. Dus dan is het zijn eigen verantwoordelijkheid om te weten wat de regels zijn als hij op zo'n ding stapt.

"Ik wist het niet" is zoiets als "De hond heeft mijn huiswerk opgegeten".
En onder de fans het vmbo-argument: ‘hij is heus niet de enige hoor, die dat doet’, of in andere bewoordingen, ‘iedereen rijdt wel eens zonder rijbewijs of met een slok op, kijk eens naar jezelf!’
pi_206985733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:50 schreef ETA het volgende:

[..]
Hoe zeg je dat ook maar weer...? "Wir haben es nicht gewußt"...
Onthou die maar goed. Je zult hem nog nodig hebben voor je toekomstig gehuichel.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sinds wanneer is "iets niet weten" strafrechtelijk een excuus? :?
Niet zoals Van Meijeren al aangaf. Alleen voor ambtsmisdrijven werkt he wel als excuus door een bizarre interpretatie door van de wet losgeslagen rechters. Maar het maakt natuurlijk wel uit of je schijt hebt aan de ontzegging van je rijbevoegdheid, of dat je een keer zonder helm op een snorfiets stapt om daarmee over het fietspad te rijden terwijl je had moeten afvragen of dat wel mocht met die ontzegging.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, rechters nemen altijd de context mee in een strafmaat. Anders konden we rechters wel ontslaan en ze vervangen voor een computer. En ik geef er mijn persoonlijke kijk op wat een goede straf zou zijn voor onze Gideon.
Er is een relevante context, het was verwijtbare onnozelheid op een snorfietsje en geen moedwillig aan de laars lappen van een rijverbod door in een auto te stappen. Of hij dan weer zielig kan doen is geen relevante context, en dat erin betrekken getuigt dan ook van schijt hebben aan rechtvaardigheid.

Rechters hebben wel degelijk strafmaathulp van een computer nodig, anders krijg je enorme rechtsongelijkheid aangezien ze wat betreft de strafmaat maar wat doen. Ze baseren zich niet op de wet en hebben ook geen enkele intellectuele uitwerking van strafmaatbepaling geleerd. Wat de computer dan ook uitsluitend doet is elke keer dezelfde richtstraf genereren, het gemiddelde van het landelijke natte vingerwerk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206985817
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ieder wordt geacht de wet te kennen.
Daarbij is van Meijeren ook nog eens jurist.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  woensdag 7 december 2022 @ 19:17:40 #275
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206985867
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

Er is een relevante context, het was verwijtbare onnozelheid op een snorfietsje en geen moedwillig aan de laars lappen van een rijverbod door in een auto te stappen. Of hij dan weer zielig kan doen is geen relevante context, en dat erin betrekken getuigt dan ook van schijt hebben aan rechtvaardigheid.
Tja meneer verzuimt om zich te informeren over de plichten die je hebt bij het rijden op een snorfiets. Daarbij rijdt hij ook nog eens een keert door rood. Dat is gewoon een heel zwak verhaal. Geen reden om enige coulance te tonen als rechter.

quote:
Rechters hebben wel degelijk strafmaathulp van een computer nodig, anders krijg je enorme rechtsongelijkheid aangezien ze wat betreft de strafmaat maar wat doen. Ze baseren zich niet op de wet en hebben ook geen enkele intellectuele uitwerking van strafmaatbepaling geleerd. Wat de computer dan ook uitsluitend doet is elke keer dezelfde richtstraf genereren, het gemiddelde van het landelijke natte vingerwerk.
Er is ook geen wet die een precieze straf oplegt. Er is alleen een maximumstraf. Daar heeft de rechter een bepaalde vrijheid voor om omstandigheden mee te wegen. Sowieso is het aantal kamerleden dat zoiets doet vrij dun gezaaid.

En was ik rechter geweest dan zou ik hem dus een paar weekjes werkstraf opleggen.
pi_206986013
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Tuurlijk was het wel stiekem en wist hij het ergens wel. Zelfs al had hij het nieuws sinds 1996 gemist, op de rijontzegging die hij recent heeft ontvangen staat heel duidelijk dat het van toepassingen is op alle gemotoriseerde voertuigen.

Volgens mij is het ook niet de taak van de scooter/snorfiets leverancier om te checken dat het product alleen gebruikt wordt door mensen die dat wettelijk mogen.
Het is de verantwoordelijkheid van de burger om te checken of je volgens de wet wel op een scooter/snorfiets mag rijden. Dat checken zou ik helemaal grondig doen als ik een rijontzegging heb voor een gemotoriseerd voertuig en ik besluit een ander gemotoriseerd voertuig te willen gebruiken.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:28:04 #277
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206986023
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:27 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al in 1996 was er al een certificaat wat je nodig had om op een snorfiets te mogen rijden. Dat was toen nog alleen een theorie-examen. Pas sinds 2010 is er ook een praktijkexamen.

Nu roepen dat je niet wist dat je een rijbewijs nodig hebt voor een snorfiets, bromfiets, scooter..... Neem een ander in de maling zeg.
Dat is ingevoerd op 1 juni 1996, precies 4 dagen na Gideons 8ste verjaardag.
Ergo: hij heeft nooit zonder certificaat/rijbewijs op een scooter, brommer of snorfiets mogen rijden.

Als je na 1 juni 1980 geboren bent krijg je het sowieso ook niet meer cadeau bij je B maar moet je examen gedaan hebben (of een certificaat hebben gehaald).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206986077
bestond er maar een filter dat je alles van FvD figuren kunt blocken. Nu de hele administratie op straat ligt moet zo een filter vrij eenvoudig te maken zijn.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206986133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
bestond er maar een filter dat je alles van FvD figuren kunt blocken. Nu de hele administratie op straat ligt moet zo een filter vrij eenvoudig te maken zijn.
Maar ondertussen wel dit soort topics weer open.

NWS / Demonstraties tegen coronamaatregelen #178 Wappies met corona
pi_206986369
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Daarbij is van Meijeren ook nog eens jurist.
Dat zegt niet zoveel. @Weltschmerz beweert dat ook te zijn en die is hier toch al diverse keren betrapt op juridische prietpraat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2022 19:47:56 ]
pi_206986486
https://www.ad.nl/politie(...)-te-heffen~a426be46/

Wat een enorme leugenaar is dat zeg.
pi_206986539
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:47 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee. Ik weet jullie van D66 de nieuwe domineetjes zijn, zowel qua de kat in het donker knijpen als qua preekdrang, maar mensen hoeven niet jullie voorbeeld te geven.
[..]
Dat is op zich ook terecht maar je neemt alweer je eigen duimzuigerij voor feit aan. Er was blijkbaar niets stiekems aan. Ik had ook geen idee dat je voor een snorfiets een rijbewijs moest hebben. Dat het brommercertificaat werd ingevoerd heb ik nog meegekregen, maar dat is stilletjes uitgebreid naar snorfietsen blijkbaar, die in alle andere opzichten onder andere regels vallen. Staat het dan wel duidelijk in de app van deelscooters die maar overal op de stoep gedumpt worden?
Als zelfbenoemde rechtsgeleerde moet je toch wel weten dat je geacht wordt de wet te kennen. Je moet echt iets veel beters dan dit uit je duim zuigen. Kom op, die duim van jou is enorm, je kan beter dan dit!
pi_206986637
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:34 schreef Nober het volgende:

[..]
Maar ondertussen wel dit soort topics weer open.

NWS / Demonstraties tegen coronamaatregelen #178 Wappies met corona
het verschil; reguliere wappies financieren zichzelf met donaties. geen problemen mee. leedvermaak.
FvD kost de belastingbetaler ~100k op jaarbasis per wappie en ze hebben er 5 van in de kamer zitten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206986866
Wasmiddel en drank altijd buiten bereik van kinderen houden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 7 december 2022 @ 20:14:10 #285
104963 ETA
European Travel Author
pi_206986979
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Onthou die maar goed. Je zult hem nog nodig hebben voor je toekomstig gehuichel.
[..]

Waarom zo gepikeerde reactie?

Jij en Gideon claimen nu juist dit, waarom projecteer je het op mij? Als je echt zonder logica wil discusseren, dan is het zinloos.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_206987309
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:52 schreef The_End het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-heffen~a426be46/

Wat een enorme leugenaar is dat zeg.
Ja maar hij heeft niet gezegd dat hij geheelonthouder is van drank. Hij is geheelonthouder van blaastesten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206987603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:47 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat zegt niet zoveel. @:Weltschmerz beweert dat ook te zijn en die is hier toch al diverse keren betrapt op juridische prietpraat.
Heb op mijn studie ook een semester rechten gehad, dus je kan wel zeggen dat ik ook een kenner van het bw ben.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 21:03:56 #288
236264 crew  capricia
pi_206987786
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:35 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Ja maar hij heeft niet gezegd dat hij geheelonthouder is van drank. Hij is geheelonthouder van blaastesten.
Geheelonthouder tussen de glazen door. ;)
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 21:05:31 #289
408813 crew  trein2000
pi_206987815
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:28 schreef Leandra het volgende:

Als je na 1 juni 1980 geboren bent krijg je het sowieso ook niet meer cadeau bij je B maar moet je examen gedaan hebben (of een certificaat hebben gehaald).
Snorfiets/AM? Die krijg je er tot op de dag van vandaag gratis bij hoor.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 21:06:51 #290
408813 crew  trein2000
pi_206987836
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:14 schreef recursief het volgende:

[..]
Daarbij is van Meijeren ook nog eens jurist.
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je dit soort relatief obscure regeltjes allemaal uit je hoofd kent.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 21:08:51 #291
236264 crew  capricia
pi_206987859
FvD pleit juist voor zwaardere straffen en minder taakstraffen bij dit soort recidive.

Nou, ben benieuwd.
Definitely not CIA
pi_206988036
Hardop gelachen om de goedpraters
pi_206988271
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:52 schreef The_End het volgende:
https://www.ad.nl/politie(...)-te-heffen~a426be46/

Wat een enorme leugenaar is dat zeg.
Ik ben ook 99% vegetariër, ik eet maar een kwartier per dag vlees.
pi_206988307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je dit soort relatief obscure regeltjes allemaal uit je hoofd kent.
Que? Iedereen met een rijbewijs weet dit toch wel mag ik hopen?
pi_206988394
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waaro m komt heel laagbegaafd fok als vliegen op de stront af? @:Sodemieters @:FYazz Dat is al aan de orde geweest, dat heeft Van Meijeren ook al betoogd. 'Geacht' betekent echter niet dat hij de wet moet kennen en er is een verschil tussen bewust je rij-ontzegging aan je laars lappen en in de auto stappen, en op een snorfiets stappen.
Vertel verder edelachtbare! Je mag dus zonder rijbewijs op je snorfiets zitten als je niet weet dat een rijbewijs verplicht is? Je mag op drie wielen dronken door de stad rijden en een blaastest weigeren? Je mag door rood rijden?

Ik weet overigens ook waarom je erop af komt. We hebben je gevraagd!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2022 21:44:18 ]
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 21:45:37 #296
408813 crew  trein2000
pi_206988418
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:39 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Que? Iedereen met een rijbewijs weet dit toch wel mag ik hopen?
Dit is complexer dan je misschien denkt. Gideon heeft een strafrechtelijke ontzegging, dus hij mag niets besturen. Maar als je rijbewijs ongeldig verklaard is door het CBR wegens niet geschikt (bijvoorbeeld omdat je de EMA niet volgt) dan mag je wel op een snorfiets rijden, want voor AM gelden geen geschiktheidseisen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206988475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:45 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dit is complexer dan je misschien denkt. Gideon heeft een strafrechtelijke ontzegging, dus hij mag niets besturen. Maar als je rijbewijs ongeldig verklaard is door het CBR wegens niet geschikt (bijvoorbeeld omdat je de EMA niet volgt) dan mag je wel op een snorfiets rijden, want voor AM gelden geen geschiktheidseisen.
Die laatste situatie is misschien wat lastiger, maar kom op, iedereen weet dat je bij een rijontzegging elke component van het rijbewijs wordt ontzegd. Zo niet, dan moet ie misschien maar opnieuw zijn rijbewijs gaan halen.
pi_206988500
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:59 schreef zuchtje het volgende:
Mag ik een drugs- of alcoholtest weigeren?

Als u weigert mee te werken aan een onderzoek naar alcohol- of drugsgebruik, bent u strafbaar.

Weigert u een speekseltest of blaastest op straat? Dan kunt u hiervoor een boete krijgen. De politie kan u meenemen naar het politiebureau voor verder onderzoek.

Voor een ademanalyse of bloedonderzoek heeft de politie uw toestemming nodig. Geeft u geen toestemming? Dan kan de officier van justitie of een bevoegde politie-ambtenaar een bevel tot medewerking geven. U moet dan toch meewerken aan de ademanalyse of het bloedonderzoek.

Rijverbod

Als u niet meewerkt, kunt u naast de boete een rijverbod krijgen. U kunt ook een onderzoek naar uw rijvaardigheid krijgen door het CBR. Het CBR beslist of u uw rijbewijs verliest.

https://www.juridischloke(...)ijden-onder-invloed/
Ik vind dit helemaal niet duidelijk, kan de politie je nu wel of niet dwingen tot medewerking aan een ademanalyse, danwel speeksel-, danwel bloedonderzoek.

En mag de politie dan dwang in de vorm van geweld toepassen om bv een bloedproef af te nemen?

Eerlijk gezegd vind ik dat iemad die niet meewerkt aan een alcoholtest, een maximaal promillage aan zijn broek zou moeten krijgen.
Eigenlijk zou je dan gewoon permanent hun rijbewijs moeten intrekken, zonder enige kans op teruggave.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206988566
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar dat betekent natuurlijk niet dat je dit soort relatief obscure regeltjes allemaal uit je hoofd kent.
Er is weinig obscuurs aan het rijbewijs voor o.a. snorfietsen. Die rijbewijsplicht bestaat al sinds 1996, eerst als bromfietscertificaat en sinds 2006 als rijbewijs AM en is ook onderdeel van de kennis die je geacht wordt te hebben als je je theorieexamen doet.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')