Je weet toch wel wat ik bedoel of niet?quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Echt vreemd dat een advocaat tevreden is met een lagere straf dan geeist voor zijn klant
In mindere mate bewezen betrokken vermoed ik, geloof dat ze allemaal wel op openlijk geweld in vereniging veroordeeld zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar waarom zijn de anderen dan niet tot die 2 keer openlijk geweld in vereniging veroordeeld, en als ze daar wel toe veroordeeld zijn, waarom dan zo'n lage straf als het de dood tot gevolg had.
Nope. Dat een advocaat tevreden is met een uitkomst die gunstig is voor zijn client lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:05 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Je weet toch wel wat ik bedoel of niet?
Zit je nou expres zo te zuigen? Hou er eens mee op, dan.
Je ziet toch in welke context ik het schrijf of niet?quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Nope. Dat een advocaat tevreden is met een uitkomst die gunstig is voor zijn client lijkt me niet meer dan normaal.
En dan komt die Plasman er nog eens met zo’n uitspraak achteraanquote:Op donderdag 14 maart 2024 19:06 schreef Jacy-Jacy het volgende:
[..]
Je ziet toch in welke context ik het schrijf of niet?
Niet voor in de rij gestaan toen de empathie werd uitgedeeld, of wel?
![]()
Man, man, man, man.
Nog niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Net op het journaal: geen van de partijen is van plan in beroep te gaan.
Exact.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:37 schreef RamboDirk het volgende:
Sanil B.
Mohamed A.
Mohamed el G.
Khalid Lakhifi
Gaat weer lekker
Bedoel je Hein B. (18) - Mees T. (18) - Kaan B. (19) - Daan van S. (18) - Lukas O. (18) - Stan F. (18) - Lars van den H. (19) - Martijn T. (18)?quote:Op donderdag 14 maart 2024 19:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
We weten inmiddels wel hoe dat volk tegen anderen aan kijkt.
Dit was al het hoger beroep. Je kan niet in hoger beroep op een hoger beroep. Rest hoogstens nog cassatie. Dat is geen inhoudelijke behandeling, dus of daar wat te behalen valt is nog te bezien.quote:Op donderdag 14 maart 2024 18:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Begrijpelijke emoties. Hopelijk gaat OM in beroep. Ik snap ook niks van deze uitspraak persoonlijk.
Of tijdens Covid toen de avondklok niet volgens de juiste wet was ingevoerd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat zegtie helemaal niet, hij zegt dat ze de uitspraak van tafel schuiven.
Zag je bv ook bij AD/Royce de Vries. De eerste rechter verbood het AD en alle DPG-media om nog maar een komma te schrijven, de volgende rechter veegde dat ook grotendeels van tafel.
Wat zegt zo’n eerste uitspraak van een rechter dan eigenlijk.
Goed ingeschatquote:Op vrijdag 29 december 2023 13:51 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Het is dus ook geen Marokaan. Niet dat het echt uitmaakt voor een rechter.
Even relativeren:
- Er is DNA op de schoen van Sanil gevonden, alleen is het absoluut geheim gebleven om wat voor DNA het gaat, waar op de schoen het is gevonden en hoe stevig het aan de schoen zat. Dat lijkt me wel relevant want een los rondwaaiende haar is natuurlijk geen enkel bewijs van de schoppartij waar bloed dat waarschijnlijk wel is. Ook is er nog steeds dat verhaal over spugen wat rond gaat, het zou dus ook nog speeksel kunnen zijn op de zool van de schoen. Zonder dergelijke details boet het wat in aan overtuigend bewijs lijkt mij.
- Er zou een bekentenis zijn opgevangen door een undercoveragent. Ook dat verhaal is nog al vaag en zeker niet een ondubbelzinnige schuldverklaring. Ook is het blijkbaar niet opgenomen helaas dus voor interpretatie vatbaar.
Feit is wel dat hij alcoholgebruik op die avond ontkend en die ontkenning is wel een bewezen leugen.
Niet dat ik hem vrij wil pleiten maar het bewijs lijkt mij flinterdun eigenlijk. Ik zou ook willen pleiten voor een groepstraf waarbij de straffen iets meer gelijk op gaan. Er staat in dit topic wel uitgelegd waarom dat niet houdbaar is maar daar ben ik niet door overtuigd. Ik ben dan ook geen rechter gelukkig.
Uitspraak is pas over een paar maanden.
Hadden het zo moeten oplossen:quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:14 schreef Bezsen het volgende:
Hele logische uitspraak voor iedereen die deze zaak een klein beetje heeft gevolgd.
Zijn al lang en breed bekend gemaakt ja.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:53 schreef potjecreme het volgende:
Onze reuzegommers. Is er al een YouTuber die namen wil prijsgeven?
Het ging over aanwezige jurisprudentie uit andere vergelijkbare zaken. De daders in die zaken waren vrijwel allemaal van niet-westerse komaf.quote:
Nee, maar al je een overval plegen geweld gebruiken en er iemand komt te overlijden. En beide de ander als dader aanwijzen. Tja....quote:Op woensdag 13 december 2023 15:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja lekker, dus ik ben met iemand in de stad, hij steekt iemand dood zonder getuigen en dan moeten we alletwee 10 jaar de bak in?
Ik hoop op een vlogger die bij ze langsgaat, of ze opzoekt op de openbare weg en dan gaat ondervragen. is niet illegaal.quote:Op donderdag 14 maart 2024 20:53 schreef potjecreme het volgende:
Onze reuzegommers. Is er al een YouTuber die namen wil prijsgeven?
Die gozertjes die hem lagen te trappen staan toch op video en zijn geidentificeerd? Ziet er aardig schuldig uit naar mijn mening.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:41 schreef qajariaq het volgende:
Een groepsveroordeling kan niet, dan heb je weer kans dat je ook iemand straft die mogelijk de-escalerend poogde te zijn. Maar in dit geval is het ook niet eerlijk om alle schuld bij één persoon neer te leggen. Je mag er van uit gaan dat alle schuldigen wel enige vorm van straf hebben gehad al zal het minder zijn dan had gemoeten.
En tegen die onderbuiken op Fok kan je nooit op natuurlijk. Vergeet niet dat het nog steeds hier de waarde is liever een dader die er mee weg komen dan een onschuldige in de lik.
Ik hoop dat die knullen -wat dan zijn het nog- hun leven wat beter op de rit krijgen en niet hierdoor juist in de criminaliteit verdwijnen.
Helaas. Er zijn wel video's en op basis daarvan zijn de mannen dan ook veroordeeld voor mishandeling en poging tot doodslag dacht ik. Echter zijn die beelden van de eerdere incidenten die avond. Er zijn dus geen belastende beelden van de vechtpartij met Carlo.quote:Op vrijdag 15 maart 2024 09:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Die gozertjes die hem lagen te trappen staan toch op video en zijn geidentificeerd? Ziet er aardig schuldig uit naar mijn mening.
Wat betreft de rest, die dus niet aan het trappen waren op video, heb je mogelijk gelijk ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |