Sanil krijgt toch 10 jaar? Die draait er voor op, met name omdat er een bloedspoor op zijn schoen zat én er tegen hem getuigd is. Vreemde redenatie hier dat iedereen in een groep veroordeeld moet worden. Heel erg glijdende schaal die je daarmee zou creëren.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is die wet nog steeds niet aangepast? Het is toch idioot wanneer daders in groepsverband iemand om zeep helpen en er vervolgens mee wegkomen omdat iedereen zijn bek houdt? Gewoon iedereen dezelfde strafeis, dan gaan ze wel zingen.
Ja lekker, dus ik ben met iemand in de stad, hij steekt iemand dood zonder getuigen en dan moeten we alletwee 10 jaar de bak in?quote:Op woensdag 13 december 2023 15:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is die wet nog steeds niet aangepast? Het is toch idioot wanneer daders in groepsverband iemand om zeep helpen en er vervolgens mee wegkomen omdat iedereen zijn bek houdt? Gewoon iedereen dezelfde strafeis, dan gaan ze wel zingen.
De 10 jaar cel moet dan vooral een 'stimulans' zijn om iedereen te laten praten. Lijken mij ook heel wat haken en ogen aan zitten.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja lekker, dus ik ben met iemand in de stad, hij steekt iemand dood zonder getuigen en dan moeten we alletwee 10 jaar de bak in?
Ja maar dat is het dus, stel ze geven elkaar de schuld? Dan gaat dat argument niet op; iedereen praat namelijk.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:39 schreef galantis het volgende:
[..]
De 10 jaar cel moet dan vooral een 'stimulans' zijn om iedereen te laten praten. Lijken mij ook heel wat haken en ogen aan zitten.
Eerder besproken hier.quote:Op woensdag 13 december 2023 15:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou, daar kweek je wel sympathie meequote:B. stelde dat er in de zaak niet aan waarheidsvinding is gedaan en dat hij door het OM onterecht als dader is aangewezen. „De nabestaanden is valse hoop gegeven op een dader.” Tijdens het requisitoir vorige week woensdag zou de verbazing bij hem toegenomen zijn. „Kunt u wel slapen ’s nachts”, richtte hij zich tot het OM, „wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?”
Ach gut die arme Sanil.quote:
Op de laatste dag van het hoger beroep in de Mallorcazaak hebben de verdachten nog één keer van zich laten horen. Hoofdverdachte Sanil B. (21) zei nogmaals dat hij onschuldig was. "Ik heb nul komma nul te maken met de dood van Carlo. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als dat wel het geval is."
De 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen werd in de zomer van 2021 op Mallorca mishandeld door een groep jonge mannen uit Hilversum. Hij raakte in coma en overleed enkele dagen later.
B. werd vorig jaar veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor de fatale mishandeling van Heuvelman. Tegen die uitspraak ging hij beroep. In dit hoger beroep eiste het Openbaar Ministerie vorige week een gevangenisstraf van tien jaar tegen B. Hij wordt als enige van de zeven verdachten door het OM verantwoordelijk gehouden voor doodslag op Heuvelman.
B. stelde vandaag dat er in de zaak niet aan waarheidsvinding is gedaan en dat het OM hem onterecht als dader heeft aangewezen. "In mijn ogen is er genoegen genomen met: het wordt lastig, dan pakken we deze maar." Ook richtte hij zich tot het OM: "Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?"
'Nooit meer geweld gebruiken'
Ook verdachten Mees T. en Hein B. namen het woord vandaag. Het OM was er tijdens de rechtszaak vorig jaar van overtuigd dat ook zij bewust op Heuvelman hadden ingeschopt. De rechter sprak het tweetal echter vrij en ook het OM verdenkt hen hier nu niet van.
T. en B. worden nog wel verdacht van ander uitgaansgeweld die nacht. "Ik heb helaas een aandeel gehad in de enorme hoeveelheid geweld", zei T. vandaag volgens NH. "Vandaag benut ik mijn laatste gelegenheid om mijn excuses aan te bieden. Ik zal nooit meer geweld gebruiken, zoals ik dat op Mallorca heb gedaan."
Ook B. zei spijt te hebben van wat er die avond is gebeurd en sprak van een "domme fout". Verder zei hij blij te zijn dat het OM hem nu niet verantwoordelijk houdt voor betrokkenheid bij doodslag op Heuvelman.
Het hof doet 14 maart uitspraak in de zaak.
nos.nl
quote:Sanil Boughlalah tegen justitie: 'Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?'
Op de valreep toch nog even als een boer met kiespijn lachen in zo'n trieste zaak als de Mallorca-zaak, waarbij een club kneuzen uit Hilversum in een explosie van geweld meerdere mensen half en helemaal (Carlo Heuvelman) uit het leven heeft getrapt. Hoofddader Sanil Boughlalah tegen wie tien jaar cel is geëist ging hedenochtend nog even tekeer tegen de rechtbank: "Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?" Nou lulhoofd, dat vertel je maar lekker wie dan wél penalty's heeft genomen op het hoofd van Carlo. Was het levensgenieter Hein Busschers? Was het die totale gek van een Mees Telkamp? Was het Kaan Birinci? Was het ruitenhater Stan Franken? Was het vervelend rotventje Lukas Onrust? Was het boekhouder Daan van Stapele? Of blijven de feiten: heel blij zijn dat je een gevecht hebt 'gewonnen', sporen proberen uit te wissen, van het eiland vluchten, met je vriendjes afspreken om je bek te houden, getuigen bedreigen, fantaseren om een baksteen bij GeenStijl naar binnen te smijten (lol + lol = hihi) en ingestudeerde plichtmatigheden meegeven aan de familie van Carlo?
geenstijl.nl
Gewoon een gore narcistquote:Op woensdag 20 december 2023 13:33 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231220_44295521
[..]
Nou, daar kweek je wel sympathie mee
Onschuldig aan de dood van Carlo Heuvelman (is wat-ie claimt).quote:Op woensdag 20 december 2023 16:31 schreef quirina het volgende:
Hij krijgt van de hele vriendengroep wel de hoogste straf. Tuurlijk is dit heel zuur voor hem.
Voor die anderen gaat het leven door.omschuldig is hij niet. Hij gaf toe dat hij gevochten heeft.
Als hij niet als enige wil hangen dan moet hij maar openheid van zaken geven.quote:Op woensdag 20 december 2023 16:31 schreef quirina het volgende:
Hij krijgt van de hele vriendengroep wel de hoogste straf. Tuurlijk is dit heel zuur voor hem.
Voor die anderen gaat het leven door.omschuldig is hij niet. Hij gaf toe dat hij gevochten heeft.
Dat die anderen er makkelijker mee weg komen doordat ze zich dom en stiller hielden is pech voor Seniel Boelalala.
Blijkbaar kan hij dat niet. Treurig.quote:Op woensdag 20 december 2023 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Als hij niet als enige wil hangen dan moet hij maar openheid van zaken geven.
agressie door drank en drugs en met een groep kun je geen meiden versieren, dus ze bijven maar rondlopen tot ze een willekeurig slachtoffer vinden en iedereen het stoerst wil doenquote:Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat je jong bent en een vakantie bijelkaar hebt gespaard en dan gewoon even iemand de dood intrappen.
Hij gaat gewoon in zijn eentje de straf van de hele groep krijgen in de hoop dat hij dan wel gaat praten, met dat DNA op zijn schoen moet ie wel alles gezien hebbenquote:Op woensdag 20 december 2023 17:21 schreef Inbox het volgende:
[..]
Gewoon een gore narcist
Zou wat mij betreft alleen vanwege zn houding al een langere celstraf moeten krijgen.
quote:Het OM eiste in hoger beroep een gevangenisstraf van tien jaar tegen Sanil B. voor de fatale mishandeling van Carlo Heuvelman op Mallorca in juli 2021 en andere vechtpartijen.
Vorig jaar werd B. tot zeven jaar cel veroordeeld.
Opvallend is dat in het hoger beroep verdachten Hein B. en Mees T. niet langer verantwoordelijk worden gehouden voor de dood van Heuvelman.
Het OM concludeerde, op basis van hetzelfde bewijs, dat zij niet passen bij het signalement van de belangrijkste ooggetuige.
Dat geloof ik dan ook weer niet.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij gaat gewoon in zijn eentje de straf van de hele groep krijgen in de hoop dat hij dan wel gaat praten, met dat DNA op zijn schoen moet ie wel alles gezien hebben
Hij moet wel alles precies weten, en praat niet
[..]
In de gevangenis gaat ie wel praten, als ziet dat de maten die hij beschermde geen ene zak om hem geven en lekker verder feestenquote:Op woensdag 20 december 2023 21:39 schreef Inbox het volgende:
[..]
Dat geloof ik dan ook weer niet.
Maar wat mij betreft mogen allen die zwijgen een deel van de celstraf van die Sanil krijgen. Laat ze allemaal maar een half jaar zitten, als ze er overduidelijk wel bij betrokken waren of weten wat er gebeurd is maar zwijgen.
Alcohol en drugs. Niks nieuws aan de horizon. Alleen normaliter gaat er niemand dood.quote:Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat je jong bent en een vakantie bijelkaar hebt gespaard en dan gewoon even iemand de dood intrappen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |