abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211606454
Waarom is die wet nog steeds niet aangepast? Het is toch idioot wanneer daders in groepsverband iemand om zeep helpen en er vervolgens mee wegkomen omdat iedereen zijn bek houdt? Gewoon iedereen dezelfde strafeis, dan gaan ze wel zingen.
pi_211606485
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:25 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is die wet nog steeds niet aangepast? Het is toch idioot wanneer daders in groepsverband iemand om zeep helpen en er vervolgens mee wegkomen omdat iedereen zijn bek houdt? Gewoon iedereen dezelfde strafeis, dan gaan ze wel zingen.
Sanil krijgt toch 10 jaar? Die draait er voor op, met name omdat er een bloedspoor op zijn schoen zat én er tegen hem getuigd is. Vreemde redenatie hier dat iedereen in een groep veroordeeld moet worden. Heel erg glijdende schaal die je daarmee zou creëren.
  woensdag 13 december 2023 @ 15:30:00 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211606508
quote:
Ja lekker, dus ik ben met iemand in de stad, hij steekt iemand dood zonder getuigen en dan moeten we alletwee 10 jaar de bak in? :')
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211606597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ja lekker, dus ik ben met iemand in de stad, hij steekt iemand dood zonder getuigen en dan moeten we alletwee 10 jaar de bak in? :')
De 10 jaar cel moet dan vooral een 'stimulans' zijn om iedereen te laten praten. Lijken mij ook heel wat haken en ogen aan zitten.
I'll give you something to do
  woensdag 13 december 2023 @ 16:40:39 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_211607278
quote:
0s.gif Op woensdag 13 december 2023 15:39 schreef galantis het volgende:

[..]
De 10 jaar cel moet dan vooral een 'stimulans' zijn om iedereen te laten praten. Lijken mij ook heel wat haken en ogen aan zitten.
Ja maar dat is het dus, stel ze geven elkaar de schuld? Dan gaat dat argument niet op; iedereen praat namelijk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_211611720
quote:
Eerder besproken hier.

Je hebt hier geen situatie, zoals bv. met de drievoudige moord in Oirsbeek, dat je zeker weet dat iedereen precies weet wat er is gebeurd en wie wat heeft gedaan.

Dat lijkt hier niet het geval te zijn.
pi_211680163
https://www.gooieneemlander.nl/cnt/dmf20231220_44295521

quote:
B. stelde dat er in de zaak niet aan waarheidsvinding is gedaan en dat hij door het OM onterecht als dader is aangewezen. „De nabestaanden is valse hoop gegeven op een dader.” Tijdens het requisitoir vorige week woensdag zou de verbazing bij hem toegenomen zijn. „Kunt u wel slapen ’s nachts”, richtte hij zich tot het OM, „wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?”
Nou, daar kweek je wel sympathie mee :')
pi_211680198
:r
pi_211681640
Zelfmoord plegen moet je normaal nooit doen, maar degene die zei 'kunt U wel slapen s'nachts..', hij mag t wel overwegen
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 20 december 2023 @ 15:42:38 #110
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211681666
quote:

Op de laatste dag van het hoger beroep in de Mallorcazaak hebben de verdachten nog één keer van zich laten horen. Hoofdverdachte Sanil B. (21) zei nogmaals dat hij onschuldig was. "Ik heb nul komma nul te maken met de dood van Carlo. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als dat wel het geval is."

De 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen werd in de zomer van 2021 op Mallorca mishandeld door een groep jonge mannen uit Hilversum. Hij raakte in coma en overleed enkele dagen later.

B. werd vorig jaar veroordeeld tot zeven jaar gevangenisstraf voor de fatale mishandeling van Heuvelman. Tegen die uitspraak ging hij beroep. In dit hoger beroep eiste het Openbaar Ministerie vorige week een gevangenisstraf van tien jaar tegen B. Hij wordt als enige van de zeven verdachten door het OM verantwoordelijk gehouden voor doodslag op Heuvelman.

B. stelde vandaag dat er in de zaak niet aan waarheidsvinding is gedaan en dat het OM hem onterecht als dader heeft aangewezen. "In mijn ogen is er genoegen genomen met: het wordt lastig, dan pakken we deze maar." Ook richtte hij zich tot het OM: "Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?"

'Nooit meer geweld gebruiken'
Ook verdachten Mees T. en Hein B. namen het woord vandaag. Het OM was er tijdens de rechtszaak vorig jaar van overtuigd dat ook zij bewust op Heuvelman hadden ingeschopt. De rechter sprak het tweetal echter vrij en ook het OM verdenkt hen hier nu niet van.

T. en B. worden nog wel verdacht van ander uitgaansgeweld die nacht. "Ik heb helaas een aandeel gehad in de enorme hoeveelheid geweld", zei T. vandaag volgens NH. "Vandaag benut ik mijn laatste gelegenheid om mijn excuses aan te bieden. Ik zal nooit meer geweld gebruiken, zoals ik dat op Mallorca heb gedaan."

Ook B. zei spijt te hebben van wat er die avond is gebeurd en sprak van een "domme fout". Verder zei hij blij te zijn dat het OM hem nu niet verantwoordelijk houdt voor betrokkenheid bij doodslag op Heuvelman.

Het hof doet 14 maart uitspraak in de zaak.

nos.nl

Ach gut die arme Sanil.
  woensdag 20 december 2023 @ 15:42:51 #111
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211681669
Pisvlek :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 20 december 2023 @ 15:45:39 #112
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211681703
quote:
Sanil Boughlalah tegen justitie: 'Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?'

Op de valreep toch nog even als een boer met kiespijn lachen in zo'n trieste zaak als de Mallorca-zaak, waarbij een club kneuzen uit Hilversum in een explosie van geweld meerdere mensen half en helemaal (Carlo Heuvelman) uit het leven heeft getrapt. Hoofddader Sanil Boughlalah tegen wie tien jaar cel is geëist ging hedenochtend nog even tekeer tegen de rechtbank: "Kunt u wel slapen 's nachts, wetende dat u een onschuldige in de gevangenis stopt?" Nou lulhoofd, dat vertel je maar lekker wie dan wél penalty's heeft genomen op het hoofd van Carlo. Was het levensgenieter Hein Busschers? Was het die totale gek van een Mees Telkamp? Was het Kaan Birinci? Was het ruitenhater Stan Franken? Was het vervelend rotventje Lukas Onrust? Was het boekhouder Daan van Stapele? Of blijven de feiten: heel blij zijn dat je een gevecht hebt 'gewonnen', sporen proberen uit te wissen, van het eiland vluchten, met je vriendjes afspreken om je bek te houden, getuigen bedreigen, fantaseren om een baksteen bij GeenStijl naar binnen te smijten (lol + lol = hihi) en ingestudeerde plichtmatigheden meegeven aan de familie van Carlo?

geenstijl.nl
pi_211682138
Hij krijgt van de hele vriendengroep wel de hoogste straf. Tuurlijk is dit heel zuur voor hem.
Voor die anderen gaat het leven door.omschuldig is hij niet. Hij gaf toe dat hij gevochten heeft.
Dat die anderen er makkelijker mee weg komen doordat ze zich dom en stiller hielden is pech voor Seniel Boelalala.
pi_211682593
quote:
Gewoon een gore narcist :r
Zou wat mij betreft alleen vanwege zn houding al een langere celstraf moeten krijgen.
pi_211683080
Wat een idioot is Sanil B. Ook stom dat zijn advocaat hem die wartaal laat uitslaan.
pi_211683284
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:31 schreef quirina het volgende:
Hij krijgt van de hele vriendengroep wel de hoogste straf. Tuurlijk is dit heel zuur voor hem.
Voor die anderen gaat het leven door.omschuldig is hij niet. Hij gaf toe dat hij gevochten heeft.
Onschuldig aan de dood van Carlo Heuvelman (is wat-ie claimt).
pi_211684018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 16:31 schreef quirina het volgende:
Dat die anderen er makkelijker mee weg komen doordat ze zich dom en stiller hielden is pech voor Seniel Boelalala.
Als hij niet als enige wil hangen dan moet hij maar openheid van zaken geven.
  Forum Admin woensdag 20 december 2023 @ 20:45:38 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211684929
Hij had toch dna van Carlo op zijn schoen? Zeg wie het is, of hou je bek en ga de cel in. Dit is echt schaamteloos.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211685559
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 19:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Als hij niet als enige wil hangen dan moet hij maar openheid van zaken geven.
Blijkbaar kan hij dat niet. Treurig.
Gelukkig hebben alle anderen ook gewoon straf gekregen.
pi_211685595
Ik kan er nog steeds niet bij dat je jong bent en een vakantie bijelkaar hebt gespaard en dan gewoon even iemand de dood intrappen.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:28:26 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211685634
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik kan er nog steeds niet bij dat je jong bent en een vakantie bijelkaar hebt gespaard en dan gewoon even iemand de dood intrappen.
agressie door drank en drugs en met een groep kun je geen meiden versieren, dus ze bijven maar rondlopen tot ze een willekeurig slachtoffer vinden en iedereen het stoerst wil doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 december 2023 @ 21:32:40 #122
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211685713
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 17:21 schreef Inbox het volgende:

[..]
Gewoon een gore narcist :r
Zou wat mij betreft alleen vanwege zn houding al een langere celstraf moeten krijgen.
Hij gaat gewoon in zijn eentje de straf van de hele groep krijgen in de hoop dat hij dan wel gaat praten, met dat DNA op zijn schoen moet ie wel alles gezien hebben
Hij moet wel alles precies weten, en praat niet
quote:
Het OM eiste in hoger beroep een gevangenisstraf van tien jaar tegen Sanil B. voor de fatale mishandeling van Carlo Heuvelman op Mallorca in juli 2021 en andere vechtpartijen.
Vorig jaar werd B. tot zeven jaar cel veroordeeld.
Opvallend is dat in het hoger beroep verdachten Hein B. en Mees T. niet langer verantwoordelijk worden gehouden voor de dood van Heuvelman.
Het OM concludeerde, op basis van hetzelfde bewijs, dat zij niet passen bij het signalement van de belangrijkste ooggetuige.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_211685817
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hij gaat gewoon in zijn eentje de straf van de hele groep krijgen in de hoop dat hij dan wel gaat praten, met dat DNA op zijn schoen moet ie wel alles gezien hebben
[..]

Dat geloof ik dan ook weer niet.

Maar wat mij betreft mogen allen die zwijgen een deel van de celstraf van die Sanil krijgen. Laat ze allemaal maar een half jaar zitten, als ze er overduidelijk wel bij betrokken waren of weten wat er gebeurd is maar zwijgen.
  woensdag 20 december 2023 @ 21:49:22 #124
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_211685979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Maar wat mij betreft mogen allen die zwijgen een deel van de celstraf van die Sanil krijgen. Laat ze allemaal maar een half jaar zitten, als ze er overduidelijk wel bij betrokken waren of weten wat er gebeurd is maar zwijgen.
In de gevangenis gaat ie wel praten, als ziet dat de maten die hij beschermde geen ene zak om hem geven en lekker verder feesten
pi_211686690
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:25 schreef mascara-klodder het volgende:
Alcohol en drugs. Niks nieuws aan de horizon. Alleen normaliter gaat er niemand dood.

[ Bericht 2% gewijzigd door Pisces29 op 21-12-2023 07:53:09 ]
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211686760
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 15:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ach gut die arme Sanil.
Marokkanen liegen nooit als ze voor de rechter staan. Ik geloof m dus op zn blauwe ogen :Y
pi_211686837
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Dat staat dus niet vast.
pi_211688125
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:40 schreef Pisces29 het volgende:
Alcohol en drank
Is
hetzelfde
pi_211688148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2023 07:46 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]
Is
hetzelfde
Oeps. :D

Alcohol en drugs.
pi_211688654
Ze zullen goed slapen die van het OM, wetende dat Seniel lekker achter tralies zit.
pi_211688781
quote:
1s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Alcohol en drugs. Niks nieuws aan de horizon. Alleen normaliter gaat er niemand dood.
Ik doe zoveel mogelijk alcohol en drugs. Nooit iemand (dood) geschopt ;(

Maar serieus, dit heeft dus niets met drugs te maken. Dit soort mensen zijn al kut voordat ze dronken of high worden.
Conscience do cost.
pi_211688960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 21:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]

Nee, hij heeft gewoon de eis gekregen die er voor zoiets staat. En de rest ook voor wat er staat voor wat er tegen hen is bewezen.
pi_211689137
Tenzij hij kon bewijzen dat hij lichtere vergrijpen heeft begaan dan waar nu voor wat geëist, had praten ook geen enkel ander nut dan anderen "erbij naaien" en vertellen wat je weet, omdat je denkt dat dat belangrijk is voor de nabestaanden.
pi_211816884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 december 2023 22:45 schreef Inbox het volgende:

[..]
Marokkanen liegen nooit als ze voor de rechter staan. Ik geloof m dus op zn blauwe ogen :Y
Het is dus ook geen Marokaan. Niet dat het echt uitmaakt voor een rechter.

Even relativeren:
- Er is DNA op de schoen van Sanil gevonden, alleen is het absoluut geheim gebleven om wat voor DNA het gaat, waar op de schoen het is gevonden en hoe stevig het aan de schoen zat. Dat lijkt me wel relevant want een los rondwaaiende haar is natuurlijk geen enkel bewijs van de schoppartij waar bloed dat waarschijnlijk wel is. Ook is er nog steeds dat verhaal over spugen wat rond gaat, het zou dus ook nog speeksel kunnen zijn op de zool van de schoen. Zonder dergelijke details boet het wat in aan overtuigend bewijs lijkt mij.

- Er zou een bekentenis zijn opgevangen door een undercoveragent. Ook dat verhaal is nog al vaag en zeker niet een ondubbelzinnige schuldverklaring. Ook is het blijkbaar niet opgenomen helaas dus voor interpretatie vatbaar.

Feit is wel dat hij alcoholgebruik op die avond ontkend en die ontkenning is wel een bewezen leugen.

Niet dat ik hem vrij wil pleiten maar het bewijs lijkt mij flinterdun eigenlijk. Ik zou ook willen pleiten voor een groepstraf waarbij de straffen iets meer gelijk op gaan. Er staat in dit topic wel uitgelegd waarom dat niet houdbaar is maar daar ben ik niet door overtuigd. Ik ben dan ook geen rechter gelukkig.

Uitspraak is pas over een paar maanden.
pi_212823434
Iedereen is vrijgesproken :+ :+ :+ :+ :+ :+
pi_212823461
twitter

twitter

Als je denkt dat het niet gekker kan in Nederland.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 14 maart 2024 @ 13:55:20 #137
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212823467

"rechtspraak" :')
pi_212823479
Dus de moraal van het verhaal, wil je iemand doodschoppen zorg dan voor 9 vrienden die meedoen en zo kunnen ze nooit achterhalen wie de doodschop heeft gegeven dus allemaal vrij.

Erna wel niet vergeten om je schoenen te reinigen, zoals Sanil heeft gedaan.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212823489
En iedereen het maar gek vinden dat het vertrouwen in de rechtspraak zo laag is.

:+ :+ :+

Rechtspraak in Nederland is een lachertje.
pi_212823497
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:54 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

[ x ]

Als je denkt dat het niet gekker kan in Nederland.
Bij sommige berichten is het soms verstandig om te zwijgen, voordat je rare dingen gaat zeggen.
Maar laat ik het netjes zeggen, behoorlijk kansloos dit :')
  donderdag 14 maart 2024 @ 13:58:31 #141
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_212823503
Man man man :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_212823526
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:57 schreef GM78 het volgende:

[..]
Bij sommige berichten is het soms verstandig om te zwijgen, voordat je rare dingen gaat zeggen.
Maar laat ik het netjes zeggen, behoorlijk kansloos dit :')
Je bent bekend met het feit dat die Sanil zijn schoenen gewassen heeft om het bewijs te verdoezelen? Is hem in ieder geval goed gelukt, maar het zal wel modder zijn geweest toen hij daar op een grasveldje heel onschuldig heeft staan kijken toen die Carlo uit het niets in elkaar zakte.

Als er niemand praat dan zet je ze allemaal maar vast, totdat ene gaat praten. Betrokkenen die zwijgen zijn in mijn ogen mede schuldig, helaas in de ogen van een rechter en onze rechtstaat onschuldig.
pi_212823552
Dus zolang het in groepsverband gebeurd en iedereen zijn bek houdt, kom je er mee weg. Pareltje weer.
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:05:24 #144
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212823566
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:06:44 #145
-1 #ANONIEM
Geverifieerd.
pi_212823578
Een Sanil B. is nooit onschuldig.
Yea, she's on crack.
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 14:07:29 #146
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212823583
Sanil B. wrijft in zijn handjes. Die gaat lekker geld vangen voor onschuldig in de bak zitten.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_212823599
twitter

Sanil natuurlijk de jongen met het kortste lontje.

twitter

Gevolgd door de slachtofferrol

twitter
pi_212823613
En de kerst op de taart die de Nederlandse rechtstaat heet:

twitter
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:10:09 #149
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212823619
Ga naar hoge raad dan?
graag op anoniem
  Moderator donderdag 14 maart 2024 @ 14:10:38 #150
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_212823632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:07 schreef Bezsen het volgende:
Jaren de bak in gaan op heel pover bewijs _O-
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:08 schreef GGMM het volgende:

[..]
De onderbuik van laagbegaafd Nederland denkt hier heel anders over
Ik schrik hiervan.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Forum Admin donderdag 14 maart 2024 @ 14:11:21 #151
35723 crew  GGMM
pi_212823641
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:10 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[..]
Ik schrik hiervan.
Waarom quote je me hier? :?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:13:18 #152
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212823661
Hoge raad

Its not over tills its over
graag op anoniem
pi_212823665
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:08 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]

Sanil natuurlijk de jongen met het kortste lontje.

[ x ]

Gevolgd door de slachtofferrol

[ x ]
quote:
Sanil B. heeft tijdens zijn laatste woord in december aan de advocaten-generaal gevraagd of ze nog met zichzelf kunnen leven, of kunnen slapen 's nachts."
:r :r :r :r :r
pi_212823678
Hmm, je zou neigen naar een uitspraak als "Op zijn minst valt vast te stellen dat verdachten x,y en z bijgedragen hebben aan het overlijden van... en zonder het kunnen vaststellen van, welke verdachte(n) de schade welke tot de dood heeft geleid, heeft toegebracht, is het hof tot het besluit gekomen, dat de schuld aan dood door allen gedeeld zal worden...''
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_212823679
Ach
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:14:31 #156
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212823681
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:13 schreef KingRoland het volgende:
Hoge raad

Its not over tills its over
Guus Tills?
pi_212823682
Hartverscheurend voor die familie en vriendin. -O-
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:14:41 #158
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212823684
Hele logische uitspraak voor iedereen die deze zaak een klein beetje heeft gevolgd.
pi_212823696
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:14 schreef Pisces29 het volgende:
Hartverscheurend voor die familie en vriendin. -O-
Je mag dus gewoon wegkomen met doodslag als je maar zorgt dat je je schoenen goed wast (op aanraden van die advocaatmoeder van 1 van de verdachten) en ervoor zorgt dat niemand praat.
pi_212823697
Zijn er nog verdachten niet in beroep gegaan eigenlijk?
zie email 27 oktober
pi_212823704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:14 schreef Bezsen het volgende:
Hele logische uitspraak voor iedereen die deze zaak een klein beetje heeft gevolgd.
Enigzins ja.

Maar derhalve wel onwenselijk als eenieder zwijgt en de ander de hand boven het hoofd houdt.

:r :r :r
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:17:21 #162
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212823706
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Je mag dus gewoon wegkomen met doodslag als je maar zorgt dat je je schoenen goed wast (op aanraden van die advocaatmoeder van 1 van de verdachten) en ervoor zorgt dat niemand praat.
Je kan er mee wegkomen als het bewijs niet afdoende is.
Lijkt me een vrij belangrijk fundament in een rechtstaat
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:17:50 #163
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_212823710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:17 schreef Inbox het volgende:

[..]
Enigzins ja.

Maar derhalve wel onwenselijk als eenieder zwijgt en de ander de hand boven het hoofd houdt.

:r :r :r
Wat is er onwenselijk aan vrijspraak bij gebrek aan bewijs.
pi_212823716
Gelukkig heeft die Sanil B wel 32 maanden gevangenisstraf gekregen voor zijn aandeel met poging tot doodslag, dus met een strafblad komt hij hopelijk nooit meer ergens fatsoenlijk aan de bak. Laat dat stuk tuig maar lekker papier prikken bij de plantsoenendienst.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2024 14:18:38 ]
pi_212823722
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:18 schreef Scorpie het volgende:
Gelukkig heeft die Sanil B wel 32 maanden gevangenisstraf gekregen voor zijn aandeel, dus met een strafblad komt hij hopelijk nooit meer ergens fatsoenlijk aan de bak. Laat dat stuk tuig maar lekker papier prikken bij de plantsoenendienst.
Over 4 jaar is het Sanil en Sophie op BNNVara.
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:18:42 #166
131800 Tarado
capô de fusca
pi_212823723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:17 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Recht en rechtvaardig worden wel vaker verward.
pi_212823727
quote:
15s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:14 schreef Akathisia het volgende:
Hmm, je zou neigen naar een uitspraak als "Op zijn minst valt vast te stellen dat verdachten x,y en z bijgedragen hebben aan het overlijden van... en zonder het kunnen vaststellen van, welke verdachte(n) de schade welke tot de dood heeft geleid, heeft toegebracht, is het hof tot het besluit gekomen, dat de schuld aan dood door allen gedeeld zal worden...''
Ja dat kan dus niet. Gelukkig maar.
zie email 27 oktober
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:21:08 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212823763
Eigenricht in 3, 2, 1...

Ik hoop dat hij de verkeerde tegen komt, die seniel b.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212823786
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ja dat kan dus niet. Gelukkig maar.
Het is dubbel omdat elke handeling aan het eindresultaat bijgedragen kan hebben. Degene die hem op de grond heeft gekregen. Degene die hem tegen zijn zij heeft geschopt waardoor het slachtoffer in een reflex zijn handen van het hoofd heeft gehaald. In die zin is het min of meer gewoon feitelijk dat een aantal van de verdachten bijgedragen heeft aan de moord.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:24:26 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212823819
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:56 schreef Scorpie het volgende:
En iedereen het maar gek vinden dat het vertrouwen in de rechtspraak zo laag is.

:+ :+ :+

Rechtspraak in Nederland is een lachertje.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_212823849
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:17 schreef Bezsen het volgende:

[..]
Is Carlo wel of niet doodgeslagen?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212823912
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:26 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Is Carlo wel of niet doodgeslagen?
Hij is doodgeschopt.
pi_212823913
twitter

Per direct vrij dus, gezien hij die tijd al heeft uitgezeten.

Klinkt ook echt als een onschuldige vriendelijke jongen.
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:30:04 #174
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212823922
Op naar de hoge raad!
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:30:55 #175
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_212823938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:14 schreef Tarado het volgende:

[..]
Guus Tills?
Lol
graag op anoniem
pi_212823965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:21 schreef Red_85 het volgende:
Eigenricht in 3, 2, 1...

Ik hoop dat hij de verkeerde tegen komt, die seniel b.
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
pi_212823977
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.

Carlo is niet als door de bliksem getroffen neergegaan en overleden, hij is door een of meerdere mensen dusdanig mishandeld. Kennelijk weten we niet precies wie wat deed, maar we kunnen prima vaststellen wie aanwezig waren.

Het zal allemaal wel via wetgeving niet kunnen maar je zou in dergelijke situaties een uitspraak moeten hebben dat zo’n rechter zegt: “oke ik heb helaas niet genoeg bewijs (alsof dat ook zomaar voorhanden is) om individueel klap voor klap toe te wijzen maar jullie houden allemaal je snater, prima dan krijgen jullie allemaal dezelfde straf van x-jaar. We horen het wel als jullie nog wat kwijtwillen”
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212824039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:16 schreef trein2000 het volgende:
Zijn er nog verdachten niet in beroep gegaan eigenlijk?
Er is 1 iemand (David) van de groep die geen strafbare feiten zijn voorgehouden. Alle verdachten die wel een straf hebben gekregen zijn alle 7 in beroep gegaan. Ook degene die er met een kleine taakstraf vanaf konden komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212824057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is dubbel omdat elke handeling aan het eindresultaat bijgedragen kan hebben. Degene die hem op de grond heeft gekregen. Degene die hem tegen zijn zij heeft geschopt waardoor het slachtoffer in een reflex zijn handen van het hoofd heeft gehaald. In die zin is het min of meer gewoon feitelijk dat een aantal van de verdachten bijgedragen heeft aan de moord.
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.
pi_212824064
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
Gewoon de hele familie meenemen, kunnen ze lachend de rechtbank uitlopen omdat niet bewezen kan worden wie er geschoten heeft.
pi_212824130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:39 schreef alopio het volgende:

[..]
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.
pi_212824157
quote:

[..]
Daar vraag je wel om met dit soort rechtspraak. Duidelijk is dat ze er allemaal aan bijgedragen hebben maar onduidelijk is welke klap nu fataal is geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:47:53 #183
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.

Carlo is niet als door de bliksem getroffen neergegaan en overleden, hij is door een of meerdere mensen dusdanig mishandeld. Kennelijk weten we niet precies wie wat deed, maar we kunnen prima vaststellen wie aanwezig waren.

Het zal allemaal wel via wetgeving niet kunnen maar je zou in dergelijke situaties een uitspraak moeten hebben dat zo’n rechter zegt: “oke ik heb helaas niet genoeg bewijs (alsof dat ook zomaar voorhanden is) om individueel klap voor klap toe te wijzen maar jullie houden allemaal je snater, prima dan krijgen jullie allemaal dezelfde straf van x-jaar. We horen het wel als jullie nog wat kwijtwillen”
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).

Zijn de lagere rechters incompetent? heeft het gerechtshof bewijsdrang? spelen er onderlinge vetes of haantjesgedrag tussen rechters binnen de rechtspraak?
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:48:34 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212824175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:48:46 #185
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824176
quote:

[..]
Of naaste familieleden van Sanil wat aan doen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 maart 2024 @ 14:49:27 #186
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212824188
Ik vraag me af of ze nog in cassatie gaan, en vooral of dat nut heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:49:41 #187
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824196
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.
Ja, online te vinden. Doe je best! :)
pi_212824205
twitter

twitter
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:52:16 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212824229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, online te vinden. Doe je best! :)
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:55:32 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824258
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
Vrijgesproken nog wel :D Ik zeg "eerdere uitspraak van tafel schuift" Sanil is ook niet volledig vrijgespoken.
pi_212824351
quote:

[..]
Dat zegtie helemaal niet, hij zegt dat ze de uitspraak van tafel schuiven.

Zag je bv ook bij AD/Royce de Vries. De eerste rechter verbood het AD en alle DPG-media om nog maar een komma te schrijven, de volgende rechter veegde dat ook grotendeels van tafel.

Wat zegt zo’n eerste uitspraak van een rechter dan eigenlijk.
pi_212824379
Het lijkt me waarschijnlijk dat er nog mensen zijn die andere filmpjes hebben van die avond maar niet naar buiten hebben gebracht.
Hopelijk komt er ooit nog eens extra belastend bewijs want dit is natuurlijk super onrechtvaardig. Iedereen weet dat die gasten schuldig zijn.
En zo blijkt ook maar weer eens, dat als je in een groep afspreekt te zwijgen, dat een rechtzaak dan compleet ontspoort zonder aanvullend bewijs.
Al met al zeer triest. :(
pi_212824399
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.
Daarom. Dit is duidelijk in groepsverband, je weet wie er Carlo aanvielen, dan dus allemaal voor doodslag. Anders kan je dus makkelijk met 9 man iemand doodtrappen en allemaal je bek houden, niemand die dus de zwaarste straf krijgt.

Het trieste is, de familie van Carlo is opnieuw slachtoffer. En de daders en hun families gaan vanavond lekker vieren en een feestje bouwen
pi_212824427
quote:

[..]
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.
zie email 27 oktober
pi_212824505
Goh, dit was al in deel #1 voorspeld.
NWS / Zwaar mishandelde Nederlander op Mallorca overleden
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212824509
twitter

Feestje op Marbella in augustus? Die kijken wel uit.
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:20:54 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.
Ja niet dus. Lees gerust de rapportage in het kader van de vijfde ronde van de Monitor Georganiseerde Criminaliteit eens door.

Een hoger beroep resulteert gemiddeld tot een 26 maanden lagere straf dan in 1e aanleg werd geeist.
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:31:26 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212824631
Je verwacht het (wel) niet... wat een bullshit zeg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212824651
Wat zouden die rechters denken als ze thuis zijn? Zo we hebben weer een lekker dagje recht gesproken :')
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:33:11 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212824660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:

...
Dit, en het ergste is dat je die groepen gewoon elke keer hetzelfde ziet doen, weekend op weekend. Ik heb een tijd voor het werk veel in de weekends in de horeca rondgelopen, en dan zie je elk weekend dezelfde groepjes hetzelfde kutgedrag vertonen. Elke week mensen lastigvallen, ruzie zoeken, meisjes betasten, noem maar op. Iedereen kent ze, iedereen probeert ze te vermijden en elk weekend kan het misgaan op deze manier.

De andere mensen in het uitgaansgebied kunnen niet anders dan proberen het te sussen of erbij weg te blijven, maar de ervaring die die groepjes krijgen is dat ze overal mee wegkomen. Tja, totdat er iemand in blijft en dan is het janken dat ze het zo niet bedoelden en zomaar in die situatie terecht kwamen.

Een half jaar geleden is door zo'n drietal hier een zwerver lastiggevallen en toen iemand er wat van zei is zijn kaak aan gruis geschopt. Het interesseerde ze niet eens dat ze op beeld stonden. Zo'n beetje de hele horeca kende die drie rotjong allang van dit gedrag maar toen hun pappies ze naar het politiebureau brachten was het natuurlijk goh en mijn kind doet zoiets nooit, ik ben oprecht geschokt.

Ik snap ook werkelijk niet wat er leuk is aan uitgaan op die manier. Onderling is het ook kanker dit kanker dat en opgefokt gedoe. Als dit hun entertainment is wil ik niet weten hoe ze normaal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')