abonnement Unibet Coolblue
pi_206906985
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:44 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Moeilijk doen, afhankelijk zijn van.
?
In deze context lijkt het vooral huren te betekenen.
Een leuke groene deelscooter voor maar ¤360,- per dag, of oh nee wacht dat zeg ik verkeerd, voor maar ¤0,25 per minuut moet dat zijn.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:09:45 #152
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206907059
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Overigens, op het punt van verkeerspolitiek stond al in hun allereerste Appél uit 1966 het punt dat bij verkeer alle kosten voor verkeersvoorzieningen door verkeersdeelnemers zelf geheel betald moesten worden en er ook extra heffingen moesten komen voor individuele verkeersdeelnemers om bv OV te betalen.
en letterlijk het plan om individuele parkeerplaatsen te verbieden en mensen te dwingen grote parkeergarage's te laten gebruiken op centrale plaatsen in de Grote steden

Dank, ik wilde net op zoek naar de standpunten van Van Mierlo over mobiliteit. Omdat veel mensen hier meende te weten wat hij van dit standpunt vond en ‘vroeger’ D66 zo redelijk was.

Blijkt dat ik nu zo radicaal ben als een partij van 56 jaar oud.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:22:31 #153
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206907176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
?
In deze context lijkt het vooral huren te betekenen.
Een leuke groene deelscooter voor maar ¤360,- per dag, of oh nee wacht dat zeg ik verkeerd, voor maar ¤0,25 per minuut moet dat zijn.
Wat is dat nu weer voor absurd voorbeeld? Niemand houdt die deelscooters toch 24 uur vast? Zodra je die parkeert stopt de teller. Als je echt 24 uur een scooter wilt zijn er andere opties. Een auto heb je voor 35 euro per 24 uur (exclusief benzine).

Overigens is de uitrol van de deelscooters een totale ramp geweest die ik niet wil verdedigen.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 2 december 2022 @ 11:26:53 #154
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206907214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:04 schreef Tanatos het volgende:

[..]
?
In deze context lijkt het vooral huren te betekenen.
Een leuke groene deelscooter voor maar ¤360,- per dag, of oh nee wacht dat zeg ik verkeerd, voor maar ¤0,25 per minuut moet dat zijn.
Dat is exact wat ik bedoel met moeilijk doen.

Wat nou als die aanbieder van leuke groene deelscooters failliet gaat, opeens zich besluit terug te trekken uit de stad of met een gigantische prijsstijging komt.

De NS besluit weer eens niet te rijden dus iedereen wil opeens gebruik maken van de deel vervoersmiddelen, dan zijn er weer niet genoeg...

Het is in mijn ogen moeilijk doen ten opzichte van een eigen vervoersmiddel die je kan pakken wanneer je wil.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_206907350
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:40 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik vind het geen zeiken, ik mis bij al die portiekwoningen gewoon goede stallingen. Of bij kleine rijtjeshuizen. Als ik huizen in de stad toekomstbestendig zou maken, zou ik zorgen voor hele goede stallingen voor (bak)fietsen.
En wie zegt dat ze dat niet meenemen in de renovatieplannen dan?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206907360
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:26 schreef Rodgrod het volgende:
Wat nou als die aanbieder van leuke groene deelscooters failliet gaat, opeens zich besluit terug te trekken uit de stad of met een gigantische prijsstijging komt.
Dan stap je naar de concurrent.

Wat nou als opeens jouw auto kapot gaat?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206907663
Als je als bewoner dit van te voren weet, maakt het niet uit toch? Je weet waar je aan begint.
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:10:38 #158
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206907673
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:45 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Dan stap je naar de concurrent.

Wat nou als opeens jouw auto kapot gaat?
Dan ga je naar een van de vele garages.
Wat nou als er geen concurrent is of die nog opgezet moet worden? Ik gok dat de gemeente niet wil dat elke partij zomaar een deelscooter/auto op straat zet. Zit je zonder vervoersmiddel voor een paar weken? Zo een partij moet waarschijnlijk eerst door de bureaucratische molen van de gemeente heen dus dat zal wel even duren.

Wat auto's betreft ben je dus nu aan of andere partij overgeleverd of je wel of niet naar je werk kan komen. En die partij kan niet voor elk huishuiden een auto regelen want tja, daar wil de gemeente geen plek voor maken. Fijn zeg.

Handig ook in de nachtdienst... Als je op een of andere industrie terrein moet zijn waar geen goede OV verbinding is.

Dus dan maar 200 euro per maand aan een of andere commerciële partij geven voor een parkeerplek in een parkeergarage niet voor je huis. Moet er nog wel plek zijn in die parkeergarage.....
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:11:48 #159
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206907684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:26 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dat is exact wat ik bedoel met moeilijk doen.

Wat nou als die aanbieder van leuke groene deelscooters failliet gaat, opeens zich besluit terug te trekken uit de stad of met een gigantische prijsstijging komt.

De NS besluit weer eens niet te rijden dus iedereen wil opeens gebruik maken van de deel vervoersmiddelen, dan zijn er weer niet genoeg...

Het is in mijn ogen moeilijk doen ten opzichte van een eigen vervoersmiddel die je kan pakken wanneer je wil.
Je hebt op individueel niveau in veel gevallen natuurlijk gelijk. Voor jou, als je de rest van de samenleving negeert is een auto vaak de makkelijkste en snelste keuze. Helaas vervalt dat voordeel als iedereen dezelfde afweging maakt en op hetzelfde moment wilt parkeren of de weg op wilt. Dan krijg je parkeerproblemen, files en onleefbare steden.

Voor de samenleving als geheel is het dus beter als je voor de iets minder optimale keuze gaat. Dat kan alleen als we autobezit minder aantrekkelijk maken (laten we beginnen met de daadwerkelijke kosten voor een parkeerplaats) en de alternatieven dusdanig goed en betaalbaar te maken dat het verschil tussen een autorit en ov-trip steeds kleiner wordt.

Dit is ook veel beter voor de mensen die daadwerkelijk een auto nodig hebben en de weg op moeten. Minder verkeer zou elke autorijder moeten aanspreken.
I am a black hole shitting into the void
pi_206907745
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:22 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Wat is dat nu weer voor absurd voorbeeld? Niemand houdt die deelscooters toch 24 uur vast? Zodra je die parkeert stopt de teller. Als je echt 24 uur een scooter wilt zijn er andere opties. Een auto heb je voor 35 euro per 24 uur (exclusief benzine).

Overigens is de uitrol van de deelscooters een totale ramp geweest die ik niet wil verdedigen.
Dat klopt, maar waar ik me aan stoor is dat men huurscooters deelscooters noemt, ik zie liever niet dat politici meegaan in marketing-prietpraat (/leugens) van bedrijven.
Dat D66 raadslid praat erover alsof het mobiliteitsprobleem opgelost is, dat is gewoon onjuist.

Helemaal prima om woningen zonder parkeerplaats te bouwen, en ook helemaal prima om autobezit te proberen terug te dringen, maar wel graag op een eerlijke manier zonder onjuiste (marketing) termen.
En ook wel op de voorwaarde dat mensen vooraf weten dat ze geen parkeerplaats (vergunning) hebben of kunnen krijgen.

Ik vind het behoorlijk schofterig als de gemeente betaald parkeren in de hele gemeente invoert, zoals men in Utrecht wil gaan doen.
Voor sommige buitenwijken lijkt me dat niet echt nodig, en los van het cashen v/d gemeente grotendeels symboolpolitiek.

Al die apparaten die deel genoemd worden zijn vooralsnog gewoon huur.
Ik ben er helemaal voor dat mensen een auto samen bezitten als ze die niet dagelijks nodig hebben, an sich een prima concept, maar laten we niet doen of huren van een bedrijf delen is.
En ook voor zo'n (echte) deelauto heb je nog een parkeerplaats nodig.

In echt grote steden (ergo niet Nederland), is het bezit van een auto helemaal niet aantrekkelijk als er een goed metro systeem is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 02-12-2022 14:10:18 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206908238
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:18 schreef capricia het volgende:

[..]
Kun je nagaan hoe slecht het in de rest van de wereld is.
Veel plezier in het OV. :D

Wel jammer dat het anderen dan perse weer opgedrongen moet worden. Maar Ja, geld en ruimte hè.
Helaas ben ik niet in NL. Ik mag aansluiten achter aan de file :-( had ik 10* liever in een trein of bus gezeten die daar geen last van heeft.

En het wordt dus niemand opgedrongen. Het is een test met nieuwbouw, dus je weet het voordat je het koopt.

Overigens doet dat niets af aan het punt dat ik maakte: in Nederland is het prima geregeld met het OV. Woon je in schubbekutteveen is het inderdaad niet goed, maar daar zijn de klanten er ook niet. In steden is het gewoon prima.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 13:16:48 #162
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206908354
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:11 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Je hebt op individueel niveau in veel gevallen natuurlijk gelijk. Voor jou, als je de rest van de samenleving negeert is een auto vaak de makkelijkste en snelste keuze. Helaas vervalt dat voordeel als iedereen dezelfde afweging maakt en op hetzelfde moment wilt parkeren of de weg op wilt. Dan krijg je parkeerproblemen, files en onleefbare steden.

Voor de samenleving als geheel is het dus beter als je voor de iets minder optimale keuze gaat. Dat kan alleen als we autobezit minder aantrekkelijk maken (laten we beginnen met de daadwerkelijke kosten voor een parkeerplaats) en de alternatieven dusdanig goed en betaalbaar te maken dat het verschil tussen een autorit en ov-trip steeds kleiner wordt.

Dit is ook veel beter voor de mensen die daadwerkelijk een auto nodig hebben en de weg op moeten. Minder verkeer zou elke autorijder moeten aanspreken.
Niet om je post (die ik goed vind) plat te slaan, wat al heel veel zou helpen is het spreiden van de piek. Iedereen gaat tegelijk van en naar het werk. Ik heb dat nooit begrepen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 2 december 2022 @ 13:22:25 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206908433
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:16 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Niet om je post (die ik goed vind) plat te slaan, wat al heel veel zou helpen is het spreiden van de piek. Iedereen gaat tegelijk van en naar het werk. Ik heb dat nooit begrepen.
Er zijn gewoon te veel mensen op een te klein oppervlak in Nederland, en dat concentreert zich ook nog eens op een te klein aantal plekken.
pi_206908613
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dat klopt, maar waar ik me aan stoor is dat men huurscooters deelscooters noemt, ik zie liever niet dat politici meegaan in merketing-prietpraat (/leugens) van bedrijven.
Dat D66 raadslid praat erover alsof het mobiliteitsprobleem opgelost is, dat is gewoon onjuist.

Helemaal prima om woningen zonder parkeerplaats te bouwen, en ook helemaal prima om autobezit te proberen terug te dringen, maar wel graag op een eerlijke manier zonder onjuiste (marketing) termen.
En ook wel op de voorwaarde dat mensen vooraf weten dat ze geen parkeerplaats (vergunning) hebben of kunnen krijgen.

Ik vind het behoorlijk schofterig als de gemeente betaald parkeren in de hele gemeente invoert, zoals men in Utrecht wil gaan doen.
Voor sommige buitenwijken lijkt me dat niet echt nodig, en los van het cashen v/d gemeente grotendeels symboolpolitiek.

Al die apparaten die deel genoemd worden zijn vooralsnog gewoon huur.
Ik ben er helemaal voor dat mensen een auto samen bezitten als ze die niet dagelijks nodig hebben, an sich een prima concept, maar laten we niet doen of huren van een bedrijf delen is.
En ook voor zo'n (echte) deelauto heb je nog een parkeerplaats nodig.

In echt grote steden (ergo niet Nederland), is het bezit van een auto helemaal niet aantrekkelijk als er een goed metro systeem is.
Rotterdam is ondertussen niet eens onaardig qua Metro. Sinds een paar jaar hebben ze een aantal lijnen doorgetrokken. Veel wel redelijk bereikbaar nu.
pi_206908866
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:38 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Rotterdam is ondertussen niet eens onaardig qua Metro. Sinds een paar jaar hebben ze een aantal lijnen doorgetrokken. Veel wel redelijk bereikbaar nu.
Een goed metro-systeem is voor echt grote steden verreweg het beste OV systeem, en volstrekt superieur aan een auto in zo'n stad.
Rotterdam is echter absoluut geen grote stad in vergelijking met echt grote steden.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206909009
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:26 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dat is exact wat ik bedoel met moeilijk doen.

Wat nou als die aanbieder van leuke groene deelscooters failliet gaat, opeens zich besluit terug te trekken uit de stad of met een gigantische prijsstijging komt.

De NS besluit weer eens niet te rijden dus iedereen wil opeens gebruik maken van de deel vervoersmiddelen, dan zijn er weer niet genoeg...

Het is in mijn ogen moeilijk doen ten opzichte van een eigen vervoersmiddel die je kan pakken wanneer je wil.
Ah, op die manier.

Alhoewel de NS bepaald niet goed presteert qua treinen, is de NS huurfiets wel een veel beter alternatief dan al die zogenaamde deelvervoersmiddelen, en vooral ook heel betaalbaar.

In de meeste opzichten is een auto voor de deur vandaag de dag nog steeds het goedkoopst en verreweg het handigste.
Maar ik vind het persoonlijk wel heel fijn als ik eigenlijk geen auto nodig heb, lange reistijden naar werk vind ik een gruwel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206909111
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:10 schreef Rodgrod het volgende:
Dan ga je naar een van de vele garages.
Want alle garages hebben direct tijd en kunnen het probleem direct verhelpen.

Zo snel als je oplossingen kunt bedenken voor je eigen kapotte auto, zo snel ben je ook met problemen verzinnen voor je fictieve deelauto.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206909119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:57 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Een goed metro-systeem is voor echt grote steden verreweg het beste OV systeem, en volstrekt superieur aan een auto in zo'n stad.
Rotterdam is echter absoluut geen grote stad in vergelijking met echt grote steden.
't Is maar net waar je moet zijn. In Amsterdam heb ik echt geen auto nodig voor de plekken waar ik moet zijn. Het OV voldoet hier prima.

En terwijl autominnend Nederland zit te smachten naar een zelfrijdende auto, zodat er tijd overblijft voor andere zaken weet OV-minnend Nederland allang dat je onder (OV-)reistijd tijd hebt voor andere zaken.

(*duikt weg voor gezeik over drukke treinen*)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206909166
Sowieso is men altijd heel goed in het verzinnen van hypothetische situaties waarin je toch echt een auto nodig hebt. Of komt weer met een voorbeeld van Schubbekutteveen waar maar 1x/uur een bus rijdt.

Alsof het zo zwart-wit is. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin het OV wél een prima alternatief is. En tal van situaties waarin dat niet zo is. Net zoals je soms een auto wil, soms een fiets, soms een scooter. Mobiliteit in de toekomst gaat een stuk diverser zijn. Alleen sommigen doen net alsof je nooit meer met een auto mag en iedereen zich per bakfiets moet gaan verplaatsen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_206910338
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:26 schreef DesertGlory het volgende:
D66 was een jaar of 10 geleden toch nog wel een redelijk normale partij of heb ik het mis?
Oh, we gaan nog steeds door met doen alsof dit een plan van D66 is?
pi_206910371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Nee ik ga in gesprek met een enorm agressief figuur, het zit goed met jouw man.
Je kent zijn man?
pi_206910431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:10 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dan ga je naar een van de vele garages.
Wat nou als er geen concurrent is of die nog opgezet moet worden? Ik gok dat de gemeente niet wil dat elke partij zomaar een deelscooter/auto op straat zet. Zit je zonder vervoersmiddel voor een paar weken? Zo een partij moet waarschijnlijk eerst door de bureaucratische molen van de gemeente heen dus dat zal wel even duren.

Wat auto's betreft ben je dus nu aan of andere partij overgeleverd of je wel of niet naar je werk kan komen. En die partij kan niet voor elk huishuiden een auto regelen want tja, daar wil de gemeente geen plek voor maken. Fijn zeg.

Handig ook in de nachtdienst... Als je op een of andere industrie terrein moet zijn waar geen goede OV verbinding is.

Dus dan maar 200 euro per maand aan een of andere commerciële partij geven voor een parkeerplek in een parkeergarage niet voor je huis. Moet er nog wel plek zijn in die parkeergarage.....
Nou, inderdaad. Of wat nou als morgen de wereld vergaat en je hebt je abonnement al voor een maand vooruit betaald? Ben je toch wel serieus de lul, of niet?
pi_206910535
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:23 schreef DireStraits7 het volgende:
Sowieso is men altijd heel goed in het verzinnen van hypothetische situaties waarin je toch echt een auto nodig hebt. Of komt weer met een voorbeeld van Schubbekutteveen waar maar 1x/uur een bus rijdt.

Alsof het zo zwart-wit is. Er zijn tal van situaties te bedenken waarin het OV wél een prima alternatief is. En tal van situaties waarin dat niet zo is. Net zoals je soms een auto wil, soms een fiets, soms een scooter. Mobiliteit in de toekomst gaat een stuk diverser zijn. Alleen sommigen doen net alsof je nooit meer met een auto mag en iedereen zich per bakfiets moet gaan verplaatsen.
Mobiliteit is nu al divers en ik betwijfel of dat gaat veranderen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206910613
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
't Is maar net waar je moet zijn. In Amsterdam heb ik echt geen auto nodig voor de plekken waar ik moet zijn. Het OV voldoet hier prima.

En terwijl autominnend Nederland zit te smachten naar een zelfrijdende auto, zodat er tijd overblijft voor andere zaken weet OV-minnend Nederland allang dat je onder (OV-)reistijd tijd hebt voor andere zaken.

(*duikt weg voor gezeik over drukke treinen*)
In steden is het OV meestal goed te doen in Nederland, alhoewel er wel wat steden (/stadjes) zijn zonder treinstation, en dan wordt het snel minder.
In dorpen is het meestal echter stukken minder.

Daarnaast hebben we in Nederland geen echt grote steden waar een metro-systeem zeg maar noodzakelijk is.
In wat men in China een stad noemt, wil je echt niet met je auto rond moeten rijden, laat staan parkeren.

Ik heb het idee dat autominnend Nederland vooral zelf zal willen rijden, persoonlijk lijkt een zelfrijdende auto me echter zeer aangenaam, maar wel pas als ik echt niet meer hoef op te letten.
(Anders wordt het al snel gevaarlijk, weinig zo slaapverwekkend als "bijrijden".)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  vrijdag 2 december 2022 @ 16:34:32 #175
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_206910778
Het feit dat er nauwelijks D66-kiezers in de doelgroep van die flats zullen zitten, maakt het nog stuitender. D66-mensen gaan dus andere mensen verbieden om een auto te bezitten.

Nog zo iets: tot voor kort werd anti-auto-beleid altijd uitgelegd met 'auto's vervuilen', maar we zijn al een eind richting 'electrisch' en nog steeds is de auto slecht en moet autobezit zo veel moeilijk mogelijk gemaakt worden. Waarom!??

[ Bericht 1% gewijzigd door Puntenjager op 02-12-2022 16:54:16 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_206910951
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:34 schreef Puntenjager het volgende:
Het feit dat er nauwelijks D66-kiezers in de doelgroep van die flats zullen zitten, maakt het nog stuitender. D66-mensen gaan dus andere mensen verbieden om een auto te bezitten.

Nog zo iets: tot voor kort werd anti-auto-beleid altijd uitgelegd met 'auto*s vervuilen', maar we zijn al een eind richting 'electrisch' en nog steeds is de auto slecht en moet autobezit zo veel moeilijk mogelijk gemaakt worden. Waarom!??
Stilstaande of rijdende auto's leiden de aandacht af van de tragere weggebruikers. Die truc van de aandacht afleiden gebruiken goochelaars en illusionisten toch ook?
pi_206911115
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je kent zijn man?
Ja.
  vrijdag 2 december 2022 @ 18:26:35 #178
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206912445
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:34 schreef Puntenjager het volgende:
Het feit dat er nauwelijks D66-kiezers in de doelgroep van die flats zullen zitten, maakt het nog stuitender. D66-mensen gaan dus andere mensen verbieden om een auto te bezitten.

Nog zo iets: tot voor kort werd anti-auto-beleid altijd uitgelegd met 'auto's vervuilen', maar we zijn al een eind richting 'electrisch' en nog steeds is de auto slecht en moet autobezit zo veel moeilijk mogelijk gemaakt worden. Waarom!??
Elektrisch rijden lost alleen de locale fijnstof vervuiling op. Zolang we nog lang niet groen zijn gaat de co2 op een andere plek de lucht in. Ook de productie en afvoer van accu’s is nog best een dingetje.

Een elektrische auto neemt evenveel ruimte in op straat en in de file. Het doet bij een ongeluk ook net zoveel pijn (misschien nog wel meer, gezien het gewicht). De bestuurder beweegt ook net zo weinig.

Dus nee, elektrische auto’s zijn niet de oplossing.
I am a black hole shitting into the void
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:42:10 #179
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206913295
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 06:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
De enige manier om auto’s te verminderen is om hele steden anders te bouwen.
Daar is het toch echt te laat voor.
Kunnen we er niet gewoon een paar miljoen over de kling jagen zodat de rest wat meer lebensraum heeft?
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:43:01 #180
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206913310
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:26 schreef Gimmick het volgende:
Elektrisch rijden lost alleen de locale fijnstof vervuiling op. Zolang we nog lang niet groen zijn gaat de co2 op een andere plek de lucht in. Ook de productie en afvoer van accu’s is nog best een dingetje.
Het gaat toch om "vervuiling"??? Co2 heeft daar niet zoveel mee te maken.

quote:
Een elektrische auto neemt evenveel ruimte in op straat en in de file. Het doet bij een ongeluk ook net zoveel pijn (misschien nog wel meer, gezien het gewicht). De bestuurder beweegt ook net zo weinig.

Dus nee, elektrische auto’s zijn niet de oplossing.
Dus eigenlijk is het gewoon pure afgunst?
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:48:23 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206913378
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:58 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, op het punt van verkeerspolitiek stond al in hun allereerste Appél uit 1966 het punt dat bij verkeer alle kosten voor verkeersvoorzieningen door verkeersdeelnemers zelf geheel betald moesten worden en er ook extra heffingen moesten komen voor individuele verkeersdeelnemers om bv OV te betalen.
Gezien alle belastingen die de automobilisten afdragen is dat prima gelukt...
pi_206913441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 14:26 schreef BMW1993 het volgende:
We gaan naar een maatschappij waarin je niets meer kunt bezitten.

Dat lijkt wel het toekomstplan van voornamelijk linkse partijen.

Alles delen, of huren.. Volgende plan is vlees onbetaalbaar maken, een hoge taks op 'ongezond eten'

Iedereen vegetarisch, op de fiets, en lekker woke!
De enigen, die in het wereldbeeld van het perfide d66 nog iets mogen bezitten, zijn d66-ers zelf, omdat "more equal animals".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:53:14 #183
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206913451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:
Wel ironisch overigens dat een aantal hier klagen over ruimtegebrek, terwijl dat juist een belangrijk argument is om privéautobezit te reduceren. Al die stilstaande auto's nemen alleen maar loze ruimte in beslag.
En wat is precies je bedoeling met die "loze ruimte"? Heb je daar een andere bestemming voor ofzo?
  Beste debater 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:56:39 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206913504
Zolang econmisch rendement, economische groei, kapitalisme en consumentisme leidraad zijn in Nederland, is al dit groene gezever niets meer dan mooiweerpraterij voor de bühne. Dat geldt eigenlijk voor alles waar partijen als GroenLinks maar vooral D66 - waarin de slechtse eigenschappen van rechts kapitalisme en links idealisme samenkomen - mee komen. En waarom Jan Modaal ook afhaakt; want Jan mag niet alleen meedoen in die rat-race (presteren-produceren-consumeren), het dagelijks leven moet daarnaast zo oncomfortabel ingericht worden voor 'het ideaal'. Geen vet eten en vlees, Jan. Geen bier drinken en roken, Jan. Niet vliegen voor een vakantie, Jan. Veel bewegen en sporten, Jan. Verwarming niet te hoog, Jan. Niet te lang douchen, Jan. Maar wel s.v.p. minimaal 40 uur per week werken en renderen, Jan. Comfort en plezier is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Wil je echt duurzame leefbaarheid? Dan zul je iets moeten doen aan de wijze waarop onze economie is ingericht. En zolang dat onbespreekbaar is, en ook D66 gewoon blijft geloven in oneindige economische groei, verandert er helemaal niets en blijft het bij dit soort doekjes voor het bloeden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:57:36 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206913515
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:26 schreef Rodgrod het volgende:
Wat nou als die aanbieder van leuke groene deelscooters failliet gaat, opeens zich besluit terug te trekken uit de stad of met een gigantische prijsstijging komt.
Die worden vanzelf verboden, Utrecht ging iedereen al voor.

quote:
Nieuwe discussie: elektrische deelscooters zijn ook vervuilend

Volgens het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) zijn er diverse vervuilende aspecten aan deelscooters waardoor deelscooters juist erg vervuilend blijken te zijn. Het KiM berekende dat elektrische deelscooters twee-en-een-half keer zo vervuilend zijn als een elektrische scooter in privébezit, en vervuilender dan een scooter met verbrandingsmotor. Deze grote milieu-impact maakt het ongeoorloofd om te spreken over ‘duurzaam’, ‘milieuvriendelijk’, of een ‘groene planeet’, concludeerde de Reclame Codecommissie al eerder.

Utrecht is nu de eerste gemeente die stopt met het aanbieden van deelscooters. Die vervangen vooral lopen en fietsen op korte afstanden. Utrecht gaat nu meer elektrische fietsen aanbieden.
pi_206913993
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zolang econmisch rendement, economische groei, kapitalisme en consumentisme leidraad zijn in Nederland, is al dit groene gezever niets meer dan mooiweerpraterij voor de bühne. Dat geldt eigenlijk voor alles waar partijen als GroenLinks maar vooral D66 - waarin de slechtse eigenschappen van rechts kapitalisme en links idealisme samenkomen - mee komen. En waarom Jan Modaal ook afhaakt; want Jan mag niet alleen meedoen in die rat-race (presteren-produceren-consumeren), het dagelijks leven moet daarnaast zo oncomfortabel ingericht worden voor 'het ideaal'. Geen vet eten en vlees, Jan. Geen bier drinken en roken, Jan. Niet vliegen voor een vakantie, Jan. Veel bewegen en sporten, Jan. Verwarming niet te hoog, Jan. Niet te lang douchen, Jan. Maar wel s.v.p. minimaal 40 uur per week werken en renderen, Jan. Comfort en plezier is nu eenmaal niet voor iedereen weggelegd.

Wil je echt duurzame leefbaarheid? Dan zul je iets moeten doen aan de wijze waarop onze economie is ingericht. En zolang dat onbespreekbaar is, en ook D66 gewoon blijft geloven in oneindige economische groei, verandert er helemaal niets en blijft het bij dit soort doekjes voor het bloeden.

Als het al die wereldverbeteraars écht te doen was om verspilling van grondstoffen en energie tegen te gaan zouden o.a. Chinese vuilniswinkels als action en primark al lang verboden zijn.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206914449
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:42 schreef the-eye het volgende:

[..]
Kunnen we er niet gewoon een paar miljoen over de kling jagen zodat de rest wat meer lebensraum heeft?
Weet niet, misschien heeft Poetin nog ideeën over nucleaire tsunami’s.
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:52:44 #188
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206917742
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gaat toch om "vervuiling"??? Co2 heeft daar niet zoveel mee te maken.
[..]
Dus eigenlijk is het gewoon pure afgunst?
Ik snap niet zo goed wat je nu van mij verwacht? Moet ik werkelijk in gaan of het wel of geen afgunst is? Vind je dat werkelijk interessant om te weten?
I am a black hole shitting into the void
pi_206967416
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
En wat is precies je bedoeling met die "loze ruimte"? Heb je daar een andere bestemming voor ofzo?
Woningen? Voorzieningen? Meer groen in de stad?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 6 december 2022 @ 16:21:56 #190
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206967808
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Woningen? Voorzieningen? Meer groen in de stad?
Doet mij denken aan dit hilarische youtube filmpje over 'the war on cars'. Hierin laten ze een plattegrond zien van een stad met veel parkeerplaatsen en veranderen de plattegrond in een ultieme dystopie door de parkeerplaatsen te vervangen door parken en fietspaden _O-

Wat moeten we toch met al die extra ruimte!

(op 3:40)
I am a black hole shitting into the void
pi_206983449
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 16:21 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Doet mij denken aan dit hilarische youtube filmpje over 'the war on cars'. Hierin laten ze een plattegrond zien van een stad met veel parkeerplaatsen en veranderen de plattegrond in een ultieme dystopie door de parkeerplaatsen te vervangen door parken en fietspaden _O-

Wat moeten we toch met al die extra ruimte!

(op 3:40)
Mooi dat ze in dat filmpje ook alleen de parkeerplaatsen schrappen en vervangen door fietsparkeerplaatsen. Alsof de infrastructuur zelf niet aangepast hoeft te worden.

Onze steden zijn zó gebouwd vanuit een autocentrisch oogpunt dat velen zich al niet eens meer kunnen voorstellen hoe het eruit zou zijn zonder auto's (of accurater: met minder auto's).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 7 december 2022 @ 16:18:53 #192
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206983512
Reden om er niet te gaan wonen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')