Ahhhhwwwwquote:Op woensdag 30 november 2022 20:39 schreef marc0871 het volgende:
[ afbeelding ]
Uit dit filmpje.
Op naar de feestdagen.
Mja, een plaatje van een slowcooker zegt natuurlijk nog niets over de inhoud.quote:
Nouja ik zei dat mn moeder een foto van de slowcooker had gestuurd, daar is niks aan gelogen.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja, een plaatje van een slowcooker zegt natuurlijk nog niets over de inhoud.
Maar ik neem aan dat het voor jullie dan automatisch om draadjesvlees gaat?
Ik denk dat ze dacht dat ze een kijkje in het binnenste ging krijgen
quote:Op donderdag 1 december 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja, een plaatje van een slowcooker zegt natuurlijk nog niets over de inhoud.
Maar ik neem aan dat het voor jullie dan automatisch om draadjesvlees gaat?
Ik denk dat ze dacht dat ze een kijkje in het binnenste ging krijgen
Je plaatste ditquote:Op donderdag 1 december 2022 13:15 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Nouja ik zei dat mn moeder een foto van de slowcooker had gestuurd, daar is niks aan gelogen.
Mn zus had een foto van de inhoud gemaakt geloof ik, zal ik ff vragen
Van een plaatje van een gesloten slowcooker kan je dat niet opmaken, dus ik nam aan dat dat voor jullie gedeelde kennis was.quote:Op woensdag 30 november 2022 14:49 schreef junkiesietze het volgende:
eten bij moeders, stuurde een foto door van de slowcooker met draadjesvlees erin
Mja, die van mij is meer ingekookt, en een stuk donkerder.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:19 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
zo, hier was ie wel al bijna leeg
Het was ook niet hoe ik het zou maken, en iets te weinig kruiden, mn zus vond het zelfs taaiquote:Op donderdag 1 december 2022 13:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Je plaatste dit
[..]
Van een plaatje van een gesloten slowcooker kan je dat niet opmaken, dus ik nam aan dat dat voor jullie gedeelde kennis was.
[..]
Mja, die van mij is meer ingekookt, en een stuk donkerder.
Een dikke saus die aan het vlees kleeft.
Dit zou ik aan kunnen zien voor goulash.
Meer soepig.
Ook lekker![]()
Zou eten
Ai, da's niet lekker.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:13 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Het was ook niet hoe ik het zou maken, en iets te weinig kruiden, mn zus vond het zelfs taai
JA het klinkt gek maar soms is 3 uur niet eens voldoende en wordt het vanaf 4 uur gaar. Ja dat is erg lang maar zeker bij ' slecht ' vlees krijg je uiteindelijk een lekkerdere stoofpot als het echt heel lang gaart.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ai, da's niet lekker.
Ik had een poosje geleden ook goulash, waarvan het vlees zelfs na 3 uur koken nog niet gaar was![]()
Taai en een hoop bindweefsel.
Dat het al niet lekker sneed, was waarschijnlijk al een voorbode
Kan van een hoop afhangen. Ik heb zelf de beste ervaringen met sucadelappen, is wel wat meer vet, maar eigenlijk altijd boterzacht. Als je bij de supermarkt wat koopt zou ik ook dat aanraden ipv riblappen of magere runderlappen.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:20 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ai, da's niet lekker.
Ik had een poosje geleden ook goulash, waarvan het vlees zelfs na 3 uur koken nog niet gaar was![]()
Taai en een hoop bindweefsel.
Dat het al niet lekker sneed, was waarschijnlijk al een voorbode
Voor stoofpot moet je een vrije dag nemen, lekker laten pruttelen.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:54 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
JA het klinkt gek maar soms is 3 uur niet eens voldoende en wordt het vanaf 4 uur gaar. Ja dat is erg lang maar zeker bij ' slecht ' vlees krijg je uiteindelijk een lekkerdere stoofpot als het echt heel lang gaart.
Idd, meestal maak ik het op zaterdag en snijd ik vrijdag nacht alle groentes etc, leg alle kruides klaar.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:01 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Voor stoofpot moet je een vrije dag nemen, lekker laten pruttelen.
Zo'n luie zondag als je niks moet of wilt
Klopt, maar kan me wel voorstellen dat niet iedereen daar van houdt.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:04 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dat is juist goed. Vet is lekker en je hebt het ook gewoon nodig
Het was idd een riblap.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:00 schreef PS. het volgende:
[..]
Kan van een hoop afhangen. Ik heb zelf de beste ervaringen met sucadelappen, is wel wat meer vet, maar eigenlijk altijd boterzacht. Als je bij de supermarkt wat koopt zou ik ook dat aanraden ipv riblappen of magere runderlappen.
Zeker bij de magere runderlappen doen ze soms maar wat ze hebben liggen aan rundvlees. Heb regelmatig vlees bij de Jumbo die je gewoon als een biefstuk kunt bakken, en dan waarschijnlijk wel goed te kauwen is.
Goed stoofvlees is doorregen, maar ook weer niet de vliezen die je bij riblappen hebt, die zou ik wel echt wegsnijden, die krijg je na 10 uur nog niet mals.
Oh ja. Al was het alleen maar om je eten te kunnen verteren.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:04 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Dat is juist goed. Vet is lekker en je hebt het ook gewoon nodig
Van die trillende glimmende drelletjesquote:Op donderdag 1 december 2022 15:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Oh ja. Al was het alleen maar om je eten te kunnen verteren.
Maar ik ben daar ook niet panisch over, hoor.
Van mij mag er best een randje vet aan zitten.
Maar van lillende stukken vet ga ik dus over mijn nek.
Alleen al het mondgevoel.
En dan de smaak nog. *Ril*
Die jaquote:Op donderdag 1 december 2022 15:27 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Van die trillende glimmende drelletjes
Je hebt gelijk. Kruidnoten zijn het.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:14 schreef SoS87 het volgende:
[..]
Of kruidnoten?![]()
Ik lust allebei wel
quote:Op donderdag 1 december 2022 14:58 schreef golfer het volgende:
Nu: stuke warm Zeeuws spek.
Vanavond: in de oven geroosterde waspeen met knoflook, sjalotten, karwijzaad, honing, balsamico en sesamzaad. Daarbij gebakken kabeljauwhaas en gebraden grote garnalen.
quote:Op donderdag 1 december 2022 17:27 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zelfgemaakte bami met een Hebro kipsate, eitje en ingelegd zuur.
Jammie!!quote:
Klinkt goed! Wat is General Tso Chicken eigenlijk?quote:Op donderdag 1 december 2022 18:39 schreef foodlover het volgende:
Zo General Tso chicken, bok choy met knoflook oestersaus en gestoomde rijst.
Die Hebro-saté is prima, hè? Was vroeger goedkope meuk maar ze zijn van B-merk naar A-merk gegaan.quote:Op donderdag 1 december 2022 17:27 schreef Curiosity het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zelfgemaakte bami met een Hebro kipsate, eitje en ingelegd zuur.
Je herstel is belangrijker. En bij je ouders sterk je aanquote:Op donderdag 1 december 2022 19:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die Hebro-saté is prima, hè? Was vroeger goedkope meuk maar ze zijn van B-merk naar A-merk gegaan.
Wij hadden hutspot met een bal.
Nu mijn derde cappuccino van vandaag![]()
Ik vrees dat ik afgelopen week bij mijn ouders er al een kilo of 5 bij heb zitten![]()
Was er juist 11 afgevallen
Altijd handig om in huis te hebben, de ketjap is ook erg lekker.quote:Op donderdag 1 december 2022 19:02 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die Hebro-saté is prima, hè? Was vroeger goedkope meuk maar ze zijn van B-merk naar A-merk gegaan.
Wij hadden hutspot met een bal.
Nu mijn derde cappuccino van vandaag![]()
Ik vrees dat ik afgelopen week bij mijn ouders er al een kilo of 5 bij heb zitten![]()
Was er juist 11 afgevallen
Het is een gerecht dat bij Amerikaanse Chinese restaurants vaak op de kaart staat. Het is gemarineerde kip(filet) in stukjes, met een bloem of zetmeelcoating, frituren. Vervolgens een sausje van chilipepers (gedroogde) soja, rijstwijn, suiker en dergelijke gebonden.quote:Op donderdag 1 december 2022 18:44 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Klinkt goed! Wat is General Tso Chicken eigenlijk?
quote:Op donderdag 1 december 2022 22:15 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Krokant buikspek, knolselderpuree, spruiten.
Stoofperen met Duitse advocaat toe.
Ah, bedankt! Een soort 'fluweelkip', lekker zacht van structuur.quote:Op donderdag 1 december 2022 22:00 schreef foodlover het volgende:
[..]
Het is een gerecht dat bij Amerikaanse Chinese restaurants vaak op de kaart staat. Het is gemarineerde kip(filet) in stukjes, met een bloem of zetmeelcoating, frituren. Vervolgens een sausje van chilipepers (gedroogde) soja, rijstwijn, suiker en dergelijke gebonden.
Had ook een keer een Duitse advocaat,quote:Op donderdag 1 december 2022 22:15 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Jouw meneer lijkt, wat dat betreft, op mij. Ik haat kluiven ook.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:22 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond voor mij deel 2 van spareribs en rodekoolsalade, voor de heer aan tafel een gepaneerde schnitzel (hij haat kluiven) en een aardappelgratin erbij..
Balen zeg! Hij wil echt niets waar een bot aan zit, zelfs geen lamskoteletjequote:Op vrijdag 2 december 2022 16:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Jouw meneer lijkt, wat dat betreft, op mij. Ik haat kluiven ook.
Ik eet wel vlees met bot maar snij dan alles zoveel mogelijk van het bot af. Zolang ik maar niet met mijn handen hoef te kluiven.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:34 schreef Kanaroe het volgende:
Balen zeg! Hij wil echt niets waar een bot aan zit, zelfs geen lamskoteletje![]()
Hoewel ik tegenwoordig vrij goed het vlees van een hele kip van het bot af kan snijden zonder al te veel moeite, dat lust hij inmiddels wel gelukkig!
Kluiven maakt eten lekkerder vind ik. Vlees met bot is bijna altijd heel mals en zonder kluiven laat je t lekkerste zitten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:22 schreef Kanaroe het volgende:
Vanavond voor mij deel 2 van spareribs en rodekoolsalade, voor de heer aan tafel een gepaneerde schnitzel (hij haat kluiven) en een aardappelgratin erbij..
En met je tanden!quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik eet wel vlees met bot maar snij dan alles zoveel mogelijk van het bot af. Zolang ik maar niet met mijn handen hoef te kluiven.
Sjongejongejongequote:Op vrijdag 2 december 2022 16:48 schreef golfer het volgende:
Ik laat wel eens door B. aan mij kluiven. Daar laat ik het bij.![]()
quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:54 schreef Kanaroe het volgende:
Sjongejongejonge![]()
Vanavond de chinese maaltijd wel met stokjes dan hè!
Holy Molyquote:Op donderdag 1 december 2022 22:15 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Boeit me ook weinig hoorquote:Op donderdag 1 december 2022 20:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je herstel is belangrijker. En bij je ouders sterk je aan
Eens!quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:46 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kluiven maakt eten lekkerder vind ik. Vlees met bot is bijna altijd heel mals en zonder kluiven laat je t lekkerste zitten.
Als kind was ik er al dol op
Karkas bewaren om bouillon van te trekken?quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:34 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Balen zeg! Hij wil echt niets waar een bot aan zit, zelfs geen lamskoteletje![]()
Hoewel ik tegenwoordig vrij goed het vlees van een hele kip van het bot af kan snijden zonder al te veel moeite, dat lust hij inmiddels wel gelukkig!
Ik vries wel eens wat overblijfselen in, maar die kom ik dan een paar maanden te laat weer tegen...quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:23 schreef maily het volgende:
[..]
Karkas bewaren om bouillon van te trekken?
Knap hoor zo snel! Volgens mij kon je met al het voorkoken wel een maand vooruitquote:Op vrijdag 2 december 2022 17:15 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Boeit me ook weinig hoorVoor de meet heb ik het er wel weer vanaf
Vanavond heb ik voor het eerst weer gekookt: hete bliksem met stoofvlees
Eh.. ik ben ook niet beschaafd. Kluif gewoon 3 spareribs in een restaurant (waarom krijg je anders natte doekjes?) en pas als ik klaar ben veeg ik mn toet en handen afquote:Op vrijdag 2 december 2022 21:22 schreef maily het volgende:
[..]
Eens!
Maar dan het liefste thuis .... met geen pottenkijkers en genoeg papier om alles af te vegen
Leuke cake!quote:Op vrijdag 2 december 2022 21:39 schreef ondeugend het volgende:
Ik at
Lasange met courgette.
[ afbeelding ]
En de arretjescake met kruidnoten voor het sinterklaasfeest van morgen lijkt gelukt.
[ afbeelding ]
Ohh die ga ik zondag maken.quote:Op vrijdag 2 december 2022 16:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanmiddag een lekkere pumpkin spice latte gedronken.
Vanavond boerenfriet(patat, lokale saus, gehakt/preimengsel en cheddar). Verder Sinterklaas deel 1 dus vast wat snoepgoed.
Morgen Sinterklaas deel 2; dan speculaasappeltaart met spijs, snoepgoed, stokbrood met kaasjes en na de voetbal nasi met gehaktballen, satéspiesjes, kippenpootjes en saus.
Toe appel-frambozencrumble met ijs en slagroom.
Help, tis weer december
Hoe was het? Lijkt me erg lekker met de Mme Jeanette of Ajuma peper! Hou erg van die fruitig pittige smaak.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:43 schreef Karzai het volgende:
Change of plans, maak een pannetje caribbean kip, van ecologisch gehouden kippetjes met bonen en rijst
[ afbeelding ]
even aanbraden met de kruiden, knoflook, uien en peper, later de tomaten en bonen erbij en drie uur op het laagste pitje laten pruttelen zodat het vlees van de botten valt
[ afbeelding ]
na 2 uurtjes de bonen erbij, nog een uurtje door laten pruttelen
[ afbeelding ]
Uiteindelijke resultaat
[ afbeelding ]
Dat is echt gaaf!quote:Op vrijdag 2 december 2022 23:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kennelijk hoorde ons eigen bier ook nog bij de 1e ganghoe gaaf is dat
Hahaha nee helaasquote:Op zaterdag 3 december 2022 21:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dat is echt gaaf!![]()
Kregen jullie die van 't huis?![]()
Het was heerlijk, ik had er 4 rawit pepertjes in zijn geheel erin gedaan, gerecht was niet pittig, je zou er nog gember of gedroogde abrikozen bij kunnen doen om het fruitig te maken.quote:Op zaterdag 3 december 2022 21:10 schreef foodlover het volgende:
[..]
Hoe was het? Lijkt me erg lekker met de Mme Jeanette of Ajuma peper! Hou erg van die fruitig pittige smaak.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 december 2022 11:29 schreef praadje het volgende:
Ochtend; Volkoren bh met komijnenkaas
Middag; Wat ter tafel komt
Avond; Nog onbekend maar wel een heerlijk zelf gebakken toetje (appel/speculaastaart met spijs)Ziet er lekker uit! De mijne was ook jam. Is echt lekker he, appeltaart met speculaas ipv gewoon koekSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |