SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 0% gewijzigd door Nattekat op 29-11-2022 21:53:53 ]
Veel kouder idd.quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:03 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Kouder dan gemiddeld toch voor december?
Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij is het volgende week constant tussen de -2 en 3 graden.quote:Op dinsdag 29 november 2022 18:26 schreef Elan het volgende:
Valt mee dit weer. Is niet echt koud. Volgende week hopelijk weer wat warmer.
18 graden nog, maar zal ook wel wat afkoelen dan.quote:Op dinsdag 29 november 2022 18:28 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Weet niet hoe het bij jou zit maar bij mij is het volgende week constant tussen de -2 en 3 graden.
Met een gevoelstemperatuur van - 8.
In Qatar?quote:Op dinsdag 29 november 2022 18:34 schreef Salina het volgende:
29 graden overdag en 25 graden 's nachts.
Niets te klagen.
Alleen die vieze zweetkleren.![]()
Uiteraard gaat het zachte weer winnen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 19:59 schreef INViCTuS het volgende:
Wedden dat de zachte lucht weer gaat winnen. Elke keer zo
[ twitter ]
Ook niet erg. Er staat nu 2-4 graden. Dat noem ik ook geen winter en heb dan liever 8-10 graden. Grijs is het waarschijnlijk toch wel. Vriesweer en vorst is ook goedquote:Op dinsdag 29 november 2022 21:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het zachte weer winnen.
Vietnam.quote:
Oh sorry. Ehm... wat zeiden we dan ook alweer.... ehh.... ff denken..... ohja:quote:
De maand voor en na 20 december zijn nooit echt licht, zelfs op dagen als dezequote:Op woensdag 30 november 2022 11:44 schreef Pisces29 het volgende:
Vandaag wederom een zonnige / lichte dag.
Gewoon blauwe lucht en een flauw zonnetje nuquote:Op woensdag 30 november 2022 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De maand voor en na 20 december zijn nooit echt licht, zelfs op dagen als deze
Op welke termijn? Ik zie nu op knmi dat dit weekend koud en grijs wordt.quote:
Begin december wel kans op nachtvorst.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Op welke termijn? Ik zie nu op knmi dat dit weekend koud en grijs wordt.
Zolang de zon maar schijnt ben ik tevreden.
Verderop misschien sneeuwkansen.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot half december saai grijs weertje zo te zien met een graad of 2-4 overdag en lichte vorst 's nachts.niet echt spannend.
Ik hou daar dus wel van. Decemberquote:Op woensdag 30 november 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Tot half december saai grijs weertje zo te zien met een graad of 2-4 overdag en lichte vorst 's nachts.niet echt spannend.
Die temperatuur vind ik prima maar dat grijze weer wat minder.quote:Op woensdag 30 november 2022 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Wat bijzonder en bijzonder mooiquote:
Land ontwrichtende sneeuw zou wel weer een keertje leuk zijn eerlijk gezegd (mede omdat ik dan met 10 minuutjes glibberen al wandelend alsnog op mijn werk ben)quote:Op woensdag 30 november 2022 13:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort kaartjes zijn altijd weer leuk, maar goed de verspreiding van de pluimen na sinterklaas zijn nog te groot om hier echt voor te hypen nu
Bij een code rood blijf ik thuis.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Land ontwrichtende sneeuw zou wel weer een keertje leuk zijn eerlijk gezegd (mede omdat ik dan met 10 minuutjes glibberen al wandelend alsnog op mijn werk ben)
Laatste was in 2010, dus mag idd wel weer eens.quote:Op woensdag 30 november 2022 15:03 schreef TLC het volgende:
Ik hoop zo dat we weer eens een Witte Kerst krijgen![]()
![]()
Het is weer eens hoog tijd voor een code rood snil des doods.quote:Op woensdag 30 november 2022 13:13 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit soort kaartjes zijn altijd weer leuk, maar goed de verspreiding van de pluimen na sinterklaas zijn nog te groot om hier echt voor te hypen nu
Hij loopt weerquote:Op woensdag 30 november 2022 18:22 schreef Momo het volgende:
[..]
450 cm sneeuw, dat is echt fantastisch!
Vandaag is een mooie dag.quote:Op donderdag 1 december 2022 07:40 schreef INViCTuS het volgende:
1 december, dus over 3 maand begint de lente alweer
Grijs en regenquote:Op donderdag 1 december 2022 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dank u Amerikaans Sinterklaasje!
Verwacht er weinig van, amper neerslagsignalen bij andere modellen.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik verwacht sowieso weinig van de Sint, bennie liev geweest dus ik schuif alle sneeuw naar Nattekatquote:Op donderdag 1 december 2022 12:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Verwacht er weinig van, amper neerslagsignalen bij andere modellen.
Hier alleen regen.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:22 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vandaag weer een lichte dag.quote:
Vandaag nog even genieten voor het weer een hele maand donker wordt.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Vandaag weer een lichte dag.Ik kijk zelden vooruit.
cLiMaTe ChAnGe.quote:Op dinsdag 29 november 2022 17:00 schreef aloa het volgende:
[..]
Veel kouder idd.
Dit zie je niet vaak in december.
Laagjesquote:Op donderdag 1 december 2022 20:02 schreef Bocaj het volgende:
Winterjasje maar eens opzoeken en aandoen...
Elke dag thuis komen met een eerste laag die drijfnat is geworden door het gebrek aan verse luchtquote:Op donderdag 1 december 2022 20:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laagjes![]()
Al 12-15 jaar geen echte winterjas. bevalt prima
quote:Op donderdag 1 december 2022 20:20 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Laagjes![]()
Al 12-15 jaar geen echte winterjas. bevalt prima
Ik heb nog iets van een 'tussen-jas' die in het najaar nog redelijk warm is...quote:Op donderdag 1 december 2022 20:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag thuis komen met een eerste laag die drijfnat is geworden door het gebrek aan verse lucht
Ik heb een best wel dure hardshell die prima functioneertquote:Op donderdag 1 december 2022 20:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elke dag thuis komen met een eerste laag die drijfnat is geworden door het gebrek aan verse lucht
Wel even naar de Alpen verhuizen hè. Hier in Nederland is het natuurlijk, grijs, mistig en motregen.quote:
Als er iets bestond dat even luchtig is als een shirt, maar wel gewoon warm houdt in de kou, zou ik een stuk minder een hekel aan kou hebben.quote:Op donderdag 1 december 2022 20:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik heb een best wel dure hardshell die prima functioneert
Grijs, winderig, drie graden. Ergste weerbeeld wat je kan hebben in de winter.quote:
En voor het gevoel onder nul.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Grijs, winderig, drie graden. Ergste weerbeeld wat je kan hebben in de winter.
je wordt oudquote:
Je buurman ruikt hetquote:winderig
Koele kikker ben jequote:drie graden
Je mist 'regen': dan was het nog ergerquote:Ergste weerbeeld wat je kan hebben in de winter.
Ik word gewoon gepestquote:Op vrijdag 2 december 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
je wordt oud
[..]
Je buurman ruikt het
[..]
Koele kikker ben je
[..]
Je mist 'regen': dan was het nog erger
Dat kan ook beter zijn dan dit. je kan dan opklaringen hebben en het is dan niet zo kansloos koud. Dit is gewoon zielig en triest tegelijk. Gelukkig geen mist, dan was het nog erger geweest.quote:Op vrijdag 2 december 2022 13:53 schreef aloa het volgende:
Wees blij dat we geen west circulatie hebben...
Het hikt al dagen net tegen de mist aan. Aan het begin van de week was het zicht zelfs bijna de hele dag 100 meter.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:05 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat kan ook beter zijn dan dit. je kan dan opklaringen hebben en het is dan niet zo kansloos koud. Dit is gewoon zielig en triest tegelijk. Gelukkig geen mist, dan was het nog erger geweest.
Dat was echt verschrikkelijk.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het hikt al dagen net tegen de mist aan. Aan het begin van de week was het zicht zelfs bijna de hele dag 100 meter.
Ik vind het vooral verschrikkelijk dat mijn vooruit iedere keer heel erg beslaat aan de binnenkantquote:
Dat is lastig idd.quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het vooral verschrikkelijk dat mijn vooruit iedere keer heel erg beslaat aan de binnenkant
Glenn Helder is altijd het zonnetje in huis!quote:Op vrijdag 2 december 2022 14:41 schreef Dagoduck het volgende:
In Den Helder gewoon zon hoor, net als de afgelopen dagen.
Ardennen is dichterbij met sneeuwquote:Op donderdag 1 december 2022 22:47 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wel even naar de Alpen verhuizen hè. Hier in Nederland is het natuurlijk, grijs, mistig en motregen.
Ja, want dit kansloze gedoe heb je ook niks aan. Donkergrijs en 1-2 graden. Kou liefhebbers blij? Blij met wat? Doe mij dan maar dubbele cijfers want dit is echt deprimerend als de lampen overdag al zowat aan moeten.quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:54 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Doe mij de controle-run maar.![]()
Ze moeten leren kiezenquote:Op zaterdag 3 december 2022 09:41 schreef aloa het volgende:
De controle is weer normaal.
[ afbeelding ]
Nee, mist is net als sneeuw heeeerlijk. Het dempt de geluiden, net alsof je ergens achteraf woontquote:
Ik bedoelde het ook enigszins sarcastisch.quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:16 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee, mist is net als sneeuw heeeerlijk. Het dempt de geluiden, net alsof je ergens achteraf woont
Ja, ik ben blij. Koud is koud. Alles vanaf een graad of vijf en lager vind ik fijn. Liefst sneeuw en ijs maar met vijf graden ben ik ook blij. Met vijf graden voelt het als winter met 10 graden of hoger niet. Ik vind kou een fijn gevoel, fris, schoon, geen idee hoe ik het het beste kan noemen. Weet alleen dat ik er van houd. Maar als je niet van kou houd snap ik dat dit voelt als nutteloze kou, want het levert geen sneeuw of ijs opquote:Op zaterdag 3 december 2022 09:38 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, want dit kansloze gedoe heb je ook niks aan. Donkergrijs en 1-2 graden. Kou liefhebbers blij? Blij met wat? Doe mij dan maar dubbele cijfers want dit is echt deprimerend als de lampen overdag al zowat aan moeten.
Sneeuwkansen zijn er overigens ook nog steeds. Het zwabbert nogal.
Misschien is emigreren naar Barrow een idee?quote:Op zaterdag 3 december 2022 10:21 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij. Koud is koud. Alles vanaf een graad of vijf en lager vind ik fijn. Liefst sneeuw en ijs maar met vijf graden ben ik ook blij. Met vijf graden voelt het als winter met 10 graden of hoger niet. Ik vind kou een fijn gevoel, fris, schoon, geen idee hoe ik het het beste kan noemen. Weet alleen dat ik er van houd. Maar als je niet van kou houd snap ik dat dit voelt als nutteloze kou, want het levert geen sneeuw of ijs op
Het heeft zeker watquote:Op zaterdag 3 december 2022 10:21 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Ja, ik ben blij. Koud is koud. Alles vanaf een graad of vijf en lager vind ik fijn. Liefst sneeuw en ijs maar met vijf graden ben ik ook blij. Met vijf graden voelt het als winter met 10 graden of hoger niet. Ik vind kou een fijn gevoel, fris, schoon, geen idee hoe ik het het beste kan noemen. Weet alleen dat ik er van houd. Maar als je niet van kou houd snap ik dat dit voelt als nutteloze kou, want het levert geen sneeuw of ijs op
Nog liever naar Alert.quote:Op zaterdag 3 december 2022 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien is emigreren naar Barrow een idee?
Wie weet ooitquote:Op zaterdag 3 december 2022 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Misschien is emigreren naar Barrow een idee?
Er heerst een poolklimaat en de minimumtemperatuur is 324 dagen per jaar onder het vriespunt. Van 10 mei tot 2 augustus gaat de zon niet onder en tussen 18 november en 24 januari komt zij niet opquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:29 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Wie weet ooitqua klimaat echt iets voor mij, maar ben niet zo’n emigratie-type
Je moet er van houden inderdaadquote:Op zaterdag 3 december 2022 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Er heerst een poolklimaat en de minimumtemperatuur is 324 dagen per jaar onder het vriespunt. Van 10 mei tot 2 augustus gaat de zon niet onder en tussen 18 november en 24 januari komt zij niet op
dat lijkt mij nou echt precies niks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |