Ik neem aan dat je dat juist juridisch uitsluit en dichtmetselt, als je verstand hebt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat als je een bedrijf koopt dat inclusief uitstaande vorderingen en dus ook risicos is.
The good and the bad. En aansprakelijkheid zal daar ook in zitten.
De zaak zal toch tegen Twitter zijn? Wie is de baas van die toko?quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:36 schreef loveli het volgende:
[..]
Doe ff onderbouwing dat Musk daar iets mee mag doen, juridisch. Koopcontract waarin alle lopende rechtszaken ook zijn aangekocht en aansprakelijkheid is overgenonen, bijvoorbeeld.
Je hebt het over Apple. Die hebben geen alternatief nodig. Twitter heeft Apple daarentegen wel nodig aangezien ze diep in de schulden zitten en nog grotere verliezen maken sinds de overname.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Die komen gewoon weer terug hoor, er zijn namelijk geen alternatieven.
Apple is bezorgder over haar reputatie. Musk moet eerst zorgen dat die niet in gevaar komt. En tot nu toe lijkt die zorg van zijn klanten hem geen flikker te interesseren.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor adverteren op Twitter? Uh... Facebook? Instagram? TikTok? Spotify? YouTube? Er zijn zoveel platformen met grote aantallen gebruikers. Twitter is niet eens bijzonder groot, met rond de 250 miljoen actieve gebruikers. Lijkt me echt niet het einde van de wereld om 'm over te slaan als groot bedrijf.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Twitter probeert geloof ik een Truth Social kloon te wordenquote:Op dinsdag 29 november 2022 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor adverteren op Twitter? Uh... Facebook? Instagram? TikTok? Spotify? YouTube? Er zijn zoveel platformen met grote aantallen gebruikers. Twitter is niet eens bijzonder groot, met rond de 250 miljoen actieve gebruikers. Lijkt me echt niet het einde van de wereld om 'm over te slaan als groot bedrijf.
Volgens Musk zelf waren er nota bene ook nog eens veel meer bots dan Twitter had aangegeven.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is geen alternatief voor adverteren op Twitter? Uh... Facebook? Instagram? TikTok? Spotify? YouTube? Er zijn zoveel platformen met grote aantallen gebruikers. Twitter is niet eens bijzonder groot, met rond de 250 miljoen actieve gebruikers. Lijkt me echt niet het einde van de wereld om 'm over te slaan als groot bedrijf.
De voorbeelden die je noemt zijn geen Twitter-alternatieven.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het gaat er als adverteerder toch alleen maar om dat je je boodschap gehoord krijgt? Wat kan jou het schelen of dat nou via YouTube of Reddit gaat.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:32 schreef YStec het volgende:
[..]
De voorbeelden die je noemt zijn geen Twitter-alternatieven.
Facebook heeft een nare connotatie voor velen, is bedoeld voor vrienden (Twitter kun je willekeurig mensen volgen waar je interesse in hebt), niet bedoeld voor even snelle berichten (sowieso verneukt Facebook de timeline geloof ik ik), heeft Facebook geen celebrities/belangrijke mensen en organisaties zoals Twitter ze heeft, velen volgen het nieuws via Twitter...
Instagram is plaatjes, YouTube en TikTok zijn video's, Spotify is muziek... Geen Twitter-alternatieven.
Het kan snel veranderen though, Mastodon en Post.news kunnen plotseling viraal gaan.
Facebook staat er slechter voor dan Twitter onderhand “meta”..quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me dat serieus af, hoor. De site kabbelt voort en er gebeurt eigenlijk niks. De echte groei is er al jaren uit.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Twitter is juist enorm trending en the place to be.
De grote vraag is, is het huidge Twitter een feature of is het een product? Musk vind dat het huidige Twitter een feature is en dat er veel potentie en groei te behalen valt op andere vlakken.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vraag me dat serieus af, hoor. De site kabbelt voort en er gebeurt eigenlijk niks. De echte groei is er al jaren uit.
Ooh, op die fiets...quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar het gaat er als adverteerder toch alleen maar om dat je je boodschap gehoord krijgt? Wat kan jou het schelen of dat nou via YouTube of Reddit gaat.
Nee, het argument was "de adverteerders komen wel terug, want er is toch geen alternatief". Maar ik denk dat dat wel meevalt. Genoeg andere plekken waar je je reclame kwijt kan als bedrijf, en op veel van die plekken zijn er ook nog meer mensen dan op Twitter.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:45 schreef YStec het volgende:
[..]
Ooh, op die fiets...
Ik dacht dat het meer ging om een alternatief voor Twitter dan een alternatief voor adverteerders..
Prima als er andere belangen meespelen maar laten we niet doen alsof die bedrijven zogenaamd het juiste willen doen.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, het argument was "de adverteerders komen wel terug, want er is toch geen alternatief". Maar ik denk dat dat wel meevalt. Genoeg andere plekken waar je je reclame kwijt kan als bedrijf, en op veel van die plekken zijn er ook nog meer mensen dan op Twitter.
Er is ook heel erg veel potentie voor Twitter...quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:44 schreef Rnie het volgende:
[..]
De grote vraag is, is het huidge Twitter een feature of is het een product? Musk vind dat het huidige Twitter een feature is en dat er veel potentie en groei te behalen valt op andere vlakken.
Zoals bijvoorbeeld de huidig zittende president van de VS bannen?quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:55 schreef YStec het volgende:
Probleem is alleen de aanpak, eh... Verstandige aanpak zou zijn om politiek er niet al te veel bij te betrekken, omdat je daarmee in de huidige maatschappij dat verdeelt en gepolariseerd is al per definitie een grote groep mensen wegjaagt. En als je dan toch nog politieke onderwerpen wil aanpakken, moet je dat genuanceerd en gericht aanpakken, en niet met de botte bijl erin...
Apple's anti-steering regels en de jarenlange right to repair rechtzaken laten zien wat voor bedrijf Apple is. Een walled garden company waar alles mag, maar op onze manier. De consument denkt vrijheid te hebben, maar onderaan de streep zitten ze opgesloten.quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:54 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Prima als er andere belangen meespelen maar laten we niet doen alsof die bedrijven zogenaamd het juiste willen doen.
Als er van één bedrijf een vrijwel oneindige hoop stront te vinden m.b.t. omgaan met hun medewerkers dan is het Apple wel.
En dan zou je nog een relaas kunnen overwegen over de volledig gesloten appstore wat voor zowel aanbieders als gebruikers ook niet bepaald ideaal is.
Al zou Apple de kutste producten maken, wat heeft de bedrijfsvoering en de manier waarop Apple zaken doet in godsnaam te maken met wel of niet adverteren op een platform?quote:Op dinsdag 29 november 2022 11:58 schreef Rnie het volgende:
[..]
Apple's anti-steering regels en de jarenlange right to repair rechtzaken laten zien wat voor bedrijf Apple is. Een walled garden company waar alles mag, maar op onze manier. De consument denkt vrijheid te hebben, maar onderaan de streep zitten ze opgesloten.
Hoe Apple dat voor elkaar heeft weten te boksen is verbluffend briljant.
Geen enkel probleem, zolang we niet doen alsof Apple het doet vanwege reputatieschade o.i.d.quote:Op dinsdag 29 november 2022 12:03 schreef YStec het volgende:
Het gaat er bij mij gewoon niet in wat nou het probleem is dat een bedrijf gewoon niet meer wil adverteren op Twitter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |