https://www.nrc.nl/nieuws(...)tal-7231492-a1033891quote:Op zondag 27 november 2022 18:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Niet na een wedstrijd van Marokko (land X) tegen België (land Y) in Qatar (land Z).
Er komen officieel zelfs al jaren geen supporters van beide partijen in elkaars stad tijdens een onderlinge wedstrijd…quote:Op zondag 27 november 2022 18:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee daar zorgt de ME wel voor dat die elkaar niet tegenkomen met verplichte combiregeling.
Ja, precies mijn punt.quote:Op zondag 27 november 2022 18:37 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik begrijp de onderbuikreactie daarbij wel hoor, maar het blijft een feit dat het dan 'gewoon' Belgen zijn. Of iemand nu wel of niet van ons land houdt of zich nu wel of niet schaamt voor eigen land, of die nu wel niet 'succesvol' is of wel of niet iets bijdraagt aan de maatschappij. Als je die nationaliteit hebt, heb je die nationaliteit. Het is een semantische discussie.
Omdat dat telkens rellen is.quote:Op zondag 27 november 2022 18:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er komen officieel zelfs al jaren geen supporters van beide partijen in elkaars stad tijdens een onderlinge wedstrijd…
Och ja, voetballen met kransen, een beetje rellen omdat je clubbie gewonnen heeft, gewoon per definitie de wet willen overtreden moet allemaal maar kunnen omdat "jongeren"... Gewoon een beetje bagatelliseren en klaar.quote:Op zondag 27 november 2022 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, nog steeds jongeren. Nogmaals, ik begrijp je woede en die deel ik ook nog eens. Dan nog zijn het jongeren die nu denken stoer te zijn. Neemt niet weg dat dit natuurlijk van de idioten is. Ja het zijn jongeren met een bepaalde komaf, dat is een feit. Zonder die komaf had het waarschijnlijk niet gebeurd, en ja, jongeren in groepsverband zijn kk irritant.
Maar wat wil je eigenlijk, dat we ze nu allemaal het land uit gooien?
Ik zeg nergens dat het allemaal maar moet kunnen, lampie.quote:Op zondag 27 november 2022 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Och ja, voetballen met kransen, een beetje rellen omdat je clubbie gewonnen heeft, gewoon per definitie de wet willen overtreden moet allemaal maar kunnen omdat "jongeren"... Gewoon een beetje bagatelliseren en klaar.
Het begrip ‘zijn’ is in dit geval echter zeer relatief. Zo ‘is’ het dus niet. Je moet wel erg veel vertrouwen in papier hebben als je wil geloven dat deze uitleg iets oplost. Dan kan je ook gewoon op papier vaststellen dat deze onlusten nooit hebben plaatsgehad.quote:Op zondag 27 november 2022 18:41 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad papier. Maar zo is het wel, of ze het leuk vinden of niet.
Ik ben ook Nederlander, maar wil dat stiekem liever ook niet zijn. Stel kutcalvinisten met voc mentaliteit.
Hoe weet je dat zo zeker sta je erbij ofzo? Het zijn echt niet alleen maar pubers ook genoet 'volwassenen'quote:Op zondag 27 november 2022 18:41 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, nog steeds jongeren. Nogmaals, ik begrijp je woede en die deel ik ook nog eens. Dan nog zijn het jongeren die nu denken stoer te zijn. Neemt niet weg dat dit natuurlijk van de idioten is. Ja het zijn jongeren met een bepaalde komaf, dat is een feit. Zonder die komaf had het waarschijnlijk niet gebeurd, en ja, jongeren in groepsverband zijn kk irritant.
Maar wat wil je eigenlijk, dat we ze nu allemaal het land uit gooien?
Moet je van je land houden dan? Waar staat dat in de wet?quote:Op zondag 27 november 2022 18:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Het begrip ‘zijn’ is in dit geval echter zeer relatief. Zo ‘is’ het dus niet. Je moet wel erg veel vertrouwen in papier hebben als je wil geloven dat deze uitleg iets oplost. Dan kan je ook gewoon op papier vaststellen dat deze onlusten nooit hebben plaatsgehad.
Wat dat betreft zou je andere punt ook geen enkel probleem moeten zijn volgens je eigen uitleg. Wat belet je weg te gaan en een andere nationaliteit aan te nemen?
desondanks rellenquote:Op zondag 27 november 2022 18:44 schreef Nober het volgende:
[..]
Nee daar zorgt de ME wel voor dat die elkaar niet tegenkomen met verplichte combiregeling.
Tuurlijk, het punt komt je niet uit. Juist door die rellen is dat allemaal niet meer mogelijk.quote:Op zondag 27 november 2022 18:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Het ligt iets genuanceerder, maar dit topic gaat over de situatie na Marokko - België…
Waar zeg ik dat? Stropop.quote:Op zondag 27 november 2022 18:48 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Moet je van je land houden dan? Waar staat dat in de wet?
Sterker. Voetbalrellen zijn heel lang een autochtone hobby geweest.quote:Op zondag 27 november 2022 18:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tuurlijk, het punt komt je niet uit. Juist door die rellen is dat allemaal niet meer mogelijk.
Wat denk je van gewoon de lange lat er overheen, oppakken en opsluiten? Is dat nou echt zo ingewikkeld?quote:Op zondag 27 november 2022 18:47 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zeg nergens dat het allemaal maar moet kunnen, lampie.
Nogmaals, wat wil jij dan?
Je mag van mij uren met met me in discussie gaan over dat onderwerp, maar hier lijkt het me niet de juiste plek…quote:Op zondag 27 november 2022 18:49 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Tuurlijk, het punt komt je niet uit. Juist door die rellen is dat allemaal niet meer mogelijk.
Je moet je onderdeel van de culturele groep voelen, dat is niet hetzelfde als houden van. Je kan nog steeds kritisch staan tegenover de groep.quote:
Ook dat klopt niet, kijk maar eens naar de samenstellingen van diverse supportersgroepen van de grote clubs…quote:Op zondag 27 november 2022 18:50 schreef riazop het volgende:
[..]
Sterker. Voetbalrellen zijn heel lang een autochtone hobby geweest.
Waar zeg ik dat ik iets op wil lossen? Het is wat het is. Red_85 heeft het over "echte" Europeanen, wie moeten dat precies voorstellen?quote:Op zondag 27 november 2022 18:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Het begrip ‘zijn’ is in dit geval echter zeer relatief. Zo ‘is’ het dus niet. Je moet wel erg veel vertrouwen in papier hebben als je wil geloven dat deze uitleg iets oplost. Dan kan je ook gewoon op papier vaststellen dat deze onlusten nooit hebben plaatsgehad.
Had ik ook bijna gedaan.quote:Op zondag 27 november 2022 18:47 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Wat dat betreft zou je andere punt ook geen enkel probleem moeten zijn volgens je eigen uitleg. Wat belet je weg te gaan en een andere nationaliteit aan te nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |