Nee, De teugels wat betreft vrijheid van meningsuiting worden wat gevierd, plus de toekomstige uitrol van meerdere features. Alleen de weg daarnaartoe is 18 deeltjes waard.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Is er echt zoveel ophef en gedoe gaande? Ik heb het niet gevolgd, gebruik Twitter wel, en heb echt totaal nul komma nul verschil in het gebruik ten opzichte van een week of een maand of een jaar geleden
Al die verschillende mensen hebben hetzelfde gedachtengoed?quote:Op zondag 27 november 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
Men wil het liefst een personeelsbestand met zoveel mogelijk geslachten, huidskleuren en seksuele oriëntaties, dat moet voor de 'diversiteit' zorgen. Niet verschillende opvattingen of inzichten.
Er is vooral een hoop gebeurd bij Twitter intern. Als in: er werkt nu nog maar een fractie van de mensen die er een maand geleden werkten. En een hoop adverteerders hebben hun handen er vanaf getrokken.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Is er echt zoveel ophef en gedoe gaande? Ik heb het niet gevolgd, gebruik Twitter wel, en heb echt totaal nul komma nul verschil in het gebruik ten opzichte van een week of een maand of een jaar geleden
Duidelijk, even de wekker zetten om in deeltje 35 ofzo nog eens te kijkenquote:Op zondag 27 november 2022 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is vooral een hoop gebeurd bij Twitter intern. Als in: er werkt nu nog maar een fractie van de mensen die er een maand geleden werkten.
Verder hebben ze wat aangekloot met blauwe vinkjes, maar dat is alweer teruggedraaid. Er zijn wat mensen vertrokken en wat mensen ge-unbanned. Maar qua website zelf is er eigenlijk niks gebeurd nog. Er zijn wel een hoop vage plannen, maar niks daarvan is nog daadwerkelijk uitgerold.
Ik heb meer het idee dat het een hoop geschreeuw is.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Ja gek is dat hé, mensen met verschillende kleurtjes hebben niet per se verschillende opvattingenquote:Op zondag 27 november 2022 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Al die verschillende mensen hebben hetzelfde gedachtengoed?
Bedrijven stoppen met adverteren omdat ze hun advertentie-tweets niet tussen hatespeech-berichten willen zien staan. Dat gaven ze zelf aan.quote:Op zondag 27 november 2022 12:49 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat het een hoop geschreeuw is.
Wat me wel opvalt , en niet alleen bij Twitter , dat als je een 'verkeerde' mening heb , dat je dan gecanceld moet worden , adverteerders benaderen om maar te stoppen met te adverteren want , zijn / haar mening staat me niet aan.
Wat is het probleem van diversiteit promoten dan precies?quote:Op zondag 27 november 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja gek is dat hé, mensen met verschillende kleurtjes hebben niet per se verschillende opvattingenWie had dat gedacht
Wat ook niet helpt is dat er zoveel mensen weg zijn bij Twitter dat bedrijven moeite hebben met überhaupt contact te krijgen. In meerdere berichten die hier zijn geplaatst klagen zowel bedrijven als overheden dat ze hun contactpersoon bij Twitter niet meer kunnen bereiken.quote:Op zondag 27 november 2022 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bedrijven stoppen met adverteren omdat ze hun advertentie-tweets niet tussen hatespeech-berichten willen zien staan. Dat gaven ze zelf aan.
Eigenlijk wel. Tenminste als dat een doel op zich wordt. Dat je gaat denken: ‘10% van de inwoners in Nederland is afkomstig uit Zuid-Oost Azië en dus moeten we zorgen dat tussen de 9-11% van ons personeel die achtergrond heeft.quote:Op zondag 27 november 2022 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is negatief?Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusiviteit is slecht?
het gerucht gaat dat Musk Twitter als "basis" voor zijn alles in een app heeft gekocht, dus eerst alles afbreken en dan in eigen image weer opbouwen. Nou ja, we gaan het zienquote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Precies.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Dat staat er toch? Het leidt niet automatisch tot verschillende inzichten.quote:Op zondag 27 november 2022 12:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is het probleem van diversiteit promoten dan precies?
Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat Milano denkt: ‘verdomme, bij Tesla maken ze wel veel betere EV’s’, om stiekem die Tesla weer te gaan rijden. Als ze daar 10 dagen mee wacht is iedereen die tweet ook weer vergeten, dus maakt het uit.quote:Op zondag 27 november 2022 12:46 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me af of Volkswagen uitmaken voor nazi-bedrijf de manier is om het bedrijf weer op Twitter te laten adverteren.
Dat riep hij inderdaad in het voorjaar. Maar waarom zouden de mensen die er werkten dat niet kunnen? Waarom moet iedereen weg? Hij had ook gewoon een nieuwe visie kunnen opstellen en kijken wie en wat er nodig is om zoiets voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 27 november 2022 12:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
het gerucht gaat dat Musk Twitter als "basis" voor zijn alles in een app heeft gekocht, dus eerst alles afbreken en dan in eigen image weer opbouwen. Nou ja, we gaan het zien
Ik had het verkeerd gelezen, excuus. Maar veel verschillende mensen met verschillende achtergronden maakt de kans op verschillende inzichten en meningen verkrijgen uiteraard een heel stuk groter.quote:Op zondag 27 november 2022 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Het leidt niet automatisch tot verschillende inzichten.
Dat hele verhaal rondom de X-app is sowieso nogal warrig. De aankoop van Twitter zou het verschijnen ervan 3 tot 5 jaar naar voren halen, aldus Musk. En dat is dan 44 miljard waard? Zo'n 10 miljard per jaar? Silicon Valley startups kunnen een aardig hoge burn-rate hebben, maar dit is wel uitzonderlijk veel geld. Het ontwikkelen van bv. de iPhone kostte naar verluid minder dan 5 miljard.quote:Op zondag 27 november 2022 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat riep hij inderdaad in het voorjaar. Maar waarom zouden de mensen die er werkten dat niet kunnen? Waarom moet iedereen weg? Hij had ook gewoon een nieuwe visie kunnen opstellen en kijken wie en wat er nodig is om zoiets voor elkaar te krijgen.
De unieke positie in de wereld? Overheidsinstanties, bekende figuren, de Amerikaanse president, senatoren, de NLse minister president, het opperhoofd van Iran, lokale overheden, etc... ze gebruiken allemaal Twitter voor hun officiele communicatie. Toch wel uniek.quote:Op zondag 27 november 2022 13:26 schreef Tijn het volgende:
Extra bijzonder is inderdaad dat Musk dat bedrag blijkbaar niet voor het personeel van Twitter heeft betaald, want die zijn allemaal de laan uitgestuurd. Dus waarvoor dan wel? De ~200 miljoen actieve gebruikers? Het serverpark?
Ook een regel verder gelezen dan je links/rechts stokpaardje?quote:Op zondag 27 november 2022 11:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daar zitten elementen van wokeness in, dat is gewoon een juiste constatering.
[..]
Klopt, dat is ook de conclusie van bijvoorbeeld AllSides, Ad Fontes Media en Media Bias/Fact Check .
Het past niet in je straatje en dan steek je je kop maar in het zand.quote:Bias Rating: LEFT
Factual Reporting: HIGH
Country: USA (44/180 Press Freedom)
Media Type: Magazine
Traffic/Popularity: High Traffic
MBFC Credibility Rating: HIGH CREDIBILITY
Iets van respect hebben voor je personeel is natuurlijk de eerste stap richting communismequote:Op zondag 27 november 2022 13:36 schreef livelink het volgende:
Je kunt mij veel wijsmaken, maar niet dat het klakkeloos ontslaan van mensen getuigt van goed leiderschap. En het gemak waarmee de Musk-fans al het ontslagen personeel ook direct kwalificeert als luie nietsnutten die het verdiend hebben om op zo'n manier behandeld te worden vind ik stuitend.
Wat Musk doet lijkt op een sociaal onethisch experiment waar hij zelf ongelooflijk veel lol aan beleeft, zonder dat het hem iets kan schelen wat de gevolgen zijn voor de mensen die het betreft.
Waarom dit hier ontaardt in een rechts/links-discussie begrijp ik al helemaal niet.
Wat ontkracht dit aan het punt dat ik maakte, namelijk dat het een links en progressief georiënteerde bron is? Dat de berichtgeving vaak feitelijk is doet daar niets aan af. Je kunt berichtgeving hebben die in principe feitelijk is maar selectief samengesteld vol met geladen taalgebruik. Het kan zelfs een propagandistisch karakter hebben, met als bedoeling de opinie van de lezer te beïnvloeden. Kortom, ik weet heel goed waar ik het over heb, dit waar jij lijkt te denken dat eventuele feitelijkheid in berichtgeving, de vooringenomenheid wel zal weghalen. Maar zo werkt het dus net niet. Ik zou al deze concepten nog eens even goed bestuderen als ik jou was.quote:Op zondag 27 november 2022 13:37 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ook een regel verder gelezen dan je links/rechts stokpaardje?
[..]
Het past niet in je straatje en dan steek je je kop maar in het zand.
Het ontslaan van mensen bij een bedrijf na een overname en/of re-organisatie is helemaal niet vreemd. En bij Twitter was daar ook genoeg reden voor. Ik snap daarom ook niet waarom dit nu tot zoveel ophef leidt.quote:Op zondag 27 november 2022 13:36 schreef livelink het volgende:
Je kunt mij veel wijsmaken, maar niet dat het klakkeloos ontslaan van mensen getuigt van goed leiderschap. En het gemak waarmee de Musk-fans al het ontslagen personeel ook direct kwalificeert als luie nietsnutten die het verdiend hebben om op zo'n manier behandeld te worden vind ik stuitend.
Wat Musk doet lijkt op een sociaal onethisch experiment waar hij zelf ongelooflijk veel lol aan beleeft, zonder dat het hem iets kan schelen wat de gevolgen zijn voor de mensen die het betreft.
Waarom dit hier ontaardt in een rechts/links-discussie begrijp ik al helemaal niet.
Selectieve informatiegaringquote:Op zondag 27 november 2022 14:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat ontkracht dit aan het punt dat ik maakte, namelijk dat het een links en progressief georiënteerde bron is? Dat de berichtgeving vaak feitelijk is doet daar niets aan af. Je kunt berichtgeving hebben die in principe feitelijk is maar selectief samengesteld vol met geladen taalgebruik. Het kan zelfs een propagandistisch karakter hebben, met als bedoeling de opinie van de lezer te beïnvloeden. Kortom, ik weet heel goed waar ik het over heb, dit waar jij lijkt te denken dat eventuele feitelijkheid in berichtgeving, de vooringenomenheid wel zal weghalen. Maar zo werkt het dus net niet. Ik zou al deze concepten nog eens even goed bestuderen als ik jou was.
[..]
Het ontslaan van mensen bij een bedrijf na een overname en/of re-organisatie is helemaal niet vreemd. En bij Twitter was daar ook genoeg reden voor. Ik snap daarom ook niet waarom dit nu tot zoveel ophef leidt.
voorbeelden graag van 'hate-speech' Twitter wat niet verwijderd is / wordt.quote:Op zondag 27 november 2022 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bedrijven stoppen met adverteren omdat ze hun advertentie-tweets niet tussen hatespeech-berichten willen zien staan. Dat gaven ze zelf aan.
Dat er een of andere groep een briefje heeft gestuurd heeft bij bedrijven van die grootte niet direct effect. Het is voor Musk een handige stok om de hond mee te slaan, meer niet.
Dat ben ik zowaar met je eensquote:Op zondag 27 november 2022 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik had het verkeerd gelezen, excuus. Maar veel verschillende mensen met verschillende achtergronden maakt de kans op verschillende inzichten en meningen verkrijgen uiteraard een heel stuk groter.
Ontslag na reorganisatie is iets heel anders dan direct na binnenkomst sowieso de helft van je personeel ontslaan en vervolgens het restant een absurde keus geven. Gezien de tijdsspanne kan daar geen analyse aan vooraf zijn gegaan en is er niet met leidinggevenden en HR goed bekeken wie er wel in de nieuwe visie past en wie niet. Sterker nog: op een gegeven moment heeft Musk gemeld dat elke manager die aangaf dat zijn/haar afdeling of iemand van hun personeel cruciaal was, ook direct ontslagen zou worden.quote:Het ontslaan van mensen bij een bedrijf na een overname en/of re-organisatie is helemaal niet vreemd. En bij Twitter was daar ook genoeg reden voor. Ik snap daarom ook niet waarom dit nu tot zoveel ophef leidt.
Als je naar culturele achtergrond kijkt klopt dat inderdaad. Als je bijvoorbeeld een groepje hebt met één vrouw uit India, één vrouw uit Japan en één vrouw uit Thailand, kun je al behoorlijke verschillen hebben qua cultuur en dus inzichten. Hetzelfde geldt met een groepje bestaande een Spaanse man, een Estse man en een Duitse man.quote:Op zondag 27 november 2022 13:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik had het verkeerd gelezen, excuus. Maar veel verschillende mensen met verschillende achtergronden maakt de kans op verschillende inzichten en meningen verkrijgen uiteraard een heel stuk groter.
Euhhhhhh.....ja?quote:Op zondag 27 november 2022 14:25 schreef livelink het volgende:
Zou je dat dan ook volstrekt normaal vinden en denken dat je het ook wel verdiend had omdat je nou eenmaal niet zo hard hebt gewerkt of niet van waarde was voor het bedrijf?
Twitter draait 4 miljoen verlies per dag.quote:Op zondag 27 november 2022 14:25 schreef livelink het volgende:
andaar het woord 'klakkeloos' in mijn post. Een reorganisatie kost tijd en als personeel mag je een enigszins onderbouwd ontslag verwachten. Op de manier waarop het nu is gegaan is het onderdeel van een soort afrekening geworden.
En je kan je er werkelijk niks bij voorstellen dat je ontslagen wordt zonder opgaaf van reden, terwijl je zelf niet vindt dat je er met je pet naar gegooid hebt? Je enige logische conclusie is dat je er dan kennelijk toch met je pet naar hebt gegooid en dat het ook logisch is dat ieder ander die van jouw ontslag hoort die conclusie trekt?quote:Op zondag 27 november 2022 14:41 schreef Rnie het volgende:
[..]
Euhhhhhh.....ja?![]()
Als ik er zelf met mijn pet naar gooi, ik dat ook daadwerkelijk zelf vind en ik word ontslagen, wat wil je dat ik zeg dan?
In beide gevallen verwacht ik van een leidinggevende dat die conclusies niet binnen een week getrokken zullen worden, maar dat daar wat gedegener onderzoek naar wordt gedaan. Maar we waren al tot de conclusie gekomen dat jij daar ook geen moeite mee zou hebben als je op zo'n manier binnen een week na binnenkomst van een nieuwe leidinggevende ontslagen zou worden, dus dat is dan zo.quote:Op zondag 27 november 2022 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Twitter draait 4 miljoen verlies per dag.
Voor engineers:
Ik heb je gevraagd om code in te leveren. Ten opzichte van de rest deed je te weinig. Groetjes Elon
Voor de rest:
Je functie is overbodig geworden omdat de afdeling waar je werkt meer geld kost dan Twitter oplevert. Groetjes Elon
Zoiets?
Ik heb nog niets gehoord over bedrijven die definitief stoppen met adverteren, maar wel over bedrijven die een pauze inlassen. Die bedrijven nemen gewoon geen risico. Dat is alles. Ze willen zekerheid dat er een mogelijkheid is direct contact te hebben met Twitter als toch ineens hun advertenties in threads van neonazi's en whatnot voor mafkezen komen te staan. Maar dat is nu vrijwel onmogelijk omdat Musk iedereen heeft ontslagen. Dat is een probleem dat Musk zelf heeft veroorzaakt en dus ook zelf zal moeten oplossen.quote:Op zondag 27 november 2022 14:17 schreef Enchanter het volgende:
[..]
voorbeelden graag van 'hate-speech' Twitter wat niet verwijderd is / wordt.
Het is niet alleen bij Twitter , huilies bij adverteerders gaan janken omdat Johan Derksen iets gezegd heeft wat ze niet leuk vinden![]()
![]()
Probleem is dat bij "de rest" ook die mensen zaten die advertenties binnenhaalden en zorgden dat adverteerders bleven. Misschien was dat niet genoeg, maar nu haalt Musk nog minder binnen.quote:Op zondag 27 november 2022 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Voor engineers:
Ik heb je gevraagd om code in te leveren. Ten opzichte van de rest deed je te weinig. Groetjes Elon
Voor de rest:
Je functie is overbodig geworden omdat de afdeling waar je werkt meer geld kost dan Twitter oplevert. Groetjes Elon
Zoiets?
Dat zei je niet.quote:Op zondag 27 november 2022 14:57 schreef livelink het volgende:
[..]
En je kan je er werkelijk niks bij voorstellen dat je ontslagen wordt zonder opgaaf van reden, terwijl je zelf niet vindt dat je er met je pet naar gegooid hebt? Je enige logische conclusie is dat je er dan kennelijk toch met je pet naar hebt gegooid en dat het ook logisch is dat ieder ander die van jouw ontslag hoort die conclusie trekt?
Ook mensen die jou helemaal niet kennen en geen idee hebben van wat je werk is en hoe jij dat deed?
Dat is wel een manier waarop jij behandeld zou willen worden? Als dat zo is, dan is het prima natuurlijk.
quote:Op zondag 27 november 2022 14:25 schreef livelink het volgende:
Zou je dat dan ook volstrekt normaal vinden en denken dat je het ook wel verdiend had omdat je nou eenmaal niet zo hard hebt gewerkt
Sommigen waren enthousiast toen MuskTwitter overnam, omdat hij constant liep te roepen dat hij Twitter beter zou gaan maken. Alleen blijkt nu dat achter dat roepen geen enkel doordacht beleid zat, en hij nu blind ideetjes doordrukt (personeels-beleid, vinkjes) die hij dan weer geheel of gedeeltelijk moet intrekken (wat mijn zijn personeel niet zo wil lukken).quote:Op zondag 27 november 2022 15:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gehoord over bedrijven die definitief stoppen met adverteren, maar wel over bedrijven die een pauze inlassen. Die bedrijven nemen gewoon geen risico. Dat is alles. Ze willen zekerheid dat er een mogelijkheid is direct contact te hebben met Twitter als toch ineens hun advertenties in threads van neonazi's en whatnot voor mafkezen komen te staan. Maar dat is nu vrijwel onmogelijk omdat Musk iedereen heeft ontslagen. Dat is een probleem dat Musk zelf heeft veroorzaakt en dus ook zelf zal moeten oplossen.
Elon Musk koopt Twitter voor 44 miljard, maar 13 miljard wordt 'gefinancieerd' door extra schulden. En alleen de rentebetaling al wordt geschat op bijna 1 miljard per jaar. Dat is 2,5 miljoen per dag.quote:Op zondag 27 november 2022 14:50 schreef Rnie het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 27 november 2022 15:00 schreef livelink het volgende:
[..]
In beide gevallen verwacht ik van een leidinggevende dat die conclusies niet binnen een week getrokken zullen worden, maar dat daar wat gedegener onderzoek naar wordt gedaan. Maar we waren al tot de conclusie gekomen dat jij daar ook geen moeite mee zou hebben als je op zo'n manier binnen een week na binnenkomst van een nieuwe leidinggevende ontslagen zou worden, dus dat is dan zo.
De banken zullen het zeker niet waarderen.quote:Op zondag 27 november 2022 15:33 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Sommigen waren enthousiast toen MuskTwitter overnam, omdat hij constant liep te roepen dat hij Twitter beter zou gaan maken. Alleen blijkt nu dat achter dat roepen geen enkel doordacht beleid zat, en hij nu blind ideetjes doordrukt (personeels-beleid, vinkjes) die hij dan weer geheel of gedeeltelijk moet intrekken (wat mijn zijn personeel niet zo wil lukken).
Het gevolg zal zijn dat adverteerders geen idee hebben wat Twitter over een week is, en dat soort onbetrouwbaarheid is iets dat een adverteerder juist niet wil. En de (tijdelijke) stop op adverteerders zorgt ervoor dat Twitter nu financieel doodbloedt.
En het personeel dat gevraagd is terug te komen kijkt ook wel uit, want die weten ook dat ze op kortere of langere termijn er weer net zo hard uitgeschopt kunnen worden. En zowel adverteerders als personeel hebben er vermoedelijk ook niet al te veel vertrouwen in dat Twitter dit slalombeleid gaat overleven.
Voor Musk gaat het ook gevolgen hebben, want degenen die mee hebben geinvesteerd in de overname van Twitter zien de kans op het terugverdienen achteruit hollen. En daarmee is zijn reputatie als slimme ondernemer nu wel definitief weg.
Hoezo "bron"? Dat is haar mening/verwachting. Niet een wettelijke regel ofzoquote:
Klopt allemaal, maar wat twitter nu is, is een schouwspel. Eentje met een techmiljardair die een passie voor ontwikkeling had.quote:Op zondag 27 november 2022 15:33 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Sommigen waren enthousiast toen MuskTwitter overnam, omdat hij constant liep te roepen dat hij Twitter beter zou gaan maken. Alleen blijkt nu dat achter dat roepen geen enkel doordacht beleid zat, en hij nu blind ideetjes doordrukt (personeels-beleid, vinkjes) die hij dan weer geheel of gedeeltelijk moet intrekken (wat mijn zijn personeel niet zo wil lukken).
Het gevolg zal zijn dat adverteerders geen idee hebben wat Twitter over een week is, en dat soort onbetrouwbaarheid is iets dat een adverteerder juist niet wil. En de (tijdelijke) stop op adverteerders zorgt ervoor dat Twitter nu financieel doodbloedt.
En het personeel dat gevraagd is terug te komen kijkt ook wel uit, want die weten ook dat ze op kortere of langere termijn er weer net zo hard uitgeschopt kunnen worden. En zowel adverteerders als personeel hebben er vermoedelijk ook niet al te veel vertrouwen in dat Twitter dit slalombeleid gaat overleven.
Voor Musk gaat het ook gevolgen hebben, want degenen die mee hebben geinvesteerd in de overname van Twitter zien de kans op het terugverdienen achteruit hollen. En daarmee is zijn reputatie als slimme ondernemer nu wel definitief weg.
Musk is natuurlijk inderdaad begonnen als een visionair op technologisch gebied, iemand die ziet wat in de toekomst de behoeften zijn. Alleen heeft hij een soort grootheidswaanzin opgelopen waardoor hij denkt op alle gebieden geniaal te zijn, en verslikt zich nu grondig in een bedrijfstak waar de huidige mening van de klanten alles bepaalt.quote:Op zondag 27 november 2022 15:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt allemaal, maar wat twitter nu is, is een schouwspel. Eentje met een techmiljardair die een passie voor ontwikkeling had.
Die nu noodgedwongen door bluf en een grote bek zichzelf in de positie van een clue-loze ouwe boer geholpen heeft en twitter runt zoals men vroeger een forumpje runde met een duidelijk politiek stempel.
dat is het enige wat twitter nu aantrekkelijk maakt. Het leedvermaak met Musk "als onderwerp van discussie"
Ik volg het drama een beetje zijlings maar mn interesse begint wel wat te verdwijnen. Ik verwacht dat het lang gerekt zal worden maar de stekker er de komende jaren een keer uit zal gaan. Tenzij een goede partij het weer eens overneemt.
Heb je gelijk in, ik heb het verkeerde stukje gequote om de bron omtrent de tijdspan te vragen. Maar ze verpakt haar mening wel in iets wat ze klaarblijkelijk heeft opgemerkt. In voorgaande post geeft ze toch aan dat de tijdspan heel kort is wat betreft onderzoek? Ik zou daar graag een bron van willen zien. Nergens is naar voren gekomen hoelang Musk daarmee bezig is geweest.quote:Op zondag 27 november 2022 15:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hoezo "bron"? Dat is haar mening/verwachting. Niet een wettelijke regel ofzo
Dus de bron is @:livelink
quote:Op zondag 27 november 2022 14:25 schreef livelink het volgende:
Gezien de tijdsspanne kan daar geen analyse aan vooraf zijn gegaan en is er niet met leidinggevenden en HR goed bekeken wie er wel in de nieuwe visie past en wie niet.
Tot voor twee weken voor de overname was Musk vooral bezig via de rechter de overname niet door te laten gaan. Dan kun je rustig concluderen dat hij niet bezig was met een analyse hoe het bedrijf weer gezond te maken.quote:Op zondag 27 november 2022 16:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, ik heb het verkeerde stukje gequote om de bron omtrent de tijdspan te vragen. Maar ze verpakt haar mening wel in iets wat ze klaarblijkelijk heeft opgemerkt. In voorgaande post geeft ze toch aan dat de tijdspan heel kort is wat betreft onderzoek? Ik zou daar graag een bron van willen zien. Nergens is naar voren gekomen hoelang Musk daarmee bezig is geweest.
[..]
Ik denk dat sinds begin april/mei er concreet gekeken is naar de gezondheid van Twitter, alleen de analyses die gemaakt waren, waren volgens Musk gebaseerd op stront. Dit getouwtrek duurde tot augustus. Het lijkt mij ook sterk dat er geen backup plan gemaakt wordt, als blijkt dat de deal toch doorgezet moet worden. Begin Oktober wilde (verplicht of niet) toch weer doorgaan. In die tussenspan is er ongetwijfeld moedwillig geanalyseert hoe nu verder te gaan met Twitter.quote:Op zondag 27 november 2022 16:19 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tot voor twee weken voor de overname was Musk vooral bezig via de rechter de overname niet door te laten gaan. Dan kun je rustig concluderen dat hij niet bezig was met een analyse hoe het bedrijf weer gezond te maken.
Eind oktober (28 oktober) heeft hij Twitter gekocht. Daarvoor was hij slechts aandeelhouder. Ongetwijfeld heeft hij boeken in mogen zien voordat hij Twitter kocht, maar voordat hij Twitter gekocht heeft zal HR geen individuele personen met hem besproken mogen hebben. In april 2022 kreeg hij de kans om deel uit te maken van de directie, maar dat heeft hij geweigerd. Dus effectief kwam hij op 28 oktober aan de macht en 4 november volgden de eerste massa-ontslagen.quote:Op zondag 27 november 2022 16:13 schreef Rnie het volgende:
[..]
Heb je gelijk in, ik heb het verkeerde stukje gequote om de bron omtrent de tijdspan te vragen. Maar ze verpakt haar mening wel in iets wat ze klaarblijkelijk heeft opgemerkt. In voorgaande post geeft ze toch aan dat de tijdspan heel kort is wat betreft onderzoek? Ik zou daar graag een bron van willen zien. Nergens is naar voren gekomen hoelang Musk daarmee bezig is geweest.
[..]
Daar lijkt het niet bepaald op. Anders zou je dat gedoe met mensen terughalen of het geklootviool met de vinkjes niet hebben.quote:Op zondag 27 november 2022 16:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Ik denk dat sinds begin april/mei er concreet gekeken is naar de gezondheid van Twitter, alleen de analyses die gemaakt waren, waren volgens Musk gebaseerd op stront. Dit getouwtrek duurde tot augustus. Het lijkt mij ook sterk dat er geen backup plan gemaakt wordt, als blijkt dat de deal toch doorgezet moet worden. Begin Oktober wilde (verplicht of niet) toch weer doorgaan. In die tussenspan is er ongetwijfeld moedwillig geanalyseert hoe nu verder te gaan met Twitter.
Ik denk dat ze vanaf augustus tot eind oktober hebben gehad om dingen op papier te zetten. De echte vraag is natuurlijk, hoelang heb je nodig om een reorganisatie tot een succes te laten worden?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |