Niemand heeft proberen te ontkennen dat Andy Ngo vooringenomen is. Het betreft een journalist die actief is voor verscheidene conservatieve outlets werkt en voornamelijk content creëert over Antifa (een extreemlinkse terreurgroepering). En niemand springt voor hem in de bres. Hij weet soms prima werk te verrichten omdat het blootlegt wat voor een gevaarlijke groepering Antifa is en waarbij het zorgwekkend is om te zien welke middelen zij gebruiken om hun doelen te bereiken. En zijn werk lijkt hier bij sommige progressieven tot veel frustratie te leiden. Hoe komt dat eigenlijk? Waarom maakt dit zoveel bij jullie los?quote:Op zondag 27 november 2022 12:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
1) Ik zeg nergens dat ik het daar niet mee eens ben.
2) Ik zeg nergens, in dit topic, dat er iets mis is met Andy Ngo.
Het valt alleen op dat jij, terwijl je klaarblijkelijk de grootste problemen hebt met 'vooringenomen journalistiek', driftig in de bres springt om Andy Ngo te verdedigen. Zal ik eens even wat verklappen: Andy Ngo is vooringenomen journalistiek op pootjes.
Diversiteit van gedachtegoed zijn progressieven niet zo'n liefhebber van. Men wil het liefst een personeelsbestand met zoveel mogelijk geslachten, huidskleuren en seksuele oriëntaties, dat moet voor de 'diversiteit' zorgen. Niet verschillende opvattingen of inzichten.quote:
welke opvatting niet? er is er een die niet gewensd is dat is rascisten.quote:Op zondag 27 november 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand heeft proberen te ontkennen dat Andy Ngo vooringenomen is. Het betreft een journalist die actief is voor verscheidene conservatieve outlets werkt en voornamelijk content creëert over Antifa (een extreemlinkse terreurgroepering). En niemand springt voor hem in de bres. Hij weet soms prima werk te verrichten omdat het blootlegt wat voor een gevaarlijke groepering Antifa is en waarbij het zorgwekkend is om te zien welke middelen zij gebruiken om hun doelen te bereiken. En zijn werk lijkt hier bij sommige progressieven tot veel frustratie te leiden. Hoe komt dat eigenlijk? Waarom maakt dit zoveel bij jullie los?
[..]
Diversiteit van gedachtegoed zijn progressieven niet zo'n liefhebber van. Men wil het liefst een personeelsbestand met zoveel mogelijk geslachten, huidskleuren en seksuele oriëntaties, dat moet voor de 'diversiteit' zorgen. Niet verschillende opvattingen of inzichten.
Nee, De teugels wat betreft vrijheid van meningsuiting worden wat gevierd, plus de toekomstige uitrol van meerdere features. Alleen de weg daarnaartoe is 18 deeltjes waard.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Is er echt zoveel ophef en gedoe gaande? Ik heb het niet gevolgd, gebruik Twitter wel, en heb echt totaal nul komma nul verschil in het gebruik ten opzichte van een week of een maand of een jaar geleden
Al die verschillende mensen hebben hetzelfde gedachtengoed?quote:Op zondag 27 november 2022 12:30 schreef HowardRoark het volgende:
Men wil het liefst een personeelsbestand met zoveel mogelijk geslachten, huidskleuren en seksuele oriëntaties, dat moet voor de 'diversiteit' zorgen. Niet verschillende opvattingen of inzichten.
Er is vooral een hoop gebeurd bij Twitter intern. Als in: er werkt nu nog maar een fractie van de mensen die er een maand geleden werkten. En een hoop adverteerders hebben hun handen er vanaf getrokken.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Is er echt zoveel ophef en gedoe gaande? Ik heb het niet gevolgd, gebruik Twitter wel, en heb echt totaal nul komma nul verschil in het gebruik ten opzichte van een week of een maand of een jaar geleden
Duidelijk, even de wekker zetten om in deeltje 35 ofzo nog eens te kijkenquote:Op zondag 27 november 2022 12:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is vooral een hoop gebeurd bij Twitter intern. Als in: er werkt nu nog maar een fractie van de mensen die er een maand geleden werkten.
Verder hebben ze wat aangekloot met blauwe vinkjes, maar dat is alweer teruggedraaid. Er zijn wat mensen vertrokken en wat mensen ge-unbanned. Maar qua website zelf is er eigenlijk niks gebeurd nog. Er zijn wel een hoop vage plannen, maar niks daarvan is nog daadwerkelijk uitgerold.
Ik heb meer het idee dat het een hoop geschreeuw is.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Ja gek is dat hé, mensen met verschillende kleurtjes hebben niet per se verschillende opvattingenquote:Op zondag 27 november 2022 12:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Al die verschillende mensen hebben hetzelfde gedachtengoed?
Bedrijven stoppen met adverteren omdat ze hun advertentie-tweets niet tussen hatespeech-berichten willen zien staan. Dat gaven ze zelf aan.quote:Op zondag 27 november 2022 12:49 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat het een hoop geschreeuw is.
Wat me wel opvalt , en niet alleen bij Twitter , dat als je een 'verkeerde' mening heb , dat je dan gecanceld moet worden , adverteerders benaderen om maar te stoppen met te adverteren want , zijn / haar mening staat me niet aan.
Wat is het probleem van diversiteit promoten dan precies?quote:Op zondag 27 november 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja gek is dat hé, mensen met verschillende kleurtjes hebben niet per se verschillende opvattingenWie had dat gedacht
Wat ook niet helpt is dat er zoveel mensen weg zijn bij Twitter dat bedrijven moeite hebben met überhaupt contact te krijgen. In meerdere berichten die hier zijn geplaatst klagen zowel bedrijven als overheden dat ze hun contactpersoon bij Twitter niet meer kunnen bereiken.quote:Op zondag 27 november 2022 12:54 schreef Ulx het volgende:
[..]
Bedrijven stoppen met adverteren omdat ze hun advertentie-tweets niet tussen hatespeech-berichten willen zien staan. Dat gaven ze zelf aan.
Eigenlijk wel. Tenminste als dat een doel op zich wordt. Dat je gaat denken: ‘10% van de inwoners in Nederland is afkomstig uit Zuid-Oost Azië en dus moeten we zorgen dat tussen de 9-11% van ons personeel die achtergrond heeft.quote:Op zondag 27 november 2022 12:09 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat is negatief?Diversiteit, rechtvaardigheid en inclusiviteit is slecht?
het gerucht gaat dat Musk Twitter als "basis" voor zijn alles in een app heeft gekocht, dus eerst alles afbreken en dan in eigen image weer opbouwen. Nou ja, we gaan het zienquote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Precies.quote:Op zondag 27 november 2022 12:40 schreef heywoodu het volgende:
Dat staat er toch? Het leidt niet automatisch tot verschillende inzichten.quote:Op zondag 27 november 2022 12:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Wat is het probleem van diversiteit promoten dan precies?
Ik vraag mij af hoe lang het duurt voordat Milano denkt: ‘verdomme, bij Tesla maken ze wel veel betere EV’s’, om stiekem die Tesla weer te gaan rijden. Als ze daar 10 dagen mee wacht is iedereen die tweet ook weer vergeten, dus maakt het uit.quote:Op zondag 27 november 2022 12:46 schreef Ulx het volgende:
Ik vraag me af of Volkswagen uitmaken voor nazi-bedrijf de manier is om het bedrijf weer op Twitter te laten adverteren.
Dat riep hij inderdaad in het voorjaar. Maar waarom zouden de mensen die er werkten dat niet kunnen? Waarom moet iedereen weg? Hij had ook gewoon een nieuwe visie kunnen opstellen en kijken wie en wat er nodig is om zoiets voor elkaar te krijgen.quote:Op zondag 27 november 2022 12:59 schreef Sabata het volgende:
[..]
het gerucht gaat dat Musk Twitter als "basis" voor zijn alles in een app heeft gekocht, dus eerst alles afbreken en dan in eigen image weer opbouwen. Nou ja, we gaan het zien
Ik had het verkeerd gelezen, excuus. Maar veel verschillende mensen met verschillende achtergronden maakt de kans op verschillende inzichten en meningen verkrijgen uiteraard een heel stuk groter.quote:Op zondag 27 november 2022 13:02 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat staat er toch? Het leidt niet automatisch tot verschillende inzichten.
Dat hele verhaal rondom de X-app is sowieso nogal warrig. De aankoop van Twitter zou het verschijnen ervan 3 tot 5 jaar naar voren halen, aldus Musk. En dat is dan 44 miljard waard? Zo'n 10 miljard per jaar? Silicon Valley startups kunnen een aardig hoge burn-rate hebben, maar dit is wel uitzonderlijk veel geld. Het ontwikkelen van bv. de iPhone kostte naar verluid minder dan 5 miljard.quote:Op zondag 27 november 2022 13:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat riep hij inderdaad in het voorjaar. Maar waarom zouden de mensen die er werkten dat niet kunnen? Waarom moet iedereen weg? Hij had ook gewoon een nieuwe visie kunnen opstellen en kijken wie en wat er nodig is om zoiets voor elkaar te krijgen.
De unieke positie in de wereld? Overheidsinstanties, bekende figuren, de Amerikaanse president, senatoren, de NLse minister president, het opperhoofd van Iran, lokale overheden, etc... ze gebruiken allemaal Twitter voor hun officiele communicatie. Toch wel uniek.quote:Op zondag 27 november 2022 13:26 schreef Tijn het volgende:
Extra bijzonder is inderdaad dat Musk dat bedrag blijkbaar niet voor het personeel van Twitter heeft betaald, want die zijn allemaal de laan uitgestuurd. Dus waarvoor dan wel? De ~200 miljoen actieve gebruikers? Het serverpark?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |