abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206786123
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206786129
Mooi zo

quote:
Tsjechi past defensiestrategie aan

Tsjechi heeft vanwege de oorlog in Oekrane zijn defensiestrategie gewijzigd om beter voorbereid te zijn op escalatie van het conflict. De stafchef van het leger zegt dat het land zich nu in de eerste plaats moet voorbereiden op een grootschalige oorlog tegen een hoogontwikkelde tegenstander. Tot nu toe was de training van militairen vooral gericht op deelname aan antiterroristische vredesoperaties in het buitenland, zoals in Mali.

Tsjechi telt bijna 27.000 beroepsmilitairen en zo'n 3600 reservisten. De algemene dienstplicht werd in 2004 afgeschaft. Voor de komende jaren staat een groot investeringsprogramma voor het leger op de agenda.

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206786227
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:35 schreef Slayage het volgende:
Mooi zo
[..]

Frankrijk idem.

Geen leger voor vredesoperaties meer. Maar een leger om klaar te zijn voor een oorlog in Europa:
quote:
Frankrijk gaat leger voorbereiden op grote oorlog

Na decennia van vredesoperaties en anti-guerillamissies moet het Franse leger zich nu voorbereiden op ‘een conflict van hoge intensiteit’ in Europa.
https://www.trouw.nl/buit(...)ote-oorlog~bc810fa0/

En ze willen ook sneller op een oorlogseconomie kunnen overschakelen, mocht dat nodig zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206786262
In Nederland moeten we eerst nog 10 jaar wachten tot de VVD wakker is geworden en snapt dat het buitenland niet alles voor ons kan oplossen. O ja, en eerst dienen de aandeelhouders van grote internationale bedrijven tevreden gesteld te worden, voordat er naar defensie gekeken kan worden natuurlijk.

[ Bericht 8% gewijzigd door xpompompomx op 23-11-2022 10:23:02 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206786290
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat vinden ze zo mooi en dat is zo "historisch" |:(

http://7mostendangered.eu(...)amps-berlin-germany/
Heel Duitsland staat nog vol met die krengen, niet alleen Berlijn. Mooi zijn ze ook vaak niet, in Frankfurt zien de gasgestookte exemplaren (vaalgroene paal) er bijvoorbeeld net zo uit als de elektrische (donkergroen en metaal):

Bijkomend nadeel is dat ze nauwelijks licht produceren, je herkent de straten waar ze staan zo omdat ze pikdonker zijn. Lijkt mij vooral een probleem wat is ontstaan door een structureel gebrek aan (vervangings)investeringen in Duitsland.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2022 09:55:30 ]
pi_206786355
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 23 november 2022 @ 10:01:24 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206786365
quote:
10s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:35 schreef Slayage het volgende:
hoogontwikkelde tegenstander.
Welke dan? :?
pi_206786392
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:01 schreef Zelva het volgende:

[..]
Welke dan? :?
Duitsland natuurlijk
  woensdag 23 november 2022 @ 10:13:05 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206786496
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:52 schreef J.B. het volgende:

[..]
.... Lijkt mij vooral een probleem wat is ontstaan door een structureel gebrek aan (vervangings)investeringen in Duitsland.
Indirect natuurlijk de schuld van Rusland door het mismanagen/plunderen van de DDR.
Nog indirecter dus schuld van Hitler.
Die "ook alleen maar het communisme wilde bestrijden", dus schuld van USSR.
En de USSR is ook alleen maar ontstaan omdat de Duitsers de trein van Lenin doorlieten naar Moskou.
Dus toch eigen schuld. :6

Kutmoffen O+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206786513
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Indirect natuurlijk de schuld van Rusland door het mismanagen/plunderen van de DDR.
Nog indirecter dus schuld van Hitler.
Die "ook alleen maar het communisme wilde bestrijden", dus schuld van USSR.
En de USSR is ook alleen maar ontstaan omdat de Duitsers de trein van Lenin doorlieten naar Moskou.
Dus toch eigen schuld. :6

Kutmoffen O+
Nah. Het is allemaal de schuld van Gavrilo Princip.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206786582
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:14 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nah. Het is allemaal de schuld van Gavrilo Princip.
"Austria-Hungary, an empire of 50 million people, and tsarist Russia had for decades pursued a policy of confrontation over influence in eastern Europe, leading to the 1912 Balkan war that anticipated the larger conflict. But Habsburg-Lothringen said his grandfather, the last emperor, had only "inherited the war"."

Het kwam toch door de Russen! (onder andere)

https://www.theguardian.c(...)nand-first-world-war
pi_206786619
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 23 november 2022 10:21 schreef zuchtje het volgende:[/b
[..]
"Austria-Hungary, an empire of 50 million people, and tsarist Russia had for decades pursued a policy of confrontation over influence in eastern Europe, leading to the 1912 Balkan war that anticipated the larger conflict. But Habsburg-Lothringen said his grandfather, the last emperor, had only "inherited the war"."

Het kwam toch door de Russen! (onder andere)

https://www.theguardian.c(...)nand-first-world-war
nou het kwam voornamelijk doordat heel veel klein staten een handtekening zetten op een papiertje en toen opeens Duitsland bestond. Wat meteen het sterkste land economisch gezien was. En ook het sterkste land leger had.

Wat de andere super powers dan weer niet zo leuk vonden. Dus die oorlog had er sowieso wel gekomen. Ook zonder Gavrilo. Maar toch :D Beetje als of EU morgen opeens 1 land is. Met 1 leger en 1 economie. Zouden rusland china en usa ook niet zo leuk idee vinden

Van de rest beetje offtopic. Maar het is best interessant om over na te denken. Zonder ww1 had heel deze oorlog er waarschijnlijk niet geweest. Net zoals de ww2, koude oorlog en al het gezeik in het Midden-Oosten.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206787453
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206787546
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
In Nederland moeten we eerst nog 10 jaar wachten tot de VVD wakker is geworden en snapt dat het buitenland niet alles voor ons kan oplossen. O ja, en eerst dienen de aandeelhouders van grote internationale bedrijven tevreden gesteld te worden, voordat er naar defensie gekeken kan worden natuurlijk.
Onze polder cultuurs grootste downside is dat we tergend langzaam tot een besluit komen. Dat geldt uiteraard ook voor de Eu waar dingen gedaan krijgen unanimiteit vereist. Kijk naar wat Hongarije doet om Europees geld naar Oekrane te saboteren. Hoe anders is dat in de VS.
-Rabia Al-Basri
pi_206787561
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:34 schreef Korenfok het volgende:

[..]
mee eens en bestraft in den haag.

Maar het voorbeeld is geen oorlogsmisdrijf, maar een overtreding. martel kamers, bombaderen van burgerdoelen, deportatie en ontvoeren van kinderen en plunderingen zijn misdrijven.
Het is een incident dat zeker onderzocht zal moeten worden.

Wandaden van de tegenstander zijn geen wisselgeld voor je eigen wandaden.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206787592
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_206787632
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het is een incident dat zeker onderzocht zal moeten worden.

Wandaden van de tegenstander zijn geen wisselgeld voor je eigen wandaden.
Ik zie op al die beelden eigenlijk maar 1 oorlogsmisdaad: doen alsof je je overgeeft en dan alsnog gaan schieten.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206787662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zie eigenlijk maar 1 oorlogsmisdaad: doen alsof je je overgeeft en dan alsnog gaan schieten.
En juist daarom moet het worden onderzocht door mensen die wel onafhankelijk zijn. ;)
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
  woensdag 23 november 2022 @ 11:52:21 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206787733
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:45 schreef capricia het volgende:

[..]
Frankrijk idem.

Geen leger voor vredesoperaties meer. Maar een leger om klaar te zijn voor een oorlog in Europa:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)ote-oorlog~bc810fa0/

En ze willen ook sneller op een oorlogseconomie kunnen overschakelen, mocht dat nodig zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Begrijpelijk, maar misschien ook weer achter de feiten aanlopend. Ruslands militaire kracht, en vooral ook de capaciteit van Rusland om hoogwaardige wapens te ontwikkelen en produceren, worden nu grondig vernietigd.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206787742
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:47 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
En juist daarom moet het worden onderzocht door mensen die wel onafhankelijk zijn. ;)
Je wil overal waar je een dode Rus op beeld ziet liggen een onderzoek naar oorlogsmisdaden? Lijkt me niet reel.

We zien hier iemand die zich voordoet alsof ie zich overgeeft een oorlogsmisdaad plegen. Dat zou inderdaad wel onderzocht kunnen worden. Daar wel mee eens.

Begin gewoon met het onderzoeken van dit soort misdaden die duidelijk op beeld staan, zoals die Rus die gaat schieten bij het overgeven. Dan kun je die vage 'het zou misschien zo gebeurd kunnen zijn dat..' zaken oppakken als daar ooit nog tijd voor is.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_206787793
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:52 schreef capricia het volgende:

[..]
Je wil overal waar je een dode Rus op beeld ziet liggen een onderzoek naar oorlogsmisdaden? Lijkt me niet reel.

We zien hier een iemand die voordoet alsof ie zich overgeeft een oorlogsmisdaad plegen. Dat zou inderdaad wel onderzocht kunnen worden. Daar wel mee eens.
Dat zeg ik toch niet? Dit incident lijkt onderzoek waard te zijn.

De overige Russen op de video zijn niet spontaan aan een hartaanval overleden natuurlijk. De omstandigheden lijken zeer verdacht.

Als er niets aan de hand is dan zou een onderzoek geen enkel probleem moeten zijn toch? :)
[..]
pi_206787808
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

De overige Russen op de video zijn niet spontaan aan een hartaanval overleden natuurlijk. De omstandigheden lijken zeer verdacht.

Als er niets aan de hand is dan zou een onderzoek geen enkel probleem moeten zijn toch? :)
Goed nieuws dat je vindt dat de oorlogsmisdaden begaan door Rusland onderzocht moeten worden.
pi_206787835
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:57 schreef The_End het volgende:

[..]
Goed nieuws dat je vindt dat de oorlogsmisdaden begaan door Rusland onderzocht moeten worden.
Alle potentiele oorlogsmisdaden moeten worden onderzocht ja.

Jullie lijken vooral n partij een vrijbrief te willen geven, ik niet.
[..]
pi_206787838
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Begin gewoon met het onderzoeken van misdaden die duidelijk op beeld staan.
Kan de rest ('het zou misschien kunnen dat..') later eens bekeken worden als er tijd en budget over is.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')