SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Tsjechi past defensiestrategie aan
Tsjechi heeft vanwege de oorlog in Oekrane zijn defensiestrategie gewijzigd om beter voorbereid te zijn op escalatie van het conflict. De stafchef van het leger zegt dat het land zich nu in de eerste plaats moet voorbereiden op een grootschalige oorlog tegen een hoogontwikkelde tegenstander. Tot nu toe was de training van militairen vooral gericht op deelname aan antiterroristische vredesoperaties in het buitenland, zoals in Mali.
Tsjechi telt bijna 27.000 beroepsmilitairen en zo'n 3600 reservisten. De algemene dienstplicht werd in 2004 afgeschaft. Voor de komende jaren staat een groot investeringsprogramma voor het leger op de agenda.
Frankrijk idem.quote:
https://www.trouw.nl/buit(...)ote-oorlog~bc810fa0/quote:Frankrijk gaat leger voorbereiden op grote oorlog
Na decennia van vredesoperaties en anti-guerillamissies moet het Franse leger zich nu voorbereiden op ‘een conflict van hoge intensiteit’ in Europa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Heel Duitsland staat nog vol met die krengen, niet alleen Berlijn. Mooi zijn ze ook vaak niet, in Frankfurt zien de gasgestookte exemplaren (vaalgroene paal) er bijvoorbeeld net zo uit als de elektrische (donkergroen en metaal):quote:Op dinsdag 22 november 2022 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat vinden ze zo mooi en dat is zo "historisch"![]()
http://7mostendangered.eu(...)amps-berlin-germany/
Indirect natuurlijk de schuld van Rusland door het mismanagen/plunderen van de DDR.quote:Op woensdag 23 november 2022 09:52 schreef J.B. het volgende:
[..]
.... Lijkt mij vooral een probleem wat is ontstaan door een structureel gebrek aan (vervangings)investeringen in Duitsland.
Nah. Het is allemaal de schuld van Gavrilo Princip.quote:Op woensdag 23 november 2022 10:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Indirect natuurlijk de schuld van Rusland door het mismanagen/plunderen van de DDR.
Nog indirecter dus schuld van Hitler.
Die "ook alleen maar het communisme wilde bestrijden", dus schuld van USSR.
En de USSR is ook alleen maar ontstaan omdat de Duitsers de trein van Lenin doorlieten naar Moskou.
Dus toch eigen schuld.
Kutmoffen
"Austria-Hungary, an empire of 50 million people, and tsarist Russia had for decades pursued a policy of confrontation over influence in eastern Europe, leading to the 1912 Balkan war that anticipated the larger conflict. But Habsburg-Lothringen said his grandfather, the last emperor, had only "inherited the war"."quote:Op woensdag 23 november 2022 10:14 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Nah. Het is allemaal de schuld van Gavrilo Princip.
nou het kwam voornamelijk doordat heel veel klein staten een handtekening zetten op een papiertje en toen opeens Duitsland bestond. Wat meteen het sterkste land economisch gezien was. En ook het sterkste land leger had.quote:[b]Op woensdag 23 november 2022 10:21 schreef zuchtje het volgende:[/b
[..]
"Austria-Hungary, an empire of 50 million people, and tsarist Russia had for decades pursued a policy of confrontation over influence in eastern Europe, leading to the 1912 Balkan war that anticipated the larger conflict. But Habsburg-Lothringen said his grandfather, the last emperor, had only "inherited the war"."
Het kwam toch door de Russen! (onder andere)
https://www.theguardian.c(...)nand-first-world-war
Onze polder cultuurs grootste downside is dat we tergend langzaam tot een besluit komen. Dat geldt uiteraard ook voor de Eu waar dingen gedaan krijgen unanimiteit vereist. Kijk naar wat Hongarije doet om Europees geld naar Oekrane te saboteren. Hoe anders is dat in de VS.quote:Op woensdag 23 november 2022 09:49 schreef xpompompomx het volgende:
In Nederland moeten we eerst nog 10 jaar wachten tot de VVD wakker is geworden en snapt dat het buitenland niet alles voor ons kan oplossen. O ja, en eerst dienen de aandeelhouders van grote internationale bedrijven tevreden gesteld te worden, voordat er naar defensie gekeken kan worden natuurlijk.
Het is een incident dat zeker onderzocht zal moeten worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
mee eens en bestraft in den haag.
Maar het voorbeeld is geen oorlogsmisdrijf, maar een overtreding. martel kamers, bombaderen van burgerdoelen, deportatie en ontvoeren van kinderen en plunderingen zijn misdrijven.
Ik zie op al die beelden eigenlijk maar 1 oorlogsmisdaad: doen alsof je je overgeeft en dan alsnog gaan schieten.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het is een incident dat zeker onderzocht zal moeten worden.
Wandaden van de tegenstander zijn geen wisselgeld voor je eigen wandaden.
En juist daarom moet het worden onderzocht door mensen die wel onafhankelijk zijn.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zie eigenlijk maar 1 oorlogsmisdaad: doen alsof je je overgeeft en dan alsnog gaan schieten.
quote:Op woensdag 23 november 2022 09:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Frankrijk idem.
Geen leger voor vredesoperaties meer. Maar een leger om klaar te zijn voor een oorlog in Europa:
[..]
https://www.trouw.nl/buit(...)ote-oorlog~bc810fa0/
En ze willen ook sneller op een oorlogseconomie kunnen overschakelen, mocht dat nodig zijn.Begrijpelijk, maar misschien ook weer achter de feiten aanlopend. Ruslands militaire kracht, en vooral ook de capaciteit van Rusland om hoogwaardige wapens te ontwikkelen en produceren, worden nu grondig vernietigd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Je wil overal waar je een dode Rus op beeld ziet liggen een onderzoek naar oorlogsmisdaden? Lijkt me niet reel.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
En juist daarom moet het worden onderzocht door mensen die wel onafhankelijk zijn.
Dat zeg ik toch niet? Dit incident lijkt onderzoek waard te zijn.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil overal waar je een dode Rus op beeld ziet liggen een onderzoek naar oorlogsmisdaden? Lijkt me niet reel.
We zien hier een iemand die voordoet alsof ie zich overgeeft een oorlogsmisdaad plegen. Dat zou inderdaad wel onderzocht kunnen worden. Daar wel mee eens.
Goed nieuws dat je vindt dat de oorlogsmisdaden begaan door Rusland onderzocht moeten worden.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Dit incident lijkt onderzoek waard te zijn.
De overige Russen op de video zijn niet spontaan aan een hartaanval overleden natuurlijk. De omstandigheden lijken zeer verdacht.
Als er niets aan de hand is dan zou een onderzoek geen enkel probleem moeten zijn toch?
Alle potentiele oorlogsmisdaden moeten worden onderzocht ja.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:57 schreef The_End het volgende:
[..]
Goed nieuws dat je vindt dat de oorlogsmisdaden begaan door Rusland onderzocht moeten worden.
Begin gewoon met het onderzoeken van misdaden die duidelijk op beeld staan.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Dit incident lijkt onderzoek waard te zijn.
De overige Russen op de video zijn niet spontaan aan een hartaanval overleden natuurlijk. De omstandigheden lijken zeer verdacht.
Als er niets aan de hand is dan zou een onderzoek geen enkel probleem moeten zijn toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |