abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 12:14:28 #151
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206774558
quote:
84s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:10 schreef Starhopper het volgende:
:{
[ twitter ]
Dat heb ik nog nooit gezien zeg, een autocraat met grootheidswaanzin.

En doorrrrrrrrrrrrrrrrrr
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:16:37 #152
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206774606
Evacuaties op De Krim gaan nu ook beginnen :D Aankomende zomer party @capricia _O_

twitter
pi_206775003
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Raffinaderijen weten al veel langer dat dit er aan zit te komen en een aantal gebruikt nu al geen Russische olie meer.
Gezien de prijsdaling op dit moment is er ook geen paniek in de markt vanwege een aankomend tekort.
Sommigen gaan er heel fel op in. Alsof het smerige wappie leugens zijn.

Maar e.e.a. is een nieuws uiting van Reuters, over mogelijke prijsconcequenties van Diesel na feb 2023.
Dan kun je heel hard schreeuwen klopt niks van.
Je kunt het ook eens afwachten hoe zich dat ontwikkelt na feb 2023.
Vakman pur sang
pi_206775052
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Maar e.e.a. is een nieuws uiting van Reuters, over mogelijke prijsconcequenties van Diesel na feb 2023.
Maar dat doen Rob en Reuters dus ook niet.

Anyway, Reuters spreekt van aanvoer van alternatieve olie voor diesel raffinaderijen, niet dat de raffinaderijen zelf het probleem is.
Momenteel worden voorraden Russische olie opgeschaald zodat ze volgend jaar een buffer hebben voor de transitie naar andere leveranciers.

[ Bericht 15% gewijzigd door Wantie op 22-11-2022 12:50:48 ]
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_206775261
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2022 11:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Zou kunnen, zeker soldaten die dachten op te kunnen staan (in de chaos) kunnen natuurlijk gewoon verwachten dat ze neergeschoten worden. Wapen of geen wapen, daar is geen tijd voor als je eigen leven ook op het spel staat. Maar het is een voorbarige conclusie, onderzoek is nodig. Zeker omdat de beelden voorlopig dit scenario niet of amper ondersteunen.

Misdaden van de Russen is geen reden om weg te kijken. Zeker niet als het bij wijze van spreken onze wapens zijn waarmee misdaden worden gepleegd.
De beelden zeggen alleen duidelijk: Wat Russen liggen op de grond, 1 Rus weigert op te geven en opent het vuur op de Oekraieners. De rest is allemaal speculatie en de meningen zullen wel verschillen of je in zo'n situatie iedereen mag doden. Dat geschil blijft ook wel, ook na een onderzoek.

Overigens ben ik het niet eens met het laatste. Al eens eerder vermeldt hier dat het mes aan twee kanten snijdt. Als de vijand alle oorlogsrecht aan haar laars lapt. Burgers verkracht, dood, deporteert, pows uithongerd, martelt en executeert. Enzovoort. Dan beetje naief om te verwachten dat de andere partij zich keurig aan de regeltjes moet houden vind je niet? Of is men echt zo naief?
pi_206775309
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:53 schreef Joppiez het volgende:

[..]
De beelden zeggen alleen duidelijk: Wat Russen liggen op de grond, 1 Rus weigert op te geven en opent het vuur op de Oekraieners. De rest is allemaal speculatie en de meningen zullen wel verschillen of je in zo'n situatie iedereen mag doden. Dat geschil blijft ook wel, ook na een onderzoek.

Overigens ben ik het niet eens met het laatste. Al eens eerder vermeldt hier dat het mes aan twee kanten snijdt. Als de vijand alle oorlogsrecht aan haar laars lapt. Bugers verkracht, dood, deporteert, pows uithongerd, martelt en executeert. Enzovoort. Dan beetje naief om te verwachten dat de andere partij zich keurig aan de regeltjes moet houden vind je niet? Of is men echt zo naief?
Sommigen zien dit als een voetbalwedstrijd.
Het werd eerder ook al niet eerlijk gevonden dat Oekraïne hulp krijgt en Rusland niet.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  dinsdag 22 november 2022 @ 12:56:45 #157
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206775329
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ik dacht dat je wat anders ging doen? Of was dat een leugen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206775519
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik dacht dat je wat anders ging doen? Of was dat een leugen?
Was even weg voor boodschappen en kon niet laten nog een keer te reageren.
Dus ja ik was zwak :'(
Vakman pur sang
  dinsdag 22 november 2022 @ 13:09:55 #159
pi_206775616
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Was even weg voor boodschappen en kon niet laten nog een keer te reageren.
Dus ja ik was zwak :'(
Dat wisten we al lang. :*
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 22 november 2022 @ 13:31:45 #160
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206775932
quote:

[..]

Overigens ben ik het niet eens met het laatste. Al eens eerder vermeldt hier dat het mes aan twee kanten snijdt. Als de vijand alle oorlogsrecht aan haar laars lapt. Burgers verkracht, dood, deporteert, pows uithongerd, martelt en executeert. Enzovoort. Dan beetje naief om te verwachten dat de andere partij zich keurig aan de regeltjes moet houden vind je niet? Of is men echt zo naief?
Dat heeft niks met naïviteit te maken. In iedere oorlog gebeuren de ergste dingen.

Er wordt moreel verheven gewezen op oorlogsrecht en de misstanden van Rusland. Hypocrisie ten top. Blijkbaar houden die verdragen en conventies op bij eigen wandaden.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 22 november 2022 @ 13:32:44 #161
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206775946
quote:
84s.gif Op dinsdag 22 november 2022 12:16 schreef Starhopper het volgende:
Evacuaties op De Krim gaan nu ook beginnen :D Aankomende zomer party @:capricia _O_

[ twitter ]
Kazantip gaat nog wel even duren,

Maar ik weet niet wat ik met dit soort berichten aan moet, de oorlogsmist is zo dik momenteel dat ik niet meer zeker weet of 1 van de partijen ergens in het voordeel is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206776056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dat heeft niks met naïviteit te maken. In iedere oorlog gebeuren de ergste dingen.

Er wordt moreel verheven gewezen op oorlogsrecht en de misstanden van Rusland. Hypocrisie ten top. Blijkbaar houden die verdragen en conventies op bij eigen wandaden.
1x of 1000 keer, maakt nogal een verschil en ik verwacht dat Oekraine later oorlogsmisdaddigers zal bestraffen, aangezien ze anders niet bij de EU kunnen (een goede referentie is het proces rondom toetreding kroatie bijv.)

Dus zeker noteren en weerdoor.

Of moeten we nu stoppen met steunen en rusland laten winnen ?
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:05:20 #163
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206776353
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:42 schreef Korenfok het volgende:

[..]
1x of 1000 keer, maakt nogal een verschil en ik verwacht dat Oekraine later oorlogsmisdaddigers zal bestraffen, aangezien ze anders niet bij de EU kunnen (een goede referentie is het proces rondom toetreding kroatie bijv.)

Dus zeker noteren en weerdoor.

Of moeten we nu stoppen met steunen en rusland laten winnen ?
We moeten inderdaad stoppen met selectieve verontwaardiging.

Het is oorlog, geen deugwedstrijd.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_206776378
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 13:31 schreef inslagenreuring het volgende:
Mensen die maandenlang hun muil houden over de Russische wantoestanden en nu dit aangrijpen om Oekraine ervan te beschuldigen, dat is hypocriet.
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:11:07 #165
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206776406
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:07 schreef RegularOrange het volgende:

[..]
Mensen die maandenlang hun muil houdenopen hebben over de Russische wantoestanden en nu dit aangrijpen om Oekraine ervan te beschuldigengoed te praten, dat is hypocriet.
Even aangepast naar correcte definitie van hypocriet.
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:18:18 #166
pi_206776472
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Precies. We moeten Rusland kapot maken.
pi_206776491
Corporate translator
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:29:02 #168
490724 Mr.Sandman
Beats all you never saw
pi_206776620
quote:

[..]

Ik zie niet hoe dat laatste relevant is.

Ik vind dat naar iedere (oorlogs)misdaad onderzoek moet worden gedaan. Mee eens?
pi_206776659
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:05 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

wat is selectieve verontwaardiging?

Verschil is staats gestuurd of invidueel gestuurde misdrijven. rusland pleegt misdrijven georganiseerd, oekraine zoals in het voorbeeld begaat overtredingen in het oorlogsrecht.

Echt door schieten als een iemand beweegt vs martel kamers / deportaties en verkrachtingen heel selectief verontwaardigd inderdaad [/s]
pi_206776674
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:29 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik zie niet hoe dat laatste relevant is.

Ik vind dat naar iedere (oorlogs)misdaad onderzoek moet worden gedaan. Mee eens?
mee eens en bestraft in den haag.

Maar het voorbeeld is geen oorlogsmisdrijf, maar een overtreding. martel kamers, bombaderen van burgerdoelen, deportatie en ontvoeren van kinderen en plunderingen zijn misdrijven.
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 14:42:27 #171
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206776767
Dikke fotojopskills hier:
twitter
_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206776812
Intentie is in het strafrecht een dingetje. Misschien ook in het internationaal recht. De intentie van de Oekraïners waren prima. Gevangennemen van vijandige soldaten. De intentie van die ene Rus was niet zo correct. Dit zou wellicht als verzachtende maatregel aangebracht kunnen worden.

Daarbij is er natuurlijk ook een verschil tussen systematische schendingen en incidenten. Elk incident moet onderzocht worden, maar ik hoop dat er een mate van prioritering plaatsvind, waarbij dit incident ergens onderaan de stapel komt te liggen.
pi_206777040
quote:
Geil, vindt je niet?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:03:34 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:07:40 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206777094
Dus tis niet alleen een 2e mobilisatie maar ook nog eens 2x zo groot. 1e was 300k, 2e wordt 500~700k
Hopelijk heeft Ukraine genoeg ammo om al die kamikaze aanvalsgolven per dag af te slaan bij Bakhmut

[ Bericht 18% gewijzigd door slashdotter3 op 22-11-2022 15:26:37 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')