Het is hier zowaar weer eens gelukt.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:17 schreef Heeinz het volgende:
Van de ene wachtrij naar de andere met dit ticketsysteem
Hier ook, onder andere de Klassiekerquote:Op woensdag 23 november 2022 11:19 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Het is hier zowaar weer eens gelukt.
Idem.quote:Op woensdag 23 november 2022 11:35 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Hier ook, onder andere de Klassieker
Ergens in de 2e helft zag ik nog een soort statistiek voorbij komen. Geen idee wat het precies betekende, maar daarin stond Tadic in ieder geval ook genoemd naast 2 brazilianen.quote:Op donderdag 24 november 2022 20:43 schreef PicoMMP het volgende:
Tadic bij Servië op rechts.
En Gudelj op het WK
"Receptions in between midfield and defensive lines"quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:01 schreef manny het volgende:
[..]
Ergens in de 2e helft zag ik nog een soort statistiek voorbij komen. Geen idee wat het precies betekende, maar daarin stond Tadic in ieder geval ook genoemd naast 2 brazilianen.
Moet zeggen dat ze bij dit WK wel meer cijfers / statistieken laten zien waarvan ik niet helemaal snap wat het betekent / inhoudt.
Volgens mij speelde hij in een vrije rol achter de spits.quote:Op donderdag 24 november 2022 20:43 schreef PicoMMP het volgende:
Tadic bij Servië op rechts.
En Gudelj op het WK
Ah. Nou dan waardeer ik hem enorm.quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:44 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
"Receptions in between midfield and defensive lines"
Kenners waarderen deze statistiek.
ik zou echt een hekel aan hem hebben als die niet voor Ajax zou spelenquote:
Vond hem gisteren niet geweldigquote:Op vrijdag 25 november 2022 17:36 schreef Scorpie het volgende:
Die Noppert moet je koste wat het kost halen.
Ake en Frenkie misschien net een voldoende maar een keeper staat daar toch wel een beetje los van, 1e wedstrijd was hij solide, deze wedstrijd gewoon minder en zat hij wat meer in pasveermode.quote:
Ik heb een hekel aan hem.quote:Op vrijdag 25 november 2022 14:40 schreef over_hedge het volgende:
[..]
ik zou echt een hekel aan hem hebben als die niet voor Ajax zou spelen
No brainer inderdaad.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:36 schreef Scorpie het volgende:
Goede kans dat hij, als hij de lijn doortrekt, een mooi aanbod krijgt uit het buitenland.Uit de categorie Southampton.quote:Op vrijdag 25 november 2022 17:36 schreef Scorpie het volgende:
20 miljoen plus 5 miljoen per jaar en vast nog een tekenbonus. Das wel erg stevig, ook voor Ajax begrippen. In principe verkoop je zo’n speler dan niet meer natuurlijk.quote:
Ik doelde op het gerucht van voor de wedstrijd over Ziyech.quote:Op zondag 27 november 2022 22:34 schreef -XOR- het volgende:
Spelers kopen op basis van hun prestaties op het WK... dit is nog nooit fout gegaan en die spelers zijn dan ook altijd allerschappelijkst geprijsd.
Met Tadic is dat ook goed gegaanquote:Op zondag 27 november 2022 22:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]
20 miljoen plus 5 miljoen per jaar en vast nog een tekenbonus. Das wel erg stevig, ook voor Ajax begrippen. In principe verkoop je zo’n speler dan niet meer natuurlijk.
Anderzijds kan hij wel het verschil maken tussen wel of geen CL halen. Het zal me benieuwen…
Op zich heb je gelijk, maar met deze trainer loop je gewoon het grote risico om 3e te worden, en dan mis je een jaar CL-inkomsten. Ik zie Ziyech ook graag terugkomen, maar het is wel een risico. Los daarvan zorgt het waarschijnlijk voor alleen maar meer ellende, want dan zal Tadic of Bergwijn toch op het bankie moeten. Nu is dat in het geval van Bergwijn wel terecht gezien zijn spel, maar toch....quote:
Die 5 miljoen was toch juist het probleem? Hij verdient 10 miljoen bij Chelsea en wou juist niet voor 5 miljoen (wat op dit moment een beetje de facto het salarisplafond is bij Ajax) terug.quote:Op zondag 27 november 2022 22:31 schreef De_Pel het volgende:
[..]
20 miljoen plus 5 miljoen per jaar en vast nog een tekenbonus. Das wel erg stevig, ook voor Ajax begrippen. In principe verkoop je zo’n speler dan niet meer natuurlijk.
Anderzijds kan hij wel het verschil maken tussen wel of geen CL halen. Het zal me benieuwen…
Hij wil toch spelen? Die 10 miljoen gaat hij ook niet bij Lille krijgen.quote:Op maandag 28 november 2022 10:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die 5 miljoen was toch juist het probleem? Hij verdient 10 miljoen bij Chelsea en wou juist niet voor 5 miljoen (wat op dit moment een beetje de facto het salarisplafond is bij Ajax) terug.
quote:Op maandag 28 november 2022 11:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als jullie Ziyech halen dan halen wij Hendrix terug. Zullen we wel eens zien wie er kampioen wordt!!
Hij wilde vooral geen huurconstructie, als de koopsom wat omlaag gaat kan je wel wat doen met tekengeld.quote:Op maandag 28 november 2022 10:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die 5 miljoen was toch juist het probleem? Hij verdient 10 miljoen bij Chelsea en wou juist niet voor 5 miljoen (wat op dit moment een beetje de facto het salarisplafond is bij Ajax) terug.
Ziyech was inderdaad nooit het type bij Ajax van de man die opstond in slechte wedstrijden. Dat is wel het risico met een Ajax dat juist wel zo iemand nodig heeft op dit moment.quote:Op maandag 28 november 2022 12:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij wilde vooral geen huurconstructie, als de koopsom wat omlaag gaat kan je wel wat doen met tekengeld.
Hele goeie speler maar denk niet dat hij het type speler is dat momenteel ontbreekt, dus waarvoor je heel ver moet gaan.
Daar gaat het me niet eens zozeer om, hij kan wel wedstrijden beslissen met een individuele actie maar grootste probleem is dat je op rechts geen diepgang hebt, ik dacht dat Bergwijn dat dan op links zou compenseren maar dat komt er nog niet echt uit.quote:Op maandag 28 november 2022 12:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ziyech was inderdaad nooit het type bij Ajax van de man die opstond in slechte wedstrijden. Dat is wel het risico met een Ajax dat juist wel zo iemand nodig heeft op dit moment.
Wil je niet over Haller en het gebrek aan een lang bal beginnenquote:Op maandag 28 november 2022 13:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar gaat het me niet eens zozeer om, hij kan wel wedstrijden beslissen met een individuele actie maar grootste probleem is dat je op rechts geen diepgang hebt, ik dacht dat Bergwijn dat dan op links zou compenseren maar dat komt er nog niet echt uit.
Ook zie je dat het zonder Haller veel moeilijker opbouwen is gewoon omdat de mogelijkheid van de lange bal weg is, iedere tegenstander weet dat je hoog druk kan zetten omdat de lange bal ook voor hun is.
Dan heb je op het middenveld en eigenlijk voorin ook geen enkele speler die een man kan passeren, als je dan toch wat wil gaan kopen zou ik me eerst daar eens op concentreren als ik H2 was.
Die jongen heeft andere problemen maar je ziet hoe Ten Hag Ajax na die aderlating in 2019 step by step weer beter maakte met gerichte aankopen.quote:Op maandag 28 november 2022 13:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wil je niet over Haller en het gebrek aan een lang bal beginnen
"We gaan het met deze groep doen"quote:Op maandag 28 november 2022 14:41 schreef marcb1974 het volgende:
Ocampos terug, Magallan en Piere (transfervrij??) weg?
Wie komen erbij dan?
In januari gaat het feest weer beginnen, op mijn lijst staan een rechtsbuiten met diepgang, een koppende spits, een centrale verdediger en een middenvelder die kan dribbelen.quote:Op maandag 28 november 2022 14:41 schreef marcb1974 het volgende:
Ocampos terug, Magallan en Piere (transfervrij??) weg?
Wie komen erbij dan?
Die zie ik ook nog wel vertrekken in januari.quote:Op maandag 28 november 2022 14:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Kudus zojuist 10 miljoen duurder geworden.
Dat weet ik haast wel zeker. Doorgaan als jojo tussen de bank en basisplaats onder Schreuder of een transfer naar de Premier League? De keuze is snel gemaakt.quote:Op maandag 28 november 2022 15:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die zie ik ook nog wel vertrekken in januari.
Een nieuwe keeper.quote:Op maandag 28 november 2022 14:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
In januari gaat het feest weer beginnen, op mijn lijst staan een rechtsbuiten met diepgang, een koppende spits, een centrale verdediger en een middenvelder die kan dribbelen.
Benieuwd waar ze mee komen.
Nog een keer?quote:Op maandag 28 november 2022 14:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
FTFYquote:Op maandag 28 november 2022 15:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kudus is beter dan Neymar, dus je neemt de waarde van Gakpo Neymar + 10 miljoen.
Wel de beste van Ghanaquote:Op maandag 28 november 2022 14:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
CR7 godquote:Op maandag 28 november 2022 16:05 schreef Tjacka het volgende:
Kudus is misschien wel de beste speler van het WK.
Beter dan Neymar zelfsquote:Op maandag 28 november 2022 16:05 schreef Tjacka het volgende:
Kudus is misschien wel de beste speler van het WK.
Op rechts. En ik maar worden uitgelachen toen ik zei dat hij dat prima kon spelen een maand of twee geleden.quote:Op maandag 28 november 2022 19:31 schreef Malavita het volgende:
Welke positie stond Kudus vandaag eigelijk?
Daarom de tekenbonus. Dat is, al met al, dan ook nog weer een stapje verder dan Tadic. En enerzijds denk ik dat Ziyech een betere voetballer is, maar Tadic een waardevoller mentor.quote:Op maandag 28 november 2022 10:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
En we leren de afgelopen maanden dat het leuk is om te cashen, maar het nog leuker is om goede spelers op het veld te hebben staan.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:29 schreef TheVulture het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar we hebben natuurlijk nog altijd een kuttrainer die uit niemand het maximale weet te halen
Als Schreuder ballen heeft dan zet ie Bergwijn gewoon op de bank nu, niets rechtvaardigt een basisplek momenteel.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:42 schreef manny het volgende:
[..]
En we leren de afgelopen maanden dat het leuk is om te cashen, maar het nog leuker is om goede spelers op het veld te hebben staan.
deasalnietemin: lever een Kudus die tot nu toe een goed WK speelt, dan Bergwijn die in Oranje op dit moment langzaam naar de reservebank schuift en zijn vormdip nog even lekker doorzet.
Mwa. Een andere manier van er naar kijken is wil je een investering van 35 mio laten renderen en vertrouwen geven of een conflict vermijden met een held op weg naar de uitgang. Als je het eerste doet staat Bergwijn gewoon op links en kan meneer Tadic naar de bank of accepteren dat ie vanaf rechts speelt.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Schreuder ballen heeft dan zet ie Bergwijn gewoon op de bank nu, niets rechtvaardigt een basisplek momenteel.
Nu? Nu is er nog niet, 8 januari gaan we het zien, totaal zinloos om nu te speculeren wie moet banken en wie niet.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:50 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als Schreuder ballen heeft dan zet ie Bergwijn gewoon op de bank nu, niets rechtvaardigt een basisplek momenteel.
Er zit weinig ruimte tussen nu en januari, in ieder geval niet qua competatieve wedstrijden en Bergwijn is het ook al maanden kwijt. Of hij moet er bij het WK ineens weer 3, 4 inknallen, maar niets wijst erop.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu? Nu is er nog niet, 8 januari gaan we het zien, totaal zinloos om nu te speculeren wie moet banken en wie niet.
Wie knalt er wel bij Ajax of NL elftal? Dan kan je wel naar 1 speler kijken maar zo simpel ligt het dus gewoon niet.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:03 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Er zit weinig ruimte tussen nu en januari, in ieder geval niet qua competatieve wedstrijden en Bergwijn is het ook al maanden kwijt. Of hij moet er bij het WK ineens weer 3, 4 inknallen, maar niets wijst erop.
Eens, maar Bergwijn bungelt daar wel echt nog onderaan in mijn ogen...quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wie knalt er wel bij Ajax of NL elftal? Dan kan je wel naar 1 speler kijken maar zo simpel ligt het dus gewoon niet.
Hij valt me ook wat tegen maar in het begin van het seizoen ging het wel prima, toen vond iedereen het nog oneerlijk dat Ajax hem gehaald had.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:15 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Eens, maar Bergwijn bungelt daar wel echt nog onderaan in mijn ogen...
Dat is het mooie van een WK. Scoor een keer tegen een matig team en iedereen is hysterisch.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:07 schreef Houniet het volgende:
Wat een gehype weer over Kudus. De kranten staan er ook niet vol mee als ik 2x scoor op zaterdag.
Hopelijk is er een bord op schoot scout uit de PL die hem wil ophalen voor de hoofdprijs.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een WK. Scoor een keer tegen een matig team en iedereen is hysterisch.
WK goals, 4 goals in CL, aardig wat doelpuntjes in Nederland. Wellicht toch iets meer dan alleen hysterie.quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een WK. Scoor een keer tegen een matig team en iedereen is hysterisch.
100 miljoen en op den brommert!quote:Op dinsdag 29 november 2022 10:31 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Praat eens met een beetje respect over Tadic wil je.quote:Op dinsdag 29 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Mwa. Een andere manier van er naar kijken is wil je een investering van 35 mio laten renderen en vertrouwen geven of een conflict vermijden met een held op weg naar de uitgang. Als je het eerste doet staat Bergwijn gewoon op links en kan meneer Tadic naar de bank of accepteren dat ie vanaf rechts speelt.
Ik weet het ook niet, want hij speelt al maanden als een pannenkoek. Ik ben toch benieuwd wat eigenlijk het plan van Overmars / Ten Hag was met hem. Die zullen toch ook geweten hebben dat Tadic bij Ajax speelt. Tadic in de spits wellicht ?
Ik noem hem nota bene een held. En dat is ie ook in mijn ogen. Was niet flauw of cynisch bedoeld.quote:Op dinsdag 29 november 2022 12:53 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Praat eens met een beetje respect over Tadic wil je.
Goed voetballen is wat meer dan alleen aan de bal goed zijn, het zijn hele andere types maar Kudus is gewoon teveel FC Kuku en dat werkt niet bij de Ajax manier van voetballen, ik hoop dat hij een mooie transfer maakt deze winter.quote:Op dinsdag 29 november 2022 12:14 schreef Ramboetan het volgende:
Iedereen weet dat Kudus een betere voetballer is dan Bergwijn.
Er is bij Ajax geen manier van voetballen , louter chaos .quote:Op dinsdag 29 november 2022 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goed voetballen is wat meer dan alleen aan de bal goed zijn, het zijn hele andere types maar Kudus is gewoon teveel FC Kuku en dat werkt niet bij de Ajax manier van voetballen, ik hoop dat hij een mooie transfer maakt deze winter.
Kudus gaat je niet helpen dat te verbeteren, leuke speler die een vrije rol zou moeten hebben maar daar dan weer niet goed genoeg voor is, hij doet me echt aan Seedorf denken, die was ook geweldig in FC Seedorf.quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:02 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Er is bij Ajax geen manier van voetballen , louter chaos .
Kan je het complete middenveld op Berghuis na weggooienquote:Op dinsdag 29 november 2022 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kudus gaat je niet helpen dat te verbeteren, leuke speler die een vrije rol zou moeten hebben maar daar dan weer niet goed genoeg voor is, hij doet me echt aan Seedorf denken, die was ook geweldig in FC Seedorf.
Seedorf wordt ook wel flink onderschat in Nederland hoor. Krankzinnige erelijst, en hele hele grote speler.quote:Op dinsdag 29 november 2022 15:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kudus gaat je niet helpen dat te verbeteren, leuke speler die een vrije rol zou moeten hebben maar daar dan weer niet goed genoeg voor is, hij doet me echt aan Seedorf denken, die was ook geweldig in FC Seedorf.
Maar met hetzelfde probleem als Kudus, geen teamspeler, z'n individuele kwaliteiten gaven de doorslag om hem toch op te stellen.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Seedorf wordt ook wel flink onderschat in Nederland hoor. Krankzinnige erelijst, en hele hele grote speler.
quote:Op woensdag 30 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Seedorf wordt ook wel flink onderschat in Nederland hoor. Krankzinnige erelijst, en hele hele grote speler.
Waarom zou Kudus geen teamspeler zijn en Klaassen bijvoorbeeld wel? Meer vuile meters maken en vaak boos kijken?quote:Op woensdag 30 november 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar met hetzelfde probleem als Kudus, geen teamspeler, z'n individuele kwaliteiten gaven de doorslag om hem toch op te stellen.
Nee het is niet voor niets dat EtH en die kale gek hem niet op het middenveld opstellen hequote:Op woensdag 30 november 2022 11:11 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Waarom zou Kudus geen teamspeler zijn en Klaassen bijvoorbeeld wel? Meer vuile meters maken en vaak boos kijken?
Meeverdedigen bijvoorbeeld, niet in de ruimtes lopen van anderen, qua skills is Kudus gewoon een prima speler maar als hij het inzicht van Klaassen had gehad was hij veel completer geweest, bij Klaassen ontbreken de skills dan weer.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:11 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Waarom zou Kudus geen teamspeler zijn en Klaassen bijvoorbeeld wel? Meer vuile meters maken en vaak boos kijken?
kudus mag nog niet de veters van seedorf strikken.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Ten Hag stelde hem wel op in het middenveld. 1 keer in de spits geprobeerd en dat duurde 10 minuten.quote:Op woensdag 30 november 2022 11:47 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nee het is niet voor niets dat EtH en die kale gek hem niet op het middenveld opstellen he
Klinkt als een hele goede Technisch Directeur.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Het is niet echt onderschatting. Mensen pruimen hem gewoon niet omdat het een vreselijke eikel is en vinden hem dan ook maar gewoon matig als voetballer.quote:Op woensdag 30 november 2022 09:58 schreef manny het volgende:
[..]
Waarom mensen hem zo een eikel vinden is trouwens ook weer een raar fenomeen.quote:Op woensdag 30 november 2022 16:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet echt onderschatting. Mensen pruimen hem gewoon niet omdat het een vreselijke eikel is en vinden hem dan ook maar gewoon matig als voetballer.
Maar hij was gewoon wereldtop, anders ben je geen basisspeler bij zoveel clubs waar prijzen gepakt worden. Maar, wel prijzen die ze waarschijnlijk zonder hem ook wel gepakt hadden. Zo eerlijk moet je ook zijn.
Het was een lul van een vent in interviews. Enorm zelfingenomen en tegelijkertijd lag hij altijd dwars bij Oranje. Heb je hem nog bij College Tour gezien?quote:Op donderdag 1 december 2022 07:06 schreef manny het volgende:
[..]
Waarom mensen hem zo een eikel vinden is trouwens ook weer een raar fenomeen.
Hij is geen grote duikelaar / engnek zoals Robben, Suarez of Ronaldo of een enorme schopper als Pepe of Ramos. Geen al te rare fratsen naast het veld als Balotelli. Toch nooit echt populair geweest in Nederland idd. Dat hele "schakel" verhaal wellicht ?
Daarnaast lukt het bij veel andere spelers het nare gedrag en goed voetbal van elkaar te scheiden. Neem Ronaldo, of onze vriend Suarez als ultieme voorbeeld. Dus als Seedorf al een enorme eikel zou zijn, is het wel apart dat we daardoor ook zouden denken dat ie niet zo goed kan voetballen.
Naast basisspeler was ie trouwens ook regelmatig aanvoerder en onderschat je hem denk ik een beetje als je denkt dat ie toevallig in het veld stond toen die prijzen gepakt werden. En nee: dat betekent dan ook weer niet dat het allemaal alleen dankzij Clarence was
Trouwens wel angstig dat dit allemaal rond 1995 - 2010 speelt. Ik word oud....
Lag hij dwars? Ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat hij tactisch niet te sturen was, daarom ook snel vertrokken bij Ajax en bij z'n latere clubs altijd in een soort van vrije rol.quote:Op donderdag 1 december 2022 11:30 schreef Elan het volgende:
[..]
Het was een lul van een vent in interviews. Enorm zelfingenomen en tegelijkertijd lag hij altijd dwars bij Oranje. Heb je hem nog bij College Tour gezien?
Hij heeft met vrijwel elke bondscoach gedoe gehad. Over zijn positie, over penalty's, over de manier van hem benaderen. Hiddink, Advocaat, Van Basten was er gelijk al klaar mee.quote:Op donderdag 1 december 2022 11:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Lag hij dwars? Ik weet het niet maar wat ik wel weet is dat hij tactisch niet te sturen was, daarom ook snel vertrokken bij Ajax en bij z'n latere clubs altijd in een soort van vrije rol.
Seedorf verzaakte zelden, maar voegde ook weinig toe. Technisch uitstekende speler, maar vervangbaar.quote:Op woensdag 30 november 2022 16:47 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het is niet echt onderschatting. Mensen pruimen hem gewoon niet omdat het een vreselijke eikel is en vinden hem dan ook maar gewoon matig als voetballer.
Maar hij was gewoon wereldtop, anders ben je geen basisspeler bij zoveel clubs waar prijzen gepakt worden. Maar, wel prijzen die ze waarschijnlijk zonder hem ook wel gepakt hadden. Zo eerlijk moet je ook zijn.
Noppie is over ruim een week thuis. Scheelt weer vliegen.quote:Op donderdag 1 december 2022 08:46 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Is Huntelaar al gesignaleerd in Qatar voor Noppie?
Clown vind ik wel overdreven want voetballen kon hij natuurlijk heel goed, hij vond zichzelf wat te belangrijk en dat is altijd moeilijk in een teamsport.quote:Op donderdag 1 december 2022 11:45 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft met vrijwel elke bondscoach gedoe gehad. Over zijn positie, over penalty's, over de manier van hem benaderen. Hiddink, Advocaat, Van Basten was er gelijk al klaar mee.
Al waren dat volgens Seedorf zelf politieke keuzes. Wat moet je met zo'n clown.
Clown is meer van toepassing op zijn maatje Davids inderdaad.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Clown vind ik wel overdreven want voetballen kon hij natuurlijk heel goed, hij vond zichzelf wat te belangrijk en dat is altijd moeilijk in een teamsport.
Ook een goeie voetballer, iets te lang doorgegaan, was op een gegeven moment overal een stap te laat, verder hoe hij als persoon is/was vind ik allemaal niet zo relevant al is vrouwen meppen natuurlijk not done.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Clown is meer van toepassing op zijn maatje Davids inderdaad.
In de basis wel met je eens, het gaat om het voetbal. Toch geniet ik veel meer van goede spelers als ze ook sympathiek zijn. Dan is de gunfactor wat hoger en hoop ik toch net wat harder dat ze het goed doen.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook een goeie voetballer, iets te lang doorgegaan, was op een gegeven moment overal een stap te laat, verder hoe hij als persoon is/was vind ik allemaal niet zo relevant al is vrouwen meppen natuurlijk not done.
Maar mocht hij eventueel een technische functie krijgen is dat tweede belangrijker dan hoe een grote voetballer het wel of niet was.quote:Op donderdag 1 december 2022 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ook een goeie voetballer, iets te lang doorgegaan, was op een gegeven moment overal een stap te laat, verder hoe hij als persoon is/was vind ik allemaal niet zo relevant al is vrouwen meppen natuurlijk not done.
Davids zat toch een blauwe maandag in de RvC? Heeft hij toen Cruijff niet indirect beschuldigd van racisme?quote:Op donderdag 1 december 2022 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar mocht hij eventueel een technische functie krijgen is dat tweede belangrijker dan hoe een grote voetballer het wel of niet was.
Ja hij zat daar zogenaamd omdat hij zwart was. Eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel, bij Oranje ook trouwens.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Davids zat toch een blauwe maandag in de RvC? Heeft hij toen Cruijff niet indirect beschuldigd van racisme?
Het ging wel wat verder dan dat. Het ging ook over racistische uitlatingen binnen de RvC vergaderingen waarvan later zou zijn uitgelekt dat hij daar mee op Cruijff doelde.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hij zat daar zogenaamd omdat hij zwart was. Eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel, bij Oranje ook trouwens.
Hij had in de VS of Engeland die baan nooit gekregen.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar mocht hij eventueel een technische functie krijgen is dat tweede belangrijker dan hoe een grote voetballer het wel of niet was.
Het ging meen ik over het achterland aan jeugdvoetbal in Zuidoost, Cruijff zei zoiets dat hij juist in de RVC zat om die banden aan te halen, dat vond hij racistisch.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:35 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Het ging wel wat verder dan dat. Het ging ook over racistische uitlatingen binnen de RvC vergaderingen waarvan later zou zijn uitgelekt dat hij daar mee op Cruijff doelde.
Maar goed, dat is van vroeger. In het nu kan ik oud-spelers als Seedorf en Davids echt niet serieus nemen als aanvullingen op een technische staf.
Ed geeft dan ook niet de indruk enige vorm van intelligentie te bezitten. Dat zit bij Seedorf wel wat beter, althans dat is mijn indruk.quote:Op donderdag 1 december 2022 14:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het ging meen ik over het achterland aan jeugdvoetbal in Zuidoost, Cruijff zei zoiets dat hij juist in de RVC zat om die banden aan te halen, dat vond hij racistisch.
Ed was dan ook de enige in de raad van commissarissen die zichzelf raad van commissaris noemde.
Behalve z'n huidskleur is er toch sowieso geen enkel argument om Davids iets anders te laten doen dan de parkeerplaats laten vegen of zo.quote:Op donderdag 1 december 2022 13:32 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja hij zat daar zogenaamd omdat hij zwart was. Eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel, bij Oranje ook trouwens.
quote:Op donderdag 1 december 2022 14:16 schreef Halcon het volgende:
[..]
Behalve z'n huidskleur is er toch sowieso geen enkel argument om Davids iets anders te laten doen dan de parkeerplaats laten vegen of zo.
Ja en de rest van de tijd waren het korte invalbeurtenquote:Op woensdag 30 november 2022 15:58 schreef Ramboetan het volgende:
[..]
Ten Hag stelde hem wel op in het middenveld. 1 keer in de spits geprobeerd en dat duurde 10 minuten.
Zonder 11 internationals.quote:Op zaterdag 3 december 2022 12:40 schreef marcb1974 het volgende:
Klaar nu
Als je al niet van blackburn kan winnen
Weg met schreuder
Tegen een team dat niet in de hoogste league speelt.quote:
Blijkbaar wel ja.quote:Op zaterdag 3 december 2022 14:32 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, Pasveer, Blind en Klaassen mis je echt.
Zelfs in die liek betalen ze veel meer aan salarissen dan hierquote:Op zaterdag 3 december 2022 13:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Tegen een team dat niet in de hoogste league speelt.
En met spelers zat die er normaal ook staan.
Altijd lastige situaties, maar je moet iets als club. Je kan niet tig jaar investeren in spelers die daarna gratis de deur uitlopen (en erger nog: die je daarna moet terugkopen).quote:Op maandag 5 december 2022 13:23 schreef tong80 het volgende:
Waar afgelopen week vrijwel de volledige selectie van Jong Ajax mee mocht op trainingskamp met de eerste selectie naar Marbella, bleef Sontje Hansen achter in Nederland. De twintigjarige aanvaller, die dit seizoen bij Jong Ajax tot op heden goed was voor vier goals en drie assists, werd voor even de wacht aangezegd. Reden is dat hij nog altijd niet zijn handtekening heeft gezet onder een nieuw contract. Al ruim een half jaar is de clubleiding van Ajax in de weer met het management van Hansen om tot een akkoord te komen.
Boekhouding voor verenigingen - Nr. 1 boekhoudsoftware van NL
'Wij vinden dat hij moet bijtekenen bij Ajax', schetste trainer Alfred Schreuder afgelopen week de situatie rond de aanvaller, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van meerdere Eredivisie-clubs. 'Daar is ook de keuze op gemaakt om hem niet mee te nemen. De club moet leidend zijn, niet de spelers. Dat is ook de les die in de voorbije jaren is geleerd met aflopende contracten van talenten. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat het bij jonge talenten, die nog alles moeten laten zien in het eerste elftal, zo lang duurt voordat je een nieuw contract bij Ajax tekent.'
Ajax wil door een hardere opstelling afrekenen met het recente verleden, waarin talenten na een lang, maar tevergeefs onderhandelingstraject de club transfervrij verlieten. Het beste voorbeeld was Brian Brobbey, die anderhalf jaar geleden transfervrij naar RB Leipzig vertrok, om vervolgens afgelopen zomer voor ruim zestien miljoen euro te moeten worden teruggehaald. Om dit soort situaties in de toekomst tegen te gaan, wil Ajax al eerder in het seizoen ingrijpen.
Kaplan
Overigens lieten in Marbella tijdens het trainingskamp meerdere jonge talenten zichzelf op een positieve manier zien. Een van hen is Ahmetcan Kaplan. De negentienjarige Turkse verdediger kwam afgelopen zomer voor 9,5 miljoen euro over van Trabzonspor, maar moest door een knieblessure in de eerste seizoenshelft lange tijd toekijken. Inmiddels is de linksbenige centrale verdediger weer helemaal fit.
'Kaplan is een complete speler, heeft veel talent', zegt Schreuder. 'Hij kan, zoals vandaag in de partijspelen ook goed te zien is, de opbouw goed verzorgen, heeft een goede inspeelpass, maar is ook een goede kopper, zowel verdedigend als aanvallend. Nu hij weer fit is en maximaal belast kan worden, kan hij stappen gaan maken.'
https://www.msn.com/nl-nl(...)441cbce1a113dbea4e3c
WIJ BEPALEN, EN NIEMAND ANDERS, JA??!??!quote:Op dinsdag 6 december 2022 07:06 schreef manny het volgende:
'Wij vinden dat hij moet bijtekenen bij Ajax', schetste trainer Alfred Schreuder afgelopen week de situatie rond de aanvaller, die in de nadrukkelijke belangstelling staat van meerdere Eredivisie-clubs. 'Daar is ook de keuze op gemaakt om hem niet mee te nemen. De club moet leidend zijn, niet de spelers. Dat is ook de les die in de voorbije jaren is geleerd met aflopende contracten van talenten. Ik vind het overigens ook onbegrijpelijk dat het bij jonge talenten, die nog alles moeten laten zien in het eerste elftal, zo lang duurt voordat je een nieuw contract bij Ajax tekent.'
[..]
Altijd lastige situaties, maar je moet iets als club. Je kan niet tig jaar investeren in spelers die daarna gratis de deur uitlopen (en erger nog: die je daarna moet terugkopen).
Dat zegt die niet maar vooruit. Snap dat Schreuder niet populair is maar hij heeft een goed punt.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
WIJ BEPALEN, EN NIEMAND ANDERS, JA??!??!
Wat een naiëf geouwehoer weer van Fredje. Je kunt spelers niet aan de ketting leggen. Deal with it en zorg dat je opleiding op niveau is, accepteer dat bepaalde jongens voor het geld (of een Eredivisie-voetbal) kiezen en man up. Krijg plantagehoudervibes bij dit soort teksten.
Omdat Alfred zegt hoe het beleid van Ajax (en dus niet van hem) momenteel is omdat ze door schade wijs zijn geworden met oa Brobbey is het opeens weer naief en zijn schuld. Hansen kan doen wat hij goed acht maar dat moet Ajax toch ook doen en plantagehoudervibes, doe normaal man.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:34 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
WIJ BEPALEN, EN NIEMAND ANDERS, JA??!??!
Wat een naiëf geouwehoer weer van Fredje. Je kunt spelers niet aan de ketting leggen. Deal with it en zorg dat je opleiding op niveau is, accepteer dat bepaalde jongens voor het geld (of een Eredivisie-voetbal) kiezen en man up. Krijg plantagehoudervibes bij dit soort teksten.
De club is leidend, niet de speler. Tja, ik vind dat oud denken en doen alsof de speler god op z'n blote knietjes mag bedanken voor het feit dat ie onder contract staat. En in geval Brobbey vond ik ook dat Ajax niets te verwijten was.quote:Op woensdag 7 december 2022 11:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
Omdat Alfred zegt hoe het beleid van Ajax (en dus niet van hem) momenteel is omdat ze door schade wijs zijn geworden met oa Brobbey is het opeens weer naief en zijn schuld. Hansen kan doen wat hij goed acht maar dat moet Ajax toch ook doen en plantagehoudervibes, doe normaal man.
Je krijgt natuurlijk nog wel je opleidingsvergoeding...quote:Op dinsdag 6 december 2022 07:06 schreef manny het volgende:
[..]
Altijd lastige situaties, maar je moet iets als club. Je kan niet tig jaar investeren in spelers die daarna gratis de deur uitlopen (en erger nog: die je daarna moet terugkopen).
Lekker belangrijk met een sterk gehavend Ajax met voornamelijk jong spelers.quote:
Oud denken, wat is dat? Natuurlijk is de club leidend, verder trek je conclusies die je niet kan trekken want je weet niet wat de salariseisen van Hansen zijn.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:03 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
De club is leidend, niet de speler. Tja, ik vind dat oud denken en doen alsof de speler god op z'n blote knietjes mag bedanken voor het feit dat ie onder contract staat. En in geval Brobbey vond ik ook dat Ajax niets te verwijten was.
"Wij vinden dat hij moet"
Oud denken is alleen vanuit de club redeneren. Daarbij: c'est le ton qu'il fait la musique. Je kunt het ook gewoon normaal verwoorden. "We zijn er met Sontje nog niet uit voor wat betreft zijn contractverlenging. Daar doen we op dit moment alles aan. In lijn met ons beleid stellen we hem tot we overeenstemming hebben bereikt niet op." Zelfde boodschap, maar op een veel gelijkwaardiger manier. Spelers zijn geen middelen, maar mensen.quote:Op woensdag 7 december 2022 12:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
Oud denken, wat is dat? Natuurlijk is de club leidend, verder trek je conclusies die je niet kan trekken want je weet niet wat de salariseisen van Hansen zijn.
Er staan wel wat meer talenten onder contract dan Hansen, dus je moet wel een bepaalde lijn aanhouden qua salaris etc.
0-3quote:
Je zoekt spijkers op laag water, prima dat je Schreuder een eikel vindt, ik ben zelf ook nog niet overtuigd maar dit is gewoon zoeken naar iets wat je niet zint en dan vind je altijd wel wat.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:04 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Oud denken is alleen vanuit de club redeneren. Daarbij: c'est le ton qu'il fait la musique. Je kunt het ook gewoon normaal verwoorden. "We zijn er met Sontje nog niet uit voor wat betreft zijn contractverlenging. Daar doen we op dit moment alles aan. In lijn met ons beleid stellen we hem tot we overeenstemming hebben bereikt niet op." Zelfde boodschap, maar op een veel gelijkwaardiger manier. Spelers zijn geen middelen, maar mensen.
quote:
Ik had geen makkelijke wedstrijd verwacht.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die opstelling is nog best redelijk, pijnlijk om 0-3 achter te komen tegen Volendam.
Ja, of je leest niet wat ik schrijf.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je zoekt spijkers op laag water, prima dat je Schreuder een eikel vindt, ik ben zelf ook nog niet overtuigd maar dit is gewoon zoeken naar iets wat je niet zint en dan vind je altijd wel wat.
Dit was volgens mij gewoon de 'beste' opstelling die we konden maken zonder onze wk gangers jaquote:Op woensdag 7 december 2022 13:20 schreef Dale__Cooper het volgende:
Die opstelling is nog best redelijk, pijnlijk om 0-3 achter te komen tegen Volendam.
Dat je de trainer zaken aanrekent die je hem niet aan kan rekenen, er valt zat op hem aan te merken maar dit was gewoon makkelijk willen scoren.quote:Op woensdag 7 december 2022 13:38 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ja, of je leest niet wat ik schrijf.
quote:Op woensdag 7 december 2022 14:02 schreef tong80 het volgende:
Het is even afkicken na zeventien dagen non-stop WK-voetbal dat er twee rustdagen zijn ingepland, maar gelukkig rolt de bal altijd wel ergens op deze aardbol. Vandaag speelde Ajax een spectaculair oefenduel tegen FC Volendam, dat uiteindelijk in 4-4 eindigde.
Ajax had het kalenderjaar 2022 in de eredivisie al zeer beroerd afgesloten door drie wedstrijden op rij niet te winnen. Zaterdag verloor het ook nog eens een oefenwedstrijd van Blackburn Rovers en ook vanmiddag begon Ajax dramatisch. Hoewel diverse grote namen als Brian Brobbey, Deveyne Rensch en Calvin Bassey in de basis begonnen, keek Ajax al snel tegen een ruime achterstand aan.
Voor rust had Gaetano Oristanio de score al geopend en na rust zetten Joey Antonioli en Brian Plat Volendam zelfs op 0-3. In een tijdsbestek van een kwartier boog Ajax de achterstand echter om naar een 4-3 voorsprong. Eerst liep invaller Jorrel Hato een corner binnen en vervolgens werd Francisco Conceição vrijgespeeld door Brobbey en schoot hij raak in de verre hoek.
Vervolgens tikte Brobbey voor leeg doel de 3-3 binnen en maakte Conceição met een kopbal onderkant lat zijn tweede van de middag. Een kwartier voor tijd maakte ook Antonioli zijn tweede treffer, waardoor het er lang op leek dat de wedstrijd zou eindigen in een gelijkspel. Brobbey voorkwam echter een minuut voor tijd dat Ajax voor de vijfde keer op rij niet zou winnen door de 5-4 te maken.
https://www.ad.nl/nederla(...)c-volendam~aecbb4df/
Beelden in de link
Ik heb het niet gezien maar het scheen weer open gelegen te hebben bij een paar tegenaanvallen en dat is toch wel iets wat je moet verhelpen, ook al zijn het dan niet allemaal basisspelers.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:24 schreef Scrummie het volgende:
Zou niet teveel conclusies verbinden aan twee oefenpotjes hoor. Kom op, dit komt nog wel goed.
Eensquote:Op woensdag 7 december 2022 14:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb het niet gezien maar het scheen weer open gelegen te hebben bij een paar tegenaanvallen en dat is toch wel iets wat je moet verhelpen, ook al zijn het dan niet allemaal basisspelers.
Dit dus, je speelt met een deel van je A-verdediging en krijgt er 4 tegen tegen fucking Volendam.quote:Op woensdag 7 december 2022 14:06 schreef dimmak het volgende:
Ik heb zo geen zin in 2e seizoenshelft.
Heeft niet met wakker worden te maken, ze zullen heus wel inzien dat het een absolute blunder was om niet Slot te halen maar voor Schreuder te kiezen afgelopen zomer. Alleen dit pad ben je nu eenmaal ingeslagen, een realistisch alternatief pad is niet voorhanden.quote:Op woensdag 7 december 2022 15:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dit dus, je speelt met een deel van je A-verdediging en krijgt er 4 tegen tegen fucking Volendam.
Maar goed, blijkbaar moeten we eerst eind januari afgemaakt worden in De Kuip en op een punt of 6 van Feyenoord en PSV staan voordat ze wakker worden.
Hij mag ook nog aankopen doen. Dit gaat helemaal foutquote:Op woensdag 7 december 2022 14:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
#FreeConceicao #FreeOcampos
Eruit met Schreuder. Het is nog meer open huis dan onder Peter Bosz.
Dat vraag ik me echt af, voorlopig denken ze dat hij het allemaal nog op de rit krijgt.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Heeft niet met wakker worden te maken, ze zullen heus wel inzien dat het een absolute blunder was om niet Slot te halen maar voor Schreuder te kiezen afgelopen zomer. Alleen dit pad ben je nu eenmaal ingeslagen, een realistisch alternatief pad is niet voorhanden.
Je zou bijna denken dat die het gewoon niet in zijn vingers heeft.quote:Op woensdag 7 december 2022 18:54 schreef TheVulture het volgende:
Je zou eigenlijk verwachten dat de spelers die hij nu tot zijn beschikking heeft uit zijn hand zouden moeten eten want of door 'm gekocht, jong en gretig... de ervaren internationals die hem wellicht al minder pruimen zijn er nog niet eens bij
Het vreemde is dan weer dat ie bij Brugge volgens mij helemaal niet zoveel goals tegen kreeg...quote:Op woensdag 7 december 2022 19:02 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat die het gewoon niet in zijn vingers heeft.
En ondanks een inhaalrace en kampioenschap, waren ze totaal niet rouwig dat die ging en werd die veracht omdat die Frank de Boer-voetbal speelde. Bij Twente waren ze er ook snel klaar mee en bij Hoffenheim werd die gewoon ontslagen (''conflict'')quote:Op woensdag 7 december 2022 19:04 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het vreemde is dan weer dat ie bij Brugge volgens mij helemaal niet zoveel goals tegen kreeg...
Wij zijn er waarschijnlijk eind januari wel vanaf, alleen is je seizoen dan al volledig naar de klotequote:Op woensdag 7 december 2022 19:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
En ondanks een inhaalrace en kampioenschap, waren ze totaal niet rouwig dat die ging en werd die veracht omdat die Frank de Boer-voetbal speelde. Bij Twente waren ze er ook snel klaar mee en bij Hoffenheim werd die gewoon ontslagen (''conflict'')
Gezien het ontwijkende gedrag van Sar en sowieso de redelijke stuurloosheid van de hele club vrees ik pas in maart . En ja dan is het seizoen al verrot en tot dan zullen er wel meer dingen gelekt worden .quote:Op woensdag 7 december 2022 19:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wij zijn er waarschijnlijk eind januari wel vanaf, alleen is je seizoen dan al volledig naar de klote
Veel te laat voor de landstitel. Zonde wel.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wij zijn er waarschijnlijk eind januari wel vanaf, alleen is je seizoen dan al volledig naar de klote
Je mag nog hopen dat je plek 2 pakt, want een jaar geen CL zou helemaal verrot zijn qua begroting, dan doe je meteen weer een enorme jas uit.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Veel te laat voor de landstitel. Zonde wel.
Dit worden Martin Jol-aankopen. Verschrikkelijk.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Hij mag ook nog aankopen doen. Dit gaat helemaal fout
Laten de situatie zonder duidelijkheid over de TD ook al ruim een jaar bestaan. Nee, daadkrachtig is meneer Edwin / De directie niet.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat vraag ik me echt af, voorlopig denken ze dat hij het allemaal nog op de rit krijgt.
Is dit recent nog ergens gezegd? Want dat las ik wat weken terug maar gelukkig bleef het rustig. Moeten zeker spelers bij, maar niet uit de koker van Schreuder. Dus dan liever even geen aankopen en dan over paar weken een nieuwe trainer en niet met nog meer verspilde miljoenen en dure mislukkelingen onder contract.quote:Op woensdag 7 december 2022 17:49 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Hij mag ook nog aankopen doen. Dit gaat helemaal fout
Er was natuurlijk best een beetje paniek van de zomer en even los van Schreuder vraag ik me af of Overmars het in die omstandigheden veel beter had gedaan, uiteindelijk goed dat Ocampos niet door is gegaan al had hij bij koop waarschijnlijk wel gespeeld.quote:Op donderdag 8 december 2022 09:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Is dit recent nog ergens gezegd? Want dat las ik wat weken terug maar gelukkig bleef het rustig. Moeten zeker spelers bij, maar niet uit de koker van Schreuder. Dus dan liever even geen aankopen en dan over paar weken een nieuwe trainer en niet met nog meer verspilde miljoenen en dure mislukkelingen onder contract.
Brugge stond iets van 4e toen hij aantrad en nu staan ze weer zoiets. Hij heeft ze daar kampioen gemaakt.quote:Op woensdag 7 december 2022 19:06 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
En ondanks een inhaalrace en kampioenschap, waren ze totaal niet rouwig dat die ging en werd die veracht omdat die Frank de Boer-voetbal speelde. Bij Twente waren ze er ook snel klaar mee en bij Hoffenheim werd die gewoon ontslagen (''conflict'')
Bassey kwam uit zijn koker geloof ik en dat vond iedereen de nieuwe martinez die voor 100 miljoen naar de prem zou gaan. Het kan verkeren hequote:Op donderdag 8 december 2022 09:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Is dit recent nog ergens gezegd? Want dat las ik wat weken terug maar gelukkig bleef het rustig. Moeten zeker spelers bij, maar niet uit de koker van Schreuder. Dus dan liever even geen aankopen en dan over paar weken een nieuwe trainer en niet met nog meer verspilde miljoenen en dure mislukkelingen onder contract.
Nouja ik zie hem als een soort Davidson Sanchez. Kan best nog wat worden met een goede speler naast hem. En dan bedoel ik niet dat Timber niet goed is. Maar het is geen speler die een mede centrale verdediger bij de hand kan nemen. En het is ook geen passer (wel een leuke dribbel om in te dribbelen). Dus die twee centraal achterin tegen ploegen die druk zetten gaat ook de komende maanden weer voor problemen zorgen.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:54 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bassey kwam uit zijn koker geloof ik en dat vond iedereen de nieuwe martinez die voor 100 miljoen naar de prem zou gaan. Het kan verkeren he
Eens hoor, Timber mist Martinez ook want aardig verdedigen is niet hetzelfde als leiding geven aan een verdediging en dat wordt nu wel van hem gevraagd.quote:Op donderdag 8 december 2022 15:59 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Nouja ik zie hem als een soort Davidson Sanchez. Kan best nog wat worden met een goede speler naast hem. En dan bedoel ik niet dat Timber niet goed is. Maar het is geen speler die een mede centrale verdediger bij de hand kan nemen. En het is ook geen passer (wel een leuke dribbel om in te dribbelen). Dus die twee centraal achterin tegen ploegen die druk zetten gaat ook de komende maanden weer voor problemen zorgen.
Welke geweldenaar gaat hem daar uit de basis houden dan?quote:Op vrijdag 9 december 2022 02:38 schreef freaky40 het volgende:
Ziyech trekt een lange neus en zegt helemaal niets in Amsterdam...deal met Milaan bijna rond, dat zal dan januari pas officieel rond komen natuurlijk. Lekker op het bankje weer...lekker man...
Ik denk dat ze met die Kaplan de opvolger voor Timber al in huis denken te hebben. Wellicht staat die jongen er na de winterstop al wel in, al heb je dan een rechtsbenig centraal duo.quote:Op donderdag 8 december 2022 11:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Er was natuurlijk best een beetje paniek van de zomer en even los van Schreuder vraag ik me af of Overmars het in die omstandigheden veel beter had gedaan, uiteindelijk goed dat Ocampos niet door is gegaan al had hij bij koop waarschijnlijk wel gespeeld.
Een vervanger van Alvarez en Timber lijken me wel nodig want die vertrekken op z'n laatst komende zomer.
Die Kaplan is links maar schijnt redelijk tweebenig te zijn.quote:Op vrijdag 9 december 2022 10:19 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat ze met die Kaplan de opvolger voor Timber al in huis denken te hebben. Wellicht staat die jongen er na de winterstop al wel in, al heb je dan een rechtsbenig centraal duo.
Wie is ze?quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:55 schreef Mani89 het volgende:
Willen ze toevallig niet ook nog Klaassen hebben?
Ah ok, dat scheelt dan al weer... Bassey mag sowieso wel even banken en als backup voor Wijndal proberen wat stabieler te worden.quote:Op vrijdag 9 december 2022 12:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die Kaplan is links maar schijnt redelijk tweebenig te zijn.
Bij Ajax zijn ze doorgaans dol op keepers die het spel continu vertragen.quote:Op maandag 12 december 2022 10:06 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Lekker gescout van sc Heerenveen. Transfervrij binnengehengeld, en dan even dik verkopen in de winter.
Dit moet Ajax overigens natuurlijk niet doen, gaat niks worden.
Klopt.quote:Op maandag 12 december 2022 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bij Ajax zijn ze doorgaans dol op keepers die het spel continu vertragen.
Noppert was toch de reservekeeper achter Gorter twee jaar terug?
Tja, opportunistisch als de pest. Hij heeft een goede fase in zijn carrière maar als hij écht zo'n goede keeper was zou hij al langer dan een jaar keeper zijn op een redelijk niveau. Hij maakt goede, spectaculaire reddingen maar als je meer inzoomt op zijn specifieke kwaliteiten is het weinig functioneel allemaal (bokst onnodig vaak ballen weg, gaat overdreven liggen met de bal, meevoetballend kan hij niks), dat maakt niks uit voor Heerenveen waar je vooral de 0 moet houden maar wel voor Ajax waar een keeper meer moet kunnen.quote:Op maandag 12 december 2022 10:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klopt.Zat een jaar geleden zelfs nog op het bankie toen Warner Hahn in de ArenA Ajax op een 0-0 gelijkspel hield
Kan er geen kut van natuurlijk.quote:Op maandag 12 december 2022 10:58 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ah, dus Gorter is afgeschreven?
Dat zegt niet zo heel veel, maar ik vind hem niet echt een bijzondere keeper, Danny Blind heeft hem hem van dichtbij meegemaakt dus die kan hem wel redelijk beoordelen denk ik.quote:Op maandag 12 december 2022 10:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bij Ajax zijn ze doorgaans dol op keepers die het spel continu vertragen.
Noppert was toch de reservekeeper achter Gorter twee jaar terug?
Het is meer dat je zijn goede vorm ook moet behandelen als een uitschieter naar boven, het is allemaal te kort om er vanuit te gaan dat dit gelijk zijn niveau is en zoals je ook al zegt toont hij geen uitzonderlijke kwaliteiten.quote:Op maandag 12 december 2022 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat zegt niet zo heel veel, maar ik vind hem niet echt een bijzondere keeper, Danny Blind heeft hem hem van dichtbij meegemaakt dus die kan hem wel redelijk beoordelen denk ik.
Blind heeft wel een Ajax connectie, komt als het goed is weer terug in de rvc dus zijn oordeel of Noppert er bovenuit stak (niet alleen qua lengte) tijdens dit WK op trainingen etc. tov Pasveer en Bijlow lijkt me wel serieus te nemen, heeft weinig met Van Gaal of Hoek te maken.quote:Op maandag 12 december 2022 11:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het is meer dat je zijn goede vorm ook moet behandelen als een uitschieter naar boven, het is allemaal te kort om er vanuit te gaan dat dit gelijk zijn niveau is en zoals je ook al zegt toont hij geen uitzonderlijke kwaliteiten.
En Blind, tja das naar mijn idee rond vGaal wel een jaknikker, uiteindelijk heeft vGaal het helemaal aan Hoek overgelaten, gezien zijn ervaring als keeperstrainer wil je hem serieus nemen maar wat die man deed was echt onzinnig.
Bron was 1908 dus niet geheel objectief (wel betrouwbaar) maar het was volgens hem Bijlow die op de trainingen er bovenuit stak.quote:Op maandag 12 december 2022 11:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Blind heeft wel een Ajax connectie, komt als het goed is weer terug in de rvc dus zijn oordeel of Noppert er bovenuit stak (niet alleen qua lengte) tijdens dit WK op trainingen etc. tov Pasveer en Bijlow lijkt me wel serieus te nemen, heeft weinig met Van Gaal of Hoek te maken.
quote:Op maandag 12 december 2022 11:50 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Bron was 1908 dus niet geheel objectief (wel betrouwbaar) maar het was volgens hem Bijlow die op de trainingen er bovenuit stak.
Dit is m'n startpagina.quote:
Het feit dat hij hem niet op 10 zet duidt dan toch juist op tactisch inzicht?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kan prima Kudus opstellen op 10. Maar dan moet je extra defensieve zekerheid inbouwen want verdedigen kan hij niet. Dat is dan een taak voor Schreuder. Maar van enig tactisch inzicht is er niets te bespeuren bij ome Fred.
22 januari wordt een mooie dag. Als in definitieve einde Alfred.
Gaat niet gebeuren midden in het seizoen.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je kan prima Kudus opstellen op 10. Maar dan moet je extra defensieve zekerheid inbouwen want verdedigen kan hij niet. Dat is dan een taak voor Schreuder. Maar van enig tactisch inzicht is er niets te bespeuren bij ome Fred.
22 januari wordt een mooie dag. Als in definitieve einde Alfred.
Denk het ook niet maar hij moet wel een ander Ajax laten zien.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:15 schreef freaky40 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren midden in het seizoen.
Natuurlijk, en hopelijk is hij daar nu hard mee aan de slag, maar de WK gangers, uitgezonderd een aantal hebben nog vrij dus het wordt een race tegen de klok. Denk dat er nog 2 weken training voor de eerste wedstrijd is over blijft.quote:Op woensdag 14 december 2022 13:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk het ook niet maar hij moet wel een ander Ajax laten zien.
Mja, hij is wel de man in vorm zo eerlijk moeten we zijn. Dan is het niet gek dat je naar een opstelling zoekt waar hij goed in kan renderen. Je kunt een team bouwen om bepaalde spelers heen. Het is lang om Tadic en Antony heen gebouwd. Nu is Tadic duidelijk minder en zijn er nieuwe spelers gekomen. Dan zal je tactisch wat anders moeten staan. Ten Hag begon ook niet altijd goed maar zijn hand was altijd wel duidelijk in de omzettingen die hij deed. Schreuder doet in mijn ogen maar wat. Ene keer Tadic op 10 en dan weer rechts en dan nu weer links en Bergwijn rechts.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het feit dat hij hem niet op 10 zet duidt dan toch juist op tactisch inzicht?
En Ten Hag dacht daar hetzelfde over dus die begrijpt er dan ook niks van?
Een elftal goed laten functioneren is gewoon niet zo makkelijk maar wat ik wel verschil vind is dat Ten Hag op een gegeven moment zag dat je beter met de punt naar voren kan spelen en vervolgens heeft hij dat elftal geëvolueerd naar een 3-4-3 zeg maar en daar had hij ook de spelers voor.
Schreuder dacht daar mee door te kunnen gaan maar moet ook gewoon bij het begin beginnen en eerst verdedigende zekerheid inbouwen en van daaruit werken aan een aanvallender concept.
quote:Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef Urquhart het volgende:
Blind mag deze winter transfervrij vertrekken, aldus De Telegraaf
Zeer jammer, opbouw gaan ze nog flink missen. Paar foutjes achterin, maar Wijndal is niet (veel) beter in dat opzicht.quote:Op woensdag 14 december 2022 20:38 schreef Urquhart het volgende:
Blind mag deze winter transfervrij vertrekken, aldus De Telegraaf
Dat zou ik ook niet gedaan hebben, ook al was Blind de laatste tijd veruit de minste op het veld.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Zowat de hele 1e seizoenshelft basisspeler bij Ajax en alle wedstrijden basisspeler op het WK..
Wat je ook van hem vindt, zo'n speler laat je toch niet transfervrij gaan? Bijzonder wel
Ach ja, nog maar een kortlopend contract, een megasalaris en laat steeds meer steken vallen verdedigend. Ik snap wel dat je hem dan gezien de staat van dienst ook een vrije transfer gunt.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Zowat de hele 1e seizoenshelft basisspeler bij Ajax en alle wedstrijden basisspeler op het WK..
Wat je ook van hem vindt, zo'n speler laat je toch niet transfervrij gaan? Bijzonder wel
Of de sleet erop zit weet ik niet maar geen sterk seizoen van hem, ook in NL elftal op het WK niet.quote:Op woensdag 14 december 2022 23:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ach ja, nog maar een kortlopend contract, een megasalaris en laat steeds meer steken vallen verdedigend. Ik snap wel dat je hem dan gezien de staat van dienst ook een vrije transfer gunt.
Blind blijft een held. maar de sleet zat er wel op en het is geen makkelijke jongen om er naast te zetten.
Je kan ook overnuanceren. Dat de sleet er op zit is toch wel behoorlijk evident?quote:Op donderdag 15 december 2022 08:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Of de sleet erop zit weet ik niet maar geen sterk seizoen van hem, ook in NL elftal op het WK niet.
Dat weet ik dus niet, het is een specifieke voetballer die nu niet rendeert, bij Ajax komt dat oa omdat Martinez weg is en Tadic ook verhuisd is naar rechts maar bij NL met Aké erachter was hij ook niet geweldig, dus is het een dip of is het over, we gaan het zien als hij elders wel of niet presteert.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:11 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Je kan ook overnuanceren. Dat de sleet er op zit is toch wel behoorlijk evident?
Met zijn salaris van een miljoen of 4 is het juist verstandig een transfervrij vertrek aan te bieden. Dit biedt gelijk duidelijkheid binnen de groep, dat hij gewoon zonder problemen gepasseerd kan worden als hij geen andere ploeg vindt.
Over de tweede seizoenshelft: de koppgheid van Sir Alfred kent geen grenzen en er is bovendien geen tijd geweest in de winter iets bij te schaven, omdat 80% van je team in Qatar zat. Dus dit wordt meer van hetzelfde, resulterend in maximaal plek 2.
Als ik had moeten kiezen dan toch Schreuder eruitquote:Op donderdag 15 december 2022 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, het is een specifieke voetballer die nu niet rendeert, bij Ajax komt dat oa omdat Martinez weg is en Tadic ook verhuisd is naar rechts maar bij NL met Aké erachter was hij ook niet geweldig, dus is het een dip of is het over, we gaan het zien als hij elders wel of niet presteert.
Er zal wel wat gebeurd zijn tussen de trainer en hem dus dan is het ook beter om afscheid van hem te nemen als de trainer blijft.
Ook weer bij de eerste goal van Argentinië zijn man kwijt hoor.quote:Op donderdag 15 december 2022 10:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als ik had moeten kiezen dan toch Schreuder eruit.
Maar zo slecht was het WK van Blind toch ook niet? Als je statistieken ziet als passes in de final third, een nogal belangrijke statistiek imo, dan stak hij met kop en schouders boven de rest uit, wat je toch niet zou verwachten in een team met o.a. Frenkie de Jong.
Hij had wel momentjes, of nouja een staat me bij waarin hij buitenspel ophief tegen de VS.
De sleet is met name fysiek. Zijn toch al zwakke punt (gebrek aan snelheid) is de afgelopen twee jaar dramatisch verslechterd. Hij wortd er momenteel zo genant uitgelopen dat met recht kan spreken van sleet.quote:Op donderdag 15 december 2022 09:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, het is een specifieke voetballer die nu niet rendeert, bij Ajax komt dat oa omdat Martinez weg is en Tadic ook verhuisd is naar rechts maar bij NL met Aké erachter was hij ook niet geweldig, dus is het een dip of is het over, we gaan het zien als hij elders wel of niet presteert.
Er zal wel wat gebeurd zijn tussen de trainer en hem dus dan is het ook beter om afscheid van hem te nemen als de trainer blijft.
Dat betwijfel ik dus, ik heb niet het idee dat hij nu opeens langzamer is geworden, hij werd er altijd uitgelopen 1 tegen 1, het gaat erom hoe en waar je staat.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
De sleet is met name fysiek. Zijn toch al zwakke punt (gebrek aan snelheid) is de afgelopen twee jaar dramatisch verslechterd. Hij wortd er momenteel zo genant uitgelopen dat met recht kan spreken van sleet.
Precies. En dat is niet aan de buitenkant van de man die je moet verdedigen. Als we dan toch even terugkijken naar die wedstrijd tegen Argentinië.quote:Op donderdag 15 december 2022 11:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik dus, ik heb niet het idee dat hij nu opeens langzamer is geworden, hij werd er altijd uitgelopen 1 tegen 1, het gaat erom hoe en waar je staat.
Dat was ook wel perfectie van Messi, die pass ging door de benen van Aké maar in de 1 tegen 1 is Blind heel kwetsbaar.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:20 schreef manny het volgende:
Precies. En dat is niet aan de buitenkant van de man die je moet verdedigen. Als we dan toch even terugkijken naar die wedstrijd tegen Argentinië.
Als je zoals Nederland speelt dan kan het nog net. Maar geeft ie ook 2 keer cruciaal niet thuis. Zoals boven beschreven en na 3 minuten tegen de VS. Slaapkop.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was ook wel perfectie van Messi, die pass ging door de benen van Aké maar in de 1 tegen 1 is Blind heel kwetsbaar.
Het is vrij simpel, kan hij in een vrije rol nog van nut zijn of is het mede door de aderlating in de verdediging niet meer mogelijk hem rugdekking te geven, Schreuder denkt dus van niet en dan heb je nog dat ze ruzie hebben gehad in de kleedkamer dus die gaan sowieso niet meer prettig door 1 deur samen.
Voor iedereen is het beter dat Blind verdwijnt uit de schijnwerpers. Was tot zijn 30ste top maar daarna was het (ook door de hartproblemen) wel klaar. En hij lijkt wel degelijk nog langzamer te zijn geworden dan hij al was.quote:Op donderdag 15 december 2022 12:40 schreef manny het volgende:
[..]
Als je zoals Nederland speelt dan kan het nog net. Maar geeft ie ook 2 keer cruciaal niet thuis. Zoals boven beschreven en na 3 minuten tegen de VS. Slaapkop.
Als daarnaast je centrale duo zoekende is, en je middenveld te vaak de bal verliest terwijl je net onderweg naar voren bent, dan is het voor Blind niet meer te doen. Jammer want rasvoetballer en we hebben hem aan de bal hard nodig eigenlijk.
Heb je daar ook stats van stats man, want lijkt hebben we weinig aan.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor iedereen is het beter dat Blind verdwijnt uit de schijnwerpers. Was tot zijn 30ste top maar daarna was het (ook door de hartproblemen) wel klaar. En hij lijkt wel degelijk nog langzamer te zijn geworden dan hij al was.
Volgens dit artikel wordt het niet gemeten. Dus dat is lastig dan, het enige wat ik zie is dat hij ontzettend traag is.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
Heb je daar ook stats van stats man, want lijkt hebben we weinig aan.
Vorig seizoen was hij nog heel prima, dit seizoen is het minder en zoals zo vaak ligt dat aan meerdere factoren maar of dat z'n snelheid is weet ik niet.
Ik zie ook wel dat hij niet snel is maar dat is hij nooit geweest, hij moet het van z'n inteligentie hebben door zaken voor te zijn maar dit seizoen zie je toch wel vaker dat hij slaapmomentjes heeft en die zijn met die snelheid niet meer goed te maken.quote:Op donderdag 15 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens dit artikel wordt het niet gemeten. Dus dat is lastig dan, het enige wat ik zie is dat hij ontzettend traag is.
https://www.elfvoetbal.nl(...)derlanders-op-dit-wk
Ze zijn toch bezig met een Zuid-Amerikaanse opvolger van Kudus als die vertrekt?quote:Op donderdag 15 december 2022 16:05 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Real Madrid legt zestig miljoen neer voor 16-jarig Braziliaans toptalent Endrick
Alvast voor de volgende keer als iemand zich afvraagt waarom we 20 miljoen betalen voor een jonge Zuid-Amerikaan en of dat niet teveel is.
Toch even gekeken of ik iets kon vinden over zijn topspeed, 18/19 30,6, 19/20 29,2, 20/21 27,2, 21/22 37?quote:Op donderdag 15 december 2022 15:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Volgens dit artikel wordt het niet gemeten. Dus dat is lastig dan, het enige wat ik zie is dat hij ontzettend traag is.
https://www.elfvoetbal.nl(...)derlanders-op-dit-wk
Die verschillen zijn dus niet eens zo heel groot. 37 moet een fout zijn. Maar ik zie hier dat bij keepers die snelheid ook gewoon rond de 29 is.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toch even gekeken of ik iets kon vinden over zijn topspeed, 18/19 30,6, 19/20 29,2, 20/21 27,2, 21/22 37?, die laatste lijkt me een fout en dit seizoen schijnt het 29,5 te zijn.
bron 19-22 https://www.uefa.com/uefa(...)/statistics/players/
bron dit seizoen https://twitter.com/GiulyDuchessa/status/1603345154139717637
Ja gênant.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ome Alfred heeft weer lopen lekken bij de T.
Top speed is ook weer niet zo relevant, acceleratie is veel belangrijker en neemt ook sneller af met leeftijd lijkt mij.quote:Op donderdag 15 december 2022 16:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Die verschillen zijn dus niet eens zo heel groot. 37 moet een fout zijn. Maar ik zie hier dat bij keepers die snelheid ook gewoon rond de 29 is.Dus benieuwd hoeveel waarde we eraan moeten hechten?
quote:Op donderdag 15 december 2022 16:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Top speed is ook weer niet zo relevant, acceleratie is veel belangrijker en neemt ook sneller af met leeftijd lijkt mij.
JC God himselfquote:Er is maar één moment dat je op tijd kunt komen. Ben je er niet, dan ben je óf te vroeg, óf te laat.
Het blijft wel typisch dat het lekken er niet meer was toen hij vertrok als assistent van Ten Hag en dat het nu weer volle bak terug isquote:Op donderdag 15 december 2022 16:54 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja gênant.
[ twitter ]
Niet gezegd dat het Schreuder is geweest natuurlijk.
Ligt beetje aan de intentie. Als je als Ajax echt denkt dat Schreuder het nog kan fixen, dan is dit ok - hij was zo slecht met Schreuder dat het onhoudbaar werd. Jammer voor ajax, was echt nog wel bruikbaar, en jammer om zo iemand zo te zien vertrekken. Onnodig.quote:Op woensdag 14 december 2022 21:02 schreef Marcoss het volgende:
Ik heb hem nog nooit zien keepen maar volgens @Poepz0r een groot talent.quote:Op donderdag 15 december 2022 23:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Die keeper van Jong Ajax, is die normaal ook keeper of had hij vandaag voor het eerst handschoenen aan?
Dat weet hij goed te verbergen dan. Hij was nog slechter dan Drommel, en dat was een prestatie gisteravond.quote:Op vrijdag 16 december 2022 09:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb hem nog nooit zien keepen maar volgens @:Poepz0r een groot talent.
We moeten ook wel een beetje accepteren dat jonge keepers fouten maken, dat gastje is volgens mij 18/19 jaar. Het vervelende bij een keeper is alleen dat het vaak meteen een goal is. Achteraf gezien had je Gorter ook niet meteen bij het grof vuil moeten zetten na die Cruyffschaal. Als je dan al voor m kiest geef m dan een wedstrijd of 10 de kans.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat weet hij goed te verbergen dan. Hij was nog slechter dan Drommel, en dat was een prestatie gisteravond.
Het was niet de avond van de keepers, zullen we maar zeggen.
Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Schreuder eind januari wordt ontslagen, na een afstraffing in de Kuip en waarschijnlijk nog ergens anders puntverlies, NEC-uit bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 december 2022 23:33 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als je eigenlijk Schreuder na 2 wedstrijden straks eruit gaat gooien, dan is dit best dom. Blind is op de goede manier nog best bruikbaar.
Waarschijnlijk, is het al wel te laatquote:Op vrijdag 16 december 2022 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Schreuder eind januari wordt ontslagen, na een afstraffing in de Kuip en waarschijnlijk nog ergens anders puntverlies, NEC-uit bijvoorbeeld.
Eens hoor. Maar een corner die er rechtstreeks inzeilt en vervolgens je verdedigers uitfoeteren is wel next level 🤣quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
We moeten ook wel een beetje accepteren dat jonge keepers fouten maken, dat gastje is volgens mij 18/19 jaar. Het vervelende bij een keeper is alleen dat het vaak meteen een goal is. Achteraf gezien had je Gorter ook niet meteen bij het grof vuil moeten zetten na die Cruyffschaal. Als je dan al voor m kiest geef m dan een wedstrijd of 10 de kans.
ik betwijfel dat, ook in zijn meningsverschil met Blind lijken ze duidelijk zijn kant te kiezen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 10:38 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd dat Schreuder eind januari wordt ontslagen, na een afstraffing in de Kuip en waarschijnlijk nog ergens anders puntverlies, NEC-uit bijvoorbeeld.
Als de titel echt uit beeld raakt met een punt of 5,6 achterstand is het wel zo klaar lijkt me. Ajax kan het zich niet veroorloven om zelfs maar 3e te worden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik betwijfel dat, ook in zijn meningsverschil met Blind lijken ze duidelijk zijn kant te kiezen.
Ajax kan zich dat wel veroorloven maar of ze dat willen is een ander verhaal en dan is de vraag, heeft een trainerswissel nog zin en wie gaat het doen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 11:24 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Als de titel echt uit beeld raakt met een punt of 5,6 achterstand is het wel zo klaar lijkt me. Ajax kan het zich niet veroorloven om zelfs maar 3e te worden.
quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:19 schreef BobW het volgende:
Ahmetcan Kaplan komt de komende maanden niet in actie voor Ajax. De verdediger heeft tijdens de training een blessure opgelopen aan zijn linkerknie en is als gevolg daarvan langdurig uitgeschakeld.
De nieuwe Bandé. Genot.quote:
Lekker man, topaankoop.quote:Op vrijdag 16 december 2022 19:19 schreef BobW het volgende:
Ahmetcan Kaplan komt de komende maanden niet in actie voor Ajax. De verdediger heeft tijdens de training een blessure opgelopen aan zijn linkerknie en is als gevolg daarvan langdurig uitgeschakeld.
Zou mooi zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zou die amrabat een vervanger kunnen zijn voor alvarez?
Nee, nou ja zou wel kunnen alleen speelt hij in Italie en ook bij Marokko heel anders dan Ajax speelt, je zag gisteren toen de ruimtes groter waren dat hij meteen niet meer zo goed was.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Zou die amrabat een vervanger kunnen zijn voor alvarez?
Gruwelijk defensieve trainer. Toch RIPquote:
Mooie foto met ook 2 echte Ajacieden naast hem.quote:
Prima speler, ook voor Ajax. Zou hem graag zien als Geertruida vertrekt, maar denk niet dat het voor Feyenoord realistisch is.quote:
Blind is nooit top geweest, puur een statistieken voetballer. Bij elke bal die hij aanraakt is de snelheid eruit altijd maar weer dat balletje onder zijn voet afkappen en dan doen of er niemand vrijstaat, kijk maar eens een hele wedstrijd naar hem het zorgt alleen maar voor vertraging.quote:Op donderdag 15 december 2022 14:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Voor iedereen is het beter dat Blind verdwijnt uit de schijnwerpers. Was tot zijn 30ste top maar daarna was het (ook door de hartproblemen) wel klaar. En hij lijkt wel degelijk nog langzamer te zijn geworden dan hij al was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |