Punt is dat hij er niet zelf mee naar de media is gestapt, maar de media dit van anderen heeft gehoord en toen bij hem heeft nagevraagd. Deze man had dit toen al uitgesproken en zat er niet meer mee. Dat is de manier om met conflicten om te gaan, i.p.v. iemand publiekelijk af te branden en buitenspel te zetten.quote:Op donderdag 24 november 2022 20:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat is je bron? In het Volkskrantartikel stond namelijk iets anders:
[..]
Oh, ik zie dat je er al op was gewezen.
Arjen Lubach is wel een goede kanshebberquote:Op donderdag 24 november 2022 18:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wonderboy van de VARA en dik verdiend natuurlijk. Vraag me wel af wie de volgende is in de rij bij de beul.
Hoe zou Jeroen Pauw zijn achter de schermen? Paul de Leeuw? Wilfred Genee? Eva Jinek? Ik pak de popcorn alvast.
En dat weten we doordat de Volkskrant daar open over is geweest. Het is een heel transparant stuk waarin niet wordt verdoezeld dat deze man in deze situatie het probleem goed opgelost vond en medewerkers ook trots waren op het programma dat ze maakten. Dat neemt niet weg dat vijftig (!) mensen vinden dat er sprake was van structureel grensoverschrijdend gedrag. Dat jij je ogen daarvoor sluit, vind ik pijnlijk. Bovendien is er heel regelmatig geprobeerd om de problemen intern aan te kaarten bij Matthijs zelf, de eindredacteur, HR, de top. Ook daar ga je aan voorbij.quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Punt is dat hij er niet zelf mee naar de media is gestapt, maar de media dit van anderen heeft gehoord en toen bij hem heeft nagevraagd. Deze man had dit toen al uitgesproken en zat er niet meer mee. Dat is de manier om met conflicten om te gaan, i.p.v. iemand publiekelijk af te branden en buitenspel te zetten.
Hier ben ik het wel mee eens. Mijn reactie had vooral betrekking op dat incident met de geluidsman, waarmee ik niet per se alle andere incidenten wil bagatelliseren. Als dergelijke incidenten veelvuldig voorkomen, dan moet daar wat aan gedaan worden. Dat is duidelijk. Mogelijk is zijn faam hem naar de kop gestegen. Ik vind het oprecht jammer, want ik keek graag naar DWDD.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En dat weten we doordat de Volkskrant daar open over is geweest. Het is een heel transparant stuk waarin niet wordt verdoezeld dat deze man in deze situatie het probleem goed opgelost vond en medewerkers ook trots waren op het programma dat ze maakten. Dat neemt niet weg dat vijftig (!) mensen vinden dat er sprake was van structureel grensoverschrijdend gedrag. Dat jij je ogen daarvoor sluit, vind ik pijnlijk. Bovendien is er heel regelmatig geprobeerd om de problemen intern aan te kaarten bij Matthijs zelf, de eindredacteur, HR, de top. Ook daar ga je aan voorbij.
Ik ben het trouwens eens met je opmerking dat dit de manier is om met conflicten om te gaan. Inderdaad: dit was een incident waarbij Matthijs werd aangesproken op zijn gedrag door de eindredacteur en iets deed wat hij normaliter niet deed, namelijk excuses aanbieden. Dat had hij vaker moeten doen, net als de voorgaande eindredacteuren.
Waar baseer je dat op? Heeft Abbring de samenwerking stopgezet?quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:28 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Arjen Lubach is wel een goede kanshebber
https://www.ad.nl/show/ma(...)naar-dwdd~a6a30ca9c/quote:Matthijs van Nieuwkerk werkt mee aan het onderzoek dat de NPO laat doen naar de werkomstandigheden achter de schermen bij het programma DWDD. Dat laat zijn woordvoerder vrijdag desgevraagd weten aan het ANP.
Onzin.quote:Op vrijdag 25 november 2022 09:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)k-evenblij-dwdd-beau
Nog een paar medeplichtigen die er nu ineens zoooo van geschrokken zijn.
Een patiënt die een half miljoen gemeenschapsgeld verdiende.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:13 schreef Za het volgende:
een patiënt, die zich weliswaar misdraagt, maar zie het als bv een pedofiel die zelf geen schuld heeft aan zijn gevoelens.
Het Volkskrant-artikel 'sloeg in als een bom', begint Erik als Beau het onderwerp aansnijdt. "Die heel harde cultuur herken ik wel, ja." Maar, geeft Erik toe: "Ik was vooral met mezelf bezig in die tijd. (...) Ik merkte wel dat door die tamelijk competitieve cultuur die daar was, dat ik daar ook wel beter van werd. Maar als ik nu die stukken lees in de krant..."quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:02 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Onzin.
Heb je gekeken? Ze bevestigen alles en wisten van de cultuur.
https://www.ad.nl/show/fr(...)e-van-dwdd~aa7fc1a6/
Lijkt me een logische reactie. Hij herkent namelijk wel de harde cultuur die daar heerste, maar was voornamelijk bezig met keihard zijn best doen om zijn eigen Jakhals stukjes op tijd en kundig af te leveren. Dan zul je heus niet alles meekrijgen. Evenblij heeft zelfs meermaals aangegeven dat hij het niet eens was met de cultuur die er heerste:quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het Volkskrant-artikel 'sloeg in als een bom', begint Erik als Beau het onderwerp aansnijdt. "Die heel harde cultuur herken ik wel, ja." Maar, geeft Erik toe: "Ik was vooral met mezelf bezig in die tijd. (...) Ik merkte wel dat door die tamelijk competitieve cultuur die daar was, dat ik daar ook wel beter van werd. Maar als ik nu die stukken lees in de krant..."
quote:Frank noemt de misstanden rondom het programma 'afgrijselijk' en 'een klap'. De voormalig jakhals heeft op dit moment veel contact met oud-redacteuren. Hoewel Matthijs van Nieuwkerk niet tegen Frank is uitgevallen, merkte hij veel van de harde werkcultuur op de redactie. "Ik heb vaak schreeuwend tegenover de eindredacteur gestaan, omdat ik het er zo niet mee eens was om op die manier te werken. Ik geloofde gewoon niet dat dat de methode was om mensen te motiveren", legt hij uit.
Ze geven tenminste eerlijk commentaar, steken hand in eigen boezem en gebruiken het niet zoals claudia de breij en marc marie om kijkers/luisteraars te trekken voor hun eigen rotzooi. Die 2 zijn juist het soort tumoren in de media wereld die dit soort dingen in stand houden.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:07 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het Volkskrant-artikel 'sloeg in als een bom', begint Erik als Beau het onderwerp aansnijdt. "Die heel harde cultuur herken ik wel, ja." Maar, geeft Erik toe: "Ik was vooral met mezelf bezig in die tijd. (...) Ik merkte wel dat door die tamelijk competitieve cultuur die daar was, dat ik daar ook wel beter van werd. Maar als ik nu die stukken lees in de krant..."
Dat is netjes van hem.quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/show/ma(...)naar-dwdd~a6a30ca9c/
Precies. Ze geven tenminste eerlijk aan de verhalen te herkennen. En niet zo'n laffe reactie van "Ik heb er nooit wat van gemerkt, anders had ik het wel bij de BNNVARA-leiding gemeld".quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:16 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Ze geven tenminste eerlijk commentaar, steken hand in eigen boezem en gebruiken het niet zoals claudia de breij en marc marie om kijkers/luisteraars te trekken voor hun eigen rotzooi. Die 2 zijn juist het soort tumoren in de media wereld die dit soort dingen in stand houden.
Zet het maar een paar weken duren van zijn show wel in een ander daglicht niet?quote:Op vrijdag 25 november 2022 08:28 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Arjen Lubach is wel een goede kanshebber
Jeroen en Paul zie ik sowieso ook wel niet blij zijn met niet soepel lopende shows. Maar of ze zo ver gaan als bij dwdd?quote:Op donderdag 24 november 2022 18:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wonderboy van de VARA en dik verdiend natuurlijk. Vraag me wel af wie de volgende is in de rij bij de beul.
Hoe zou Jeroen Pauw zijn achter de schermen? Paul de Leeuw? Wilfred Genee? Eva Jinek? Ik pak de popcorn alvast.
Nou nee, gewoon een slecht mens die graag en berekenend misbruik van macht maakt.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:13 schreef Za het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk heel bang, inkennig, onzeker, verlegen, rigide, weird enzo meer.
Doe daar wat psychische aandoeningen bij, en je hebt een patiënt, die zich weliswaar misdraagt, maar zie het als bv een pedofiel die zelf geen schuld heeft aan zijn gevoelens.
100% slecht zal hij wel niet zijn, maar ik ben het hier verder wel mee eens.. gewoon een narcistische hufterquote:Op vrijdag 25 november 2022 11:26 schreef nomina het volgende:
[..]
Nou nee, gewoon een slecht mens die graag en berekenend misbruik van macht maakt.
Kunnen ze niet eindelijk gewoon de NWO opheffen, subsidieslurper met een netto negatieve uitwerking op de wetenschap, die dan ook nog eens dit soort mannen boven laat drijven.quote:Op maandag 21 november 2022 15:48 schreef Claudia_x het volgende:
Intussen is er een laterale rel in de wetenschap ontstaan:
• Marcel Levi, voorzitter van subsidieverdeler NWO, schrijft deze column: Veiligheid wordt zo een betekenisloos buzzword voor alle situaties waarin je niet helemaal je zin krijgt.
• Er volgt een stortvloed een verontwaardigde reacties, o.a. omdat een hoogleraar die in de adviesraad van NWO zat na decennia wangedrag ein-de-lijk is weggestuurd (Het einde van de machoprofessor: vrouwen in de sterrenkunde accepteren wangedrag niet langer).
• Na een verklaring waarin hij helemaal niet z'n spijt betuigt, heeft Levi dan ineens toch wel spijt (waar kennen we dat van?): NWO-baas Levi door het stof na het bespotten van ‘sociale veiligheid’.
[ twitter ]
Dus Frank was zelf een bully?quote:Op vrijdag 25 november 2022 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
"Ik heb vaak schreeuwend tegenover de eindredacteur gestaan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |