abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 24 november 2022 @ 15:33:47 #251
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206803859
Op de Bible Belt denken ze dat alleen pubers drugs gebruiken en masturberen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206804000
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ik weet zeker dat je wat dat betreft van mening veranderd.
Oei!
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206804099
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op de Bible Belt denken ze dat alleen pubers drugs gebruiken en masturberen.
Op de bible belt is t veel erger hoor
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  donderdag 24 november 2022 @ 17:09:35 #254
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_206804851
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waarover hebben we het?
[..]
[..]
Goed punt, dat is inderdaad een mening.

Mijn vraag ging over waar je denkt dat ik geen ervaring mee heb.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_206804893
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 12:00 schreef Centenbak het volgende:
18 jaar is geen vrouw.
Granny. Prime is 14 15 16.
pi_206810505
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:15 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Is een lethal overdose minder erg?
Van XTC alleen?
Dood=dood
Lachen joh.
pi_206812551
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als dat zo evident is, dan is het vast een kleine moeite om dat eventjes helder en gestructureerd uiteen te zetten ^O^
Net zoals roken, ongezond eten, (veel) alcohol drinken, is drugsgebruik geen goed voorbeeld voor een kind omdat het schadelijke middelen betreft met allerlei grote risico's. Niet voor niets zijn zulke middelen ook niet legaal. Het in het bezit hebben van harddrugs is strafbaar. Nu zal daar in bepaalde kringen vast anders over worden gedacht, maar je zult niet iedereen gaan overtuigen van zulk losbandig, onverantwoordelijk en fantasierijk gedachtegoed.
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de passage die ik citeerde: pa en ma die helemaal naar de getver gaan waarbij de kinderen er de dupe van worden omdat ze het weekend niet te genieten zijn door de kater. Dat is de situatie die jij namelijk schetst, niet?
Hier ben jij het niet mee eens?
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:47 schreef Isdatzo het volgende:
Last van een Ruttiaans geheugen?
[..]
:?
Je quote een bericht waarbij in reageer op dingen die er in dit topic worden gepost. Wat begrijp je hier niet aan? Het komt op over alsof je voornamelijk elk punt van kritiek met betrekking tot drugsgebruik direct wil pareren. Hoe komt dat eigenlijk?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 10:30:24 #258
5428 crew  miss_sly
pi_206812671
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Net zoals roken, ongezond eten, (veel) alcohol drinken, is drugsgebruik geen goed voorbeeld voor een kind omdat het schadelijke middelen betreft met allerlei grote risico's. Niet voor niets zijn zulke middelen ook niet legaal. Het in het bezit hebben van harddrugs is strafbaar. Nu zal daar in bepaalde kringen vast anders over worden gedacht, maar je zult niet iedereen gaan overtuigen van zulk losbandig, onverantwoordelijk en fantasierijk gedachtegoed.
In bepaalde kringen, zoals door experts, wordt de schadelijkheid van drugs op deze volgorde ingedeeld:

https://www.jellinek.nl/v(...)is-de-gevaarlijkste/

Waarbij de sociaal geaccepteerde alcohol en tabak vele malen hoger staan dan xtx/mdma.



Bovenstaande grafiek komt uit dit artikel:
https://www.economist.com(...)-most-dangerous-drug

[ Bericht 7% gewijzigd door miss_sly op 25-11-2022 10:37:12 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206812721


[ Bericht 69% gewijzigd door Nielsch op 25-11-2022 11:04:41 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812840
Dat sommige mensen nu al op hun 40ste elk weekend het liefste met hun vrouwtje en een theetje op de bank zitten terwijl de kinderen in bed liggen en het hoogtepunt van het jaar de trip met de vouwwagen naar de camping in Frankrijk tijdens de zomervakantie is, hoeft niet te betekenen dat andere ouders hun plezier op die manier hoeven in te richten. Ik ken echt tientallen hoogopgeleide ouders die 3 a 4 keer per jaar wat x nemen om gewoon een hele fijne technoparty mee te maken met gelijkgestemden. Kinderen zijn dan lekker logeren bij een vriendin of opa en oma. Die krijgen daar echt niks van mee. En nee, het hoeft niet nee. Vakanties naar de zon, chillen in de sauna, uit eten in fijne restaurants en mooie boeken lezen hoeft in principe ook niet, maar het maakt het leven gewoon wel een stuk leuker. En 3 a 4 keer per jaar een tof feest met wat xtc is gewoon een van de leukste dingen die er bestaan. Waarom jezelf dat ontzeggen? Gevaarlijk? Hahaha hou toch op. Simpelweg aan het verkeer deelnemen is al vele honderden malen gevaarlijker.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 25-11-2022 11:04:35 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812872
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Wellicht omdat xtc een verboden hard drugs is.

Ik oordeel verder niet maar dat lijkt mij een voor de hand liggende verklaring. :P
XTC is in de jaren '80 verboden met als politieke drijfveer om de productie en distributie uit de handen van criminelen te houden. Dat was de enige reden. Niet omdat het gevaarlijk is (want dat is het niet).

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 25-11-2022 11:04:24 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812892
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Vind ik ook wel hoor, als ouders mag je wel eens beetje losgaan maar drugs gebruiken?? Nee.
Je komt toch ook thuis weer bij je kinderen en dan denk je dat er Gremlins in je huis lopen.
Waar heb je het over gast? Als je echt denkt dat je Gremlins in je huis hebt lopen dan heb je wellicht LSD genomen. Dat is dan ook typisch geen reguliere partydrugs die massaal op feestjes wordt gebruikt. Als je interessant wil doen, zorg dan wel dat je informatie klopt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:08 schreef DjVero het volgende:
Altijd mooi deze discussie van anti-drugs-mensjes die bij hoog en laag beweren dat je, als je kinderen hebt, géén drugs moet/mag gebruiken, terwijl ondertussen de tafel bij de buurt-bbq of jaarlijkse verjaardag vol bier en wijn staat en waar de kinderen druk aan het rondrennen zijn :D
Ja en dat Ome Arie vervolgens na 9 bier en 6 rode wijn ten overstaan van alle buurtkinderen z'n broek naar beneden trekt om in de pergonia's van de buurvrouw te pissen is alleen maar grappig. "Haha die ome Arie, die was een beetje dronken. Gelukkig werd hij naar huis gereden door Tante Wilma, die had nog maar 5 wijntjes op dus dat ging nog wel."

[ Bericht 1% gewijzigd door Nielsch op 25-11-2022 12:18:56 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812946
Maar on-topic: heel triest voor de familie van dit meisje. Dit wens je niemand toe. Verkeerde drugs kunnen inderdaad heel gevaarlijk zijn, zeker als je niet weet hoe je ermee om moet gaan. Als ik moet gokken vermoed ik een overdosis coke terwijl dit meisje geen idee had wat ze aan het doen was. Een van de redenen dat ik echt niks door m'n neus heen stop.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206812987
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
XTC is in de jaren '80 verboden met als politieke drijfveer om de productie en distributie uit de handen van criminelen te houden. Dat was de enige reden. Niet omdat het gevaarlijk is (want dat is het niet).
Dat is wel goed gelukt dan.
Beetje hetzelfde als met al die law en order figuren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206813248
Rusland zou op zich wel wat XTC kunnen gebruiken.
pi_206813805
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:30 schreef RegularOrange het volgende:
Rusland zou op zich wel wat XTC kunnen gebruiken.
Ben wel bang wat ze doen dan als de dinsdagdip inslaat.. Drukt Vlad zomaar op wat knoppen
pi_206813974
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:30 schreef miss_sly het volgende:

[..]
In bepaalde kringen, zoals door experts, wordt de schadelijkheid van drugs op deze volgorde ingedeeld:

https://www.jellinek.nl/v(...)is-de-gevaarlijkste/

Waarbij de sociaal geaccepteerde alcohol en tabak vele malen hoger staan dan xtx/mdma.

[ afbeelding ]

Bovenstaande grafiek komt uit dit artikel:
https://www.economist.com(...)-most-dangerous-drug
Wat vreemd dan eigenlijk dat er geen wetgeving is op basis van wat 'de experts' zeggen. En het ontgaat mij trouwens verder welk precies punt je hier nu mee probeer te maken. Of is het simpelweg weer een poging om de ernst van het gebruik van bepaalde verboden middelen te bagatelliseren? Je gaat denk ik ook weinigen hier op de mouw kunnen spelden dat bijvoorbeeld één glas rode wijn of bier gevaarlijker is dan een pilletje XTC, crack of zelfs heroïne. Uit hetzelfde artikel:
quote:
This ranking is not without its own idiosyncrasies, many of which reflect how drugs are currently used and regulated. Alcohol’s position at the top is partly the result of its widespread use, which causes greater harms to others (crack cocaine is considered the most harmful drug for the user).
Kortom, alcohol staat bovenaan omdat het gebruik ervan sociaal gezien geaccepteerd, het eenvoudig legaal is te verkrijgen en veel mensen het hun hele volwassen leven nuttigen. En je kunt overigens uit die grafiek ook zien dat de mogelijke schade voor de gebruiker hoger ligt bij bepaalde harddrugs dan bij alcohol.

Ik begrijp dat als je zelf het gebruik van sommige pilletjes niet schuwt, dit soort studies koren op de molen zijn, maar alle kanttekeningen en context in ogenschouw nemende, is dit hele narratief eigenlijk weinig overtuigend.
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:49 schreef Nielsch het volgende:
Dat sommige mensen nu al op hun 40ste elk weekend het liefste met hun vrouwtje en een theetje op de bank zitten terwijl de kinderen in bed liggen en het hoogtepunt van het jaar de trip met de vouwwagen naar de camping in Frankrijk tijdens de zomervakantie is, hoeft niet te betekenen dat andere ouders hun plezier op die manier hoeven in te richten. Ik ken echt tientallen hoogopgeleide ouders die 3 a 4 keer per jaar wat x nemen om gewoon een hele fijne technoparty mee te maken met gelijkgestemden. Kinderen zijn dan lekker logeren bij een vriendin of opa en oma. Die krijgen daar echt niks van mee. En nee, het hoeft niet nee. Vakanties naar de zon, chillen in de sauna, uit eten in fijne restaurants en mooie boeken lezen hoeft in principe ook niet, maar het maakt het leven gewoon wel een stuk leuker. En 3 a 4 keer per jaar een tof feest met wat xtc is gewoon een van de leukste dingen die er bestaan. Waarom jezelf dat ontzeggen? Gevaarlijk? Hahaha hou toch op. Simpelweg aan het verkeer deelnemen is al vele honderden malen gevaarlijker.
Zoals al eerder aangegeven, het is een vrij land. Mensen moeten vooral doen wat ze niet laten kunnen zolang het binnen de wet valt (wat dit trouwens niet doet). Maar zoals hierboven ook al aangegeven, je gaat weinigen ervan overtuigen dat dit eigenlijk allemaal heel normaal is en totaal niet gevaarlijk. En wat doet het opleidingsniveau van de gebruikers er trouwens precies toe?
quote:
4s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
XTC is in de jaren '80 verboden met als politieke drijfveer om de productie en distributie uit de handen van criminelen te houden. Dat was de enige reden. Niet omdat het gevaarlijk is (want dat is het niet).
Dat is bijzonder. Die laatste claim staat haaks op wat de vermeende experts concluderen in de studie die @miss_sly deelt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206813984
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 11:30 schreef RegularOrange het volgende:
Rusland zou op zich wel wat XTC kunnen gebruiken.
Nou, doe maar niet. In Rusland zitten ze volgens mij sinds februari van dit jaar al aan allerlei drugs. Komt de psychische gesteldheid van de leiders daar niet ten goede zullen we maar zeggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 25 november 2022 @ 12:51:45 #270
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_206814156
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Net zoals roken, ongezond eten, (veel) alcohol drinken, is drugsgebruik geen goed voorbeeld voor een kind omdat het schadelijke middelen betreft met allerlei grote risico's.
Net zoals roken, ongezond eten, en alcohol is de schadelijkheid en het risico nogal afhankelijk van de hoeveelheid en frequentie. Ben je een slecht voorbeeld voor kinderen omdat je op een verjaardag een stuk taart eet of een beperkte hoeveelheid alcohol nuttigt?

quote:
Niet voor niets zijn zulke middelen ook niet legaal. Het in het bezit hebben van harddrugs is strafbaar. Nu zal daar in bepaalde kringen vast anders over worden gedacht, maar je zult niet iedereen gaan overtuigen van zulk losbandig, onverantwoordelijk en fantasierijk gedachtegoed.
[..]
Hier ben jij het niet mee eens?
Jouw verzonnen situatie is niet de norm.
quote:
[..]
Je quote een bericht waarbij in reageer op dingen die er in dit topic worden gepost. Wat begrijp je hier niet aan? Het komt op over alsof je voornamelijk elk punt van kritiek met betrekking tot drugsgebruik direct wil pareren. Hoe komt dat eigenlijk?
Ik quote een bericht waarin jij iets zegt waarvan je later zegt dat het niet gezegd is.
Huilen dan.
pi_206814824
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2022 14:54 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

En ik moet zeggen dat ik mensen van bijna 60 die regelmatig stappen met xtc een beetje associeer met tokkies of een midlife criris. :@
Misschien moet je dan gewoon een keer naar een festival als 909 gaan. Daar ligt de gemiddelde leeftijd echt wel hoog. Zelfs voor mijn leeftijd zeg maar. Maar je zult zien dat het allemaal hele relaxte mensen zijn die enkel een hele fijne dag willen hebben en die 2 dagen later gewoon weer aan het werk gaan. En dat zijn echt niet allemaal tokkiebanen. Daar zitten ook gewoon leraren, verpleegkundigen, beleidsmedewerkers en teamleiders tussen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206814849
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
een avondje katlam zuipen of een pilletje nemen. Het is om het even. Mensen zijn trouwens veel gezelliger met het 2e.

Het is voor je gezondheid en je omgeving echt vele malen beter om een pilletje te nemen dan om je katjelam te zuipen. Niet om het even dus.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:05:23 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206815189
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Op de Bible Belt denken ze dat alleen pubers drugs gebruiken en masturberen.
Behalve hun pubers dan.
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:10:06 #274
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206815256
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 20:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
een avondje katlam zuipen of een pilletje nemen. Het is om het even. Mensen zijn trouwens veel gezelliger met het 2e.

En ghb proef je direct, tenzij je al aardig ver heen bent.
Het verschil met alcohol is echter dat een glas goede drank een genot is om te drinken, los van het effect wat het heeft. Een pilletje, een joint of lijn neem je alleen voor het effect, niet voor het genot van het consumeren zelf.
pi_206816554
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het verschil met alcohol is echter dat een glas goede drank een genot is om te drinken, los van het effect wat het heeft. Een pilletje, een joint of lijn neem je alleen voor het effect, niet voor het genot van het consumeren zelf.
Mdma ia niet te pruimen idd :D
pi_206816618
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het verschil met alcohol is echter dat een glas goede drank een genot is om te drinken, los van het effect wat het heeft. Een pilletje, een joint of lijn neem je alleen voor het effect, niet voor het genot van het consumeren zelf.
Eens met allemaal (vooral mdma, krijg er al rillingen van als ik aan de smaak denk :p) behalve wiet, daar kan ik zeker wel genieten van de smaak.
  vrijdag 25 november 2022 @ 16:31:44 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206817261
Is Hasj eigenlijk nog een dingetje of is het tegenwoordig alleen nog maar wiet?
pi_206817387
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is Hasj eigenlijk nog een dingetje of is het tegenwoordig alleen nog maar wiet?
Je weet het toch allemaal zo goed, getuige post#247? Dus waarom vragen?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 25 november 2022 @ 16:46:13 #279
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206817452
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is Hasj eigenlijk nog een dingetje of is het tegenwoordig alleen nog maar wiet?
Er zijn zaken bijgekomen. Zoals eetbare zaken en gevriesdroogde THC.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206817525
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:40 schreef Beepboop het volgende:

vooral mdma, krijg er al rillingen van als ik aan de smaak denk
Beetje overdreven niet? Het smaakt niet viezer dan paracetamol.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 25 november 2022 @ 16:51:50 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206817530
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je weet het toch allemaal zo goed, getuige post#247? Dus waarom vragen?
Post 247 was niet van mij
  vrijdag 25 november 2022 @ 16:53:52 #282
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206817566
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Beetje overdreven niet? Het smaakt niet viezer dan paracetamol.
Is prima weg te slikken met rode Port.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 25 november 2022 @ 17:13:09 #283
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206818012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Beetje overdreven niet? Het smaakt niet viezer dan paracetamol.
Dat heb ik nou nooit, dat ik denk, ja, lekker op een paracetamolletjes sabbelen.
pi_206819053
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 17:13 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dat heb ik nou nooit, dat ik denk, ja, lekker op een paracetamolletjes sabbelen.
Ik bijt ze wel eens door om ze wat kleiner te maken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206819183
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Beetje overdreven niet? Het smaakt niet viezer dan paracetamol.
Ieder z'n ding I guess, ik kan er erg slecht tegen. Ze werden nog wel eens instant poeder bij het door midden bijten.
  vrijdag 25 november 2022 @ 18:11:18 #286
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206819313
Maar goed, hebben coffeeshops tegenwoordig nog goede hasj, meer dan alleen de platen maroc? Is rode en zwarte libanon nog een dingetje? Zwarte afgaan?
pi_206819512
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, hebben coffeeshops tegenwoordig nog goede hasj, meer dan alleen de platen maroc? Is rode en zwarte libanon nog een dingetje? Zwarte afgaan?
Geen idee, ik ben zelf niet zo van de hasj. Heel soms koop ik het wel eens maar uit de naam (king haze) is mij niet duidelijk waar het vandaan komt.

Wiet soortjes genoeg, dat wel. Amnesia haze, Lemon haze, Northern Light, white widow, keuze genoeg hier in de buurt.
pi_206819688
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, hebben coffeeshops tegenwoordig nog goede hasj, meer dan alleen de platen maroc? Is rode en zwarte libanon nog een dingetje? Zwarte afgaan?
Bel een coffeeshop
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206819786
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Beetje overdreven niet? Het smaakt niet viezer dan paracetamol.
Naproxen, dát is pas smerig.
Paar keer meteen van moeten overgeven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:10:20 #290
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206820942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:25 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Bel een coffeeshop
Voor iemand die XTC leuk vind ben je niet echt relaxed
pi_206821548
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Voor iemand die XTC leuk vind ben je niet echt relaxed
Dat is ook maar 3 a 4 dagen in het jaar. De overige 361 dagen ben ik een zeikerd.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:55:13 #292
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206821730
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:51 schreef potjecreme het volgende:
Parttime junks die hier gaan uitleggen dat drugs oke zijn.
pi_206822650
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 16:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Is Hasj eigenlijk nog een dingetje of is het tegenwoordig alleen nog maar wiet?
Nee, dat bestaat niet meer
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_206827448
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:10 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het verschil met alcohol is echter dat een glas goede drank een genot is om te drinken, los van het effect wat het heeft. Een pilletje, een joint of lijn neem je alleen voor het effect, niet voor het genot van het consumeren zelf.
Alcohol wordt vaak enkel voor het effect gedronken. Toen ik student was dronken we regelmatig rode wijn, maar haast niemand vond dat lekker, voor de meesten was een "goede wijn" een wijn die niet té onaangenaam smaakte. En sterke drank als jenever, tequila, vodka etc. drinken was voor de meesten ook geen genot (tenzij het Baileys was, of voor sommigen Amaretto), maar we dronken het wel.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206827476
Doodsoorzaak nog niet bekend?
pi_206828197
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 18:11 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Maar goed, hebben coffeeshops tegenwoordig nog goede hasj, meer dan alleen de platen maroc? Is rode en zwarte libanon nog een dingetje? Zwarte afgaan?
Andersom in Utrecht heeft nog wel goede hasj, lijkt wel trekdrop
-nee-
pi_206829039
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:51 schreef potjecreme het volgende:
Parttime junks die hier gaan uitleggen dat drugs oke zijn.
Met de meeste drugs is niks mis mee als je ze met mate gebruikt. En de meeste mensen kunnen dat ook. Ik heb heel wat druggebruikers gekend, maar voor zover ik weet is daar maar één van in problemen geraakt (die was eigenaar van 2 cafés in Leuven toen ie met coke begon. Na twee jaar wild leven had ie niets meer, geen cafés, geen flat, geen geld).
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_206829550
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:51 schreef potjecreme het volgende:
Parttime junks die hier gaan uitleggen dat drugs oke zijn.
Typisch een opmerking gemaakt uit een combinatie van onwetenheid en burgerlijkheid
pi_207185457
Vrouw (18) uit Millingen overleed niet door drugsgebruik op hardstylefestival in Haaren

De 18-jarige vrouw uit Millingen aan de Rijn die vorige maand overleed op een festival in Haaren kwam niet door drugsgebruik om het leven. Dat concludeert de politie na toxicologisch onderzoek.

https://www.destentor.nl/(...)-in-haaren~a2eefacc/
pi_207186312
En mag een full time junk wel een mening hebben?
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')