Is een lethal overdose minder erg?quote:Op donderdag 24 november 2022 11:44 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ahja, al die XTC-verslaafden bedoel je dan toch?
Standpunten verdraaien is niet bevorderlijk voor een gesprek.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ik wel. Drugs is alleen maar troep, dat moet je niet normaliseren. Met 1 dosis alcohol ben je meteen verslaafd.
Het komt minder vaak voor dat iemand een lethal overdose xtc neemt, dan dat mensen verslaafd raken aan alcohol of dat er dodelijke ongelukken door rijden onder invloed gebeuren. Het staat alleen vaker breeduit in de media.quote:Op donderdag 24 november 2022 12:15 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Is een lethal overdose minder erg?
Als drugs slecht zijn moet je ze verbieden en dan begin je bij de schadelijkste.quote:Op donderdag 24 november 2022 12:16 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Standpunten verdraaien is niet bevorderlijk voor een gesprek.
Precies, daarom ben ik ook tegen harddrugs zoals alcohol.quote:Op donderdag 24 november 2022 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het komt minder vaak voor dat iemand een lethal overdose xtc neemt, dan dat mensen verslaafd raken aan alcohol of dat er dodelijke ongelukken door rijden onder invloed gebeuren. Het staat alleen vaker breeduit in de media.
Geheelonthouder dus?quote:Op donderdag 24 november 2022 12:36 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Precies, daarom ben ik ook tegen harddrugs zoals alcohol.
Ik ben tegen harddrugs, dat alcohol maatschappelijk genormaliseerd is doet daar voor mij niets aan af.quote:Op donderdag 24 november 2022 12:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als drugs slecht zijn moet je ze verbieden en dan begin je bij de schadelijkste.
En voor een goed gesprek kan je hier terecht.
NWS / The World Wide War on Drugs #13 - Legalize not criminalize
Nee, gewoon hypocriet, typte al die berichten gisteren terwijl ik aan het bijkomen was, vandaar dat ik weet dat drugs veelal onderaan de streep meer negatieve dan positieve aspecten hebben.quote:
quote:Op donderdag 24 november 2022 12:59 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Nee, gewoon hypocriet, typte al die berichten gisteren terwijl ik aan het bijkomen was, vandaar dat ik weet dat drugs veelal onderaan de streep meer negatieve dan positieve aspecten hebben.
?quote:
Waarom?quote:Op donderdag 24 november 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik vind het ook een bizar slecht voorbeeld voor je kinderen.
Je kan inderdaad, zoals je wel vaker doet, een extreme situatie volledig uit je duim trekken om vervolgens daartegen te ageren. Dat maakt jouw verzonnen situatie echter nog niet de norm.quote:[..]
'Doen waar je zin in hebt'. Er is ook nog zoiets als verantwoording richting je eigen kinderen en er alles aan doen dat je je leven op een manier leidt wat een goed voorbeeld is voor hen. En je hebt zeker gelijk dat tot een bepaalde leeftijd je dingen voor kinderen verborgen kunt houden. Maar zodra ze boven de tien zijn krijgen ze op een gegeven moment echt wel mee als papa en mama om de zoveel tijd ergens in een club staan te spacen met drank en MDMA achter hun kiezen en zich vervolgens het hele weekend niet zo goed voelen.
Wie heeft het over nodig hebben? Recreatief middelengebruik kan prima een toevoeging aan je leven zijn, maar dat wil niet zeggen dat je niet zonder zou kunnen.quote:[..]
Dit dus. Maar dat ene pilletje of die ene joint maakt echt niet uit hoor! Het is gewoon behoorlijk discutabel als je het daarvan nog moet hebben in je veertigste of vijftigste, terwijl je een gezin hebt. Ik vind dat zulke mensen bij zichzelf te rade moeten gaan waar hun leven spaak loopt dat ze dit soort puberale losbandigheid nodig hebben.
Geen idee wat jij over mijn dieet denkt te weten, maar je slaat de plank in elk geval gigantisch mis. Ik ben wel benieuwd hoor: wat is er niet gezond aan mijn dieet?quote:[..]
Hmm, al die soja en nooit iets van dierlijke producten zou ik persoonlijk niet zo gezond willen noemen![]()
In hoeverre denk jij, als iemand die ogenschijnlijk geen enkele ervaring op dat gebied heeft, daarover een weloverwogen mening te kunnen vormen en die mening ook nog eens als vaststaand feit te presenteren?quote:Op donderdag 24 november 2022 12:59 schreef Alexandrian het volgende:
[..]
Nee, gewoon hypocriet, typte al die berichten gisteren terwijl ik aan het bijkomen was, vandaar dat ik weet dat drugs veelal onderaan de streep meer negatieve dan positieve aspecten hebben.
Op welk gebied?quote:Op donderdag 24 november 2022 13:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In hoeverre denk jij, als iemand die ogenschijnlijk geen enkele ervaring op dat gebied heeft, daarover een weloverwogen mening te kunnen vormen en die mening ook nog eens als vaststaand feit te presenteren?
Waarover hebben we het?quote:
quote:Welke mening heb ik precies als feit gepresenteerd?
quote:Op donderdag 24 november 2022 12:59 schreef Alexandrian het volgende:
vandaar dat ik weet dat drugs veelal onderaan de streep meer negatieve dan positieve aspecten hebben
Er is meer sprake van losbandigheid bij sommigen dan bekrompenheid. We leven natuurlijk in een vrij land, dus mensen moeten vooral doen wat ze willen zolang het binnen de wet valt (wat dit in principe ook niet eens doet, want het bezit van harddrugs is niet legaal) maar je zult simpelweg niet iedereen gaan overtuigen dat het om de zoveel tijd nemen van zulke middelen eigenlijk heel normaal is. Laat staan als je ook nog eens kinderen hebt.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wat een bekrompen gedachten komen hier voorbij.
[..]
Zoals al aangegeven, als ze jong zijn zul je een levensstijl van feesten, drank en drugs nog wel kunnen verbergen. Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker dat zal worden. Er zullen op een gegeven moment allerlei vragen komen. Nu snap ik dat sommigen het ook nog als hartstikke ruimdenkend en progressief zullen zien om hun 14 of 15-jarige in te kunnen lichten over drugsgebruik, maar ik zou mij afvragen hoe wenselijk dat eigenlijk voor een kind is. Het maakt het wellicht een stuk verleidelijker om zelf ook op jonge leeftijd van alles te gaan proberen. Dit topic bewijst eens te meer wat daar de gevolgen van kunnen zijn.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Wel eens gehoord van kinderen die gaan logeren? Hoeven er niets van mee te krijgen, hoor. Niet eens dat papa en/of mama op stap zijn geweest.
Dat klopt, er zijn een heleboel zaken we eigenlijk niet nodig hebben. Maar we hebben het hier over het gebruik van harddrugs (dat naast dat het ook gezondheids- en verslavingsrisico's met zich meebrengt) middelen zijn om moedwillig de eigen psychische toestand te beïnvloeden en tijdelijk in een roes te komen. Blijkbaar is er dus een achterliggende reden dat mensen hier bewust naar opzoek gaan.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:30 schreef miss_sly het volgende:
Hoezo is dat 'nodig hebben'? We hebben een heleboel zaken niet nodig in het leven. Jij hebt vast ook een heleboel dingen in je leven die je niet nodig hebt. Dat betekent niet dat je al die dingen nooit doet. En terecht. Je hoeft niet ineens alle leuke dingen uit je leven te schrappen omdat je 40, 50 bent of een kind hebt.
Mooie gaslighting weer. Ja, waarom zou dat toch een slecht voorbeeld zijn. Ik denk dat je dit zelf ook wel kunt invullen.quote:
Waar heb je precies het idee dat er een situatie uit de duim wordt gezogen?quote:Op donderdag 24 november 2022 13:09 schreef Isdatzo het volgende:
Je kan inderdaad, zoals je wel vaker doet, een extreme situatie volledig uit je duim trekken om vervolgens daartegen te ageren. Dat maakt jouw verzonnen situatie echter nog niet de norm.
Nergens wordt gesteld dat mensen niet zonder zouden kunnen (al zullen die er natuurlijk vast wel zijn). Ik concludeer slechts dat het gebruik van harddrugs hier nogal makkelijk wordt gebagatelliseerd. En vind het simpelweg een bizar tijdverdrijf voor iemand met kinderen.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:09 schreef Isdatzo het volgende:
Wie heeft het over nodig hebben? Recreatief middelengebruik kan prima een toevoeging aan je leven zijn, maar dat wil niet zeggen dat je niet zonder zou kunnen.
Ik denk dat jij je er lelijk in vergist hoeveel een 14- of 15-jarige al weet van het leven. Jeweetwel, school en vriendjes, enzo. Ik wist op 15-jarige leeftijd al prima wat een joint was, zonder er ook maar een beetje bij in de buurt te zijn geweest. Er zijn genoeg 15-jarigen die al volop aan het experimenteren zijn, misschien jouw eigen kind ook al wel. Net als sex, overigens. Maar houd vooral je oogkleppen op, bespreek het bovenal niet want eng, eng, eng en wees lekker naïef, dan komt het vast wel goedquote:Op donderdag 24 november 2022 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zoals al aangegeven, als ze jong zijn zul je een levensstijl van feesten, drank en drugs nog wel kunnen verbergen. Hoe ouder ze worden, hoe moeilijker dat zal worden. Er zullen op een gegeven moment allerlei vragen komen. Nu snap ik dat sommigen het ook nog als hartstikke ruimdenkend en progressief zullen zien om hun 14 of 15-jarige in te kunnen lichten over drugsgebruik, maar ik zou mij afvragen hoe wenselijk dat eigenlijk voor een kind is. Het maakt het wellicht een stuk verleidelijker om zelf ook op jonge leeftijd van alles te gaan proberen. Dit topic bewijst eens te meer wat daar de gevolgen van kunnen zijn.
[..]
Ik drink zeer zelden alcohol.quote:Op donderdag 24 november 2022 11:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, maar bij elke avond een glas wijn of bier is wel erg regelmatig.
Wellicht omdat xtc een verboden hard drugs is.quote:Op donderdag 24 november 2022 12:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het komt minder vaak voor dat iemand een lethal overdose xtc neemt, dan dat mensen verslaafd raken aan alcohol of dat er dodelijke ongelukken door rijden onder invloed gebeuren. Het staat alleen vaker breeduit in de media.
Met oud en nieuw en op Awakenings.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ik drink zeer zelden alcohol.
En jij?
Je post hier net zo veel onzin als in het Ukraine topic.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wellicht omdat xtc een verboden hard drugs is.
Ik oordeel verder niet maar dat lijkt mij een voor de hand liggende verklaring.
Dit is zo duidelijk schreeuwen zonder enig verstand.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Wellicht omdat xtc een verboden hard drugs is.
Ik oordeel verder niet maar dat lijkt mij een voor de hand liggende verklaring.
Jij bent mijn online stalker. Wat lief.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je post hier net zo veel onzin als in het Ukraine topic.
Als dat zo evident is, dan is het vast een kleine moeite om dat eventjes helder en gestructureerd uiteen te zettenquote:Op donderdag 24 november 2022 13:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mooie gaslighting weer. Ja, waarom zou dat toch een slecht voorbeeld zijn. Ik denk dat je dit zelf ook wel kunt invullen.
In de passage die ik citeerde: pa en ma die helemaal naar de getver gaan waarbij de kinderen er de dupe van worden omdat ze het weekend niet te genieten zijn door de kater. Dat is de situatie die jij namelijk schetst, niet?quote:[..]
Waar heb je precies het idee dat er een situatie uit de duim wordt gezogen?
Last van een Ruttiaans geheugen?quote:[..]
Nergens wordt gesteld dat mensen niet zonder zouden kunnen (al zullen die er natuurlijk vast wel zijn). Ik concludeer slechts dat het gebruik van harddrugs hier nogal makkelijk wordt gebagatelliseerd. En vind het simpelweg een bizar tijdverdrijf voor iemand met kinderen.
quote:Op donderdag 24 november 2022 10:49 schreef HowardRoark het volgende:
Het is gewoon behoorlijk discutabel als je het daarvan nog moet hebben in je veertigste of vijftigste, terwijl je een gezin hebt. Ik vind dat zulke mensen bij zichzelf te rade moeten gaan waar hun leven spaak loopt dat ze dit soort puberale losbandigheid nodig hebben.
Ik weet zeker dat je wat dat betreft van mening veranderd.quote:Op donderdag 24 november 2022 14:47 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Jij bent mijn online stalker. Wat lief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |