abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206722304
Mobiel dus geen plaatje
We have far more in common than that which devides us..
pi_206722343
Dikke :* voor niet leuke gebeuren bij @Isabeau
pi_206722546
Eerder vandaag ging het over taartbodems: gistbodem, bladerdeeg of zuurdesem.

Straks uiteten bij Italiaans restaurant met bijzondere pizzabodems van een echte
master pizzaiolo
Goeie dingen all over gehoord. https://www.brotherlouie.nl/menu/menukaart
pi_206722862
Ik goot net mijn speklappen af O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:06:40 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206723002
Hier wordt friet gehaald. Een kleine vegetarische kapsalon om precies te zijn. En ja, dat is lekker, niet zo zeiken.
Spoilers!
pi_206723030
Heb toch, eigenwijs, chili con carne gegeten, zo zat van alleen maar brood.
T was heerlijk
pi_206723050
We mikten een uurtje geleden 15 mini loempia's in de airfryer :D

Maar inmiddels zijn die wel gezakt, en is vriend aan het koken O+
(Het wordt niet heel spannend, gewoon iets met broccoli en aardappelkrieltjes).

Vandaag samen met mijn vader heel de voorkamer in de voorstrijk gezet, terwijl vriend muurtjes voor in de keuken aan het bouwen was. Morgen gaan we weer verder, met zowel schilderen als de muurtjes, en we gaan een gat door het plafond boren voor de ventilatie. Dat laatste wordt wel een beetje spannend maar komt vast goed :) .
pi_206723099
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier wordt friet gehaald. Een kleine vegetarische kapsalon om precies te zijn. En ja, dat is lekker, niet zo zeiken.
Je bent gewoon jaloers op onze vette speklappen :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206723114
quote:
Ik had ook vegetarische kapsalon (wel zelfgemaakt) :Y

Speklappen :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206723141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had ook vegetarische kapsalon (wel zelfgemaakt) :Y

Speklappen :N
:{w jij hebt geen smaak.
Weet je best.

Ginweigeraar :{w
pi_206723142
quote:
Waarom zou dat niet lekker zijn?

Of ben je bang voor van die sneue reacties zoals 4 collega's deze week nodig vonden om te maken.
Dat ze toch zooooooooooooo moe werden van dingen zoals 'plantaardige tonijn'. (Dat was ik op mijn brood aan het smeren, zoals wel vaker, en ik had nog geen woord gesproken) En dat die extreem linkse figuren ook heel gevaarlijk en raar waren, want ze maakten nu al ophef dat Sinterklaas met het vliegtuig was gekomen, terwijl ze zelf net uit New York waren gevlogen. En ze kende ook iemand die 'vegun' was en haar zoontje was ondervoed want ze wilde geen borstvoeding geven.

....

Gelukkig had ik juist dat super fijne functioneringsgesprek gehad, dus niet mijn hele dag was volledig verpest.
Hoewel ik er de volgende ochtend nog steeds wel mee zat, toch wel.
pi_206723170
:* voor @Isabeau nog,

en @Kaatje1 ik hoop dat die blaasontsteking eens opbokt :*
pi_206723184
Sperziebonen, in eendenvet opgebakken roseval aardappelen uit de oven en ribeye. Met gerookt Maldonzout. En rode wijn.
O+
pi_206723197
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w jij hebt geen smaak.
Weet je best.

Ginweigeraar :{w
Dat ik een volkomen andere smaak heb dan jij is duidelijk :D Maar dit gin weigeren is toevallig heel legitiem :{w (ik had laatste alcoholvrij gintonic, was puik)
pi_206723198
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of ben je bang voor van die sneue reacties zoals 4 collega's deze week nodig vonden om te maken.
Dat ze toch zooooooooooooo moe werden van dingen zoals 'plantaardige tonijn'. (Dat was ik op mijn brood aan het smeren, zoals wel vaker, en ik had nog geen woord gesproken) En dat die extreem linkse figuren ook heel gevaarlijk en raar waren, want ze maakten nu al ophef dat Sinterklaas met het vliegtuig was gekomen, terwijl ze zelf net uit New York waren gevlogen. En ze kende ook iemand die 'vegun' was en haar zoontje was ondervoed want ze wilde geen borstvoeding geven.

....

Gelukkig had ik juist dat super fijne functioneringsgesprek gehad, dus niet mijn hele dag was volledig verpest.
Wat een treurnis :') :')
pi_206723213
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:11 schreef Candaasje het volgende:
We mikten een uurtje geleden 15 mini loempia's in de airfryer :D

Maar inmiddels zijn die wel gezakt, en is vriend aan het koken O+
(Het wordt niet heel spannend, gewoon iets met broccoli en aardappelkrieltjes).

Vandaag samen met mijn vader heel de voorkamer in de voorstrijk gezet, terwijl vriend muurtjes voor in de keuken aan het bouwen was. Morgen gaan we weer verder, met zowel schilderen als de muurtjes, en we gaan een gat door het plafond boren voor de ventilatie. Dat laatste wordt wel een beetje spannend maar komt vast goed :) .
Het resultaat zal het waard zijn ;) Jullie pakken de renovatie grondig aan zeg ^O^
pi_206723228
quote:

[..]

....

Wat een gezeur van die collega's! Jij laat ze toch ook geen plaatjes zien uit slachthuizen, dat zij dat in stand houden?
pi_206723262
Linzen ;(
Zat ook nog in een haast niet te openen pak én het recept bleek :r kaas :r te bevatten. Niet in mijn versie dus :7

Het blijft blah. Ik ben gewoon geen fan van dingen die vooral als muffe vulling lijken te dienen en opgeleukt moeten worden. In dit geval met mais, tomatensalsa en creme fraiche met chilisaus. Dat maakte het nog redelijk te pruimen, zeg maar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206723267
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat ik een volkomen andere smaak heb dan jij is duidelijk :D
Heul niet.
Gij houdt van vrouwen, van kokosmakrons, van gin en van kewpie.
Alleen die linzen...
En dat grote gat waar allerlei lollige dierproducten zouden kunnen wonen
pi_206723268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een treurnis :') :')
Ja, het huzarenstukje was wel dat ik nog wel de opmerking kreeg dat ik er heus wel gezond uitzag hoor.

:')

Top, bedankt voor je ongevraagde oordeel over mijn uiterlijk.
(Daarbij zie ik er al maanden niet zo gezond uit als ik zou willen, daar hoeven we niet over te gaan huichelen)
pi_206723292
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Linzen ;(
Zat ook nog in een haast niet te openen pak én het recept bleek :r kaas :r te bevatten. Niet in mijn versie dus :7

Het blijft blah. Ik ben gewoon geen fan van dingen die vooral als muffe vulling lijken te dienen en opgeleukt moeten worden. In dit geval met mais, tomatensalsa en creme fraiche met chilisaus. Dat maakte het nog redelijk te pruimen, zeg maar.
Ik zou dan ipv de linzen orzo of zo gebruikt hebben. Ben ook niet zo'n enorme linzenfan, alleen in soep vind ik het erg lekker. Maar dan wel gepureerd (mondgevoel van linzen is brrr)
pi_206723296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:23 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Het resultaat zal het waard zijn ;) Jullie pakken de renovatie grondig aan zeg ^O^
Het is ook best leuk om te doen, je leert je huis heel goed kennen :D

De ventilatie op deze manier is trouwens een direct gevolg van mijn eis om het rookkanaal vrij te houden voor een houtkachel. (Wordt niet de hoofdverwarming, maar voor af en toe). Daardoor moest vriend zijn plannen voor ventilatiekanalen omgooien :P
pi_206723312
Ik ben dol op linzen :9

Linzen met tahin, linzen in de soep, linzen in salades.... O+
pi_206723339
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:30 schreef Candaasje het volgende:

iew dat laatst
pi_206723356
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:30 schreef Candaasje het volgende:

Goede vega ben je ^O^

Ik zou er echt zo waardeloos in zijn met mijn afkeer voor linzen en tofu en nep’vlees’ :@
(ben ook wel van die school dat vega tonijn geen tonijn zou moeten heten, maar om er in je gezicht zo denigrerend over te doen is niet oké)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206723383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
iew dat laatst
Keizonde , toch? :'(

Mijn diner had met orzo trouwens idd een stuk beter gesmaakt. Ik had orzo liggen :')
En ik had nog niet gemopperd over de bieten chips die erbij zaten. Vette hap… met maar liefst 7% biet :')
pi_206723386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een gezeur van die collega's! Jij laat ze toch ook geen plaatjes zien uit slachthuizen, dat zij dat in stand houden?
Nee ik hou politiek/levensbeschouwing/religie/etc. heel bewust van de werkvloer.

Althans, er wordt wel eens naar gevraagd en dat is prima. En als er een feestje is geef ik het ook wel aan als er vanuit werk eten geregeld wordt via een catering. Maar verder hou ik me juist enorm op de vlakte. Werk/de kantine is namelijk een situatie waarin niemand weg kan, en ik wil die verhoudingen onderling niet op spanning zetten. :)
pi_206723448
Sowieso moet je Puylinzen nemen, dat scheelt enorm.
pi_206723459
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Goede vega ben je ^O^

Ik zou er echt zo waardeloos in zijn met mijn afkeer voor linzen en tofu en nep’vlees’ :@
(ben ook wel van die school dat vega tonijn geen tonijn zou moeten heten, maar om er in je gezicht zo denigrerend over te doen is niet oké)
Tofu ben ik ook niet zo van hoor, veel liever tempeh :Y . En ik ben niet zo dol op de meeste curry's, dat schijnt ook raar te zijn als vegan :P

Weetje, van mij hoeft het ook niet, maar het maakt het zoeken naar iets dat qua smaak ' iets' van tonijn weg heeft wel makkelijker. Weet ik ook weer wat ik op mijn wrap kan flikkeren zonder dat ik heel culinair hoeft te doen :+
En op zich mag je best zeggen dat je het onzin vindt, maar me dan gelijk op een hoop gooien met mensen die kennelijk moeite hebben met Sinterklaas met het vliegtuig en ondervoedde arme babytjes op FB.... :')
pi_206723465
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heul niet.
Gij houdt van vrouwen, van kokosmakrons, van gin en van kewpie.
Alleen die linzen...
En dat grote gat waar allerlei lollige dierproducten zouden kunnen wonen
Vergeet curry niet :{w
pi_206723501
quote:

[..]

....

..... :{ :{ :{ Ze willen zelf vast graag fijne collega's hebben. Hopelijk snappen ze heel snel dat iedereen graag fijne collega's heeft, en dat ze zelf wat meer hun best mogen doen om ook fijne collega's te zijn :{w
pi_206723635
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:41 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
..... :{ :{ :{ Ze willen zelf vast graag fijne collega's hebben. Hopelijk snappen ze heel snel dat iedereen graag fijne collega's heeft, en dat ze zelf wat meer hun best mogen doen om ook fijne collega's te zijn :{w
Deze collega's zijn normaal heel aardig. Daarom viel het me ook zo tegen. Als je een eikel bent dan haal ik mijn schouders wel op en denk 'die weet niet beter...'

Maar goed, volgende keer zeg ik er wat van heb ik besloten. Nu nog ter sprake brengen zou wel een gevalletje van erg ouwe koeien uit de sloot sleuren worden. (hoewel het wel even lekker is het hier te ventileren :D ).
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:49:07 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_206723652
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Tofu ben ik ook niet zo van hoor, veel liever tempeh :Y . En ik ben niet zo dol op de meeste curry's, dat schijnt ook raar te zijn als vegan :P

Waarom is dat raar? De meeste curry's zijn vegan. Enkel het eind product dat op tafel komt bevat vaak vlees of vis. Maar dat kan zo vervangen worden door iets anders.

En silken tofu vind ik goed te eten. In een pasta of in gekruimeld in een soep.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206723790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:49 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom is dat raar? De meeste curry's zijn vegan. Enkel het eind product dat op tafel komt bevat vaak vlees of vis. Maar dat kan zo vervangen worden door iets anders.

En silken tofu vind ik goed te eten. In een pasta of in gekruimeld in een soep.
Dat ik er niet zo dol op ben, wordt wel eens raar gevonden :D Als vegan hoor je van curry's te houden ofzo.
En van havermout. En hummus en avocado's. Die bingokaart.

Ik vind het niet vies, en sommige curry's ook echt wel lekker qua kruiden. Maar ik ben snel op eten uitgekeken, dus ik hou meestal niet zo van gerechten waarbij het veel van ' hetzelfde' is. Dan zit ik na 5 happen gevoelsmatig vol.
(als er veel bijgerechten/hapjes zijn dan gaat dat al beter. )
pi_206724098
quote:

[..]

....

Vorige keer dat ik hier zei waren er inderdaad een paar reacties over de vegetarische kapsalon ja :D

Wat een enorm beperkte zielen op je werk zeg :{w Het lijkt me echt moeilijk als mensen zo over jou en je mensen denken.

Ik sprak vanmiddag mijn beste vriend. Was heerlijk, we hebben 1,5 uur zitten kletsen. Begint die sukkel aan het eind van het gesprek van die sneue boze witte man uitspraken te doen. Je mag tegenwoordig niets meer zeggen, al die asielzoekers, we moeten maar rekening met iedereen houden, je mag tegen vegans niets zeggen. Ik heb gezegd dat ik het 100% oneens ben met alles wat hij zei en dat ik verder geen zin had om het er over te hebben. Wel nog even gezegd dat ik wel vleeseters ken die zeiken over vegans en geen vegans die zeiken over vleeseters. Toen ander onderwerp en dat was weer gezellig.

Hij zit kut in zijn vel dus dat zal wel een verklaring zijn voor wat hij zei. Ik ken hem niet als heel tolerant maar dit viel wel even tegen eigenlijk.
Spoilers!
pi_206724355
quote:

[..]

....

Adem in, adem uit, de wereld is vol kortzichtige domoren en ook kortzichtige domoren zijn vaak slimme lieve aardige mensen. Maar even niet als ze aan het domoreren zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206724579
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:21 schreef sigme het volgende:

Adem in, adem uit, de wereld is vol kortzichtige domoren en ook kortzichtige domoren zijn vaak slimme lieve aardige mensen. Maar even niet als ze aan het domoreren zijn.
:D O+
Je hebt zó gelijk!
pi_206724592
Wat triest die collega’s zeg. Dan ben ik extra blij met de mijne. Wij kunnen elkaar wederzijds plagen met eetgewoontes.
pi_206724628
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206724745
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:34 schreef Blues het volgende:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Spoilers!
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:38:24 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206724748
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Hopelijk vind je Don snel…
pi_206725286
Zin in vega kapsalon. :9
pi_206725298
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Hier kijk ik dus niet meer van op. Vroegere vriendin laat ook mensen met haar paarden praten. Eerste keer dacht ik ak huh? Maar wanneer paard iets aangeeft te willen (of juist niet) dan handelt zij daar naar
pi_206725366
Zo, de vrijdagavond even nuttig besteed:
• was (beddegoed) + uithangen
• spijkerbroek in de week gezet
• afwas
• snelkookpanbouillon van lamboutbot
• slimme stekker die op Hue kan besteld
• 2 afleveringen van favoriete serie bekeken (en dus zelf zomaar het nieuwe tv-kastje succesvol bediend (8> )
• daktent uitgeklapt

Nu nog even een kruik vullen met heet water (moet lukken) en dan op de deel in die tent kruipen. Kruik erin, deken over de oren, hond ervoor :O :z :Z
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206725416
Oh en mensen, de elektrische paid is helemaal top, genieten
pi_206725995
quote:
Omdat ik niet van shoarma hou heb ik dit ooit besteld, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. En was echt super lekker!! :9 Mij hoor je niet zeiken op een vegetarische kapsalon. Gesmolten kaas O+ O+ O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:43 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206726230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Omdat ik niet van shoarma hou heb ik dit ooit besteld, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. En was echt super lekker!! :9 Mij hoor je niet zeiken op een vegetarische kapsalon. Gesmolten kaas O+ O+ O+
Vleesvervangers wordt ik nooit echt vrolijk van. En dan ook nog kaas :'(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206726271
Vandaag afspraak met de makelaar gehad. De verkoop gaat nu echt starten. Vragenlijst ingevuld, woensdag komt de fotograaf en dan hopelijk snel online en kijkers. Ik vind het allemaal maar spannend.
pi_206726285
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Ik vind het kneuterig en schattig. En maf. Maar ik hoop ook dat Don snel weer thuis komt.

Een :* voor Candaasje. Ik zou daar ook wat verdrietig van worden.

Ik moet nog twee nachten en dan heb ik heul lang vakantie en daar ben ik heel erg aan toe. En even geestelijk ook wat op adem komen, dat is ook wel fijn. Al vrees ik ook voor begrafenissen in die tijd. Ja, meervoud :{

En nog iets CUL's: wat is jullie echt favoriete tofu gerecht? Ik heb tot nu toe een keer of 3 tofu gehad en èlke keer was het niet lekker. Maar volgens mij kan je het op zoveel verschillende manieren klaarmaken dat er wel iets moet zijn waarbij het wel lekker is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206726301
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:41 schreef derLudolf het volgende:

Vleesvervangers wordt ik nooit echt vrolijk van. En dan ook nog kaas :'(
Verse groente, patat en gesmolten kaas! Ik vond het grandioos. De smaken waren ook nog eens helemaal goed.
  vrijdag 18 november 2022 @ 21:45:50 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206726320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Isabeau het volgende:

En nog iets CUL's: wat is jullie echt favoriete tofu gerecht? Ik heb tot nu toe een keer of 3 tofu gehad en èlke keer was het niet lekker. Maar volgens mij kan je het op zoveel verschillende manieren klaarmaken dat er wel iets moet zijn waarbij het wel lekker is.
Ik heb geen idee, ik heb het nog nooit gegeten…
pi_206726368
Ik weet niet meer of het tofu was, dacht het wel, maar Ik heb het bij @liedetector gehad nooit zelf durven maken want dat kon alleen maar minder lekker zijn
pi_206726370
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het kneuterig en schattig. En maf. Maar ik hoop ook dat Don snel weer thuis komt.

Een :* voor Candaasje. Ik zou daar ook wat verdrietig van worden.

Ik moet nog twee nachten en dan heb ik heul lang vakantie en daar ben ik heel erg aan toe. En even geestelijk ook wat op adem komen, dat is ook wel fijn. Al vrees ik ook voor begrafenissen in die tijd. Ja, meervoud :{

Ik eet niet vaak tofu, maar ik heb nu twee manieren ontdekt waarop ik het wel prima vond. Ik vond tofu geraspt en dan met veel kruiden, ui en paprika als een soort shoarma wel lekker. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een beetje de tofu verstoppen.

Het lekkerste en meeste verrassende tofu gerecht vind ik dit Marley Spoon gerecht: https://marleyspoon.nl/me(...)aardappels-en-salade. Een kibbeling gemaakt van tofu met misopasta. Die hebben we nog een paar keer gemaakt.
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:20:40 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206727082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Verse groente, patat en gesmolten kaas! Ik vond het grandioos. De smaken waren ook nog eens helemaal goed.
Ik had van de week een falafel kapsalon, ook erg lekker :9
pi_206727266
Mensen :')

Vandaag een rondje ‘wanbetalers’ gedaan. Geen drama, paar mensen hadden de contributie nog niet betaald, kan gebeuren. Wel vermoeiend dat het elk jaar dezelfden zijn waar ik achteraan moet.
Ik had vorige week die mensen een persoonlijke herinneringsmail gestuurd, met nogmaals hun factuur.

Reactie van het jaar: ‘ja ik had je mailtje wel gezien maar dacht dat ik al betaald had en had hem dus niet open gemaakt’.
Ik heb de tip gegeven dat een volgende keer toch maar te doen. Al is het maar om mij te corrigeren als ik verkeerd gekeken heb en de betaling wel al voldaan is :7
pi_206727286
En de kaasposts negeer ik ;(
pi_206727383
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

Vandaag een rondje ‘wanbetalers’ gedaan. Geen drama, paar mensen hadden de contributie nog niet betaald, kan gebeuren. Wel vermoeiend dat het elk jaar dezelfden zijn waar ik achteraan moet.
Ik had vorige week die mensen een persoonlijke herinneringsmail gestuurd, met nogmaals hun factuur.

Reactie van het jaar: ‘ja ik had je mailtje wel gezien maar dacht dat ik al betaald had en had hem dus niet open gemaakt’.
Ik heb de tip gegeven dat een volgende keer toch maar te doen. Al is het maar om mij te corrigeren als ik verkeerd gekeken heb en de betaling wel al voldaan is :7
:') _O-

Kapsalon klinkt lekker. Turkse pizza ook. Beide nog nooit gegeten.. is een Turkse pizza ook lekker zonder knoflooksaus of sambal?
pi_206727487
quote:

Dan kijk je toch even na of je dat echt gedaan hebt o|O
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:45:40 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206727624
Heb afgelopen weekend in Mechelen bij Simon Levelt daar een klein potje bananen advocaat gekocht en net leeg gelepeld. We want more!
Zie hier: https://www.dengoudenhaan.com/nl/advokaat/

Zijn er hier nog meer mensen die een goede advokaat kunnen waarderen?
De oma van mijn echtgenote maakte altijd zelf een grote pot voor mijn verjaardag, maar die is inmiddels ook overleden…
pi_206727832
quote:

[..]

....

Gek hè - van mij - en ik maar denken, dat je collega’s vergelijkbaar in het leven staan qua idealen enzo. Naïef van mij. :R

Pizza’s (bodems) en alles eromheen was prima. Vonden de gasten ook. Hoera.
pi_206727838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan kijk je toch even na of je dat echt gedaan hebt o|O
Mijn stappenplan:
1: mail openen die me gestuurd is
2: checken of /dat ik het overgemaakt heb
3a: melden dat penningmeester zich schromelijk vergist met de aanmaning
3b: alsnog overmaken
3b1: melden aan penningmeester dat het nu is overgemaakt. Een sorry erbij zou ik netjes vinden, maar het, dat ben ik.

Maar dat zijn natuurlijk wel onredelijk veel stappen :@

Sneller is om de mail te negeren *O*
pi_206727897
Iemand anders was inmiddels tot stap 3b gekomen.
Prima, al had het mij nakijk- en vraagwerk gescheeld als ze ook stap 3b1 had gedaan.

Gelukkig is penningmeester zijn geen extra werk of zo, waarbij kleine acties van leden de taak wat makkelijker maken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-11-2022 23:12:43 ]
pi_206727904
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn stappenplan:
1: mail openen die me gestuurd is
2: checken of /dat ik het overgemaakt heb
3a: melden dat penningmeester zich schromelijk vergist met de aanmaning
3b: alsnog overmaken
3b1: melden aan penningmeester dat het nu is overgemaakt. Een sorry erbij zou ik netjes vinden, maar het, dat ben ik.

Maar dat zijn natuurlijk wel onredelijk veel stappen :@

Sneller is om de mail te negeren *O*
Ik zou ook jouw weg volgen
pi_206728119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik had van de week een falafel kapsalon, ook erg lekker :9
Oeh, daar geloof ik wel in. Ik heb nog falafel dus daar ga ik binnenkort iets mee doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:') _O-

Kapsalon klinkt lekker. Turkse pizza ook. Beide nog nooit gegeten.. is een Turkse pizza ook lekker zonder knoflooksaus of sambal?
Ja hoor, dat kan prima. Met een yoghurtsaus of whiskeysaus bijvoorbeeld. In een kant en klare Turkse pizza zit wel ui en knoflook trouwens.

Je kunt hem ook makkelijk zelf maken. Ik vind dit recept fijn: https://cynthia.nl/recept-jamie-oliver-turkse-pizza/
Ik voeg wel wat gepureerde tomaat toe. Ik varieer met de groente, net naar wat er in huis is. Soms met vegagehakt. Soms met yoghurtsaus. Soms met Libanees platbrood. De rozemarijn en walnoot zitten er wel altijd in. Dat is niet standaard maar wel erg lekker :9
Spoilers!
pi_206728244
quote:

:')

Gelukkig kost jouw werk geen tijd *O*

Wij hebben een wanbetalende klant, al een jaar of 2. Hij neemt een maandelijkse dienst af en heeft zijn admin niet op orde. Heel storend. Reageert nergens op. Een paar maanden geleden had ik speciaal voor hem een overzicht in Excel gemaakt met alle factuurnummers, bedragen, vervaldata, dagen sinds vervaldatum. Uitgebreide, nette mail er bij in Nederlands en Engels. Nog dezelfde dag kreeg ik antwoord. 1 woord: "paid".

Ik was echt nijdig. Niet eens blij dat we eindelijk ons geld hadden. De onbeschoftheid van dat ene woord was voor mij van epische proporties. Geen aanhef, geen excuses, geen groet, geen belofte tot verbetering. 1 Woord :(

Vandaag heb ik deze man weer een mail gestuurd, er stonden weer 6 facturen open. Dit keer was mijn mail 2 zinnen lang en zonder Exceloverzicht. Hij telt ook lekker zelf de openstaande facturen maar op. Dat zal hem leren.
Spoilers!
pi_206728281
Mensen die het factuurnummer niet bij een betaling zetten moeten ook gewoon minpunten volgens Chinees systeem krijgen. Al helemaal als ze betalen vanaf een bankrekening met een naam anders dan de naam op de factuur. En ook als ze een veelvoorkomende naam hebben.
Spoilers!
pi_206728580
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Paar uur in emmer met sodawater. Doet wonderen tegen stinkiestank.
Ik heb emmer met verdunde azijn al geprobeerd, meestal helpt dat, maar dat deed niks. Kan soda ook nog wel doen. Beschadigt dat de legging niet? Ik ben altijd een beetje bang met die synthetische stofjes.
pi_206728618
Tofu: ik vind curry dus wel heel lekker, en vind dat tofu daar qua structuur daadwerkelijk wat aan toevoegt. Bijvoorbeeld Thaise curry met wortel, boontjes en tofu. De wortel en boontjes beetgaar en de tofu zachter dan dat.

Het lekkerste is om de tofu in dunne plakken te marineren en dan te frituren, maar daar ga ik echt de moeite niet voor doen _O-
Op een na lekkerst is om de tofu in een olie-achtige marinade in blokjes in de oven te doen, dan bakt het in z'n eigen marinade.

Het maakt ook een duidelijk verschil als ik de verse tofu van de toko neem ipv die van de AH of Jumbo. (Qua prijs ook trouwens want bij mijn toko heb je een halve kilo tofu voor een euro.)
pi_206728641
Verder had ik een date vanavond. Met een jongen die érg lang was en die daarvan z'n identiteit gemaakt leek te hebben... het is bijna alleen maar daarover gegaan. Vraag je 'm naar wat voor sport ie graag doet, "ja dat ben ik gaan doen omdat ik zo lang ben". Vraag je hem naar z'n familie, "ja die zijn allemaal kleiner dan ik". Vraag je 'm naar z'n sneakerverzameling, "ja gelukkig heb ik voor mijn lengte niet heel erg grote voeten en kan ik precies nog sneakers vinden die me passen". Enzovoort enzoverder _O- _O-

En ik heb nu een zere nek van het omhoog kijken. Heb ik ook weer een keertje meegemaakt hoe dat is. ^O^
pi_206728741
En zo’n ukkie ben ben jij niet _O-
Welkom in de wereld van kleintjes :D
Komt er nog een vervolg? En nog iets gehoord van de sigarenman?
pi_206728816
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:
En zo’n ukkie ben ben jij niet _O-
Welkom in de wereld van kleintjes :D
Komt er nog een vervolg? En nog iets gehoord van de sigarenman?
Ik weet niet of er nog een vervolg komt. Ergens was er wel een soort klik -- we hebben toch een hele tijd zitten kletsen en ik heb me prima vermaakt.
Maar hij heeft wel een héél ander leven dan ik -- werkt een paar uurtjes per week, heeft 3 studies geprobeerd maar niet afgemaakt, zit wel bij een studentenvereniging waar hij alle resterende uren per week doorbrengt, woont bij z'n ouders. Zo zou ik het niet doen :s)
Hij appt wel net dat hij het erg gezellig vond en voor herhaling vatbaar. Tja.

Niks meer gehoord van sigarenman *)
pi_206728848
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:45 schreef MadMaster het volgende:
Heb afgelopen weekend in Mechelen bij Simon Levelt daar een klein potje bananen advocaat gekocht en net leeg gelepeld. We want more!

[ afbeelding ]

De oma van mijn echtgenote maakte altijd zelf een grote pot voor mijn verjaardag, maar die is inmiddels ook overleden…
Oh wow ik ben gek op advocaat :D
pi_206728857
De sigarenman :D
pi_206729987
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen die het factuurnummer niet bij een betaling zetten moeten ook gewoon minpunten volgens Chinees systeem krijgen. Al helemaal als ze betalen vanaf een bankrekening met een naam anders dan de naam op de factuur. En ook als ze een veelvoorkomende naam hebben.
Stokslagen op de voetzolen :(
Daar heb ik hier ook last van. Maar het is een klein clubje en intussen weet ik precies welke naam bij welk rekeningnummer hoort dus dan pas ik de post zelf aan. Kost me minder tijd dan mensen blijven opvoeden.
Bij jullie bedrijf is dat een stuk ingewikkelder natuurlijk.
  zaterdag 19 november 2022 @ 07:40:44 #76
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206730059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Myraela het volgende:
Vandaag afspraak met de makelaar gehad. De verkoop gaat nu echt starten. Vragenlijst ingevuld, woensdag komt de fotograaf en dan hopelijk snel online en kijkers. Ik vind het allemaal maar spannend.
Is ook spannend! Succes! ^O^
pi_206730231
Goedemorgen!

Ik had laatst een leuke conversatie met de penningmeester, die mij een herinnering stuurde voor de door mij heus betaalde contributie. Blijkt dat mijn naam op mijn bankrekening is ingekort tot enkel mij voorletter. Een en/of rekening, die er dus blijkbaar zo uitzag "Man. Zijnnaam en/of S." Ik heet dus geen 'Zijnnaam' en op enkel de letter S kom de penningmeester mij niet plaatsen :D

Samen speurend kwamen we hier achter (factuurnummer bij deze club is 'contributie 2022', dus dat hielp 'm ook niet). Hij de boekhouding weer op orde en ik heb de tenaamstelling van onze bankrekening aangepast.
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:37:33 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206730319
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:21 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik had laatst een leuke conversatie met de penningmeester, die mij een herinnering stuurde voor de door mij heus betaalde contributie. Blijkt dat mijn naam op mijn bankrekening is ingekort tot enkel mij voorletter. Een en/of rekening, die er dus blijkbaar zo uitzag "Man. Zijnnaam en/of S." Ik heet dus geen 'Zijnnaam' en op enkel de letter S kom de penningmeester mij niet plaatsen :D

Samen speurend kwamen we hier achter (factuurnummer bij deze club is 'contributie 2022', dus dat hielp 'm ook niet). Hij de boekhouding weer op orde en ik heb de tenaamstelling van onze bankrekening aangepast.
Dat soort zaken zijn irritant.
Mijn echtgenote heeft bij Koninklijk Besluit, ooit geaccordeerd door Bea herself (incl. echte handtekening van haar!), haar achternaam laten veranderen en draagt sinds ons huwelijk niet mijn achternaam. Nog steeds krijgt ze op alle namen post en moeten officiële registraties/documenten achteraf aangepast worden. Bij het Waterschap wilde ze zelfs na het overleggen van de officiële stukken de naam niet aanpassen. Het heeft 3 jaar geduurd, voordat dat eindelijk geregeld was.
Lang leve de Basisregistratie Personen (BRP), die niet automatisch overal voor wijzigingen zorgt... -O-
pi_206730471
Goedemorgen :O begin van weer een lange weekend bezorgen.

En we zijn door andere brouwers gevraagd of we een bier kunnen leveren voor hun adventkalender (of nouja aftelkalender tussen kerst en nieuw jaar) *O* hoe tof.
pi_206730567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik eet niet vaak tofu, maar ik heb nu twee manieren ontdekt waarop ik het wel prima vond. Ik vond tofu geraspt en dan met veel kruiden, ui en paprika als een soort shoarma wel lekker. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een beetje de tofu verstoppen.

Het lekkerste en meeste verrassende tofu gerecht vind ik dit Marley Spoon gerecht: https://marleyspoon.nl/me(...)aardappels-en-salade. Een kibbeling gemaakt van tofu met misopasta. Die hebben we nog een paar keer gemaakt.
Ik ga die kibbeling eens proberen. Dat is weer eens iets anders.

Succes met je huis! Spannend allemaal.
Spoilers!
pi_206730656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Myraela het volgende:
Is de bouw van het nieuwe huis al gestart?
pi_206731430
Ik vind tofu echt lekker, tegenwoordig zelfs de amper uitgelekte even gebakken variant. Met iets meer aandacht wordt ‘t wel echt lekkerder ja.
pi_206731754
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat soort zaken zijn irritant.
Mijn echtgenote heeft bij Koninklijk Besluit, ooit geaccordeerd door Bea herself (incl. echte handtekening van haar!), haar achternaam laten veranderen en draagt sinds ons huwelijk niet mijn achternaam. Nog steeds krijgt ze op alle namen post en moeten officiële registraties/documenten achteraf aangepast worden. Bij het Waterschap wilde ze zelfs na het overleggen van de officiële stukken de naam niet aanpassen. Het heeft 3 jaar geduurd, voordat dat eindelijk geregeld was.
Lang leve de Basisregistratie Personen (BRP), die niet automatisch overal voor wijzigingen zorgt... -O-
Hoelang zijn jullie dan al getrouwd dan?

Ik heb zowel in 1983 bij mijn 1e huwelijk als bij mijn 2e in 2005, zonder problemen of gedoe mijn eigen naam gehouden, ergens moest een vinkje gezet worden geloof ik.
Dat instanties ons wel eens belden op de vaste telefoon, die al 100 jaar op zijn naam stond nog voor hij mij kende, mij mevrouw golfer noemden vergeef ik ze.

Overigens als hij iets moet bestellen/afspreken gebruikt hij mijn achternaam. Hoeft ie nooit te spellen :D
pi_206731780
Oh ik lees het denk ik niet goed. Zij heeft zélf vóór jullie trouwden al een andere achternaam aangenomen :?
pi_206732440
Namen en dan achternamen…
Online gebruik ik al langer Zijn naam bij bestellingen en indien nodig een fake geboortedatum.
Terwijl ik zo’n mooie achternaam heb. -O-
En bij trouwen hield ik mijn naam. En dat gaat niet altijd goed. Swat.

@Tele6 in wat gelegenheden spreek je eigenlijk af? ( dat de sigarenman kon roken 8)7 ) En laat je mensen weten waar je heengaat?

Wanbetalers oO/ Dat liep een keer zo uit de hand, dat ik een deurwaarder heb ingeschakeld. En die legde beslag op de caravan voor de deur.
Toen werd er snel betaald. Het ging n.b. over behandelingen van een puberdochter.
Zo sneu.
pi_206732621
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef AnneX het volgende:

Wanbetalers oO/ Dat liep een keer zo uit de hand, dat ik een deurwaarder heb ingeschakeld. En die legde beslag op de caravan voor de deur.
Toen werd er snel betaald. Het ging n.b. over behandelingen van een puberdochter.
Zo sneu.
Jeetje, dat liep inderdaad uit de hand :o :o

Hier is het nooit verder gekomen dan een paar keer incassobureau. En één keer een klant gehad die de schuldsanering in ging. Volgens de gemeente zouden we 11 euro (van de 350) krijgen als dat traject afgelopen was maar er is nooit iets gestort. Ze vonden het ook echt heel raar dat ik er naar vroeg, wat waren ze blijkbaar niet gewend.

Ik ben een dagje alleen thuis en heb klusjes voor mij alleen bedacht. Maar mijn hielspoor is weer heel erg helaas. En de klusjes zijn allemaal dingen waarbij ik minimaal moet staan. Lekker handig. Ik ga toch maar wat proberen, elke keer een paar minuten dan maar.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 12:43:04 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206732712
Wanbetalers... Er wordt regelmatig gebeld naar het werk :7

Soms gewoon omdat de boekhouder er niet aan toe komt. Want hij doet niet alleen maar boekhouden;
Soms is het gewoon een spelletje / schuiven met de cashflow en wordt een grote betaling even twee weken uitgesteld;
Soms is het gewoon echt over het hoofd gezien.

Er wordt altijd betaald uiteindelijk. De salarissen en bijvoorbeeld de ZZP tuinman uiteraard op tijd.

Een van de grootste leverancier waar bouten, moeren, werkplaats benodigdheden worden besteld sturen voor elke bestelling een losse factuur. Dan bellen ze "jullie kunnen niet meer bestellen totdat alle betalingen over zijn gemaakt". Dat is sinds irritant, dan is er de week er voor met voor ¤10.000 overgemaakt en dan vallen ze over een factuur van ¤40.
pi_206732856
Ik ben naar de kapper geweest vanochtend en er is best wel veel af. Was bijna 13 maanden geleden :+ dus mn ouders vonden het tijd haha. Ze hebben wel een fijne kapper, moet ik toegeven. Wel duurder dan die ik in Utrecht laatste keer had, maar nou ja, die ¤47.50 in een jaar kan ik wel missen :')
pi_206733049
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:43 schreef derLudolf het volgende:
Wanbetalers... Er wordt regelmatig gebeld naar het werk :7

Soms gewoon omdat de boekhouder er niet aan toe komt. Want hij doet niet alleen maar boekhouden;
Soms is het gewoon een spelletje / schuiven met de cashflow en wordt een grote betaling even twee weken uitgesteld;
Soms is het gewoon echt over het hoofd gezien.

Er wordt altijd betaald uiteindelijk. De salarissen en bijvoorbeeld de ZZP tuinman uiteraard op tijd.

Een van de grootste leverancier waar bouten, moeren, werkplaats benodigdheden worden besteld sturen voor elke bestelling een losse factuur. Dan bellen ze "jullie kunnen niet meer bestellen totdat alle betalingen over zijn gemaakt". Dat is sinds irritant, dan is er de week er voor met voor ¤10.000 overgemaakt en dan vallen ze over een factuur van ¤40.
En waarom maakt jouw werkgever dan van zijn probleem ook het probleem van anderen?
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 13:19:21 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206733132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En waarom maakt jouw werkgever dan van zijn probleem ook het probleem van anderen?
Geen idee, geen verstand van dat soort boekhouding.
Degene die de betalingen doet heeft eerst bij een groot accountantsbureau gewerkt, veel bedrijven werken op deze manier.
pi_206733150
Ik vind nu ook wel fascinerend om te zien hoe verschillende zaken omgaan met de facturen.
Tot nu toe is het wel nog altijd goed gegaan.
pi_206733154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:46 schreef Tele6 het volgende:
Verder had ik een date vanavond. Met een jongen die érg lang was en die daarvan z'n identiteit gemaakt leek te hebben... het is bijna alleen maar daarover gegaan. Vraag je 'm naar wat voor sport ie graag doet, "ja dat ben ik gaan doen omdat ik zo lang ben". Vraag je hem naar z'n familie, "ja die zijn allemaal kleiner dan ik". Vraag je 'm naar z'n sneakerverzameling, "ja gelukkig heb ik voor mijn lengte niet heel erg grote voeten en kan ik precies nog sneakers vinden die me passen". Enzovoort enzoverder _O- _O-

En ik heb nu een zere nek van het omhoog kijken. Heb ik ook weer een keertje meegemaakt hoe dat is. ^O^
Zoentechnisch gezien wordt het dan ook een nek-verdraaier heeft G ondervonden :P Of je moet een trapje in huis hebben 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_206733193
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen idee, geen verstand van dat soort boekhouding.
Degene die de betalingen doet heeft eerst bij een groot accountantsbureau gewerkt, veel bedrijven werken op deze manier.
Het is echt niet normaal. Het is een zeer ouderwetse en buitengewoon asociale manier van samenwerken met je leveranciers. Die leveranciers moeten overigens hun producten duurder maken omdat ze kosten moeten maken om hun welverdiende geld te gaan halen.

Het is ook echt niet normaal om facturen 'over het hoofd te zien' enzo. Dan heb je je zaken enorm slecht op orde. Tijd voor een nieuwe boekhouder.
Spoilers!
pi_206733206
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zoentechnisch gezien wordt het dan ook een nek-verdraaier heeft G ondervonden :P Of je moet een trapje in huis hebben 8-)
Jullie schelen ook veel inderdaad :D

Heb je het topic over Black Smoke gezien trouwens?
Spoilers!
pi_206733221
Zittend of liggend zoenen ^O^
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 13:35:06 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206733281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is echt niet normaal. Het is een zeer ouderwetse en buitengewoon asociale manier van samenwerken met je leveranciers. Die leveranciers moeten overigens hun producten duurder maken omdat ze kosten moeten maken om hun welverdiende geld te gaan halen.

Het is ook echt niet normaal om facturen 'over het hoofd te zien' enzo. Dan heb je je zaken enorm slecht op orde. Tijd voor een nieuwe boekhouder.
Je hoeft mij er niet op een te vallen hoor :P

We doen gelukkig geen zaken meer Heineken, maar betalingstermijnen van 300 dagen vind je wel gewoon? Geen idee wat in Europa onze betalingstermijnen zijn. Amerikaanse klanten (ok, n=2) betalen bijvoorbeeld pas achteraf. Direct de week na levering staat het bedrag op de bank, maar ja, dan moet er wel heel wat al betaald zijn.
pi_206733558
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je hoeft mij er niet op een te vallen hoor :P

We doen gelukkig geen zaken meer Heineken, maar betalingstermijnen van 300 dagen vind je wel gewoon? Geen idee wat in Europa onze betalingstermijnen zijn. Amerikaanse klanten (ok, n=2) betalen bijvoorbeeld pas achteraf. Direct de week na levering staat het bedrag op de bank, maar ja, dan moet er wel heel wat al betaald zijn.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb geen heel goed humeur vandaag en je leek het grappig, normaal en 'een spelletje' te vinden dat je werkgever mensen benadeelt.

Wat die grote bedrijven en overheden doen is ook echt schandalig. Ik ben blij dat we daar niets mee te maken hebben. Wij hebben 1 klant die eenzijdig heeft besloten om een betalingstermijn te hebben van 100 dagen. Die klant hebben we al 12+ jaar en betaalt altijd wel maar dus te laat. Dus hen laten we altijd een aanbetaling doen als we veel hardware moeten inkopen. Dan kan er ineens wel worden betaald :D Ze kunnen ook iemand betalen wiens werk het 2 dagen per week is om te reageren op betalingsherinneringen 8)7
Spoilers!
pi_206733720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jullie schelen ook veel inderdaad :D

Heb je het topic over Black Smoke gezien trouwens?
Nee?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_206733750
Spoilers!
pi_206733784
quote:
Had hem al gevonden. Ik heb wel interesse, maar 14 januari niet :P Dan zit ik in een Landal-park 8-)
pi_206734152
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Is de bouw van het nieuwe huis al gestart?
Ja, de palen gaan nu de grond in. *O* Dus duurt nog wel een hele tijd, maar ik wil toch graag iets meer zekerheid door vast ons huidige huis te verkopen.
pi_206734176
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Omhoog zoenen O+

Das war einmal :'(
pi_206734195
Ja, ik zoen ook omlaag. Ik sta er vrij neutraal in geloof ik.
pi_206734225
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 14:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ja, ik zoen ook omlaag. Ik sta er vrij neutraal in geloof ik.
Ik dus niet. Mijn eerste vriendje was 1.97 en sindsdien heb ik grote voorkeur voor omhoog. Helaas koos ik daar daarna de verkeerde carrière voor :'(
  zaterdag 19 november 2022 @ 14:56:29 #105
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206734430
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je bent gewoon jaloers op onze vette speklappen :{w
Ik maakte Captains dinner, met speklappen, uitgepiepte knapperige spekjes, langzaam gegaard zuurkoolspek met uitjes, gecaremelliseerde uien, rauwe fijngesneden uitjes, veldertjes, zilver- en amsterdamse ui, augurk en voor de liefhebbers stroop..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  zaterdag 19 november 2022 @ 15:00:33 #106
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206734479
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:45 schreef MadMaster het volgende:

[ afbeelding ]

Ja ik vind het soms wel lekker; heb het zelf ook wel gemaakt maar kom de laatste jaren nog maar sporadisch aan alcohol...
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_206734714
Fiets is binnen en staat nu op te laden. Was al bijna thuis toen ik erachter kwam dat de oplader nog in de winkel lag _O- . En ook leuk, iedere keer als ik daar kwam en moest wachten ging ik op een (hoge) kruk klauteren, zo lang staan was niet fijn. Daardoor is bij de eigenaar een belletje gaan rinkelen, heeft ook wat andere klanten gevraagd, en binnenkort komt er achter in de zaak een zitje, waar ook koffie/thee/water is, folder materiaal en waar van alles doorgesproken kan worden.
Hij fiets fijn, zadel moet ik volgende week nog wat hoger laten zetten denk ik.
pi_206735066
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 14:56 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik maakte Captains dinner, met speklappen, uitgepiepte knapperige spekjes, langzaam gegaard zuurkoolspek met uitjes, gecaremelliseerde uien, rauwe fijngesneden uitjes, veldertjes, zilver- en amsterdamse ui, augurk en voor de liefhebbers stroop..
Oeh…nu wil ik ook :o
  zaterdag 19 november 2022 @ 15:42:36 #109
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206735077
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Oeh…nu wil ik ook :o
Ik deed de gekaramelliseerde uien met roomboter :@
pi_206735096
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Niks mis mee 8-)
  zaterdag 19 november 2022 @ 15:58:18 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_206735296
Meeeeen.. ik ben gesloopt.. vannacht iedere 2 uur wakker om naar de toilet te gaan.. net weer even een uurtje op de bank. Continue ijskoud.. Pfftt..
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  zaterdag 19 november 2022 @ 15:59:31 #112
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206735320
Vandaag nog wat ontbrekend fruit gekocht voor de tuin *O*

Batterijen was alweer bijna uitverkocht ;(

Kweepeer, kwets, granaatappel en nog wat klein fruit gescoord *O*
pi_206735329
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:58 schreef Barreltje het volgende:
Meeeeen.. ik ben gesloopt.. vannacht iedere 2 uur wakker om naar de toilet te gaan.. net weer even een uurtje op de bank. Continue ijskoud.. Pfftt..
Aiiii ik voel met je mee (heb dat nu een week), slopend
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:02:05 #114
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206735358
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:58 schreef Barreltje het volgende:
Dit klinkt niet als "een lekker weekend Nederland"
pi_206735465
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:42 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kan dat op andere manieren dan?
pi_206735477
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:59 schreef gcjoel het volgende:

Ik wil al zo lang fruit voor de voortuin maar ik ben altijd te vroeg of te laat.
Oktober/ begin november is gewoon niet mijn tijd :'(
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:13:19 #117
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206735499
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:11 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik heb t ooit geleerd met een scheutje croma, en euh, dat ehm, vind ik smaaktechnisch geen succes.
pi_206735502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 15:59 schreef gcjoel het volgende:

Onze hovenier moest elders een tuin leeghalen en nu hebben we een perenboompje, appelboom, en een viertal nog ongeïdentificeerde bessenstruiken. Aan de appelboom hingen smakelijke kleine appeltjes, en de perenboom is meerstammig. *O*
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:14:38 #119
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206735518
quote:

[..]
Ik wil al zo lang fruit voor de voortuin maar ik ben altijd te vroeg of te laat.
Oktober/ begin november is gewoon niet mijn tijd :'(
Ligt eraan wat je zoekt, appels waren er nog genoeg :D
Maar het is wel lastig zeker als je wortelgoed wil.
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:15:09 #120
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206735522
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:13 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Onze hovenier moest elders een tuin leeghalen en nu hebben we een perenboompje, appelboom, en een viertal nog ongeïdentificeerde bessenstruiken. Aan de appelboom hingen smakelijke kleine appeltjes, en de perenboom is meerstammig. *O*
Wat tof *O*
pi_206735582
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:14 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ligt eraan wat je zoekt, appels waren er nog genoeg :D
Maar het is wel lastig zeker als je wortelgoed wil.
Nee ik zoek niet per se appels en zeker wel blote worteltjes
pi_206735660
Fruit eigen tuin. Geweldig. Van granaatappels had ik geen idee dat die ook in Nederland groeien.

En fijn Kaatje, dat de fiets eindelijk is gearriveerd. w/
Morgen warm aankleden en kilometers maken?

Zojuist een plaattaart appel gebakken. Met banketbakkersroom uit een pakje over de bodem, ook eens kijken hoe dat smaakt. Met verse gember en warme abrikozenjam na afloop.
Al een stuk geproefd en kan zo doorgaan. :Y)
pi_206735917
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:33 schreef AnneX het volgende:
Fruit eigen tuin. Geweldig. Van granaatappels had ik geen idee dat die ook in Nederland groeien.

En fijn Kaatje, dat de fiets eindelijk is gearriveerd. w/
Morgen warm aankleden en kilometers maken?

Zojuist een plaattaart appel gebakken. Met banketbakkersroom uit een pakje over de bodem, ook eens kijken hoe dat smaakt. Met verse gember en warme abrikozenjam na afloop.
Al een stuk geproefd en kan zo doorgaan. :Y)
Die kilometers ga ik wel maken wanneer de ingewanden weer normaal werken. Nu achter een boom te moeten duiken is wat koud aan de blote billen _O-
Morgen wel even een pakket wegbrengen, had laarzen besteld, had de hoop dat ik hier wel in kon, maar weer is het rondom de leest te krap, voelde de botjes al kraken. Moet dus echt op zoek naar laarzen met een soort vetersluiting aan de voorkant.
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 17:00:47 #124
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206735975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:53 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Die kilometers ga ik wel maken wanneer de ingewanden weer normaal werken. Nu achter een boom te moeten duiken is wat koud aan de blote billen _O-
Morgen wel even een pakket wegbrengen, had laarzen besteld, had de hoop dat ik hier wel in kon, maar weer is het rondom de leest te krap, voelde de botjes al kraken. Moet dus echt op zoek naar laarzen met een soort vetersluiting aan de voorkant.
Ik kwam gisteren op Facebook een of andere brede band tegen die om je onderrug kon en om een boom, zodat je achterover leunend kon wildpoepen _O-

Heeft het algoritme er bij jullie ook voor gekozen dit te laten zien? :D
pi_206736011
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik kwam gisteren op Facebook een of andere brede band tegen die om je onderrug kon en om een boom, zodat je achterover leunend kon wildpoepen _O-

Eh nee...niet hoeven zien. Maar dan nog is het koud :D
  zaterdag 19 november 2022 @ 17:08:11 #126
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206736045
Ik heb griesmeelpudding gemaakt net voor vanavond als toetje met stoofperen jam :9
pi_206736077
quote:

[..]
In spekvet kan natuurlijk ook :9
pi_206736172
Ik heb mijn cv maar even aangepast. Moet nog 2 sollicitaties de deur uit doen dit weekend, maar vind het ook zo idioot om dan te zeggen "ik heb wel werk, maar dit moet van het UWV". Heb nu in m'n cv staan waar ik werk. Als ik dan nog een uitnodiging krijg hebben ze het cv niet heel goed gelezen (of ze willen mijn heel graag)
pi_206736266
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:21 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb mijn cv maar even aangepast. Moet nog 2 sollicitaties de deur uit doen dit weekend, maar vind het ook zo idioot om dan te zeggen "ik heb wel werk, maar dit moet van het UWV". Heb nu in m'n cv staan waar ik werk. Als ik dan nog een uitnodiging krijg hebben ze het cv niet heel goed gelezen (of ze willen mijn heel graag)
Huh, werkt dat echt zo? Waarom moet je nog solliciteren als je alweer een baan hebt?
pi_206736294
quote:

Zo sneu.
Niet normaal dit -O-
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 17:35:17 #131
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206736299
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:32 schreef Myraela het volgende:

[..]
Huh, werkt dat echt zo? Waarom moet je nog solliciteren als je alweer een baan hebt?
Ja UWV kent de optie "ik ben blij met m'n salaris/aantal uren, hou de rest van de uitkering maar" niet.
pi_206736378
Blijft bizar Kaat.
Ik moest trouwens toen ik 2 wk geleden of zo nogal impulsief op die interne vacature reageerde heel erg zoeken naar mijn CV :o
Gelukkig gevonden op een niet meer gebruikte cloud *G* Aangepast en verstuurd >:)

Ik heb net ook even een tekstje gemaakt voor mijn TL om me af te melden voor die nlp training van vlg week zaterdag. Heb mijn vrije dagen/weekenden hard nodig om uit te rusten en bij te trekken omdat we al weken mega-onderbezet zitten en ik me best wel overbelast/moe voel, dan ga ik niet op een vrije zaterdag energie verspillen aan dit soort dingen.
pi_206736431
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ja UWV kent de optie "ik ben blij met m'n salaris/aantal uren, hou de rest van de uitkering maar" niet.
Pas wanneer ik mijn eerste salaris heb gehad. Dan moet ik even uitrekenen wat het verschil tussen netto nu en netto bij de vorige baas is (geloof 87,5%) Zit het daaronder dan "krijg" ik aanvulling op de uitkering (heb je niets over te zeggen) zit het daarboven, dan is het klaar. Maar ik moet dus aan de sollicatieverplichting voldoen voor as woensdag, geen idee wanneer ik salaris krijg, en op 1 november moet ik dat salaris invullen. Hard werken hoor, uitkering krijgen _O-
pi_206736441
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:41 schreef Blues het volgende:
Blijft bizar Kaat.
Ik moest trouwens toen ik 2 wk geleden of zo nogal impulsief op die interne vacature reageerde heel erg zoeken naar mijn CV :o
Gelukkig gevonden op een niet meer gebruikte cloud *G* Aangepast en verstuurd >:)

Ik heb net ook even een tekstje gemaakt voor mijn TL om me af te melden voor die nlp training van vlg week zaterdag. Heb mijn vrije dagen/weekenden hard nodig om uit te rusten en bij te trekken omdat we al weken mega-onderbezet zitten en ik me best wel overbelast/moe voel, dan ga ik niet op een vrije zaterdag energie verspillen aan dit soort dingen.
Logisch, en al helemaal niet verspillen aan NLP
pi_206736517
Kun je niet gewoon zo'n sollicitatieformulier invullen om bij een winkel achter de kassa zitten. Dan krijg je gewoon zo'n geautomatiseerde afwijzing vanwege je leeftijd. :')
pi_206736530
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:51 schreef Myraela het volgende:
Kun je niet gewoon zo'n sollicitatieformulier invullen om bij een winkel achter de kassa zitten. Dan krijg je gewoon zo'n geautomatiseerde afwijzing vanwege je leeftijd. :')
Met dat personeelstekort van het moment ben ik veel te bang dat ze me wel uitnodigen _O-
Maar met een beetje mazzel is dit maar 1x
pi_206737609
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:52 schreef Kaatje1 het volgende:

Met dat personeelstekort van het moment ben ik veel te bang dat ze me wel uitnodigen _O-
Maar met een beetje mazzel is dit maar 1x
hahaha, ook dat nog ja! Voor je het weet krijg je een baan aangeboden.

Was je wel al helemaal opgeknapt, Barreltje? Je was eerder in de week ook al ziek :* Hopelijk voel je je snel beter.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 14:56 schreef fietsie het volgende:

Dit klinkt fantastisch _O_ (en gekarameliseerde uien met croma klinkt gewoon vies :X )
pi_206737658
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]
hahaha, ook dat nog ja! Voor je het weet krijg je een baan aangeboden.

Was je wel al helemaal opgeknapt, Barreltje? Je was eerder in de week ook al ziek :* Hopelijk voel je je snel beter.
[..]
Dit klinkt fantastisch _O_ (en gekarameliseerde uien met croma klinkt gewoon vies :X )
Kreeg een vacature overzicht, daar zat deze bij: _O-
Medewerk(st)er Slagboom
Oostappen Groep
pi_206737676
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:27 schreef Kaatje1 het volgende:
Medewerk(st)er Slagboom
Oostappen Groep
Gewoon doen. :D
  zaterdag 19 november 2022 @ 19:29:47 #140
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206737685
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:23 schreef Isabeau het volgende:
Dat was het ook; ik moest me inhouden vandaag niet nog een keer hetzelfde te maken; het werd beef teriyaki...
  zaterdag 19 november 2022 @ 19:32:27 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206737708
quote:

[..]
Medewerk(st)er Slagboom
Oostappen Groep
De mag je het hek open doen voor die corpulente patjepeeër in z'n Bentley die smerige hokjes verhuurt voor vakanties?
pi_206737736
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
De mag je het hek open doen voor die corpulente patjepeeër in z'n Bentley die smerige hokjes verhuurt voor vakanties?
Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar herkende de naam van het bedrijf van een artikel dat ik vanochtend las. Toen viel het kwartje (weel alleen nog steeds niet waar dat park hier in de buurt is)
  zaterdag 19 november 2022 @ 19:35:56 #143
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206737745
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:34 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar herkende de naam van het bedrijf van een artikel dat ik vanochtend las. Toen viel het kwartje (weel alleen nog steeds niet waar dat park hier in de buurt is)
Waarschijnlijk ergens waar je morsige hokjes ziet die vergund zijn als vakantieverblijf en verhuurd worden voor heel andere doelen...
pi_206737773
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:35 schreef fietsie het volgende:

[..]
Waarschijnlijk ergens waar je morsige hokjes ziet die vergund zijn als vakantieverblijf en verhuurd worden voor heel andere doelen...
heb het opgezocht, weet ongeveer waar nu. Wel een mooi gebied, en een prima pannenkoekenhuis in de buurt. Maar wist helemaal niet dat daar zo'n park was.
  zaterdag 19 november 2022 @ 20:19:14 #145
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206738376
Phantom of the Opera staat hier op... maar sinds die versie van Floor Jansen O+ kan ik andere versies niet echt meer waarderen :@
pi_206738471
quote:

[..]
Medewerk(st)er Slagboom
Oostappen Groep
Hilarisch _O- Gillis is :r en zijn vriendin is nog erger :r

Overigens las ik medewerker slagroom :P
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 20:25:47 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206738489
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:32 schreef fietsie het volgende:

[..]
Rolls :{w
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 20:27:15 #148
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206738510
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Ja is dat nog steeds z'n vriendin? :D
  zaterdag 19 november 2022 @ 20:27:30 #149
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206738518
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:25 schreef Blues het volgende:

[..]

Room lijkt me geen product wat Oostappen inkoopt... hoogstens klopklop...
pi_206738521
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:45 schreef Kaatje1 het volgende:

Logisch, en al helemaal niet verspillen aan NLP
Het voelt als een smoes om niet te gaan. Weet niet goed hoe ik het dan moet verpakken.
Het is wel waar dat ik elke werkdag erg moe naar huis ga en regelmatig merk dat ik vooral de laatste 2 uur fouten begin te maken, overzicht kwijt raak en niet meer heel erg geduldig naar een breedsprakige patiënt kan luisteren.
Ik voel geen stress gelukkig, maar wel een enorme vermoeidheid.
pi_206738532
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef derLudolf het volgende:

Ja is dat nog steeds z'n vriendin? :D
Wat een akelig karakter heeft de vrouw he :X
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef fietsie het volgende:

Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 20:34:36 #152
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206738635
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef fietsie het volgende:

[..]
Kijk je het?
SPOILER
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 20:35:23 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206738647
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:28 schreef Blues het volgende:

[..]
Wat een akelig karakter heeft de vrouw he :X
[..]
Als het zo moet blijf ik wel vrijgezel :P
pi_206738680
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Het voelt als een smoes om niet te gaan. Weet niet goed hoe ik het dan moet verpakken.
Het is wel waar dat ik elke werkdag erg moe naar huis ga en regelmatig merk dat ik vooral de laatste 2 uur fouten begin te maken, overzicht kwijt raak en niet meer heel erg geduldig naar een breedsprakige patiënt kan luisteren.
Vind het ook een beetje vreemd, jullie lopen daar allemaal op je tandvlees, om dan op een zaterdag zoiets te doen.
pi_206738761
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:19 schreef fietsie het volgende:
Phantom of the Opera staat hier op... maar sinds die versie van Floor Jansen O+ kan ik andere versies niet echt meer waarderen :@
Ja zeg, ik hoor thuis als de hele dag Floor, gaan we hier nu ook beginnen }:|
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 20:45:29 #156
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206738788
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:44 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Pas wanneer ik mijn eerste salaris heb gehad. Dan moet ik even uitrekenen wat het verschil tussen netto nu en netto bij de vorige baas is (geloof 87,5%) Zit het daaronder dan "krijg" ik aanvulling op de uitkering (heb je niets over te zeggen) zit het daarboven, dan is het klaar. Maar ik moet dus aan de sollicatieverplichting voldoen voor as woensdag, geen idee wanneer ik salaris krijg, en op 1 november moet ik dat salaris invullen. Hard werken hoor, uitkering krijgen _O-
Hmm das nog weer anders dan bij m'n ma, omdat die ziek uit dienst ging en na ziekte (nou ja nog steeds aan de immunotherapie dacht ik) weer in dienst kwam. Die is doorgaans net zo netjes als jij, maar die heeft zich echt nergens aan gestoord en dat ook tegen het UWV gezegd.

Ze zouden kunnen korten, hebben ze niet gedaan. Dat je er zoveel werk van maakt ;)
pi_206738809
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Hmm das nog weer anders dan bij m'n ma, omdat die ziek uit dienst ging en na ziekte (nou ja nog steeds aan de immunotherapie dacht ik) weer in dienst kwam. Die is doorgaans net zo netjes als jij, maar die heeft zich echt nergens aan gestoord en dat ook tegen het UWV gezegd.

Ze zouden kunnen korten, hebben ze niet gedaan. Dat je er zoveel werk van maakt ;)
Als ik dit nog een half jaar moet doen ga ik er ook wel tegenin, nu is het nog een keer
  zaterdag 19 november 2022 @ 20:50:31 #158
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206738874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef Blues het volgende:

[..]
Maar heb je meer reden nodig dan: geen zin?

Het is een of andere kut cursus in je vrije tijd! Had allang bedankt voor zulke onzin. :o
pi_206739029
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:50 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar heb je meer reden nodig dan: geen zin?

Het is een of andere kut cursus in je vrije tijd! Had allang bedankt voor zulke onzin. :o
Ja dit.

Of: als ik naar die cursus ga, is de kans groot dat ik me ziek meld in de dagen daarna. Dat vind ik het niet waard.
Spoilers!
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:02:01 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739063
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ja zeg, ik hoor thuis als de hele dag Floor, gaan we hier nu ook beginnen }:|
Noormaal draai ik wel dr euh, pittigere werk... Maar FJ O+
pi_206739077
Wij zijn eind van de middag nog even naar de Skechers winkel in de outlet geweest hier. Ik heb nieuwe schoenen O+

Nou kunnen mijn semi-orthopedische schoenen terug naar de schoenmaker ter verbetering. Het gaat erg slecht met mijn hielspoor dus er moet wel even actie op ondernomen worden.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:04:57 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739100
Ik "mag" niet eens op zaterdag of feestdagen werken. Heb wel eens aangegeven dat ik bijvoorbeeld Koningsdag, die tijd was het erg druk, wel kon werken.
"Dat mag, maar je kunt de uren niet invoeren"
pi_206739133
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:02 schreef fietsie het volgende:

[..]
Noormaal draai ik wel dr euh, pittigere werk... Maar FJ O+
Dat pittige werk draaien mijn huisgenoten dus ook nogal graag :s)
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:06:47 #164
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739135
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wij zijn eind van de middag nog even naar de Skechers winkel in de outlet geweest hier. Ik heb nieuwe schoenen O+

Nou kunnen mijn semi-orthopedische schoenen terug naar de schoenmaker ter verbetering. Het gaat erg slecht met mijn hielspoor dus er moet wel even actie op ondernomen worden.
Hey toevallig, ik heb vanmiddag ook net Sketchers gekocht :)
pi_206739162
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 16:13 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb t ooit geleerd met een scheutje croma, en euh, dat ehm, vind ik smaaktechnisch geen succes.
Croma is hooguit geschikt om een FIAT mee te smeren.
pi_206739178
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:06 schreef fietsie het volgende:

[..]
Hey toevallig, ik heb vanmiddag ook net Sketchers gekocht :)

Omdat ik zo liep te strompelen kreeg ik een zak pure chocolade kruidnootjes en werden er daarna pannenkoeken voor me gebakken. Vandaag werd uiteindelijk best ok O+
Spoilers!
pi_206739185
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm. Interesting. Ik heb geen facebook, heb je een linkje?
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:11:55 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739234
quote:
2s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee want het is zo'n "voorgesteld bericht" dus ja, geen idee welke pagina het was
pi_206739244
quote:

[..]
Kan je niet zonder hulp wildpoepen? Dat had ik nou nooit van je verwacht :D
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:13:17 #170
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739259

De Krapp Strapp :D
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:14:03 #171
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739271
quote:

[..]
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Nee want het is zo'n "voorgesteld bericht" dus ja, geen idee welke pagina het was
Sinds Norsemen weet ik dat daar een oplossing voor is geweest, all through time...

pi_206739272
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:08 schreef gcjoel het volgende:
Ik heb griesmeelpudding gemaakt net voor vanavond als toetje met stoofperen jam :9
Mijn moeder zou vanochtend koffie komen drinken om 9u. Ik had al water & koffie etc in de mokkamaster gedaan, hoef ik alleen nog maar op start te drukken als ik hoor dat ze op de oprit staat.
Belde ze, dat d'r autoportieren dichtgevroren waren. Afspraak verzet naar half elf.

Maarrrrrrrr ik wou wel koffie toen. En het apparaat stond klaar voor 4 koppen. En ik wou geen vier koppen, want ik moest laten nog koffie drinken met m'n moeder. Ik heb 2 koppen gedronken en de andere twee dan maar in een bak gedaan.

Eind van de middag aan het eind van de klussenlijst, kwam de emmer stoofperen aan de beurt. Geschikd, gevierendeel, ontklokhuisd. En toen zag ik die kom koude koffie.

Nu heb ik stoofperen gestoofd in oude koffie, met een grote scheut suiker en een schep pompoenkruiden :9 Verbazend lekker :9 :P
pi_206739286
Alleen maar goed dat je afzegt hoor, Blues. *O* Kan sowieso geen kwaad om ze er bewust van te houden dat je gewoon je grenzen hebt.
pi_206739295
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Niet alles wat je kunt, moet je willen toch? Zo'n ding is poepiesjiek luxe kakken.
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:16:38 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739309
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

reactie van uk hierop : "What a fucking shit post" :P :P ik moest lachen
pi_206739354
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:12 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jazeker wel!
Maar ik ben vijftig inmiddels, en ik moet me voorbereiden op m'n oude dag.
pi_206739361
Ik ben laatst in m'n functioneringsgesprek ook eindelijk voor mezelf opgekomen. Ik werk al tijden 40 uur, maar er staat 36 uur in het systeem. Dat kan ik soms wel een beetje compenseren, en daar krijg ik ook nooit commentaar op. Maar toch voelt het voor mij niet lekker als ik dan eerder stop zonder dat in te vullen.

Straks sta ik in het systeem ook op 40, zodat ik gewoon compensatie-uren krijg en netjes in kan vullen. *O* En zodra de nieuwe collega er is en volledig ingewerkt is, hebben we ook al afgesproken dat we terug naar 36 uur gaan, maar dan in een 4x9 constructie. *O*

'Voor mezelf opkomen' klinkt overigens heftig. Mijn manager is superfijn, dus het was helemaal geen strijd. Maar voor mezelf gewoon altijd een drempel om iets voor mezelf te vragen.
pi_206739375
M'n kluslijst is nog niet af: er moet nog brooddeeg gekneed worden voor morgen.
Met de hand. Minstens 25 minuten.
pi_206739386
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:13 schreef derLudolf het volgende:
[ afbeelding ]

Oh ik wist al niet wat ik me hierbij moest voorstellen, maar zo snap ik hem. :D Vreemd genoeg targetten ze deze reclame niet op mij, heel apart.
pi_206739400
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:19 schreef Myraela het volgende:
Ik ben laatst in m'n functioneringsgesprek ook eindelijk voor mezelf opgekomen. Ik werk al tijden 40 uur, maar er staat 36 uur in het systeem. Dat kan ik soms wel een beetje compenseren, en daar krijg ik ook nooit commentaar op. Maar toch voelt het voor mij niet lekker als ik dan eerder stop zonder dat in te vullen.

Straks sta ik in het systeem ook op 40, zodat ik gewoon compensatie-uren krijg en netjes in kan vullen. *O* En zodra de nieuwe collega er is en volledig ingewerkt is, hebben we ook al afgesproken dat we terug naar 36 uur gaan, maar dan in een 4x9 constructie. *O*

'Voor mezelf opkomen' klinkt overigens heftig. Mijn manager is superfijn, dus het was helemaal geen strijd. Maar voor mezelf gewoon altijd een drempel om iets voor mezelf te vragen.
^O^
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:21:13 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739407
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:20 schreef Myraela het volgende:

[..]
Oh ik wist al niet wat ik me hierbij moest voorstellen, maar zo snap ik hem. :D Vreemd genoeg targetten ze deze reclame niet op mij, heel apart.
Wellicht weet Facebook niet of je een trekhaak aan je auto hebt?
pi_206739421
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:21 schreef fietsie het volgende:
Ohja, ik heb geen trekhaak. Misschien is dat het.
pi_206739457
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:21 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik heb er twee!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:24:13 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739467
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:21 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ohja, ik heb geen trekhaak. Misschien is dat het.
Zijn ook plaatjes dat ie om een boom zit
pi_206739483
Ik heb ook geen boom die stevig genoeg is.
pi_206739514
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:15 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Niet alles wat je kunt, moet je willen toch? Zo'n ding is poepiesjiek luxe kakken.
Ik zie het. Handig ding wel eigenlijk.

quote:
6s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:19 schreef sigme het volgende:

[..]
Jazeker wel!
Maar ik ben vijftig inmiddels, en ik moet me voorbereiden op m'n oude dag.
Heel verstandig!
Spoilers!
pi_206739548
Het lijkt me persoonlijk bijzonder oncomfortabel hangen eigenlijk :o
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:29:35 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739553
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:25 schreef Myraela het volgende:
Nee,maar thuis heb je wel een wc toch? :+
pi_206739557
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:29 schreef derLudolf het volgende:
Nee,maar thuis heb je wel een wc toch? :+
Ohja, goed punt.
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:30:53 #190
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206739564
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:30 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ohja, goed punt.
Zo begint het meestal ja
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 21:30:56 #191
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206739565
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:29 schreef Clubsoda het volgende:
Het lijkt me persoonlijk bijzonder oncomfortabel hangen eigenlijk :o
Als je moet, dan moet je. Niet gaan is ook knap oncomfortabel
pi_206739630
Ik zou gewoon diep squatten. Zag ik mensen in Egypte ook zo doen langs de spoorlijn :D

Edit: zoals je plast in het wild dus eigenlijk :+

[ Bericht 8% gewijzigd door Clubsoda op 19-11-2022 21:40:37 ]
pi_206739634
Ik heb vandaag al een eerste 'Black Friday' aankoop gedaan. *O* Of nouja, ik wilde gewoon een lamp kopen en vond toevallig een kortingscode voor Black Friday. Maar toch, nu mag ik niet meer haten op Black Friday.
pi_206739667
Oh, dat lieg ik trouwens. Ik ben een Emma kussen aan het uitpakken, toen ik die bestelde was het ook al een Black Friday aanbieding. Het is een lange vrijdag. *O*

Benieuwd of het een fijn kussen is wel. Ik werd de laatste tijd steeds vaker wakker met nekpijn, dus misschien helpt het om niet meer op de goedkoopste kussens te slapen.
pi_206739668
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou gewoon diep squatten. Zag ik mensen in Egypte op zo doen langs de spoorlijn :D

[ afbeelding ]
Wanneer je dat in Zuidelijk Afrika doet moet je wel ff kijken of er geen acacia struik achter je groeit auauau
pi_206739739
Ik had dat een keer met brandnetels :X
pi_206739764
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:19 schreef Myraela het volgende:

Goed gedaan *O*
Ik vind t ook lastig.
Zie boven :D
pi_206739786
quote:
9s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:25 schreef Myraela het volgende:
Je cortenstaal pizza-oven?
pi_206739814
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik zou gewoon diep squatten. Zag ik mensen in Egypte ook zo doen langs de spoorlijn :D

[ afbeelding ]

Als ik zo plas, pies ik over mijn voeten hoor
pi_206739817
Ik heb een monitor en draadloos toetsenbord+muis op het oog, moet degenen die ik heb geleend van de UU weer inleveren. Ik kan bij de VU ook dingen lenen geloof ik, maar misschien is t ook wel fijn om gewoon zelf te hebben.

En ik probeer de neiging te onderdrukken om een nieuwe tv te kopen. Die ik nu heb, kocht ik bij het wk waar Nederland bijna won (in een actie waarbij je aankoopprijs terug zou krijgen als NL won :+ ) en er is niks mis mee. Maar een maatje groter zou geen kwaad kunnen (50 inch nu, en ik zit er ong 5m vanaf). Maar nodig is het uiteraard totaal niet. Ik ben alleen zo'n sucker voor korting.
pi_206739862
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:14 schreef sigme het volgende:

Nu heb ik stoofperen gestoofd in oude koffie, met een grote scheut suiker en een schep pompoenkruiden :9 Verbazend lekker :9 :P
Noooit van gehoord, maar er staan warempel recepten van online :o

Ik maakte gisteren stoofperen zonder suiker. Wel met wijn, steranijs, kaneel, citroenschil, peperkorrels en kardemom. Was eigenlijk helemaal prima. Ik had geen zin in mierzoete stoofperen.

En ik zat hier te gniffelen om jullie opmerkingen over de crap strap _O-
pi_206739868
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:45 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik heb een monitor en draadloos toetsenbord+muis op het oog, moet degenen die ik heb geleend van de UU weer inleveren. Ik kan bij de VU ook dingen lenen geloof ik, maar misschien is t ook wel fijn om gewoon zelf te hebben.

En ik probeer de neiging te onderdrukken om een nieuwe tv te kopen. Die ik nu heb, kocht ik bij het wk waar Nederland bijna won (in een actie waarbij je aankoopprijs terug zou krijgen als NL won :+ ) en er is niks mis mee. Maar een maatje groter zou geen kwaad kunnen (50 inch nu, en ik zit er ong 5m vanaf). Maar nodig is het uiteraard totaal niet. Ik ben alleen zo'n sucker voor korting.
Ik zou er dichterbij gaan zitten :D
pi_206739880
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:45 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Als ik zo plas, pies ik over mijn voeten hoor
Kont iets hoger en voeten wat breder bij plassen ja. Maar dit hangt lekkerder :P
pi_206739926
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:48 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Kont iets hoger en voeten wat breder bij plassen ja. Maar dit hangt lekkerder :P
Stevige boomtak/stam en twee handen voldoen hier nog prima :P

Ik moet ook weer eens stoofpeertjes gaan maken :9~

En korting _O_ Vandaag een waterpik en elektrische tandenborstel gekocht.
Eerste had ik nog niet en ik hoop dat mijn moeilijk tandvlees daar blijer van gaat worden. Tweede had ik wel, maar is aan het bezwijken /verstandige aankoop
pi_206739954
Bij mijn huis waar ik geen wc heb, heb ik een privé plaskuil, met precies juist gepositioneerde stapstenen. Want ik pies niet recht :')

Bij mijn huis waar ik wel een wc heb steef ik naar eenmaal daags buitenpiesen. Iets beter mikken dan.
pi_206739971
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:34 schreef Clubsoda het volgende:

[ afbeelding ]

Pfiewww :{w
pi_206740010
Oh ja skechers wil ik in dec ook kopen als we weer wat ruimer id centen zitten.
Welke heb je @Lucky_Strike?
  zaterdag 19 november 2022 @ 21:59:00 #208
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206740033
Vattenfall tariefverhoging is nu 0,44/kWh naar 0,83/kWh; de Zweedse staats kas heeft blijkbaar geld nodig..
pi_206740543
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 21:57 schreef Blues het volgende:
Oh ja skechers wil ik in dec ook kopen als we weer wat ruimer id centen zitten.
Welke heb je @:Lucky_Strike?
Het zijn echt wel heel fijne schoenen. Ik heb deze:

Ze kostten 49 euro omdat ik ze in de outlet store kocht en het ook tweede paar halve prijs was. J had toevallig ook schoenen nodig dus dat kwam mooi uit :)
Spoilers!
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:28:43 #210
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206740574
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zijn echt wel heel fijne schoenen. Ik heb deze:
[ afbeelding ]

Ze kostten 49 euro omdat ik ze in de outlet store kocht en het ook tweede paar halve prijs was. J had toevallig ook schoenen nodig dus dat kwam mooi uit :)
Leuk spul, en nette prijs :)
pi_206740618
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:28 schreef fietsie het volgende:

[..]
Leuk spul, en nette prijs :)
Het zijn niet de allermooiste schoenen ever maar ik ben echt het punt voorbij dat uiterlijk van een schoen voor meer dan 15% in mijn beslissing meeweegt. Ze zitten echt goddelijk.

Er zit ook nog wel echt veel verschil in Skechers onderling. Dat had ik niet zo erg verwacht.
Spoilers!
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:33:03 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206740649
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het zijn niet de allermooiste schoenen ever maar ik ben echt het punt voorbij dat uiterlijk van een schoen voor meer dan 15% in mijn beslissing meeweegt. Ze zitten echt goddelijk.

Er zit ook nog wel echt veel verschil in Skechers onderling. Dat had ik niet zo erg verwacht.
Ja ze hebben totaal verschillende productlijnen.

Ik kocht deze

pi_206740684
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:33 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ja ze hebben totaal verschillende productlijnen.

Ik kocht deze

[ afbeelding ]
Leuk! Ik vind dat soort schoenen voor mannen zo leuk. Helaas ben ik de enige hier in huis.
Spoilers!
pi_206740688
Prima schoenen toch, misschien niet supermooi maar ook niet heel lelijk en idd, hoe ze zitten is veel belangrijker! Goed koopje Lucky! ^O^ en die van jou zijn ook leuk fiets.

Nog een :* voor het gedoe van @Isabeau, beter laat dan nooit enzo.

@Clubsoda ja nee dichter bij gaan zitten vind ik meubeltechnisch niet zo mooi staan :+

Het schijnt nogal te vriezen in Utrecht en dat ook tot vrij laat in de ochtend nog te gaan doen, dus ik zit om 8.30 naast de telefoon om waarschijnlijk te horen van degene die de velden gaat keuren dat de wedstrijden van 10.30, 10.45, 12.30 en 12.45 afgelast moeten worden. Dan onze teams en de tegenstanders daarover appen/bellen, in het systeem doorvoeren, de afkoop-scheidsrechters mailen. En soortgelijke berichten voor onze uitspelende teams aannemen en doorgeven. Joepie :+
Inhaaldatum: 4 december :') beter is het dan niet net zo koud.
pi_206740787
quote:
Dat was ook waar ik in eerste instantie naar op zoek was, ziet er echt fijn uit. Maar het zat beduidend minder lekker. Te lomp ofzo, kon het niet goed omschrijven.
Spoilers!
pi_206740852
quote:
Namen en dan achternamen…
Online gebruik ik al langer Zijn naam bij bestellingen en indien nodig een fake geboortedatum.
Terwijl ik zo’n mooie achternaam heb. -O-
En bij trouwen hield ik mijn naam. En dat gaat niet altijd goed. Swat.

@:Tele6 in wat gelegenheden spreek je eigenlijk af? ( dat de sigarenman kon roken 8)7 ) En laat je mensen weten waar je heengaat?

Zo sneu.
Sigarenman stak er buiten eentje op.
We spraken af in het stadscentrum waar een hoop mensen zijn dus dat vertrouwde ik wel ;)
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:48:20 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206740862
quote:
Volgende week heeft Schuurman schoenen op veel modellen 20% korting; ff in de gaten houden wellicht?
  zaterdag 19 november 2022 @ 22:53:08 #219
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206740913
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Hoelang zijn jullie dan al getrouwd dan?

Ik heb zowel in 1983 bij mijn 1e huwelijk als bij mijn 2e in 2005, zonder problemen of gedoe mijn eigen naam gehouden, ergens moest een vinkje gezet worden geloof ik.
Dat instanties ons wel eens belden op de vaste telefoon, die al 100 jaar op zijn naam stond nog voor hij mij kende, mij mevrouw golfer noemden vergeef ik ze.

Overigens als hij iets moet bestellen/afspreken gebruikt hij mijn achternaam. Hoeft ie nooit te spellen :D
Sinds 1998…

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:33 schreef Blues het volgende:
Oh ik lees het denk ik niet goed. Zij heeft zélf vóór jullie trouwden al een andere achternaam aangenomen :?
Lang verhaal kort:
Na het hertrouwen van haar moeder kreeg ze, als minderjarige, officieel de achternaam van haar stiefvader, ook na een Koninklijk Besluit.
Na de scheiding van haar moeder met hem wilde ze haar oorspronkelijke achternaam terug en moest dat dus ook weer via de koningin aangevraagd worden…

[ Bericht 0% gewijzigd door MadMaster op 19-11-2022 22:58:22 ]
pi_206740997
Ik heb vanochtend in de pre-black-friday-sale (wat een onzin) een paar nieuwe sportschoenen besteld. Dan wordt de situatie:
- 1 paar bergschoenen
- 1 paar binnengymschoenen
- 1 paar oude hardloopschoenen
- 1 paar hardloopschoenen, nu in gebruik
- 1 paar hardloopschoenen, nog nieuw
- 1 paar oude survivalrunschoenen
- 1 paar survivalrunschoenen, nu in gebruik
- 1 paar survivalrunschoenen, onderweg om de huidige te vervangen

De oude hardloop- en survivalschoenen tellen nog echt mee, die gebruik ik voor uitzonderlijk smerige situaties en voor wandelen/fietsen, en als alle andere schoenen nat/vies zijn :D

Ik heb nóg een paar survivalrunschoenen op het oog :') die ik nu heb en heb besteld hebben oppervlakkig profiel voor rotsen en bosgrond, maar ik wil eigenlijk ook nog een paar voor klei en drek _O-
En als ik verder wil met de klimcursus moet ik ook nog klimschoentjes :')
pi_206741053
@Kaatje1 wat fijn dat de fiets er is! hopelijk ben je gauw beter en kun je mooie ritjes gaan maken O+
@Myraela leuk dat je weer hier bent, en goed geregeld met je werk :Y
@sigme waarom zou je buiten piesen als je een wc in huis hebt?
pi_206741071
Ik heb Andrelon douchegel in een Black Friday aanbieding gekocht.
Had het eigenlijk al bij AH besteld (daar was het ook in de aanbieding). Maar toen werd het bij Bol nog veel goedkoper.
Dus tot nu toe nog geen hele spannende deals :+
pi_206741159
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Dat was ook waar ik in eerste instantie naar op zoek was, ziet er echt fijn uit. Maar het zat beduidend minder lekker. Te lomp ofzo, kon het niet goed omschrijven.
Goed dat je t zegt, ik heb nog nooit skechers gepast. Ga ik wel ff doen voor ik eventueel online koop.
pi_206741163
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:58 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb vanochtend in de pre-black-friday-sale (wat een onzin) een paar nieuwe sportschoenen besteld. Dan wordt de situatie:
- 1 paar bergschoenen

De oude hardloop- en survivalschoenen tellen nog echt mee, die gebruik ik voor uitzonderlijk smerige situaties en voor wandelen/fietsen, en als alle andere schoenen nat/vies zijn :D

Ik heb nóg een paar survivalrunschoenen op het oog :') die ik nu heb en heb besteld hebben oppervlakkig profiel voor rotsen en bosgrond, maar ik wil eigenlijk ook nog een paar voor klei en drek _O-
Wow :D
pi_206741181
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:58 schreef Tele6 het volgende:
- 1 paar bergschoenen

Maar goed dat je naar een groter huis gaat _O-
pi_206741190
In het kader van "waar een crush je allemaal toe motiveert" vandaag als vrijwilliger gestaan bij een hardloopwedstrijd waar leuke jongen meeliep. (Nee niet op een creepy manier. De club had echt vrijwilligers nodig)

Ik had me dik ingepakt maar het was alsnog kkkkkkoud :X
Wel leuk om iedereen langs te zien komen en aan te moedigen. En ik stond er niet voor niks, want iemand liep bijna verkeerd ondanks dat ik er dansjes stond te doen richting het pad waar ze in moesten.

Toen iedereen voorbij was, kon ik terug naar het clubhuis. Daar zat leuke jongen met een kom erwtensoep te bibberen - hij had harder gelopen dan misschien verstandig was geweest en was nogal op.

We hebben er met een groepje "jeugd" nog de hele middag rondgehangen. Om een of andere reden waren de deelnemers van de wedstrijd gemiddeld nogal aan de oude kant (misschien lopen alle jongere mensen grotere/competitievere evenementen dit weekend), dus alles 25-40 was jeugd vandaag :P
Leuke jongen had een flink snelle tijd gelopen en ruimschoots gewonnen. Dus die had wel rustiger aan kunnen doen _O-

Al met al een gezellige dag, goed vrijwilligerswerk gedaan, leuke mensen gesproken, in mooi landschap geweest met een prachtig herfstzonnetje. ^O^
pi_206741195
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:12 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar goed dat je naar een groter huis gaat _O-
Haha ja, ik moet ook m'n schoenenrek-situatie wat uitbreiden want dit past eigenlijk niet meer op één Ikea-rekje _O-
pi_206741328
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Goed dat je t zegt, ik heb nog nooit skechers gepast. Ga ik wel ff doen voor ik eventueel online koop.

Er zit echt wel veel verschil tussen de lijnen dus. Even passen en later online kopen was ook ons plan maar ik heb even gegoogled in de winkel en het kon zeker niet goedkoper dus we hebben ze maar meegenomen.
Spoilers!
pi_206741556
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:13 schreef Tele6 het volgende:
In het kader van "waar een crush je allemaal toe motiveert" vandaag als vrijwilliger gestaan bij een hardloopwedstrijd waar leuke jongen meeliep. (Nee niet op een creepy manier. De club had echt vrijwilligers nodig)

Wel leuk om iedereen langs te zien komen en aan te moedigen. En ik stond er niet voor niks, want iemand liep bijna verkeerd ondanks dat ik er dansjes stond te doen richting het pad waar ze in moesten.

Toen iedereen voorbij was, kon ik terug naar het clubhuis. Daar zat leuke jongen met een kom erwtensoep te bibberen - hij had harder gelopen dan misschien verstandig was geweest en was nogal op.

We hebben er met een groepje "jeugd" nog de hele middag rondgehangen. Om een of andere reden waren de deelnemers van de wedstrijd gemiddeld nogal aan de oude kant (misschien lopen alle jongere mensen grotere/competitievere evenementen dit weekend), dus alles 25-40 was jeugd vandaag :P
Leuke jongen had een flink snelle tijd gelopen en ruimschoots gewonnen. Dus die had wel rustiger aan kunnen doen _O-

Al met al een gezellige dag, goed vrijwilligerswerk gedaan, leuke mensen gesproken, in mooi landschap geweest met een prachtig herfstzonnetje. ^O^
Klinkt wel als een top dag _O_ Op de kkkkkkou na dan. Had je al gedate met deze Leuke Jongen?
pi_206742057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 23:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Klinkt wel als een top dag _O_ Op de kkkkkkou na dan. Had je al gedate met deze Leuke Jongen?
Ja dit was dus degene die me daarna appte dat hij zich niet tot me aangetrokken voelde. Dus ik ben nu heel goed bezig om me normaal te gedragen naar hem toe, en m'n onbeantwoorde crush om te zetten in vrijwilligerswerk/sportprestaties/etc *)
Ik vind dat het best goed lukte vandaag. Ik heb hem uitgelachen ipv bewonderd. :P
pi_206742169
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 00:48 schreef Tele6 het volgende:

Ja dit was dus degene die me daarna appte dat hij zich niet tot me aangetrokken voelde. Dus ik ben nu heel goed bezig om me normaal te gedragen naar hem toe, en m'n onbeantwoorde crush om te zetten in vrijwilligerswerk/sportprestaties/etc *)
Ik vind dat het best goed lukte vandaag. Ik heb hem uitgelachen ipv bewonderd. :P
Ik had al het idee dat het die Leuke Jongen was! Nou, een leuke vriendschap is ook heel veel waard.
pi_206742392
Skechers _O_

Heb nu een paar aan, ideale werkschoenen. Niet de mooiste, zeker ook niet de lelijkste en ik krijg er regelmatig complimenten over en vragen waar ik ze gekocht heb.
Ook bij de sneakers is er echt verschil in modellen. Die ik nu heb zijn net een stukje smaller, heeft even geduurd voor ze net zo goddelijk zaten als mijn andere paren.
pi_206742395
De batterij van de rookmelder is leeg :'(
pi_206742438
Oh, zo ergerlijk :( wij hadden dat een keer in een vakantiehuisje, ik zat rechtop in bed ;(

Goed, het is nu -6 *O* Gelukkig bestelde ik vorige week al een gevoerde sportlegging en doet Sinterklaas een must en handschoenen in mijn schoen :+
  zondag 20 november 2022 @ 07:30:11 #235
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206742453
quote:

Leuk, mooi werk O+ als het gisteren overdag was, was het niet de Zevenheuvelenloop. Ik denk dat daar veel mensen heen zijn dit weekend, daar is een kortere afstand zaterdagavond en langer zondag overdag.

Als ik ben verhuisd ga ik me waarschijnlijk weer aansluiten bij de sambaband die altijd muzikaal aanmoedigt bij de hardloopwedstrijden daar in de regio O+
pi_206742482
Ik denk niet dat er vanochtend gehockeyd gaat worden :')
  zondag 20 november 2022 @ 08:00:16 #237
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206742489
Nee inderdaad, ik krijg de rolluiken voor de ramen hier niet omhoog omdat ze zijn vastgevroren :')
pi_206742500
Sneeuw. Stuifsneeuw, die blijft liggen op de ramen en daken.
Nauwelijks op de grond.

Gister kwam het mobiele infrarood paneel. En het is nu al een succes!
Mn.X kwam met warme voeten naar bed.
Hij was nogal sceptisch. En dat voor +/- ¤ 0,30 voor 3 uur.
pi_206742502
quote:

Goed bezig!

Jouw schoenen _O-
Spoilers!
pi_206742505
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 08:00 schreef Morgane89 het volgende:
Nee inderdaad, ik krijg de rolluiken voor de ramen hier niet omhoog omdat ze zijn vastgevroren :')
Ik ging even kort luchten in de slaapkamer en nu kan het raam niet meer afgesloten worden :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 november 2022 @ 08:15:32 #241
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206742508
Moggel :W

Gisteren D66congres in De Doelen. Na afloop nog gegeten (bij de Italiaan vlak bij De Doelen) met mijn oude vrienden uit Velsen . Kortom was pas om 22u thuis :P

Even niet fietsen zo. Mijn keel protesteert en gelet op andere prioriteiten wordt het een rustdag vandaag.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206742562
Ik deed 1x de slaapramen iets minder ver open en overal staat condens op.
Wat moet ik toch met een vrouw die ventilatieroosters zo lelijk vindt dat ons huis er precies 0 heeft mogen ontvangen :'(

En nee, we hebben geen centrale ventilatie. Alleen de wc en de badkamer. Meestal 55% ofzo beneden.
pi_206742921
Koud. Buikpijn. Kiespijn. Ugh.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_206742952
Mogge!
Da’s zo’n rotpiep, lege batterij van de rookmelder. Hier in huis kan ik de rookmelder er dan wel loshalen van het plafond, maar mis een paar cm om ‘m weer er op te zetten. In de centrale hal lukt het helemaal niet.
Paar maanden geleden ging die piep ook, dus rookmelder eraf, nieuwe batterij en de piep bleef. Was even vergeten dat vlakbij de co melder hing, zelfde piep. Die kon ik wel terugzetten, op 1 meter hoogte 😊
pi_206743116
Mogge!

Hier is het fris, maar helemaal niet zo koud. Rond het vriespunt.
Maar ik heb alvast de kachel gestookt. Sinds gister is het (eigen) wilgenhout op en zijn we over op superdroog gekocht haardhout. Dat brandt veeeeeeeeeeel warmer. Goeie timing :D
  zondag 20 november 2022 @ 10:07:26 #246
63722 z80
I fink you freaky
pi_206743144
quote:

En bedankt. :(
pi_206743173
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 07:30 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Leuk, mooi werk O+ als het gisteren overdag was, was het niet de Zevenheuvelenloop. Ik denk dat daar veel mensen heen zijn dit weekend, daar is een kortere afstand zaterdagavond en langer zondag overdag.

Als ik ben verhuisd ga ik me waarschijnlijk weer aansluiten bij de sambaband die altijd muzikaal aanmoedigt bij de hardloopwedstrijden daar in de regio O+
Ik weet het, de Zevenheuvelenloop. Die ga ik straks doen ;( ben me inmiddels af aan het vragen waarom ik dit ook alweer wilde, maar straks als ik onderweg ben valt het vast mee. (Of niet en dan is het in 1 uur en 15 min voorbij) :P
pi_206743175
quote:
6s.gif Op zondag 20 november 2022 10:07 schreef z80 het volgende:

[..]
En bedankt. :(
:*
  zondag 20 november 2022 @ 10:13:44 #249
63722 z80
I fink you freaky
pi_206743190
Zonnetje buiten. Wel -1 nu.
Zo eens rustig opwarmen en richting sportschool. Een opendag met 90 minuten HIIT gegeven door 2 beulen _O_ .
Mijn rug lijk weer genoeg meet te werken om voluit te kunnen gaan.
pi_206743269
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 10:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik weet het, de Zevenheuvelenloop. Die ga ik straks doen ;( ben me inmiddels af aan het vragen waarom ik dit ook alweer wilde, maar straks als ik onderweg ben valt het vast mee. (Of niet en dan is het in 1 uur en 15 min voorbij) :P
Wat leuk! Succes straks
  zondag 20 november 2022 @ 10:32:00 #251
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206743361
quote:

[..]
Wat stoer! Succes!
pi_206743377
Laat ik het zo zeggen, ik denk dat ik straks mijn keuken binnen extra zal waarderen. :')

De rozijnen waren zelfs bevroren.

Ander voordeel; we ervaren het binnen met de kachel op 15 graden als heerlijk warm. Scheelt weer stoken :P
pi_206743396
Loop ze @Tele6 ! *O*

Lange datemeneer klinkt ook wel als lang afhankelijk van moeders, dat zou ik een grotere afknapper vinden dan een sigaar op z'n tijd :s)
pi_206743470
Goed aangekleed is het buiten prima te doen ^O^ van hardlopen wordt je warm :% ik ga nu wel lekker heet douchen O+
pi_206743710
quote:

[..]
Succes zometeen *O*
pi_206744004
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 08:06 schreef AnneX het volgende:
Sneeuw. Stuifsneeuw, die blijft liggen op de ramen en daken.
Nauwelijks op de grond.

Gister kwam het mobiele infrarood paneel. En het is nu al een succes!
Mn.X kwam met warme voeten naar bed.
Hij was nogal sceptisch. En dat voor +/- ¤ 0,30 voor 3 uur.
Hebben jullie eigenlijk zonnepanelen?
pi_206744540
Zo, ook nog even een monsterbestelling afgehaald bij de Ikea, ik denk dat ik vandaag verder op de bank mag :9
pi_206744859
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:34 schreef Blues het volgende:

[..]
Hebben jullie eigenlijk zonnepanelen?
Neen. -O-
Daarvan waren wij afhankelijk van een buur. Die zou het niet doen.
Qua bebouwing: ons schuurdak en huis zonder kruipruimte liggen niet naast/achter elkaar.
SPOILER
pi_206745063
@Candaasje bevroren rozijnen. <O)

Hup @Tele6 dat doe je makkelijk.

Iemand kwam iets afgeven. Als een speer door huis om te ruimen etc.
Kennen jullie dat? Oh, er is genoeg appeltaart, een kopje koffie.
En toen bleven de mensen in de auto en gingen door naar eigen huis.

En verder met kranten en straks formule1, zo ver interessant.
pi_206745196

Twee broodjes gebakken

Een gewoon brood en een met zoete appel & pompoenkruiden.
Waren beide erg lekker, zeker dat appelbrood. Voor het gewone brood moet ik eigenlijk het deeg nóg iets langer kneden. Dit was een half uur.

En daarachter staat een potje zelfgemaakte pindakaas. Dat stelt ook geen fluit voor om zelf te maken met een elektrisch hakmolentje, dus ik maak daar maar een gewoonte van.
pi_206745199
Moest even een pakje wegbrengen (grote doos met laarzen en daar omheen nog een grotere doos, lekker handig op de fiets). Ik pak de fiets, doe de display erop en stap op de fiets. Geen ondersteuning :(. Na veel gemier viel het kwartje, misschien zit de display (met aan/uit knop) niet goed, en jawel toen fietste ik vrolijk verder. Wel gekloot met die grote doos maar die is nu weg.

Zometeen speculaasdeeg maken, da’s best lang geleden. Het jaar voor corona thuiswerken heb ik het niet gemaakt, jaar ervoor wel maar toen heb ik zelf niets gehad, collega’s hadden het binnen 15 minuten op. Nu veel minder collega’s, en ik hou wat thuis 😂
pi_206745222
@sigme ik maak regelmatig cashewnoten pasta, pindakaas heb ik ook wel gemaakt maar vind cashewnoten net iets smaakvoller. En dan vaak wat chilipoeder erin, soms ook knoflook
pi_206745249
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme ik maak regelmatig cashewnoten pasta, pindakaas heb ik ook wel gemaakt maar vind cashewnoten net iets smaakvoller. En dan vaak wat chilipoeder erin, soms ook knoflook
Ja, wat variëren in de kruiderij lijkt me een groot voordeel van de zelfmakerij.

Je speculaasdeegpost doet me er aan denken dat ik nog een portie zelfgemaakte amandelspijs van eigen amandel in de diepvries heb liggen, nog over van zelfgemaakte gevulde speculaas vorig jaar. Die moest ik ook maar eens opmaken. Volgend weekend ofzo.
pi_206745322
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:21 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Sigme ik maak regelmatig cashewnoten pasta, pindakaas heb ik ook wel gemaakt maar vind cashewnoten net iets smaakvoller. En dan vaak wat chilipoeder erin, soms ook knoflook
Heb je een favo recept voor de cashewpasta?
Hier staat geen keukenmachine, wel een staafmixer met bijpassend bakje, genoeg voor een kleine pot. Hoe veel cashews heb ik dan nodig?
En doe je roosteren vooraf? Lijkt mij lekker.
pi_206745346
Weer een lading zooi naar de kringloop gebracht. *O* Met wat oude verf de beschadigingen in de verf bijgewerkt en morgen vast wat verhuisdozen bij een vriendin stallen. Het huis begint opgeruimd en netjes te worden.
pi_206745411
Gewerkt, nu snel een broodje in de mik en tante ophalen. We gaan naar de operette.
En daarna Chinees eten bij mijn ouders. Die wonen op kruipafstand van het theater (en komen er nooit ;( )

Als tijdverdrijf NatGeo aan: spoorlijn Bergen-Oslo en Flamsbahnen. Allebei gedaan, herinneringen O+
  zondag 20 november 2022 @ 13:42:25 #267
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206745468
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:34 schreef Myraela het volgende:
Weer een lading zooi naar de kringloop gebracht. *O* Met wat oude verf de beschadigingen in de verf bijgewerkt en morgen vast wat verhuisdozen bij een vriendin stallen. Het huis begint opgeruimd en netjes te worden.
Spannend hoor de verkoop. Gaan jullie dan tussendoor ergens anders wonen?
  zondag 20 november 2022 @ 13:43:01 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206745487
Ik ging fietsen; lekker zonnetje, rijp op de autos en weilanden.
Was anderhalf uur onderweg, wat wolken schoven er in en als bij toverslag waren de weilanden groen en werd het gek voor het gevoel griebuskoud terwijl het vast (gezien het smelten) "warmere lucht" was...
Echt van die nare waterkou... Toen ritje maar ingekort.
pi_206745690
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 13:32 schreef AnneX het volgende:

[..]
Hier staat geen keukenmachine, wel een staafmixer met bijpassend bakje, genoeg voor een kleine pot. Hoe veel cashews heb ik dan nodig?
Mijn ervaring met staafmixers is dat die juist dit niet kunnen: het draaien van een pasta-achtige massa. Ze verzamelen 1 klontje pasta in hun draaivoet, en de ingredienten daarbuiten blijven daarbuiten.
pi_206745705
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:42 schreef gcjoel het volgende:
Spannend hoor de verkoop. Gaan jullie dan tussendoor ergens anders wonen?
Dat gaat de volgende puzzel worden. We kunnen sowieso altijd bij m'n schoonvader intrekken. Maar misschien hoppen we ook gewoon een beetje langs vakantiehuisjes. Ligt ook allemaal een beetje aan hoe goed we het huis kunnen verkopen.
pi_206745719
En ik had net de beste chocoladetaart ooit. :9 Van Villa Augustus, echt een hele simpele rijke chocoladetaart.
pi_206745738
quote:

[..]
Ongezouten noten en die fijnmalen. Dan zonnebloemolie erbij, ieniminie beetje zout, en soms wat honing, en dan paprika poeder of chilipoeder of knoflook, wat je maar lekker lijkt. En steeds in kleine beetjes erbij doen en proeven
pi_206747181
quote:
7s.gif Op zondag 20 november 2022 13:53 schreef sigme het volgende:

[..]
Mijn ervaring met staafmixers is dat die juist dit niet kunnen: het draaien van een pasta-achtige massa. Ze verzamelen 1 klontje pasta in hun draaivoet, en de ingredienten daarbuiten blijven daarbuiten.
Daarover las ik al ja.
Bij de staafmixer hoort een bakje met los mesje (braun).
Misschien dat het zou kunnen.
Mooie broden trouwens _O_

quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:54 schreef Myraela het volgende:

[..]
Dat gaat de volgende puzzel worden. We kunnen sowieso altijd bij m'n schoonvader intrekken. Maar misschien hoppen we ook gewoon een beetje langs vakantiehuisjes. Ligt ook allemaal een beetje aan hoe goed we het huis kunnen verkopen.
Dat komt vast goed!
pi_206747202
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ongezouten noten en die fijnmalen. Dan zonnebloemolie erbij, ieniminie beetje zout, en soms wat honing, en dan paprika poeder of chilipoeder of knoflook, wat je maar lekker lijkt. En steeds in kleine beetjes erbij doen en proeven
Klinkt simpel te doen. B-)
pi_206747226
Ik heb een pompoen verwerkt, een was gedraaid, boodschappen gedaan om de voorraad op te krikken, ondertussen kijk ik F1 en we gaan zo nog even biertje doen.
pi_206747414
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2022 15:01 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb een pompoen verwerkt, een was gedraaid, boodschappen gedaan om de voorraad op te krikken, ondertussen kijk ik F1 en we gaan zo nog even biertje doen.
Hoe is het met buik en kies?
pi_206747453
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:08 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Hoe is het met buik en kies?
Aanwezig. Neus doet ook mee. Piep in oor lijkt ook niet beter te worden ;(
  zondag 20 november 2022 @ 15:13:03 #278
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206747496
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 14:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Daarover las ik al ja.
Mooie broden trouwens _O_
[..]
Dat komt vast goed!
Ik gebruik dat hakmolentje bij de staafmixer geregeld voor dit soort dingen!
The love you take is equal to the love you make.
pi_206747830
1 uur 9 minuten gelopen over de Zevenheuvelenloop *G* (dat is 6 min sneller dan m'n doeltijd, dus hartstikke goed)
Niet koud gehad behalve voor de start eventjes ^O^
Eerste 9 km gezellig gelijk op gelopen met clubgenoot *G*

Broertjes dweilorkest had net pauze toen ik daar langsliep :{ maar ja, die hadden het ook niet comfortabel in de ijzige miezer. Kun je beter aan het rennen zijn.

Wel hartstikke irritant dat alle mensen snellere doeltijden opgeven dan wat ze gaan lopen, en je dus gelijk start met mensen die je dan allemaal mag gaan inhalen. Dus volgende keer ga ik ook een veel te ambitieuze doeltijd opgeven en een stuk naar voren starten :(
  zondag 20 november 2022 @ 15:32:17 #280
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206747938
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:27 schreef Tele6 het volgende:
1 uur 9 minuten gelopen over de Zevenheuvelenloop *G* (dat is 6 min sneller dan m'n doeltijd, dus hartstikke goed)

Broertjes dweilorkest had net pauze toen ik daar langsliep :{ maar ja, die hadden het ook niet comfortabel in de ijzige miezer. Kun je beter aan het rennen zijn.

Wel hartstikke irritant dat alle mensen snellere doeltijden opgeven dan wat ze gaan lopen, en je dus gelijk start met mensen die je dan allemaal mag gaan inhalen. Dus volgende keer ga ik ook een veel te ambitieuze doeltijd opgeven en een stuk naar voren starten :(
Wat knap _O_
pi_206747974
Wat goed @Tele6 _O_ Het is echt bibberweer
pi_206748444
quote:
2s.gif Op zondag 20 november 2022 15:01 schreef Lonaa het volgende:
Dus ik zit te denken. Gedraaide pompoen. Wat zou dat uitmaken?
pi_206748749
quote:
14s.gif Op zondag 20 november 2022 15:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik gebruik dat hakmolentje bij de staafmixer geregeld voor dit soort dingen!
Kijk, dat is goed om te lezen.
Dus volgende week eens ongebrande cashews kopen.

Goeie prestatie Tele 🇾🇪
  zondag 20 november 2022 @ 16:32:08 #284
63722 z80
I fink you freaky
pi_206749058
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:43 schreef fietsie het volgende:
Ik ging fietsen; lekker zonnetje, rijp op de autos en weilanden.
Was anderhalf uur onderweg, wat wolken schoven er in en als bij toverslag waren de weilanden groen en werd het gek voor het gevoel griebuskoud terwijl het vast (gezien het smelten) "warmere lucht" was...
Echt van die nare waterkou... Toen ritje maar ingekort.
Hier kwam het waterkoud ook uit de lucht vallen.
Naar de sportschool mooi weer. Bootcamp. En de bedoeling even lekker uit fietsten. Dat werd een sprintje naar huis. Uit eten in de stad gaat ook een andere keer worden. Net een pan pasta (diepvriesmaaltijd) met extra garnalen naar binnen gewerkt.
  zondag 20 november 2022 @ 16:33:46 #285
63722 z80
I fink you freaky
pi_206749083
quote:

[..]
Heb je een vijzel? In een paar minuten een prachtige pasta.
  zondag 20 november 2022 @ 16:47:32 #286
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_206749318
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:32 schreef z80 het volgende:

[..]
Hier kwam het waterkoud ook uit de lucht vallen.
Naar de sportschool mooi weer. Bootcamp. En de bedoeling even lekker uit fietsten. Dat werd een sprintje naar huis. Uit eten in de stad gaat ook een andere keer worden. Net een pan pasta (diepvriesmaaltijd) met extra garnalen naar binnen gewerkt.
Dat is helemaal waardeloos, als het dan ook gelijk nat wordt..
pi_206749348
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 16:33 schreef z80 het volgende:

[..]
Heb je een vijzel? In een paar minuten een prachtige pasta.
Goeie tip. Kijk wel even wat ik kies.
pi_206749385
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 14:58 schreef AnneX het volgende:

[..]
Daarover las ik al ja.
Zo'n bakje met een sikkelmes werkt prima hiervoor :Y
Het wordt eerst pulver, dan gewoon door blijven draaien totdat het gaat klonteren en een pasta vormt.
pi_206750234
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Weinig, denk ik
pi_206750244
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 15:27 schreef Tele6 het volgende:

_O_

Misschien hadden de mensen die je in moest halen ook wel datzelfde idee als jij. Ik wist niet dat je met zoiets start in waves. Logisch wel.
Spoilers!
pi_206750276
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
O+
Spoilers!
pi_206750285
Goed gedaan @Tele6!

Ik was van 8.10-9.30 aan het bellen en appen met wedstrijdsecretarissen van andere clubs en aanvoerders, reed van 9.30-10.30 naar huis, en was van 10.45-13.30 weer aan het bellen met wedstrijdsecretarissen, appen met aanvoerders, velden keuren, nog meer bellen en appen. Vervolgens van 13.30-14.45 bardienst gedraaid zodat een team waarvan de wedstrijd was afgelast niet alleen daarvoor naar de club hoefde te komen, andere fluiters geregeld voor de wedstrijd van 16.45 zodat ook daarvoor niet twee mensen speciaal naar de club hoefden, van 14.45-16.00 wedstrijd gekeken en in rust weer bar gedraaid en om 16.30 toen de ergste regen voorbij was naar huis gefietst. Ik ben wel klaar voor vandaag :Z
Gelukkig gebeurt het niet vaak, want het is een hoop gedoe en geregel, die vorst en wedstrijden wel of niet aflasten enzo.
pi_206750358
Wij hebben net alweer een paar uur zitten vergaderen. Dat is tegenwoordig helaas vaste prik op zondagochtend.

Daarna begonnen met het opnieuw indelen van de slaapkamer. We hebben een nieuwe kast en vanaf volgend weekend daar ook ons kantoor.

Vervolgens alle voorbereidingen voor gyros getroffen: vlees in marinade, komkommer en yoghurt lekt uit, saladespul bij elkaar gezocht.

Nu hebben we nog 6 uur om 12 uur sport te kijken en te koken. Dit gaat goed komen *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Lucky_Strike op 20-11-2022 17:31:15 ]
Spoilers!
pi_206750387
Tevens een extra post om even een welgemeende :r te doen over het WK in Quatar. Ik kijk liever niet maar heb er niets over te zeggen helaas.

:r :r :r :r :r
Spoilers!
pi_206750469
Afscheidsetentje vanmiddag van allerleukste coll ;(
Was wel supergezellig en de hele middag heerlijk van proeverijplanken gesnoept :9
En ik heb gespeeched :D omdat ik alles had georganiseerd en haar glossy heb samen gesteld moest ik dat doen :X _O-

pi_206750530
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 13:19 schreef Kaatje1 het volgende:
Moest even een pakje wegbrengen (grote doos met laarzen en daar omheen nog een grotere doos, lekker handig op de fiets). Ik pak de fiets, doe de display erop en stap op de fiets. Geen ondersteuning :(. Na veel gemier viel het kwartje, misschien zit de display (met aan/uit knop) niet goed, en jawel toen fietste ik vrolijk verder. Wel gekloot met die grote doos maar die is nu weg.

Zometeen speculaasdeeg maken, da’s best lang geleden. Het jaar voor corona thuiswerken heb ik het niet gemaakt, jaar ervoor wel maar toen heb ik zelf niets gehad, collega’s hadden het binnen 15 minuten op. Nu veel minder collega’s, en ik hou wat thuis 😂
Ik moet de mijne altijd even 'wakker maken' op de accu zelf. Dan kan ik verder op stuur.. nu ik t weet geen probleem maar je moet t even weten 8)7
pi_206750613
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 17:33 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik moet de mijne altijd even 'wakker maken' op de accu zelf. Dan kan ik verder op stuur.. nu ik t weet geen probleem maar je moet t even weten 8)7
Dat was bij de 2 leen fietsen ook, maar hier dus weer niet. Display goed vastzetten is de truuk.

T ruikt hier in huis heerlijk naar speculaas :9~

En wk laat ik, waar mogelijk, ook aan me voorbij gaan
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 17:39:44 #298
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206750695
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 17:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens een extra post om even een welgemeende :r te doen over het WK in Quatar. Ik kijk liever niet maar heb er niets over te zeggen helaas.

:r :r :r :r :r
Je hebt toch meerdere vertrekken in je huis?

Ik kijk sowieso zeer zelden voetbal, dus ik kan niet zeggen dat ik het boycot. Toevallig laatst Emmen-Ajax gezien. Maar daar voor, een hele wedstrijd? Geen idee.

Even goulash porkolt opwarmen
  Moderator / Redactie Sport zondag 20 november 2022 @ 17:44:18 #299
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206750817
Ik kijk nu en morgen op kantoor groot scherm 😋
Qatar kan er helemaal niets van.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 17:46:15 #300
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206750865
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 17:44 schreef borisz het volgende:
Ik kijk nu en morgen op kantoor groot scherm 😋
Qatar kan er helemaal niets van.
Ik kijk op kantoor de hele dag groot scherm. :P
pi_206751032
Sloot
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')