abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206722304
Mobiel dus geen plaatje
We have far more in common than that which devides us..
pi_206722343
Dikke :* voor niet leuke gebeuren bij @Isabeau
pi_206722546
Eerder vandaag ging het over taartbodems: gistbodem, bladerdeeg of zuurdesem.

Straks uiteten bij Italiaans restaurant met bijzondere pizzabodems van een echte
master pizzaiolo
Goeie dingen all over gehoord. https://www.brotherlouie.nl/menu/menukaart
pi_206722862
Ik goot net mijn speklappen af O+
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:06:40 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206723002
Hier wordt friet gehaald. Een kleine vegetarische kapsalon om precies te zijn. En ja, dat is lekker, niet zo zeiken.
Spoilers!
pi_206723030
Heb toch, eigenwijs, chili con carne gegeten, zo zat van alleen maar brood.
T was heerlijk
pi_206723050
We mikten een uurtje geleden 15 mini loempia's in de airfryer :D

Maar inmiddels zijn die wel gezakt, en is vriend aan het koken O+
(Het wordt niet heel spannend, gewoon iets met broccoli en aardappelkrieltjes).

Vandaag samen met mijn vader heel de voorkamer in de voorstrijk gezet, terwijl vriend muurtjes voor in de keuken aan het bouwen was. Morgen gaan we weer verder, met zowel schilderen als de muurtjes, en we gaan een gat door het plafond boren voor de ventilatie. Dat laatste wordt wel een beetje spannend maar komt vast goed :) .
pi_206723099
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hier wordt friet gehaald. Een kleine vegetarische kapsalon om precies te zijn. En ja, dat is lekker, niet zo zeiken.
Je bent gewoon jaloers op onze vette speklappen :{w
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206723114
quote:
Ik had ook vegetarische kapsalon (wel zelfgemaakt) :Y

Speklappen :N
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206723141
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:16 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik had ook vegetarische kapsalon (wel zelfgemaakt) :Y

Speklappen :N
:{w jij hebt geen smaak.
Weet je best.

Ginweigeraar :{w
pi_206723142
quote:
Waarom zou dat niet lekker zijn?

Of ben je bang voor van die sneue reacties zoals 4 collega's deze week nodig vonden om te maken.
Dat ze toch zooooooooooooo moe werden van dingen zoals 'plantaardige tonijn'. (Dat was ik op mijn brood aan het smeren, zoals wel vaker, en ik had nog geen woord gesproken) En dat die extreem linkse figuren ook heel gevaarlijk en raar waren, want ze maakten nu al ophef dat Sinterklaas met het vliegtuig was gekomen, terwijl ze zelf net uit New York waren gevlogen. En ze kende ook iemand die 'vegun' was en haar zoontje was ondervoed want ze wilde geen borstvoeding geven.

....

Gelukkig had ik juist dat super fijne functioneringsgesprek gehad, dus niet mijn hele dag was volledig verpest.
Hoewel ik er de volgende ochtend nog steeds wel mee zat, toch wel.
pi_206723170
:* voor @Isabeau nog,

en @Kaatje1 ik hoop dat die blaasontsteking eens opbokt :*
pi_206723184
Sperziebonen, in eendenvet opgebakken roseval aardappelen uit de oven en ribeye. Met gerookt Maldonzout. En rode wijn.
O+
pi_206723197
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:18 schreef Vanyel het volgende:

[..]
:{w jij hebt geen smaak.
Weet je best.

Ginweigeraar :{w
Dat ik een volkomen andere smaak heb dan jij is duidelijk :D Maar dit gin weigeren is toevallig heel legitiem :{w (ik had laatste alcoholvrij gintonic, was puik)
pi_206723198
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Of ben je bang voor van die sneue reacties zoals 4 collega's deze week nodig vonden om te maken.
Dat ze toch zooooooooooooo moe werden van dingen zoals 'plantaardige tonijn'. (Dat was ik op mijn brood aan het smeren, zoals wel vaker, en ik had nog geen woord gesproken) En dat die extreem linkse figuren ook heel gevaarlijk en raar waren, want ze maakten nu al ophef dat Sinterklaas met het vliegtuig was gekomen, terwijl ze zelf net uit New York waren gevlogen. En ze kende ook iemand die 'vegun' was en haar zoontje was ondervoed want ze wilde geen borstvoeding geven.

....

Gelukkig had ik juist dat super fijne functioneringsgesprek gehad, dus niet mijn hele dag was volledig verpest.
Wat een treurnis :') :')
pi_206723213
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:11 schreef Candaasje het volgende:
We mikten een uurtje geleden 15 mini loempia's in de airfryer :D

Maar inmiddels zijn die wel gezakt, en is vriend aan het koken O+
(Het wordt niet heel spannend, gewoon iets met broccoli en aardappelkrieltjes).

Vandaag samen met mijn vader heel de voorkamer in de voorstrijk gezet, terwijl vriend muurtjes voor in de keuken aan het bouwen was. Morgen gaan we weer verder, met zowel schilderen als de muurtjes, en we gaan een gat door het plafond boren voor de ventilatie. Dat laatste wordt wel een beetje spannend maar komt vast goed :) .
Het resultaat zal het waard zijn ;) Jullie pakken de renovatie grondig aan zeg ^O^
pi_206723228
quote:

[..]

....

Wat een gezeur van die collega's! Jij laat ze toch ook geen plaatjes zien uit slachthuizen, dat zij dat in stand houden?
pi_206723262
Linzen ;(
Zat ook nog in een haast niet te openen pak én het recept bleek :r kaas :r te bevatten. Niet in mijn versie dus :7

Het blijft blah. Ik ben gewoon geen fan van dingen die vooral als muffe vulling lijken te dienen en opgeleukt moeten worden. In dit geval met mais, tomatensalsa en creme fraiche met chilisaus. Dat maakte het nog redelijk te pruimen, zeg maar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206723267
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Dat ik een volkomen andere smaak heb dan jij is duidelijk :D
Heul niet.
Gij houdt van vrouwen, van kokosmakrons, van gin en van kewpie.
Alleen die linzen...
En dat grote gat waar allerlei lollige dierproducten zouden kunnen wonen
pi_206723268
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Wat een treurnis :') :')
Ja, het huzarenstukje was wel dat ik nog wel de opmerking kreeg dat ik er heus wel gezond uitzag hoor.

:')

Top, bedankt voor je ongevraagde oordeel over mijn uiterlijk.
(Daarbij zie ik er al maanden niet zo gezond uit als ik zou willen, daar hoeven we niet over te gaan huichelen)
pi_206723292
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
Linzen ;(
Zat ook nog in een haast niet te openen pak én het recept bleek :r kaas :r te bevatten. Niet in mijn versie dus :7

Het blijft blah. Ik ben gewoon geen fan van dingen die vooral als muffe vulling lijken te dienen en opgeleukt moeten worden. In dit geval met mais, tomatensalsa en creme fraiche met chilisaus. Dat maakte het nog redelijk te pruimen, zeg maar.
Ik zou dan ipv de linzen orzo of zo gebruikt hebben. Ben ook niet zo'n enorme linzenfan, alleen in soep vind ik het erg lekker. Maar dan wel gepureerd (mondgevoel van linzen is brrr)
pi_206723296
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:23 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
Het resultaat zal het waard zijn ;) Jullie pakken de renovatie grondig aan zeg ^O^
Het is ook best leuk om te doen, je leert je huis heel goed kennen :D

De ventilatie op deze manier is trouwens een direct gevolg van mijn eis om het rookkanaal vrij te houden voor een houtkachel. (Wordt niet de hoofdverwarming, maar voor af en toe). Daardoor moest vriend zijn plannen voor ventilatiekanalen omgooien :P
pi_206723312
Ik ben dol op linzen :9

Linzen met tahin, linzen in de soep, linzen in salades.... O+
pi_206723339
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:30 schreef Candaasje het volgende:

iew dat laatst
pi_206723356
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:30 schreef Candaasje het volgende:

Goede vega ben je ^O^

Ik zou er echt zo waardeloos in zijn met mijn afkeer voor linzen en tofu en nep’vlees’ :@
(ben ook wel van die school dat vega tonijn geen tonijn zou moeten heten, maar om er in je gezicht zo denigrerend over te doen is niet oké)
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_206723383
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
iew dat laatst
Keizonde , toch? :'(

Mijn diner had met orzo trouwens idd een stuk beter gesmaakt. Ik had orzo liggen :')
En ik had nog niet gemopperd over de bieten chips die erbij zaten. Vette hap… met maar liefst 7% biet :')
pi_206723386
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:25 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Wat een gezeur van die collega's! Jij laat ze toch ook geen plaatjes zien uit slachthuizen, dat zij dat in stand houden?
Nee ik hou politiek/levensbeschouwing/religie/etc. heel bewust van de werkvloer.

Althans, er wordt wel eens naar gevraagd en dat is prima. En als er een feestje is geef ik het ook wel aan als er vanuit werk eten geregeld wordt via een catering. Maar verder hou ik me juist enorm op de vlakte. Werk/de kantine is namelijk een situatie waarin niemand weg kan, en ik wil die verhoudingen onderling niet op spanning zetten. :)
pi_206723448
Sowieso moet je Puylinzen nemen, dat scheelt enorm.
pi_206723459
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:33 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Goede vega ben je ^O^

Ik zou er echt zo waardeloos in zijn met mijn afkeer voor linzen en tofu en nep’vlees’ :@
(ben ook wel van die school dat vega tonijn geen tonijn zou moeten heten, maar om er in je gezicht zo denigrerend over te doen is niet oké)
Tofu ben ik ook niet zo van hoor, veel liever tempeh :Y . En ik ben niet zo dol op de meeste curry's, dat schijnt ook raar te zijn als vegan :P

Weetje, van mij hoeft het ook niet, maar het maakt het zoeken naar iets dat qua smaak ' iets' van tonijn weg heeft wel makkelijker. Weet ik ook weer wat ik op mijn wrap kan flikkeren zonder dat ik heel culinair hoeft te doen :+
En op zich mag je best zeggen dat je het onzin vindt, maar me dan gelijk op een hoop gooien met mensen die kennelijk moeite hebben met Sinterklaas met het vliegtuig en ondervoedde arme babytjes op FB.... :')
pi_206723465
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:28 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heul niet.
Gij houdt van vrouwen, van kokosmakrons, van gin en van kewpie.
Alleen die linzen...
En dat grote gat waar allerlei lollige dierproducten zouden kunnen wonen
Vergeet curry niet :{w
pi_206723501
quote:

[..]

....

..... :{ :{ :{ Ze willen zelf vast graag fijne collega's hebben. Hopelijk snappen ze heel snel dat iedereen graag fijne collega's heeft, en dat ze zelf wat meer hun best mogen doen om ook fijne collega's te zijn :{w
pi_206723635
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:41 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]
..... :{ :{ :{ Ze willen zelf vast graag fijne collega's hebben. Hopelijk snappen ze heel snel dat iedereen graag fijne collega's heeft, en dat ze zelf wat meer hun best mogen doen om ook fijne collega's te zijn :{w
Deze collega's zijn normaal heel aardig. Daarom viel het me ook zo tegen. Als je een eikel bent dan haal ik mijn schouders wel op en denk 'die weet niet beter...'

Maar goed, volgende keer zeg ik er wat van heb ik besloten. Nu nog ter sprake brengen zou wel een gevalletje van erg ouwe koeien uit de sloot sleuren worden. (hoewel het wel even lekker is het hier te ventileren :D ).
  vrijdag 18 november 2022 @ 19:49:07 #34
63722 z80
I fink you freaky
pi_206723652
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:39 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Tofu ben ik ook niet zo van hoor, veel liever tempeh :Y . En ik ben niet zo dol op de meeste curry's, dat schijnt ook raar te zijn als vegan :P

Waarom is dat raar? De meeste curry's zijn vegan. Enkel het eind product dat op tafel komt bevat vaak vlees of vis. Maar dat kan zo vervangen worden door iets anders.

En silken tofu vind ik goed te eten. In een pasta of in gekruimeld in een soep.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_206723790
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 19:49 schreef z80 het volgende:

[..]
Waarom is dat raar? De meeste curry's zijn vegan. Enkel het eind product dat op tafel komt bevat vaak vlees of vis. Maar dat kan zo vervangen worden door iets anders.

En silken tofu vind ik goed te eten. In een pasta of in gekruimeld in een soep.
Dat ik er niet zo dol op ben, wordt wel eens raar gevonden :D Als vegan hoor je van curry's te houden ofzo.
En van havermout. En hummus en avocado's. Die bingokaart.

Ik vind het niet vies, en sommige curry's ook echt wel lekker qua kruiden. Maar ik ben snel op eten uitgekeken, dus ik hou meestal niet zo van gerechten waarbij het veel van ' hetzelfde' is. Dan zit ik na 5 happen gevoelsmatig vol.
(als er veel bijgerechten/hapjes zijn dan gaat dat al beter. )
pi_206724098
quote:

[..]

....

Vorige keer dat ik hier zei waren er inderdaad een paar reacties over de vegetarische kapsalon ja :D

Wat een enorm beperkte zielen op je werk zeg :{w Het lijkt me echt moeilijk als mensen zo over jou en je mensen denken.

Ik sprak vanmiddag mijn beste vriend. Was heerlijk, we hebben 1,5 uur zitten kletsen. Begint die sukkel aan het eind van het gesprek van die sneue boze witte man uitspraken te doen. Je mag tegenwoordig niets meer zeggen, al die asielzoekers, we moeten maar rekening met iedereen houden, je mag tegen vegans niets zeggen. Ik heb gezegd dat ik het 100% oneens ben met alles wat hij zei en dat ik verder geen zin had om het er over te hebben. Wel nog even gezegd dat ik wel vleeseters ken die zeiken over vegans en geen vegans die zeiken over vleeseters. Toen ander onderwerp en dat was weer gezellig.

Hij zit kut in zijn vel dus dat zal wel een verklaring zijn voor wat hij zei. Ik ken hem niet als heel tolerant maar dit viel wel even tegen eigenlijk.
Spoilers!
pi_206724355
quote:

[..]

....

Adem in, adem uit, de wereld is vol kortzichtige domoren en ook kortzichtige domoren zijn vaak slimme lieve aardige mensen. Maar even niet als ze aan het domoreren zijn.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206724579
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:21 schreef sigme het volgende:

Adem in, adem uit, de wereld is vol kortzichtige domoren en ook kortzichtige domoren zijn vaak slimme lieve aardige mensen. Maar even niet als ze aan het domoreren zijn.
:D O+
Je hebt zó gelijk!
pi_206724592
Wat triest die collega’s zeg. Dan ben ik extra blij met de mijne. Wij kunnen elkaar wederzijds plagen met eetgewoontes.
pi_206724628
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206724745
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:34 schreef Blues het volgende:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
Spoilers!
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:38:24 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206724748
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Hopelijk vind je Don snel…
pi_206725286
Zin in vega kapsalon. :9
pi_206725298
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Hier kijk ik dus niet meer van op. Vroegere vriendin laat ook mensen met haar paarden praten. Eerste keer dacht ik ak huh? Maar wanneer paard iets aangeeft te willen (of juist niet) dan handelt zij daar naar
pi_206725366
Zo, de vrijdagavond even nuttig besteed:
• was (beddegoed) + uithangen
• spijkerbroek in de week gezet
• afwas
• snelkookpanbouillon van lamboutbot
• slimme stekker die op Hue kan besteld
• 2 afleveringen van favoriete serie bekeken (en dus zelf zomaar het nieuwe tv-kastje succesvol bediend (8> )
• daktent uitgeklapt

Nu nog even een kruik vullen met heet water (moet lukken) en dan op de deel in die tent kruipen. Kruik erin, deken over de oren, hond ervoor :O :z :Z
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206725416
Oh en mensen, de elektrische paid is helemaal top, genieten
pi_206725995
quote:
Omdat ik niet van shoarma hou heb ik dit ooit besteld, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. En was echt super lekker!! :9 Mij hoor je niet zeiken op een vegetarische kapsalon. Gesmolten kaas O+ O+ O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator vrijdag 18 november 2022 @ 21:41:43 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206726230
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Omdat ik niet van shoarma hou heb ik dit ooit besteld, gewoon omdat ik nieuwsgierig was. En was echt super lekker!! :9 Mij hoor je niet zeiken op een vegetarische kapsalon. Gesmolten kaas O+ O+ O+
Vleesvervangers wordt ik nooit echt vrolijk van. En dan ook nog kaas :'(
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_206726271
Vandaag afspraak met de makelaar gehad. De verkoop gaat nu echt starten. Vragenlijst ingevuld, woensdag komt de fotograaf en dan hopelijk snel online en kijkers. Ik vind het allemaal maar spannend.
pi_206726285
quote:
Nextdoorgenot _O-

SPOILER
Ik vind het kneuterig en schattig. En maf. Maar ik hoop ook dat Don snel weer thuis komt.

Een :* voor Candaasje. Ik zou daar ook wat verdrietig van worden.

Ik moet nog twee nachten en dan heb ik heul lang vakantie en daar ben ik heel erg aan toe. En even geestelijk ook wat op adem komen, dat is ook wel fijn. Al vrees ik ook voor begrafenissen in die tijd. Ja, meervoud :{

En nog iets CUL's: wat is jullie echt favoriete tofu gerecht? Ik heb tot nu toe een keer of 3 tofu gehad en èlke keer was het niet lekker. Maar volgens mij kan je het op zoveel verschillende manieren klaarmaken dat er wel iets moet zijn waarbij het wel lekker is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_206726301
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:41 schreef derLudolf het volgende:

Vleesvervangers wordt ik nooit echt vrolijk van. En dan ook nog kaas :'(
Verse groente, patat en gesmolten kaas! Ik vond het grandioos. De smaken waren ook nog eens helemaal goed.
  vrijdag 18 november 2022 @ 21:45:50 #52
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206726320
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Isabeau het volgende:

En nog iets CUL's: wat is jullie echt favoriete tofu gerecht? Ik heb tot nu toe een keer of 3 tofu gehad en èlke keer was het niet lekker. Maar volgens mij kan je het op zoveel verschillende manieren klaarmaken dat er wel iets moet zijn waarbij het wel lekker is.
Ik heb geen idee, ik heb het nog nooit gegeten…
pi_206726368
Ik weet niet meer of het tofu was, dacht het wel, maar Ik heb het bij @liedetector gehad nooit zelf durven maken want dat kon alleen maar minder lekker zijn
pi_206726370
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het kneuterig en schattig. En maf. Maar ik hoop ook dat Don snel weer thuis komt.

Een :* voor Candaasje. Ik zou daar ook wat verdrietig van worden.

Ik moet nog twee nachten en dan heb ik heul lang vakantie en daar ben ik heel erg aan toe. En even geestelijk ook wat op adem komen, dat is ook wel fijn. Al vrees ik ook voor begrafenissen in die tijd. Ja, meervoud :{

Ik eet niet vaak tofu, maar ik heb nu twee manieren ontdekt waarop ik het wel prima vond. Ik vond tofu geraspt en dan met veel kruiden, ui en paprika als een soort shoarma wel lekker. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een beetje de tofu verstoppen.

Het lekkerste en meeste verrassende tofu gerecht vind ik dit Marley Spoon gerecht: https://marleyspoon.nl/me(...)aardappels-en-salade. Een kibbeling gemaakt van tofu met misopasta. Die hebben we nog een paar keer gemaakt.
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:20:40 #55
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_206727082
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Verse groente, patat en gesmolten kaas! Ik vond het grandioos. De smaken waren ook nog eens helemaal goed.
Ik had van de week een falafel kapsalon, ook erg lekker :9
pi_206727266
Mensen :')

Vandaag een rondje ‘wanbetalers’ gedaan. Geen drama, paar mensen hadden de contributie nog niet betaald, kan gebeuren. Wel vermoeiend dat het elk jaar dezelfden zijn waar ik achteraan moet.
Ik had vorige week die mensen een persoonlijke herinneringsmail gestuurd, met nogmaals hun factuur.

Reactie van het jaar: ‘ja ik had je mailtje wel gezien maar dacht dat ik al betaald had en had hem dus niet open gemaakt’.
Ik heb de tip gegeven dat een volgende keer toch maar te doen. Al is het maar om mij te corrigeren als ik verkeerd gekeken heb en de betaling wel al voldaan is :7
pi_206727286
En de kaasposts negeer ik ;(
pi_206727383
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

Vandaag een rondje ‘wanbetalers’ gedaan. Geen drama, paar mensen hadden de contributie nog niet betaald, kan gebeuren. Wel vermoeiend dat het elk jaar dezelfden zijn waar ik achteraan moet.
Ik had vorige week die mensen een persoonlijke herinneringsmail gestuurd, met nogmaals hun factuur.

Reactie van het jaar: ‘ja ik had je mailtje wel gezien maar dacht dat ik al betaald had en had hem dus niet open gemaakt’.
Ik heb de tip gegeven dat een volgende keer toch maar te doen. Al is het maar om mij te corrigeren als ik verkeerd gekeken heb en de betaling wel al voldaan is :7
:') _O-

Kapsalon klinkt lekker. Turkse pizza ook. Beide nog nooit gegeten.. is een Turkse pizza ook lekker zonder knoflooksaus of sambal?
pi_206727487
quote:

Dan kijk je toch even na of je dat echt gedaan hebt o|O
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:45:40 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206727624
Heb afgelopen weekend in Mechelen bij Simon Levelt daar een klein potje bananen advocaat gekocht en net leeg gelepeld. We want more!
Zie hier: https://www.dengoudenhaan.com/nl/advokaat/

Zijn er hier nog meer mensen die een goede advokaat kunnen waarderen?
De oma van mijn echtgenote maakte altijd zelf een grote pot voor mijn verjaardag, maar die is inmiddels ook overleden…
pi_206727832
quote:

[..]

....

Gek hè - van mij - en ik maar denken, dat je collega’s vergelijkbaar in het leven staan qua idealen enzo. Naïef van mij. :R

Pizza’s (bodems) en alles eromheen was prima. Vonden de gasten ook. Hoera.
pi_206727838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dan kijk je toch even na of je dat echt gedaan hebt o|O
Mijn stappenplan:
1: mail openen die me gestuurd is
2: checken of /dat ik het overgemaakt heb
3a: melden dat penningmeester zich schromelijk vergist met de aanmaning
3b: alsnog overmaken
3b1: melden aan penningmeester dat het nu is overgemaakt. Een sorry erbij zou ik netjes vinden, maar het, dat ben ik.

Maar dat zijn natuurlijk wel onredelijk veel stappen :@

Sneller is om de mail te negeren *O*
pi_206727897
Iemand anders was inmiddels tot stap 3b gekomen.
Prima, al had het mij nakijk- en vraagwerk gescheeld als ze ook stap 3b1 had gedaan.

Gelukkig is penningmeester zijn geen extra werk of zo, waarbij kleine acties van leden de taak wat makkelijker maken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Cat-astrophe op 18-11-2022 23:12:43 ]
pi_206727904
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:54 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Mijn stappenplan:
1: mail openen die me gestuurd is
2: checken of /dat ik het overgemaakt heb
3a: melden dat penningmeester zich schromelijk vergist met de aanmaning
3b: alsnog overmaken
3b1: melden aan penningmeester dat het nu is overgemaakt. Een sorry erbij zou ik netjes vinden, maar het, dat ben ik.

Maar dat zijn natuurlijk wel onredelijk veel stappen :@

Sneller is om de mail te negeren *O*
Ik zou ook jouw weg volgen
pi_206728119
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:20 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik had van de week een falafel kapsalon, ook erg lekker :9
Oeh, daar geloof ik wel in. Ik heb nog falafel dus daar ga ik binnenkort iets mee doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
:') _O-

Kapsalon klinkt lekker. Turkse pizza ook. Beide nog nooit gegeten.. is een Turkse pizza ook lekker zonder knoflooksaus of sambal?
Ja hoor, dat kan prima. Met een yoghurtsaus of whiskeysaus bijvoorbeeld. In een kant en klare Turkse pizza zit wel ui en knoflook trouwens.

Je kunt hem ook makkelijk zelf maken. Ik vind dit recept fijn: https://cynthia.nl/recept-jamie-oliver-turkse-pizza/
Ik voeg wel wat gepureerde tomaat toe. Ik varieer met de groente, net naar wat er in huis is. Soms met vegagehakt. Soms met yoghurtsaus. Soms met Libanees platbrood. De rozemarijn en walnoot zitten er wel altijd in. Dat is niet standaard maar wel erg lekker :9
Spoilers!
pi_206728244
quote:

:')

Gelukkig kost jouw werk geen tijd *O*

Wij hebben een wanbetalende klant, al een jaar of 2. Hij neemt een maandelijkse dienst af en heeft zijn admin niet op orde. Heel storend. Reageert nergens op. Een paar maanden geleden had ik speciaal voor hem een overzicht in Excel gemaakt met alle factuurnummers, bedragen, vervaldata, dagen sinds vervaldatum. Uitgebreide, nette mail er bij in Nederlands en Engels. Nog dezelfde dag kreeg ik antwoord. 1 woord: "paid".

Ik was echt nijdig. Niet eens blij dat we eindelijk ons geld hadden. De onbeschoftheid van dat ene woord was voor mij van epische proporties. Geen aanhef, geen excuses, geen groet, geen belofte tot verbetering. 1 Woord :(

Vandaag heb ik deze man weer een mail gestuurd, er stonden weer 6 facturen open. Dit keer was mijn mail 2 zinnen lang en zonder Exceloverzicht. Hij telt ook lekker zelf de openstaande facturen maar op. Dat zal hem leren.
Spoilers!
pi_206728281
Mensen die het factuurnummer niet bij een betaling zetten moeten ook gewoon minpunten volgens Chinees systeem krijgen. Al helemaal als ze betalen vanaf een bankrekening met een naam anders dan de naam op de factuur. En ook als ze een veelvoorkomende naam hebben.
Spoilers!
pi_206728580
quote:
3s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:50 schreef sigme het volgende:

[..]
Paar uur in emmer met sodawater. Doet wonderen tegen stinkiestank.
Ik heb emmer met verdunde azijn al geprobeerd, meestal helpt dat, maar dat deed niks. Kan soda ook nog wel doen. Beschadigt dat de legging niet? Ik ben altijd een beetje bang met die synthetische stofjes.
pi_206728618
Tofu: ik vind curry dus wel heel lekker, en vind dat tofu daar qua structuur daadwerkelijk wat aan toevoegt. Bijvoorbeeld Thaise curry met wortel, boontjes en tofu. De wortel en boontjes beetgaar en de tofu zachter dan dat.

Het lekkerste is om de tofu in dunne plakken te marineren en dan te frituren, maar daar ga ik echt de moeite niet voor doen _O-
Op een na lekkerst is om de tofu in een olie-achtige marinade in blokjes in de oven te doen, dan bakt het in z'n eigen marinade.

Het maakt ook een duidelijk verschil als ik de verse tofu van de toko neem ipv die van de AH of Jumbo. (Qua prijs ook trouwens want bij mijn toko heb je een halve kilo tofu voor een euro.)
pi_206728641
Verder had ik een date vanavond. Met een jongen die érg lang was en die daarvan z'n identiteit gemaakt leek te hebben... het is bijna alleen maar daarover gegaan. Vraag je 'm naar wat voor sport ie graag doet, "ja dat ben ik gaan doen omdat ik zo lang ben". Vraag je hem naar z'n familie, "ja die zijn allemaal kleiner dan ik". Vraag je 'm naar z'n sneakerverzameling, "ja gelukkig heb ik voor mijn lengte niet heel erg grote voeten en kan ik precies nog sneakers vinden die me passen". Enzovoort enzoverder _O- _O-

En ik heb nu een zere nek van het omhoog kijken. Heb ik ook weer een keertje meegemaakt hoe dat is. ^O^
pi_206728741
En zo’n ukkie ben ben jij niet _O-
Welkom in de wereld van kleintjes :D
Komt er nog een vervolg? En nog iets gehoord van de sigarenman?
pi_206728816
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:56 schreef Kaatje1 het volgende:
En zo’n ukkie ben ben jij niet _O-
Welkom in de wereld van kleintjes :D
Komt er nog een vervolg? En nog iets gehoord van de sigarenman?
Ik weet niet of er nog een vervolg komt. Ergens was er wel een soort klik -- we hebben toch een hele tijd zitten kletsen en ik heb me prima vermaakt.
Maar hij heeft wel een héél ander leven dan ik -- werkt een paar uurtjes per week, heeft 3 studies geprobeerd maar niet afgemaakt, zit wel bij een studentenvereniging waar hij alle resterende uren per week doorbrengt, woont bij z'n ouders. Zo zou ik het niet doen :s)
Hij appt wel net dat hij het erg gezellig vond en voor herhaling vatbaar. Tja.

Niks meer gehoord van sigarenman *)
pi_206728848
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:45 schreef MadMaster het volgende:
Heb afgelopen weekend in Mechelen bij Simon Levelt daar een klein potje bananen advocaat gekocht en net leeg gelepeld. We want more!
Zie hier: https://www.dengoudenhaan.com/nl/advokaat/

[ afbeelding ]

Zijn er hier nog meer mensen die een goede advokaat kunnen waarderen?
De oma van mijn echtgenote maakte altijd zelf een grote pot voor mijn verjaardag, maar die is inmiddels ook overleden…
Oh wow ik ben gek op advocaat :D
pi_206728857
De sigarenman :D
pi_206729987
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen die het factuurnummer niet bij een betaling zetten moeten ook gewoon minpunten volgens Chinees systeem krijgen. Al helemaal als ze betalen vanaf een bankrekening met een naam anders dan de naam op de factuur. En ook als ze een veelvoorkomende naam hebben.
Stokslagen op de voetzolen :(
Daar heb ik hier ook last van. Maar het is een klein clubje en intussen weet ik precies welke naam bij welk rekeningnummer hoort dus dan pas ik de post zelf aan. Kost me minder tijd dan mensen blijven opvoeden.
Bij jullie bedrijf is dat een stuk ingewikkelder natuurlijk.
  zaterdag 19 november 2022 @ 07:40:44 #76
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_206730059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Myraela het volgende:
Vandaag afspraak met de makelaar gehad. De verkoop gaat nu echt starten. Vragenlijst ingevuld, woensdag komt de fotograaf en dan hopelijk snel online en kijkers. Ik vind het allemaal maar spannend.
Is ook spannend! Succes! ^O^
pi_206730231
Goedemorgen!

Ik had laatst een leuke conversatie met de penningmeester, die mij een herinnering stuurde voor de door mij heus betaalde contributie. Blijkt dat mijn naam op mijn bankrekening is ingekort tot enkel mij voorletter. Een en/of rekening, die er dus blijkbaar zo uitzag "Man. Zijnnaam en/of S." Ik heet dus geen 'Zijnnaam' en op enkel de letter S kom de penningmeester mij niet plaatsen :D

Samen speurend kwamen we hier achter (factuurnummer bij deze club is 'contributie 2022', dus dat hielp 'm ook niet). Hij de boekhouding weer op orde en ik heb de tenaamstelling van onze bankrekening aangepast.
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:37:33 #78
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206730319
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:21 schreef sigme het volgende:
Goedemorgen!

Ik had laatst een leuke conversatie met de penningmeester, die mij een herinnering stuurde voor de door mij heus betaalde contributie. Blijkt dat mijn naam op mijn bankrekening is ingekort tot enkel mij voorletter. Een en/of rekening, die er dus blijkbaar zo uitzag "Man. Zijnnaam en/of S." Ik heet dus geen 'Zijnnaam' en op enkel de letter S kom de penningmeester mij niet plaatsen :D

Samen speurend kwamen we hier achter (factuurnummer bij deze club is 'contributie 2022', dus dat hielp 'm ook niet). Hij de boekhouding weer op orde en ik heb de tenaamstelling van onze bankrekening aangepast.
Dat soort zaken zijn irritant.
Mijn echtgenote heeft bij Koninklijk Besluit, ooit geaccordeerd door Bea herself (incl. echte handtekening van haar!), haar achternaam laten veranderen en draagt sinds ons huwelijk niet mijn achternaam. Nog steeds krijgt ze op alle namen post en moeten officiële registraties/documenten achteraf aangepast worden. Bij het Waterschap wilde ze zelfs na het overleggen van de officiële stukken de naam niet aanpassen. Het heeft 3 jaar geduurd, voordat dat eindelijk geregeld was.
Lang leve de Basisregistratie Personen (BRP), die niet automatisch overal voor wijzigingen zorgt... -O-
pi_206730471
Goedemorgen :O begin van weer een lange weekend bezorgen.

En we zijn door andere brouwers gevraagd of we een bier kunnen leveren voor hun adventkalender (of nouja aftelkalender tussen kerst en nieuw jaar) *O* hoe tof.
pi_206730567
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik eet niet vaak tofu, maar ik heb nu twee manieren ontdekt waarop ik het wel prima vond. Ik vond tofu geraspt en dan met veel kruiden, ui en paprika als een soort shoarma wel lekker. Maar dat is natuurlijk ook gewoon een beetje de tofu verstoppen.

Het lekkerste en meeste verrassende tofu gerecht vind ik dit Marley Spoon gerecht: https://marleyspoon.nl/me(...)aardappels-en-salade. Een kibbeling gemaakt van tofu met misopasta. Die hebben we nog een paar keer gemaakt.
Ik ga die kibbeling eens proberen. Dat is weer eens iets anders.

Succes met je huis! Spannend allemaal.
Spoilers!
pi_206730656
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:43 schreef Myraela het volgende:
Is de bouw van het nieuwe huis al gestart?
pi_206731430
Ik vind tofu echt lekker, tegenwoordig zelfs de amper uitgelekte even gebakken variant. Met iets meer aandacht wordt ‘t wel echt lekkerder ja.
pi_206731754
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Dat soort zaken zijn irritant.
Mijn echtgenote heeft bij Koninklijk Besluit, ooit geaccordeerd door Bea herself (incl. echte handtekening van haar!), haar achternaam laten veranderen en draagt sinds ons huwelijk niet mijn achternaam. Nog steeds krijgt ze op alle namen post en moeten officiële registraties/documenten achteraf aangepast worden. Bij het Waterschap wilde ze zelfs na het overleggen van de officiële stukken de naam niet aanpassen. Het heeft 3 jaar geduurd, voordat dat eindelijk geregeld was.
Lang leve de Basisregistratie Personen (BRP), die niet automatisch overal voor wijzigingen zorgt... -O-
Hoelang zijn jullie dan al getrouwd dan?

Ik heb zowel in 1983 bij mijn 1e huwelijk als bij mijn 2e in 2005, zonder problemen of gedoe mijn eigen naam gehouden, ergens moest een vinkje gezet worden geloof ik.
Dat instanties ons wel eens belden op de vaste telefoon, die al 100 jaar op zijn naam stond nog voor hij mij kende, mij mevrouw golfer noemden vergeef ik ze.

Overigens als hij iets moet bestellen/afspreken gebruikt hij mijn achternaam. Hoeft ie nooit te spellen :D
pi_206731780
Oh ik lees het denk ik niet goed. Zij heeft zélf vóór jullie trouwden al een andere achternaam aangenomen :?
pi_206732440
Namen en dan achternamen…
Online gebruik ik al langer Zijn naam bij bestellingen en indien nodig een fake geboortedatum.
Terwijl ik zo’n mooie achternaam heb. -O-
En bij trouwen hield ik mijn naam. En dat gaat niet altijd goed. Swat.

@Tele6 in wat gelegenheden spreek je eigenlijk af? ( dat de sigarenman kon roken 8)7 ) En laat je mensen weten waar je heengaat?

Wanbetalers oO/ Dat liep een keer zo uit de hand, dat ik een deurwaarder heb ingeschakeld. En die legde beslag op de caravan voor de deur.
Toen werd er snel betaald. Het ging n.b. over behandelingen van een puberdochter.
Zo sneu.
pi_206732621
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:17 schreef AnneX het volgende:

Wanbetalers oO/ Dat liep een keer zo uit de hand, dat ik een deurwaarder heb ingeschakeld. En die legde beslag op de caravan voor de deur.
Toen werd er snel betaald. Het ging n.b. over behandelingen van een puberdochter.
Zo sneu.
Jeetje, dat liep inderdaad uit de hand :o :o

Hier is het nooit verder gekomen dan een paar keer incassobureau. En één keer een klant gehad die de schuldsanering in ging. Volgens de gemeente zouden we 11 euro (van de 350) krijgen als dat traject afgelopen was maar er is nooit iets gestort. Ze vonden het ook echt heel raar dat ik er naar vroeg, wat waren ze blijkbaar niet gewend.

Ik ben een dagje alleen thuis en heb klusjes voor mij alleen bedacht. Maar mijn hielspoor is weer heel erg helaas. En de klusjes zijn allemaal dingen waarbij ik minimaal moet staan. Lekker handig. Ik ga toch maar wat proberen, elke keer een paar minuten dan maar.
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 12:43:04 #87
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206732712
Wanbetalers... Er wordt regelmatig gebeld naar het werk :7

Soms gewoon omdat de boekhouder er niet aan toe komt. Want hij doet niet alleen maar boekhouden;
Soms is het gewoon een spelletje / schuiven met de cashflow en wordt een grote betaling even twee weken uitgesteld;
Soms is het gewoon echt over het hoofd gezien.

Er wordt altijd betaald uiteindelijk. De salarissen en bijvoorbeeld de ZZP tuinman uiteraard op tijd.

Een van de grootste leverancier waar bouten, moeren, werkplaats benodigdheden worden besteld sturen voor elke bestelling een losse factuur. Dan bellen ze "jullie kunnen niet meer bestellen totdat alle betalingen over zijn gemaakt". Dat is sinds irritant, dan is er de week er voor met voor ¤10.000 overgemaakt en dan vallen ze over een factuur van ¤40.
pi_206732856
Ik ben naar de kapper geweest vanochtend en er is best wel veel af. Was bijna 13 maanden geleden :+ dus mn ouders vonden het tijd haha. Ze hebben wel een fijne kapper, moet ik toegeven. Wel duurder dan die ik in Utrecht laatste keer had, maar nou ja, die ¤47.50 in een jaar kan ik wel missen :')
pi_206733049
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 12:43 schreef derLudolf het volgende:
Wanbetalers... Er wordt regelmatig gebeld naar het werk :7

Soms gewoon omdat de boekhouder er niet aan toe komt. Want hij doet niet alleen maar boekhouden;
Soms is het gewoon een spelletje / schuiven met de cashflow en wordt een grote betaling even twee weken uitgesteld;
Soms is het gewoon echt over het hoofd gezien.

Er wordt altijd betaald uiteindelijk. De salarissen en bijvoorbeeld de ZZP tuinman uiteraard op tijd.

Een van de grootste leverancier waar bouten, moeren, werkplaats benodigdheden worden besteld sturen voor elke bestelling een losse factuur. Dan bellen ze "jullie kunnen niet meer bestellen totdat alle betalingen over zijn gemaakt". Dat is sinds irritant, dan is er de week er voor met voor ¤10.000 overgemaakt en dan vallen ze over een factuur van ¤40.
En waarom maakt jouw werkgever dan van zijn probleem ook het probleem van anderen?
Spoilers!
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 13:19:21 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206733132
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
En waarom maakt jouw werkgever dan van zijn probleem ook het probleem van anderen?
Geen idee, geen verstand van dat soort boekhouding.
Degene die de betalingen doet heeft eerst bij een groot accountantsbureau gewerkt, veel bedrijven werken op deze manier.
pi_206733150
Ik vind nu ook wel fascinerend om te zien hoe verschillende zaken omgaan met de facturen.
Tot nu toe is het wel nog altijd goed gegaan.
pi_206733154
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 23:46 schreef Tele6 het volgende:
Verder had ik een date vanavond. Met een jongen die érg lang was en die daarvan z'n identiteit gemaakt leek te hebben... het is bijna alleen maar daarover gegaan. Vraag je 'm naar wat voor sport ie graag doet, "ja dat ben ik gaan doen omdat ik zo lang ben". Vraag je hem naar z'n familie, "ja die zijn allemaal kleiner dan ik". Vraag je 'm naar z'n sneakerverzameling, "ja gelukkig heb ik voor mijn lengte niet heel erg grote voeten en kan ik precies nog sneakers vinden die me passen". Enzovoort enzoverder _O- _O-

En ik heb nu een zere nek van het omhoog kijken. Heb ik ook weer een keertje meegemaakt hoe dat is. ^O^
Zoentechnisch gezien wordt het dan ook een nek-verdraaier heeft G ondervonden :P Of je moet een trapje in huis hebben 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_206733193
quote:
12s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:19 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Geen idee, geen verstand van dat soort boekhouding.
Degene die de betalingen doet heeft eerst bij een groot accountantsbureau gewerkt, veel bedrijven werken op deze manier.
Het is echt niet normaal. Het is een zeer ouderwetse en buitengewoon asociale manier van samenwerken met je leveranciers. Die leveranciers moeten overigens hun producten duurder maken omdat ze kosten moeten maken om hun welverdiende geld te gaan halen.

Het is ook echt niet normaal om facturen 'over het hoofd te zien' enzo. Dan heb je je zaken enorm slecht op orde. Tijd voor een nieuwe boekhouder.
Spoilers!
pi_206733206
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Zoentechnisch gezien wordt het dan ook een nek-verdraaier heeft G ondervonden :P Of je moet een trapje in huis hebben 8-)
Jullie schelen ook veel inderdaad :D

Heb je het topic over Black Smoke gezien trouwens?
Spoilers!
pi_206733221
Zittend of liggend zoenen ^O^
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 13:35:06 #96
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206733281
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:25 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Het is echt niet normaal. Het is een zeer ouderwetse en buitengewoon asociale manier van samenwerken met je leveranciers. Die leveranciers moeten overigens hun producten duurder maken omdat ze kosten moeten maken om hun welverdiende geld te gaan halen.

Het is ook echt niet normaal om facturen 'over het hoofd te zien' enzo. Dan heb je je zaken enorm slecht op orde. Tijd voor een nieuwe boekhouder.
Je hoeft mij er niet op een te vallen hoor :P

We doen gelukkig geen zaken meer Heineken, maar betalingstermijnen van 300 dagen vind je wel gewoon? Geen idee wat in Europa onze betalingstermijnen zijn. Amerikaanse klanten (ok, n=2) betalen bijvoorbeeld pas achteraf. Direct de week na levering staat het bedrag op de bank, maar ja, dan moet er wel heel wat al betaald zijn.
pi_206733558
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je hoeft mij er niet op een te vallen hoor :P

We doen gelukkig geen zaken meer Heineken, maar betalingstermijnen van 300 dagen vind je wel gewoon? Geen idee wat in Europa onze betalingstermijnen zijn. Amerikaanse klanten (ok, n=2) betalen bijvoorbeeld pas achteraf. Direct de week na levering staat het bedrag op de bank, maar ja, dan moet er wel heel wat al betaald zijn.
Sorry, je hebt gelijk. Ik heb geen heel goed humeur vandaag en je leek het grappig, normaal en 'een spelletje' te vinden dat je werkgever mensen benadeelt.

Wat die grote bedrijven en overheden doen is ook echt schandalig. Ik ben blij dat we daar niets mee te maken hebben. Wij hebben 1 klant die eenzijdig heeft besloten om een betalingstermijn te hebben van 100 dagen. Die klant hebben we al 12+ jaar en betaalt altijd wel maar dus te laat. Dus hen laten we altijd een aanbetaling doen als we veel hardware moeten inkopen. Dan kan er ineens wel worden betaald :D Ze kunnen ook iemand betalen wiens werk het 2 dagen per week is om te reageren op betalingsherinneringen 8)7
Spoilers!
pi_206733720
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Jullie schelen ook veel inderdaad :D

Heb je het topic over Black Smoke gezien trouwens?
Nee?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_206733750
Spoilers!
pi_206733784
quote:
Had hem al gevonden. Ik heb wel interesse, maar 14 januari niet :P Dan zit ik in een Landal-park 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')