abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207803605
quote:
11s.gif Op woensdag 1 februari 2023 09:40 schreef Perrin het volgende:
Een militaire trein, wow.
[ twitter ]
"It is designed for ... the destruction of (..) ground targets"
als in: het is ontworpen om vooral snel vernietigd te worden door himars?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_207803655
quote:
[ twitter ]
Lol dat ding ziet er precies zo uit zoals een luie carnavalsgroep hun (leger)wagen zou bouwen.
pi_207803722
Wordt er nog bericht in de afgelopen paar weken over enige overwinningen behaald door Oekraine?
pi_207804369
quote:
[ twitter ]
Dat is een mooi doelwit
  woensdag 1 februari 2023 @ 18:31:34 #230
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_207808182
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:03 schreef WheatWaffles het volgende:
Wordt er nog bericht in de afgelopen paar weken over enige overwinningen behaald door Oekraine?
Het is eigenlijk Rusland wat het initiatief weer heeft overgenomen nadat ze werden teruggedrogen in Kherson.
Ten Noordwesten en westen van Kreminna zijn er nog wel regelmatig aanvallen van Oekraïnse zijde maar dat heeft niet geleid tot enige substantiële terreinwinst.
Voor Rusland zijn er twee doorbraken van de frontlinie geweest: Soledar en Kurdiumivka.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_207811623
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 12:03 schreef WheatWaffles het volgende:
Nee en dat zal ook niet meer gebeuren. Rusland heeft het rustig aan gedaan tijdens de koude wintermaanden, maar met de lente op komst stormen ze zo door naar Kiev. Mensen die dachten dat het Russische leger, hun materieel of technologie onvoldoende zou zijn komen bedrogen uit. Natuurlijk is Rusland vele malen sterker dan Oekraïne en is hun wapentechnologie gelijkwaardig aan die van VS, VK, Duitsland en Frankrijk.

Kortom, deze oorlog zal óf nog jaren duren, of Oekraïne geeft zich eind dit jaar over. Maar Rusland zal hoe dan ook winnen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_207813698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Nee en dat zal ook niet meer gebeuren. Rusland heeft het rustig aan gedaan tijdens de koude wintermaanden, maar met de lente op komst stormen ze zo door naar Kiev. Mensen die dachten dat het Russische leger, hun materieel of technologie onvoldoende zou zijn komen bedrogen uit. Natuurlijk is Rusland vele malen sterker dan Oekraïne en is hun wapentechnologie gelijkwaardig aan die van VS, VK, Duitsland en Frankrijk.

Kortom, deze oorlog zal óf nog jaren duren, of Oekraïne geeft zich eind dit jaar over. Maar Rusland zal hoe dan ook winnen.
Lol.
Vraagje. Als het allemaalzo'n geweldige wapentechnologie is, waarom konden ze vorig voorjaar dan niet door stormen naar Kiev?
wat is er veranderd in het voordeel van de Russen?
pi_207813804
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 21:07 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Ahhhh vandaar dat de Russische materialen van roest en ellende uit elkaar vallen.
Ja, idd geweldige wapentechnologie _O- _O-
pi_207813852
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:51 schreef koemleit het volgende:

[..]
Lol.
Vraagje. Als het allemaalzo'n geweldige wapentechnologie is, waarom konden ze vorig voorjaar dan niet door stormen naar Kiev?
wat is er veranderd in het voordeel van de Russen?
Rusland heeft nog niet eens zijn beste troepen en materieel ingezet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_207814057
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2023 22:58 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Vakman pur sang
pi_207816462
quote:

[..]
als dit al zo is, waarom niet?
bedoel als je met je beste troepen en materieel zo kunt winnen.. waarom zou je die dan niet gewoon op dag 1 inzetten?
pi_207816538
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef koemleit het volgende:

[..]
als dit al zo is, waarom niet?
bedoel als je met je beste troepen en materieel zo kunt winnen.. waarom zou je die dan niet gewoon op dag 1 inzetten?
Ik denk dat Rusland die achter de hand houdt voor een eventuele oorlog met de NAVO.
pi_207816571
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:03 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk dat Rusland die achter de hand houdt voor een eventuele oorlog met de NAVO.
en nu gaan ze die alsnog inzetten in het voorjaar? en wat dan als er oorlog komt met de NAVO?

Rusland krijgt vrijwel niks voor elkaar op het gênante af.
  donderdag 2 februari 2023 @ 10:04:51 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_207816572
quote:

[..]
Ze zeggen zelf dat ze al in oorlog zijn met NATO. Waarom zetten ze een jaar na dato hun beste troepen niet in?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_207816632
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:04 schreef koemleit het volgende:

[..]
en nu gaan ze die alsnog inzetten in het voorjaar? en wat dan als er oorlog komt met de NAVO?

Rusland krijgt vrijwel niks voor elkaar op het gênante af.
Ik heb geen idee of ze die gaan inzetten.
Maar ik denk wel dat ze meer wapens achter de hand hebben, troepen weet ik niet.
pi_207816653
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar ik denk wel dat ze meer wapens achter de hand hebben, troepen weet ik niet.
ze zullen best nog wat achter de hand hebben.
Maar niet "hun beste wapens en troepen"
Eerder hun troep wapens.
pi_207821051
quote:

[..]
quote:

[..]
quote:
7s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:09 schreef koemleit het volgende:

[..]
ze zullen best nog wat achter de hand hebben.
Maar niet "hun beste wapens en troepen"
Eerder hun troep wapens.
Ze hebben nog meer reserves die ze op kunnen roepen, en van de materialen is ook niet 100% ingezet.
Maar de Russen gingen voor een volledige overrompeling van UA in een zo korte mogelijke periode.
Dat ging ook heel goed, leek.
De Russen hebben echt niet nog het top spul ergens achter staan nu ze totaal geen vooruitgang boeken en ook zoveel nederlagen geleden hebben. Dat slaat natuurlijk nergens op.
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:48:11 #243
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207821081
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hun beste wapen is op dit moment een (lokaal) overwicht aan troepen. Qua materieel zit er echt geen parity met de UA aan te komen. Ze moeten het hebben van hun incasseringsvermogen. Er staat volgens de UA intel zo'n 300k á 500k aan slechtgetraine vatniks klaar om eind februari een offensief te beginnen. Daar valt volgens de laatste gevechtskracht assessments die ik gelezen heb mee te winnen als uiteindelijk de UA geen munitie meer heeft en RU nog wel mannen.

De human wave doctrine, zo 1914..

Er begint mij toch ook het idee te bekruipen dat UA Bachmoet lichtelijk op zijn beloop laat om de Russen te enthousiasmeren daar hun offensief door te zetten. Zoals ik al eerder zei: je ziet duidelijk waar de spill-over van Russiche troepen aan het front is terecht gekomen na de terugtrekking uit Kherson. De grote vraag is waar de troepen van UA gebleven zijn. Niet ingezet rondom Bachmoet, zoals hun Russische collega's, zoveel is duidelijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 2 februari 2023 @ 15:52:50 #244
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207821137

pi_207821158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Hun beste wapen is op dit moment een (lokaal) overwicht aan troepen. Qua materieel zit er echt geen parity met de UA aan te komen. Ze moeten het hebben van hun incasseringsvermogen. Er staat volgens de UA intel zo'n 300k á 500k aan slechtgetraine vatniks klaar om eind februari een offensief te beginnen. Daar valt volgens de laatste gevechtskracht assessments die ik gelezen heb mee te winnen als uiteindelijk de UA geen munitie meer heeft en RU nog wel mannen.

Er begint mij toch ook het idee te bekruipen dat UA Bachmoet lichtelijk op zijn beloop laat om de Russen te enthousiasmeren daar hun offensief door te zetten. Zoals ik al eerder zei: je ziet duidelijk waar de spill-over van Russiche troepen aan het front is terecht gekomen na de terugtrekking uit Kherson. De grote vraag is waar de troepen van UA gebleven zijn. Niet ingezet rondom Bachmoet, zoals hun Russische collega's, zoveel is duidelijk.
Ik zag net wel dat er wat nieuw materiaal was aangekomen in de donbass.
De Russische marker drone.
https://www.thedefensepos(...)robot-counter-drone/
Geen idee of dat ding een verschil kan maken.
  donderdag 2 februari 2023 @ 18:50:29 #246
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_207822899
Wonderbaarlijk dat er nog mensen zijn die echt geloven dat Rusland nog hun beste materiaal niet heeft ingezet.

Natuurlijk Rusland heeft nog wel wat materiaal achter de hand, ook nog hele tank en infanterie divisies, maar Rusland heeft meer grenzen te bewaken, en in vroegere conflictgebieden kan Rusland echt niet de posities verlaten want dan is het risico levensgroot dat die oude conflicten weer oplaaien, en als er één ding logistiek onmogelijk zal zijn is op meerdere plekken tegelijk actief zijn.

Wat ook opvalt is nu er wat Russische succesen lijken te zijn dat op sociale media weer post verschijnen met ogenschijnlijk betrouwbare en goed onderbouwde stukken waarom Rusland dit conflict gaat winnen en dat het sturen van wapens geen zin heeft.
Of dat de oorlog de oorzaak is van de economische problemen die er zijn in het westen, nu net voor de groep die inderdaad al weinig te besteden had en dus een zondebok zoeken.
Dit was eerder ook het geval van de rakettenregen die Rusland los liet dat Rusland niet anders kan dan winnen, en hoewel Rusland dat blijft volhouden, wat minder intensief want de westerse intel is correct, de aantallen beschikbare raketten wordt echt minder, blijken de kritieke militaire infrastructuren eigenlijk nauwelijks geraakt te worden.
Maar dit soort berichten worden vooral de wereld in geholpen om de opinie van het conflict te doen kantelen.

En natuuurlijk, Rusland is bezig met de troepenopbouw, maar ook Rusland weet dat het doorstoten naar Kyiv of Odessa een utopie is, Oekraine houdt daar heel veel troepen achter de hand, meer dan het mogelijk zou willen, maar de intel die Oekraine krijgt vanuit het westen geeft daar kennelijk de noodzaak voor.
En een blitzkrieg is onmogelijk, want daarvoor is Oekraine veel te goed voorbereid, en is er allang een plan uitgedacht hoe bij een nieuwe Russisch groot offensief Oekraine snel en direct Rusland heel veel schade kan terugbrengen omdat grote troepenconcentraties dan een heel makkelijk doelwit zullen zijn.

quote:
Het probleem voor Oekraine is wel dat als Bachmoet valt dat dan de 2 grote steden ook met de grond gelijk zullen worden gemaakt door Rusland dus men zal dat wel willen voorkomen.
Maar uiteindelijk zal men niet alles willen geven omdat er belangrijkere doelen zijn, een offensief richting de Krim is namelijk iets wat Oekraine als men voldoende mensen en materiaal heeft gaat uitvoeren.
Het is niet uitgesloten dat als Rusland een offensief start dat Oekraine dat op een andere plek gaat doen waar Rusland dan heel zwak is waardoor de Krim onder vuur komt te liggen, dan kan Rusland niets anders dan (een deel van de) troepen naar die regio te verplaatsen, en als dat gebeurd is het offensief direct mislukt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_207825330
quote:
[ twitter ]
Dit is een grap toch? Of wil men echt wo1 na spelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 21:13:52 #248
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207825408
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 21:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dit is een grap toch? Of wil men echt wo1 na spelen?
Ik denk dat zo'n ding vanuit Russisch perspectief helemaal zo heel nog niet is als je bedenkt dat voor het Russische leger de spoorwegen altijd erg belangrijk zijn geweest. Er is zelfs een speciaal leger onderdeel voor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_Railway_Troops
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207825832
quote:

[..]

Ook hier maar even de vraag: heeft een offensief in deze periode wel zin gezien het weer en de daarbij horende ondergrond?

Bij Bakhmut of een andere stad waar je al voor ligt vast wel, maar verder doorstoten geeft toch dezelfde problemen als vorig jaar?
  vrijdag 3 februari 2023 @ 08:47:18 #250
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_207828992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 21:40 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ook hier maar even de vraag: heeft een offensief in deze periode wel zin gezien het weer en de daarbij horende ondergrond?

Bij Bakhmut of een andere stad waar je al voor ligt vast wel, maar verder doorstoten geeft toch dezelfde problemen als vorig jaar?
Ik heb werkelijk geen idee, maar ik vermoed dat het toch deels politiek ingegeven zal zijn en niet persé militair. Het ontbreekt de Russen nogal aan successen. Of allicht wordt het een poging de Donetsk en Luhansk oblasten te veroveren en dan te onderhandelen?

Het lijkt mij naief om te denken dat dit gaat leiden tot de instorting van het UA leger.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')