"It is designed for ... the destruction of (..) ground targets"quote:
Lol dat ding ziet er precies zo uit zoals een luie carnavalsgroep hun (leger)wagen zou bouwen.quote:
Het is eigenlijk Rusland wat het initiatief weer heeft overgenomen nadat ze werden teruggedrogen in Kherson.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:03 schreef WheatWaffles het volgende:
Wordt er nog bericht in de afgelopen paar weken over enige overwinningen behaald door Oekraine?
Nee en dat zal ook niet meer gebeuren. Rusland heeft het rustig aan gedaan tijdens de koude wintermaanden, maar met de lente op komst stormen ze zo door naar Kiev. Mensen die dachten dat het Russische leger, hun materieel of technologie onvoldoende zou zijn komen bedrogen uit. Natuurlijk is Rusland vele malen sterker dan Oekraïne en is hun wapentechnologie gelijkwaardig aan die van VS, VK, Duitsland en Frankrijk.quote:Op woensdag 1 februari 2023 12:03 schreef WheatWaffles het volgende:
Wordt er nog bericht in de afgelopen paar weken over enige overwinningen behaald door Oekraine?
Lol.quote:Op woensdag 1 februari 2023 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee en dat zal ook niet meer gebeuren. Rusland heeft het rustig aan gedaan tijdens de koude wintermaanden, maar met de lente op komst stormen ze zo door naar Kiev. Mensen die dachten dat het Russische leger, hun materieel of technologie onvoldoende zou zijn komen bedrogen uit. Natuurlijk is Rusland vele malen sterker dan Oekraïne en is hun wapentechnologie gelijkwaardig aan die van VS, VK, Duitsland en Frankrijk.
Kortom, deze oorlog zal óf nog jaren duren, of Oekraïne geeft zich eind dit jaar over. Maar Rusland zal hoe dan ook winnen.
Ahhhh vandaar dat de Russische materialen van roest en ellende uit elkaar vallen.quote:Op woensdag 1 februari 2023 21:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee en dat zal ook niet meer gebeuren. Rusland heeft het rustig aan gedaan tijdens de koude wintermaanden, maar met de lente op komst stormen ze zo door naar Kiev. Mensen die dachten dat het Russische leger, hun materieel of technologie onvoldoende zou zijn komen bedrogen uit. Natuurlijk is Rusland vele malen sterker dan Oekraïne en is hun wapentechnologie gelijkwaardig aan die van VS, VK, Duitsland en Frankrijk.
Kortom, deze oorlog zal óf nog jaren duren, of Oekraïne geeft zich eind dit jaar over. Maar Rusland zal hoe dan ook winnen.
Rusland heeft nog niet eens zijn beste troepen en materieel ingezet.quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:51 schreef koemleit het volgende:
[..]
Lol.
Vraagje. Als het allemaalzo'n geweldige wapentechnologie is, waarom konden ze vorig voorjaar dan niet door stormen naar Kiev?
wat is er veranderd in het voordeel van de Russen?
quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Rusland heeft nog niet eens zijn beste troepen en materieel ingezet.
als dit al zo is, waarom niet?quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland die achter de hand houdt voor een eventuele oorlog met de NAVO.quote:Op donderdag 2 februari 2023 09:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
als dit al zo is, waarom niet?
bedoel als je met je beste troepen en materieel zo kunt winnen.. waarom zou je die dan niet gewoon op dag 1 inzetten?
en nu gaan ze die alsnog inzetten in het voorjaar? en wat dan als er oorlog komt met de NAVO?quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland die achter de hand houdt voor een eventuele oorlog met de NAVO.
Ze zeggen zelf dat ze al in oorlog zijn met NATO. Waarom zetten ze een jaar na dato hun beste troepen niet in?quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland die achter de hand houdt voor een eventuele oorlog met de NAVO.
Ik heb geen idee of ze die gaan inzetten.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:04 schreef koemleit het volgende:
[..]
en nu gaan ze die alsnog inzetten in het voorjaar? en wat dan als er oorlog komt met de NAVO?
Rusland krijgt vrijwel niks voor elkaar op het gênante af.
ze zullen best nog wat achter de hand hebben.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze die gaan inzetten.
Maar ik denk wel dat ze meer wapens achter de hand hebben, troepen weet ik niet.
quote:Op woensdag 1 februari 2023 22:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:03 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ze hebben nog meer reserves die ze op kunnen roepen, en van de materialen is ook niet 100% ingezet.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze zullen best nog wat achter de hand hebben.
Maar niet "hun beste wapens en troepen"
Eerder hun troep wapens.
Hun beste wapen is op dit moment een (lokaal) overwicht aan troepen. Qua materieel zit er echt geen parity met de UA aan te komen. Ze moeten het hebben van hun incasseringsvermogen. Er staat volgens de UA intel zo'n 300k á 500k aan slechtgetraine vatniks klaar om eind februari een offensief te beginnen. Daar valt volgens de laatste gevechtskracht assessments die ik gelezen heb mee te winnen als uiteindelijk de UA geen munitie meer heeft en RU nog wel mannen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 10:08 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb geen idee of ze die gaan inzetten.
Maar ik denk wel dat ze meer wapens achter de hand hebben, troepen weet ik niet.
Ik zag net wel dat er wat nieuw materiaal was aangekomen in de donbass.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hun beste wapen is op dit moment een (lokaal) overwicht aan troepen. Qua materieel zit er echt geen parity met de UA aan te komen. Ze moeten het hebben van hun incasseringsvermogen. Er staat volgens de UA intel zo'n 300k á 500k aan slechtgetraine vatniks klaar om eind februari een offensief te beginnen. Daar valt volgens de laatste gevechtskracht assessments die ik gelezen heb mee te winnen als uiteindelijk de UA geen munitie meer heeft en RU nog wel mannen.
De human wave doctrine, zo 1914..
Er begint mij toch ook het idee te bekruipen dat UA Bachmoet lichtelijk op zijn beloop laat om de Russen te enthousiasmeren daar hun offensief door te zetten. Zoals ik al eerder zei: je ziet duidelijk waar de spill-over van Russiche troepen aan het front is terecht gekomen na de terugtrekking uit Kherson. De grote vraag is waar de troepen van UA gebleven zijn. Niet ingezet rondom Bachmoet, zoals hun Russische collega's, zoveel is duidelijk.
Het probleem voor Oekraine is wel dat als Bachmoet valt dat dan de 2 grote steden ook met de grond gelijk zullen worden gemaakt door Rusland dus men zal dat wel willen voorkomen.quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:48 schreef AgLarrr het volgende:
Er begint mij toch ook het idee te bekruipen dat UA Bachmoet lichtelijk op zijn beloop laat om de Russen te enthousiasmeren daar hun offensief door te zetten. Zoals ik al eerder zei: je ziet duidelijk waar de spill-over van Russiche troepen aan het front is terecht gekomen na de terugtrekking uit Kherson. De grote vraag is waar de troepen van UA gebleven zijn. Niet ingezet rondom Bachmoet, zoals hun Russische collega's, zoveel is duidelijk.
Dit is een grap toch? Of wil men echt wo1 na spelen?quote:
Ik denk dat zo'n ding vanuit Russisch perspectief helemaal zo heel nog niet is als je bedenkt dat voor het Russische leger de spoorwegen altijd erg belangrijk zijn geweest. Er is zelfs een speciaal leger onderdeel voor: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_Railway_Troopsquote:Op donderdag 2 februari 2023 21:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit is een grap toch? Of wil men echt wo1 na spelen?
Ook hier maar even de vraag: heeft een offensief in deze periode wel zin gezien het weer en de daarbij horende ondergrond?quote:Op donderdag 2 februari 2023 15:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Hun beste wapen is op dit moment een (lokaal) overwicht aan troepen. Qua materieel zit er echt geen parity met de UA aan te komen. Ze moeten het hebben van hun incasseringsvermogen. Er staat volgens de UA intel zo'n 300k á 500k aan slechtgetraine vatniks klaar om eind februari een offensief te beginnen. Daar valt volgens de laatste gevechtskracht assessments die ik gelezen heb mee te winnen als uiteindelijk de UA geen munitie meer heeft en RU nog wel mannen.
De human wave doctrine, zo 1914..
Ik heb werkelijk geen idee, maar ik vermoed dat het toch deels politiek ingegeven zal zijn en niet persé militair. Het ontbreekt de Russen nogal aan successen. Of allicht wordt het een poging de Donetsk en Luhansk oblasten te veroveren en dan te onderhandelen?quote:Op donderdag 2 februari 2023 21:40 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ook hier maar even de vraag: heeft een offensief in deze periode wel zin gezien het weer en de daarbij horende ondergrond?
Bij Bakhmut of een andere stad waar je al voor ligt vast wel, maar verder doorstoten geeft toch dezelfde problemen als vorig jaar?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |