Dat deed Gideon inderdaad. Vandaar dit topicquote:Op woensdag 16 november 2022 10:34 schreef SpaceOddity het volgende:
Toespelen naar een normalisering van geweld,
Hmm, ik dacht dat een dependance was van de Russische ambassade.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:28 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Het partijkantoor van de NSB, o nee, FvD zit daar.
Nee knulquote:Op woensdag 16 november 2022 10:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je zit in het verkeerde topic pik.
quote:Op woensdag 16 november 2022 08:49 schreef superniger het volgende:
Goed idee. Laten we beginnen met het verbieden van D66.
https://nos.nl/artikel/24(...)makkelijker-te-maken
Nee helemaal prima.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:35 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat deed Gideon inderdaad. Vandaar dit topic
Inmiddels is het voor iedereen duidelijk dat persoonlijk worden een veel gebruikt stukje gereedschap is van de social media stagiaires van d66quote:Op woensdag 16 november 2022 10:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je toont daarmee vooral je eigen gezicht, maar dat is ondertussen bij iedereen bekend.
Ja, want dat doe jij met deze post helemáál nietquote:Op woensdag 16 november 2022 10:44 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Inmiddels is het voor iedereen duidelijk dat persoonlijk worden een veel gebruikt stukje gereedschap is van de social media stagiaires van d66
Wat versta jij onder "persoonlijk worden"?quote:Op woensdag 16 november 2022 10:44 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Inmiddels is het voor iedereen duidelijk dat persoonlijk worden een veel gebruikt stukje gereedschap is van de social media stagiaires van d66
Daarom is zo'n voorstel van d66 tot makkelijker verbieden van partijen zo gevaarlijk. Stel er komt een tijd dat door polarisering een gedeelte van de politiek aan de macht komt die het niet zo op heeft van concurrentie. Dan ben je klaar als land en democratie.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:47 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gelukkig wel. De FvD is een partij die genadeloos gaat toeslaan zodra ze aan de macht zijn. Ik denk serieus dat zelfs de NSB pre-WO2 nog beter te behappen was.
Je lijkt te vergeten dat van Meijeren ook onderdeel van de zittende macht is?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom is zo'n voorstel van d66 tot makkelijker verbieden van partijen zo gevaarlijk. Stel er komt een tijd dat door polarisering een gedeelte van de politiek aan de macht komt die het niet zo op heeft van concurrentie. Dan ben je klaar als land en democratie.
En wiens schuld is dat dan? Van een idioot als paternotte die even zijn zo gehate tegenstanders uit de kamer wilde halen.
Ik vraag me af wie gekker is? Zo'n marginaal schreeuwertje of iemand uit de zittende macht maar zonder zicht op mogelijke consequenties.
Sinds wanneer zit fvd in vak k?quote:Op woensdag 16 november 2022 13:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je lijkt te vergeten dat van Meijeren ook onderdeel van de zittende macht is?
quote:Op woensdag 16 november 2022 05:54 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Okee, je snapt de cartoon dus niet.
Ik snap de cartoon donders goed, maar ik vind de gekozen afbeelding echt dom, omdat -zoals ik al zei- het inspeelt op normalisering van geweld en het dreigen daarvan. Er zijn wel andere dingen te verzinnen om de boodschap over te brengen. Had Oppenheimer de tot bij wijze van spreken liquiderende oproepende playmobil Derksen onthoofd getoont met dezelfde tekst (waarom heeft ie dat toen niet gedaan?) dan had ik dat ook ondzettend dom gevonden.quote:
Nee ik vind het gewoon super funny dat uitgerekend jij -een trotste voorvechter van het "tegengaan van verspreiding van nepnieuws en foutieve informatie"- zelf actief deelneemt aan het verspreiden van nepnieuws en foutieve informatie, puur en alleen omdat het toevallig een kant opgaat die strookt met jouw eigen visie.quote:Ik heb de TT niet verzonnen. Ik heb de kop van het nieuwsbericht gepakt. En als je hem aangepast wil hebben ga je maar lekker naar FB. Als je iets ziet wat volgens jou niet klopt, dan mag jij daar ook een bericht plaatsen. Mij aanvallen op de TT slaat nergens op.
Dat was de titel van het nieuwsbericht toen ik het topic opende. Nogmaals, als je daar problemen mee hebt, dan ga je maar lekker janken in FB ipv mij aan te vallen op het verspreiden van nepnieuwsquote:Op woensdag 16 november 2022 14:39 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Ik snap de cartoon donders goed, maar ik vind de gekozen afbeelding echt dom, omdat -zoals ik al zei- het inspeelt op normalisering van geweld en het dreigen daarvan. Er zijn wel andere dingen te verzinnen om de boodschap over te brengen. Had Oppenheimer de tot bij wijze van spreken liquiderende oproepende playmobil Derksen onthoofd getoont met dezelfde tekst (waarom heeft ie dat toen niet gedaan?) dan had ik dat ook ondzettend dom gevonden.
[..]
Nee ik vind het gewoon super funny dat uitgerekend jij -een trotste voorvechter van het "tegengaan van verspreiding van nepnieuws en foutieve informatie"- zelf actief deelneemt aan het verspreiden van nepnieuws en foutieve informatie, puur en alleen omdat het toevallig een kant opgaat die strookt met jouw eigen visie.
Meer niet.
Maar ga daar mee gerust verder hier.
Zeker een van de zorgen die meespelen ja, maar het klinkt makkelijker en erger dan het is. De juridische drempel om een vereniging te verbieden is nogal hoog en dat gebeurt niet vaak. Bovendien komt het op het bord van de rechter en die is nog steeds behoorlijk onpartijdig en betrouwbaar, ondanks de framing van sommige politieke partijen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Daarom is zo'n voorstel van d66 tot makkelijker verbieden van partijen zo gevaarlijk. Stel er komt een tijd dat door polarisering een gedeelte van de politiek aan de macht komt die het niet zo op heeft van concurrentie. Dan ben je klaar als land en democratie.
En wiens schuld is dat dan? Van een idioot als paternotte die even zijn zo gehate tegenstanders uit de kamer wilde halen.
Ik vraag me af wie gekker is? Zo'n marginaal schreeuwertje of iemand uit de zittende macht maar zonder zicht op mogelijke consequenties.
Dat is zeker een goed punt. Verbieden neemt het FVD-sentiment ook niet weg, het versterkt het alleen maar. FVD is wat dat betreft een faciliteerder van een behoefte die er al is, net als een drugsdealer. Wel kunnen zij meer behoefte creëren, net als een drugsdealer dat kan. Daar moet je als samenleving dus op andere wijze mee dealen.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Anti-democratische partijen verbieden kan best nuttig zijn. Maar ja, wanneer ben je anti-democratisch..quote:Op woensdag 16 november 2022 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeker een goed punt. Verbieden neemt het FVD-sentiment ook niet weg, het versterkt het alleen maar. FVD is wat dat betreft een faciliteerder van een behoefte die er al is, net als een drugsdealer. Wel kunnen zij meer behoefte creëren, net als een drugsdealer dat kan. Daar moet je als samenleving dus op andere wijze mee dealen.
De verbiedreflex van Paternotte is heel eng. Zijn partij heeft meerdere malen bewezen niks met democratie op te hebben dus wie weet maken ze daar zelf gebruik van als een ander geluid ze niet aanstaat. Nu is het FVD, straks is het Wiebes van Haga, JA-21, BBB en Omtzigt.
Als je partijen wil verbiedenquote:Op woensdag 16 november 2022 15:44 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Anti-democratische partijen verbieden kan best nuttig zijn. Maar ja, wanneer ben je anti-democratisch..
En hoe zit het met:quote:Op woensdag 16 november 2022 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je partijen wil verbieden
Als je omroepen uit de lucht wil halen
Als je buitenlandse kranten in strijd met de grondwet verbiedt
Als je kamerleden met last stemmen
Als je ministers de kamer verkeerd laat informen
Als je ministers de kamer te laat laat informeren
Als je ministers de kamer leugenachtig laat informeren
Als je informatie in strijd met de wet achterhoudt
Als je een kamerlid zijn stemrecht en spreektijd ontzegt
Als je een kamerlid de toegang tot de vergadering ontzegt
Als je onwelgevallige demonstraties laat neerknuppelen
Als je onwelgevallige demonstraties door burgers laat verhinderen
Als je bevoegdheden aan de gemeenteraden onttrekt
Als je met de grondwet strijdige verdragen zonder gekwalificeerde meerderheid ratificeert.
Als je een eigen geheime dienstje in strijd met de wet politieke tegenstanders laat bespioneren en belasteren
Als je de bevolking op basis van een noodwet opsluit zonder aan de wettelijke vereisten te voldoen
Als je democratisch aangenomen wetten denkt te kunnen overrulen
Als je bevoegdheden naar de antidemocratische EU verplaatst.
Als je het internet wil censurenen
Dit zijn geen cumulatieve voorwaarden. Elke op zich is voldoende, en het is niet limitatief.
Uchu uchquote:Op woensdag 16 november 2022 17:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
En hoe zit het met:
- een eigen volk wil oprichten?
- jezelf boven de wet acht?
- Desinformatie verspreid?
- Je tegenstanders demoniseerd?
- Je tegenstanders intimideed?
- Op onwaarheden gebaseerde complottheorieën de wereld in stuurt?
Ze achten zichzelf zelfs boven de democratie.quote:Als PVV-leider Geert Wilders na de verkiezingen premier wordt, is de oprichting van de republiek Amsterdam niet ver weg. Daarvoor heeft D66-wethouder Simone Kukenheim zaterdag gepleit.
paternotte is een heel eng ziek mannetje. En verder. Je ziet wat het met die groep heeft gedaan. Ooit was er op rechts een marginaal mannetje als Janmaat: verguist.quote:Op woensdag 16 november 2022 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is zeker een goed punt. Verbieden neemt het FVD-sentiment ook niet weg, het versterkt het alleen maar. FVD is wat dat betreft een faciliteerder van een behoefte die er al is, net als een drugsdealer. Wel kunnen zij meer behoefte creëren, net als een drugsdealer dat kan. Daar moet je als samenleving dus op andere wijze mee dealen.
De verbiedreflex van Paternotte is heel eng. Zijn partij heeft meerdere malen bewezen niks met democratie op te hebben dus wie weet maken ze daar zelf gebruik van als een ander geluid ze niet aanstaat. Nu is het FVD, straks is het Wiebes van Haga, JA-21, BBB en Omtzigt.
Wat een lijst inmiddels...quote:Op woensdag 16 november 2022 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je met de grondwet strijdige verdragen zonder gekwalificeerde meerderheid ratificeert.
Als je een eigen geheime dienstje in strijd met de wet politieke tegenstanders laat bespioneren en belasteren
Als je de bevolking op basis van een noodwet opsluit zonder aan de wettelijke vereisten te voldoen
Dit zijn geen cumulatieve voorwaarden. Elke op zich is voldoende, en het is niet limitatief.
Een partij verbieden die oproept tot het omver gooien van een democratisch gekozen overheid, dat is is democratisch.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Paternotte is een heel eng mannetje. Zogenaamd liberaal, maar alleen voor wie dezelfde standpunten heeft. Al het andere moet zo ongeveer verboten worden.quote:Op woensdag 16 november 2022 13:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 november 2022 16:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |