abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 12:06:47 #251
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206683707
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:02 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Ik betwijfel of de Amerikanen echt daadkrachtig zijn in de Oekrainers steunen in het heroveren van de Krim.
Er lijkt toch een heel andere visie te zijn tussen de Amerikaanse administratie en Zelenski en co. in hoe deze oorlog gaat eindigen, en de voorkeur hoe die eindigt. Amerika kijkt naar andere zaken dan Zelenski. Als Poetin nog niet van zijn troon intern is getrapt en echt serieus weer gaat dreigen met inzet van kernwapens als men de Krim dreigt in te nemen gaan de Amerikanen wel nerveus worden.

Een andere grote vraag blijft; willen de bewoners van de Krim wel bij Oekraine horen? Die vraag is voor de Amerikanen relevant.
Denk je echt dat er na dat er al tig gedreigd is met de inzet van kernwapens er nog steeds mensen nerveus van worden ja? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:07:36 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206683713
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:33 schreef zoost het volgende:
Als je de russische "analisten" ziet spreken, dan kun je niet anders concluderen dat de mensen daar echt geen benul hebben van wat er zich afspeelt en waarover deze "militaire operatie" nog gaat. Ze hebben het over het verdorven Westen maar willen zelf zielige kinderen inzetten in de oorlog. Hoe kijken Russen naar dit soort praat programma's? Is dit puur entertainment of worden dit soort idioten nog serieus genomen?

[ twitter ]
Het is een serieuze tactiek om het volk te bestoken met de meest grote nonsens totdat ze het opgeven en nergens meer in geloven. Firehose of Falsehood: https://en.wikipedia.org/wiki/Firehose_of_falsehood

De counter voor dit is natuurlijk om via vpn en internet buitenlands nieuws te raadplegen. Maar dan moet je wel jong en techsavvy zijn. En je moet Engels kunnen. Dan hou je een hele kleine groep over.
En de counter van Rusland is om alles te blocken.

Fun fact, Rusland probeerde 2 jaar lang Telegram te blocken en heeft het uiteindelijk opgegeven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Blocking_of_Telegram_in_Russia

[ Bericht 6% gewijzigd door slashdotter3 op 15-11-2022 12:37:31 ]
pi_206683755
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:57 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Maar nadat Melitopol en Mariupol bevrijdt zijn is de Crimea brug binnen bereik van HIMARS. Als die eenmaal weg is dan is het afgelopen met Crimea. Geen water, geen nieuwe aanvoer van wapens. Daarna is het enkel wachten op de overgave.
Maar goed. Als Rusland nu zegt “wij trekken ons terug naar De Krim als er dan een ceasefire komt” hoe groot acht jij de kans dat er dan geen krachten gaan werken op Zelensky cs?
zie email 27 oktober
pi_206683773
quote:
6s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Denk je echt dat er na dat er al tig gedreigd is met de inzet van kernwapens er nog steeds mensen nerveus van worden ja? ;)
Volgens mij heeft Burns het gisteren nog uitgelegd. Daar trekt de VS zich echt niets van aan. Kan ook niet, dan gaat de hele wereldveiligheidsordening naar de maan.
zie email 27 oktober
pi_206683774
quote:

[..]
Er zijn al meerdere door Poetin gestelde rode lijnen gekruist waarna Poetin zou reageren met kernwapens. Is nooit gebeurd. Die dreiging met kernwapens is inmiddels ook niks meer waard. Wat een succes dit voor Rusland :')
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:15:02 #256
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206683800
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:11 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar goed. Als Rusland nu zegt “wij trekken ons terug naar De Krim als er dan een ceasefire komt” hoe groot acht jij de kans dat er dan geen krachten gaan werken op Zelensky cs?
Het is nu een fiche in de onderhandelingen. Je laat voorlopig nog niet je kaarten zien in deze fase.

Ik hou zelf rekening met een oplossing voor de Krim en LPR/DPR in de vorm van onafhankelijke referenda, bijvoorbeeld door India georganiseerd (of een ander neutraal land)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206683805
twitter

twitter
  Forum Admin dinsdag 15 november 2022 @ 12:16:20 #258
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206683811
quote:

[..]
Ik denk dat dat heimelijk zou gebeuren, maar dat Biden en co hier hun kans schoon zien om Rusland decennia lang terug hun hok in te schoppen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206683919
quote:
Normale mensen niet, maar wat weten wij nou?

Amerikaanse administratie wel zodra hun inlichtingen serieus aangeven dat er sterke aanwijzingen tot iets in die richting zijn.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206683939
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:15 schreef zalkc het volgende:

[..]
Het is nu een fiche in de onderhandelingen. Je laat voorlopig nog niet je kaarten zien in deze fase.

Ik hou zelf rekening met een oplossing voor de Krim en LPR/DPR in de vorm van onafhankelijke referenda, bijvoorbeeld door India georganiseerd (of een ander neutraal land)
Ukrane moet niet voor minder gaan dan de Donbas en Krim terug naar Ukrane. Plus vladje en vriendjes naar icc en iets totaal belachelijks als een DMZ op russisch gebied van 250km.

Hoe dan ook, de grenzen van voor 2014 moeten volledig gerespecteerd worden om te laten zien dat dit gedrag niet getolereerd wordt in Europa. Krachtig signaal naar alle trolstaten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206683961
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 07:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
All for all, alleen voor POW’s? Als ik Zelenskyy was zou ik inclusief ontvoeringen en deportaties eisen.
Die ontvoerde en wederrechtelijk geadopteerde kinderen en baby's zijn k prisoners/gevangenen!
Inderdaad. En hij moet die "raccoon" (wasbeer) ook terug eisen.
pi_206684023
quote:

[..]
Als ze dat morgen doen denk ik Oekrane doordrukt. Over een half jaar met weinig beweging in de fronten zijn dingen misschien anders.
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:42:26 #263
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206684090
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.

Maar ze zijn niet slim.
De Krim is van levensbelang voor Rusland. Als ze de Krim niet meer hebben, hebben in feite Turkije en de VS volledige controle over de Zwarte Zee. Dat zou een complete ramp zijn voor de Russische export en de Russische economie zo veel schade aanbrengen dat het richting een faillissement zal gaan.

Dat klinkt natuurlijk heel mooi, zo zouden we Rusland dus keihard klein kunnen krijgen.

Maar zo rooskleurig is het niet. Want dan wordt het 'erop of eronder' voor Rusland. Dan hebben ze niets meer te verliezen en alles te winnen. En dan kun je nog wel heel wat hardere gevechten gaan verwachten. In de eerste plaats al omdat het alles wat Poetin de laatste tijd zijn volk 'voorgelogen' heeft tot waarheid zal maken. Al die speeches van Poetin zijn niet bedoeld om steun voor de oorlog in Oekrane van zijn volk te krijgen. Ze zijn bedoel om zijn volk klaar te maken voor wat er zou kunnen gebeuren wanneer die oorlog in Oekrane faalt. Dan zou Oekrane, met behulp van de VS en misschien de EU, kunnen proberen door te stoten om Rusland klein te krijgen.

Wat er ook zal gebeuren wanneer we alle controle over de Zwarte Zee afnemen van Rusland, is dat we in feite alle macht over die zee in de handen van Turkije geven. Want Oekrane kan van zijn leven niet met Turkije concurreren. Met het oog op Erdogan's ambities, vraag ik me sterk af of we dat wel moeten doen.

We zouden dan natuurlijk nog kunnen proberen een NAVO land van Oekrane te maken, zodat Turkije de Zwarte Zee alsnog zal moeten delen. Dat zou Turkije in de hand houden. Maar zal Poetin's woorden aan zijn volk alleen maar meer waarheid geven ("NAVO is bedoeld om Rusland te vernietigen"), waardoor de bereidheid om een algemene oorlog te gaan voeren nog veel groter wordt. En dan zou Rusland dus een NAVO land aanvallen, waarmee we een derde wereldoorlog zouden hebben.

We praten dan namelijk wel over een algehele mobilisatie. Daarmee kan Poetin genoeg soldaten vrijmaken om werkelijk volledig over Oekrane heen te walsen. Hij heeft dan ook geen geld meer nodig, want hij hoeft dan alleen om te schakelen naar een oorlogseconomie: iedereen die thuis blijft moet in de wapenfabrieken gaan werken, voor kost en inwoning, en iedere man die een wapen kan dragen gaat naar het front om werkelijk het vaderland te gaan verdedigen. En vergeet nooit: Rusland heeft ook nog eens olie genoeg om een langdurige volledige oorlog te kunnen voeren.

Dit zijn zaken waar je heel, heel goed over moet nadenken, voordat je Oekrane in staat gaat stellen om de Krim volledig terug te nemen. Er is een levensgrote kans dat Oekrane dan vernietigd zal gaan worden. Poetin heeft dat al helemaal op scherp gezet.

Dus het is niet alleen slim van Poetin wanneer hij zou inzetten op het behoud van de Krim. Het zou ook slim van ons zijn om Oekrane niet in staat te stellen de Krim in te nemen, om Oekrane er van tegen te houden. Het zou de verhoudingen te scheef trekken, en daar kan alleen ellende uit voortkomen.

Aangezien het blijkbaar onbespreekbaar voor Oekrane is om de Krim met Rusland te delen, blijft er dus weinig anders over dan te proberen te zorgen dat de Krim Russisch blijft.

Tenzij de VS Poetin's profetien wil gaan vervullen en zich niks aantrekt van de EU. Dan kunnen we onze borst wel nat gaan maken, denk ik.

Dit is mijn mening hoor, gebaseerd op geopolitieke overwegingen en stabiliteit in regio voor de toekomst, en niet gebaseerd op rechtvaardigheid of wat iedere partij zou moeten verdienen voor wat ze gedaan hebben. Vrede en stabiliteit zijn altijd belangrijker dan rechtvaardigheid of persoonlijke verdiensten, omdat vrede en stabiliteit de hele wereld ten goede komt.
pi_206684096
quote:
Is dat het lanceersysteem, een stukje elastiek? En dan gelijk crashen :')
pi_206684110
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]

En toch is het significant, positie Poetin op het internationale toneel verslechterd verder.
Pfff. Die positie betekende toch al weinig tot niks, al voor deze hele oorlog. Poetin had al een hele tijd weinig meer te verliezen, doordat iedereen op het internationale toneel alles wat Rusland op tafel bracht bleef torpederen.
pi_206684143
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:48 schreef RetepV het volgende:

[..]
De Krim is van levensbelang voor Rusland. Als ze de Krim niet meer hebben, hebben in feite Turkije en de VS volledige controle over de Zwarte Zee. Dat zou een complete ramp zijn voor de Russische export en de Russische economie zo veel schade aanbrengen dat het richting een faillissement zal gaan.
Dat argument nooit begrepen, waarom zou Rusland zonder De Krim niet meer kunnen exporteren via de Zwarte Zee?
Dat deden ze toch ook voor 2014?

quote:
Dat klinkt natuurlijk heel mooi, zo zouden we Rusland dus keihard klein kunnen krijgen.

Maar zo rooskleurig is het niet. Want dan wordt het 'erop of eronder' voor Rusland. Dan hebben ze niets meer te verliezen en alles te winnen. En dan kun je nog wel heel wat hardere gevechten gaan verwachten. In de eerste plaats al omdat het alles wat Poetin de laatste tijd zijn volk 'voorgelogen' heeft tot waarheid zal maken. Al die speeches van Poetin zijn niet bedoeld om steun voor de oorlog in Oekrane van zijn volk te krijgen. Ze zijn bedoel om zijn volk klaar te maken voor wat er zou kunnen gebeuren wanneer die oorlog in Oekrane faalt. Dan zou Oekrane, met behulp van de VS en misschien de EU, kunnen proberen door te stoten om Rusland klein te krijgen.

Wat er ook zal gebeuren wanneer we alle controle over de Zwarte Zee afnemen van Rusland, is dat we in feite alle macht over die zee in de handen van Turkije geven. Want Oekrane kan van zijn leven niet met Turkije concurreren. Met het oog op Erdogan's ambities, vraag ik me sterk af of we dat wel moeten doen.
Maar hoe zie je dat dan precies?
Al het verkeer moet nu sowieso via Turkije.
Wat voor concurrentie bedoel je dan?

quote:
We zouden dan natuurlijk nog kunnen proberen een NAVO land van Oekrane te maken, zodat Turkije de Zwarte Zee alsnog zal moeten delen. Dat zou Turkije in de hand houden. Maar zal Poetin's woorden aan zijn volk alleen maar meer waarheid geven ("NAVO is bedoeld om Rusland te vernietigen"), waardoor de bereidheid om een algemene oorlog te gaan voeren nog veel groter wordt. En dan zou Rusland dus een NAVO land aanvallen, waarmee we een derde wereldoorlog zouden hebben.

We praten dan namelijk wel over een algehele mobilisatie. Daarmee kan Poetin genoeg soldaten vrijmaken om werkelijk volledig over Oekrane heen te walsen. Hij heeft dan ook geen geld meer nodig, want hij hoeft dan alleen om te schakelen naar een oorlogseconomie: iedereen die thuis blijft moet in de wapenfabrieken gaan werken, voor kost en inwoning, en iedere man die een wapen kan dragen gaat naar het front om werkelijk het vaderland te gaan verdedigen. En vergeet nooit: Rusland heeft ook nog eens olie genoeg om een langdurige volledige oorlog te kunnen voeren.

Dit zijn zaken waar je heel, heel goed over moet nadenken, voordat je Oekrane in staat gaat stellen om de Krim volledig terug te nemen. Er is een levensgrote kans dat Oekrane dan vernietigd zal gaan worden. Poetin heeft dat al helemaal op scherp gezet.

Dus het is niet alleen slim van Poetin wanneer hij zou inzetten op het behoud van de Krim. Het zou ook slim van ons zijn om Oekrane niet in staat te stellen de Krim in te nemen, om Oekrane er van tegen te houden. Het zou de verhoudingen te scheef trekken, en daar kan alleen ellende uit voortkomen.

Aangezien het blijkbaar onbespreekbaar voor Oekrane is om de Krim met Rusland te delen, blijft er dus weinig anders over dan te proberen te zorgen dat de Krim Russisch blijft.

Tenzij de VS Poetin's profetien wil gaan vervullen en zich niks aantrekt van de EU. Dan kunnen we onze borst wel nat gaan maken, denk ik.

Dit is mijn mening hoor, gebaseerd op geopolitieke overwegingen en stabiliteit in regio voor de toekomst, en niet gebaseerd op rechtvaardigheid of wat iedere partij zou moeten verdienen voor wat ze gedaan hebben. Vrede en stabiliteit zijn altijd belangrijker dan rechtvaardigheid of persoonlijke verdiensten, omdat vrede en stabiliteit de hele wereld ten goede komt.
Ik vind het allemaal nogal overdreven vanuit de Russische doctrine geredeneerd.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206684145
quote:

[..]
Vr 2014 hadden ze de Krim ook niet en om nou te zeggen dat Rusland daarna veel welvarender is geworden... nee. Dat het een ramp zou zijn is vooral in de ogen van Poetin en ultranationalisten. Voor het leven van de gewone Rus maakt het geen zak uit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206684167
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:50 schreef RetepV het volgende:

[..]
Pfff. Die positie betekende toch al weinig tot niks, al voor deze hele oorlog. Poetin had al een hele tijd weinig meer te verliezen, doordat iedereen op het internationale toneel alles wat Rusland op tafel bracht bleef torpederen.
Geef eens een voorbeeld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_206684173
quote:

Krim is niet russisch. Is Ukraiens. Dus opbokken.

En wat zou het als rusland er schade van ondervindt? Zij zijn immers die oorlog begonnen.
Werkelijk, er is geen enkel recht wat goed praat dat de Krim voor moskou is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206684194
quote:

[..]

Wat een onzin. Hoeveel defensie hebben wij nodig om Rotterdam beschikbaar te houden voor "onze" handelsvloot? Hoe kan het dat ze in Zwitserland zo rijk zijn zonder aan de (zwarte) zee te grenzen?

Rusland overleeft best zonder toegang tot die zee. Alleen moet het wel iets heel engs doen. Politiek en handel bedrijven op een iets vriendelijkere manier. Toegeven dat ze niet superieur zijn, en gewoon schikken naar de huidige realiteit. En misschien iets minder geld oppotten bij de elite, maar het land ontwikkelen.
  dinsdag 15 november 2022 @ 13:02:01 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_206684218
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Vr 2014 hadden ze de Krim ook niet en om nou te zeggen dat Rusland daarna veel welvarender is geworden... nee. Dat het een ramp zou zijn is vooral in de ogen van Poetin en ultranationalisten. Voor het leven van de gewone Rus maakt het geen zak uit.
Rusland deed het een stuk beter voordat ze de Krim innamen.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 november 2022 @ 13:03:05 #273
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206684224
Zwarte Zee is groter dan alleen Oekraine en Krim. Sochi ligt ook aan Zwarte Zee en zo nog wel een aardig aantal kilometers kust.

Alleen kunnen ze dan Zwarte Zee wellicht minder goed bereiken vanuit Zee van Azov. Maar ja, als je normale betrekkingen hebt met een land dan kan je daar heus wel doorheen. Moet Rusland wel eerst normaal doen :)
  dinsdag 15 november 2022 @ 13:03:09 #274
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_206684226
Nog even los van de andere onzin, Turkije heeft al de controle over de Zwarte Zee omdat nu eenmaal niets zonder Turkse toestemming door de Bosporus komt. Controle over de Krim heeft daar niet zo veel invloed op.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  dinsdag 15 november 2022 @ 13:03:11 #275
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206684227
Jep, mensenlevens worden opgeofferd om de Ukrainse opmars te vertragen. Een diepere strategie is er niet.

Bedankt voor het opofferen van je leven... zodat dit stukje grond een dagje langer in Russische handen blijft.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')