De pontonbrug van de russen was nog gedeeltelijk in tact. Als ze de gezonken gedeeltes kunnen weghalen, dan kunnen ze die gemakkelijk vervangen. Zeker aangezien Oekraine beide kanten van de brug al veiliggesteld heeft.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vraag me af of oekraine daar al zwaar materiaal naar toe heeft kunnen verschepen. Ze hebben natuurlijk uitstekende dekking, van artillerie aan de rechter (noord) oever, maar als ze ook nog tanks een IFV's daar naar toe kunnen verschepen, dan kunnen ze de boel gewoon oprollen.
Sowieso hypocriet. Aan de ene kant vragen ze de voetbalbonden politiek en sport niet te mengen maar dan wel zelf populistisch je zegje doen op de G20.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik vind het sowieso verbazend dat de MAFIFA blijkbaar aanschuift bij de G20, maar dat kan aan mij liggen.
Echt optyfen achterlijke kolere FIFA. Waarom de Russen de kans geven om aan te vullen en te hergroepen? Nee dus, met jullie achtelijke kut WK in Qatar. Hier is een beter idee: speel dat WK maar lekker niet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De FIFA denkt ook hier een oplossing te hebben
Oké, andere kant zitten de Russen dus nog, dus die zouden hem nog op kunnen blazen.quote:
Sport is geen politiek, behalve als er geld te scheppen valt.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik vind het sowieso verbazend dat de MAFIFA blijkbaar aanschuift bij de G20, maar dat kan aan mij liggen.
Het mooie is wel dat Xi zijn reet afveegt met de 'territorial integrety' van zo'n beetje alle buurlanden van China.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Xi heeft ook genoeg gezien.
Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:37 schreef Slayage het volgende:
Zijn de Russen mensen aan het voorbereiden voor het einde van het conflict? Zelensky gisteren ook had het over dat vrede dichtbij is nu Kherson veroverd is. Speelt er iets achter de schermen? Waar is Putin???
[ twitter ]
Ik vind deze rants van hem juist geweldigquote:Op dinsdag 15 november 2022 11:31 schreef polderturk het volgende:
Luister Solovyev.
Jij wil Oekraïnse steden in de as leggen.
Maar dat lukt jullie niet. Anders hadden jullie dat allang gedaan. Dat kan alleen met nucleaire wapens en die gaan jullie niet gebruiken. Want jullie weten wat de consequenties zijn. Met conventionele wapens lukt het niet. Want jullie vliegtuigen worden uit de lucht geschoten. Stop gewoon met jullie extreem debiele militaire operatie. Dat is het beste voor iedereen. Doe dit uit Goodwill. Het alternatief is dat jullie HARD geneukt worden. Echt heel erg hard.
[ twitter ]
En toch is het significant, positie Poetin op het internationale toneel verslechterd verder.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:38 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het mooie is wel dat Xi zijn reet afveegt met de 'territorial integrety' van zo'n beetje alle buurlanden van China.
Tr00quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch is het significant, positie Poetin op het internationale toneel verslechterd verder.
Rusland heeft niets te zeggen, Poetin heeft dat. Zolang die er zit. Sancties, 100k doden straks, leger gedecimeerd om alleen maar de Krim te houden die je al had voor de oorlog?quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:39 schreef trein2000 het volgende:
Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.
Maar ze zijn niet slim.
Denk dat het aannemelijk is dat Oekraine de Krim in ieder geval ook probeert te veroveren, en de kans dat dat lukt is een stuk groter dan dat ze de Donetsbekken kunnen bevrijden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Rusland heeft niets te zeggen, Poetin heeft dat. Zolang die er zit. Sancties, 100k doden straks, leger gedecimeerd om alleen maar de Krim te houden die je al had voor de oorlog?Overleeft Poetin niet en daarom gebeurd dat ook niet dat hij daarmee akkoord gaat.
Maar nadat Melitopol en Mariupol bevrijdt zijn is de Crimea brug binnen bereik van HIMARS. Als die eenmaal weg is dan is het afgelopen met Crimea. Geen water, geen nieuwe aanvoer van wapens. Daarna is het enkel wachten op de overgave.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.
Ik betwijfel of de Amerikanen echt daadkrachtig zijn in de Oekrainers steunen in het heroveren van de Krim.quote:Op dinsdag 15 november 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Denk dat het aannemelijk is dat Oekraine de Krim in ieder geval ook probeert te veroveren, en de kans dat dat lukt is een stuk groter dan dat ze de Donetsbekken kunnen bevrijden.
Rusland kan alleen een verovering van de Krim afslaan met (te) zware wapens, wat paradoxaal weer de steun voor Oekraine vergroot.
Heerlijk, de geesten worden rijpgemaakt voor een verse dolkstootlegendequote:Op dinsdag 15 november 2022 11:37 schreef Slayage het volgende:
Zijn de Russen mensen aan het voorbereiden voor het einde van het conflict? Zelensky gisteren ook had het over dat vrede dichtbij is nu Kherson veroverd is. Speelt er iets achter de schermen? Waar is Putin???
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |