abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206682247
Ik vind het sowieso verbazend dat de MAFIFA blijkbaar aanschuift bij de G20, maar dat kan aan mij liggen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_206682253
NUKE NUKE NUKE
U MAD?
pi_206682259
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vraag me af of oekraine daar al zwaar materiaal naar toe heeft kunnen verschepen. Ze hebben natuurlijk uitstekende dekking, van artillerie aan de rechter (noord) oever, maar als ze ook nog tanks een IFV's daar naar toe kunnen verschepen, dan kunnen ze de boel gewoon oprollen.
De pontonbrug van de russen was nog gedeeltelijk in tact. Als ze de gezonken gedeeltes kunnen weghalen, dan kunnen ze die gemakkelijk vervangen. Zeker aangezien Oekraine beide kanten van de brug al veiliggesteld heeft.

Oekraine heeft heel veel zwaar materieel in Mykolaev en Odessa, en de vaarroutes zijn nu veiliggesteld.

Ik heb echter geen idee wat de russen aan het doen zijn. Volgens mij trekken ze zich helemaal terug naar De Krim.
pi_206682305
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:
Ik vind het sowieso verbazend dat de MAFIFA blijkbaar aanschuift bij de G20, maar dat kan aan mij liggen.
Sowieso hypocriet. Aan de ene kant vragen ze de voetbalbonden politiek en sport niet te mengen maar dan wel zelf populistisch je zegje doen op de G20.
pi_206682397
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:45 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

De FIFA denkt ook hier een oplossing te hebben :)

:')
Echt optyfen achterlijke kolere FIFA. Waarom de Russen de kans geven om aan te vullen en te hergroepen? Nee dus, met jullie achtelijke kut WK in Qatar. Hier is een beter idee: speel dat WK maar lekker niet.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:17:26 #231
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_206682517
quote:
84s.gif Op dinsdag 15 november 2022 07:07 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]
Oké, andere kant zitten de Russen dus nog, dus die zouden hem nog op kunnen blazen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 15 november 2022 @ 10:25:57 #232
8369 speknek
Another day another slay
pi_206682618
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_206683213
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 11:28:20 #234
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206683318
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206683348
Luister Solovyev.

Jij wil Oekraïnse steden in de as leggen.
Maar dat lukt jullie niet. Anders hadden jullie dat allang gedaan. Dat kan alleen met nucleaire wapens en die gaan jullie niet gebruiken. Want jullie weten wat de consequenties zijn. Met conventionele wapens lukt het niet. Want jullie vliegtuigen worden uit de lucht geschoten. Stop gewoon met jullie extreem debiele militaire operatie. Dat is het beste voor iedereen. Doe dit uit Goodwill. Het alternatief is dat jullie HARD geneukt worden. Echt heel erg hard.

twitter
pi_206683392
twitter

Xi heeft ook genoeg gezien.
zie email 27 oktober
pi_206683397
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 november 2022 09:55 schreef ExTec het volgende:
Sport is geen politiek, behalve als er geld te scheppen valt.
zie email 27 oktober
pi_206683414
Zijn de Russen mensen aan het voorbereiden voor het einde van het conflict? Zelensky gisteren ook had het over dat vrede dichtbij is nu Kherson veroverd is. Speelt er iets achter de schermen? Waar is Putin???

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 11:38:50 #239
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206683422
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:35 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Xi heeft ook genoeg gezien.
Het mooie is wel dat Xi zijn reet afveegt met de 'territorial integrety' van zo'n beetje alle buurlanden van China. :'):')
pi_206683435
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:37 schreef Slayage het volgende:
Zijn de Russen mensen aan het voorbereiden voor het einde van het conflict? Zelensky gisteren ook had het over dat vrede dichtbij is nu Kherson veroverd is. Speelt er iets achter de schermen? Waar is Putin???

[ twitter ]
Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.

Maar ze zijn niet slim.
zie email 27 oktober
pi_206683438
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:31 schreef polderturk het volgende:
Luister Solovyev.

Jij wil Oekraïnse steden in de as leggen.
Maar dat lukt jullie niet. Anders hadden jullie dat allang gedaan. Dat kan alleen met nucleaire wapens en die gaan jullie niet gebruiken. Want jullie weten wat de consequenties zijn. Met conventionele wapens lukt het niet. Want jullie vliegtuigen worden uit de lucht geschoten. Stop gewoon met jullie extreem debiele militaire operatie. Dat is het beste voor iedereen. Doe dit uit Goodwill. Het alternatief is dat jullie HARD geneukt worden. Echt heel erg hard.

[ twitter ]
Ik vind deze rants van hem juist geweldig _O_ _O_ De wanhoop, onbegrip _O- _O-

Hij zit steeds dichter op het randje van teveel kritiek....op een dag wordt die van zijn plek afgetrapt omdat die iets te ver is gegaan.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206683444
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het mooie is wel dat Xi zijn reet afveegt met de 'territorial integrety' van zo'n beetje alle buurlanden van China. :'):')
En toch is het significant, positie Poetin op het internationale toneel verslechterd verder.
zie email 27 oktober
  Moderator dinsdag 15 november 2022 @ 11:43:55 #243
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_206683482
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En toch is het significant, positie Poetin op het internationale toneel verslechterd verder.
Tr00
pi_206683502
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:39 schreef trein2000 het volgende:

Als Rusland slim is zetten ze volle bak in op behoud van De Krim, dat lijkt me nog wel haalbaar ook. En verlies daarvan is einde regime.

Maar ze zijn niet slim.
Rusland heeft niets te zeggen, Poetin heeft dat. Zolang die er zit. Sancties, 100k doden straks, leger gedecimeerd om alleen maar de Krim te houden die je al had voor de oorlog? _O- Overleeft Poetin niet en daarom gebeurd dat ook niet dat hij daarmee akkoord gaat.
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206683572
Poetin zit alweer met een nieuw dilemma....na Kherson te hebben verloren en dreigt meer te verliezen; volle mobilisatie of niet? Mag die weer moeilijke keuze maken. Die man moet stijf van de medicijnen zitten inmiddels om enige slaap te krijgen en niet om te vallen aan een hartaanval.
pi_206683606
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:46 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Rusland heeft niets te zeggen, Poetin heeft dat. Zolang die er zit. Sancties, 100k doden straks, leger gedecimeerd om alleen maar de Krim te houden die je al had voor de oorlog? _O- Overleeft Poetin niet en daarom gebeurd dat ook niet dat hij daarmee akkoord gaat.
Denk dat het aannemelijk is dat Oekraine de Krim in ieder geval ook probeert te veroveren, en de kans dat dat lukt is een stuk groter dan dat ze de Donetsbekken kunnen bevrijden.

Rusland kan alleen een verovering van de Krim afslaan met (te) zware wapens, wat paradoxaal weer de steun voor Oekraine vergroot.
  dinsdag 15 november 2022 @ 11:57:27 #247
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206683620
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:39 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Maar nadat Melitopol en Mariupol bevrijdt zijn is de Crimea brug binnen bereik van HIMARS. Als die eenmaal weg is dan is het afgelopen met Crimea. Geen water, geen nieuwe aanvoer van wapens. Daarna is het enkel wachten op de overgave.
pi_206683667
Is er een beetje steun van de bevolking op de Krim om weer Oekraiener te worden?
pi_206683672
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:56 schreef Joppiez het volgende:
Denk dat het aannemelijk is dat Oekraine de Krim in ieder geval ook probeert te veroveren, en de kans dat dat lukt is een stuk groter dan dat ze de Donetsbekken kunnen bevrijden.

Rusland kan alleen een verovering van de Krim afslaan met (te) zware wapens, wat paradoxaal weer de steun voor Oekraine vergroot.
Ik betwijfel of de Amerikanen echt daadkrachtig zijn in de Oekrainers steunen in het heroveren van de Krim.
Er lijkt toch een heel andere visie te zijn tussen de Amerikaanse administratie en Zelenski en co. in hoe deze oorlog gaat eindigen, en de voorkeur hoe die eindigt. Amerika kijkt naar andere zaken dan Zelenski. Als Poetin nog niet van zijn troon intern is getrapt en echt serieus weer gaat dreigen met inzet van kernwapens als men de Krim dreigt in te nemen gaan de Amerikanen wel nerveus worden.

Een andere grote vraag blijft; willen de bewoners van de Krim wel bij Oekraine horen? Die vraag is voor de Amerikanen relevant.
  dinsdag 15 november 2022 @ 12:04:31 #250
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206683690
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 november 2022 11:37 schreef Slayage het volgende:

[ twitter ]
Heerlijk, de geesten worden rijpgemaakt voor een verse dolkstootlegende
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')