En in welke zin is dat een goede theorie?quote:Op maandag 14 november 2022 22:13 schreef slashdotter3 het volgende:
Goede theorie waarom de ATACMS niet geleverd worden: de VS schat in dat Rusland ze wel makkelijk kan neerschieten omdat hun luchtafweer voor dat type raket is geoptimaliseerd. Maar de VS verkoopt het verhaal als dat ze Rusland een 'plezier' doen door het niet te leveren.
Voor de veiligheid kan hij wellicht eerst via land naar Polen reizen en vanaf daar vliegen.quote:Op maandag 14 november 2022 21:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Piece of cakezelfs hier zitten mensen bijna 24/24 https://www.flightradar24.com/47.34,24.58/6 in de gaten te houden. Dus vast niemand heeft iets door.
En ik overschat het Russische leger niet, maar ik onderschat ook de matig betaalde monteur met gokschulden niet die een miljard aangeboden krijgt om ergens een moertje weg te halen of een slangetje door te prikken.
Er wordt gespeculeerd dat ze zich aan het voorbereiden zijn om een grote aanval uit te voeren met tegelijkertijd heel veel raketten/drones die de luchtverdediging van de Oekraners zullen overrompelen.quote:Op maandag 14 november 2022 22:07 schreef BEFEM het volgende:
Je hoort niet meer zoveel over aanvallen op elektriciteitscentrales. Gebeurt het niet meer of is de leukigheid er gewoon af?
De ruime meerderheid van de wereldbevolking stemt tegen of onthoudt zich van stemmen.quote:
Dan krijg ik een moker op mijn schedel.quote:Op maandag 14 november 2022 20:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Niet als ze je fokgeschiedenis kennen, dan heb je andere problemen..
@AchJa heeft dit al als onzin bestempeld.quote:Op maandag 14 november 2022 22:44 schreef slashdotter3 het volgende:
video: https://www.dailymail.co.(...)ged-kill-combat.html
Ukraine claims one of its snipers has taken out a Russian soldier from 2,710m making it the second longest deadly combat shot ever recorded
• Ukraine claims one of its snipers hit and killed a Russian solider at 2,710m
• The shot, if confirmed, would be the second-longest range kill in combat
• Briton Craig Harrison holds the current second-place record at 2,475m
• Longest confirmed sniper kill was by an unnamed Canadian soldier at 3,540m
En het is ook nog even wachten op de Iraanse BM's.quote:Op maandag 14 november 2022 22:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er wordt gespeculeerd dat ze zich aan het voorbereiden zijn om een grote aanval uit te voeren met tegelijkertijd heel veel raketten/drones die de luchtverdediging van de Oekraners zullen overrompelen.
En dan een hernieuwde aanval op Kiev met T14's en het "echte leger"?quote:Op maandag 14 november 2022 22:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Er wordt gespeculeerd dat ze zich aan het voorbereiden zijn om een grote aanval uit te voeren met tegelijkertijd heel veel raketten/drones die de luchtverdediging van de Oekraners zullen overrompelen.
Ze maken er een handvol per maand, dan zouden ze alleen kunnen wachten op leveringen uit het buitenland wil het zin hebben.quote:Op maandag 14 november 2022 22:28 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dat kun je simpelweg berekenen door de kosten van de drones en de kosten van de raketten die ze uit de lucht halen te berekenen.quote:Op maandag 14 november 2022 22:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
En dan een hernieuwde aanval op Kiev met T14's en het "echte leger"?
Ik denk dat de Rus zelf ook door heeft dat als 2/3e uit de lucht wordt gehaald het een nogal dure hobby is.
Volgens mij deed hij dat redelijk onderbouwd. Met een gemiddelde bullet velocity zit je op die afstand al op een paar seconden tot inslag van de kogel.quote:Op maandag 14 november 2022 22:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
@:AchJa heeft dit al als onzin bestempeld.
Haha dat is precies wat ik dacht maar niet typen wilde.quote:Op maandag 14 november 2022 22:35 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dan krijg ik een moker op mijn schedel.
In mijn optiek hadden de Russen beter genoeg kunnen sparen om in 1 keer zeker te zijn van het neer krijgen van dat energie net. Nu is het half gebeurd en wapenen de Oekraners zich tegen de dreiging.quote:Op maandag 14 november 2022 22:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
En dan een hernieuwde aanval op Kiev met T14's en het "echte leger"?
Ik denk dat de Rus zelf ook door heeft dat als 2/3e uit de lucht wordt gehaald het een nogal dure hobby is.
Patriotraketten kosten meer dan een miljoen dollar. Die Russische luchtafweerraketten kosten ook minimaal een paar ton.quote:Op maandag 14 november 2022 23:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat kun je simpelweg berekenen door de kosten van de drones en de kosten van de raketten die ze uit de lucht halen te berekenen.
De drones kosten 30.000 per stuk, het artikel hieronder spreekt over dure luchtafweer raketten in ieder geval.
https://kyivindependent.c(...)nian-kamikaze-drones
De dam zal vrijwel direct na de bevrijding onderzocht zijn op explosieven vermoed ik.quote:Op maandag 14 november 2022 21:17 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dus Oekrane heeft nu heel veel troepen aan de laag gelegen kant van de rivier. De kant die onder water zou komen te staan, als de Russen de dam opblazen.
Rest mij de vraag: hebben de Russen nog explosieven in de dam die ze vanaf hun huidige locatie tot ontploffing kunnen brengen?
Noorwegen kan leveren AFAIK.quote:Op maandag 14 november 2022 23:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Patriotraketten kosten meer dan een miljoen dollar. Die Russische luchtafweerraketten kosten ook minimaal een paar ton.
De enige kostefficinte luchtafweer is de Gepard. De munitie daarvan kost $200 per stuk. Als je er 20 gebruikt om een drone uit de lucht te schieten dan kost je dat $4000. Ik heb al eerder gezegd dat Oekrane zeker 200 Gepards moet ontvangen. Oekraners hebben aangegeven het meest tevreden te zijn met de Gepards. Zwitserland doet alleen moeilijk over de munitie.
Dat zou inderdaad wat kosteneffectiever zijn. Helaas is dit vaak een vergeten zijde van de oorlogsvoering; zeker bij het massaal gebruik van raketten en munitie zijn kostenafwegingen erg belangrijk.quote:Op maandag 14 november 2022 23:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
Patriotraketten kosten meer dan een miljoen dollar. Die Russische luchtafweerraketten kosten ook minimaal een paar ton.
De enige kostefficinte luchtafweer is de Gepard. De munitie daarvan kost $200 per stuk. Als je er 20 gebruikt om een drone uit de lucht te schieten dan kost je dat $4000. Ik heb al eerder gezegd dat Oekrane zeker 200 Gepards moet ontvangen. Oekraners hebben aangegeven het meest tevreden te zijn met de Gepards. Zwitserland doet alleen moeilijk over de munitie.
Ik was enthousiast om jouw reactie tot ik ging googlen. Artikel is van augustus. Misschien is het nu al gefixed.quote:
Maar vervolgens na een natuurramp wel weer bij het westen om geld en hulpgoederen bedelen omdat hun diareeland liever kapitalen aan wapentuig uitgeeft dan aan gezondheidszorg en/of hulpdiensten.quote:Op maandag 14 november 2022 22:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De ruime meerderheid van de wereldbevolking stemt tegen of onthoudt zich van stemmen.
Als Rusland zou ik die drones altijd om 3.00 snachts gebruiken. Grootste kans dat de tegenstander minder scherp is en in het donker niets raakt met een geweer.quote:Op maandag 14 november 2022 23:43 schreef BlaZ het volgende:
De drones kunnen overigens ook met handvuurwapens neergehaald worden, echter dat is natuurlijk wat lastiger.
Dan liggen ze nog op stal.quote:Op dinsdag 15 november 2022 00:01 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Als Rusland zou ik die drones altijd om 3.00 snachts gebruiken. Grootste kans dat de tegenstander minder scherp is en in het donker niets raakt met een geweer.
Uiteraard, maar dat heeft ook zijn basis in het feit dat het westen toch wel helpt.quote:Op maandag 14 november 2022 23:55 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar vervolgens na een natuurramp wel weer bij het westen om geld en hulpgoederen bedelen omdat hun diareeland liever kapitalen aan wapentuig uitgeeft dan aan gezondheidszorg en/of hulpdiensten.
Is de dam bevrijd? Andere kant zitten Russen, toch?quote:Op maandag 14 november 2022 23:36 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De dam zal vrijwel direct na de bevrijding onderzocht zijn op explosieven vermoed ik.
Ze kunnen echt goed mikken. Droppen op een bewegend voorwerp is echt moeilijk. Oefening baart kunst.quote:
C-RAM lijkt me ook een goede optiequote:Op maandag 14 november 2022 23:34 schreef polderturk het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 15 november 2022 01:00 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Is de dam bevrijd? Andere kant zitten Russen, toch?
Het is dringend:quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:30 schreef Starhopper het volgende:
Ze gaan doorstoten naar Mariupol?![]()
Waar hebben ze een gat in de verdediging gevonden?
[ twitter ]
Hoeveel lui wonen daar nog?! edit: Ik lees enkele tienduizenden, onder erbarmelijke omstandigheden.quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is dringend: [ twitter ] Antwoord op SOS-noodsignaal.
Goh, raar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat die Russen wel eens jokken.quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, raar.
Enkele maanden geleden zag ik nog propaganda filmpjes op youtube, waarbij Rusland druk bezig was het bevrijde gebied te herbouwen...
Dat zou rond deze tijd afgerond moeten zijn...
quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel lui wonen daar nog?! edit: Ik lees enkele tienduizenden, onder erbarmelijke omstandigheden.
Dit gaat ook nog wel een probleem worden in Kherson denk ik, daar zijn ook nog rond de 30 tot 60.000 inwoners zonder enige voorzieningen. Gelukkig is de gasvoorziening in Kherson wel in orde, water en electriciteit nog niet.quote:Following its capture, the population is now, according to Ukrainian authorities, estimated to be less than 100,000.[3]
Ze vragen al langer om hulpquote:Op dinsdag 15 november 2022 07:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Goh, raar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Goh, raar.
Enkele maanden geleden zag ik nog propaganda filmpjes op youtube, waarbij Rusland druk bezig was het bevrijde gebied te herbouwen...
Dat zou rond deze tijd afgerond moeten zijn...
Hij is sarcastischquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:10 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Goh, raar.
Je hecht geloof aan Russische propaganda.
Denk je ook dat er dagelijks zware goederentreinen over de Kerchbrug rijden? Daar hadden ze namelijk ook een filmpje van.
Bij hoeveel mensen vind je het niet erg meer?quote:Op dinsdag 15 november 2022 07:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveel lui wonen daar nog?! edit: Ik lees enkele tienduizenden, onder erbarmelijke omstandigheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |