Ah, succes! Alles aan het inpakken, of juist aan het uitpakken?quote:Op maandag 14 november 2022 09:39 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben er ook bij, maar niet al te veel actief postend omdat we druk aan het verhuizen zijn
Inpakken en deze week nog 1 dag in het nieuwe huis schoonmakenquote:Op maandag 14 november 2022 09:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ah, succes! Alles aan het inpakken, of juist aan het uitpakken?
Gelukkig haalt ze er wel de meest bizarre statistiek uit de Top 2000 mee! Die blijft fascineren.quote:Op maandag 14 november 2022 09:49 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Wanneer een vrouw een tekst als deze Rose Garden voor je schrijft weet je dat je relatie gedoemd is te mislukken
Bizarre statistieken zijn altijd fijn. Is dit die van snelste + naar snelste -?quote:Op maandag 14 november 2022 09:52 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gelukkig haalt ze er wel de meest bizarre statistiek uit de Top 2000 mee! Die blijft fascineren.
Ja. Die notering in 2002 blijft lachen. Ook geen idee waar dat vandaan is gekomen.quote:Op maandag 14 november 2022 09:53 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Bizarre statistieken zijn altijd fijn. Is dit die van snelste + naar snelste -?
Ik dacht altijd dat dat door een actie kwam, maar dat nam ik gewoon blind aan door die rare sprong.quote:Op maandag 14 november 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Die notering in 2002 blijft lachen. Ook geen idee waar dat vandaan is gekomen.
Ja, ik denk inderdaad dat de Lynn Anderson fanclub hier wat te maken mee heeft, of dat Radio 2 haar zeer heeft lopen pluggen voor waarom geen idee maar zoiets ja.quote:Op maandag 14 november 2022 09:55 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat dat door een actie kwam, maar dat nam ik gewoon blind aan door die rare sprong.
Daarover: geen quiz-bonussen dit jaar vernam ik. Dat is ook weleens verfrissend.quote:
Wij danken organiserend kutland.quote:Op maandag 14 november 2022 09:56 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
Daarover: geen quiz-bonussen dit jaar vernam ik. Dat is ook weleens verfrissend.
En in 2002 was er nog lang geen sprake van een dab voor Lynn. Niet eens een nieuw album voor haar dat jaarquote:Op maandag 14 november 2022 09:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja. Die notering in 2002 blijft lachen. Ook geen idee waar dat vandaan is gekomen.
Ik vind Picture of You (origineel van the cure is beter enzo) dan nog wel geinig, maar hier krijg ik echt overal jeuk van ja. Snap ook niet waarom dit ineens scoort in deze lijst, ja het is een saai zevernummer uit recente tijden maar meh.quote:
Dat was denk ik gewoon een gevalletje als vrije keus erin gekomen ofzo. Fools Ouverture heeft ook zo'n leuke curve, of What's Up.quote:Op maandag 14 november 2022 10:03 schreef Gale_Boetticher het volgende:
In 2004 steeg Flappie opeens 1611 plekken in de Top 2000. Dat sloeg ook helemaal nergens op trouwens
Wel een aardig ESF-nummer hoor, maar ja echt heel goed is het niet. Nog altijd 10x liever dan deze meuk overigensquote:Op maandag 14 november 2022 10:12 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Blijf het hitlijstjaar 1982 zo fascinerend vinden. Geen Gypsy, I Ran of Don't Stop Believin te vinden in de top 40 en dit draakje van Nicole staat dan wel weer wekenlang op 1
Zo blijkt maar weer dat hitlijsten geen garantie zijn voor landurige kwaliteit.quote:Op maandag 14 november 2022 10:12 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Blijf het hitlijstjaar 1982 zo fascinerend vinden. Geen Gypsy, I Ran of Don't Stop Believin te vinden in de top 40 en dit draakje van Nicole staat dan wel weer wekenlang op 1
Het ergste is dat de helft de Top 2000 gewoon heeft gehaald.quote:Op maandag 14 november 2022 10:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Zo blijkt maar weer dat hitlijsten geen garantie zijn voor landurige kwaliteit.
Smurfenlied, Rivers of Babylon, Busje komt zo, Schnappi...om maar een paar grote hits te noemen
Voor het Smurfenlied dit jaar in de Top 2000 zal denk ik ook nog een overlijden van Irene Moors nodig zijn in de komende wekenquote:Op maandag 14 november 2022 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het ergste is dat de helft de Top 2000 gewoon heeft gehaald.
En dit jaar het smurfenlied ookquote:Op maandag 14 november 2022 10:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het ergste is dat de helft de Top 2000 gewoon heeft gehaald.
Herman heeft een paar best aardige vertolkingen van Brel nummers gedaanquote:Op maandag 14 november 2022 10:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Origineel van Sjaak Bral.
Wist niet dat Herman hier ook aan heeft gezeten.
Ik denk (hoop) het ookquote:Op maandag 14 november 2022 10:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat alleen dat café de keuzelijst gaat halen. En dat het smurfenlied toch ook door te veel mensen als irritant wordt ervaren.
Zolang Wat doen we met die Arabieren hier? er maar niet in komt.quote:
Die kan wel mooi naast Van Morrison staan daarentegen, dus dat is een gemiste kans geweest dit uur.quote:Op maandag 14 november 2022 10:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang Wat doen we met die Arabieren hier? er maar niet in komt.
Ach, liever dit dan het accent van H6.quote:
Dit staat er wel al een paar jaar in. Maar volgens mij ben ik een van de weinigen die Robert Long wel waarderen kan. Hoewel hij ook wel wat foutjes op zijn naam heeft (Iedereen doet hetquote:Op maandag 14 november 2022 10:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik hoor ook nu weer eens een nummer dat ik nog nooit gehoord heb
Die van Robert Long?quote:Op maandag 14 november 2022 10:55 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik hoor ook nu weer eens een nummer dat ik nog nooit gehoord heb
Jeugdsentiment voor mij, mijn ouders hadden die plaat, veel gedraaid door de jaren heenquote:Op maandag 14 november 2022 11:00 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Yup. Ik ken zijn oeuvre niet heel goed, ik denk dat Symph het nummer wel kent
Dat is ook wel een fikse prijs. 013 is wel leukquote:Op maandag 14 november 2022 11:07 schreef cafca het volgende:
Staat volgende week in 013. Ik heb even getwijfeld, maar vind ¤60 euro toch net teveel
Jammer dat ze het archief op privé hebben gezet, ik had die tunes er ook even uit moeten halen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Door die bedjes en fillers enzo kom ik wel meteen in het nostalgische gevoel van de Top2000
10x liever dit dan die troep van Metallica. Gelukkig deden ze die niet. Wel Metal Militia genot.quote:Op maandag 14 november 2022 11:17 schreef Gale_Boetticher het volgende:
Inb4 origineel van Thin Lizzy/Metallica
Alvast een fijne oudjaarsdag gewenst.quote:Op maandag 14 november 2022 11:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
10x liever dit dan die troep van Metallica
Ach ja, het is niet dat dit beter is dan wat er op 2000 staat. Maar we kunnen er best 1 Kensington notering voor inwisselen.quote:Op maandag 14 november 2022 11:25 schreef Fred_B het volgende:
Geen Willeke in de Top 2000 is eigenlijk ook wel onterecht.
Als we dat ene liedje van Kensington inwisselen blijft er niets meer over.quote:Op maandag 14 november 2022 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach ja, het is niet dat dit beter is dan wat er op 2000 staat. Maar we kunnen er best 1 Kensington notering voor inwisselen.
Nee, maar Spiegelbeeld of Telkens Weer vind ik toch wel passende klassiekers.quote:Op maandag 14 november 2022 11:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ach ja, het is niet dat dit beter is dan wat er op 2000 staat. Maar we kunnen er best 1 Kensington notering voor inwisselen.
Ik vind dit haar beste denk ik.quote:Op maandag 14 november 2022 11:27 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, maar Spiegelbeeld of Telkens Weer vind ik toch wel passende klassiekers.
Dat was wel een mooie ABBA gelukkigquote:Op maandag 14 november 2022 11:35 schreef Tussle266 het volgende:
Nog even Abba overleven voor een blokje echte knallers.
Deze was wel fijn, dat is waar.quote:Op maandag 14 november 2022 11:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was wel een mooie ABBA gelukkig
Pffff, dat die boybandzangerversie hoger staat in de Top 2000 blijft antigenotquote:
Jij pechvogelquote:Op maandag 14 november 2022 12:30 schreef TLC het volgende:
Ik zet de Evergreen lijst op, en het eerste nummer wat ik hoor is van de Cats
Dat valt wel mee. De piek was 8, het zijn er nu 3. Maar het zet wel de deur open naar de komst van Freek of Flemming of Flonnie Flex natuurlijk.quote:Op maandag 14 november 2022 13:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
Er waren tijden dat het halve oeuvre van heer Anka er in stond
Dan konden we op 28 december beginnen en 6 ton reclamegeld in waardevolle projecten steken.quote:Op maandag 14 november 2022 13:34 schreef ok01 het volgende:
Fats Domino![]()
Dit soort pareltjes zouden ook gewoon in de T2000 moeten staan
Nee, Boogie Pimps.quote:
Don't you want somebody to love to feed your headquote:
#leukedjfeitjesquote:
Hard van de trap gevallen dit jaar toch?quote:Op maandag 14 november 2022 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Die Dave is echt een krasse knar, al zag hij er onlangs wel erg broos uit
Ja, dat had ‘m ook fataal kunnen zijn gewordenquote:Op maandag 14 november 2022 14:36 schreef Gale_Boetticher het volgende:
[..]
Hard van de trap gevallen dit jaar toch?
Als Paranoid van Black Sabbath in de lijst staat kan die idd ook bestquote:Op maandag 14 november 2022 14:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Oh staat Halo of Flies hier niet in? Even noteren voor komende editie
Het is vooral in de laatste 3 jaar wel veel 'moderner' geworden (in vergelijking met 2008, natuurlijk). Dit jaar zijn er wel vooral herintreders, dus is dat iets afgeremd. Volgens mij vooral omdat de lockdownstemmers na 2 jaar niet meer meedoen nu er ook ander vermaak is.quote:Op maandag 14 november 2022 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zeker onderin lijkt deze lijst langzaam wel op het midden van de Top 2000 van 2005, met een paar oudere uitschieters en minder 80s
Juist, van die nummers die je alleen tijdens de top 2000 hoordequote:Op maandag 14 november 2022 15:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zeker onderin lijkt deze lijst langzaam wel op het midden van de Top 2000 van 2005, met een paar oudere uitschieters en minder 80s
Lekker ouderwets jaquote:Op maandag 14 november 2022 16:43 schreef MadMaster het volgende:
Ik vind die rustige presentatie op zich ook wel een verademing…
Mijn beurt in paradijs…
Ma-Ma-Ma-Ma-Ma-Marina, hou jij mijn tassie even vast, want die gozer ligt op mijn kussen stil te dromen…quote:Op maandag 14 november 2022 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hier had ook de '92 versie kunnen staan
89 bedoel je? Die new beatversiequote:Op maandag 14 november 2022 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee, met Dylan, Petty, Harrison etc.quote:Op maandag 14 november 2022 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
89 bedoel je? Die new beatversie
Of het origineel waarmee Willy Alberti de Amerikaanse hitlijsten bestormde.quote:Op maandag 14 november 2022 17:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Je hebt gelijk, ik heb ze afgelopen vrijdag nog allemaal aan elkaar geplakt…quote:Op maandag 14 november 2022 17:09 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
89 bedoel je? Die new beatversie
Oh we praten langs elkaar heen, bij mij was Marinaquote:Op maandag 14 november 2022 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee, met Dylan, Petty, Harrison etc.
Hier ook…quote:Op maandag 14 november 2022 17:11 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Oh we praten langs elkaar heen, bij mij was Marina
Ik onthou 89 omdat ik toen dansles had, dus de hits van dat jaar zijn voor mij makkelijk aan dat jaar te koppelenquote:Op maandag 14 november 2022 17:10 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, ik heb ze afgelopen vrijdag nog allemaal aan elkaar geplakt…
Het staat ook op de cover van de single:quote:Op maandag 14 november 2022 17:12 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik onthou 89 omdat ik toen dansles had, dus de hits van dat jaar zijn voor mij makkelijk aan dat jaar te koppelen
Tom Waits klinkt van zichzelf al Rod…quote:Op maandag 14 november 2022 17:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik dacht: wat klinkt Tom Waits helder..was het Rod
Te vroeg…quote:Op maandag 14 november 2022 18:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Waar blijven de plaatjes bij dit nummer?
Daarom stem ik er ook altijd op, allebei Faithless fans, Gene en ik.quote:
De versie van Willy en Willeke stond vast ooit ook in deze lijstquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah, Robbie Williams en Nicole Kidman
Ook steeds onbewust in het Duits aangesproken?quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:42 schreef Doedezemaar het volgende:
In beide clips zitten bekenden van mij
Net als bij 'Het is een nacht' er later achter geplakt?quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:41 schreef Doedezemaar het volgende:
Waarom nou deze versie? Die met publiek is een stuk levendiger
De rest is herintreder, dat bedoelde onze statisticus.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik las hier dat boven plek 750 maar 1 nieuwe binnenkomer zou zijn, maar voorlopig lijkt dat FAKE NEWS
Soort zoekt soort, zeggen ze vaak…quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb Blof 2 keer zien optreden, wat een vreselijk sufkuttenpubliek
Ah ja, sowieso zijn er bijna enkel herintreders.quote:Op dinsdag 15 november 2022 08:44 schreef Tussle266 het volgende:
[..]
De rest is herintreder, dat bedoelde onze statisticus.
Nu welquote:Op dinsdag 15 november 2022 08:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ook steeds onbewust in het Duits aangesproken?
Tegenwoordig heb je bij Max meer Prost-beleving.quote:
'Voor haar' komt vast nog wel voorbij...quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:45 schreef Tussle266 het volgende:
Frans was altijd mijn T2K favoriet, dat paste echt bij zo'n dinsdagnacht oude stijl, omdat ik de rest van het jaar aan het stuiteren was.
Laatste uurtje altijd he.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Voor haar' komt vast nog wel voorbij...
Nee die staat er ook nog in, weet alleen niet precies waar. Misschien vanavond zelfs al.quote:Op dinsdag 15 november 2022 09:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Is Kees er uit? Dat vind ik wel jammer.
Lazy terrasje in een serre aan het water...quote:Op dinsdag 15 november 2022 10:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wanneer komt het Evergreen café?
Hier had ook Lesley Gore kunnen staanquote:
Dat vreselijke huisvadersentiment over een nummer wat ze niet eens meer zouden draaien op de radio. Afschuwelijk.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:37 schreef Tussle266 het volgende:
Hoe vaak kan je oom van je nichtje worden dan?
Het is als steun voor Marco he, laten we dat vooral niet vergeten. Want wie is nu eigenlijk het echte slachtoffer hier. Maar over tot de orde van de dag, want er komt best een aardig blokje van 20 minuten aan nu.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat vreselijke huisvadersentiment over een nummer wat ze niet eens meer zouden draaien op de radio. Afschuwelijk.
Alsof het bij de kringloopwinkel in een lullig hoekje staatquote:Op dinsdag 15 november 2022 15:53 schreef MadMaster het volgende:
Even de foto opgezocht van toen, beetje triestig wel…
[ afbeelding ]
Tussen de spullen van de familie Knots en Telekids in, ja…quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Alsof het bij de kringloopwinkel in een lullig hoekje staat
Yep, en de jas van Onkel X…quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:07 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh, da’s de jurk van Tante Til daar?
Maar de echte Chansonsbonus is wel geweest.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:16 schreef Tussle266 het volgende:
Het beste van alles is dat deze over 6 weken gewoon weer nog een keer komt tegenwoordig. Je zou die kemps bijna al zijn stuiterliedjes vergeven. Bijna.
Het zal niet toenemen, hoewel in deze lijst ietsjes, in december zal het consolideren zijn. Maar ik ben wel specifiek een Brel-groupie, minder een chanson-hooligan in het algemeen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de echte Chansonsbonus is wel geweest.
Het spontane was er in de serie zelf ook nogal vanaf dit jaar. Maar goed, veel plaatjes hebben de nodige marge opgebouwd vorig jaar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Maar de echte Chansonsbonus is wel geweest.
Bij positie 1830 spreek ik niet over een marge.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het spontane was er in de serie zelf ook nogal vanaf dit jaar. Maar goed, veel plaatjes hebben de nodige marge opgebouwd vorig jaar.
Deze cover is ook oogverblindend.quote:Op dinsdag 15 november 2022 16:34 schreef MadMaster het volgende:
Oogverblindende cover:
[ afbeelding ]
Ik ken het gelukkig niet.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:12 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een van de hardnekkigste oorwurmen ooit gemaakt.
Ja, mooi.quote:
Wat is er met jou gebeurd?quote:
quote:Op woensdag 30 december 2015 16:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
.
Dit vind ik toch wel het kutste disconummer ooit.
quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wat is er met jou gebeurd?
[..]
Mijn smaak is in een jaartje of 10 wel flink veranderd, maar dat wisten jullie al.quote:Op dinsdag 15 november 2022 18:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Wat is er met jou gebeurd?
[..]
Oh, daar word ik nog steeds niet warm van hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2022 19:09 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik herken het wel, hoor, Zat vandaag op t werk naar de Rob1000 te luisteren en bij Music van John Miles moest ik niet eens in mn mond overgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |