Goed alternatief voor de VVDquote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Ja21 op de 3e plek is gekomen?![]()
Heb ik nieuws/ophef gemist rondom hunnie?
Niet stemmen is ook niet klagen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee en neig ernaar niet meer te gaan stemmen zolang er alleen maar incompetentie rondloopt in Den Haag.
Ik vind het een tricky partij, voor je het weet gaan ze ook de complot hoek op. Aan de andere kant hebben ze met hun vertrek bij de FVD laten zien dat ze er juist niet zo snel voor vallen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel de partij met de meeste potentie.
Er is voor rechts beleid gestemd aangezien de VVD de grootste was de afgelopen vier verkiezingen.quote:Op zondag 13 november 2022 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom hebben mensen nog steeds niet door dat stemmen op de PVV of FvD juist een averechts effect heeft? Als je rechts beleid wil moet je VVD, CDA of JA21 stemmen. Als je PVV of FvD stemt dan is de kans groter dat PvdA en/of GroenLinks gaat meeregeren, want alle zetels voor de PVV en FvD zijn door het cordon sanitaire nutteloze zetels en dus betekent stemmen op PVV of FvD juist dat de kans op een kabinet over rechts kleiner wordt in plaats van groter. Stemmen op de PVV of FvD is gewoon oliedom.
Er is nul reflectief vermogen bij degenen die het voor het zeggen hebben bij de VVD en dat zal bij D66 ook niet anders zijn.quote:Op zondag 13 november 2022 09:40 schreef asco het volgende:
[..]
Wij moeten hier niks mee, de regeringspartijen echter zouden zich op zijn minst eens achter de oren mogen krabben.
Waarschijnlijk veel stemmers van CDA en VVD die beide partijen niet rechts genoeg vinden, maar tevens PVV en FvD geen optie. En dat is heel begrijpelijk, JA21 is een uitstekend alternatief op rechts.quote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Ja21 op de 3e plek is gekomen?![]()
Heb ik nieuws/ophef gemist rondom hunnie?
PvdA kan prima veel kiezers trekken. Maar dan zullen ze een sterke leider moet hebben, niet meedoen aan allerlei woke identiteitspolitiek en ook enigszins terughoudend en realistisch met betrekking tot migratie. Dit laatste is veelal te veel gevraagd voor een linkse partij anno 2022.quote:Op zondag 13 november 2022 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De PVV is ook geen alternatief.
Het is gewoon erg jammer dat andere partijen hun zaakjes ook niet op orde hebben, zoals bijvoorbeeld de PvdA.
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Als er gewoon niks is waar je je in kan vinden houdt het gewoon op.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet stemmen is ook niet klagen.
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik vind het een tricky partij, voor je het weet gaan ze ook de complot hoek op. Aan de andere kant hebben ze met hun vertrek bij de FVD laten zien dat ze er juist niet zo snel voor vallen.
Niet stemmen is stemmen op de partij die je het meeste haat. Ik vind het een kansloze strategie.quote:Op zondag 13 november 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Als er gewoon niks is waar je je in kan vinden houdt het gewoon op.
Ik heb wat gemist de afgelopen jaren denk ik.quote:Op zondag 13 november 2022 11:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke schade? Alsof het zo mega kut gaat met Nederland. Dat is pas de propaganda van Wilders en co.
Van de VVD en D66 kan je iig nog zeggen dat ze komen met oplossingen (en durven daarbij niet populaire maar noodzakelijke maatregelen te nemen). Dat sommig oplossingen gefaald hebben is duidelijk, maar een Wilders is NOOIT met oplossingen gekomen. Alleen maar met grote woorden de boel afzeiken. Stuk voor stuk losers die PVV lui.
Que?quote:Op zondag 13 november 2022 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet stemmen is stemmen op de partij die je het meeste haat. Ik vind het een kansloze strategie.
Als je zou stemmen, stem je op een partij die toch het dichtst bij jou staat, daarmee schuift de balans dat kleine beetje weg van de partij die precies aan de andere kant staat. Door niet te stemmen, laat je de balans bij die verkeerde partij.quote:
Als men rechts beleid wil moet men JA21 stemmen. Niet PVV of FvD stemmen. JA21 kan misschien nog iets voor elkaar krijgen. PVV en FvD krijgen door het cordon sanitaire niets voor elkaar.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is voor rechts beleid gestemd aangezien de VVD de grootste was de afgelopen vier verkiezingen.
Wist niet dat rechts beleid ruim 1 miljoen vluchtelingen zou opleveren in 12 jaar tijd.
Daar lijkt het op. Je hebt nu SP of PvdD nodig om een meerderheid te krijgen; dat gaat hem ook niet worden met de VVD.quote:
Dat zal wel mee vallen, want de partijen die ik echt walgelijk vind zijn toch al marginale clubjes.quote:Op zondag 13 november 2022 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je zou stemmen, stem je op een partij die toch het dichtst bij jou staat, daarmee schuift de balans dat kleine beetje weg van de partij die precies aan de andere kant staat. Door niet te stemmen, laat je de balans bij die verkeerde partij.
Klopt maar men was ook lyrisch over Baudet... al vertoonde die al vrij snel kuren.. eerst maar eens kijken hoe ze omgaan met de huidige populariteit.quote:Op zondag 13 november 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is, weer zo'n typische mindset die ik echt verafschuw.quote:Op zondag 13 november 2022 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt maar men was ook lyrisch over Baudet... al vertoonde die al vrij snel kuren.. eerst maar eens kijken hoe ze omgaan met de huidige populariteit.
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.quote:Op zondag 13 november 2022 11:43 schreef Hathor het volgende:
Er zijn serieus mensen die denken dat onder Wilders alles beter zal gaan.
Ik begrijp het ook niet zo goed dat we al 12 jaar met Rutte's kabinetten zitten. Maar als de oplossing van Eerdman, Wilders, van der Plas en godbetert Baudet moet komen dan verwacht ik dat het land onbestuurbaar. Roepen is altijd gemakkelijker dan besturen vraag dat maar aan de LPF (Balkenende 1) en PVV (Rutte 1). Ik blijf het werkelijk niet te geloven dat links niks gewonnen heeft ten opzichte van het neo-liberale afbreken waar ook de PvdA enkele keren aan mee gedaan heeft.quote:Op zondag 13 november 2022 10:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is de propaganda waardoor de VVD al zolang de grootste is. Doen alsof er geen alternatief is voor die pinokkio.
Het is tijd om de VVD electoraal te vernietigen en de puinhopen eens te gaan opruimen. De schade is al gigantisch.
Ik help het je hopen, Boris Johnson deed het ook niet echt super maar werd toch in waardeloosheid behoorlijk overklast door zijn opvolger!quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Veel slechter kan een PVV het niet doen en het schudt de zaken lekker op.
Als kabinet Wilders I een Nexit forceert, wat hij zo graag wil, dan zijn onze problemen nog maar net begonnen. Zie de shitshow in het VK.quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.
Een stem op Wilders is nog steeds een verloren stem, aangezien niemand met hem (terecht overigens) een coalitie wil vormen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.
Maurice had wel het meeste goed voorspeld samen met Kantar Public.quote:Op zondag 13 november 2022 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Allereerst gaat het om een peiling van De Hond, die de PVV structureel overschat. Daar komt bij dat er voorlopig geen verkiezingen zijn en geen van de coalitiepartijen nu de stekker eruit wik trekken.
quote:Peil.nl (7/17)
✅ GL (8), PvdD (6), SGP (3), Volt (3), JA21 (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (32), PVV (22), CDA (17), D66 (19), SP (11), PvdA (10), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (6)
I&O Research (4/17)
✅ 50Plus (1), SGP (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (33), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (10), PvdA (11), CU (6), PvdD (5), DENK (2), FvD (5), Volt (4), JA21 (2)
Ipsos (3/17)
✅ SGP (3), PvdD (6), BBB (1)
❌ VVD (34), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (11), PvdA (11), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (5), Volt (2), JA21 (2), Bij1 (0)
Kantar Public (7/18)
✅ CDA (15), 50Plus (1), SGP (3), PvdD (6), Volt (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (36), PVV (18), D66 (17), GL (9), SP (12), PvdA (12), CU (6), DENK (2), FvD (5), JA21 (2), Splinter (1)
Ach gaat toch niet gebeuren, niemand gaat samen werken met een PVV.quote:Op zondag 13 november 2022 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als kabinet Wilders I een Nexit forceert, wat hij zo graag wil, dan zijn onze problemen nog maar net begonnen. Zie de shitshow in het VK.
beste stuurlui staan idd aan wal.quote:Op zondag 13 november 2022 11:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet zo goed dat we al 12 jaar met Rutte's kabinetten zitten. Maar als de oplossing van Eerdman, Wilders, van der Plas en godbetert Baudet moet komen dan verwacht ik dat het land onbestuurbaar. Roepen is altijd gemakkelijker dan besturen vraag dat maar aan de LPF (Balkenende 1) en PVV (Rutte 1). Ik blijf het werkelijk niet te geloven dat links niks gewonnen heeft ten opzichte van het neo-liberale afbreken waar ook de PvdA enkele keren aan mee gedaan heeft.
[..]
De peilingen van Maurice beginnen enkele weken voor de verkiezingen dan ook steevast meer op die van andere peilers te lijken. In de tussenliggende periodes overschat hij met name de PVV. Dit is namelijk bepaald niet de eerste keer dat Wilders volgens De Hond virtueel de grootste is. Hij stond zelfs al eens op 40 zetels.quote:Op zondag 13 november 2022 12:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Maurice had wel het meeste goed voorspeld samen met Kantar Public.
[..]
De mensen van JA21 zijn nog bijna 2 jaar bij Baudet gebleven na zijn neo nazi speech over de boreale wereld. Die club is dus net zo bruin.quote:Op zondag 13 november 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.
Ja, met dit soort kansloze opmerkingen zet je jezelf buitenspel, tot ziensquote:Op zondag 13 november 2022 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mensen van JA21 zijn nog bijna 2 jaar bij Baudet gebleven na zijn neo nazi speech over de boreale wereld. Die club is dus net zo bruin.
Helemaal met je eens, maar ik snap niet dat ze dit niet beter hebben kunnen doen!quote:Op zondag 13 november 2022 12:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
beste stuurlui staan idd aan wal.
En wat links betreft, gewoon geen goed verhaal waar die mee komen. Idealistisch waar men niet intrapt
wat klopt er niet aan dan? Kom anders met een tegenargumentquote:Op zondag 13 november 2022 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, met dit soort kansloze opmerkingen zet je jezelf buitenspel, tot ziens
Ik ga niet in op drogredenen en opmerkingen als 'zij zijn bruin'. Dan heb ik al de discussie gewonnen en is er op in gaan mezelf verlagen naar dat niveau.quote:Op zondag 13 november 2022 12:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
wat klopt er niet aan dan? Kom anders met een tegenargument
zwak, wel iemand op een plek willen zetten maar geen discussie aangaan omdat jij je beter schijnt te voelen "want ik heb al gewonnen". Zeker gezien de uitspraken en acties vanuit de fvd.quote:Op zondag 13 november 2022 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in op drogredenen en opmerkingen als 'zij zijn bruin'. Dan heb ik al de discussie gewonnen en is er op in gaan mezelf verlagen naar dat niveau.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |