Wij moeten hier niks mee, de regeringspartijen echter zouden zich op zijn minst eens achter de oren mogen krabben.quote:Op zondag 13 november 2022 09:39 schreef Nober het volgende:
Wat moeten we hier mee?
In aanloop naar verkiezingen is alles weer anders.
Gaan ze niet doen.quote:Op zondag 13 november 2022 09:40 schreef asco het volgende:
[..]
Wij moeten hier niks mee, de regeringspartijen echter zouden zich op zijn minst eens achter de oren mogen krabben.
Ben wel benieuwd naar de stemming op het VVD congres aanstaande zaterdag.quote:Op zondag 13 november 2022 09:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen.
De meerderheid wilde deze coalitie en worden op hun wenken bediend.
Dit is de propaganda waardoor de VVD al zolang de grootste is. Doen alsof er geen alternatief is voor die pinokkio.quote:
In het stemhokje stemt iedereen weer vrolijk op Rutte en Kaag want HRE en we kunnen nog steeds de nieuwe iPhone kopen en 2 keer per jaar 8 dagen naar Spanje.quote:Op zondag 13 november 2022 10:30 schreef de_boswachter het volgende:
Virtueel genot. En als het regent of er is een zuchtje wind dan is men te beroerd om te gaan stemmen. Zitten we straks alsnog weer aan die VVD simpele zielen vast.
ik vraag me af of de meerderheid dat wou als je het ze zou vragen.... dit betekent dat nagenoeg alle vvd, d66, cu en cda stemmers dit kabinet zouden willen, want anders is er geen meerderheid.quote:Op zondag 13 november 2022 09:42 schreef Nober het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen.
De meerderheid wilde deze coalitie en worden op hun wenken bediend.
wat bied PVV dat ons leven verbeterd of gaat het alleen maar slechter voor meer dan helft van de bevolking (aangezien +/-60% een koophuis heeft)quote:Op zondag 13 november 2022 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In het stemhokje stemt iedereen weer vrolijk op Rutte en Kaag want HRE en we kunnen nog steeds de nieuwe iPhone kopen en 2 keer per jaar 8 dagen naar Spanje.
De PVV is ook geen alternatief.quote:Op zondag 13 november 2022 10:42 schreef Korenfok het volgende:
[..]
wat bied PVV dat ons leven verbeterd of gaat het alleen maar slechter voor meer dan helft van de bevolking (aangezien +/-60% een koophuis heeft)
Welke partij moeten we op stemmen volgens jou? Ik zou het inmiddels niet meer wetenquote:Op zondag 13 november 2022 10:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In het stemhokje stemt iedereen weer vrolijk op Rutte en Kaag want HRE en we kunnen nog steeds de nieuwe iPhone kopen en 2 keer per jaar 8 dagen naar Spanje.
Welke schade? Alsof het zo mega kut gaat met Nederland. Dat is pas de propaganda van Wilders en co.quote:Op zondag 13 november 2022 10:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is de propaganda waardoor de VVD al zolang de grootste is. Doen alsof er geen alternatief is voor die pinokkio.
Het is tijd om de VVD electoraal te vernietigen en de puinhopen eens te gaan opruimen. De schade is al gigantisch.
Hardop gelachenquote:Op zondag 13 november 2022 11:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
Van de VVD en D66 kan je iig nog zeggen dat ze komen met oplossingen
Nou ja nietquote:Op zondag 13 november 2022 11:10 schreef recursief het volgende:
Hou betrouwbaar zijn die peilingen van MdH eigenlijk nog?
Weet je nog dat FvD de grootste was voor het een wappiepartij werd? JA21 is het gematigd rechtse geluid waar zo veel vraag naar is.quote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe Ja21 op de 3e plek is gekomen?![]()
Heb ik nieuws/ophef gemist rondom hunnie?
Grapjas. Het land staat in feite op capituleren. Niets loopt nog. Zorg, huizenmarkt, arbeidsmarkt, stikstof, bouw.quote:Op zondag 13 november 2022 11:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke schade? Alsof het zo mega kut gaat met Nederland. Dat is pas de propaganda van Wilders en co.
Van de VVD en D66 kan je iig nog zeggen dat ze komen met oplossingen (en durven daarbij niet populaire maar noodzakelijke maatregelen te nemen). Dat sommig oplossingen gefaald hebben is duidelijk, maar een Wilders is NOOIT met oplossingen gekomen. Alleen maar met grote woorden de boel afzeiken. Stuk voor stuk losers die PVV lui.
kan me idd niet voorstellen dat ja21 de 3e partij van nl wordt als je nu zou stemmenquote:Op zondag 13 november 2022 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarnaast zijn De Hond peilingen zo onbetrouwbaar als wat.
Dat is wel iets dat ik Rutte maar eigenlijk is het iets typisch Nederlands. Lekker polderen...quote:Op zondag 13 november 2022 11:14 schreef Confetti het volgende:
[..]
Grapjas. Het land staat in feite op capituleren. Niets loopt nog. Zorg, huizenmarkt, arbeidsmarkt, stikstof, bouw.
Ik weet nog dat Rutte riep dat stikstof het grootste probleem van zijn politieke carriere was in 2019. Weet je wat hij tot nu toe daadwerkelijk voor elkaar heeft gekregen op dat gebied? De snelheid naar 100 km/h.
Het is een waardeloze premier gebleken die met mooie 'gedegen' praatjes het land lang voor de gek heeft gehouden, maar de peilingen laten nu echt zien dat men er niet meer intrapt.
Ik heb ook geen idee en neig ernaar niet meer te gaan stemmen zolang er alleen maar incompetentie rondloopt in Den Haag.quote:Op zondag 13 november 2022 11:02 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Welke partij moeten we op stemmen volgens jou? Ik zou het inmiddels niet meer weten
Het is wel de partij met de meeste potentie.quote:Op zondag 13 november 2022 11:15 schreef Paul het volgende:
[..]
kan me idd niet voorstellen dat ja21 de 3e partij van nl wordt als je nu zou stemmen
Goed alternatief voor de VVDquote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
Niet stemmen is ook niet klagen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee en neig ernaar niet meer te gaan stemmen zolang er alleen maar incompetentie rondloopt in Den Haag.
Ik vind het een tricky partij, voor je het weet gaan ze ook de complot hoek op. Aan de andere kant hebben ze met hun vertrek bij de FVD laten zien dat ze er juist niet zo snel voor vallen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is wel de partij met de meeste potentie.
Er is voor rechts beleid gestemd aangezien de VVD de grootste was de afgelopen vier verkiezingen.quote:Op zondag 13 november 2022 10:39 schreef Erno-BE het volgende:
Waarom hebben mensen nog steeds niet door dat stemmen op de PVV of FvD juist een averechts effect heeft? Als je rechts beleid wil moet je VVD, CDA of JA21 stemmen. Als je PVV of FvD stemt dan is de kans groter dat PvdA en/of GroenLinks gaat meeregeren, want alle zetels voor de PVV en FvD zijn door het cordon sanitaire nutteloze zetels en dus betekent stemmen op PVV of FvD juist dat de kans op een kabinet over rechts kleiner wordt in plaats van groter. Stemmen op de PVV of FvD is gewoon oliedom.
Er is nul reflectief vermogen bij degenen die het voor het zeggen hebben bij de VVD en dat zal bij D66 ook niet anders zijn.quote:Op zondag 13 november 2022 09:40 schreef asco het volgende:
[..]
Wij moeten hier niks mee, de regeringspartijen echter zouden zich op zijn minst eens achter de oren mogen krabben.
Waarschijnlijk veel stemmers van CDA en VVD die beide partijen niet rechts genoeg vinden, maar tevens PVV en FvD geen optie. En dat is heel begrijpelijk, JA21 is een uitstekend alternatief op rechts.quote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
PvdA kan prima veel kiezers trekken. Maar dan zullen ze een sterke leider moet hebben, niet meedoen aan allerlei woke identiteitspolitiek en ook enigszins terughoudend en realistisch met betrekking tot migratie. Dit laatste is veelal te veel gevraagd voor een linkse partij anno 2022.quote:Op zondag 13 november 2022 10:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De PVV is ook geen alternatief.
Het is gewoon erg jammer dat andere partijen hun zaakjes ook niet op orde hebben, zoals bijvoorbeeld de PvdA.
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Als er gewoon niks is waar je je in kan vinden houdt het gewoon op.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Niet stemmen is ook niet klagen.
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik vind het een tricky partij, voor je het weet gaan ze ook de complot hoek op. Aan de andere kant hebben ze met hun vertrek bij de FVD laten zien dat ze er juist niet zo snel voor vallen.
Niet stemmen is stemmen op de partij die je het meeste haat. Ik vind het een kansloze strategie.quote:Op zondag 13 november 2022 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik echt te makkelijk gezegd. Als er gewoon niks is waar je je in kan vinden houdt het gewoon op.
Ik heb wat gemist de afgelopen jaren denk ik.quote:Op zondag 13 november 2022 11:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Welke schade? Alsof het zo mega kut gaat met Nederland. Dat is pas de propaganda van Wilders en co.
Van de VVD en D66 kan je iig nog zeggen dat ze komen met oplossingen (en durven daarbij niet populaire maar noodzakelijke maatregelen te nemen). Dat sommig oplossingen gefaald hebben is duidelijk, maar een Wilders is NOOIT met oplossingen gekomen. Alleen maar met grote woorden de boel afzeiken. Stuk voor stuk losers die PVV lui.
Que?quote:Op zondag 13 november 2022 11:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Niet stemmen is stemmen op de partij die je het meeste haat. Ik vind het een kansloze strategie.
Als je zou stemmen, stem je op een partij die toch het dichtst bij jou staat, daarmee schuift de balans dat kleine beetje weg van de partij die precies aan de andere kant staat. Door niet te stemmen, laat je de balans bij die verkeerde partij.quote:
Als men rechts beleid wil moet men JA21 stemmen. Niet PVV of FvD stemmen. JA21 kan misschien nog iets voor elkaar krijgen. PVV en FvD krijgen door het cordon sanitaire niets voor elkaar.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is voor rechts beleid gestemd aangezien de VVD de grootste was de afgelopen vier verkiezingen.
Wist niet dat rechts beleid ruim 1 miljoen vluchtelingen zou opleveren in 12 jaar tijd.
Daar lijkt het op. Je hebt nu SP of PvdD nodig om een meerderheid te krijgen; dat gaat hem ook niet worden met de VVD.quote:
Dat zal wel mee vallen, want de partijen die ik echt walgelijk vind zijn toch al marginale clubjes.quote:Op zondag 13 november 2022 11:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als je zou stemmen, stem je op een partij die toch het dichtst bij jou staat, daarmee schuift de balans dat kleine beetje weg van de partij die precies aan de andere kant staat. Door niet te stemmen, laat je de balans bij die verkeerde partij.
Klopt maar men was ook lyrisch over Baudet... al vertoonde die al vrij snel kuren.. eerst maar eens kijken hoe ze omgaan met de huidige populariteit.quote:Op zondag 13 november 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.
Schuldig tot het tegendeel bewezen is, weer zo'n typische mindset die ik echt verafschuw.quote:Op zondag 13 november 2022 11:46 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Klopt maar men was ook lyrisch over Baudet... al vertoonde die al vrij snel kuren.. eerst maar eens kijken hoe ze omgaan met de huidige populariteit.
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.quote:Op zondag 13 november 2022 11:43 schreef Hathor het volgende:
Er zijn serieus mensen die denken dat onder Wilders alles beter zal gaan.
Ik begrijp het ook niet zo goed dat we al 12 jaar met Rutte's kabinetten zitten. Maar als de oplossing van Eerdman, Wilders, van der Plas en godbetert Baudet moet komen dan verwacht ik dat het land onbestuurbaar. Roepen is altijd gemakkelijker dan besturen vraag dat maar aan de LPF (Balkenende 1) en PVV (Rutte 1). Ik blijf het werkelijk niet te geloven dat links niks gewonnen heeft ten opzichte van het neo-liberale afbreken waar ook de PvdA enkele keren aan mee gedaan heeft.quote:Op zondag 13 november 2022 10:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dit is de propaganda waardoor de VVD al zolang de grootste is. Doen alsof er geen alternatief is voor die pinokkio.
Het is tijd om de VVD electoraal te vernietigen en de puinhopen eens te gaan opruimen. De schade is al gigantisch.
Ik help het je hopen, Boris Johnson deed het ook niet echt super maar werd toch in waardeloosheid behoorlijk overklast door zijn opvolger!quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Veel slechter kan een PVV het niet doen en het schudt de zaken lekker op.
Als kabinet Wilders I een Nexit forceert, wat hij zo graag wil, dan zijn onze problemen nog maar net begonnen. Zie de shitshow in het VK.quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.
Een stem op Wilders is nog steeds een verloren stem, aangezien niemand met hem (terecht overigens) een coalitie wil vormen.quote:Op zondag 13 november 2022 11:52 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet nee, maar wel een keer interessant om de geijkte partijen te passeren.
Maurice had wel het meeste goed voorspeld samen met Kantar Public.quote:Op zondag 13 november 2022 11:50 schreef KoosVogels het volgende:
Allereerst gaat het om een peiling van De Hond, die de PVV structureel overschat. Daar komt bij dat er voorlopig geen verkiezingen zijn en geen van de coalitiepartijen nu de stekker eruit wik trekken.
quote:Peil.nl (7/17)
✅ GL (8), PvdD (6), SGP (3), Volt (3), JA21 (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (32), PVV (22), CDA (17), D66 (19), SP (11), PvdA (10), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (6)
I&O Research (4/17)
✅ 50Plus (1), SGP (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (33), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (10), PvdA (11), CU (6), PvdD (5), DENK (2), FvD (5), Volt (4), JA21 (2)
Ipsos (3/17)
✅ SGP (3), PvdD (6), BBB (1)
❌ VVD (34), PVV (19), CDA (17), D66 (19), GL (11), SP (11), PvdA (11), CU (6), 50Plus (0), DENK (2), FvD (5), Volt (2), JA21 (2), Bij1 (0)
Kantar Public (7/18)
✅ CDA (15), 50Plus (1), SGP (3), PvdD (6), Volt (3), BBB (1), Bij1 (1)
❌ VVD (36), PVV (18), D66 (17), GL (9), SP (12), PvdA (12), CU (6), DENK (2), FvD (5), JA21 (2), Splinter (1)
Ach gaat toch niet gebeuren, niemand gaat samen werken met een PVV.quote:Op zondag 13 november 2022 12:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als kabinet Wilders I een Nexit forceert, wat hij zo graag wil, dan zijn onze problemen nog maar net begonnen. Zie de shitshow in het VK.
beste stuurlui staan idd aan wal.quote:Op zondag 13 november 2022 11:59 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook niet zo goed dat we al 12 jaar met Rutte's kabinetten zitten. Maar als de oplossing van Eerdman, Wilders, van der Plas en godbetert Baudet moet komen dan verwacht ik dat het land onbestuurbaar. Roepen is altijd gemakkelijker dan besturen vraag dat maar aan de LPF (Balkenende 1) en PVV (Rutte 1). Ik blijf het werkelijk niet te geloven dat links niks gewonnen heeft ten opzichte van het neo-liberale afbreken waar ook de PvdA enkele keren aan mee gedaan heeft.
[..]
De peilingen van Maurice beginnen enkele weken voor de verkiezingen dan ook steevast meer op die van andere peilers te lijken. In de tussenliggende periodes overschat hij met name de PVV. Dit is namelijk bepaald niet de eerste keer dat Wilders volgens De Hond virtueel de grootste is. Hij stond zelfs al eens op 40 zetels.quote:Op zondag 13 november 2022 12:03 schreef Nober het volgende:
[..]
Maurice had wel het meeste goed voorspeld samen met Kantar Public.
[..]
De mensen van JA21 zijn nog bijna 2 jaar bij Baudet gebleven na zijn neo nazi speech over de boreale wereld. Die club is dus net zo bruin.quote:Op zondag 13 november 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iedereen die naar JA21 is gegaan heeft dat gedaan vanwege de complotonzin, dus het is flauwekul om ze te vergelijken met het FvD van nu.
Ja, met dit soort kansloze opmerkingen zet je jezelf buitenspel, tot ziensquote:Op zondag 13 november 2022 12:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mensen van JA21 zijn nog bijna 2 jaar bij Baudet gebleven na zijn neo nazi speech over de boreale wereld. Die club is dus net zo bruin.
Helemaal met je eens, maar ik snap niet dat ze dit niet beter hebben kunnen doen!quote:Op zondag 13 november 2022 12:06 schreef Malavita het volgende:
[..]
beste stuurlui staan idd aan wal.
En wat links betreft, gewoon geen goed verhaal waar die mee komen. Idealistisch waar men niet intrapt
wat klopt er niet aan dan? Kom anders met een tegenargumentquote:Op zondag 13 november 2022 12:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, met dit soort kansloze opmerkingen zet je jezelf buitenspel, tot ziens
Ik ga niet in op drogredenen en opmerkingen als 'zij zijn bruin'. Dan heb ik al de discussie gewonnen en is er op in gaan mezelf verlagen naar dat niveau.quote:Op zondag 13 november 2022 12:12 schreef Malavita het volgende:
[..]
wat klopt er niet aan dan? Kom anders met een tegenargument
zwak, wel iemand op een plek willen zetten maar geen discussie aangaan omdat jij je beter schijnt te voelen "want ik heb al gewonnen". Zeker gezien de uitspraken en acties vanuit de fvd.quote:Op zondag 13 november 2022 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in op drogredenen en opmerkingen als 'zij zijn bruin'. Dan heb ik al de discussie gewonnen en is er op in gaan mezelf verlagen naar dat niveau.
Wat is de drogreden? Ze stonden jarenlang te klappen terwijl Baudet de ene na de andere grens overging.quote:Op zondag 13 november 2022 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet in op drogredenen en opmerkingen als 'zij zijn bruin'. Dan heb ik al de discussie gewonnen en is er op in gaan mezelf verlagen naar dat niveau.
Grappig dat je dat zegt. Hoe wil je een partij zonder enige goede reden wegzetten als nazi en dus onbelangrijk noemen dan? En gezien jij niet veel beter lijkt te zijn, is dit ook mijn laatste reactie op jou.quote:Op zondag 13 november 2022 12:17 schreef Malavita het volgende:
[..]
zwak, wel iemand op een plek willen zetten maar geen discussie aangaan omdat jij je beter schijnt te voelen "want ik heb al gewonnen". Zeker gezien de uitspraken en acties vanuit de fvd.
Had mij de vorige verkiezingen voorgenomen om te stemmen op wat in de peilingen de grootste partij na de VVD was met uitsluitsel van het FvD en JA21. Weg met Rutte is denk ik de enige manier om wat te veranderen in dit land.quote:Op zondag 13 november 2022 12:20 schreef StateOfMind het volgende:
Een PvdA naar Deens voorbeeld, en weer wat terug naar de roots zou veel potentie hebben.
In het verleden wel een paar keer op gestemd, maar op het huidige PvdA zou ik niet stemmen.
VVD, CDA, D66, GL en FvD zou ik sowieso nooit stemmen.
En van de overige partijen hebben ze eigenlijk allemaal wel standpunten waar ik absoluut níet mee eens ben, en daarom ook afvallen.
Neem daarbij ook dat het vertrouwen in de politiek volkomen weg is na al dat gekonkel van de afgelopen jaren.
Zou zomaar kunnen dat ik de volgende keer gewoon blanco stem, of zelfs helemaal niet.
jij hebt echt onder een steen gelegen dan denk ik.quote:Op zondag 13 november 2022 12:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Hoe wil je een partij zonder enige goede reden wegzetten als nazi en dus onbelangrijk noemen dan? En gezien jij niet veel beter lijkt te zijn, is dit ook mijn laatste reactie op jou.
De BBB in een kabinet-Wilders.quote:Op zondag 13 november 2022 11:59 schreef KoosVogels het volgende:
Bovendien kan Wilders nooit een coalitie vormen met deze zetelaantallen.
JA21 en BBB krijgt hij wel mee, maar daarmee ben je er nog lang niet. Uit pure wanhoop kan Wilders misschien nog een beroep doen op FvD en de SGP, maar ook dan kom je nog altijd niet in de buurt van een meerderheid.
En de andere partijen gaan niet met de PVV in zee, laat staan met de rest van dat rariteitenkabinet.
Polls met een korrel zout nemenquote:Op zondag 13 november 2022 11:09 schreef Paul het volgende:
Als de versplintering van het politieke landschap zich blijft doorzetten, is dat niet eens zo'n onrealistische gedachte.quote:Op zondag 13 november 2022 12:24 schreef Beathoven het volgende:
We gaan nog eens naar een tijd waarin de grootste partij 3 zetels heeft en de andere tientallen net een of twee minder.
Dit is de kracht van modern extreem rechts. Alle instituties en intelligentsia zijn tegen "ons" ras, net zoals in 1933, maar ze verwoorden het net even anders om het nog een beetje te kunnen ontkennen. Maar de echte doelgroep weet precies wat ze bedoelen met woordjes als boreaal.quote:Op zondag 13 november 2022 12:23 schreef Malavita het volgende:
[..]
jij hebt echt onder een steen gelegen dan denk ik.
quote:“Net als al die andere landen van onze boreale wereld, worden we kapotgemaakt door de mensen die ons juist zouden moeten beschermen. We worden ondermijnd door onze universiteiten, onze journalisten. Door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen. En vooral worden we ondermijnd door onze bestuurders.”
Geen vrees. 2 weken voor de verkiezingen gaan mensen vanzelf weer terug naar de VVD voor "de bestuurbaarheid". De complete uitholling en verlies van vertrouwen in de democratie is weer een paar jaartjes vooruitgeschoven. Goed gedaan allemaalquote:Op zondag 13 november 2022 12:26 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
De BBB in een kabinet-Wilders.![]()
JA21 zie ik nog wel gebeuren, maar die waaien met alle winden mee.
Feit blijft dat een partij die met minder dan 25 zetels een premier moet leveren, geen coalitie kan vormen.
Wilders zegt namasté?quote:
Hoe bedoel je? Links komt er toch gewoon voor uit dat ze de 'lange mars door de instituties' gemaakt hebben?quote:Op zondag 13 november 2022 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is de kracht van modern extreem rechts. Alle instituties en intelligentsia zijn tegen "ons" ras, net zoals in 1933, maar ze verwoorden het net even anders om het nog een beetje te kunnen ontkennen. Maar de echte doelgroep weet precies wat ze bedoelen met woordjes als boreaal.
[..]
Ja, eigenlijk is een peiling vandaag de dag niet compleet zonder de niet bestaande partij Omtzigt.quote:
Nee, maar dat het veel arbeidsmigranten zou opleveren was natuurlijk wel glashelder.quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
Er is voor rechts beleid gestemd aangezien de VVD de grootste was de afgelopen vier verkiezingen.
Wist niet dat rechts beleid ruim 1 miljoen vluchtelingen zou opleveren in 12 jaar tijd.
Is dat ook zo voor die nieuwe partijen?quote:Op zondag 13 november 2022 12:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een stem op Wilders is nog steeds een verloren stem, aangezien niemand met hem (terecht overigens) een coalitie wil vormen.
Dat zal moeten blijken, maar Wilders heeft zichzelf onmogelijk gemaakt door Rutte 1 bewust op te blazen, en daarmee dus een onbetrouwbare partner blijkt te zijn. Die zal nooit meer in een kabinet zitten.quote:Op zondag 13 november 2022 12:49 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Is dat ook zo voor die nieuwe partijen?
Heb dit even gemist in het PvdA verkiezingsprogramma.quote:Op zondag 13 november 2022 12:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Links komt er toch gewoon voor uit dat ze de 'lange mars door de instituties' gemaakt hebben?
Op A-locatie Randstad had je al peperduur leven voor de groeiende instromen een feit waren. Bedank daarvoor mede onze Formule 1 witwaspandjesprins en iedere pandjesmelker die overal even een muurtje tussenin slaat waardoor je een bed en een campingkeukentje overhoudt voor een riant bedrag per maand.quote:Op zondag 13 november 2022 12:56 schreef Elan het volgende:
Mensen zijn wel echt klaar met asielinstroom. Zeker omdat ze zelf geen huizen krijgen en alles tyfusduur is en overvol op veel plekken.
Wat een onzin, wat schreef VVD over vluchtelingen? Want wist niet dat de vvd een antivluchtelingen partij was of een anti immigratie partij, zelfde geld voor de christelijke partijen?quote:Op zondag 13 november 2022 11:20 schreef Nober het volgende:
[..]
+ CU en BVNL....quote:Op zondag 13 november 2022 11:06 schreef Nattekat het volgende:
Goddank is VVD-PVV-JA21-BBB geen meerderheid.
Lul toch niet zo. Het Nederlandse parlement moet het Nederlandse volk vertegenwoordigen en zorgen dat de regering dat dient. Dat weigeren ze. Dan krijg je of partijen die dat wel doen of je krijgt oproer. Er is geen draagvlak voor een regering die andere belangen dient, daarom moest er ook een dwangwet komen. Als er draagvlak is hoef je ook niet te dwingen.quote:Op zondag 13 november 2022 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is de kracht van modern extreem rechts. Alle instituties en intelligentsia zijn tegen "ons" ras, net zoals in 1933, maar ze verwoorden het net even anders om het nog een beetje te kunnen ontkennen. Maar de echte doelgroep weet precies wat ze bedoelen met woordjes als boreaal.
[..]
Ik ben zeer teleurgesteld in de afgelopen jaren politiek, maar dat de VVD, CDA, PvdA en D66 kut zijn, betekent niet dat het forum een beter alternatief is.quote:Op zondag 13 november 2022 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lul toch niet zo. Het Nederlandse parlement moet het Nederlandse volk vertegenwoordigen en zorgen dat de regering dat dient. Dat weigeren ze. Dan krijg je of partijen die dat wel doen of je krijgt oproer. Er is geen draagvlak voor een regering die andere belangen dient, daarom moest er ook een dwangwet komen. Als er draagvlak is hoef je ook niet te dwingen.
Onzin, heeft Wilders zelf veroorzaakt.quote:Op zondag 13 november 2022 10:21 schreef Confetti het volgende:
[..]
De meerderheid is voor opvang in de regio.quote:Op zondag 13 november 2022 13:18 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik ben zeer teleurgesteld in de afgelopen jaren politiek, maar dat de VVD, CDA, PvdA en D66 kut zijn, betekent niet dat het forum een beter alternatief is.
Wat betreft dat laatste is gewoon niet waar. Iedereen in Nederland wil graag stroom hebben, maar als er ergens in een straal van 10 kilometer een kolen/kerncentrale of windmolen wordt neergezet komen alle nimby's tevoorschijn. Zo ook met vluchtelingen. Een merendeel van het land wil zich graag goed voelen en vluchtelingen niet laten verzuipen in de Middellandse Zee, maar ze krijgen als buren is wel stom hoor.
Dat zou dan wel democratischer beleid opleveren.quote:Op zondag 13 november 2022 12:24 schreef Beathoven het volgende:
We gaan nog eens naar een tijd waarin de grootste partij 3 zetels heeft en de andere tientallen net een of twee minder.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |