quote:Op maandag 27 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hier mijn bijdrage van vanmorgen.
Locatie: Funzone Barendrecht. Geen Monkeytown, maar al die krijspaleizen zijn één pot nat. Hetzelfde is hun horeca.
Wat hadden we: voor de kinderen een tosti ham/kaas en een portie poffertjes. Voor mij een patat met. Tenminste, dat was de bedoeling. Toen het eenmaal op tafel stond zat iedereen wat anders te etenWat betreft drinken hadden de kinderen fristi en water. Voor mij een koffie.
Bij het naar huis gaan ijsjes; een raket en een schatkist.
Cijfer: een zeventje. Patat en tosti konden wel wat langer in de frituur en het tosti apparaat. Allebei bleekjes. Poffertjes kwamen helaas uit de magnetron, kleffe hap. Kinderen vonden het wel allemaal lekker![]()
Kosten: alles bij elkaar rond de 24 euro.
[ afbeelding ] Koffie was al op.
[ afbeelding ]
Ja, na 3 uur heb ik het wel weer gezienquote:Op maandag 27 februari 2023 13:03 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Naar een krijspaleis in de voorjaarsvakantie, jij durft
Hulde voor deze ongekende zelfopoffering om ons van een culinaire review te voorzienquote:Op maandag 27 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Locatie: Funzone Barendrecht. Geen Monkeytown, maar al die krijspaleizen zijn één pot nat. Hetzelfde is hun horeca.
Ik doe altijd een ochtendje in de vakantie. Dan zijn ze allebei even geweest en dan ben ik er weer even van afquote:Op maandag 27 februari 2023 14:39 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Hulde voor deze ongekende zelfopoffering om ons van een culinaire review te voorzien![]()
![]()
Ik had ze denk ik geen 7 gegeven voor zulke tosti's. Is die kaas überhaupt gesmolten? Hoe was de bediening?quote:Op maandag 27 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Wat hadden we: voor de kinderen een tosti ham/kaas en een portie poffertjes. Voor mij een patat met. Tenminste, dat was de bedoeling. Toen het eenmaal op tafel stond zat iedereen wat anders te etenWat betreft drinken hadden de kinderen fristi en water. Voor mij een koffie.
Cijfer: een zeventje. Patat en tosti konden wel wat langer in de frituur en het tosti apparaat. Allebei bleekjes. Poffertjes kwamen helaas uit de magnetron, kleffe hap. Kinderen vonden het wel allemaal lekker![]()
[ afbeelding ]
Bedieningquote:Op maandag 27 februari 2023 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ze denk ik geen 7 gegeven voor zulke tosti's. Is die kaas überhaupt gesmolten? Hoe was de bediening?
Een rauwe tosti, als je elk beschavingsvernisje verloren bent.quote:Op maandag 27 februari 2023 17:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had ze denk ik geen 7 gegeven voor zulke tosti's. Is die kaas überhaupt gesmolten? Hoe was de bediening?
Dat is geen tosti, dat is brood met ham en kaas. Dat kost 24 euro? Wauw.quote:Op maandag 27 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alles bij elkaar hè. Eten, drinken, ijs.quote:Op maandag 27 februari 2023 18:11 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat is geen tosti, dat is brood met ham en kaas. Dat kost 24 euro? Wauw.
Oh, fijne recensie! Ik had hier nog niet echt een idee bij maar klinkt zeker als een goede avond en ik ga er ook zeker een keertje proeven!quote:
Zeker doen. Verwacht geen avondvullende show maar voor een relaxte avond met lekker eten is het enorm fijn.quote:Op donderdag 2 maart 2023 17:42 schreef yinu het volgende:
[..]
Oh, fijne recensie! Ik had hier nog niet echt een idee bij maar klinkt zeker als een goede avond en ik ga er ook zeker een keertje proeven!
Het glazuur en de vullingen van mijn tanden en kiezen doen gelijk pijn bij zoveel zoetigheden.quote:Op zondag 12 maart 2023 21:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben niet van de Wereldrestaurants maar deze zag er zo goed uit (vooral de toetjessectie) dat ik dit toch wilde proberen.
Waar? Corendon Village in Badhoevedorp, vanavond.
Omdat de toetjes er idd zeer lekker uit zagen (smeuïg, niet droog), wat mij verbaast van een buffetrestaurant, probeerde ik niet veel daarvoor te nemen.
Mislukt natuurlijk als veelvraat die alleen maar lekkere dingen ziet. Dus 3 bordjes voorgerechten (salades, sushi, div. gegrilde groenten en linzensoep, 4 bordjes hoofd (met döner kebab, shoarma, 2 kipspiezen, adana kebabspies, 2 vers bereide sliptongen, 2x stuk zalmforel) een bord met aardbeien in chocolade, ananas, meloen en toetjes waaronder 4 puntjes gebak; red velvet, cheesecake, worteltaart en chocoladefudgetaart. En dat was zo enorm lekker smeuïg, 'nat' en cheesecake smolt weg op je tong, dat ik nog een bordje nam met hetzelfde.
Waarschijnlijk kan ik niet slapen omdat mn ballonbuik wil ontploffen en dit was één keer (via een aanbieding), maar volop gebruik van gemaakt en van genoten.
Heb 4 foto's van het dessertbuffet genomen.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Prijs was tijdelijk met een online aanbieding 24,50pp inclusief drinken (ook wijn en bier maar ik dronk alleen heet water en thee) en het buffet.
Het was een mooi restaurant met mooie zalen, prachtig modern hotel, vriendelijk personeel die ook dingen persoonlijk kwamen brengen en nergens een rij of mensen die tegen elkaar aan liepen dus erg fijn.
Zeg dat nou niet *burp*quote:Op zondag 12 maart 2023 21:11 schreef Myraela het volgende:
Die taarten zien er goed uit!Wel grote punten gewoon.
Heel lekker en niet druk. Mooie grote champignons, veel Arabisch eten (koude salades, soep, dips, dolmades, kebabs en shoarma), de versgebakken tongen met citroen, achter elkaar verse sushi en voor kinderen (en veel volwassenen zag ik op de borden) verse friet met schil, kleine- en grote kroketten, kaassouffle's, kaasbitterballen, geitenkaashapjes en een Italiaanse hoek met pasta's, pizza's en nachos met verse guacamole (?).quote:Op zondag 12 maart 2023 21:14 schreef MadMaster het volgende:
Die desserts boeien me niet zo, ben geen zoetekauw en vind een dessert vaak ook overbodig na een fijn diner.
Dus @:futurefairytale , hoe was de rest van het buffet?
Maar wat irritant dat ze maar 3 dagen per week open zijn. En net niet de dagen dat ik makkelijk kanquote:Op donderdag 2 maart 2023 18:19 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zeker doen. Verwacht geen avondvullende show maar voor een relaxte avond met lekker eten is het enorm fijn.
Oooh, is alweer lang geleden dat ik daar heb gegeten, maar herinner het me als goed en betaalbaar. Volgende bezoek aan Amsterdam toch weer eens heen gaanquote:Op maandag 13 maart 2023 21:34 schreef golfer het volgende:
Waar: Cantonees restaurant Nam Kee in Amsterdam
Wanneer: 13-03-2023
Wat:
Nadat we in ons vakantieweekje een bezoek hadden gebracht aan de Vermeer-tentoonstelling in het Rijksmuseum, leek het ons een leuk idee om na afloop daarvan een hapje te gaan eten bij het Cantonese restaurant Nam Kee aan de Zeedijk in Amsterdam.
Het restaurant is vooral bekend geworden door het boek De oesters van Nam Kee van Kees van Beijnum uit 2000 en de verfilming daarvan in 2002.
In het kleine keukentje naast de ingang hangen de pekingeenden en wordt het buispek voor in de gerechten verwerkt:
[ afbeelding ]
Nam Kee blijft een prima restaurant om snel even wat te eten. Aan reserveren doen ze niet. Gewoon binnenlopen en afwachten totdat je aan een tafeltje wordt neergezet door de deskundige en efficiënte en zeer op elkaar ingespeelde keuken en bediening.
Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Voor mij uiteraard de wereldberoemde oesters van Nam Kee. Heerlijk warm gestoomde oesters in zwarte bonensaus.
En voor Blues de Wan Tan, gefrituurde dumplings met varkensgehakt en Chinese champignons. Heel smakelijk!
Hoofdgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor pittige aubergine met varkensgehakt in een stoofpotje met daarbij witte rijst. Heerlijk!!!
[ afbeelding ]
Voor mij veel vlees. Sil Jai Fang, een rijstschotel met Peking eend, krokant buikspek en Tja Siew. Ook alweer helemaal prima.
Bij het eten dronken we allebei een Chinees biertje, Tsingtao.
Totaal waren we inclusief de drank 62,50 kwijt.
Gewoon altijd allemaal lekker eten daar.
8/10
Goedkopere; is dat een ander buffet of gedeelte ervan? Jammer hoor. Nou ja, ben blij dat ik nog net op tijd was. Heb ze echt verlies gegeten daar (maar genoeg winst maken ze want op de meeste borden die ik langs zag komen zag ik stapels friet, kroketjes en (Turks) brood met kruidenboterquote:Op dinsdag 14 maart 2023 12:12 schreef borisz het volgende:
Ziet er goed uit FFT![]()
Deze is met 34 of 39 euro regulier incluis drank dan wel 'goedkopere' Wereldkeuken. Voor 25 euro is het zeker de moeite waard.
Die ik nu allemaal tegenkom is het dat bedrag zonder drank.
Nam Kee moet ik ook nog eens heen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |