abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 februari 2023 @ 13:03:49 #151
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208165064
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 12:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Hier mijn bijdrage van vanmorgen.

Locatie: Funzone Barendrecht. Geen Monkeytown, maar al die krijspaleizen zijn één pot nat. Hetzelfde is hun horeca.

Wat hadden we: voor de kinderen een tosti ham/kaas en een portie poffertjes. Voor mij een patat met. Tenminste, dat was de bedoeling. Toen het eenmaal op tafel stond zat iedereen wat anders te eten :') Wat betreft drinken hadden de kinderen fristi en water. Voor mij een koffie.
Bij het naar huis gaan ijsjes; een raket en een schatkist.

Cijfer: een zeventje. Patat en tosti konden wel wat langer in de frituur en het tosti apparaat. Allebei bleekjes. Poffertjes kwamen helaas uit de magnetron, kleffe hap. Kinderen vonden het wel allemaal lekker :9

Kosten: alles bij elkaar rond de 24 euro.

[ afbeelding ] Koffie was al op.

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-

Naar een krijspaleis in de voorjaarsvakantie, jij durft _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208165075
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2023 13:03 schreef Molo het volgende:

[..]
_O- _O- _O-

Naar een krijspaleis in de voorjaarsvakantie, jij durft _O-
Ja, na 3 uur heb ik het wel weer gezien :P

En hier is het altijd wat rustiger. Monkeytown begin ik niet aan.
pi_208166100
quote:

[..]

Locatie: Funzone Barendrecht. Geen Monkeytown, maar al die krijspaleizen zijn één pot nat. Hetzelfde is hun horeca.

Hulde voor deze ongekende zelfopoffering om ons van een culinaire review te voorzien _O_ _O_ _O_
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_208166526
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:39 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Hulde voor deze ongekende zelfopoffering om ons van een culinaire review te voorzien _O_ _O_ _O_
Ik doe altijd een ochtendje in de vakantie. Dan zijn ze allebei even geweest en dan ben ik er weer even van af ^O^
pi_208168178
quote:

[..]

Wat hadden we: voor de kinderen een tosti ham/kaas en een portie poffertjes. Voor mij een patat met. Tenminste, dat was de bedoeling. Toen het eenmaal op tafel stond zat iedereen wat anders te eten :') Wat betreft drinken hadden de kinderen fristi en water. Voor mij een koffie.

Cijfer: een zeventje. Patat en tosti konden wel wat langer in de frituur en het tosti apparaat. Allebei bleekjes. Poffertjes kwamen helaas uit de magnetron, kleffe hap. Kinderen vonden het wel allemaal lekker :9

[ afbeelding ]
Ik had ze denk ik geen 7 gegeven voor zulke tosti's. Is die kaas überhaupt gesmolten? Hoe was de bediening?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208168210
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik had ze denk ik geen 7 gegeven voor zulke tosti's. Is die kaas überhaupt gesmolten? Hoe was de bediening?
Bediening :D
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_208168413
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 17:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Een rauwe tosti, als je elk beschavingsvernisje verloren bent.
anonieme razernist
pi_208168576
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is geen tosti, dat is brood met ham en kaas. Dat kost 24 euro? Wauw.
pi_208168690
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2023 18:11 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Dat is geen tosti, dat is brood met ham en kaas. Dat kost 24 euro? Wauw.
Alles bij elkaar hè. Eten, drinken, ijs.

Drinken alleen was al bijna een tientje. Daar had ik het nog over met de medewerkster dat het zo duur was. Geen klacht, want zij kan er ook niks aan doen, maar meer een constatering.

Ik kom er misschien 4 x per jaar. Ach, kinderen vinden het leuk en lekker.

Bediening is er niet. Je krijgt een soort van zendertje mee als je besteld hebt en het gaat af wanneer het klaar is. Je kan dan je eten zelf halen.
pi_208207166
Waar
Feu, Utrecht
Wanneer
Vorige week donderdag.
Wat at je?
Het 4 gangen menu.
Witlof met sesamzaad en daslooksaus

Gegrilde lente-ui met een vinaigrette

Zuurkool met rucola en gedroogde pruim, met een knapperig gefrituurd blad boerenkool
een tussendoorhapje van een saucijsenbroodje met wittebonenvulling.
Ananas met miso-ijs en grapefruit

Helaas vanwege de erg beperkte verlichting vrij beroerde foto's.

Impressie?
Eigenlijk had ik voor het ook relatief nieuwe Terroir gereserveerd. Dat werd echter vlak vantevoren geannuleerd vanwege een coronauitbraak onder het personeel. Aangezien ik me verheugd had op een avondje uit eten ben ik toen maar wild gaan rondbellen bij andere restaurants die nog op mijn lijstje stonden. Het op nummer 1 van mijn todo-list staande Restaurant 273 zat al vol net zoals het nieuwe restaurant van Jac Rijks, Rosie. En zo werd het restaurant Feu, dat hoog scoort in G&M maar dat tot nu toe altijd aan mijn aandacht ontsnapt is. Terroir heeft trouwens een nieuwe reservering en wel vanavond. Dus die volgt binnenkort.

Het concept van feu is vuur, en wel in de keuken. En bier. Er wordt gekookt door stoere getatoeerde mannen en vrouwen die voor de gasten een flinke lap knolselderij op het vuur gooien. Want groente, daar gaat het om. Vlees of viseters kunnen bij de reservering aangeven dat ze het menu graag aangepast willen zien in een carni- of pescivore variant (met een lap côte du boeuf of tarbot). Weer eens iets anders dan het veelvoorkomende vegetarische menu dat in feite een vleesmenu zonder vlees is.
En koken kunnen ze. Vooral de sauzen zijn subliem, ver boven het niveau dat je bij binnenkomst of op basis van de prijsklasse verwacht. En sauzen maken of breken nou eenmaal het gerecht. Maar ook de groenten zijn precies goed gegaard. Niet helemaal wat ik bij een zomaar gereserveerde betaalbare noodoptie verwacht had, gelegen naast de Beers&Barrels en een redelijk massale aziatisch fusionschuur. Er zijn ook wel wat minpuntjes op te merken: bij binnenkomst was het redelijk druk en het uitserveren van de eerste gangen duurde een kleine eeuwigheid, waarbij de witlof vervolgens ook nog redelijk koud geserveerd werd. En als je dan 2,5 uur bezig bent met 3 groentegerechtjes, is een plak brood per persoon ook wel wat aan de krappe kant. Even een extra mandje brood tussendoor was dan wel fijn geweest nog afgezien van de mogelijkheden die dit biedt in combinatie met de heerlijke sauzen die nu enigszins op het bord achterbleven. Wat dan wel prettig was, is dat het ons niet alleen opviel maar dat de bediening zich daar ook bewust van was. Bij het afrekenen werden namelijk al gelijk aangegeven dat zij de indruk hadden dat het in het begin allemaal wat sneller had gekund en dat ze wat teveel gasten tegelijkertijd binnen kregen. Toen ik vervolgens de koude witlof als verbeterpunt aangaf, konden zij dat ook gelijk relateren aan de trage start. Erg fijn dat ze het zelf doorhebben want dan kun je er iets aan doen. Maar al met al is mijn indruk heel goed. Wat mij betreft gooien ze de menuprijzen 20 euro omhoog, zetten ze twee man extra personeel in de avond in en serveren ze wat extra brood. Dan hebben we een nieuwe favoriet voor betaalbaar, laagdrempelig maar uitstekend uiteten.

En vanavond dan eindelijk terroir

Kosten
145,- voor 2 personen. Inclusief apperitief, bier en koffie met friandises na.

Cijfer
8,5 maar in potentie een 9,5. Perfect eten voor de prijs
pi_208207510
quote:
Oh, fijne recensie! Ik had hier nog niet echt een idee bij maar klinkt zeker als een goede avond en ik ga er ook zeker een keertje proeven!
pi_208207895
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 17:42 schreef yinu het volgende:

[..]
Oh, fijne recensie! Ik had hier nog niet echt een idee bij maar klinkt zeker als een goede avond en ik ga er ook zeker een keertje proeven!
Zeker doen. Verwacht geen avondvullende show maar voor een relaxte avond met lekker eten is het enorm fijn.
pi_208350234
Ben niet van de Wereldrestaurants maar deze zag er zo goed uit (vooral de toetjessectie) dat ik dit toch wilde proberen.
Waar? Corendon Village in Badhoevedorp, vanavond.
Omdat de toetjes er idd zeer lekker uit zagen (smeuïg, niet droog), wat mij verbaast van een buffetrestaurant, probeerde ik niet veel daarvoor te nemen.
Mislukt natuurlijk als veelvraat die alleen maar lekkere dingen ziet. Dus 3 bordjes voorgerechten (salades, sushi, div. gegrilde groenten en linzensoep, 4 bordjes hoofd (met döner kebab, shoarma, 2 kipspiezen, adana kebabspies, 2 vers bereide sliptongen, 2x stuk zalmforel) een bord met aardbeien in chocolade, ananas, meloen en toetjes waaronder 4 puntjes gebak; red velvet, cheesecake, worteltaart en chocoladefudgetaart. En dat was zo enorm lekker smeuïg, 'nat' en cheesecake smolt weg op je tong, dat ik nog een bordje nam met hetzelfde.
Waarschijnlijk kan ik niet slapen omdat mn ballonbuik wil ontploffen en dit was één keer (via een aanbieding), maar volop gebruik van gemaakt en van genoten.
Heb 4 foto's van het dessertbuffet genomen.

Prijs was tijdelijk met een online aanbieding 24,50pp inclusief drinken (ook wijn en bier maar ik dronk alleen heet water en thee) en het buffet.
Het was een mooi restaurant met mooie zalen, prachtig modern hotel, vriendelijk personeel die ook dingen persoonlijk kwamen brengen en nergens een rij of mensen die tegen elkaar aan liepen dus erg fijn.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_208350310
Die taarten zien er goed uit! :9 Wel grote punten gewoon. :D
  zondag 12 maart 2023 @ 21:14:57 #165
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208350407
Die desserts boeien me niet zo, ben geen zoetekauw en vind een dessert vaak ook overbodig na een fijn diner.
Dus @FutureFairytale , hoe was de rest van het buffet?
  zondag 12 maart 2023 @ 21:15:29 #166
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208350419
quote:
1s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:07 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben niet van de Wereldrestaurants maar deze zag er zo goed uit (vooral de toetjessectie) dat ik dit toch wilde proberen.
Waar? Corendon Village in Badhoevedorp, vanavond.
Omdat de toetjes er idd zeer lekker uit zagen (smeuïg, niet droog), wat mij verbaast van een buffetrestaurant, probeerde ik niet veel daarvoor te nemen.
Mislukt natuurlijk als veelvraat die alleen maar lekkere dingen ziet. Dus 3 bordjes voorgerechten (salades, sushi, div. gegrilde groenten en linzensoep, 4 bordjes hoofd (met döner kebab, shoarma, 2 kipspiezen, adana kebabspies, 2 vers bereide sliptongen, 2x stuk zalmforel) een bord met aardbeien in chocolade, ananas, meloen en toetjes waaronder 4 puntjes gebak; red velvet, cheesecake, worteltaart en chocoladefudgetaart. En dat was zo enorm lekker smeuïg, 'nat' en cheesecake smolt weg op je tong, dat ik nog een bordje nam met hetzelfde.
Waarschijnlijk kan ik niet slapen omdat mn ballonbuik wil ontploffen en dit was één keer (via een aanbieding), maar volop gebruik van gemaakt en van genoten.
Heb 4 foto's van het dessertbuffet genomen.
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Prijs was tijdelijk met een online aanbieding 24,50pp inclusief drinken (ook wijn en bier maar ik dronk alleen heet water en thee) en het buffet.
Het was een mooi restaurant met mooie zalen, prachtig modern hotel, vriendelijk personeel die ook dingen persoonlijk kwamen brengen en nergens een rij of mensen die tegen elkaar aan liepen dus erg fijn.
Het glazuur en de vullingen van mijn tanden en kiezen doen gelijk pijn bij zoveel zoetigheden. *)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208351109
quote:
14s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:11 schreef Myraela het volgende:
Die taarten zien er goed uit! :9 Wel grote punten gewoon. :D
Zeg dat nou niet *burp* :@ :P
quote:
7s.gif Op zondag 12 maart 2023 21:14 schreef MadMaster het volgende:
Die desserts boeien me niet zo, ben geen zoetekauw en vind een dessert vaak ook overbodig na een fijn diner.
Dus @:futurefairytale , hoe was de rest van het buffet?
Heel lekker en niet druk. Mooie grote champignons, veel Arabisch eten (koude salades, soep, dips, dolmades, kebabs en shoarma), de versgebakken tongen met citroen, achter elkaar verse sushi en voor kinderen (en veel volwassenen zag ik op de borden) verse friet met schil, kleine- en grote kroketten, kaassouffle's, kaasbitterballen, geitenkaashapjes en een Italiaanse hoek met pasta's, pizza's en nachos met verse guacamole (?).

Veel schone toiletten en je mag het hele hotel door om te kijken hoe het eruit ziet (en het Corendon vliegtuig buiten).
pi_208351306
quote:
0s.gif Op donderdag 2 maart 2023 18:19 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Zeker doen. Verwacht geen avondvullende show maar voor een relaxte avond met lekker eten is het enorm fijn.
Maar wat irritant dat ze maar 3 dagen per week open zijn. En net niet de dagen dat ik makkelijk kan }:|
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  maandag 13 maart 2023 @ 21:34:52 #169
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_208364830
Waar: Cantonees restaurant Nam Kee in Amsterdam
Wanneer: 13-03-2023
Wat:

Nadat we in ons vakantieweekje een bezoek hadden gebracht aan de Vermeer-tentoonstelling in het Rijksmuseum, leek het ons een leuk idee om na afloop daarvan een hapje te gaan eten bij het Cantonese restaurant Nam Kee aan de Zeedijk in Amsterdam.
Het restaurant is vooral bekend geworden door het boek De oesters van Nam Kee van Kees van Beijnum uit 2000 en de verfilming daarvan in 2002.

In het kleine keukentje naast de ingang hangen de pekingeenden en wordt het buikspek voor in de gerechten verwerkt:

Nam Kee blijft een prima restaurant om snel even wat te eten. Aan reserveren doen ze niet. Gewoon binnenlopen en afwachten totdat je aan een tafeltje wordt neergezet door de deskundige en efficiënte en zeer op elkaar ingespeelde keuken en bediening.

Voorgerechten:

Voor mij uiteraard de wereldberoemde oesters van Nam Kee. Heerlijk warm gestoomde oesters in zwarte bonensaus.
En voor Blues de Wan Tan, gefrituurde dumplings met varkensgehakt en Chinese champignons. Heel smakelijk!

Hoofdgerechten:

Blues had gekozen voor pittige aubergine met varkensgehakt in een stoofpotje met daarbij witte rijst. Heerlijk!!!

Voor mij veel vlees. Sil Jai Fang, een rijstschotel met Peking eend, krokant buikspek en Tja Siew. Ook alweer helemaal prima.
Bij het eten dronken we allebei een Chinees biertje, Tsingtao.

Totaal waren we inclusief de drank 62,50 kwijt.
Gewoon altijd allemaal lekker eten daar.
8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door golfer op 13-03-2023 21:59:22 ]
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_208365048
quote:
14s.gif Op maandag 13 maart 2023 21:34 schreef golfer het volgende:
Waar: Cantonees restaurant Nam Kee in Amsterdam
Wanneer: 13-03-2023
Wat:

Nadat we in ons vakantieweekje een bezoek hadden gebracht aan de Vermeer-tentoonstelling in het Rijksmuseum, leek het ons een leuk idee om na afloop daarvan een hapje te gaan eten bij het Cantonese restaurant Nam Kee aan de Zeedijk in Amsterdam.
Het restaurant is vooral bekend geworden door het boek De oesters van Nam Kee van Kees van Beijnum uit 2000 en de verfilming daarvan in 2002.

In het kleine keukentje naast de ingang hangen de pekingeenden en wordt het buispek voor in de gerechten verwerkt:
[ afbeelding ]

Nam Kee blijft een prima restaurant om snel even wat te eten. Aan reserveren doen ze niet. Gewoon binnenlopen en afwachten totdat je aan een tafeltje wordt neergezet door de deskundige en efficiënte en zeer op elkaar ingespeelde keuken en bediening.

Voorgerechten:
[ afbeelding ]
Voor mij uiteraard de wereldberoemde oesters van Nam Kee. Heerlijk warm gestoomde oesters in zwarte bonensaus.
En voor Blues de Wan Tan, gefrituurde dumplings met varkensgehakt en Chinese champignons. Heel smakelijk!

Hoofdgerechten:
[ afbeelding ]
Blues had gekozen voor pittige aubergine met varkensgehakt in een stoofpotje met daarbij witte rijst. Heerlijk!!!

[ afbeelding ]
Voor mij veel vlees. Sil Jai Fang, een rijstschotel met Peking eend, krokant buikspek en Tja Siew. Ook alweer helemaal prima.
Bij het eten dronken we allebei een Chinees biertje, Tsingtao.

Totaal waren we inclusief de drank 62,50 kwijt.
Gewoon altijd allemaal lekker eten daar.
8/10
Oooh, is alweer lang geleden dat ik daar heb gegeten, maar herinner het me als goed en betaalbaar. Volgende bezoek aan Amsterdam toch weer eens heen gaan ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 14 maart 2023 @ 11:21:52 #171
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208370093
Vorig weekend moesten we onverwachts ergens uit eten en we kwamen terecht op een plek waar we nog nooit waren geweest namelijk bij: eetcafe De Holtenploeg in Erm, Drenthe.

Was onverwachts lekker. Hertenbiefstukje, zalm en (boeren) snitzel hebben we gehad en waren allemaal perfect gemaakt. Een persoon had een vegetarisch gerecht en die was ook perfect, dit is ook niet altijd het geval bij een willekeurig restaurant. De zelfgemaakte mayo was ook overheerlijk. Stukje quiche was heerlijk erbij. En het toetje was ook voortreffelijk. Dikke 8 dit restaurant. We waren 125 euro kwijt met 4 personen inclusief drinken en dit voor 4 hoofdgerechten en 1 desert en elk 2 glazen drinken waarvan 4 wijntjes.

En dat zomaar ergens in een uithoek van Drenthe waar nooit iemand komt. Dus kom je een keer per ongeluk, toevallig in de buurt dan is dit een aanrader. Zat ook goed vol trouwens en we konden alleen zonder te reserveren terecht omdat we aan de late kant waren.

[ Bericht 7% gewijzigd door oppiedoppie op 14-03-2023 11:32:08 ]
To BG or not to BG!
pi_208370159
Dat gebak van @FutureFairytale _O_ O+

@golfer en @Blues dat ziet er ook heerlijk uit. En tenminste ook nog fatsoenlijk geprijsd!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 maart 2023 @ 12:12:33 #173
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_208370541
Ziet er goed uit FFT :9~
Deze is met 34 of 39 euro regulier incluis drank dan wel 'goedkopere' Wereldkeuken. Voor 25 euro is het zeker de moeite waard.
Die ik nu allemaal tegenkom is het dat bedrag zonder drank.

Nam Kee moet ik ook nog eens heen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_208373333
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 12:12 schreef borisz het volgende:
Ziet er goed uit FFT :9~
Deze is met 34 of 39 euro regulier incluis drank dan wel 'goedkopere' Wereldkeuken. Voor 25 euro is het zeker de moeite waard.
Die ik nu allemaal tegenkom is het dat bedrag zonder drank.

Nam Kee moet ik ook nog eens heen.
Goedkopere; is dat een ander buffet of gedeelte ervan? Jammer hoor. Nou ja, ben blij dat ik nog net op tijd was. Heb ze echt verlies gegeten daar (maar genoeg winst maken ze want op de meeste borden die ik langs zag komen zag ik stapels friet, kroketjes en (Turks) brood met kruidenboter :|W).
pi_208373352
@golfer en @Blues; ik zou precies hetzelfde bestellen denk, zo lekker O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')