Na het googelen is dat het koekje tussen Spekkoek en de meloen op rechtsquote:Op zaterdag 24 juni 2023 18:30 schreef FutureFairytale het volgende:
Jammer Borisz. Prima dat het werd betaald. Wat is So-Han?
Maar als je niet gek bent op pompoensoep he... Waarom bestel je het dan??quote:Op zaterdag 24 juni 2023 18:36 schreef FutureFairytale het volgende:
Voor mij; Thaise kokos-pompoensoep met korianderolie. Was lekker. Ben niet gek op pompoensoep maar dit was gelukkig niet dik en met ook een kerriesmaak.
Was 2-gangen menu en kon alleen kiezen tussen die 2 soepen. Beide geen favoriet van mijquote:Op zaterdag 24 juni 2023 21:33 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar als je niet gek bent op pompoensoep he... Waarom bestel je het dan??
SPOILER: Alle gerechten van de rijsttafelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb maar één foto die fatsoenlijk is. Niet alles staat erop. Maar geeft een goed idee.
Het eten was.
Ik had toe cendol. Ma spekkoek. Broertje IJs.
Een dikke 8.winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
quote:Op zondag 25 juni 2023 21:29 schreef borisz het volgende:
Waar? De Lachende Javaan te Haarlem https://delachendejavaan.com/
Wanneer? 25 juni
Wat at je? Rijsttafel.
Impressie?
[ afbeelding ]
Moeders is jarig en ik en mijn broertje namen na een leuke dag haar mee naar De Lachende Javaan.
We gingen voor de Rijsttafel KuningLekker, borisz.SPOILER: Alle gerechten van de rijsttafelOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb maar één foto die fatsoenlijk is. Niet alles staat erop. Maar geeft een goed idee.
Het eten was.
Ik had toe cendol. Ma spekkoek. Broertje IJs.
Een dikke 8.
Wij moeten er nog steeds een keer naartoe. Hebben in de Coronatijd wel een paar keer eten van hen laten bezorgen.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
Onlangs ook daar gegeten, eens met de recensie.quote:Op zondag 25 juni 2023 21:29 schreef borisz het volgende:
Waar? De Lachende Javaan te Haarlem https://delachendejavaan.com/
...
Een dikke 8.
Dat heb ik ook anderen ook wel zien doen in een ander Indonesisch restaurant idd. Snap het wel. Voor nu vond ik het een heerlijk toetjequote:Op maandag 26 juni 2023 12:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Onlangs ook daar gegeten, eens met de recensie.
Ik bestel de tjendol/cendol altijd meervoudig als drankje bij het eten.
Als dessert vind ik het te simpel...
Qua ingrediënten en smaken klinkt het prima.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:52 schreef Molo het volgende:
¤430,- jongens... Dat is toch eigenlijk om te huilen man
Ooh daar ben ik ook benieuwd naar. Alma zijn we geweest (voordat ze een ster kregen) andere 2 staan op het verlanglijstje.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:01 schreef anndb het volgende:
Ziet er lekker uit @:noCigar alleen zie wel dat sinds zijn ster hij de prijzen ook even flink heeft verhoogd zeg, sindsdien ook stuk lastiger reserveren. Hoe vond je pikaar tegenover hofstede de blaak of alma? Prijs ook meegerekend.
Dat reserveren viel me ook al op, twee, drie maanden van te voren is wel aan te raden. Ze zijn ook maar drie dagen per week open dacht ik, dus dat scheelt.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:01 schreef anndb het volgende:
Ziet er lekker uit @:noCigar alleen zie wel dat sinds zijn ster hij de prijzen ook even flink heeft verhoogd zeg, sindsdien ook stuk lastiger reserveren. Hoe vond je pikaar tegenover hofstede de blaak of alma? Prijs ook meegerekend.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Het lukte me om me dit keer wat minder aan de prijzen en wat daarmee samenhangt te ergeren, dingen als: waarom moet je altijd nog een toeslag betalen als je een kaasdessert zou kiezen? Waarom staat de prijs van het wijnarrangement nergens op de kaart vermeld? Waarom noemt niemand van het personeel prijzen van wat dan ook? (Nu komt het toch een beetje merk ik).
Het was qua ingrediënten wel overduidelijke beter dan de Hofstede natuurlijk, met al die rijke gerechten. Qua prijs-kwaliteit zal de Hofstede vast wel beter zijn, maar het is toch een andere ervaring. Bij Alma kan het allemaal nog wat duurder geloof ik, maar zes gangen plus wijn is daar ¤ 170,-, dus dat is ongeveer hetzelfde. De kok daar heeft een wat duidelijker eigen signatuur en lijkt wat minder behoudend, zie b.v. zijn mabré. Hij draait ook al wat langer mee natuurlijk en heeft al een faillissement achter de rug.
Disclaimer, ik ben in beide zaken al zeker een jaar niet meer geweest.anonieme razernist
Het personeel is overal wel iets aardiger. Dat van de Hofstede wilde ik nog wel eens in de kroeg tegenkomen toen ik daar nog wel eens kwam, dat schept ook een band. Aangezien Alma in Oisterwijk is kan het zijn dat je daar beter in de menigte opgaat als je met je overgebruinde hoofd je zonnebril in je haar hebt steken en een trui over je schouders hebt hangen.quote:Op maandag 26 juni 2023 16:33 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Ooh daar ben ik ook benieuwd naar. Alma zijn we geweest (voordat ze een ster kregen) andere 2 staan op het verlanglijstje.
quote:Op maandag 26 juni 2023 17:08 schreef NoCigar het volgende:
Aangezien Alma in Oisterwijk is kan het zijn dat je daar beter in de menigte opgaat als je met je overgebruinde hoofd je zonnebril in je haar hebt steken en een trui over je schouders hebt hangen.
Dat hebben wij zeker niet, maar zaten dicht bij de keuken en hebben aan het einde van de avond nog even met Wouter gepraat over De Molen in Kaatsheuvel, daar hadden we willen trouwen en we waren bij Alma op onze 4e trouwdag.quote:Op maandag 26 juni 2023 17:08 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Het personeel is overal wel iets aardiger. Dat van de Hofstede wilde ik nog wel eens in de kroeg tegenkomen toen ik daar nog wel eens kwam, dat schept ook een band. Aangezien Alma in Oisterwijk is kan het zijn dat je daar beter in de menigte opgaat als je met je overgebruinde hoofd je zonnebril in je haar hebt steken en een trui over je schouders hebt hangen.
De wereld zit toch raar in elkaar he. Bijna de helft heeft op onze planeet niet genoeg te eten,maar tegelijkertijd zijn er mensen die hier in vergelijking op 1 avond 2 maandsalarissen besteden met een etentje.quote:Op maandag 26 juni 2023 14:52 schreef Molo het volgende:
¤430,- jongens... Dat is toch eigenlijk om te huilen man
Appels en peren...quote:Op maandag 26 juni 2023 21:30 schreef Mansjester het volgende:
De wereld zit toch raar in elkaar he. Bijna de helft heeft op onze planeet niet genoeg te eten,maar tegelijkertijd zijn er mensen die hier in vergelijking op 1 avond 2 maandsalarissen besteden met een etentje.
Dit is een eetervaring, even los of dit etentje het wel of niet waard was, het netto voedsel wat gebruikt is daar maar een klein deel van, de rest is drank en andere toegevoegde waarde.quote:Op maandag 26 juni 2023 21:30 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De wereld zit toch raar in elkaar he. Bijna de helft heeft op onze planeet niet genoeg te eten,maar tegelijkertijd zijn er mensen die hier in vergelijking op 1 avond 2 maandsalarissen besteden met een etentje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |