abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2022 @ 20:16:27 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_206653047
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 november 2022 18:22 schreef Leandra het volgende:
Kleinzoon is hier vannacht en omdat oma geen schoorsteen heeft stelde ik voor dat hij zijn schoen op de mat voor de tuindeur zet, en dat ik dan zorg dat de deur niet op slot is vannacht, zodat de Pieten iets in zijn schoen kunnen doen.
Dat vond hij een goed idee, want hij was wel wat bezorgd dat de Pieten zijn schoen niet zouden weten te vinden vannacht.

Komt Soneal even later naar me toe en fluistert: Dat ga je toch niet echt doen hè, de deur open laten?! :{

:D _O-
})
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206653062
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 19:48 schreef livelink het volgende:

[..]
:D

En is je kleinkind al zou oud dat hij zich al zorgen maakt hierover? In mijn hoofd was hij nog maar 2 of zo.
Die is inmiddels 4, maar die maakt zich geen zorgen over deuren die al dan niet op slot zitten, die vond het vooral een goed idee :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 12 november 2022 @ 20:17:47 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_206653065
Hier heb ik alle intochten ontweken. Heerlijk dat dat tegenwoordig gewoon kan O-)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206653100
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 november 2022 20:17 schreef Troel het volgende:
Hier heb ik alle intochten ontweken. Heerlijk dat dat tegenwoordig gewoon kan O-)
Ik ben wel gegaan, zoon, schoondochter en kleinzoon waren daar ook dus was gezellig.

Sint kwam wel met een boot aan maar we hebben hier geen water, dus het was een sloep op een aanhanger :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar zaterdag 12 november 2022 @ 20:23:43 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_206653161
Sinterklaas vieren we al een eeuwigheid niet meer, maar de schoen zetten gebeurt nog steeds <O)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_206653631
De heren hebben net gezongen en toen nog een keer wat harder, zodat zeker was dat de Sint het hoorde :') O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206654838
Soneal O+

Oudste zou vandaag gaan logeren bij opa en oma, maar voor het eerst ooit wilde hij niet. Hij vindt het hele gebeuren best spannend en was zo bang dat Sint niet zou weten dat hij niet thuis sliep. Dus hij ligt nu lekker bij ons in bed :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206654938
Hier is de oudste jarig, die is door zijn vrouw mee uit eten genomen, vandaar dat kleinzoon hier slaapt.

Ik ben net overboard gegaan met strooigoed; taai taai in beide schoenen gestopt, strooigoed erin, strooigoed er omheen en voor de schoen van Soneal met pepernoten de letter van kleinzoon en voor de schoen van kleinzoon een pepernotenletter van Soneal :')

Oudste zoon had voor beide een cadeautje geregeld, dus dat heb ik niet meer hoeven doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 12 november 2022 @ 21:56:27 #9
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_206655037
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2022 21:49 schreef Leandra het volgende:
Hier is de oudste jarig, die is door zijn vrouw mee uit eten genomen, vandaar dat kleinzoon hier slaapt.

Ik ben net overboard gegaan met strooigoed; taai taai in beide schoenen gestopt, strooigoed erin, strooigoed er omheen en voor de schoen van Soneal met pepernoten de letter van kleinzoon en voor de schoen van kleinzoon een pepernotenletter van Soneal :')

Oudste zoon had voor beide een cadeautje geregeld, dus dat heb ik niet meer hoeven doen.
Leuk toch! Ik heb alle lol van Sinterklaas gemist door en met mijn zoon. Ik zou het best leuk vinden om die tijd nog eens over te mogen doen. Ik zou ook overboard gaan, denk ik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 12 november 2022 @ 22:07:14 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206655206
Hmmz... de accu van mijn laptop was dus op sterven na dood (lees: iedere keer bij het opstarten een waarschuwing), maar de accu zat in de laptop, dus dat is dan even spannend zeg maar, enfin; ik de laptop opengeschroefd, accu vervangen (ging makkelijker dan ik dacht), boel dicht en testen en nieuwe accu werkte maar de wifi deed raar.
Bij het openen had ik ook een kabeltje ergens zien zweven, dat bleek dus de antennedraad te zijn....

Paar keer opnieuw geopend, soms wel verbinding maar heel slecht, bij het binnenhalen van de mail was het iedere keer weer weg, ten einde raad de boel maar weer gesloten en dichtgeschroefd, heb ik de foto's nog eens bekeken die ik gemaakt had, had ik dat antennedraadje dus gewoon op een rondje moeten klikken bij de WLAN-kaart.....
Dus nu doet hij het iedere keer wel en dan weer niet.
Nou ja, in tegenstelling tot vanmiddag, toen ik geen flauw idee had hoe het wel hoorde te zitten weet ik dat nu dankzij mijn eigen foto's en Google wel.... dus morgen dat ding voor de zoveelste keer maar weer open maken en hem dan goed plaatsen.
Want dit is redelijk dramatisch, iedere keer de wifi kwijt :(

En terwijl ik dit zit te typen lijkt de verbinding helemaal niet meer terug te komen :{
Edit: oeh, toch wel.... morgen even fixen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206657785
@Leandra, succes met de boel fixen! Wel fijn dat je nu weet hoe het moet zitten! Hopelijk dan weer probleemloze verbinding!
Fake it till you make it...
  zondag 13 november 2022 @ 12:27:20 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206659652
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 08:38 schreef Nijna het volgende:
@:Leandra, succes met de boel fixen! Wel fijn dat je nu weet hoe het moet zitten! Hopelijk dan weer probleemloze verbinding!
Check! Is gelukt, hij doet het weer, en ik denk nog sneller dan eerst, wat niet raar is als hij bij het losmaken van de achterkant zomaar ergens leek te zweven.... dan zat hij waarschijnlijk al niet goed meer vast.
Maar damn, wat een priegelwerkje :X

https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c
https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c en nog sneller :D
Niet slecht voor wifi lijkt me :7
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206661484
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Check! Is gelukt, hij doet het weer, en ik denk nog sneller dan eerst, wat niet raar is als hij bij het losmaken van de achterkant zomaar ergens leek te zweven.... dan zat hij waarschijnlijk al niet goed meer vast.
Maar damn, wat een priegelwerkje :X

https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c
https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c en nog sneller :D
Niet slecht voor wifi lijkt me :7
Lekker!!!
  zondag 13 november 2022 @ 16:45:28 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_206661719
Ik zit mijzelf op dit moment heel erg in de weg. En ik haat het. En ik blij fmijzelf maar vertellen dat het goed komt en dat ik niet moet 'overthinken', maar het zit zo in me :{

Dus ik heb heerlijk de halve dag in bed gelegen en ben toen gaan opruimen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 13 november 2022 @ 17:08:37 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206662051
quote:
7s.gif Op zondag 13 november 2022 16:45 schreef Troel het volgende:
Ik zit mijzelf op dit moment heel erg in de weg. En ik haat het. En ik blij fmijzelf maar vertellen dat het goed komt en dat ik niet moet 'overthinken', maar het zit zo in me :{

:*

En prima, een dag in bed blijven liggen als je dat nodig hebt, maakt niks uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206664580
quote:

Dat probeer ik elk weekend een dag te doen! Minus het opruimen dan :P Maar hopelijk heeft het je wat nieuwe positieve energie gegeven!

Onze pakjesavond gaat in het water vallen :'( Mijn zak met cadeau’s is in Parijs beland, dus die is nog wel op te halen, maar die van de rest liggen in Londen, Istanbul, Jordanië en zelfs Dubai.
pi_206664825
Onze cadeaus liggen in onder meer Singapore en Antarctica. Maar hé, niets is wat het lijkt in sinterklaastijd! *)
pi_206664907
quote:

Goed voor jezelf gezorgd Troel :*, soms is het even nodig om een halve dag in bed te blijven.

@Flying fish, huh, hoe dan? Oh wacht, sinterklaasjournaal natuurlijk... ik dacht al hoe dan?
Hahaha ik zit er helemaal niet meer in ;). Maar we hebben wel onze schoen gezet gisteravond en er zat lekkers in.
  Manager PR/Moderator zondag 13 november 2022 @ 20:12:41 #19
269689 crew  Viv
pi_206665126
Doen jullie mee aan de FOK!verkiezingen 2022? *O*

FB / FOK!verkiezingen 2022 - Stemtopic!

Ik heb mijn lijstje al ingeleverd, er zitten verschillende OUD'ers tussen. Wel allemaal voor positieve eigenschappen natuurlijk. O+
pi_206665442
Iedereen huilen die niet op je lijstje staat :'(
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  Manager PR/Moderator zondag 13 november 2022 @ 20:33:01 #21
269689 crew  Viv
pi_206665615
quote:
1s.gif Op zondag 13 november 2022 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Iedereen huilen die niet op je lijstje staat :'(
Ik heb sowieso alle negatieve nominaties overgeslagen, wil geen ruzie. O-) :D
  maandag 14 november 2022 @ 09:18:47 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_206669697
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Dat probeer ik elk weekend een dag te doen! Minus het opruimen dan :P Maar hopelijk heeft het je wat nieuwe positieve energie gegeven!

Zelfs het opruimen gaf uiteindelijk positieve energie ;)

En even die rust was goed. :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 november 2022 @ 09:22:08 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_206669720
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2022 20:12 schreef Viv het volgende:
Doen jullie mee aan de FOK!verkiezingen 2022? *O*

FB / FOK!verkiezingen 2022 - Stemtopic!

Ik heb mijn lijstje al ingeleverd, er zitten verschillende OUD'ers tussen. Wel allemaal voor positieve eigenschappen natuurlijk. O+
Ik heb gekeken, maar ik ben er te lang uitgeweest om fatsoenlijk iets in te kunnen vullen en als ik al wel namen weet, dan kan ik niet kiezen :+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206670257
quote:
7s.gif Op maandag 14 november 2022 09:22 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik heb gekeken, maar ik ben er te lang uitgeweest om fatsoenlijk iets in te kunnen vullen en als ik al wel namen weet, dan kan ik niet kiezen :+
Dat wat zij zegt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_206675679
En ik post nog niet zo heel lang of heel veel :+
Post ook het meest hier :@

Kreeg net het nieuwe jaarbedrag te zien van vattenfall. Van 6000 naar 9000 euro :'( Zonder plafond, dat dan weer wel.
Termijnbedrag is niet aangepast, nog steeds 384 per maand. Laat het nog maar ff zo. Zie later wel }:|

Edit: vanmiddag was het nog 9000 en een paar euro, nu is het 9517 euro geworden. Hoe dan?! 8)7 8)7 8)7
Gaan ze nu elke halve dag met 500 euro omhoog?

[ Bericht 9% gewijzigd door Mushanga71 op 14-11-2022 18:28:41 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206678545
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 18:16 schreef Mushanga71 het volgende:

Kreeg net het nieuwe jaarbedrag te zien van vattenfall. Van 6000 naar 9000 euro :'( Zonder plafond, dat dan weer wel.
Termijnbedrag is niet aangepast, nog steeds 384 per maand. Laat het nog maar ff zo. Zie later wel }:|

Edit: vanmiddag was het nog 9000 en een paar euro, nu is het 9517 euro geworden. Hoe dan?! 8)7 8)7 8)7
Dat stijgt wel heel hard dan ... :?

Ik heb gekeken naar het stemtopic, maar ik heb niet zoveel mening geloof ik ;).
pi_206679056
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2022 21:05 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat stijgt wel heel hard dan ... :?

Ik heb gekeken naar het stemtopic, maar ik heb niet zoveel mening geloof ik ;).
Bizar toch? En ik las vandaag dat klanten van vattenfall ongeveer 30 euro per maand meer gaan betalen. Ik dus 300 meer :?

Edit: en dan te bedenken dat ik 30 jaar geleden 32,50 GULDEN betaalde voor energie, zonder verwarming want blokverwarming in een flat, maar inclusief kabel tv. Ik word oud :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Mushanga71 op 14-11-2022 23:19:31 ]
If they say
pi_206683714

Zullen we het weer over de was hebben ;)

Ik krijg hulp maar het is meer van de regen in de drup.
pi_206684093
Poes kijkt ook van: MIJN WAS! })
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206684128
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 12:48 schreef Phaidra het volgende:
Poes kijkt ook van: MIJN WAS! })
Hij is nog boos op mij denk ik. Van het weekend heeft hij heel de nacht opgesloten gezeten in jongste haar kamer. Zij had een slaapfeestje en ik deed haar slaapkamerdeur dicht toen ik bij oudste ging kijken.
pi_206684209
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2022 18:16 schreef Mushanga71 het volgende:

Wat een bedragen :{ :X
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206684647
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 13:00 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Wat een bedragen :{ :X
Kreeg er een hartverzakking van :{

Net een tool gevonden bij independer, kijken of ik daar iets mee kan. Was al begonnen met maandelijks te berekenen maar mijn gas aansluiting is nog een ouwe en heb maar een paar x de stand opgenomen vorig jaar. Blijft dus een beetje gokken.
If they say
  dinsdag 15 november 2022 @ 13:44:16 #33
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206684668
Pfft, ik kreeg net de brief van Vattenfall. We gaan dubbel zo veel betalen. K*tzooi....
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206685057
Ons "advies" zou nu ¤ 658,00 zijn. We betalen ¤ 250,00 en er gaat een deel naar een spaarpotje.
Hopelijk komen de zonnepanelen snel. De kozijnen en hr++ ramen komen eind januari.

We zijn wel aan het kijken naar energiebedrijven met dynamische tarieven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 15 november 2022 @ 14:35:43 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206685218
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:21 schreef Vicky het volgende:
Ons "advies" zou nu ¤ 658,00 zijn. We betalen ¤ 250,00 en er gaat een deel naar een spaarpotje.
Hopelijk komen de zonnepanelen snel. De kozijnen en hr++ ramen komen eind januari.

Je moet even goed nadenken over dynamische tarieven icm zonnepanelen.....

quote:
Pas op met zonnepanelen

Heb je zonnepanelen op je dak? Dan is een dynamisch energiecontract mogelijk niet lucratief. Dat heeft te maken met het feit dynamische leveranciers per uur salderen, in plaats van per jaar, zoals bij variabele contracten.

Waarom is dat een probleem, vraag je jezelf misschien af?

Dat zit zo:

Overdag leveren jouw zonnepanelen de meeste stroom op. Maar deze elektriciteit kan slechts beperkt worden gesaldeerd, omdat het stroomverbruik overdag laag is: mensen zijn op werk.

Kortom, het overschot aan zonnestroom overdag kun je niet wegstrepen tegen het hogere stroomverbruik in de ochtend en avond.

Voor iedere kWh die uurlijks boven je verbruik uitkomt, krijg je daarom een terugleververgoeding die gelijk is aan het kale stroomtarief die in dat uur van toepassing is.

En nu komt de aap uit de mouw:

De dynamische stroomprijs ligt overdag fors lager dan ‘s avonds en ‘s ochtends, waardoor de terugleververgoeding erg kan tegenvallen en het financiële rendement dus lager is.

Wanneer de vraag naar elektriciteit heel laag is, kan het zelfs voorkomen dat je moet betalen om je stroom te kunnen terugleveren aan het. Dan kun je jouw panelen beter uitschakelen en heb je er dus niets aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206685231
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
I know. Heb er al wel het eea over gelezen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206685440
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
[..]

Zij salderen op jaarbasis zo te zien.
We gaan binnenkort wat leveranciers vergelijken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206685737
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 14:21 schreef Vicky het volgende:

Kijk sowieso uit met dynamische tarieven. Wij hebben het zakelijk en daar word je niet altijd blij van. Prijzen nu vallen mee maar je moet er altijd rekening mee houden dat de prijs ineens kan exploderen. Zoals in augustus :{ Plus, de wintermaanden zijn het duurst. Zomer zal wel meevallen, hoewel ik net las dat het juist dan weer kan stijgen als de voorraden worden aangevuld.

Ik blijf maar zitten waar ik zit. Toch 25% korting en zonde om dat weg te gooien :{

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 13:44 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, ik kreeg net de brief van Vattenfall. We gaan dubbel zo veel betalen. K*tzooi....
Volgens mij reken ze nu zonder prijsplafond. Dus ik hoop echt dat het onder de streep zal meevallen. Maar, het blijft bizar.

Ik ga hier es mee aan de slag.
https://www.independer.nl(...)sea/prijsplafondzorg

Edit2: als ik de prijzen van vattenfall en mijn verbruik neem, dan zou het me 2866 euro schelen.
Toch klopt mijn jaarbedrag niet. Ze hebben nu alle verbruik voor de hoge prijs berekend en daarom dus 9500 euro :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 15-11-2022 15:31:18 ]
If they say
pi_206686038
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 13:44 schreef Tink89 het volgende:
Is daarin het energieplafond per 1-1-23 meegenomen? Dat zal wel schelen.
Protège moi de mes désirs.
pi_206686071
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:15 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Kijk sowieso uit met dynamische tarieven. Wij hebben het zakelijk en daar word je niet altijd blij van. Prijzen nu vallen mee maar je moet er altijd rekening mee houden dat de prijs ineens kan exploderen. Zoals in augustus :{ Plus, de wintermaanden zijn het duurst. Zomer zal wel meevallen, hoewel ik net las dat het juist dan weer kan stijgen als de voorraden worden aangevuld.

Ik blijf maar zitten waar ik zit. Toch 25% korting en zonde om dat weg te gooien :{
[..]
Volgens mij reken ze nu zonder prijsplafond. Dus ik hoop echt dat het onder de streep zal meevallen. Maar, het blijft bizar.

Ik ga hier es mee aan de slag.
https://www.independer.nl(...)sea/prijsplafondzorg

Edit2: als ik de prijzen van vattenfall en mijn verbruik neem, dan zou het me 2866 euro schelen.
Toch klopt mijn jaarbedrag niet. Ze hebben nu alle verbruik voor de hoge prijs berekend en daarom dus 9500 euro :')
Thnx
Wil kijken naar 1 die je ook maandelijks op kan zeggen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206686184
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 november 2022 15:49 schreef Vicky het volgende:

[..]
Thnx
Wil kijken naar 1 die je ook maandelijks op kan zeggen
Das idd beter dan 3 jaar ofzo vastzitten. En de gekte zal toch wel een keer stoppen en dan kun je weer overstappen.

Wij hebben ook maandelijks opzegbaar. Kregen begin van het jaar een aanbod van een andere leverancier, zag er goed uit. Maar voor 5 jaar eraan vast zitten vond ik niet prettig. Achteraf soms wel spijt dat ik het niet heb gedaan.
Moet de facturen van deze maand binnenkort krijgen. Als het goed is, krijgen we veel geld terug omdat we een megavoorschot hadden. Dan verrekenen ze het verbruik met het voorschot, wat dus veel te hoog was en dan trekken ze ook het nieuwe voorschot eraf. Krijgen we iets terug of moeten we iets betalen.

@Tink89 ik heb net gekeken en de bizarre bedragen komen omdat ze het gehele jaarverbruik al met de nieuwe tarieven hebben gerekend. Het zal lager worden dan wat ze ons nu voorspiegelen.
If they say
pi_206686191
Ik wacht al 1,5 week tot onze zonnepanelen worden teruggeplaatst...die moesten eraf vanwege het dak en sindsdien heb ik een soort hotline naar de zonnenpanelen man en het is een langspeelplaat geworden. Of een slechte mop. Gisteren zouden ze komen....niet gezien. Dus om 16:30 maar eens bellen, 'oh zijn ze er niet? Oh jeeh, ik zit nu in de auto ik bel je vanavond.' Natuurlijk belt ie vervolgens niet.

Dat het wat langer duurt omdat ze het druk hebben, ok, maar ze zijn inmiddels 3x niet op komen dagen. Wij moeten er wel voor thuis zijn en de weg naar de zonnepanelen in de schuur vrijmaken.

En we kunnen geen kant op, zij doen dit nu gratis en de garantie blijft. Als er al een ander bedrijf tijd heeft, vervalt een deel van de garantie etc etc.
BLUH, gelukkig geen stralende zon nu, dus qua opbrengst missen zal het wel meevallen, maar ik wil het gewoon af. Alle spullen van de zonnepanelen liggen op de dakkapel te wachten en de zonnepanelen gaan wat in de weg staan in de schuur.

/Einde rant.

Wij betalen bij Eneco al sinds 23 oktober zoveel dat de App het niet aan kan....krijg steeds allerlei alarmen in beeld als ik de App open dat we niet goed bezig zijn met verbruik. Dat zijn we wel mijnheer Eneco, ons vebruik ligt ver onder vorig jaar maar we betalen gewoon heul veul.

/Einde nog een rant.

Vandaag een heerlijke, zakelijke lunch in Rotterdam gehad. Gratisch ja, want op uitnodiging. Daar haal ik dan weer wat geld terug ;)
pi_206686279
Pffffft zat er net ook naar te kijken. Nu betalen we 120,- en kregen terug. Nieuw termijnbedrag is 198,-
Ons verbruik was 3018 kwh en 379 m , ze schatten ons in op 3349 kwh en 408m
Dat is nog net te betalen voor ons, samen met alle andere dingen die duurder zijn of gaan worden.
Als ik dan kijk naar prijsplafond dan kom je op 400/500 of meer uit en dat kunnen we niet lang betalen.
Ik maak me daar wel zorgen om.
pi_206686624
Wij hebben een voorschot van 200,- maar ik zag al staan dat dat te weinig is. Ik weet niet of ze al rekening gehouden hebben met de zonnepanelen. Ik ga maar sparen voor als we moeten bij betalen. Geen zin om het termijnbedrag omhoog te zetten.
pi_206687072
Wij hebben in maart een 5-jaarscontract afgesloten O+
Nog nooit langer dan 1 jaar gedaan op telefonie of energie, maar hier ben ik zo blij mee. Tussentijds opzeggen zou ons 50e per energiesoort kosten, maar voor 25 ct per kWh en 1,16 per m³ geloof ik niet dat ik daar snel aan ga beginnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_206687097
Wij betalen slechts 3x zoveel Vanyel.....
Maar de zonnepanelen hebben veel gedempt en de haard staat nu ook weer lekker te knisperen.
pi_206687147
Ik probeer ondertussen ook ons verbruik stevig omlaag te krijgen, maar dat zou natuurlijk meer indruk maken als 100m³ gas me 300 piek zou schelen dan bij 116 ;)
pi_206687282
Ik heb juist altijd energiecontracten gehad voor meerdere jaren, maar liep nu op het verkeerde moment af (en dacht dat ik nog een jaar had) maar helaas.

Maar goed zo lang ze nog steeds ons maandbedrag naar beneden willen zetten omdat we veel terug gaan krijgen zal het nog wel goed gaan
(Heb het energiebedrag nooit bijgesteld nadat we extra zonnepanelen hebben gelegd, krijg liever terug dan bijbetalen en dit bedrag was ik toch al gewend).

Maar goed ook wel op aan het letten op verbruik en sommige ruimten verwarmen we met ir-panelen ipv radiatoren dat scheelt veel ten opzichte van eerst.
pi_206687402
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 17:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb juist altijd energiecontracten gehad voor meerdere jaren, maar liep nu op het verkeerde moment af (en dacht dat ik nog een jaar had) maar helaas.

Maar goed zo lang ze nog steeds ons maandbedrag naar beneden willen zetten omdat we veel terug gaan krijgen zal het nog wel goed gaan
(Heb het energiebedrag nooit bijgesteld nadat we extra zonnepanelen hebben gelegd, krijg liever terug dan bijbetalen en dit bedrag was ik toch al gewend).

Maar goed ook wel op aan het letten op verbruik en sommige ruimten verwarmen we met ir-panelen ipv radiatoren dat scheelt veel ten opzichte van eerst.
Hier ook, altijd contracten van 3 jaar, deze liep 1 april af.

Ons voorschot is niet verhoogd door Eneco, we betalen ¤280 per maand en ik schat dat we ¤1500 terugkrijgen bij de jaarafrekening in april.

Vooral gas hebben wij echt heel veel minder verbruikt.
pi_206687544
Variabel was altijd prima. 2x per jaar gingen de prijzen omhoog of omlaag. Ben geen overstapper :@

Zakelijk was wel kut.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_206689597
Jeetje wat een bedragen allemaal. Wij hebben altijd een variabel contract gehad, dusja nog steeds.
Maar ben heel blij met onze houtkachel, die wij altijd al vrijwel dagelijks stookten in de wintermaanden, maar nu nog bewuster. Op dit moment de verwarming nog niet aangehad. Als 1 van ons thuis werkt verwarmen we alleen ons kantoor met de airco.
Überhaupt hebben we nog maar een paar radiatoren in huis hangen en is de bedoeling dat we er over een half jaar geen enkele meer op de bovenverdieping hebben.

De zonnepanelen liggen nu bijna een jaar dus dat was een goede timing. Sinds 1 april staat onze energierekening nu op ¤46,-. Ik ben benieuwd hoe we na de wintermaanden ervoor staan.
pi_206691106
Wij hebben geen enkel raam op het zuiden, dus ons huis warmt niet zo snel op van een beetje zon. Zonder verwarmen wordt het hier echt fris. We hebben al best wat geïnvesteerd in isolatie, maar verloren afgelopen nacht bijv 1,5 graad tot 5u 's ochtends. Dus kennelijk lekken we ergens nog. Nu nog uitzoeken waar het hem in zit...
pi_206693607
Mijn nieuwe gevelisolatie werkt dus ook niet, het was net alweer 16.5 in huis }:|
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Manager PR/Moderator woensdag 16 november 2022 @ 07:36:23 #54
269689 crew  Viv
pi_206693690
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:57 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben geen enkel raam op het zuiden, dus ons huis warmt niet zo snel op van een beetje zon. Zonder verwarmen wordt het hier echt fris. We hebben al best wat geïnvesteerd in isolatie, maar verloren afgelopen nacht bijv 1,5 graad tot 5u 's ochtends. Dus kennelijk lekken we ergens nog. Nu nog uitzoeken waar het hem in zit...
Ook als je huis optimaal geïsoleerd is, daalt de temperatuur toch vanzelf als er niet bijgestookt wordt? En als alle lekken gedicht zouden worden, wat doet dat met de luchtkwaliteit in huis? :)
pi_206693849
Bij ons daalt de temperatuur redelijk snel in de nacht. Wij laten de ventilatieroosters ook altijd open. 24/7. Moet er niet aan denken om geen verse lucht in mijn huis te krijgen.
pi_206693910
Vattenfall heeft ons maandbedrag zojuist verlaagd :D Moet wel zeggen dat we alleen stadswarmte hebben, voor elektra hebben we zonnepanelen.
Shine bright like a diamond.
  woensdag 16 november 2022 @ 08:24:53 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_206693970
Ik ging gisteren naar een beurs. Vlak voordat ik de snelweg op ging viel het vermogen van de motor van de auto weg, dus maar niet de snelweg op gegaan. Auto is afgesleept en ik was flink te laat op de beurs. Maar er was wel gratis eten en drinken!

(En de toegang was ook gratis, dus voor iedereen in de buurt van Gorinchem: de recyclingbeurs is goed te doen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206693995
Oei Troel, hopelijk niet al teveel kosten aan de auto... klinkt niet heel lekker...
Fijn dat de beurs je in elk geval niks kostte ;)

Wij hebben nog vast contract voor de energie...
pi_206694897
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 08:03 schreef exode het volgende:
Bij ons daalt de temperatuur redelijk snel in de nacht. Wij laten de ventilatieroosters ook altijd open. 24/7. Moet er niet aan denken om geen verse lucht in mijn huis te krijgen.
Hier dito en daarom staat de thermostaat ook in de nacht op 20C. We hebben sinds half mei 194 m3 verbruikt.
Maar altijd de roosters open, behalve als de wind er pal opstaat. Dan tijdelijk dicht.

Er schijnt iets mis te zijn met de puien van de woningen in onze wijk. In de jaren 90 zijn ze geplaatst maar niet goed en daardoor lekt de nodige warmte naar buiten. Bewonersvereniging is bezig met offertes om de boel te herstellen. Dus als dat rond is, krijgen we bericht hoe en wat. Uiteraard moeten we dokken maar hoe meer er dan meedoen, hoe goedkoper het wordt. We wachten wel af.

Oi @Troel :{ Nog mazzel dat het niet op de snelweg gebeurde. Heel eng.
If they say
pi_206695009
quote:
1s.gif Op woensdag 16 november 2022 10:24 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier dito en daarom staat de thermostaat ook in de nacht op 20C. We hebben sinds half mei 194 m3 verbruikt.
Maar altijd de roosters open, behalve als de wind er pal opstaat. Dan tijdelijk dicht.

Er schijnt iets mis te zijn met de puien van de woningen in onze wijk. In de jaren 90 zijn ze geplaatst maar niet goed en daardoor lekt de nodige warmte naar buiten. Bewonersvereniging is bezig met offertes om de boel te herstellen. Dus als dat rond is, krijgen we bericht hoe en wat. Uiteraard moeten we dokken maar hoe meer er dan meedoen, hoe goedkoper het wordt. We wachten wel af.

Oi @:Troel :{ Nog mazzel dat het niet op de snelweg gebeurde. Heel eng.
Waarom zet je je verwarming 's nachts aan? Hier gaat ie om 21 uur automatisch op 15 graden. Als ik nu 's ochtends beneden kom, is het 18 graden in de woonkamer.

De nieuwe openslaande deuren zullen hier ook flink helpen, de oude waren 1 groot tochtrooster.
pi_206695366
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 10:37 schreef exode het volgende:

[..]
Waarom zet je je verwarming 's nachts aan? Hier gaat ie om 21 uur automatisch op 15 graden. Als ik nu 's ochtends beneden kom, is het 18 graden in de woonkamer.

De nieuwe openslaande deuren zullen hier ook flink helpen, de oude waren 1 groot tochtrooster.
Omdat de bovenverdieping anders wel erg koud wordt. De verwarming bij man doet dan niks meer. Tis daar 18,5C en nog kouder kan ik hem niet aandoen.

Laat in de middag gooi ik um meestal wel een paar uur op 21,5C. Vorig jaar nog stond ie 24/7 op die temperatuur, dus tis al minder.
If they say
pi_206695517
Ik geloof dat ik de radiatoren boven nog nooit open gehad heb, we liggen daar toch in bed :P Mijn kind heeft het chronisch warm en mijn vrouw chronisch koud maar die heb ik vorig jaar een elektrische deken cadeau gedaan ^O^

ik vraag me nu af of ik voor de baby komt, moet checken of de slaapkamer te verwarmen is. Maar aan de andere kant was het -12 tijdens mijn vorige kraamtijd en toen hadden we de ijsbloemen op de ramen staan :o O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_206695681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat ik de radiatoren boven nog nooit open gehad heb, we liggen daar toch in bed :P Mijn kind heeft het chronisch warm en mijn vrouw chronisch koud maar die heb ik vorig jaar een elektrische deken cadeau gedaan ^O^

ik vraag me nu af of ik voor de baby komt, moet checken of de slaapkamer te verwarmen is. Maar aan de andere kant was het -12 tijdens mijn vorige kraamtijd en toen hadden we de ijsbloemen op de ramen staan :o O+
Hier heeft man het altijd koud dus heeft nu een elektrische warmblazer in zn kamer. Zoon en ik hebben het ook snel warm, nooit verwarming aan in de slaapkamer :)
Ijsbloemen tijdens je kraamtijd :D Maar als beebje er toen geen last van heeft gehad, waarom deze wel? Maar iets warmer lijkt mij wel fijner ;)
Wanneer ben je uitgerekend?
If they say
pi_206695761
Mijn werkkamer is boven en het is hier nu zonder verwarming 16-17 graden. Als je stilzit en alleen je vingers beweegt om te typen, is dat toch wel aan de koude kant oO<.

De radiator staat nu dus wel open, maar de cv slaat nog niet zo vaak aan. In de tussentijd heb ik mijn stoov stoelverwarmer en een infraroodpaneel. Verder probeer ik te accepteren dat ik het nu eenmaal chronisch koud heb als de 'R' in de maand is...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206695850
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Hier heeft man het altijd koud dus heeft nu een elektrische warmblazer in zn kamer. Zoon en ik hebben het ook snel warm, nooit verwarming aan in de slaapkamer :)
Ijsbloemen tijdens je kraamtijd :D Maar als beebje er toen geen last van heeft gehad, waarom deze wel? Maar iets warmer lijkt mij wel fijner ;)
Wanneer ben je uitgerekend?
Eind maart, dus het zal wel niet weer zou koud worden vermoed ik ;) Bij de grote was het een hele milde winter maar op de ochtend dat hij geboren werd lag er sneeuw O+ en bleef het weken vriezen.
pi_206696573
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Eind maart, dus het zal wel niet weer zou koud worden vermoed ik ;) Bij de grote was het een hele milde winter maar op de ochtend dat hij geboren werd lag er sneeuw O+ en bleef het weken vriezen.
Leuke herinnering, juist op die dag sneeuw O+
Laten we hopen dat er eind maart geen sneeuw ligt. Met dat weer van de afgelopen tijd weet je het maar nooit :D
Geniet van je zwangerschap :)
If they say
pi_206696599
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 12:09 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Mijn U. is van 17 maart en die dag heeft het gesneeuwd. :+
pi_206697030
Wij hebben de radiatoren wel openstaan in de kinderkamers, op stand 1. Vooral om de ergste koud maar vooral vocht buiten de deur te houden. Hopelijk is dat laatste opgelost als de gevel is gerenoveerd. Bij Juul is het vaak boven de 70% luchtvochtigheid en rond de 15 graden.

Maar zelfs in ons huisje zitten we onder het plafond qua verbruik, best knap al zeg ik het zelf ;)

Wij zouden het meeste besparen als we niet zoveel thuis zouden zijn. Maar 1 dag in de week is ons huis mensloos.

Verloofde heeft het snel koud maar die steekt gewoon de haard aan als ze zit te bibberen en ze slaapt met 2 kruiken in bed _O- Dat terwijl onze slaapkamer een perfecte slaaptemperatuur van 18 graden heeft.
Onze kinderen lopen vaak in onderbroek door het huis omdat ze het te warm vinden. Maar goed die zitten ook zelden stil.
pi_206697436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 07:36 schreef Viv het volgende:

[..]
Ook als je huis optimaal geïsoleerd is, daalt de temperatuur toch vanzelf als er niet bijgestookt wordt? En als alle lekken gedicht zouden worden, wat doet dat met de luchtkwaliteit in huis? :)
Dat klopt hoor, maar ik vond het vrij veel. Wel met de ventilatieroosters open, als dat verval daardoor komt, dan is het natuurlijk gewoon zo. Maar ik vraag me af of we ook op andere manieren veel warmte verliezen.
pi_206697585
Ik zoek nog wat sinterklaaskadootjes voor mijn ouders (de rest is klaar *O*). Mijn vader wil een kruiswoordpuzzel-scheurkalender. Nou dacht ik altijd dat je die overal zag vroeger, vooral in een budget-uitvoering, maar ik kan er geen vinden. Iemand er toevallig al ergens een gezien? Denksport heeft hem iig (ook) niet. Kruiswoordpuzzels zijn niet hip meer denk ik…
pi_206697745
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:43 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat klopt hoor, maar ik vond het vrij veel. Wel met de ventilatieroosters open, als dat verval daardoor komt, dan is het natuurlijk gewoon zo. Maar ik vraag me af of we ook op andere manieren veel warmte verliezen.
Bij ons kwam het warmteverlies vooral door de oude velux-dakramen. Die kierden aan alle kanten, je voelde de tocht regelmatig langs je benen gaan (2 grote ramen van ca. 1.50x1.50m). Sinds die zijn vervangen is het zoveel beter!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206698088
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:43 schreef Hupje het volgende:

[..]
Je kan iemand met zo'n warmte camera langs laten komen. Dan zie je dat heel goed volgens mij.
pi_206698177
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zoek nog wat sinterklaaskadootjes voor mijn ouders (de rest is klaar *O*). Mijn vader wil een kruiswoordpuzzel-scheurkalender. Nou dacht ik altijd dat je die overal zag vroeger, vooral in een budget-uitvoering, maar ik kan er geen vinden. Iemand er toevallig al ergens een gezien? Denksport heeft hem iig (ook) niet. Kruiswoordpuzzels zijn niet hip meer denk ik…
Ik heb alleen sudoku en braintrainer scheurkalenders gezien bij de boekhandel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 16 november 2022 @ 17:34:28 #74
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206698704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ben je al bij de Boekenvoordeel geweest? Meen dat ik er daar heb zien liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_206698731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 november 2022 17:34 schreef Ynske het volgende:

[..]
Ben je al bij de Boekenvoordeel geweest? Meen dat ik er daar heb zien liggen
Dat is wel een goed idee, daar heb ik nog niet gekeken! Reguliere boekhandel, Primera en action wel.
pi_206706740
@Mushanga71
Is de Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief MKB op jullie van toepassing?
quote:
Voorwaarden
Om in aanmerking te komen voor TEK moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:

- Uw onderneming voldoet aan de Europese mkb-definitie. Wilt u weten of uw bedrijf hieraan voldoet? Gebruik de mkb-toets;
- Uw onderneming staat ingeschreven bij het Handelsregister;
- Uw onderneming is een energie-intensieve mkb-onderneming, waarbij minimaal 7% van de omzet bestaat uit energiekosten.
- Uw onderneming heeft minder dan 250 werknemers en een jaaromzet van minder dan ¤ 50 miljoen.

De voorwaarde dat u alleen in aanmerking komt voor TEK als uw onderneming jaarlijks meer dan 5.000 m³ gas of 50.000 KWh elektriciteit verbruikt, is geschrapt.
https://www.rvo.nl/subsid(...)ij-energiekosten/tek
pi_206707638
quote:
0s.gif Op donderdag 17 november 2022 11:54 schreef arvensis het volgende:
@:Mushanga71
Is de Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief MKB op jullie van toepassing?
[..]
https://www.rvo.nl/subsid(...)ij-energiekosten/tek
Lees nu dat het minimale verbruik is geschrapt. Dank :)
Tis alleen zo onregelmatig wat we elke maand betalen door de dynamische tarieven. In september kregen we de afrekening van augustus en het voorschot van oktober. Bijna 16k :X Deze maand de afrekening van oktober en voorschot december en nu krijgen we geld terug :')
Ik heb dus geen idee hoe ze dat gaan doen. Maandelijks, jaarlijks...
Zal tegen die tijd wel bekend worden.
Boekhouder gaat het uitrekenen en misschien komen we in aanmerking :Y
If they say
pi_206717235
Kleine update, ik heb best vervelende weken achter de rug. Werk was negatief en dat blijft zo. Al best wat gesprekken achter de rug, maar ik zit echt in een soort bermudadriehoek. Ik heb inmiddels intern wat lijntjes uitgegooid en ben wat koffie afspraken aan het plannen maar senior managers die ik ken. Het liefst zou ik een zijstap binnen het bedrijf maken.
We shall see en anders ga ik buiten het bedrijf kijken. Maar dat vind ik lastig vanwege de thuissituatie en dat ik dan eigenlijk een ander vakgebied in zou willen.

En die thuissituatie
SPOILER
MAAR the good news, ik merk wel dat ik een andere mindset begin te krijgen (ik heb zo een gesprek met een Agile coach, ik gooi er alvast wat termen in).
Naar mijn werk, naar alles. Ik spreek weer af met vrienden, zonder schuldgevoel dat ik niet thuis ben.

The only way is up, en scrummen, stand up (wat is nog meer Agile?)
pi_206717509
Retro's zijn ook des Agiles en het klinkt alsof je die aardig onder de knie hebt, @exode . Ik vind jullie trouwens behoorlijk doortastend. ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206717838
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:00 schreef exode het volgende:
Kleine update, ik heb best vervelende weken achter de rug. Werk was negatief en dat blijft zo. Al best wat gesprekken achter de rug, maar ik zit echt in een soort bermudadriehoek. Ik heb inmiddels intern wat lijntjes uitgegooid en ben wat koffie afspraken aan het plannen maar senior managers die ik ken. Het liefst zou ik een zijstap binnen het bedrijf maken.
We shall see en anders ga ik buiten het bedrijf kijken. Maar dat vind ik lastig vanwege de thuissituatie en dat ik dan eigenlijk een ander vakgebied in zou willen.

MAAR the good news, ik merk wel dat ik een andere mindset begin te krijgen (ik heb zo een gesprek met een Agile coach, ik gooi er alvast wat termen in).
Naar mijn werk, naar alles. Ik spreek weer af met vrienden, zonder schuldgevoel dat ik niet thuis ben.

Klinkt zeker heftig exode :*. Maar heel goed dat jullie stappen zetten, zowel werk als privé!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206717899
:* Exode. Heftige tijden zo :{
pi_206717916
De uitdagingen als je moeder bent. Ik liep net mee met een verkeerslicht door de wijk met een groepje kinderen en ik voel ineens dat ik ongesteld word. Gewoon zonder waarschuwing. Gelukkig had ik mijn lange regenjas aan en kon ik na de tocht meteen naar huis om te verschonen :X
pi_206718017
Oh nee, LeSage, wat een horror :o. Saved by the raincoat :+.

De jongste is ziek. Midden in de nacht wasjes draaien en met je blote voeten in een plas kots staan zijn toch geen fijne bezigheden :') :O.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206718333
@exode :*

@LeSage :{ gelukkig een lange regenjas!

@Phaidra, beterschap daar
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2022 @ 11:57:36 #85
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206718477
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Oh nee, LeSage, wat een horror :o. Saved by the raincoat :+.

De jongste is ziek. Midden in de nacht wasjes draaien en met je blote voeten in een plas kots staan zijn toch geen fijne bezigheden :') :O.
Hier ook zoeentje. zelf niet geslapen, steeds als ik net wegzakte hoorde ik een zielige mama en kwam er weer een golf :r .
Vanmorgen maar beschuit met geschaafde appel ingestopt, en die blijft er gelukkig in.

Ronde 3 met was van beddengoed draait.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206718537
Oeh @exode dat klinkt best heftig! Goed dat je wat lijntjes uit hebt staan naar wat zijsporen. Wel balen dat het zo vervelend is en blijft op je werk! En ze zullen er pas achter komen wat ze missen als je eenmaal iets anders hebt, goed dat je voor jezelf kiest :*

@Phaidra, dat is echt naar zeg, beterschap met de jongste

@LeSage, dat klinkt ook niet fijn, maar gelukkig beschermd de regenjas dus tegen meer dan alleen regen

@Ynske voor jou ook zo’n dramanacht. Ook voor bij jou beterschap
pi_206718619
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:57 schreef Ynske het volgende:

[..]
Hier ook zoeentje. zelf niet geslapen, steeds als ik net wegzakte hoorde ik een zielige mama en kwam er weer een golf :r .
Vanmorgen maar beschuit met geschaafde appel ingestopt, en die blijft er gelukkig in.

Hier lijkt het ergste ook weer achter de rug. Alleen toen hij vanmorgen direct een kwart liter thee naar binnen klokte, kwam dat er na 5 min weer uit (goh, gek :') ) maar alle kleine beetjes cracker en thee zijn er wel ingebleven.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206719229
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 11:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

Ook daar beterschap :*
pi_206719811
Mijn goedkope stofzuigdweilrobot wil niet opladen.
De Sint wil me een superdeluxe nieuwe geven. Iemand ervaring met heule goeie?
  vrijdag 18 november 2022 @ 14:07:34 #90
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206719885
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 13:59 schreef Vanyel het volgende:
Mijn goedkope stofzuigdweilrobot wil niet opladen.
De Sint wil me een superdeluxe nieuwe geven. Iemand ervaring met heule goeie?
In SOP is er een heel topic over! Maar ik zeg een roborock s5 max _O_
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206720091
Exode. The only way is inderdaad omhoog! Goed bezig.

@LeSage. Oeps. Maar wat was je precies aan het doen? Met een verkeerslicht aan het rond lopen?

Het ging laatst toch over die schoenen reinigers. Ik wil de echte bestellen van Shoe fresh. Maar heeft iemand ervaring met Ali express modellen?

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2022 @ 14:31:47 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206720155
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:25 schreef amaranta het volgende:

@:LeSage. Oeps. Maar wat was je precies aan het doen? Met een verkeerslicht aan het rond lopen?

Het ging laatst toch over die schoenen reinigers. Ik wil de echte bestellen van Shoe fresh. Maar heeft iemand ervaring met Ali express modellen?

SPOILER
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206720209
@amaranta pijn hebben is gewoon driewerf kut. En volgens mij loop je hier al een paar jaar mee -O-. Geen ervaring of advies, maar ik snap dat je er ontzettend klaar mee bent.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206720222
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Retro's zijn ook des Agiles en het klinkt alsof je die aardig onder de knie hebt, @:exode . Ik vind jullie trouwens behoorlijk doortastend. ^O^
In een volgend leven word ik ook Agila coach.
Referentiekader, productowner, weekly, daily, data owner, backlog oh en Mural. Blijkbaar zijn de echte post-its uit.

Ik vond het een bijzonder gesprek en het geeft mensen iig werk die anders lifestyle coach waren geworden of zo.
pi_206720329
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:31 schreef Ynske het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
pi_206720344
Zijn er hier meer mensen die naar de Evergreen top 1000 luisteren op radio NPO5?
Echt genieten!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 18 november 2022 @ 15:02:56 #97
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206720469
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:47 schreef amaranta het volgende:

[..]
SPOILER
SPOILER
Today is life -

Dale Carnegie
pi_206720632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik zie geen SOPtopic?

Tevens lijken me zulke vingers en ook de paniekaanvallende partner vrij kut.
pi_206720743
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zie geen SOPtopic?

Klopt, het is een heel forum :D
Soppen & opruimen met FOK!
pi_206720745
quote:

@:LeSage. Oeps. Maar wat was je precies aan het doen? Met een verkeerslicht aan het rond lopen?

SPOILER
Ik was verkleed als stopbord :+ nee grapje, we liepen een fotospeurtocht en moesten op zoek naar verkeersborden, oversteekplaatsen, dat soort dingen.

Wat balen van je hand, kan me heel goed voorstellen dat je daar zo klaar mee bent.
  vrijdag 18 november 2022 @ 15:56:34 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206720958
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik zie geen SOPtopic?

SOP / Robotstofzuigers
pi_206721166
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Klopt, het is een heel forum :D
Soppen & opruimen met FOK!
Ja dat snap ik, maar daar vond ik geen robottopic.
  vrijdag 18 november 2022 @ 16:21:26 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206721216
Volgens mij kreeg ik van de week op Tweakers een price alert omdat ik die voor een Roomba dweilding ingesteld had.
Even zoeken.
Gevonden:
https://tweakers.net/pricewatch/1481080/irobot-braava-jet-m6.html

Maar de enige review is niet best :X

De reviews bij Mediamarkt en Coolblue zijn een stuk beter, behalve die van dezelfde Brian dan :+

[ Bericht 31% gewijzigd door Leandra op 18-11-2022 16:29:38 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206721414
quote:

SPOILER
Alleen ervaring met de echte van shoefresh...

En wat klote, pijn is verrot :*
pi_206721446
quote:

[..]
Of de 6
Of de 7
Of de 7 pro van 1500 piek :o
pi_206721470
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:21 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij kreeg ik van de week op Tweakers een price alert omdat ik die voor een Roomba dweilding ingesteld had.
Even zoeken.
Gevonden:
https://tweakers.net/pricewatch/1481080/irobot-braava-jet-m6.html

Maar de enige review is niet best :X

De reviews bij Mediamarkt en Coolblue zijn een stuk beter, behalve die van dezelfde Brian dan :+
Ik heb een braava gehad. Geen hoogvlieger.
  vrijdag 18 november 2022 @ 16:49:05 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206721485
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Thnx, dan kan ik die dus van mijn wensenlijst verwijderen op Tweakers, als je eruit bent dan hoor ik graag welke het geworden is, dan kan ik die in de pricewatch zetten, voor over ooit als we weer geld hebben :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206721870
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 16:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook heel veel rotzooi geven voor een dweilrobot.

Dat was flauw, sorry :@
  vrijdag 18 november 2022 @ 17:24:23 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206721893
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Gelijk de ramen ook *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206721965
Van een ramenrobot droom ik ook
pi_206722190
Ik heb een robirock s7 geloof ik, kan dweilen en zuigen. Tevreden van!
pi_206722227
Wij hebben de robot van de Lidl. Was ¤80,- en doet het goed genoeg
  vrijdag 18 november 2022 @ 18:11:45 #113
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206722367
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

😂
pi_206723132
Ik heb al een braava versleten en de Medion lijkt nu niet meer te willen laden. Slangetje van het dweilwater verstopt en mijn crea oplossing is wat te nat gebleken.
De Roomba heeft ze wel allebie overleefd, maar ik zoek dus iets wat ook kan dweilen. En niet te dom is, ben het kakzat om voor die Medion elke keer de halve hut te moeten verbouwen.
pi_206723869
quote:

[..]
Ja, deze heb ik ook en buitengewoon tevreden over @Vanyel!
pi_206723890
@exode heftig, maar fijn dat jij wel meer aan dingen doen toekomt en dat hulp opgelijnd wordt voor verloofde. Hopelijk kan ze snel terecht en helpt het haar!
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:07:56 #117
37150 livelink
pi_206724050
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 10:00 schreef exode het volgende:

En die thuissituatie
SPOILER

Sprintplanningen horen er ook bij. Hopelijk letterlijk een sprint vooruit voor jullie :*
Werkperikelen herken ik en worstel er ook mee. Heb 10 gesprekken met een coach gehad vanuit mijn werk. Dat heeft wel geholpen. Niet dat het iets oplost, maar het heeft me wel doen inzien dat ik er zelf ook anders mee om kon gaan.
pi_206724226
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 17:32 schreef Vanyel het volgende:
Van een ramenrobot droom ik ook
Het is geen Robot maar ik O+ mijn Karcher ramenreiniger. Want het is ook ideaal voor de badkamertegels :P

En voor de opsom, ik heb een roomba op de bovenverdieping staan. Ideaal. Beneden is met het vele thuis zijn en speelgoed niet zo handig, maar de slaapkamers worden 2x per week nu gedaan zonder dat ik er moeite voor hoef te doen.
  vrijdag 18 november 2022 @ 20:22:22 #119
37150 livelink
pi_206724371
quote:
17s.gif Op vrijdag 18 november 2022 20:16 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Het is geen Robot maar ik O+ mijn Karcher ramenreiniger. Want het is ook ideaal voor de badkamertegels :P

En voor de opsom, ik heb een roomba op de bovenverdieping staan. Ideaal. Beneden is met het vele thuis zijn en speelgoed niet zo handig, maar de slaapkamers worden 2x per week nu gedaan zonder dat ik er moeite voor hoef te doen.
+1 voor de ruitenreiniger, maar mijn Roomba moet ik helaas minpunten geven. Ik ga hem binnenkort ook verbannen naar boven om te kijken of die daar wel tot zijn recht komt.
pi_206725114
Mijn Roomba is werkeloos. Grote miskoop geweest. Met zelf stofzuigen kan ik om dingen heen waar de roomba steeds op vast loopt. Ons huis is gewoon te rommelig daarvoor. Maar wel afgelopen week een draadloze stofzuiger gekocht, daar ben ik wel tevreden over! (En afgeprijsd van ¤400 naar ¤130 met cashback, de nutteloze roomba was drie keer zo duur :') )
pi_206726767
Ik wil eigenlijk een tweede Roomba voor op de eerste verdieping maar ik mag niet van man. }:|
Ben dol op dat ding, maar ook wel benieuwd hoe goed hij werkt als de kleine hier groter is en er dus speelgoed rond gaat zwerven enzo.
  vrijdag 18 november 2022 @ 22:15:44 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_206726949
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:06 schreef Bami het volgende:
Ik wil eigenlijk een tweede Roomba voor op de eerste verdieping maar ik mag niet van man. }:|
Ben dol op dat ding, maar ook wel benieuwd hoe goed hij werkt als de kleine hier groter is en er dus speelgoed rond gaat zwerven enzo.
Dan moet je dus elke avond opruimen :+

Op zich ook niks mis mee hoor, altijd opgeruimd O+
Moet alleen wel uitkijken met dingen met touwtjes :D
disclaimer
pi_206728307
Ik heb een sleurzuigstoffer. Een lompe rooie miele. Zat gratis bij de wasmachine dus ik klaag niet :+

Morgen zoons kinderfeestje bij ballorig. De laatste want hij is nu 12. Ga het nog missen :')
If they say
pi_206729347
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 november 2022 22:15 schreef SQ het volgende:

[..]
Dan moet je dus elke avond opruimen :+

Op zich ook niks mis mee hoor, altijd opgeruimd O+
Moet alleen wel uitkijken met dingen met touwtjes :D
Ja hij staat nu 4x per week aan en deel van de beneden ‘afsluiten’ checks is of Huub morgen aan gaat en of alles dan van de vloer af is aan schoenen etc. :D

We hebben bij de aanschaf van nieuwe meubels er ook rekening mee gehouden dat alles wat we kochten op zo’n manier en hoog genoeg op poten stond dat Huub eronder kan. :@ :')
  zaterdag 19 november 2022 @ 07:44:37 #125
149959 SQ
snelle trees
pi_206730064
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 00:59 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja hij staat nu 4x per week aan en deel van de beneden ‘afsluiten’ checks is of Huub morgen aan gaat en of alles dan van de vloer af is aan schoenen etc. :D

We hebben bij de aanschaf van nieuwe meubels er ook rekening mee gehouden dat alles wat we kochten op zo’n manier en hoog genoeg op poten stond dat Huub eronder kan. :@ :')
snap ik volledig. Onze wall-e kan ook overal komen :') aint nobody got zin in zelf stofzuigen :N
disclaimer
  zaterdag 19 november 2022 @ 07:45:51 #126
149959 SQ
snelle trees
pi_206730069
Ik heb alweer een flinke tijd lang haar en ik krijg elke drie jaar ongeveer zo'n itch dat alles er af moet. Dus dat ga ik zo maar eens laten geschieden. Weg met die dorre bos halfgrijze ellende :W
disclaimer
pi_206730104
Veel plezier bij de kapper :)

Had de thermostaat gisteravond es op 19,5C gezet ipv 20. Is het helemaal boven normaal 18.5C, is het nu maar 15,5. Een halve graad beneden scheelt dus ff 3 graden boven. Geen idee hoe man eraan toe is :@
If they say
pi_206730111
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:45 schreef SQ het volgende:
Ik heb alweer een flinke tijd lang haar en ik krijg elke drie jaar ongeveer zo'n itch dat alles er af moet. Dus dat ga ik zo maar eens laten geschieden. Weg met die dorre bos halfgrijze ellende :W
Hoe kort ga je?

Bij mij kriebelt het ook weer. Meestal knip ik m’n haar zelf als ik weer zo’n ingeving krijg. Middernacht in de badkamer. _O-
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:00:15 #129
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_206730130
Werkloze Roomba’s mogen jullie hier wel kwijt hoor. :W O-) Ik wil er wel graag 1, maar weet ook niet zeker of het wel iets voor ons is (we hebben hoge drempels dus kan ‘m niet automatisch door het hele huis laten gaan).
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:00:48 #130
149959 SQ
snelle trees
pi_206730132
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:55 schreef arvensis het volgende:

[..]
Hoe kort ga je?

Bij mij kriebelt het ook weer. Meestal knip ik m’n haar zelf als ik weer zo’n ingeving krijg. Middernacht in de badkamer. _O-
Tamelijk kort. Niet iets wat ik zelf om middernacht in de badkamer zou kunnen iig met al die laagjes :P
disclaimer
pi_206730151
Ik heb het al jaren ergens tussen kaak en schouder (afhankelijk van hoe lang geleden ik bij de kapper was en diens enthousiasme ;) ). Korter staat me niet, voor langer is mijn haar te 'fijn'. Ik moet dus wel elke 2 maanden naar de kapper anders wordt het zo'n flapperend gebeuren :+
pi_206730157
En ik ben wel oud maar niet grijs *)
pi_206730291
Ik hou van lang haar. Staat me ook fantastisch al zeg ik het zelf.
Toch vraag ik me af wanneer je te oud bent voor bepaalde lang haar kapsels.
Ik zie soms oudere vrouwen met heel lang haar en dan denk ik. Meh.

Wij hebben een hond. Ik ben gestopt met stofzuigen. Heeft precies 0 zin.
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:39:23 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_206730331
Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER
disclaimer
pi_206730345
Ik ben ouder en niet grijs.
Normaal doe ik elke 7-9 weken kapper. Nu even niet.

Sommige echt oude vrouwen doen het fantastisch op lang haar vind ik. Tis denk ik meer of je nog genoeg hebt.
pi_206730352
Ja stuk beter SQ.
Maar dat kan ook de levensmoeie blik van foto 1 zijn.
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:43:34 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_206730359
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:42 schreef Vanyel het volgende:
Ja stuk beter SQ.
Maar dat kan ook de levensmoeie blik van foto 1 zijn.
Haha nee joh. Het is echt veel beter :P
disclaimer
pi_206730387
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:39 schreef SQ het volgende:
Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER
Hoe vroeg is die kapper van jou open??
pi_206730407
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
Dat was mijn vraag _O-

Staat je leuk SQ!
pi_206730418
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 07:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Veel plezier bij de kapper :)

Had de thermostaat gisteravond es op 19,5C gezet ipv 20. Is het helemaal boven normaal 18.5C, is het nu maar 15,5. Een halve graad beneden scheelt dus ff 3 graden boven. Geen idee hoe man eraan toe is :@
Het was vannacht ook wel heel koud... hier voor het eerst ook ruim een graad kouder dan voorgaande dagen maar de thermostaat staat niet anders.

@SQ leuk!

Ik twijfel steeds of ik er een stuk af zou doen, nu is het doe maar zo dat het nog net in een staartje kan. En dan laat ik het weer een maand of 3 groeien en dan wordt het me te lang en doe ik het weer totdat het nog net in een staart kan. Ik draag het ook niet anders eigenlijk.
Heb het eerder ook wel korter gehad, maar mijn man vindt het stom kort haar. En ik weet het niet zo goed, die staart is wel makkelijk ;). Al roept de kapster steeds: oh joh doe het eens los, dat staat leuk. Ik vind het vooral futloos staan als ik het los heb. Het is behoorlijk stijl ook.
En de oudste heeft haar haar een stuk korter dan ik heb en ik vind het ook suf om iets te doen wat op het kapsel van mn oudste lijkt... zou ik als kind ook niet gehad willen hebben ;)

Mijn jongste heeft het tot halverwege haar rug, ik moet de stofzuiger na elk rondje schoonmaken, omdat er zoveel haar rond dat borsteltje in de mond zit... :') leuk joh lang haar... :+
  zaterdag 19 november 2022 @ 08:55:50 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_206730425
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:49 schreef amaranta het volgende:

[..]
8 uur. Hence ook de "levensmoeie blik" op foto 1.
disclaimer
pi_206730440
Staat je goed, SQ! Je krullen komen veel beter uit zo.
pi_206730456
Ik ben niet oud (of ja, inmiddels 30 :+) maar helaas wel grijs. En flink ook.

Ik had echt prachtig lang, krullend, haar vroeger, maar daar is na al het verven en ontkleuren niks meer van over. Echt ontzettend zonde.
Soms denk ik er over na niet meer te verven en m’n haar gewoon grijs te houden, maar daar voel ik me nog te jong voor.
pi_206730533
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:

[..]
Het was vannacht ook wel heel koud... hier voor het eerst ook ruim een graad kouder dan voorgaande dagen maar de thermostaat staat niet anders.

@:SQ leuk!

Ik twijfel steeds of ik er een stuk af zou doen, nu is het doe maar zo dat het nog net in een staartje kan. En dan laat ik het weer een maand of 3 groeien en dan wordt het me te lang en doe ik het weer totdat het nog net in een staart kan. Ik draag het ook niet anders eigenlijk.
Heb het eerder ook wel korter gehad, maar mijn man vindt het stom kort haar. En ik weet het niet zo goed, die staart is wel makkelijk ;). Al roept de kapster steeds: oh joh doe het eens los, dat staat leuk. Ik vind het vooral futloos staan als ik het los heb. Het is behoorlijk stijl ook.
En de oudste heeft haar haar een stuk korter dan ik heb en ik vind het ook suf om iets te doen wat op het kapsel van mn oudste lijkt... zou ik als kind ook niet gehad willen hebben ;)

Mijn jongste heeft het tot halverwege haar rug, ik moet de stofzuiger na elk rondje schoonmaken, omdat er zoveel haar rond dat borsteltje in de mond zit... :') leuk joh lang haar... :+
Lol. Hier ook. En laatst draaide het borsteltje helemaal niet meer, omdat het achter een klepje helemaal vast zat.
Haalt mijn man de hele borstel uit elkaar…
Ik mag niet bemoeien van hem… dus dat deed ik niet. Heb achteraf wel gezegd dat het met 1 schroefje verwijderen ook wel was gelukt.

Links in het doorzichtige gedeelte zat het haar helemaal vastgedraaid. En dat zwarte dingetje kan er met een schroefje uit. Was dus niet nodig geweest om hem helemaal te demonteren.
pi_206730541
quote:
Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER
Mooi!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:16:53 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_206730543
Ja ik twijfel ook nog steeds hoor, qua verven. Mijn achterbuurvrouw van ongeveer mijn leeftijd is er bewust mee gestopt, maar die is nu wel echt diepgrijs en het maakt toch wel optisch ouder. En ik heb altijd geroepen dat ik mijn lot gewoon ging accepteren maar nu ik ook daadwerkelijk vergrijs raak ik daar steeds minder van overtuigd :')
disclaimer
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:19:07 #147
149959 SQ
snelle trees
pi_206730563
De kapster vond het wel een lekker begin van het weekend trouwens _O- ff rigoureus snoeien :P
disclaimer
pi_206730618
Ik vind jong grijs echt mooi ❤️ ik heb helaas maar een paar verdwaalde grijze haren :P
pi_206730629
Leuk dat je krullen nu weer terug zijn SQ!
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:28:57 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_206730631
Mja, als je écht nog jong bent staat het wel cool. Als je jeugdige huid het nog compenseert. Maar dat schip is ook al vertrokken hier :')
disclaimer
pi_206730671
Ik heb in juli mijn coronakapsel gedoneerd. Nu kan ongeveer de helft weer in een staartje, de bovenkant is nog net te kort om te blijven zitten. Was echt wennen, ik ga het voorlopig nooit meer zó kort doen. Wel veel leuke reacties gehad. En er achter gekomen dat ik iets van slag in mijn haar heb als het kort is :D

Gisteren wel weer kind gekortwiekt, sinds corona doe ik dat zelf met de tondeuse. En het lukt nog ook :P
pi_206730733
Ik ben 51 en heb nog steeds lang blond haar zonder een spoortje grijs. Weet wel, wanneer ik grijs word ik niet ga verven. Nooit gedaan en dan ook niet. En dan ook gewoon lang. Lijkt me mooi :)

Wij gaan naar ballorig. Fijne zaterdag all!
If they say
pi_206730765
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben 51 en heb nog steeds lang blond haar zonder een spoortje grijs. Weet wel, wanneer ik grijs word ik niet ga verven. Nooit gedaan en dan ook niet. En dan ook gewoon lang. Lijkt me mooi :)

Ik ben 53 en heb ook blond lang haar. Heb ook een tijd niets gedaan met verf, omdat ik niets tegen grijs heb. En dat heb ik nog steeds niet, maar de grijze strengen waren ook heel dof. Alsof er stof overheen lag. En dat maakte wel oud. Dus nu heb ik twee kleuren highlights, wordt het grijs iets minder en glanst het mooi.
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:46:02 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206730767
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:

Veel plezier met je laatste kinderfeestje!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206730853
Hier ook wel al oud (bijna 39) maar nog niet grijs. Heel af en toe een verdwaalde grijze haar. Maar dat is echt heel weinig.
Maar blijkbaar worden roodharigen ook niet grijs, die worden blijkbaar later in een keer wit las ik laatst. Nou ja, we zien wel tegen die tijd.

Hier trouwens altijd haar op een ‘frot’knot onder het mom van lekker makkelijk (en suf).
Maar nu ook al een paar keer dat het gewoon niet heel lekker geknipt was om het los te laten
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:56:26 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_206730888
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook wel al oud (bijna 39) maar nog niet grijs. Heel af en toe een verdwaalde grijze haar. Maar dat is echt heel weinig.
Maar blijkbaar worden roodharigen ook niet grijs, die worden blijkbaar later in een keer wit las ik laatst. Nou ja, we zien wel tegen die tijd.

Hier trouwens altijd haar op een ‘frot’knot onder het mom van lekker makkelijk (en suf).
Maar nu ook al een paar keer dat het gewoon niet heel lekker geknipt was om het los te laten
Haha nee. Niemand wordt grijs. Haar wordt wit. Maar omdat er vaak nog donkere haren doorheen zitten oogt het grijs. Contrast met rood is anders dan contrast met zwart.
En blonde mensen worden wel degelijk "grijs" (=wit). Maar doordat het overige haar blond is oogt het dus niet als grijs.
disclaimer
pi_206730906
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef SQ het volgende:

[..]
Haha nee. Niemand wordt grijs. Haar wordt wit. Maar omdat er vaak nog donkere haren doorheen zitten oogt het grijs. Contrast met rood is anders dan contrast met zwart.
En blonde mensen worden wel degelijk "grijs" (=wit). Maar doordat het overige haar blond is oogt het dus niet als grijs.
Ja dat klinkt eigenlijk wel logisch zo.
Had het laatst zo gelezen. En alles wat op internet staat is waar toch :P
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:59:23 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206730920
Peper en zout haar hier, altijd gehad, alleen tegenwoordig wat meer zout dan peper :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 november 2022 @ 09:59:27 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_206730923
Mijn man heeft veel meer witte haren dan ik, maar op zijn blonde kop blenden ze veel beter in. Mijn haar is donker, dus elke witte haar schreeuwt "HALLO HIER BEN IK!!"
disclaimer
pi_206731070
quote:
Voor:
SPOILER
Na:

SPOILER
Leuk!!

Mijn haar is halflang, donkerblond/koper. Hier en daar een grijze haar geloof ik, maar ik ga er niks aan doen. Heb al jaren mijn haar niet geverfd, heb er geen zin meer in.
Sinds een paar jaar heb ik grove pijpenkrullen. Voorheen was het echt stijl.

Wij zijn kindloos vandaag. De meiden zijn naar Comicon.

T heeft dr outfit zelf met een beetje hulp van oma gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206731143
Leuk Vicky. Moet ze ook nog een bepaald figuur voorstellen?
pi_206731259
Heel toffe outfit @Vicky! Scarlet Witch?

Ik heb ook wat losse grijze haren sinds een paar jaar. Ik vind ze zo tof dat ik ook bewust niet meer verf sinds een paar jaar, ik wil ze niet verbergen. Mijn man krijgt ook echt grijze slapen inmiddels, dat vind ik ook echt mooi. O+

Ik ga over een uurtje kijken naar een 'nieuwe' auto (oftewel een twintig jaar oude occasion), want onze huidige kwam vorige week niet door de apk en is de reparaties niet meer waard. Allemaal effe duimen dat het wat is, want ik krijg heel veel stress van de zoektocht en wil graag dat het voorbij is.
pi_206731364
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:33 schreef lunapuella het volgende:
Heel toffe outfit @:Vicky! Scarlet Witch?

Ik heb ook wat losse grijze haren sinds een paar jaar. Ik vind ze zo tof dat ik ook bewust niet meer verf sinds een paar jaar, ik wil ze niet verbergen. Mijn man krijgt ook echt grijze slapen inmiddels, dat vind ik ook echt mooi. O+

Ik ga over een uurtje kijken naar een 'nieuwe' auto (oftewel een twintig jaar oude occasion), want onze huidige kwam vorige week niet door de apk en is de reparaties niet meer waard. Allemaal effe duimen dat het wat is, want ik krijg heel veel stress van de zoektocht en wil graag dat het voorbij is.
Ja klopt, Scarlet Witch

A is als Black Widow

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:23 schreef amaranta het volgende:
Leuk Vicky. Moet ze ook nog een bepaald figuur voorstellen?

Marvel karakter
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_206731389
Vicky O+
pi_206731419
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook wel al oud (bijna 39) maar nog niet grijs.
Ai, dan heb ik toch een ander beeld van die (mijn) leeftijd _O- Ik voel me nog niet oud O-)
pi_206731431
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:15 schreef amaranta het volgende:

[..]
Lol. Hier ook. En laatst draaide het borsteltje helemaal niet meer, omdat het achter een klepje helemaal vast zat.
Haalt mijn man de hele borstel uit elkaar…
Ik mag niet bemoeien van hem… dus dat deed ik niet. Heb achteraf wel gezegd dat het met 1 schroefje verwijderen ook wel was gelukt.

[ link | afbeelding ]

Links in het doorzichtige gedeelte zat het haar helemaal vastgedraaid. En dat zwarte dingetje kan er met een schroefje uit. Was dus niet nodig geweest om hem helemaal te demonteren.
Bij ons kan je gewoon een dingetje draaien en dan kan je dat borsteltje er zo uithalen. Hoef gelukkig niet te demonteren, ik knip het haar altijd los. Toch een beetje kapperskills :P

Haren verven doe ik niet aan, dan maar grijs... ik heb bruin haar, dus je ziet het wel steeds beter, maar goed. Ik ben ook geen 20 meer ;).

@ Vicky, cool! Fijne dag, zowel voor jullie als voor de meiden!
pi_206731547
Wat knap zo zelf gemaakt Vicky!

Mijn man is altijd opeens veel grijzer na een knipbeurt. Het lijkt wel alsof alle donkere haren dan verdwijnen. Of die weer terug komen of dat ik toch wen aan het grijs weet ik niet, want het is elke keer opnieuw zo. Ik vind het bij hem vooral jammer dat het bovenop heel erg dun begint te worden. Niet zo vreemd want zijn moeder heeft dat ook heel erg, met van dat opgefohnde haar waar je zo doorheen kijkt waardoor het nog extra opvalt. Grijs vind ik niet zo erg bij 40+. Ik heb ook een ex gehad die bij 20 al grijs werd, dat is wel erg jong. Maakt mij overigens ook niet zoveel uit, ik vond het wel handig om mee te pesten :P
pi_206731571
Vicky O+ wat gaaf gemaakt!

Gisteren concert 1 van 2 gehad. We hebben samen met het orkest van de harmonie (ik zit zelf bij de slagwerkgroep) in ons plaatselijke theater een night of the Proms.
Samen met een groep vrienden muziek maken blijft toch echt het beste op de wereld O+
Gisteren was er een clubsetting (met zitjes is dat), maar vanavond is staconcert en kunnen er zo’n 500 mensen naar binnen. Word daar toch wel wat nerveuzer van :D
pi_206731612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:08 schreef FlyingFish het volgende:
Wat knap zo zelf gemaakt Vicky!

Mijn man is altijd opeens veel grijzer na een knipbeurt. Het lijkt wel alsof alle donkere haren dan verdwijnen. Of die weer terug komen of dat ik toch wen aan het grijs weet ik niet, want het is elke keer opnieuw zo. Ik vind het bij hem vooral jammer dat het bovenop heel erg dun begint te worden. Niet zo vreemd want zijn moeder heeft dat ook heel erg, met van dat opgefohnde haar waar je zo doorheen kijkt waardoor het nog extra opvalt. Grijs vind ik niet zo erg bij 40+. Ik heb ook een ex gehad die bij 20 al grijs werd, dat is wel erg jong. Maakt mij overigens ook niet zoveel uit, ik vond het wel handig om mee te pesten :P
Mijn vriend is nu zo’n 2 jaar gezegend met een tondeusekapsel. Het werd zo dun en dit staat hem echt een stuk jonger dan een kapsel waar je doorheen kijkt.
Ik weet nog wel het moment dat we het geschoren hadden, we deden toen een online quiz met vrienden (Coronatijden) en iedere keer als ik opzij naar vriend keek moest ik zo hard lachen om zijn kale kop _O-

Ik hoop dat mijn jongens meer mijn haar geërfd hebben, ik heb heel veel en heel dik haar, middenblond, dus grijs haar zou ook niet opvallen, hoewel ik daar nu nog geen last van heb geloof ik.
pi_206731901
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:52 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ai, dan heb ik toch een ander beeld van die (mijn) leeftijd _O- Ik voel me nog niet oud O-)
Misschien komt het vooral door man, die volgende week 40 wordt. Die ziet er tegen op dat hij dan echt oud is. Nee zonder gekheid, ik voel me ook niet oud hoor. :D

Vanavond vast een etentje voor m’n z’n verjaardag met de hele fam en een paar goede vrienden in een van onze favoriete restaurants, lekker Tex-mex tapas. Heb ik wel zin in.

Vertelde ik laatst nog dat ik niet te veel Sinterklaascadeautjes ging kopen voor de kinderen dit jaar omdat ze beiden niet meer geloven.. dat is dus best wel mislukt ;( ik heb zo geen ruggengraat.

Dus de zak zit weer vol straks. Een cadeautje wat nog moet binnen komen en de rest is geregeld. Maandag even een inpakdagje houden en dan is het klaar. Geen stress deze keer om een dag te vinden om te kunnen shoppen
pi_206732080
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:13 schreef LeSage het volgende:

Ik hoop dat mijn jongens meer mijn haar geërfd hebben, ik heb heel veel en heel dik haar, middenblond, dus grijs haar zou ook niet opvallen, hoewel ik daar nu nog geen last van heb geloof ik.
Kaalheid gaat via de kant van de moeder toch? Mijn man en zijn broers hebben wat dat betreft pech, hun vader heeft nog een volle bos maar zij zijn allemaal kaal of kalend _O-
pi_206732320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:

Mijn jongste heeft het tot halverwege haar rug, ik moet de stofzuiger na elk rondje schoonmaken, omdat er zoveel haar rond dat borsteltje in de mond zit... leuk joh lang haar...
Postpartum haaruitval met lang haar is nog leuker. Ik had het zoals voorgenomen moeten knippen voor het einde van de zwangerschap maarja dat bleef bij een leuk voornemen.
pi_206732631
Ik verf mijn haar al jaren. Maar heb heel donker haar en vroegtijdig grijs. Ik heb het even geprobeerd om niet te verven maar die witte landingsbaan op mijn hoofd zag er echt niet uit :X ik vind grijs haar bij anderen vaal prachtig maaar bij mezelf echt niet :N

En voor de stats: 43 en lang haar.
  zaterdag 19 november 2022 @ 12:47:02 #174
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_206732763
Hier voor de statistieken 44. Met een zichtbare spierwitte lok vanaf een jaar of 14 en de rest donkerblond half lang. Voor mijn 14e was ik blonder en viel het minder op.
If you can dream it, you can do it...
pi_206733033
Omg volgens een review kan de roborock s7 zelf zijn dweiltje omhoog doen voor vloerkleden.
En heeft ie een trilfunctie, waardoor ie min of meer lijkt te schrobben.

Tot zover de eerste resultaten van dit warenonderzoek
  zaterdag 19 november 2022 @ 13:15:10 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206733096
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:09 schreef Vanyel het volgende:
roborock s7
De reviews op Tweakers zijn ook goed: https://tweakers.net/pric(...)ck-s7-zwart/reviews/
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206733136
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 11:09 schreef LeSage het volgende:
Vicky O+ wat gaaf gemaakt!

Gisteren concert 1 van 2 gehad. We hebben samen met het orkest van de harmonie (ik zit zelf bij de slagwerkgroep) in ons plaatselijke theater een night of the Proms.
Samen met een groep vrienden muziek maken blijft toch echt het beste op de wereld O+
Gisteren was er een clubsetting (met zitjes is dat), maar vanavond is staconcert en kunnen er zo’n 500 mensen naar binnen. Word daar toch wel wat nerveuzer van :D
Veel plezier O+
Ik geef vanavond ook een concert met mijn harmonie orkest :D
Geen proms concert, maar wel met dansers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Adrian4 op 19-11-2022 13:25:35 ]
pi_206733159
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:52 schreef Hupje het volgende:

[..]
Nou, + 1
Ik voel me nog als 18 :D inclusief een lichaam als van een 18 jarige aldus mijn man… hahahaha
  zaterdag 19 november 2022 @ 13:29:24 #179
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206733236
Tof SQ! Je durft iig wel.. :)

Wow, tof jouw meiden Vicky O+

LeSage, concerten zijn altijd tof.
Mijn eerste is pas zeer waarschijnlijk volgend jaar juli :o

Ik ben 36, en heb het al jaren pittig kort. Nu ben ik paars, daarvoor was ik zwart en/of donkerblauw. Het kan nu prima in een hanenkam, en anders kris-kras alle kanten op. Het bevalt me prima :) Lekker makkelijk, en de reacties op mijn haar zijn altijd wel tof, krijg regelmatig de vraag waar ik het laat knippen/kleuren O+

Metabolische leeftijd hier van 22 :o ik sport 2 keer in de week vrij intensief.. Conditie ook best aan de goede kant. Ik klaag niet :X

[ Bericht 14% gewijzigd door Rijstebuiltje op 19-11-2022 14:00:55 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_206733299
Wij komen net thuis van een bezoek aan Sinterklaas en heel veel Pieten (meer Pieten dan bezoekers waren er :D ). Je kon er spelletjes doen, knutselen, kleuren, op de foto met Sinterklaas en er was een Pietenband. Simon heeft lekker zitten kleuren en heel veel kruidnoten gegeten. Kleurplaat heeft ie uiteindelijk aan Sinterklaas gegeven.
Hij bedankte Sinterklaas ook nog even voor de chocolademunten, die hij vanochtend in zijn schoen had en of Ozosnel het bakje met water nog gevonden had. Sinterklaas zei dat Ozosnel erg blij was met het water en dat hij die chocolademunten zelf ook zo lekker vond O+ O+ O+ O+

Geslaagde ochtend :D
pi_206733576
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:22 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
Nou, + 1
Ik voel me nog als 18 :D inclusief een lichaam als van een 18 jarige aldus mijn man… hahahaha
Haha dat bij mij beiden niet. Moet er niet meer aan denken om te leven als m’n 18jarige ik. Elke dag in de kroeg (bijna), op stap, neh dat trekt me toch niet meer hoor. En aan het en der wat blessures te merken ben ik ook echt niet meer zo jong haha

Maarr ik doe wel alles wat ik wil hoor en op het werk kan ik ook echt wel aardig levelen met de jeugd.

Maar merk ook wel dat de collega’s die maar een jaar of 5 jonger zijn maar nog geen kinderen hebben zich ook wel jonger voelen en qua activiteiten dingen doen die ik al wat langer niet meer doe (of kan met kinderen). Maar die zitten straks nog in de luiers als ze mijn leeftijd hebben en dan heb ik weer ‘alle’ vrijheid.
(En iedere keuze is goed natuurlijk ;) )
pi_206733694
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:15 schreef Leandra het volgende:

[..]
De reviews op Tweakers zijn ook goed: https://tweakers.net/pric(...)ck-s7-zwart/reviews/
Heb je al gezien dat ie zijn stofbak zelf kan legen?

En dat de gigadure maxv ook het water ververst en de dweil schoonmaakt?
pi_206733915
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 10:54 schreef Nijna het volgende:

[..]
Bij ons kan je gewoon een dingetje draaien en dan kan je dat borsteltje er zo uithalen. Hoef gelukkig niet te demonteren, ik knip het haar altijd los. Toch een beetje kapperskills :P

Haren verven doe ik niet aan, dan maar grijs... ik heb bruin haar, dus je ziet het wel steeds beter, maar goed. Ik ben ook geen 20 meer ;).

@ Vicky, cool! Fijne dag, zowel voor jullie als voor de meiden!
Ja, dat kan bij deze ook. Maar nu kon het borsteltje niet meer roteren omdat het haar vast zat in het stukje waarin je het borsteltje vastklikt
  zaterdag 19 november 2022 @ 14:20:38 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_206733962
47
Van origine donker bruin haar, nu behoorlijk grijs. Maar daar ben ik nog niet aan toe, dus ik verf, of nou ja, de kapper verft. Heeft ook wel een klein beetje met mijn werk te maken, ik probeer nog een beetje mee te liften op een enigszins jonge uitstraling. 🙄😅
Lengte is nu op mijn schouders dus er mag volgende week een heel klein stukje van af. Vroeger, tot aan mijn 30e of zo heb ik altijd heel kort haar gehad. Ook nog een periode wat langer een beetje zoals SQ hierboven liet zien, maar dit nu, wat korter staat beter. Vind ik
pi_206734127
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 13:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Tof SQ! Je durft iig wel.. :)

Wow, tof jouw meiden Vicky O+

LeSage, concerten zijn altijd tof.
Mijn eerste is pas zeer waarschijnlijk volgend jaar juli :o

Ik ben 36, en heb het al jaren pittig kort. Nu ben ik paars, daarvoor was ik zwart en/of donkerblauw. Het kan nu prima in een hanenkam, en anders kris-kras alle kanten op. Het bevalt me prima :) Lekker makkelijk, en de reacties op mijn haar zijn altijd wel tof, krijg regelmatig de vraag waar ik het laat knippen/kleuren O+

Metabolische leeftijd hier van 22 :o ik sport 2 keer in de week vrij intensief.. Conditie ook best aan de goede kant. Ik klaag niet :X
Wat voor concert ga je spelen?
  zaterdag 19 november 2022 @ 16:46:56 #186
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206735805
Oeh, opsom! 33 hier en geen grijs te zien. Ik ga veel te weinig naar de kapper. Heb het 4,5 jaar geleden gedoneerd, toen was het net iets langer dan SQ nu heeft. Als het kort is, dan altijd in een goed geknipte bob. En nu is het lang en doe ik er weinig anders mee dan - in deze volgorde - een dagje los, een dagje deels vast, een dagje frommelknot, een paar dagen een vlecht en dan weer wassen.

Ik ging overigens deze week voor het eerst hardlopen O+ en kocht deze jas voor mezelf:

https://topvintage.nl/nl/(...)-swing-coat-in-green

En ik leg zo voor het laatst mijn driejarige dochter in bed. 4 jaar geleden had ik al een uur of 36 weeën, maar nul ontsluiting. Wat is het leven mooier met haar en haar broertje erbij, echt! Intens en pittig en idioot moeilijk soms, maar ook echt zeven lagen dieper qua liefde en genieten.
  zaterdag 19 november 2022 @ 17:18:33 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206736146
Ik zit in de trein van Rotterdam naar Akkrum, en tijdens de stop in Utrecht stroomt de trein helemaal vol met Comicon bezoekers O+
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 november 2022 @ 17:26:53 #188
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206736221
Gaat het over grijs haar? :W

Ik verloor dus al mijn haar afgelopen jaar en ik heb er inmiddels een schapen coupe met hele kleine krulletjes voor terug. Compleet grijs. En ik had geen grijze haar!

Ik ben al 2x oma van Max genoemd }:| }:|

Maar vooral blij met krullies hoor.
  zaterdag 19 november 2022 @ 17:37:49 #189
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206736335
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 14:33 schreef LeSage het volgende:

[..]
Wat voor concert ga je spelen?
Ik speel niet, maar bezoek graag concerten.

Ik ga naar Rammstein :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_206736502
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:26 schreef Quoi het volgende:

Ik verloor dus al mijn haar afgelopen jaar en ik heb er inmiddels een schapen coupe met hele kleine krulletjes voor terug. Compleet grijs. En ik had geen grijze haar!

Mijn collega zette van de week een bordje poffertjes (dat het kindje besteld had) voor de neus van de man aan tafel en zei: ‘Nou, die poffertjes zullen wel voor opa zijn!’

SPOILER
pi_206736947
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:50 schreef LeSage het volgende:

[..]
Mijn collega zette van de week een bordje poffertjes (dat het kindje besteld had) voor de neus van de man aan tafel en zei: ‘Nou, die poffertjes zullen wel voor opa zijn!’

SPOILER
Linke opmerking wel :D
  zaterdag 19 november 2022 @ 18:30:29 #192
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206736997
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Bij mannen nog linker dan bij vrouwen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 18:45:00 #193
382129 crew  Donna
pi_206737158
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:18 schreef Leandra het volgende:
Ik zit in de trein van Rotterdam naar Akkrum, en tijdens de stop in Utrecht stroomt de trein helemaal vol met Comicon bezoekers O+
Akkrum of all places
  Moderator zaterdag 19 november 2022 @ 18:45:41 #194
382129 crew  Donna
pi_206737170
Oh grijs haar. Ik laat het uitgroeien. In juni 2022 voor het laatst geverfd. *O*
  zaterdag 19 november 2022 @ 19:12:48 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206737498
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:45 schreef Donna het volgende:

[..]
Akkrum of all places
Ja, ik denk dat het de trein naar Leeuwarden is maar dat die niet verder gaat dan Akkrum.
Maakt voor mij niet uit, ik ben sowieso in Amersfoort overgestapt :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206737539
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 18:26 schreef amaranta het volgende:

[..]
Nou, hij zei later al dat dit wel vaker gebeurde. Hij was ook écht een oude vader, minstens 60+
pi_206737851
Wauw sq. Staat je goed.

Mijn ouders zijn nog steeds niet helemaal grijs. Al is mijn vader in een jaar behoorlijk grijs geworden. Dat zie je ook goed bij zwart haar.

Ik dacht altijd dat kaalheid te maken heeft met hoeveel lichaamshaar en leen man heeft. Hoe meer lichaamshaar hoe sneller kalend/kaal
pi_206737893
44 en Al jaaaren team grijs/zilver/wit. Love it.

Misschien ga ik ook maar eens een stuk af laten knippen!
Met een meidenkwartet
pi_206737937
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:43 schreef F_r het volgende:
Wauw sq. Staat je goed.

Ik dacht altijd dat kaalheid te maken heeft met hoeveel lichaamshaar een man heeft. Hoe meer lichaamshaar hoe sneller kalend/kaal
Ik kan dit helaas niet bevestigen.
pi_206738653
Ik keek net naar het weerbericht, hoor dat het vannacht -4 wordt. Bedenk me ineens dat onze sproei installatie nog niet leeggemaakt is. Dus dat hebben we zojuist in het donker maar gedaan :') Lekker op tijd. Komt ook door dat rare weer, ik was hier nog niet aan toe.
pi_206739101
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik ben 53 en heb ook blond lang haar. Heb ook een tijd niets gedaan met verf, omdat ik niets tegen grijs heb. En dat heb ik nog steeds niet, maar de grijze strengen waren ook heel dof. Alsof er stof overheen lag. En dat maakte wel oud. Dus nu heb ik twee kleuren highlights, wordt het grijs iets minder en glanst het mooi.
Ik moet nog maar afwachten hóe ik grijs word. Kan best zijn dat als het bij mij ook doffig is, ik er wel iets aan wil doen. Geef ik je wel een gil als ik wil weten hoe jij het hebt :)

Had vroeger een jongen in de klas met zwart haar en op zijn 15e al wat witte haren. Dat vind ik wel erg jong :{

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 09:46 schreef Leandra het volgende:

[..]
Veel plezier met je laatste kinderfeestje!
Dank :)
Was gezellig en omdat het de laatste keer was, heb ik samen met vriendin soort van afsluit kadootjes gekocht voor alle kids. Eind van een tijdperk. Gaat té snel }:|

Oh poep. Heb de buitenkraan nog niet afgesloten :') Thanx voor de reminder @Hupje

Man leeft nog want alarm was aan. Denk niet dat ie al te vrolijk zn nest uitkwam en merkte dat het 15,5C was dus mazzel dat ik um niet gezien heb :') :@
If they say
pi_206740193
Dik bruin haar net over de schouders, af en toe een grijze haar. Mijn vader werd ook laat iets van grijzig, we zullen zien.
Mijn moeder heeft al jaaaaaaaren een permanentje met blonde verf. Echt geen idee wat haar natuurlijke haardracht is.
Mijn zus is 9 jaar ouder en heeft ook amper grijs haar.

En over grijs haar gesproken, wij keken Senior year 2022 (aanrader voor de knop uit, flauwe humor, Rebel fans) en de acteur die de vader van Rebel speelde kwam me zo bekend voor. Maar ik kon zijn grijze hoofd niet plaatsen. Maar zijn stem en manier van zijn hoofd bewegen...ja Friends! Verloofde verklaarde mij voor gek 'iedereen speelde volgens jou in Friends'. Maar Google hielp me. Maar echt die is oud geworden. En verder spoiler ik lekker niets.

Kijken of de Friends fans hier meteen weten wie hij speelde.
https://www.netflix.com/nl/title/80217525
pi_206740360
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 20:35 schreef Hupje het volgende:
Ik keek net naar het weerbericht, hoor dat het vannacht -4 wordt. Bedenk me ineens dat onze sproei installatie nog niet leeggemaakt is. Dus dat hebben we zojuist in het donker maar gedaan :') Lekker op tijd. Komt ook door dat rare weer, ik was hier nog niet aan toe.
Door jou deed ik dit net ook.
Kkkkkoud.
Het gras kraakte al en het is pas 10 uur :o
pi_206740449
Het Land van Ooit ging 15 jaar geleden dicht/failliet. Ik googlede even en er kwamen allemaal jeugdherinneringen boven O+
pi_206742094
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:06 schreef exode het volgende:
Dik bruin haar net over de schouders, af en toe een grijze haar. Mijn vader werd ook laat iets van grijzig, we zullen zien.
Mijn moeder heeft al jaaaaaaaren een permanentje met blonde verf. Echt geen idee wat haar natuurlijke haardracht is.
Mijn zus is 9 jaar ouder en heeft ook amper grijs haar.

En over grijs haar gesproken, wij keken Senior year 2022 (aanrader voor de knop uit, flauwe humor, Rebel fans) en de acteur die de vader van Rebel speelde kwam me zo bekend voor. Maar ik kon zijn grijze hoofd niet plaatsen. Maar zijn stem en manier van zijn hoofd bewegen...ja Friends! Verloofde verklaarde mij voor gek 'iedereen speelde volgens jou in Friends'. Maar Google hielp me. Maar echt die is oud geworden. En verder spoiler ik lekker niets.

Kijken of de Friends fans hier meteen weten wie hij speelde.
https://www.netflix.com/nl/title/80217525
Ik had het fout. :D
  Manager PR/Moderator zondag 20 november 2022 @ 01:59:34 #206
269689 crew  Viv
pi_206742284
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 22:21 schreef Hupje het volgende:
Het Land van Ooit ging 15 jaar geleden dicht/failliet. Ik googlede even en er kwamen allemaal jeugdherinneringen boven O+
Ik ben er een keer geweest met mijn basisschool, maar vond het helemaal niks. Het verbaasde me dus ook niet dat ze failliet gingen. :@
pi_206742498
Volgens mij was het Land van Ooit echt love it or hate it. Ik vond het geweldig O+ Ik weet zelfs nog hoe de Ooit-groet ging :D

[ Bericht 12% gewijzigd door Amsel op 20-11-2022 08:10:52 ]
pi_206742519
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 november 2022 14:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, dat kan bij deze ook. Maar nu kon het borsteltje niet meer roteren omdat het haar vast zat in het stukje waarin je het borsteltje vastklikt
Dat schiet dan niet op ;).

Voor de opsom 44 dus, donker haar met grijze "highlights" :') en volgens mij had ik vroeger een vollere bos zeg maar.
In mijn hoofd ben ik een stuk jonger dan 44, maar qua conditie enzo is het om te janken...

Vroeger ging ik ooit eens met mn oppas en een vriendin van haar en een vriendinnetje van mij naar de Efteling en toen stapten we per ongeluk uit bij het land van ooit, althans zoiets staat me bij. Park nooit van binnen gezien, want we zijn met de volgende bus wel naar de Efteling gegaan *)
pi_206742591
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 08:19 schreef Nijna het volgende:

[..]
Dat schiet dan niet op ;).

Voor de opsom 44 dus, donker haar met grijze "highlights" :') en volgens mij had ik vroeger een vollere bos zeg maar.
In mijn hoofd ben ik een stuk jonger dan 44, maar qua conditie enzo is het om te janken...
Dat.
Op jouw leeftijd had ik al een kunstheup en sindsdien is mijn conditie er niet beter op geworden :')
Ik heb het lichaam (behalve mn haar dan) van een oud wijf maar mn geest is jong. Ach, ik doe het er maar mee :+

Heup was wel de beste beslissing. Ha vond me te jong ervoor maar was dat of op de duur rolstoel. Met toen een kleuter was voor mij de keus snel gemaakt. Wat had ik op mn ouwe dag met een kunstheup gemoeten? Nooit spijt van deze beslissing gehad. En hoe het over tig gaat, zien we dan wel.
If they say
  Moderator zondag 20 november 2022 @ 08:48:08 #210
382129 crew  Donna
pi_206742595
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 19:12 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, ik denk dat het de trein naar Leeuwarden is maar dat die niet verder gaat dan Akkrum.
Maakt voor mij niet uit, ik ben sowieso in Amersfoort overgestapt :D
Haha ohhh. Ja klopt, Leeuwarden. Ik denk je was hier in de buurt. :D
  zondag 20 november 2022 @ 08:50:25 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206742602
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 08:04 schreef Amsel het volgende:
Volgens mij was het Land van Ooit echt love it or hate it. Ik vond het geweldig O+ Ik weet zelfs nog hoe de Ooit-groet ging :D

Die kan ik ook nog! Voor ons was het leuker dan de meeste andere parken, want wij houden niet van achtbanen. Ik herinner me de race tegen de reus (iets met touwtrekken), de waterspeeltuin, het roze kasteel, de liedjes van kloontje en sap de aardwortel.

4 jaar geleden was ik voor het eerst in heel lange tijd niet misselijk O+ de toen lekgeprikte zieke baby op mijn buik is nu een pittige, lieve kleuter. De tijd vliegt. Ik heb vanochtend gevraagd of ze nog heel even klein wil blijven. Daar ging ze even over nadenken...
pi_206742618
@Tink89, gefeliciteerd met kleuterdochter! :* 🎂🎈
If they say
pi_206742621
Gefeliciteerd Tink O+
Hier nog een weekje wachten, dan wordt mijn grote meneer alweer 10
  zondag 20 november 2022 @ 09:08:53 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206742663
Gefeliciteerd Tink! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_206742829
Gefeliciteerd Tink :*
pi_206743158
Gefeliciteerd Tink!
pi_206743387
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 08:50 schreef Tink89 het volgende: Ik heb vanochtend gevraagd of ze nog heel even klein wil blijven. Daar ging ze even over nadenken...
Heb je dit echt aan je 4 jaar wordende kleuter gevraagd?
Dan is het goed om daarop terug te komen en haar ook te vertellen dat het fantastisch is dat ze groeit en naar school gaat, groter wordt en de wereld ontdekt.
Anders zadel je haar op met een gevoel dat echt van jou als moeder is en waarmee je een 4-jarige impliciet vertelt dat ze bij jou moet blijven en niet de wereld moet gaan verkennen.

Deel dit gevoel liever met vriendinnen, of hier, dan met zo'n klein mupke.
  zondag 20 november 2022 @ 10:49:47 #218
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206743581
Gefeliciteerd Tink.
  Manager PR/Moderator zondag 20 november 2022 @ 10:56:59 #219
269689 crew  Viv
pi_206743662
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 08:04 schreef Amsel het volgende:

Het was qua attracties veel minder dan bijvoorbeeld de Efteling, en daar moesten de acteurs dan voor compenseren. Maar die zaten nogal in mijn allergie-zone, dus dan blijft er niks over. :')
pi_206743928
Gefeliciteerd Tink!

@LeSage hoe ging het bij jullie? Hier was het concert geslaagd en onverwacht druk bezocht :D
  zondag 20 november 2022 @ 14:23:55 #221
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206746467
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heb je dit echt aan je 4 jaar wordende kleuter gevraagd?
Dan is het goed om daarop terug te komen en haar ook te vertellen dat het fantastisch is dat ze groeit en naar school gaat, groter wordt en de wereld ontdekt.
Anders zadel je haar op met een gevoel dat echt van jou als moeder is en waarmee je een 4-jarige impliciet vertelt dat ze bij jou moet blijven en niet de wereld moet gaan verkennen.

Deel dit gevoel liever met vriendinnen, of hier, dan met zo'n klein mupke.
Ik vind dit best een heftige post van je. Je kent mij niet en hebt dus geen idee hoe vaak ik haar vertel dat ze fantastisch groot aan het worden is en hoe trots ik op haar ben en hoe tof het op school is en hoe knap ze is en hoe goed het van haar is dat ze dingen zelf doet enz. Dus dat ik haar in een knuffelmomentje in bed één keertje gevraagd heb of ze af en toe nog heel even klein wil blijven, kan volgens mij geen kwaad. Zadel lekker een ander met een schuldgevoel op.
pi_206748264
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 14:23 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Ik vind dit best een heftige post van je.
Precies dit dus, over die eerdere van jou.
Ik reageer op basis van wat ik lees, meer staat er immers niet. Het is informatief bedoeld.
Als jij dat wenst te lezen als schuldgevoel aanpraten, is dat je goed recht, maar niet per se iets waar ik me over aangesproken voel.
pi_206751991
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 11:21 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd Tink!

@:LeSage hoe ging het bij jullie? Hier was het concert geslaagd en onverwacht druk bezocht :D
Fijn dat het zo geslaagd was!
Bij ons was het ook behoorlijk druk en ik heb er ontzettend van genoten O+
pi_206752058
Is het traumatisch om tegen je kleuter in een knus/grappig/intiem momentje een keer te zeggen dat ze nog even klein mogen blijven?
Als ik tegenwoordig lees waar kinderen allemaal trauma’s van op kunnen lopen (‘liegen’ over Sinterklaas bijvoorbeeld) dan kunnen ze later bij mij echt op zoek naar een goede psycholoog.

Ik heb zelf overigens gelukkig nooit last gehad van de uitwerking van dit soort opmerkingen door mijn eigen ouders ^O^
  zondag 20 november 2022 @ 19:17:57 #225
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206752577
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 18:48 schreef LeSage het volgende:
Is het traumatisch om tegen je kleuter in een knus/grappig/intiem momentje een keer te zeggen dat ze nog even klein mogen blijven?
Als ik tegenwoordig lees waar kinderen allemaal trauma’s van op kunnen lopen (‘liegen’ over Sinterklaas bijvoorbeeld) dan kunnen ze later bij mij echt op zoek naar een goede psycholoog.

Ik heb zelf overigens gelukkig nooit last gehad van de uitwerking van dit soort opmerkingen door mijn eigen ouders ^O^
Nee hoor.
Maar ik denk wel dat het belangrijk is om soms wel op je woorden te letten.
pi_206753180
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 18:48 schreef LeSage het volgende:
Dat ligt natuurlijk nogal aan de context. Die is op zo'n forum altijd nogal moeilijk in te schatten.
Maar, ja, het is behoorlijk traumatisch als je kleuter het gevoel heeft klein te moeten blijven om voor jou te moeten zorgen. Ik maak van dichtbij mee welk effect dat kan hebben en dat is niet lollig. Dat weet niet iedereen.

quote:
Als ik tegenwoordig lees waar kinderen allemaal trauma’s van op kunnen lopen
Dit soort opmerkingen maakt het voor mensen met trauma's en aanverwante issues niet per se makkelijker om daar open over te zijn.
pi_206753315
Bij mij was er sprake van parentificatie, althans richting mijn moeder. Dat was een combinatie van dingen die ze zei, deed, de verdere gezinssituatie maar ook wat ik aanvoelde en mijzelf aanleerde als kind. Dat ging in mijn geval niet over klein moeten blijven overigens.

Van daaruit kan ik jouw opmerkingen goed begrijpen Vanyel, iets wat onschuldig lijkt kan diepe impact hebben op kinderen. Dat hoeft niet direct traumatisch te zijn, maar kan het wel worden in een groter geheel.

Waar ik niet mee wil zeggen dat je niet gekscherend de opmerking richting je kind kan maken dat je zou willen dat het nog even klein blijft. Maar wel er goed nagedacht moet worden over wat je zegt en hoe je het zegt. Maar tegelijkertijd denk ik dat een moeder met een beetje gezond verstand zelf weet wat ze wel of niet tegen haar kind moet zeggen.
pi_206754042
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 19:59 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dat ligt natuurlijk nogal aan de context. Die is op zo'n forum altijd nogal moeilijk in te schatten.
Maar, ja, het is behoorlijk traumatisch als je kleuter het gevoel heeft klein te moeten blijven om voor jou te moeten zorgen. Ik maak van dichtbij mee welk effect dat kan hebben en dat is niet lollig. Dat weet niet iedereen.
[..]
Dit soort opmerkingen maakt het voor mensen met trauma's en aanverwante issues niet per se makkelijker om daar open over te zijn.
Prima, ik vind het eerlijk gezegd veel kwetsender om op een openbaar forum iemand neer te zetten alsof ze haar kind een trauma aanpraat.
En ik vind helemaal niet dat mensen niet met trauma’s mogen zitten of er over mogen praten, maar ik voel steeds vaker een druk dat je het als ouder vrijwel nooit goed kan doen tegenover je kinderen.
pi_206754420
Ik kan me voorstellen dat het als het tegen jou gezegd wordt, het kan overkomen als een aanval oid, omdat het over persoonlijke en emotionele dingen gaat waarbij je je al snel dingen persoonlijk aantrekt. Logisch ook.

Tegelijkertijd lees ik het als 'buitenstaander' meer als 'Hee, heb heb je hier bij stil gestaan? Zo nee, als je dat niet al (eerder) gedaan hebt, misschien is het goed om wat je nu hebt gezegd nog aan te vullen met yyy, want...' vanuit iemands ervaring wat het kan doen met een kind. Dus niet als vingerwijzen, maar als bewust maken van de andere kant en met tip. En misschien doe je dat al, en kan je dus denken joh bedankt maar ben ik me van bewust en doe ik ook wel, en misschien deed je dat nog niet en denk je goh helemaal niet bij stil gestaan, goed dat je het zegt. En ja, misschien had het wat genuanceerder gezegd kunnen worden, maar soms is het de moeite waard om met een beetje afstand naar de boodschap te kunnen kijken en te evalueren of dat iets is waar jij wat mee kan, ipv alleen op de vorm waarin die boodschap gegeven wordt te reageren.

Ben ik zelf overigens redelijk slecht in, maar ik merk ook wel dat als het me wel lukt, het me soms echt wel zinnige inzichten geeft waar ik wat mee kan. En soms ook niet, want doe ik al/weet ik al/denk ik anders over, en dat is dan ook OK.
pi_206754519
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 20:54 schreef LeSage het volgende:

[..]
Prima, ik vind het eerlijk gezegd veel kwetsender om op een openbaar forum iemand neer te zetten alsof ze haar kind een trauma aanpraat.
Dit gesprek gaat wmb al lang niet meer over die iemand. Maar ook toen dat nog wel zo was, had ik zeker niet de intentie haar neer te zetten als wat dan ook.

Het is wel wonderlijk. Tips over luiers, leerlingvolgsystemen, gps-horloges, ben je ontaard als je je kind alleen naar school laat fietsen, het is allemaal top. Maar een tip over een uitspraak die klote kan uitpakken, dat raakt blijkbaar aan heel andere dingen.
Misschien is dat wel een van de redenen dat dit soort dingen zo weinig wordt gezegd. Jammer.
Veel weldenkende moeders met gezond verstand die zelf niet een goed voorbeeld hebben gehad, zouden er vast baat bij hebben als dit soort dingen wat laagdrempeliger werden gedeeld en besproken.
pi_206754732
quote:
0s.gif Op zondag 20 november 2022 08:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die kan ik ook nog! Voor ons was het leuker dan de meeste andere parken, want wij houden niet van achtbanen. Ik herinner me de race tegen de reus (iets met touwtrekken), de waterspeeltuin, het roze kasteel, de liedjes van kloontje en sap de aardwortel.

4 jaar geleden was ik voor het eerst in heel lange tijd niet misselijk O+ de toen lekgeprikte zieke baby op mijn buik is nu een pittige, lieve kleuter. De tijd vliegt. Ik heb vanochtend gevraagd of ze nog heel even klein wil blijven. Daar ging ze even over nadenken...
Gefeliciteerd O+ hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad :)
pi_206755023
Gefeliciteerd Tink
pi_206755263
Oh, en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd Tink! Hopelijk hebben jullie een leuke dag gehad vandaag :)
pi_206755796
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 21:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Dit gesprek gaat wmb al lang niet meer over die iemand. Maar ook toen dat nog wel zo was, had ik zeker niet de intentie haar neer te zetten als wat dan ook.

Het is wel wonderlijk. Tips over luiers, leerlingvolgsystemen, gps-horloges, ben je ontaard als je je kind alleen naar school laat fietsen, het is allemaal top. Maar een tip over een uitspraak die klote kan uitpakken, dat raakt blijkbaar aan heel andere dingen.
Misschien is dat wel een van de redenen dat dit soort dingen zo weinig wordt gezegd. Jammer.
Veel weldenkende moeders met gezond verstand die zelf niet een goed voorbeeld hebben gehad, zouden er vast baat bij hebben als dit soort dingen wat laagdrempeliger werden gedeeld en besproken.
Dat je de beste bedoelingen met een opmerking hebt wil niet zeggen dat het ook zo over komt. Ik denk dat je post op mij in ieder geval anders overkomt dan je zelf had gewild.
pi_206755803
Was mijn oor- en keelpijn zo’n beetje weg afgelopen dagen, is het nu weer terug }:|
Toen de huisarts vorige week zei dat het tot 6 weken kon duren ging ik er niet vanuit dat dat bij mij dan ook zou zijn.
pi_206755818
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 21:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het als het tegen jou gezegd wordt, het kan overkomen als een aanval oid, omdat het over persoonlijke en emotionele dingen gaat waarbij je je al snel dingen persoonlijk aantrekt. Logisch ook.

Tegelijkertijd lees ik het als 'buitenstaander' meer als 'Hee, heb heb je hier bij stil gestaan? Zo nee, als je dat niet al (eerder) gedaan hebt, misschien is het goed om wat je nu hebt gezegd nog aan te vullen met yyy, want...' vanuit iemands ervaring wat het kan doen met een kind. Dus niet als vingerwijzen, maar als bewust maken van de andere kant en met tip. En misschien doe je dat al, en kan je dus denken joh bedankt maar ben ik me van bewust en doe ik ook wel, en misschien deed je dat nog niet en denk je goh helemaal niet bij stil gestaan, goed dat je het zegt. En ja, misschien had het wat genuanceerder gezegd kunnen worden, maar soms is het de moeite waard om met een beetje afstand naar de boodschap te kunnen kijken en te evalueren of dat iets is waar jij wat mee kan, ipv alleen op de vorm waarin die boodschap gegeven wordt te reageren.

Ben ik zelf overigens redelijk slecht in, maar ik merk ook wel dat als het me wel lukt, het me soms echt wel zinnige inzichten geeft waar ik wat mee kan. En soms ook niet, want doe ik al/weet ik al/denk ik anders over, en dat is dan ook OK.
Als het zo was geschreven als jij hierboven hebt gedaan was de post dan ook heel anders geweest en had ik er geen problemen mee gehad. Daar zit het grote verschil wat mij betreft. Zeker bij een onderwerp dat uiteraard wat gevoeliger ligt dan gps-horloges is nuance nou net hartstikke fijn.
pi_206756385
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 23:20 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dat je de beste bedoelingen met een opmerking hebt wil niet zeggen dat het ook zo over komt. Ik denk dat je post op mij in ieder geval anders overkomt dan je zelf had gewild.
Fair point.
pi_206757050
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 23:25 schreef LeSage het volgende:

[..]
Als het zo was geschreven als jij hierboven hebt gedaan was de post dan ook heel anders geweest en had ik er geen problemen mee gehad. Daar zit het grote verschil wat mij betreft. Zeker bij een onderwerp dat uiteraard wat gevoeliger ligt dan gps-horloges is nuance nou net hartstikke fijn.
Ik denk dat ik mijn punt dan niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Natuurlijk had dat verschil gemaakt. Mijn punt was juist dat wanneer het om een onderwerp gaat dat je emotioneel wat doet, je snel vanuit die emotie leest en interpreteert wat ergens staat of mee bedoeld zal worden. In dat geval, en al helemáál als het een onderwerp is dat beide 'kanten' emotioneel wat doet, waardoor de vorm waarin de boodschap wordt opgeschreven ook niet altijd zo neutraal zal zijn als misschien gewild of gedacht, helpt het enorm als je wat afstand kan nemen voordat (of nadat, als dat niet meteen lukt) je vanuit emotie interpreteert en reageert. En dan dus probeert om te kijken naar wat waarschijnlijk bedoeld wordt, als je uitgaat van de goede intenties en meeneemt dat ook de ander vanuit emotie misschien wat minder genuanceerd was dan gedacht. En dan dus op de boodschap reageren, ipv op de vorm.

Dus bij zo'n post als dit raakt dat waarschijnlijk een gevoelige snaar, en denk je al snel 'fuck you ik praat mijn kind heus geen trauma aan, trut' waar je ook (daarna) zou kunnen denken 'oke, maar stel dat ze nou niet hier op het forum kwam posten om mij een trauma veroorzakende moeder te noemen, wat wilde ze dan misschien wel zeggen met die post, als ik er een beetje doorheen lees dat het niet zo vriendelijk of genuanceerd is opgeschreven'.

Daarmee zeg ik dus niet dat de ene partij 'fout' zit en de ander 'goed', want ik denk dat zowel de post anders geïnterpreteerd wordt als dit iets is wat je vanuit emotie interpreteert (ikzelf las het namelijk anders, waarschijnlijk juist omdat ik zelf nog geen kinderen heb), als dat de post anders geschreven wordt als je dat niet vanuit emotie doet. En een goed gesprek voeren of over de boodschap praten wordt zeker makkelijker als die vriendelijk en genuanceerd wordt opgeschreven.

Je kunt alleen nou eenmaal niet veranderen hoe iemand anders iets opschrijft of zegt, maar wel vanuit welke blik jij dat zelf interpreteert en hoe je daarop reageert. En als het lukt om dat te doen op die manier, worden gesprekken/discussies vaak veel constructiever, en kan dat enorm fijne gesprekken of inzichten opleveren waarbij beide kanten eigenlijk veel minder tegenover elkaar staan dan het leek. Dat probeerde ik met mijn post duidelijk te maken. En dat geldt niet alleen voor hier, maar dit gebeurt overal in allerlei verschillende situaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 21-11-2022 09:25:54 ]
pi_206757075
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 november 2022 17:26 schreef Quoi het volgende:

Oef, dat is wel radicaal omschakelen -O-.

En gefeliciteerd met je kleuter Tink! Ik vond dat toch altijd wel een grote omslag, van kind dicht bij je naar een kind op school dat steeds meer een eigen leven krijgt. Mooie ontwikkeling, maar ook wel echt zo'n grens O+ :*.

[ Bericht 15% gewijzigd door Phaidra op 21-11-2022 09:30:36 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206757524
Er zijn een hoop mensen in de war in onze straat, het is dat het regent anders zou ik mijn campingstoel pakken en buiten gaan zitten om alles rustig te aanschouwen.

Een stuk verderop worden 2 nieuwe huizen gebouwd.
Nu moet er geheid worden, er komt deze week een nogal grote oplegger en nou ja dat past eigenlijk niet. Nu hebben de mensen die deze 2 huizen laten bouwen vorige week bij elk huis aangebeld in onze straat en omliggende straten. Of we de straat vrij van auto's willen houden op de ochtend dat die oplegger komt en op de dag dat ie weer weggaat. Dan zou het net passen.
Heel netjes gesprek, vriendelijke mensen etc. Ze hebben ook overal briefjes in de bus gedaan en kwamen gisteren wederom langs om het exacte tijdstip te melden.

Ze komen dus morgen tussen 05:00 en 10:00. Kortom onze auto staat er nog. Als enige zo'n beetje. De buurvrouw kwam er zelfs wat van zeggen net....dat onze auto toch weg moet.
MORGEN OM 5 UUR!

_O-

De buren hebben donderdag hun auto al verderop geparkeerd en steeds als er iemand voor hun deur ging staan de afgelopen dagen renden ze naar buiten. :+

Ik ga hem niet morgen om 5 uur verzetten hoor, ergens vanmiddag of vanavond. Verloofde moet morgen werken, dus ik zet hem wel ergens waar plek is op haar route naar haar werk.

Maar er zijn dus meerdere mensen van de leg hier.
pi_206757732
Klinkt spannend inderdaad. Maar ook wel een beetje spastisch om nu al je auto weg te willen hebben (al kan ik me voorstellen dat je het doet omdat er overdag wellicht meer parkeerplaatsen vrij zijn in de omringende wijken), maar om anderen er nu al op aan te spreken gaat wel vrij ver.

[ Bericht 28% gewijzigd door hilliebillie op 21-11-2022 11:05:16 (Spoiler toch maar weg) ]
pi_206757950
quote:
1s.gif Op [quote]maandag 21 november 2022 10:27 schreef hilliebillie het volgende:
Klinkt spannend inderdaad. Maar ook wel een beetje spastisch om nu al je auto weg te willen hebben (al kan ik me voorstellen dat je het doet omdat er overdag wellicht meer parkeerplaatsen vrij zijn in de omringende wijken), maar om anderen er nu al op aan te spreken gaat wel vrij ver.
Er is op zich plek genoeg in de straten om ons heen, alleen dan moet je 50 meter verder lopen....en het zijn vooral de mensen die hun auto alleen gebruiken voor de wekelijkse boodschappen.

Maar ach....je moet ergens druk mee zijn.

The good news: de zonnepanelen mannen zijn er. Hopelijk gaat het voorspoedig, want het busje staat in de straat. :P ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door exode op 21-11-2022 12:04:12 ]
pi_206758093
Dan is het goed te doen inderdaad als er parkeerplek genoeg is. No stress :) en *O* voor de zonnepanelen!
pi_206758209
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik denk dat ik mijn punt dan niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Natuurlijk had dat verschil gemaakt. Mijn punt was juist dat wanneer het om een onderwerp gaat dat je emotioneel wat doet, je snel vanuit die emotie leest en interpreteert wat ergens staat of mee bedoeld zal worden. In dat geval, en al helemáál als het een onderwerp is dat beide 'kanten' emotioneel wat doet, waardoor de vorm waarin de boodschap wordt opgeschreven ook niet altijd zo neutraal zal zijn als misschien gewild of gedacht, helpt het enorm als je wat afstand kan nemen voordat (of nadat, als dat niet meteen lukt) je vanuit emotie interpreteert en reageert. En dan dus probeert om te kijken naar wat waarschijnlijk bedoeld wordt, als je uitgaat van de goede intenties en meeneemt dat ook de ander vanuit emotie misschien wat minder genuanceerd was dan gedacht. En dan dus op de boodschap reageren, ipv op de vorm.

Dus bij zo'n post als dit raakt dat waarschijnlijk een gevoelige snaar, en denk je al snel 'fuck you ik praat mijn kind heus geen trauma aan, trut' waar je ook (daarna) zou kunnen denken 'oke, maar stel dat ze nou niet hier op het forum kwam posten om mij een trauma veroorzakende moeder te noemen, wat wilde ze dan misschien wel zeggen met die post, als ik er een beetje doorheen lees dat het niet zo vriendelijk of genuanceerd is opgeschreven'.

Daarmee zeg ik dus niet dat de ene partij 'fout' zit en de ander 'goed', want ik denk dat zowel de post anders geïnterpreteerd wordt als dit iets is wat je vanuit emotie interpreteert (ikzelf las het namelijk anders, waarschijnlijk juist omdat ik zelf nog geen kinderen heb), als dat de post anders geschreven wordt als je dat niet vanuit emotie doet. En een goed gesprek voeren of over de boodschap praten wordt zeker makkelijker als die vriendelijk en genuanceerd wordt opgeschreven.

Je kunt alleen nou eenmaal niet veranderen hoe iemand anders iets opschrijft of zegt, maar wel vanuit welke blik jij dat zelf interpreteert en hoe je daarop reageert. En als het lukt om dat te doen op die manier, worden gesprekken/discussies vaak veel constructiever, en kan dat enorm fijne gesprekken of inzichten opleveren waarbij beide kanten eigenlijk veel minder tegenover elkaar staan dan het leek. Dat probeerde ik met mijn post duidelijk te maken. En dat geldt niet alleen voor hier, maar dit gebeurt overal in allerlei verschillende situaties.
Dan had ik je verkeerd begrepen inderdaad. De manier waarop deed wat mij betreft wat met de boodschap, maar het is wel iets om doorheen te kijken ja :)
pi_206758309
quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2022 23:22 schreef LeSage het volgende:
Was mijn oor- en keelpijn zo’n beetje weg afgelopen dagen, is het nu weer terug }:|
Toen de huisarts vorige week zei dat het tot 6 weken kon duren ging ik er niet vanuit dat dat bij mij dan ook zou zijn.
Blegh, beterschap!
pi_206758368
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 10:27 schreef hilliebillie het volgende:

Ik las je spoiler nog, dat komt inderdaad wel heel dichtbij :*

quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 11:06 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dan had ik je verkeerd begrepen inderdaad. De manier waarop deed wat mij betreft wat met de boodschap, maar het is wel iets om doorheen te kijken ja :)
Snap ik ook, hoor. Bij onderwerpen die mij persoonlijk raken, vind ik het ook echt moeilijk. Ik voel me dan snel aangevallen en reageer snel vanuit emotie, wat ook best wel logisch is. Maar de paar keer dat het me recent wel lukte om inderdaad door de manier waarop heen te kijken en te luisteren naar de boodschap, had ik echt heel fijne en waardevolle gesprekken (met m'n eigen ouders nota bene). Het zou zo fijn zijn als iedereen dat wat beter zou kunnen, daar wordt de wereld een stukje mooier van O+ (en uiteraard is dat geen vrijbrief om niet meer na te denken over hoe je dingen kan verwoorden etc, want dat vind ik óók belangrijk).

En sterkte met de oorpijn! Zo kut is dat..
pi_206769570
Dankzij de OUDSC heb ik een verwijzing binnen voor novasure O+
Driewerf hoera *O*
  Moderator maandag 21 november 2022 @ 21:55:53 #248
5428 crew  miss_sly
pi_206769915
quote:
1s.gif Op maandag 21 november 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera *O*
Wat fijn *O*
  dinsdag 22 november 2022 @ 06:43:03 #249
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206771549
quote:
Driewerf hoera *O*
Lekker bezig, pik!
pi_206771848
Zoon maar een dagje thuis gehouden. Gister al keelpijn maar negatieve test en toch naar school. Nu meer keelpijn dus maar een dagje geen school :s)
Hij wilde zelf testen van mij hoeft het niet echt meer. Er gaan nu honderdduizendmiljoen virussen rond en daar is C er maar 1 van.
If they say
pi_206771916
quote:
Driewerf hoera *O*
14 likes.
Veertien!
De OUDSC is wel heel erg verheugd dat ik me niet nog eens ga voortplanten :o
  Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 08:34:44 #252
5428 crew  miss_sly
pi_206771971
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
14 likes.
Veertien!
:D

De OUDSC is blij dat je binnen afzienbare tijd hopelijk van een hoop gedoe af bent *O*
pi_206772303
Ik wil niet spuit elf zijn en de traumadiscussie oprakelen. (Ik heb geen recht van spreken, want ik vroeg m'n dochter van de week of het goed is dat ik haar haar afknip en haar vetmest met pepernoten zodat ze weer zo schattig kan zijn als ze als peuter was.) Maar het gesprek doet me denken aan een inzicht dat ik recentelijk had.

Zoon zit in de tweede en ik help hem regelmatig met zijn huiswerk. Laatst moest hij een werkstuk maken over emoties en daarin zaten ook vragen naar zijn eigen ervaringen. Hij had het zelf niet door, maar ik vond het bijzonder om een inkijk te krijgen in zijn psyche en kon m'n ontroering nauwelijks onderdrukken. Zo schreef hij dat hij nooit echt heftige ervaringen heeft meegemaakt en zijn leven vooral wordt gekenmerkt door momenten van intense tevredenheid. Hij noemde daarbij wat gezinsmomenten, zoals die keer dat we warme chocolademelk gingen drinken en verschrikkelijk misselijk werden van de vele marshmellows die we erbij kregen.

We hebben toen hij 9/10 jaar oud was een heel heftige tijd gehad, met een verbouwing en verhuizing en daarna mijn ziekte. Dieptepunt was onze vakantie naar Frankrijk die we af moesten breken omdat ik zieker werd. De kinderen waren zo verdrietig en dat brak natuurlijk ons hart. Hoewel ik een groot voorstander ben van kinderen de waarheid vertellen, hebben we het nooit met hen gehad over de mogelijke ernst van mijn ziekte (het sterke vermoeden was dat ik kanker had). Iemand in onze omgeving benadrukte steeds dat kinderen meer doorhebben dan je denkt en dat het hen allemaal vast niet in de koude kleren ging zitten. Maar wij zagen twee vrolijke kinderen met wie niets aan de hand leek. We wilde hen niet belasten met onze zorgen, in ieder geval niet zolang er nog geen duidelijkheid was over mijn toestand.

Toen ik dat werkstuk las, raakte het me dat we het indertijd goed lijken te hebben gezien.
pi_206772390
En ik wilde nog even zeggen dat ik de outfit van je dochter heel tof vind, @Vicky .

En dat ik peper- en zoutkapsels bij mannen én vrouwen heel aantrekkelijk vind.

En dat het eeuwig zonde is dat @Vanyel zich niet meer voortplant.
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:30:33 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_206776635
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:

[..]
14 likes.
Veertien!
21!!
disclaimer
pi_206776804
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:30 schreef SQ het volgende:

[..]
21!!
Ja het is ongekend.
En ik heb nog wel zo'n knapperd geproduceerd :'(
pi_206776839
Ik juich voor je zelfbeschikkingsrecht @Vanyel *O*
pi_206776905
Wij hadden gisteren de 10 minuten gesprekken van onze kinderen en toen moest ik even aan het gesprek hier van gisteren denken.

Het waren hartstikke positieve gesprekken waaruit vooral bleek dat ze allebei naar hun zin hebben en op school echt zichzelf zijn.
Nu haalde juf van Juul aan dat ze soms wel erg bewust van zichzelf is, wij snapten die niet helemaal dus vroegen door. Een voorbeeld was vorige week dat ze in haar broek had gepoept op school. Verloofde was op en neer van haar werk gereden, Juul gedoucht, schone kleding aan en weer terug. No big deal. Maar dat Juul zich schaamde dat ze in haar broek had gepoept.
Ik weet niet zo goed wat we daarmee moeten. Het was een ontwikkelpunt maar ze kon niet duidelijk maken wat er dan te ontwikkelen was.

En dan ga je dus van alles in je hoofd halen....doen wij dat verkeerd? Wij worden nooit boos of zuchten of negatief of zo als ze een ongelukje heeft. Ze wilde ook heel graag terug naar school vorige week dus het schamen zagen wij niet helemaal.
Conclusie, we kunnen er niets mee.
pi_206776912
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet spuit elf zijn en de traumadiscussie oprakelen. (Ik heb geen recht van spreken, want ik vroeg m'n dochter van de week of het goed is dat ik haar haar afknip en haar vetmest met pepernoten zodat ze weer zo schattig kan zijn als ze als peuter was.) Maar het gesprek doet me denken aan een inzicht dat ik recentelijk had.

Zoon zit in de tweede en ik help hem regelmatig met zijn huiswerk. Laatst moest hij een werkstuk maken over emoties en daarin zaten ook vragen naar zijn eigen ervaringen. Hij had het zelf niet door, maar ik vond het bijzonder om een inkijk te krijgen in zijn psyche en kon m'n ontroering nauwelijks onderdrukken. Zo schreef hij dat hij nooit echt heftige ervaringen heeft meegemaakt en zijn leven vooral wordt gekenmerkt door momenten van intense tevredenheid. Hij noemde daarbij wat gezinsmomenten, zoals die keer dat we warme chocolademelk gingen drinken en verschrikkelijk misselijk werden van de vele marshmellows die we erbij kregen.

We hebben toen hij 9/10 jaar oud was een heel heftige tijd gehad, met een verbouwing en verhuizing en daarna mijn ziekte. Dieptepunt was onze vakantie naar Frankrijk die we af moesten breken omdat ik zieker werd. De kinderen waren zo verdrietig en dat brak natuurlijk ons hart. Hoewel ik een groot voorstander ben van kinderen de waarheid vertellen, hebben we het nooit met hen gehad over de mogelijke ernst van mijn ziekte (het sterke vermoeden was dat ik kanker had). Iemand in onze omgeving benadrukte steeds dat kinderen meer doorhebben dan je denkt en dat het hen allemaal vast niet in de koude kleren ging zitten. Maar wij zagen twee vrolijke kinderen met wie niets aan de hand leek. We wilde hen niet belasten met onze zorgen, in ieder geval niet zolang er nog geen duidelijkheid was over mijn toestand.

Toen ik dat werkstuk las, raakte het me dat we het indertijd goed lijken te hebben gezien.
O+

Ik vind het bij vlagen juist zo moeilijk dat mijn jongens niet lijken te beseffen hoe goed ze het hebben :@
pi_206776920
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich voor je zelfbeschikkingsrecht @:Vanyel *O*
Ah, daar werd totaal niet aan getwijfeld.
"Ik snap wel dat je daar vanaf wil"
Wist ik dat het niet 100% zeker 100% weg was? :Y
Dat zwangerschap hierna uitgesloten was? :Y
Klik klik locatiekiezer aan.
Hop, bevestigingsmail in de box.

O+ mijn huisarts O+
  dinsdag 22 november 2022 @ 14:52:55 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_206776928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich voor je zelfbeschikkingsrecht @:Vanyel *O*
Nou loopt Vanyel verder nauwelijks risico op dat vlak, but still *O*
disclaimer
pi_206776951
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Oi. Weet jij veel wat ik freelance uitspook :{w

SPOILER
pi_206776986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Adrian4 het volgende:

[..]
O+

Ik vind het bij vlagen juist zo moeilijk dat mijn jongens niet lijken te beseffen hoe goed ze het hebben :@
Ik zou er op mijn blote knietjes dankbaar voor zijn.
De mijne zijn veel te vroeg veel te hard geconfronteerd met dingen waar ze pas op hun 60e achter hadden moeten komen en dat werkt echt in alles door.
pi_206777097
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:52 schreef SQ het volgende:

[..]
Zelfbeschikkingsrecht is meer dan alleen wel/niet zwanger ;)
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:13:11 #265
149959 SQ
snelle trees
pi_206777139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:08 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Zelfbeschikkingsrecht is meer dan alleen wel/niet zwanger ;)
Dat weet ik. Dank je.
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 22 november 2022 @ 15:46:48 #266
269689 crew  Viv
pi_206777467
quote:

[..]
O+

ZZ moest gisteren een vragenlijst met ons invullen voor de schoolarts, de laatste vraag was welk rapportcijfer (0-10) ze aan haar leven gaf. Gaf ze een 6. :') Omdat wij zo vaak nee zeggen. :') :')
  dinsdag 22 november 2022 @ 15:47:28 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_206777478
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:

[..]
ZZ moest gisteren een vragenlijst met ons invullen voor de schoolarts, de laatste vraag was welk rapportcijfer (0-10) ze aan haar leven gaf. Gaf ze een 6. :') Omdat wij zo vaak nee zeggen. :') :')
Hahaha. Teh drama.
disclaimer
pi_206777546
quote:

[..]
Wat hoog :o
De mijne geeft altijd alles 1, 2 of 3.
Behalve de ipad :'(
pi_206777793
quote:

[..]
B vroeg of we eens een Ja dag wilden doen, dus op ALLES ja zeggen. Ik vrees dat zo'n dag heeeel veel geld gaat kosten en ons huis daarna onbewoonbaar is.
pi_206777826
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef exode het volgende:
Wij hadden gisteren de 10 minuten gesprekken van onze kinderen en toen moest ik even aan het gesprek hier van gisteren denken.

Het waren hartstikke positieve gesprekken waaruit vooral bleek dat ze allebei naar hun zin hebben en op school echt zichzelf zijn.
Nu haalde juf van Juul aan dat ze soms wel erg bewust van zichzelf is, wij snapten die niet helemaal dus vroegen door. Een voorbeeld was vorige week dat ze in haar broek had gepoept op school. Verloofde was op en neer van haar werk gereden, Juul gedoucht, schone kleding aan en weer terug. No big deal. Maar dat Juul zich schaamde dat ze in haar broek had gepoept.
Ik weet niet zo goed wat we daarmee moeten. Het was een ontwikkelpunt maar ze kon niet duidelijk maken wat er dan te ontwikkelen was.

En dan ga je dus van alles in je hoofd halen....doen wij dat verkeerd? Wij worden nooit boos of zuchten of negatief of zo als ze een ongelukje heeft. Ze wilde ook heel graag terug naar school vorige week dus het schamen zagen wij niet helemaal.
Conclusie, we kunnen er niets mee.
Ik zie het ook niet. Het is heel normaal om schaamtegevoelens te ontwikkelen. Ik heb het wel jammer gevonden bij m'n eigen kinderen omdat er iets van de jeugdige onbezorgdheid en ongedwongenheid mee verloren gaat, maar het hoort bij zelfbewuster worden.

Bij ons hebben leerkrachten wel eens gezegd dat de kinderen wat minder verlegen zouden mogen zijn en zich wat meer uit zouden mogen spreken tijdens het kringgesprek bijvoorbeeld. Nu ben ik het daar niet zozeer mee oneens, maar verlegenheid is ook iets wat hoort bij zelfbewuster worden. En niet elk kind vindt het fijn om op de voorgrond te treden. Is het bovendien niet prettig om kinderen in de groep te hebben die goed naar anderen kunnen luisteren? Ik neem zulke opmerkingen dus vriendelijk aan om ze vervolgens van me af te laten glijden.
pi_206777837
quote:

[..]
:D!

Ik ga het zo even aan m'n eigen kinderen vragen.
pi_206777887
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zie het ook niet. Het is heel normaal om schaamtegevoelens te ontwikkelen. Ik heb het wel jammer gevonden bij m'n eigen kinderen omdat er iets van de jeugdige onbezorgdheid en ongedwongenheid mee verloren gaat, maar het hoort bij zelfbewuster worden.

Bij ons hebben leerkrachten wel eens gezegd dat de kinderen wat minder verlegen zouden mogen zijn en zich wat meer uit zouden mogen spreken tijdens het kringgesprek bijvoorbeeld. Nu ben ik het daar niet zozeer mee oneens, maar verlegenheid is ook iets wat hoort bij zelfbewuster worden. En niet elk kind vindt het fijn om op de voorgrond te treden. Is het bovendien niet prettig om kinderen in de groep te hebben die goed naar anderen kunnen luisteren? Ik neem zulke opmerkingen dus vriendelijk aan om ze vervolgens van me af te laten glijden.
Juul is allesbehalve verlegen en kan zich ook goed uiten. Maar ik snap die schaamte ook wel, ze vergeet het gelukkig meteen.
Wel ga je dan even aan jezelf twijfelen, of we iets zouden zeggen waardoor ze zich meer schaamt of zo.

Vooral verloofde vroeg door, die schoot in jaar juffenrol :P Niet vervelend of aanvallend maar meer verwonderd.
pi_206777946
quote:

[..]
Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullen
Dat heeft ze dus wel onderaan als opmerking geschreven.
pi_206777987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:21 schreef Nijna het volgende:

Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullen :') .
Kind naar mijn hart! Dat doen we zelf bij vragenlijsten over onze kinderen ook.

quote:
Overigens heeft ze dat wel vermeld onderaan de lijst, dat dan weer wel.
O+!
  dinsdag 22 november 2022 @ 16:55:45 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_206778268
Waarom vul je ze dan in? :?
disclaimer
pi_206778592
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:55 schreef SQ het volgende:
Ligt eraan waarvoor je ze invult natuurlijk... maar kind zei zelf dat ze het niet naar waarheid had ingevuld. Ik heb wel doorgevraagd. Ik zou het fijn vinden als ze het er wel met iemand over heeft, heb ik gezegd.
Dat hoef ik niet persé te zijn, maar dat ze er niet alleen mee blijft lopen...
pi_206783928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik hoop toch dat mijn nu 5-jarige over een aantal jaar enigszins schaamtegevoelens heeft ontwikkeld en in ieder geval zijn piemel niet te pas en te onpas uit zijn broek trekt :+
pi_206783976
quote:

[..]
O+

Ik denk ook niet dat ik dat wist in mijn eigen jeugd. Jeugdige onbevangenheid en de vanzelfsprekendheid waarmee het leven liep.
Maar nu ik er op terugkijk zie ik des te meer hoe goed ik het had en daar ben ik mijn ouders altijd dankbaar voor.
Ik zeg het nu gewoon regelmatig tegen mijn moeder, omdat ik denk dat ik dit vroeger ook niet liet blijken.
pi_206784366
quote:

[..]
O+

Wij zijn ook bang dat we wat dat betreft onze kinderen teveel verwennen met veel vakanties. Wij houden zelf van vakantie, dus we gaan zo’n 6 ~8 keer per jaar weg (lang weekend / midweek ook meegeteld). Voor mijn kinderen is tijdens een schoolvakantie ‘op vakantie’ gaan standaard en is het raar dat veel kinderen nog nooit in Disneyland zijn geweest. Maar meer dan “de meeste kinderen gaan maar 1 keer per jaar op vakantie, jullie hebben geluk” kunnen we daar ook niet aan doen. We gaan geen vakantie niet doen om ze dat bij te kunnen brengen.
pi_206786352
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 22:38 schreef LeSage het volgende:

[..]
Ik hoop toch dat mijn nu 5-jarige over een aantal jaar enigszins schaamtegevoelens heeft ontwikkeld en in ieder geval zijn piemel niet te pas en te onpas uit zijn broek trekt :+
B vroeg tot zijn 5e aan random personen of ze een piemel hadden. Zover ik weet doet hij dat niet meer. Komt goed dus. Denk ik.
pi_206786453
Gisterenavond kwamen de mensen van wie de straat autovrij moesten houden vanwege het zware transport aan de deur om te bedanken en een chocolade letter geven. Zo attent.
Ik wilde bijna zeggen dat ze die van ons aan de buurvrouw mochten geven, die stond gisteren weer te zeuren over onze auto. _O-

Ze vertelden dat ze schroefheipalen gebruikten omdat in deze wijk niet geheid mag worden. Ik had er nog nooit van gehoord. Dat ziet er best indrukwekkend uit, ik ben met B nog even snel gaan kijken gisteren.

Verder zijn we hier wel in rustiger vaarwater terecht gekomen merk ik. Zoveel ruimte weer in ons hoofd dat we eindelijk zijn begonnen met het verven van de kinderkamers. Daar was wat achterstallig onderhoud zeg maar.
Komend weekend gaan we de kamer van Juul op papier opnieuw inrichten, we willen in de Kerstvakantie haar peuterbed inruilen voor een hoogslaper. Maar het luistert nogal nauw in dat kleine kamertje.
Kortom, we gaan de goede kant op hier :)
pi_206786486
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:55 schreef SQ het volgende:
Om precies dezelfde reden dat ik ze sociaal wenselijk invul: gezeur voorkomen.
pi_206786517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:D!

Ik ga het zo even aan m'n eigen kinderen vragen.
Een 8 en een 7,9. Ze waren beiden blij met hun leven, maar vonden dat het altijd beter kon (bijv. stinkend rijk zijn en niet naar school hoeven).
pi_206786572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2022 16:21 schreef Nijna het volgende:

[..]
Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullen
Dat heeft ze dus wel onderaan als opmerking geschreven.
Die van mij weigerde laatst naar de schoolarts te gaan :D Tijdens gym werd iedereen erheen gestuurd, maar dochter weigerde. En terecht, want ik heb haar dossier al een paar jaar geleden laten sluiten, maar ze zijn daar niet zo heel goed in, kennelijk :')

Ik was verbaasd dat ze daar ook zo standvastig in was O+
pi_206786756
quote:
7s.gif Op woensdag 23 november 2022 10:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die van mij weigerde laatst naar de schoolarts te gaan :D Tijdens gym werd iedereen erheen gestuurd, maar dochter weigerde. En terecht, want ik heb haar dossier al een paar jaar geleden laten sluiten, maar ze zijn daar niet zo heel goed in, kennelijk :')

Ik was verbaasd dat ze daar ook zo standvastig in was O+
Wat goed dat ze staat voor wat ze zelf wil en daar standvastig in is! ^O^
  woensdag 23 november 2022 @ 10:53:49 #286
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206786933
Times are changing!

Man heeft een nieuwe baan - dat wisten jullie al - en ons leven is daar zo'n bak leuker van geworden! En ik werd benaderd door een recruiter en die hadden ook echt een tof aanbod. Gisteren gaan praten en als ik wil, mag ik starten. En dat betekent iig minder stress en een betere balans werk-thuis. En kleuter heeft het ongelooflijk fijn op school. En peuter is op woensdagochtend bij de gastouder die we gevonden hebben (naast twee dagen kdv) en dat gaat ook goed tot nu toe en... oh my, sleur is coming up O+ O+ O+ en daar waren we zo ontzettend aan toe.

Nu nog m'n post-covid vermoeidheid en koude rillingen dumpen en ik heb echt niks meer te klagen.

rot trouwens effe op Fokwet ;-)
pi_206787310
Fijn @Tink89
  woensdag 23 november 2022 @ 11:29:53 #288
35189 Troel
scherp en bot
pi_206787390
quote:

[..]
Ik vul ze nooit in en mijn jongens ook niet. Dingen zijn totaal ongeschikt voor autisten. Zoals zoveel vragenlijsten overigens.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206799367
Dacht ik dinsdag zoon 1 dagje thuis te houden vanwege wat keelpijn. Hij is nog thuis vanwege ergere keelpijn, hoesten en snot :') Geen koorts gelukkig.
Had ie net van zn verjaardagsgeld/bolbonnen de nieuwe Pokémongame besteld dus die vermaakt zich wel :+

En ik mag zo naar de praktijk ondersteuner bij de ha voor een checkup en bloeduitslagen.
If they say
pi_206799568
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 08:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Dacht ik dinsdag zoon 1 dagje thuis te houden vanwege wat keelpijn. Hij is nog thuis vanwege ergere keelpijn, hoesten en snot :') Geen koorts gelukkig.
Had ie net van zn verjaardagsgeld/bolbonnen de nieuwe Pokémongame besteld dus die vermaakt zich wel :+

En ik mag zo naar de praktijk ondersteuner bij de ha voor een checkup en bloeduitslagen.
Beterschap voor je zoon en check-up-ze voor jezelf :*
pi_206799877
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:10 schreef Nijna het volgende:

[..]
Beterschap voor je zoon en check-up-ze voor jezelf :*
Dank :*
Alles was prima, zelfs mn bloeddruk. Mag ook wel met dubbele dosis verlagers :{

Ik kocht net heel mooi kalfspoulet bij de slager. Vraag ik zoon: op zn Hollands of Pakistaans? Hollands :D Gaat zo lekker de slowcooker in :)
If they say
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 21:12:52 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206808513
Een aantal maanden geleden werd de Stoov aangeraden (ik geloof door @miss_sly) en ik wil diegene toch wel even bedanken voor deze fantastische tip O+ in plaats van met mijn badjas aan zit ik nu heerlijk te warmen onder een dekentje. Absolute aanrader voor de koukleum!

Nu nog goede sloffen en ik ben compleet O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206808686
Mijn nieuwe stofzuiger zegt VibraRise aan de zijkant.
Wij zijn het soort mensen dat daarom gniffelt.
  donderdag 24 november 2022 @ 22:26:35 #294
35189 Troel
scherp en bot
pi_206809895
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:12 schreef MaJo het volgende:
Een aantal maanden geleden werd de Stoov aangeraden (ik geloof door @:miss_sly) en ik wil diegene toch wel even bedanken voor deze fantastische tip O+ in plaats van met mijn badjas aan zit ik nu heerlijk te warmen onder een dekentje. Absolute aanrader voor de koukleum!

Nu nog goede sloffen en ik ben compleet O+
Ja, is dat fijn? Ik zie heel erg verschillende reviews en daarom heb ik het nog niet geprobeerd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206809979
Je kunt het ook proberen met een elektrische deken van de HEMA voor 25E *)
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 22:35:03 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_206810018
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:26 schreef Troel het volgende:

[..]
Ja, is dat fijn? Ik zie heel erg verschillende reviews en daarom heb ik het nog niet geprobeerd.
Ja heerlijk :Y Ik zet hem in mijn rug en de warmte trekt helemaal door mijn lichaam O+ Alleen mijn voeten doen nog niet mee dus als iemand een goede tip heeft voor sloffen, laat het weten!

quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Zal vast ook fijn zijn :Y Zelf ben ik geen fan van elektrische dekens, dat vind ik dan weer te warm. Die plaatselijke verwarming werkt voor mij beter :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_206810044
Ik deel met de Mrs. Dubbel knus :s)

Oh en is ook om op te zitten/ liggen, niet onder.
  vrijdag 25 november 2022 @ 06:36:44 #298
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_206811206
Ik lees veel dat de accu’s van Stoov snel slecht worden dus ik leg nog steeds een warmwaterkruik onder mijn dekentje, werkt ook een is een stuk goedkoper.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_206811276
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Die gaat bij ons nu de tweede winter in, ideaal ding. Niet voor mij overigens want ik ben niet de koupieperd hier in huis O-) Zodra ik naar boven ga, zet ik 'm aan, vrouw stap in een voorverwarmd bed en na een half uurtje gaat ie weer uit.

Ik draag nu overigens consequent een thermolegging onder mijn joggingbroek als ik thuis werk en ik heb de verwarming op mijn werkkamer nog helemaal niet nodig gehad ^O^
pi_206811879
Niemand durft 'm te sluiten?
pi_206811885
Toe maar dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')