quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:22 schreef Leandra het volgende:
Kleinzoon is hier vannacht en omdat oma geen schoorsteen heeft stelde ik voor dat hij zijn schoen op de mat voor de tuindeur zet, en dat ik dan zorg dat de deur niet op slot is vannacht, zodat de Pieten iets in zijn schoen kunnen doen.
Dat vond hij een goed idee, want hij was wel wat bezorgd dat de Pieten zijn schoen niet zouden weten te vinden vannacht.
Komt Soneal even later naar me toe en fluistert: Dat ga je toch niet echt doen hè, de deur open laten?!![]()
Die is inmiddels 4, maar die maakt zich geen zorgen over deuren die al dan niet op slot zitten, die vond het vooral een goed ideequote:Op zaterdag 12 november 2022 19:48 schreef livelink het volgende:
[..]![]()
En is je kleinkind al zou oud dat hij zich al zorgen maakt hierover? In mijn hoofd was hij nog maar 2 of zo.
Ik ben wel gegaan, zoon, schoondochter en kleinzoon waren daar ook dus was gezellig.quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:17 schreef Troel het volgende:
Hier heb ik alle intochten ontweken. Heerlijk dat dat tegenwoordig gewoon kan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk toch! Ik heb alle lol van Sinterklaas gemist door en met mijn zoon. Ik zou het best leuk vinden om die tijd nog eens over te mogen doen. Ik zou ook overboard gaan, denk ik.quote:Op zaterdag 12 november 2022 21:49 schreef Leandra het volgende:
Hier is de oudste jarig, die is door zijn vrouw mee uit eten genomen, vandaar dat kleinzoon hier slaapt.
Ik ben net overboard gegaan met strooigoed; taai taai in beide schoenen gestopt, strooigoed erin, strooigoed er omheen en voor de schoen van Soneal met pepernoten de letter van kleinzoon en voor de schoen van kleinzoon een pepernotenletter van Soneal
Oudste zoon had voor beide een cadeautje geregeld, dus dat heb ik niet meer hoeven doen.
Check! Is gelukt, hij doet het weer, en ik denk nog sneller dan eerst, wat niet raar is als hij bij het losmaken van de achterkant zomaar ergens leek te zweven.... dan zat hij waarschijnlijk al niet goed meer vast.quote:Op zondag 13 november 2022 08:38 schreef Nijna het volgende:
@:Leandra, succes met de boel fixen! Wel fijn dat je nu weet hoe het moet zitten! Hopelijk dan weer probleemloze verbinding!
Lekker!!!quote:Op zondag 13 november 2022 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Check! Is gelukt, hij doet het weer, en ik denk nog sneller dan eerst, wat niet raar is als hij bij het losmaken van de achterkant zomaar ergens leek te zweven.... dan zat hij waarschijnlijk al niet goed meer vast.
Maar damn, wat een priegelwerkje
https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c
https://ziggobeta.speedte(...)ed-b6b2-ebe2ec294b3c en nog sneller
Niet slecht voor wifi lijkt me![]()
quote:Op zondag 13 november 2022 16:45 schreef Troel het volgende:
Ik zit mijzelf op dit moment heel erg in de weg. En ik haat het. En ik blij fmijzelf maar vertellen dat het goed komt en dat ik niet moet 'overthinken', maar het zit zo in me![]()
Dus ik heb heerlijk de halve dag in bed gelegen en ben toen gaan opruimen.
Dat probeer ik elk weekend een dag te doen! Minus het opruimen danquote:Op zondag 13 november 2022 16:45 schreef Troel het volgende:
Ik zit mijzelf op dit moment heel erg in de weg. En ik haat het. En ik blij fmijzelf maar vertellen dat het goed komt en dat ik niet moet 'overthinken', maar het zit zo in me![]()
Goed voor jezelf gezorgd Troelquote:Op zondag 13 november 2022 16:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb sowieso alle negatieve nominaties overgeslagen, wil geen ruzie.quote:Op zondag 13 november 2022 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Iedereen huilen die niet op je lijstje staat
Zelfs het opruimen gaf uiteindelijk positieve energiequote:Op zondag 13 november 2022 19:43 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Dat probeer ik elk weekend een dag te doen! Minus het opruimen danMaar hopelijk heeft het je wat nieuwe positieve energie gegeven!
Ik heb gekeken, maar ik ben er te lang uitgeweest om fatsoenlijk iets in te kunnen vullen en als ik al wel namen weet, dan kan ik niet kiezenquote:Op zondag 13 november 2022 20:12 schreef Viv het volgende:
Doen jullie mee aan de FOK!verkiezingen 2022?![]()
FB / FOK!verkiezingen 2022 - Stemtopic!
Ik heb mijn lijstje al ingeleverd, er zitten verschillende OUD'ers tussen. Wel allemaal voor positieve eigenschappen natuurlijk.
Dat wat zij zegtquote:Op maandag 14 november 2022 09:22 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb gekeken, maar ik ben er te lang uitgeweest om fatsoenlijk iets in te kunnen vullen en als ik al wel namen weet, dan kan ik niet kiezen
Dat stijgt wel heel hard dan ...quote:Op maandag 14 november 2022 18:16 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik post nog niet zo heel lang of heel veel![]()
Post ook het meest hier![]()
Kreeg net het nieuwe jaarbedrag te zien van vattenfall. Van 6000 naar 9000 euroZonder plafond, dat dan weer wel.
Termijnbedrag is niet aangepast, nog steeds 384 per maand. Laat het nog maar ff zo. Zie later wel
Edit: vanmiddag was het nog 9000 en een paar euro, nu is het 9517 euro geworden. Hoe dan?!![]()
![]()
![]()
Gaan ze nu elke halve dag met 500 euro omhoog?
Bizar toch? En ik las vandaag dat klanten van vattenfall ongeveer 30 euro per maand meer gaan betalen. Ik dus 300 meerquote:Op maandag 14 november 2022 21:05 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat stijgt wel heel hard dan ...![]()
Ik heb gekeken naar het stemtopic, maar ik heb niet zoveel mening geloof ik.
Hij is nog boos op mij denk ik. Van het weekend heeft hij heel de nacht opgesloten gezeten in jongste haar kamer. Zij had een slaapfeestje en ik deed haar slaapkamerdeur dicht toen ik bij oudste ging kijken.quote:
Wat een bedragenquote:Op maandag 14 november 2022 18:16 schreef Mushanga71 het volgende:
En ik post nog niet zo heel lang of heel veel![]()
Post ook het meest hier![]()
Kreeg net het nieuwe jaarbedrag te zien van vattenfall. Van 6000 naar 9000 euroZonder plafond, dat dan weer wel.
Termijnbedrag is niet aangepast, nog steeds 384 per maand. Laat het nog maar ff zo. Zie later wel
Edit: vanmiddag was het nog 9000 en een paar euro, nu is het 9517 euro geworden. Hoe dan?!![]()
![]()
![]()
Gaan ze nu elke halve dag met 500 euro omhoog?
Kreeg er een hartverzakking vanquote:
Je moet even goed nadenken over dynamische tarieven icm zonnepanelen.....quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:21 schreef Vicky het volgende:
Ons "advies" zou nu ¤ 658,00 zijn. We betalen ¤ 250,00 en er gaat een deel naar een spaarpotje.
Hopelijk komen de zonnepanelen snel. De kozijnen en hr++ ramen komen eind januari.
We zijn wel aan het kijken naar energiebedrijven met dynamische tarieven.
quote:Pas op met zonnepanelen
Heb je zonnepanelen op je dak? Dan is een dynamisch energiecontract mogelijk niet lucratief. Dat heeft te maken met het feit dynamische leveranciers per uur salderen, in plaats van per jaar, zoals bij variabele contracten.
Waarom is dat een probleem, vraag je jezelf misschien af?
Dat zit zo:
Overdag leveren jouw zonnepanelen de meeste stroom op. Maar deze elektriciteit kan slechts beperkt worden gesaldeerd, omdat het stroomverbruik overdag laag is: mensen zijn op werk.
Kortom, het overschot aan zonnestroom overdag kun je niet wegstrepen tegen het hogere stroomverbruik in de ochtend en avond.
Voor iedere kWh die uurlijks boven je verbruik uitkomt, krijg je daarom een terugleververgoeding die gelijk is aan het kale stroomtarief die in dat uur van toepassing is.
En nu komt de aap uit de mouw:
De dynamische stroomprijs ligt overdag fors lager dan ‘s avonds en ‘s ochtends, waardoor de terugleververgoeding erg kan tegenvallen en het financiële rendement dus lager is.
Wanneer de vraag naar elektriciteit heel laag is, kan het zelfs voorkomen dat je moet betalen om je stroom te kunnen terugleveren aan het. Dan kun je jouw panelen beter uitschakelen en heb je er dus niets aan.
I know. Heb er al wel het eea over gelezenquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet even goed nadenken over dynamische tarieven icm zonnepanelen.....
quote:Op dinsdag 15 november 2022 14:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet even goed nadenken over dynamische tarieven icm zonnepanelen.....
[..]
Kijk sowieso uit met dynamische tarieven. Wij hebben het zakelijk en daar word je niet altijd blij van. Prijzen nu vallen mee maar je moet er altijd rekening mee houden dat de prijs ineens kan exploderen. Zoals in augustusquote:Op dinsdag 15 november 2022 14:21 schreef Vicky het volgende:
Ons "advies" zou nu ¤ 658,00 zijn. We betalen ¤ 250,00 en er gaat een deel naar een spaarpotje.
Hopelijk komen de zonnepanelen snel. De kozijnen en hr++ ramen komen eind januari.
We zijn wel aan het kijken naar energiebedrijven met dynamische tarieven.
Volgens mij reken ze nu zonder prijsplafond. Dus ik hoop echt dat het onder de streep zal meevallen. Maar, het blijft bizar.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:44 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, ik kreeg net de brief van Vattenfall. We gaan dubbel zo veel betalen. K*tzooi....
Is daarin het energieplafond per 1-1-23 meegenomen? Dat zal wel schelen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 13:44 schreef Tink89 het volgende:
Pfft, ik kreeg net de brief van Vattenfall. We gaan dubbel zo veel betalen. K*tzooi....
Thnxquote:Op dinsdag 15 november 2022 15:15 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Kijk sowieso uit met dynamische tarieven. Wij hebben het zakelijk en daar word je niet altijd blij van. Prijzen nu vallen mee maar je moet er altijd rekening mee houden dat de prijs ineens kan exploderen. Zoals in augustusPlus, de wintermaanden zijn het duurst. Zomer zal wel meevallen, hoewel ik net las dat het juist dan weer kan stijgen als de voorraden worden aangevuld.
Ik blijf maar zitten waar ik zit. Toch 25% korting en zonde om dat weg te gooien
[..]
Volgens mij reken ze nu zonder prijsplafond. Dus ik hoop echt dat het onder de streep zal meevallen. Maar, het blijft bizar.
Ik ga hier es mee aan de slag.
https://www.independer.nl(...)sea/prijsplafondzorg
Edit2: als ik de prijzen van vattenfall en mijn verbruik neem, dan zou het me 2866 euro schelen.
Toch klopt mijn jaarbedrag niet. Ze hebben nu alle verbruik voor de hoge prijs berekend en daarom dus 9500 euro![]()
Das idd beter dan 3 jaar ofzo vastzitten. En de gekte zal toch wel een keer stoppen en dan kun je weer overstappen.quote:Op dinsdag 15 november 2022 15:49 schreef Vicky het volgende:
[..]
Thnx
Wil kijken naar 1 die je ook maandelijks op kan zeggen
Hier ook, altijd contracten van 3 jaar, deze liep 1 april af.quote:Op dinsdag 15 november 2022 17:50 schreef hilliebillie het volgende:
Ik heb juist altijd energiecontracten gehad voor meerdere jaren, maar liep nu op het verkeerde moment af (en dacht dat ik nog een jaar had) maar helaas.
Maar goed zo lang ze nog steeds ons maandbedrag naar beneden willen zetten omdat we veel terug gaan krijgen zal het nog wel goed gaan
(Heb het energiebedrag nooit bijgesteld nadat we extra zonnepanelen hebben gelegd, krijg liever terug dan bijbetalen en dit bedrag was ik toch al gewend).
Maar goed ook wel op aan het letten op verbruik en sommige ruimten verwarmen we met ir-panelen ipv radiatoren dat scheelt veel ten opzichte van eerst.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
Ook als je huis optimaal geïsoleerd is, daalt de temperatuur toch vanzelf als er niet bijgestookt wordt? En als alle lekken gedicht zouden worden, wat doet dat met de luchtkwaliteit in huis?quote:Op dinsdag 15 november 2022 21:57 schreef Hupje het volgende:
Wij hebben geen enkel raam op het zuiden, dus ons huis warmt niet zo snel op van een beetje zon. Zonder verwarmen wordt het hier echt fris. We hebben al best wat geïnvesteerd in isolatie, maar verloren afgelopen nacht bijv 1,5 graad tot 5u 's ochtends. Dus kennelijk lekken we ergens nog. Nu nog uitzoeken waar het hem in zit...
Hier dito en daarom staat de thermostaat ook in de nacht op 20C. We hebben sinds half mei 194 m3 verbruikt.quote:Op woensdag 16 november 2022 08:03 schreef exode het volgende:
Bij ons daalt de temperatuur redelijk snel in de nacht. Wij laten de ventilatieroosters ook altijd open. 24/7. Moet er niet aan denken om geen verse lucht in mijn huis te krijgen.
Waarom zet je je verwarming 's nachts aan? Hier gaat ie om 21 uur automatisch op 15 graden. Als ik nu 's ochtends beneden kom, is het 18 graden in de woonkamer.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:24 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier dito en daarom staat de thermostaat ook in de nacht op 20C. We hebben sinds half mei 194 m3 verbruikt.
Maar altijd de roosters open, behalve als de wind er pal opstaat. Dan tijdelijk dicht.
Er schijnt iets mis te zijn met de puien van de woningen in onze wijk. In de jaren 90 zijn ze geplaatst maar niet goed en daardoor lekt de nodige warmte naar buiten. Bewonersvereniging is bezig met offertes om de boel te herstellen. Dus als dat rond is, krijgen we bericht hoe en wat. Uiteraard moeten we dokken maar hoe meer er dan meedoen, hoe goedkoper het wordt. We wachten wel af.
Oi @:TroelNog mazzel dat het niet op de snelweg gebeurde. Heel eng.
Omdat de bovenverdieping anders wel erg koud wordt. De verwarming bij man doet dan niks meer. Tis daar 18,5C en nog kouder kan ik hem niet aandoen.quote:Op woensdag 16 november 2022 10:37 schreef exode het volgende:
[..]
Waarom zet je je verwarming 's nachts aan? Hier gaat ie om 21 uur automatisch op 15 graden. Als ik nu 's ochtends beneden kom, is het 18 graden in de woonkamer.
De nieuwe openslaande deuren zullen hier ook flink helpen, de oude waren 1 groot tochtrooster.
Hier heeft man het altijd koud dus heeft nu een elektrische warmblazer in zn kamer. Zoon en ik hebben het ook snel warm, nooit verwarming aan in de slaapkamerquote:Op woensdag 16 november 2022 11:34 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geloof dat ik de radiatoren boven nog nooit open gehad heb, we liggen daar toch in bedMijn kind heeft het chronisch warm en mijn vrouw chronisch koud maar die heb ik vorig jaar een elektrische deken cadeau gedaan
![]()
ik vraag me nu af of ik voor de baby komt, moet checken of de slaapkamer te verwarmen is. Maar aan de andere kant was het -12 tijdens mijn vorige kraamtijd en toen hadden we de ijsbloemen op de ramen staan![]()
Eind maart, dus het zal wel niet weer zou koud worden vermoed ikquote:Op woensdag 16 november 2022 11:52 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Hier heeft man het altijd koud dus heeft nu een elektrische warmblazer in zn kamer. Zoon en ik hebben het ook snel warm, nooit verwarming aan in de slaapkamer![]()
Ijsbloemen tijdens je kraamtijdMaar als beebje er toen geen last van heeft gehad, waarom deze wel? Maar iets warmer lijkt mij wel fijner
![]()
Wanneer ben je uitgerekend?
Leuke herinnering, juist op die dag sneeuwquote:Op woensdag 16 november 2022 12:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eind maart, dus het zal wel niet weer zou koud worden vermoed ikBij de grote was het een hele milde winter maar op de ochtend dat hij geboren werd lag er sneeuw
en bleef het weken vriezen.
Mijn U. is van 17 maart en die dag heeft het gesneeuwd.quote:Op woensdag 16 november 2022 12:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Eind maart, dus het zal wel niet weer zou koud worden vermoed ikBij de grote was het een hele milde winter maar op de ochtend dat hij geboren werd lag er sneeuw
en bleef het weken vriezen.
Dat klopt hoor, maar ik vond het vrij veel. Wel met de ventilatieroosters open, als dat verval daardoor komt, dan is het natuurlijk gewoon zo. Maar ik vraag me af of we ook op andere manieren veel warmte verliezen.quote:Op woensdag 16 november 2022 07:36 schreef Viv het volgende:
[..]
Ook als je huis optimaal geïsoleerd is, daalt de temperatuur toch vanzelf als er niet bijgestookt wordt? En als alle lekken gedicht zouden worden, wat doet dat met de luchtkwaliteit in huis?
Bij ons kwam het warmteverlies vooral door de oude velux-dakramen. Die kierden aan alle kanten, je voelde de tocht regelmatig langs je benen gaan (2 grote ramen van ca. 1.50x1.50m). Sinds die zijn vervangen is het zoveel beter!quote:Op woensdag 16 november 2022 14:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, maar ik vond het vrij veel. Wel met de ventilatieroosters open, als dat verval daardoor komt, dan is het natuurlijk gewoon zo. Maar ik vraag me af of we ook op andere manieren veel warmte verliezen.
Je kan iemand met zo'n warmte camera langs laten komen. Dan zie je dat heel goed volgens mij.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat klopt hoor, maar ik vond het vrij veel. Wel met de ventilatieroosters open, als dat verval daardoor komt, dan is het natuurlijk gewoon zo. Maar ik vraag me af of we ook op andere manieren veel warmte verliezen.
Ik heb alleen sudoku en braintrainer scheurkalenders gezien bij de boekhandel.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zoek nog wat sinterklaaskadootjes voor mijn ouders (de rest is klaar). Mijn vader wil een kruiswoordpuzzel-scheurkalender. Nou dacht ik altijd dat je die overal zag vroeger, vooral in een budget-uitvoering, maar ik kan er geen vinden. Iemand er toevallig al ergens een gezien? Denksport heeft hem iig (ook) niet. Kruiswoordpuzzels zijn niet hip meer denk ik…
Ben je al bij de Boekenvoordeel geweest? Meen dat ik er daar heb zien liggenquote:Op woensdag 16 november 2022 14:59 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zoek nog wat sinterklaaskadootjes voor mijn ouders (de rest is klaar). Mijn vader wil een kruiswoordpuzzel-scheurkalender. Nou dacht ik altijd dat je die overal zag vroeger, vooral in een budget-uitvoering, maar ik kan er geen vinden. Iemand er toevallig al ergens een gezien? Denksport heeft hem iig (ook) niet. Kruiswoordpuzzels zijn niet hip meer denk ik…
Dat is wel een goed idee, daar heb ik nog niet gekeken! Reguliere boekhandel, Primera en action wel.quote:Op woensdag 16 november 2022 17:34 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ben je al bij de Boekenvoordeel geweest? Meen dat ik er daar heb zien liggen
https://www.rvo.nl/subsid(...)ij-energiekosten/tekquote:Voorwaarden
Om in aanmerking te komen voor TEK moet u aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Uw onderneming voldoet aan de Europese mkb-definitie. Wilt u weten of uw bedrijf hieraan voldoet? Gebruik de mkb-toets;
- Uw onderneming staat ingeschreven bij het Handelsregister;
- Uw onderneming is een energie-intensieve mkb-onderneming, waarbij minimaal 7% van de omzet bestaat uit energiekosten.
- Uw onderneming heeft minder dan 250 werknemers en een jaaromzet van minder dan ¤ 50 miljoen.
De voorwaarde dat u alleen in aanmerking komt voor TEK als uw onderneming jaarlijks meer dan 5.000 m³ gas of 50.000 KWh elektriciteit verbruikt, is geschrapt.
Lees nu dat het minimale verbruik is geschrapt. Dankquote:Op donderdag 17 november 2022 11:54 schreef arvensis het volgende:
@:Mushanga71
Is de Tegemoetkoming Energiekosten energie-intensief MKB op jullie van toepassing?
[..]
https://www.rvo.nl/subsid(...)ij-energiekosten/tek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MAAR the good news, ik merk wel dat ik een andere mindset begin te krijgen (ik heb zo een gesprek met een Agile coach, ik gooi er alvast wat termen in).
Naar mijn werk, naar alles. Ik spreek weer af met vrienden, zonder schuldgevoel dat ik niet thuis ben.
The only way is up, en scrummen, stand up (wat is nog meer Agile?)
Klinkt zeker heftig exodequote:Op vrijdag 18 november 2022 10:00 schreef exode het volgende:
Kleine update, ik heb best vervelende weken achter de rug. Werk was negatief en dat blijft zo. Al best wat gesprekken achter de rug, maar ik zit echt in een soort bermudadriehoek. Ik heb inmiddels intern wat lijntjes uitgegooid en ben wat koffie afspraken aan het plannen maar senior managers die ik ken. Het liefst zou ik een zijstap binnen het bedrijf maken.
We shall see en anders ga ik buiten het bedrijf kijken. Maar dat vind ik lastig vanwege de thuissituatie en dat ik dan eigenlijk een ander vakgebied in zou willen.
MAAR the good news, ik merk wel dat ik een andere mindset begin te krijgen (ik heb zo een gesprek met een Agile coach, ik gooi er alvast wat termen in).
Naar mijn werk, naar alles. Ik spreek weer af met vrienden, zonder schuldgevoel dat ik niet thuis ben.
The only way is up, en scrummen, stand up (wat is nog meer Agile?)
Hier ook zoeentje. zelf niet geslapen, steeds als ik net wegzakte hoorde ik een zielige mama en kwam er weer een golfquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:24 schreef Phaidra het volgende:
Oh nee, LeSage, wat een horror. Saved by the raincoat
.
De jongste is ziek. Midden in de nacht wasjes draaien en met je blote voeten in een plas kots staan zijn toch geen fijne bezigheden![]()
.
Hier lijkt het ergste ook weer achter de rug. Alleen toen hij vanmorgen direct een kwart liter thee naar binnen klokte, kwam dat er na 5 min weer uit (goh, gekquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hier ook zoeentje. zelf niet geslapen, steeds als ik net wegzakte hoorde ik een zielige mama en kwam er weer een golf.
Vanmorgen maar beschuit met geschaafde appel ingestopt, en die blijft er gelukkig in.
Ronde 3 met was van beddengoed draait.
Ook daar beterschapquote:Op vrijdag 18 november 2022 11:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hier ook zoeentje. zelf niet geslapen, steeds als ik net wegzakte hoorde ik een zielige mama en kwam er weer een golf.
Vanmorgen maar beschuit met geschaafde appel ingestopt, en die blijft er gelukkig in.
Ronde 3 met was van beddengoed draait.
In SOP is er een heel topic over! Maar ik zeg een roborock s5 maxquote:Op vrijdag 18 november 2022 13:59 schreef Vanyel het volgende:
Mijn goedkope stofzuigdweilrobot wil niet opladen.
De Sint wil me een superdeluxe nieuwe geven. Iemand ervaring met heule goeie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:25 schreef amaranta het volgende:
Exode. The only way is inderdaad omhoog! Goed bezig.
@:LeSage. Oeps. Maar wat was je precies aan het doen? Met een verkeerslicht aan het rond lopen?
Het ging laatst toch over die schoenen reinigers. Ik wil de echte bestellen van Shoe fresh. Maar heeft iemand ervaring met Ali express modellen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
In een volgend leven word ik ook Agila coach.quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
Retro's zijn ook des Agiles en het klinkt alsof je die aardig onder de knie hebt, @:exode . Ik vind jullie trouwens behoorlijk doortastend.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:31 schreef Ynske het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:47 schreef amaranta het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik zie geen SOPtopic?quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
In SOP is er een heel topic over! Maar ik zeg een roborock s5 max
Klopt, het is een heel forumquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie geen SOPtopic?
Tevens lijken me zulke vingers en ook de paniekaanvallende partner vrij kut.
@:LeSage. Oeps. Maar wat was je precies aan het doen? Met een verkeerslicht aan het rond lopen?
Het ging laatst toch over die schoenen reinigers. Ik wil de echte bestellen van Shoe fresh. Maar heeft iemand ervaring met Ali express modellen?Ik was verkleed als stopbordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nee grapje, we liepen een fotospeurtocht en moesten op zoek naar verkeersborden, oversteekplaatsen, dat soort dingen.
Wat balen van je hand, kan me heel goed voorstellen dat je daar zo klaar mee bent.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
SOP / Robotstofzuigersquote:Op vrijdag 18 november 2022 15:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik zie geen SOPtopic?
Tevens lijken me zulke vingers en ook de paniekaanvallende partner vrij kut.
Ja dat snap ik, maar daar vond ik geen robottopic.quote:Op vrijdag 18 november 2022 15:34 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Klopt, het is een heel forum
Soppen & opruimen met FOK!
Het ging laatst toch over die schoenen reinigers. Ik wil de echte bestellen van Shoe fresh. Maar heeft iemand ervaring met Ali express modellen?Alleen ervaring met de echte van shoefresh...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat klote, pijn is verrot
Fake it till you make it...
Of de 6quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb een braava gehad. Geen hoogvlieger.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:21 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij kreeg ik van de week op Tweakers een price alert omdat ik die voor een Roomba dweilding ingesteld had.
Even zoeken.
Gevonden:
https://tweakers.net/pricewatch/1481080/irobot-braava-jet-m6.html
Maar de enige review is niet best
De reviews bij Mediamarkt en Coolblue zijn een stuk beter, behalve die van dezelfde Brian dan![]()
Thnx, dan kan ik die dus van mijn wensenlijst verwijderen op Tweakers, als je eruit bent dan hoor ik graag welke het geworden is, dan kan ik die in de pricewatch zetten, voor over ooit als we weer geld hebbenquote:Op vrijdag 18 november 2022 16:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb een braava gehad. Geen hoogvlieger.
Dat lijkt me ook heel veel rotzooi geven voor een dweilrobot.quote:Op vrijdag 18 november 2022 16:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik heb een braava gehad. Geen hoogvlieger.
😂quote:Op vrijdag 18 november 2022 17:22 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook heel veel rotzooi geven voor een dweilrobot.
Dat was flauw, sorry
Ja, deze heb ik ook en buitengewoon tevreden over @Vanyel!quote:Op vrijdag 18 november 2022 14:07 schreef Tink89 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 18 november 2022 10:00 schreef exode het volgende:
Kleine update, ik heb best vervelende weken achter de rug. Werk was negatief en dat blijft zo. Al best wat gesprekken achter de rug, maar ik zit echt in een soort bermudadriehoek. Ik heb inmiddels intern wat lijntjes uitgegooid en ben wat koffie afspraken aan het plannen maar senior managers die ik ken. Het liefst zou ik een zijstap binnen het bedrijf maken.
We shall see en anders ga ik buiten het bedrijf kijken. Maar dat vind ik lastig vanwege de thuissituatie en dat ik dan eigenlijk een ander vakgebied in zou willen.
En die thuissituatieSprintplanningen horen er ook bij. Hopelijk letterlijk een sprint vooruit voor jullieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MAAR the good news, ik merk wel dat ik een andere mindset begin te krijgen (ik heb zo een gesprek met een Agile coach, ik gooi er alvast wat termen in).
The only way is up, en scrummen, stand up (wat is nog meer Agile?)![]()
Werkperikelen herken ik en worstel er ook mee. Heb 10 gesprekken met een coach gehad vanuit mijn werk. Dat heeft wel geholpen. Niet dat het iets oplost, maar het heeft me wel doen inzien dat ik er zelf ook anders mee om kon gaan.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Het is geen Robot maar ikquote:
+1 voor de ruitenreiniger, maar mijn Roomba moet ik helaas minpunten geven. Ik ga hem binnenkort ook verbannen naar boven om te kijken of die daar wel tot zijn recht komt.quote:Op vrijdag 18 november 2022 20:16 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Het is geen Robot maar ikmijn Karcher ramenreiniger. Want het is ook ideaal voor de badkamertegels
En voor de opsom, ik heb een roomba op de bovenverdieping staan. Ideaal. Beneden is met het vele thuis zijn en speelgoed niet zo handig, maar de slaapkamers worden 2x per week nu gedaan zonder dat ik er moeite voor hoef te doen.
Dan moet je dus elke avond opruimenquote:Op vrijdag 18 november 2022 22:06 schreef Bami het volgende:
Ik wil eigenlijk een tweede Roomba voor op de eerste verdieping maar ik mag niet van man.![]()
Ben dol op dat ding, maar ook wel benieuwd hoe goed hij werkt als de kleine hier groter is en er dus speelgoed rond gaat zwerven enzo.
Ja hij staat nu 4x per week aan en deel van de beneden ‘afsluiten’ checks is of Huub morgen aan gaat en of alles dan van de vloer af is aan schoenen etc.quote:Op vrijdag 18 november 2022 22:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan moet je dus elke avond opruimen
Op zich ook niks mis mee hoor, altijd opgeruimd
Moet alleen wel uitkijken met dingen met touwtjes
snap ik volledig. Onze wall-e kan ook overal komenquote:Op zaterdag 19 november 2022 00:59 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja hij staat nu 4x per week aan en deel van de beneden ‘afsluiten’ checks is of Huub morgen aan gaat en of alles dan van de vloer af is aan schoenen etc.
We hebben bij de aanschaf van nieuwe meubels er ook rekening mee gehouden dat alles wat we kochten op zo’n manier en hoog genoeg op poten stond dat Huub eronder kan.![]()
![]()
Hoe kort ga je?quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:45 schreef SQ het volgende:
Ik heb alweer een flinke tijd lang haar en ik krijg elke drie jaar ongeveer zo'n itch dat alles er af moet. Dus dat ga ik zo maar eens laten geschieden. Weg met die dorre bos halfgrijze ellende
Tamelijk kort. Niet iets wat ik zelf om middernacht in de badkamer zou kunnen iig met al die laagjesquote:Op zaterdag 19 november 2022 07:55 schreef arvensis het volgende:
[..]
Hoe kort ga je?
Bij mij kriebelt het ook weer. Meestal knip ik m’n haar zelf als ik weer zo’n ingeving krijg. Middernacht in de badkamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Haha nee joh. Het is echt veel beterquote:Op zaterdag 19 november 2022 08:42 schreef Vanyel het volgende:
Ja stuk beter SQ.
Maar dat kan ook de levensmoeie blik van foto 1 zijn.
quote:Op zaterdag 19 november 2022 08:39 schreef SQ het volgende:
Voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:Hoe vroeg is die kapper van jou open??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was mijn vraagquote:Op zaterdag 19 november 2022 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe vroeg is die kapper van jou open??
Het was vannacht ook wel heel koud... hier voor het eerst ook ruim een graad kouder dan voorgaande dagen maar de thermostaat staat niet anders.quote:Op zaterdag 19 november 2022 07:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Veel plezier bij de kapper![]()
Had de thermostaat gisteravond es op 19,5C gezet ipv 20. Is het helemaal boven normaal 18.5C, is het nu maar 15,5. Een halve graad beneden scheelt dus ff 3 graden boven. Geen idee hoe man eraan toe is![]()
8 uur. Hence ook de "levensmoeie blik" op foto 1.quote:Op zaterdag 19 november 2022 08:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoe vroeg is die kapper van jou open??
Lol. Hier ook. En laatst draaide het borsteltje helemaal niet meer, omdat het achter een klepje helemaal vast zat.quote:Op zaterdag 19 november 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Het was vannacht ook wel heel koud... hier voor het eerst ook ruim een graad kouder dan voorgaande dagen maar de thermostaat staat niet anders.
@:SQ leuk!
Ik twijfel steeds of ik er een stuk af zou doen, nu is het doe maar zo dat het nog net in een staartje kan. En dan laat ik het weer een maand of 3 groeien en dan wordt het me te lang en doe ik het weer totdat het nog net in een staart kan. Ik draag het ook niet anders eigenlijk.
Heb het eerder ook wel korter gehad, maar mijn man vindt het stom kort haar. En ik weet het niet zo goed, die staart is wel makkelijk. Al roept de kapster steeds: oh joh doe het eens los, dat staat leuk. Ik vind het vooral futloos staan als ik het los heb. Het is behoorlijk stijl ook.
En de oudste heeft haar haar een stuk korter dan ik heb en ik vind het ook suf om iets te doen wat op het kapsel van mn oudste lijkt... zou ik als kind ook niet gehad willen hebben![]()
Mijn jongste heeft het tot halverwege haar rug, ik moet de stofzuiger na elk rondje schoonmaken, omdat er zoveel haar rond dat borsteltje in de mond zit...leuk joh lang haar...
Voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Ik ben 53 en heb ook blond lang haar. Heb ook een tijd niets gedaan met verf, omdat ik niets tegen grijs heb. En dat heb ik nog steeds niet, maar de grijze strengen waren ook heel dof. Alsof er stof overheen lag. En dat maakte wel oud. Dus nu heb ik twee kleuren highlights, wordt het grijs iets minder en glanst het mooi.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben 51 en heb nog steeds lang blond haar zonder een spoortje grijs. Weet wel, wanneer ik grijs word ik niet ga verven. Nooit gedaan en dan ook niet. En dan ook gewoon lang. Lijkt me mooi![]()
Wij gaan naar ballorig. Fijne zaterdag all!
Veel plezier met je laatste kinderfeestje!quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:39 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik ben 51 en heb nog steeds lang blond haar zonder een spoortje grijs. Weet wel, wanneer ik grijs word ik niet ga verven. Nooit gedaan en dan ook niet. En dan ook gewoon lang. Lijkt me mooi![]()
Wij gaan naar ballorig. Fijne zaterdag all!
Haha nee. Niemand wordt grijs. Haar wordt wit. Maar omdat er vaak nog donkere haren doorheen zitten oogt het grijs. Contrast met rood is anders dan contrast met zwart.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook wel al oud (bijna 39) maar nog niet grijs. Heel af en toe een verdwaalde grijze haar. Maar dat is echt heel weinig.
Maar blijkbaar worden roodharigen ook niet grijs, die worden blijkbaar later in een keer wit las ik laatst. Nou ja, we zien wel tegen die tijd.
Hier trouwens altijd haar op een ‘frot’knot onder het mom van lekker makkelijk (en suf).
Maar nu ook al een paar keer dat het gewoon niet heel lekker geknipt was om het los te laten
Ja dat klinkt eigenlijk wel logisch zo.quote:Op zaterdag 19 november 2022 09:56 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha nee. Niemand wordt grijs. Haar wordt wit. Maar omdat er vaak nog donkere haren doorheen zitten oogt het grijs. Contrast met rood is anders dan contrast met zwart.
En blonde mensen worden wel degelijk "grijs" (=wit). Maar doordat het overige haar blond is oogt het dus niet als grijs.
Voor:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Na:Leuk!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn haar is halflang, donkerblond/koper. Hier en daar een grijze haar geloof ik, maar ik ga er niks aan doen. Heb al jaren mijn haar niet geverfd, heb er geen zin meer in.
Sinds een paar jaar heb ik grove pijpenkrullen. Voorheen was het echt stijl.
Wij zijn kindloos vandaag. De meiden zijn naar Comicon.
T heeft dr outfit zelf met een beetje hulp van oma gemaakt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
Ja klopt, Scarlet Witchquote:Op zaterdag 19 november 2022 10:33 schreef lunapuella het volgende:
Heel toffe outfit @:Vicky! Scarlet Witch?
Ik heb ook wat losse grijze haren sinds een paar jaar. Ik vind ze zo tof dat ik ook bewust niet meer verf sinds een paar jaar, ik wil ze niet verbergen. Mijn man krijgt ook echt grijze slapen inmiddels, dat vind ik ook echt mooi.
Ik ga over een uurtje kijken naar een 'nieuwe' auto (oftewel een twintig jaar oude occasion), want onze huidige kwam vorige week niet door de apk en is de reparaties niet meer waard. Allemaal effe duimen dat het wat is, want ik krijg heel veel stress van de zoektocht en wil graag dat het voorbij is.
quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:23 schreef amaranta het volgende:
Leuk Vicky. Moet ze ook nog een bepaald figuur voorstellen?
Ai, dan heb ik toch een ander beeld van die (mijn) leeftijdquote:Op zaterdag 19 november 2022 09:54 schreef hilliebillie het volgende:
Hier ook wel al oud (bijna 39) maar nog niet grijs.
Bij ons kan je gewoon een dingetje draaien en dan kan je dat borsteltje er zo uithalen. Hoef gelukkig niet te demonteren, ik knip het haar altijd los. Toch een beetje kapperskillsquote:Op zaterdag 19 november 2022 09:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Lol. Hier ook. En laatst draaide het borsteltje helemaal niet meer, omdat het achter een klepje helemaal vast zat.
Haalt mijn man de hele borstel uit elkaar…
Ik mag niet bemoeien van hem… dus dat deed ik niet. Heb achteraf wel gezegd dat het met 1 schroefje verwijderen ook wel was gelukt.
[ link | afbeelding ]
Links in het doorzichtige gedeelte zat het haar helemaal vastgedraaid. En dat zwarte dingetje kan er met een schroefje uit. Was dus niet nodig geweest om hem helemaal te demonteren.
Mijn vriend is nu zo’n 2 jaar gezegend met een tondeusekapsel. Het werd zo dun en dit staat hem echt een stuk jonger dan een kapsel waar je doorheen kijkt.quote:Op zaterdag 19 november 2022 11:08 schreef FlyingFish het volgende:
Wat knap zo zelf gemaakt Vicky!
Mijn man is altijd opeens veel grijzer na een knipbeurt. Het lijkt wel alsof alle donkere haren dan verdwijnen. Of die weer terug komen of dat ik toch wen aan het grijs weet ik niet, want het is elke keer opnieuw zo. Ik vind het bij hem vooral jammer dat het bovenop heel erg dun begint te worden. Niet zo vreemd want zijn moeder heeft dat ook heel erg, met van dat opgefohnde haar waar je zo doorheen kijkt waardoor het nog extra opvalt. Grijs vind ik niet zo erg bij 40+. Ik heb ook een ex gehad die bij 20 al grijs werd, dat is wel erg jong. Maakt mij overigens ook niet zoveel uit, ik vond het wel handig om mee te pesten
Misschien komt het vooral door man, die volgende week 40 wordt. Die ziet er tegen op dat hij dan echt oud is. Nee zonder gekheid, ik voel me ook niet oud hoor.quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:52 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ai, dan heb ik toch een ander beeld van die (mijn) leeftijdIk voel me nog niet oud
Kaalheid gaat via de kant van de moeder toch? Mijn man en zijn broers hebben wat dat betreft pech, hun vader heeft nog een volle bos maar zij zijn allemaal kaal of kalendquote:Op zaterdag 19 november 2022 11:13 schreef LeSage het volgende:
Ik hoop dat mijn jongens meer mijn haar geërfd hebben, ik heb heel veel en heel dik haar, middenblond, dus grijs haar zou ook niet opvallen, hoewel ik daar nu nog geen last van heb geloof ik.
Postpartum haaruitval met lang haar is nog leuker. Ik had het zoals voorgenomen moeten knippen voor het einde van de zwangerschap maarja dat bleef bij een leuk voornemen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 08:53 schreef Nijna het volgende:
Mijn jongste heeft het tot halverwege haar rug, ik moet de stofzuiger na elk rondje schoonmaken, omdat er zoveel haar rond dat borsteltje in de mond zit... leuk joh lang haar...
Veel plezierquote:Op zaterdag 19 november 2022 11:09 schreef LeSage het volgende:
Vickywat gaaf gemaakt!
Gisteren concert 1 van 2 gehad. We hebben samen met het orkest van de harmonie (ik zit zelf bij de slagwerkgroep) in ons plaatselijke theater een night of the Proms.
Samen met een groep vrienden muziek maken blijft toch echt het beste op de wereld![]()
Gisteren was er een clubsetting (met zitjes is dat), maar vanavond is staconcert en kunnen er zo’n 500 mensen naar binnen. Word daar toch wel wat nerveuzer van
Nou, + 1quote:Op zaterdag 19 november 2022 10:52 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ai, dan heb ik toch een ander beeld van die (mijn) leeftijdIk voel me nog niet oud
Haha dat bij mij beiden niet. Moet er niet meer aan denken om te leven als m’n 18jarige ik. Elke dag in de kroeg (bijna), op stap, neh dat trekt me toch niet meer hoor. En aan het en der wat blessures te merken ben ik ook echt niet meer zo jong hahaquote:Op zaterdag 19 november 2022 13:22 schreef Adrian4 het volgende:
[..]
Nou, + 1
Ik voel me nog als 18inclusief een lichaam als van een 18 jarige aldus mijn man… hahahaha
Heb je al gezien dat ie zijn stofbak zelf kan legen?quote:Op zaterdag 19 november 2022 13:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
De reviews op Tweakers zijn ook goed: https://tweakers.net/pric(...)ck-s7-zwart/reviews/
Ja, dat kan bij deze ook. Maar nu kon het borsteltje niet meer roteren omdat het haar vast zat in het stukje waarin je het borsteltje vastkliktquote:Op zaterdag 19 november 2022 10:54 schreef Nijna het volgende:
[..]
Bij ons kan je gewoon een dingetje draaien en dan kan je dat borsteltje er zo uithalen. Hoef gelukkig niet te demonteren, ik knip het haar altijd los. Toch een beetje kapperskills
Haren verven doe ik niet aan, dan maar grijs... ik heb bruin haar, dus je ziet het wel steeds beter, maar goed. Ik ben ook geen 20 meer.
@ Vicky, cool! Fijne dag, zowel voor jullie als voor de meiden!
Wat voor concert ga je spelen?quote:Op zaterdag 19 november 2022 13:29 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Tof SQ! Je durft iig wel..
Wow, tof jouw meiden Vicky![]()
LeSage, concerten zijn altijd tof.
Mijn eerste is pas zeer waarschijnlijk volgend jaar juli
Ik ben 36, en heb het al jaren pittig kort. Nu ben ik paars, daarvoor was ik zwart en/of donkerblauw. Het kan nu prima in een hanenkam, en anders kris-kras alle kanten op. Het bevalt me primaLekker makkelijk, en de reacties op mijn haar zijn altijd wel tof, krijg regelmatig de vraag waar ik het laat knippen/kleuren
Metabolische leeftijd hier van 22ik sport 2 keer in de week vrij intensief.. Conditie ook best aan de goede kant. Ik klaag niet
![]()
Ik speel niet, maar bezoek graag concerten.quote:
Mijn collega zette van de week een bordje poffertjes (dat het kindje besteld had) voor de neus van de man aan tafel en zei: ‘Nou, die poffertjes zullen wel voor opa zijn!’quote:Op zaterdag 19 november 2022 17:26 schreef Quoi het volgende:
Gaat het over grijs haar?
Ik verloor dus al mijn haar afgelopen jaar en ik heb er inmiddels een schapen coupe met hele kleine krulletjes voor terug. Compleet grijs. En ik had geen grijze haar!
Ik ben al 2x oma van Max genoemd![]()
![]()
Maar vooral blij met krullies hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
quote:Op zaterdag 19 november 2022 17:50 schreef LeSage het volgende:
[..]
Mijn collega zette van de week een bordje poffertjes (dat het kindje besteld had) voor de neus van de man aan tafel en zei: ‘Nou, die poffertjes zullen wel voor opa zijn!’Linke opmerking welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Akkrum of all placesquote:Op zaterdag 19 november 2022 17:18 schreef Leandra het volgende:
Ik zit in de trein van Rotterdam naar Akkrum, en tijdens de stop in Utrecht stroomt de trein helemaal vol met Comicon bezoekers
Ja, ik denk dat het de trein naar Leeuwarden is maar dat die niet verder gaat dan Akkrum.quote:
Nou, hij zei later al dat dit wel vaker gebeurde. Hij was ook écht een oude vader, minstens 60+quote:
Ik kan dit helaas niet bevestigen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 19:43 schreef F_r het volgende:
Wauw sq. Staat je goed.
Ik dacht altijd dat kaalheid te maken heeft met hoeveel lichaamshaar een man heeft. Hoe meer lichaamshaar hoe sneller kalend/kaal
Ik moet nog maar afwachten hóe ik grijs word. Kan best zijn dat als het bij mij ook doffig is, ik er wel iets aan wil doen. Geef ik je wel een gil als ik wil weten hoe jij het hebtquote:Op zaterdag 19 november 2022 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ben 53 en heb ook blond lang haar. Heb ook een tijd niets gedaan met verf, omdat ik niets tegen grijs heb. En dat heb ik nog steeds niet, maar de grijze strengen waren ook heel dof. Alsof er stof overheen lag. En dat maakte wel oud. Dus nu heb ik twee kleuren highlights, wordt het grijs iets minder en glanst het mooi.
Dankquote:Op zaterdag 19 november 2022 09:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Veel plezier met je laatste kinderfeestje!
Door jou deed ik dit net ook.quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:35 schreef Hupje het volgende:
Ik keek net naar het weerbericht, hoor dat het vannacht -4 wordt. Bedenk me ineens dat onze sproei installatie nog niet leeggemaakt is. Dus dat hebben we zojuist in het donker maar gedaanLekker op tijd. Komt ook door dat rare weer, ik was hier nog niet aan toe.
Ik had het fout.quote:Op zaterdag 19 november 2022 22:06 schreef exode het volgende:
Dik bruin haar net over de schouders, af en toe een grijze haar. Mijn vader werd ook laat iets van grijzig, we zullen zien.
Mijn moeder heeft al jaaaaaaaren een permanentje met blonde verf. Echt geen idee wat haar natuurlijke haardracht is.
Mijn zus is 9 jaar ouder en heeft ook amper grijs haar.
En over grijs haar gesproken, wij keken Senior year 2022 (aanrader voor de knop uit, flauwe humor, Rebel fans) en de acteur die de vader van Rebel speelde kwam me zo bekend voor. Maar ik kon zijn grijze hoofd niet plaatsen. Maar zijn stem en manier van zijn hoofd bewegen...ja Friends! Verloofde verklaarde mij voor gek 'iedereen speelde volgens jou in Friends'. Maar Google hielp me. Maar echt die is oud geworden. En verder spoiler ik lekker niets.
Kijken of de Friends fans hier meteen weten wie hij speelde.
https://www.netflix.com/nl/title/80217525
Ik ben er een keer geweest met mijn basisschool, maar vond het helemaal niks. Het verbaasde me dus ook niet dat ze failliet gingen.quote:Op zaterdag 19 november 2022 22:21 schreef Hupje het volgende:
Het Land van Ooit ging 15 jaar geleden dicht/failliet. Ik googlede even en er kwamen allemaal jeugdherinneringen boven
Dat schiet dan niet opquote:Op zaterdag 19 november 2022 14:18 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, dat kan bij deze ook. Maar nu kon het borsteltje niet meer roteren omdat het haar vast zat in het stukje waarin je het borsteltje vastklikt
Dat.quote:Op zondag 20 november 2022 08:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat schiet dan niet op.
Voor de opsom 44 dus, donker haar met grijze "highlights"en volgens mij had ik vroeger een vollere bos zeg maar.
In mijn hoofd ben ik een stuk jonger dan 44, maar qua conditie enzo is het om te janken...
Haha ohhh. Ja klopt, Leeuwarden. Ik denk je was hier in de buurt.quote:Op zaterdag 19 november 2022 19:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat het de trein naar Leeuwarden is maar dat die niet verder gaat dan Akkrum.
Maakt voor mij niet uit, ik ben sowieso in Amersfoort overgestapt
Die kan ik ook nog! Voor ons was het leuker dan de meeste andere parken, want wij houden niet van achtbanen. Ik herinner me de race tegen de reus (iets met touwtrekken), de waterspeeltuin, het roze kasteel, de liedjes van kloontje en sap de aardwortel.quote:Op zondag 20 november 2022 08:04 schreef Amsel het volgende:
Volgens mij was het Land van Ooit echt love it or hate it. Ik vond het geweldigIk weet zelfs nog hoe de Ooit-groet ging
Heb je dit echt aan je 4 jaar wordende kleuter gevraagd?quote:Op zondag 20 november 2022 08:50 schreef Tink89 het volgende: Ik heb vanochtend gevraagd of ze nog heel even klein wil blijven. Daar ging ze even over nadenken...
Het was qua attracties veel minder dan bijvoorbeeld de Efteling, en daar moesten de acteurs dan voor compenseren. Maar die zaten nogal in mijn allergie-zone, dus dan blijft er niks over.quote:Op zondag 20 november 2022 08:04 schreef Amsel het volgende:
Volgens mij was het Land van Ooit echt love it or hate it. Ik vond het geweldigIk weet zelfs nog hoe de Ooit-groet ging
Ik vind dit best een heftige post van je. Je kent mij niet en hebt dus geen idee hoe vaak ik haar vertel dat ze fantastisch groot aan het worden is en hoe trots ik op haar ben en hoe tof het op school is en hoe knap ze is en hoe goed het van haar is dat ze dingen zelf doet enz. Dus dat ik haar in een knuffelmomentje in bed één keertje gevraagd heb of ze af en toe nog heel even klein wil blijven, kan volgens mij geen kwaad. Zadel lekker een ander met een schuldgevoel op.quote:Op zondag 20 november 2022 10:34 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Heb je dit echt aan je 4 jaar wordende kleuter gevraagd?
Dan is het goed om daarop terug te komen en haar ook te vertellen dat het fantastisch is dat ze groeit en naar school gaat, groter wordt en de wereld ontdekt.
Anders zadel je haar op met een gevoel dat echt van jou als moeder is en waarmee je een 4-jarige impliciet vertelt dat ze bij jou moet blijven en niet de wereld moet gaan verkennen.
Deel dit gevoel liever met vriendinnen, of hier, dan met zo'n klein mupke.
Precies dit dus, over die eerdere van jou.quote:Op zondag 20 november 2022 14:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dit best een heftige post van je.
Fijn dat het zo geslaagd was!quote:Op zondag 20 november 2022 11:21 schreef Adrian4 het volgende:
Gefeliciteerd Tink!
@:LeSage hoe ging het bij jullie? Hier was het concert geslaagd en onverwacht druk bezocht
Nee hoor.quote:Op zondag 20 november 2022 18:48 schreef LeSage het volgende:
Is het traumatisch om tegen je kleuter in een knus/grappig/intiem momentje een keer te zeggen dat ze nog even klein mogen blijven?
Als ik tegenwoordig lees waar kinderen allemaal trauma’s van op kunnen lopen (‘liegen’ over Sinterklaas bijvoorbeeld) dan kunnen ze later bij mij echt op zoek naar een goede psycholoog.
Ik heb zelf overigens gelukkig nooit last gehad van de uitwerking van dit soort opmerkingen door mijn eigen ouders
Dat ligt natuurlijk nogal aan de context. Die is op zo'n forum altijd nogal moeilijk in te schatten.quote:Op zondag 20 november 2022 18:48 schreef LeSage het volgende:
Is het traumatisch om tegen je kleuter in een knus/grappig/intiem momentje een keer te zeggen dat ze nog even klein mogen blijven?
Dit soort opmerkingen maakt het voor mensen met trauma's en aanverwante issues niet per se makkelijker om daar open over te zijn.quote:Als ik tegenwoordig lees waar kinderen allemaal trauma’s van op kunnen lopen
Prima, ik vind het eerlijk gezegd veel kwetsender om op een openbaar forum iemand neer te zetten alsof ze haar kind een trauma aanpraat.quote:Op zondag 20 november 2022 19:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk nogal aan de context. Die is op zo'n forum altijd nogal moeilijk in te schatten.
Maar, ja, het is behoorlijk traumatisch als je kleuter het gevoel heeft klein te moeten blijven om voor jou te moeten zorgen. Ik maak van dichtbij mee welk effect dat kan hebben en dat is niet lollig. Dat weet niet iedereen.
[..]
Dit soort opmerkingen maakt het voor mensen met trauma's en aanverwante issues niet per se makkelijker om daar open over te zijn.
Dit gesprek gaat wmb al lang niet meer over die iemand. Maar ook toen dat nog wel zo was, had ik zeker niet de intentie haar neer te zetten als wat dan ook.quote:Op zondag 20 november 2022 20:54 schreef LeSage het volgende:
[..]
Prima, ik vind het eerlijk gezegd veel kwetsender om op een openbaar forum iemand neer te zetten alsof ze haar kind een trauma aanpraat.
Gefeliciteerdquote:Op zondag 20 november 2022 08:50 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die kan ik ook nog! Voor ons was het leuker dan de meeste andere parken, want wij houden niet van achtbanen. Ik herinner me de race tegen de reus (iets met touwtrekken), de waterspeeltuin, het roze kasteel, de liedjes van kloontje en sap de aardwortel.
4 jaar geleden was ik voor het eerst in heel lange tijd niet misselijkde toen lekgeprikte zieke baby op mijn buik is nu een pittige, lieve kleuter. De tijd vliegt. Ik heb vanochtend gevraagd of ze nog heel even klein wil blijven. Daar ging ze even over nadenken...
Dat je de beste bedoelingen met een opmerking hebt wil niet zeggen dat het ook zo over komt. Ik denk dat je post op mij in ieder geval anders overkomt dan je zelf had gewild.quote:Op zondag 20 november 2022 21:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dit gesprek gaat wmb al lang niet meer over die iemand. Maar ook toen dat nog wel zo was, had ik zeker niet de intentie haar neer te zetten als wat dan ook.
Het is wel wonderlijk. Tips over luiers, leerlingvolgsystemen, gps-horloges, ben je ontaard als je je kind alleen naar school laat fietsen, het is allemaal top. Maar een tip over een uitspraak die klote kan uitpakken, dat raakt blijkbaar aan heel andere dingen.
Misschien is dat wel een van de redenen dat dit soort dingen zo weinig wordt gezegd. Jammer.
Veel weldenkende moeders met gezond verstand die zelf niet een goed voorbeeld hebben gehad, zouden er vast baat bij hebben als dit soort dingen wat laagdrempeliger werden gedeeld en besproken.
Als het zo was geschreven als jij hierboven hebt gedaan was de post dan ook heel anders geweest en had ik er geen problemen mee gehad. Daar zit het grote verschil wat mij betreft. Zeker bij een onderwerp dat uiteraard wat gevoeliger ligt dan gps-horloges is nuance nou net hartstikke fijn.quote:Op zondag 20 november 2022 21:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het als het tegen jou gezegd wordt, het kan overkomen als een aanval oid, omdat het over persoonlijke en emotionele dingen gaat waarbij je je al snel dingen persoonlijk aantrekt. Logisch ook.
Tegelijkertijd lees ik het als 'buitenstaander' meer als 'Hee, heb heb je hier bij stil gestaan? Zo nee, als je dat niet al (eerder) gedaan hebt, misschien is het goed om wat je nu hebt gezegd nog aan te vullen met yyy, want...' vanuit iemands ervaring wat het kan doen met een kind. Dus niet als vingerwijzen, maar als bewust maken van de andere kant en met tip. En misschien doe je dat al, en kan je dus denken joh bedankt maar ben ik me van bewust en doe ik ook wel, en misschien deed je dat nog niet en denk je goh helemaal niet bij stil gestaan, goed dat je het zegt. En ja, misschien had het wat genuanceerder gezegd kunnen worden, maar soms is het de moeite waard om met een beetje afstand naar de boodschap te kunnen kijken en te evalueren of dat iets is waar jij wat mee kan, ipv alleen op de vorm waarin die boodschap gegeven wordt te reageren.
Ben ik zelf overigens redelijk slecht in, maar ik merk ook wel dat als het me wel lukt, het me soms echt wel zinnige inzichten geeft waar ik wat mee kan. En soms ook niet, want doe ik al/weet ik al/denk ik anders over, en dat is dan ook OK.
Fair point.quote:Op zondag 20 november 2022 23:20 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dat je de beste bedoelingen met een opmerking hebt wil niet zeggen dat het ook zo over komt. Ik denk dat je post op mij in ieder geval anders overkomt dan je zelf had gewild.
Ik denk dat ik mijn punt dan niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Natuurlijk had dat verschil gemaakt. Mijn punt was juist dat wanneer het om een onderwerp gaat dat je emotioneel wat doet, je snel vanuit die emotie leest en interpreteert wat ergens staat of mee bedoeld zal worden. In dat geval, en al helemáál als het een onderwerp is dat beide 'kanten' emotioneel wat doet, waardoor de vorm waarin de boodschap wordt opgeschreven ook niet altijd zo neutraal zal zijn als misschien gewild of gedacht, helpt het enorm als je wat afstand kan nemen voordat (of nadat, als dat niet meteen lukt) je vanuit emotie interpreteert en reageert. En dan dus probeert om te kijken naar wat waarschijnlijk bedoeld wordt, als je uitgaat van de goede intenties en meeneemt dat ook de ander vanuit emotie misschien wat minder genuanceerd was dan gedacht. En dan dus op de boodschap reageren, ipv op de vorm.quote:Op zondag 20 november 2022 23:25 schreef LeSage het volgende:
[..]
Als het zo was geschreven als jij hierboven hebt gedaan was de post dan ook heel anders geweest en had ik er geen problemen mee gehad. Daar zit het grote verschil wat mij betreft. Zeker bij een onderwerp dat uiteraard wat gevoeliger ligt dan gps-horloges is nuance nou net hartstikke fijn.
Oef, dat is wel radicaal omschakelenquote:Op zaterdag 19 november 2022 17:26 schreef Quoi het volgende:
Gaat het over grijs haar?
Ik verloor dus al mijn haar afgelopen jaar en ik heb er inmiddels een schapen coupe met hele kleine krulletjes voor terug. Compleet grijs. En ik had geen grijze haar!
Ik ben al 2x oma van Max genoemd![]()
![]()
Maar vooral blij met krullies hoor.
Er is op zich plek genoeg in de straten om ons heen, alleen dan moet je 50 meter verder lopen....en het zijn vooral de mensen die hun auto alleen gebruiken voor de wekelijkse boodschappen.quote:Op [quote]maandag 21 november 2022 10:27 schreef hilliebillie het volgende:
Klinkt spannend inderdaad. Maar ook wel een beetje spastisch om nu al je auto weg te willen hebben (al kan ik me voorstellen dat je het doet omdat er overdag wellicht meer parkeerplaatsen vrij zijn in de omringende wijken), maar om anderen er nu al op aan te spreken gaat wel vrij ver.
Dan had ik je verkeerd begrepen inderdaad. De manier waarop deed wat mij betreft wat met de boodschap, maar het is wel iets om doorheen te kijken jaquote:Op maandag 21 november 2022 09:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik mijn punt dan niet helemaal duidelijk heb gemaakt. Natuurlijk had dat verschil gemaakt. Mijn punt was juist dat wanneer het om een onderwerp gaat dat je emotioneel wat doet, je snel vanuit die emotie leest en interpreteert wat ergens staat of mee bedoeld zal worden. In dat geval, en al helemáál als het een onderwerp is dat beide 'kanten' emotioneel wat doet, waardoor de vorm waarin de boodschap wordt opgeschreven ook niet altijd zo neutraal zal zijn als misschien gewild of gedacht, helpt het enorm als je wat afstand kan nemen voordat (of nadat, als dat niet meteen lukt) je vanuit emotie interpreteert en reageert. En dan dus probeert om te kijken naar wat waarschijnlijk bedoeld wordt, als je uitgaat van de goede intenties en meeneemt dat ook de ander vanuit emotie misschien wat minder genuanceerd was dan gedacht. En dan dus op de boodschap reageren, ipv op de vorm.
Dus bij zo'n post als dit raakt dat waarschijnlijk een gevoelige snaar, en denk je al snel 'fuck you ik praat mijn kind heus geen trauma aan, trut' waar je ook (daarna) zou kunnen denken 'oke, maar stel dat ze nou niet hier op het forum kwam posten om mij een trauma veroorzakende moeder te noemen, wat wilde ze dan misschien wel zeggen met die post, als ik er een beetje doorheen lees dat het niet zo vriendelijk of genuanceerd is opgeschreven'.
Daarmee zeg ik dus niet dat de ene partij 'fout' zit en de ander 'goed', want ik denk dat zowel de post anders geïnterpreteerd wordt als dit iets is wat je vanuit emotie interpreteert (ikzelf las het namelijk anders, waarschijnlijk juist omdat ik zelf nog geen kinderen heb), als dat de post anders geschreven wordt als je dat niet vanuit emotie doet. En een goed gesprek voeren of over de boodschap praten wordt zeker makkelijker als die vriendelijk en genuanceerd wordt opgeschreven.
Je kunt alleen nou eenmaal niet veranderen hoe iemand anders iets opschrijft of zegt, maar wel vanuit welke blik jij dat zelf interpreteert en hoe je daarop reageert. En als het lukt om dat te doen op die manier, worden gesprekken/discussies vaak veel constructiever, en kan dat enorm fijne gesprekken of inzichten opleveren waarbij beide kanten eigenlijk veel minder tegenover elkaar staan dan het leek. Dat probeerde ik met mijn post duidelijk te maken. En dat geldt niet alleen voor hier, maar dit gebeurt overal in allerlei verschillende situaties.
Blegh, beterschap!quote:Op zondag 20 november 2022 23:22 schreef LeSage het volgende:
Was mijn oor- en keelpijn zo’n beetje weg afgelopen dagen, is het nu weer terug![]()
Toen de huisarts vorige week zei dat het tot 6 weken kon duren ging ik er niet vanuit dat dat bij mij dan ook zou zijn.
Ik las je spoiler nog, dat komt inderdaad wel heel dichtbijquote:Op maandag 21 november 2022 10:27 schreef hilliebillie het volgende:
Klinkt spannend inderdaad. Maar ook wel een beetje spastisch om nu al je auto weg te willen hebben (al kan ik me voorstellen dat je het doet omdat er overdag wellicht meer parkeerplaatsen vrij zijn in de omringende wijken), maar om anderen er nu al op aan te spreken gaat wel vrij ver.
Snap ik ook, hoor. Bij onderwerpen die mij persoonlijk raken, vind ik het ook echt moeilijk. Ik voel me dan snel aangevallen en reageer snel vanuit emotie, wat ook best wel logisch is. Maar de paar keer dat het me recent wel lukte om inderdaad door de manier waarop heen te kijken en te luisteren naar de boodschap, had ik echt heel fijne en waardevolle gesprekken (met m'n eigen ouders nota bene). Het zou zo fijn zijn als iedereen dat wat beter zou kunnen, daar wordt de wereld een stukje mooier vanquote:Op maandag 21 november 2022 11:06 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dan had ik je verkeerd begrepen inderdaad. De manier waarop deed wat mij betreft wat met de boodschap, maar het is wel iets om doorheen te kijken ja
Wat fijnquote:Op maandag 21 november 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Dankzij de OUDSC heb ik een verwijzing binnen voor novasure![]()
Driewerf hoera
Lekker bezig, pik!quote:Op maandag 21 november 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera
14 likes.quote:Op maandag 21 november 2022 21:41 schreef Vanyel het volgende:
Driewerf hoera
quote:Op dinsdag 22 november 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
14 likes.
Veertien!
De OUDSC is wel heel erg verheugd dat ik me niet nog eens ga voortplanten
21!!quote:Op dinsdag 22 november 2022 08:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
14 likes.
Veertien!
De OUDSC is wel heel erg verheugd dat ik me niet nog eens ga voortplanten
Ja het is ongekend.quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2022 09:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil niet spuit elf zijn en de traumadiscussie oprakelen. (Ik heb geen recht van spreken, want ik vroeg m'n dochter van de week of het goed is dat ik haar haar afknip en haar vetmest met pepernoten zodat ze weer zo schattig kan zijn als ze als peuter was.) Maar het gesprek doet me denken aan een inzicht dat ik recentelijk had.
Zoon zit in de tweede en ik help hem regelmatig met zijn huiswerk. Laatst moest hij een werkstuk maken over emoties en daarin zaten ook vragen naar zijn eigen ervaringen. Hij had het zelf niet door, maar ik vond het bijzonder om een inkijk te krijgen in zijn psyche en kon m'n ontroering nauwelijks onderdrukken. Zo schreef hij dat hij nooit echt heftige ervaringen heeft meegemaakt en zijn leven vooral wordt gekenmerkt door momenten van intense tevredenheid. Hij noemde daarbij wat gezinsmomenten, zoals die keer dat we warme chocolademelk gingen drinken en verschrikkelijk misselijk werden van de vele marshmellows die we erbij kregen.
We hebben toen hij 9/10 jaar oud was een heel heftige tijd gehad, met een verbouwing en verhuizing en daarna mijn ziekte. Dieptepunt was onze vakantie naar Frankrijk die we af moesten breken omdat ik zieker werd. De kinderen waren zo verdrietig en dat brak natuurlijk ons hart. Hoewel ik een groot voorstander ben van kinderen de waarheid vertellen, hebben we het nooit met hen gehad over de mogelijke ernst van mijn ziekte (het sterke vermoeden was dat ik kanker had). Iemand in onze omgeving benadrukte steeds dat kinderen meer doorhebben dan je denkt en dat het hen allemaal vast niet in de koude kleren ging zitten. Maar wij zagen twee vrolijke kinderen met wie niets aan de hand leek. We wilde hen niet belasten met onze zorgen, in ieder geval niet zolang er nog geen duidelijkheid was over mijn toestand.
Toen ik dat werkstuk las, raakte het me dat we het indertijd goed lijken te hebben gezien.
Ah, daar werd totaal niet aan getwijfeld.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich voor je zelfbeschikkingsrecht @:Vanyel
Nou loopt Vanyel verder nauwelijks risico op dat vlak, but stillquote:Op dinsdag 22 november 2022 14:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik juich voor je zelfbeschikkingsrecht @:Vanyel
Oi. Weet jij veel wat ik freelance uitspookquote:Op dinsdag 22 november 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou loopt Vanyel verder nauwelijks risico op dat vlak, but still
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Ik zou er op mijn blote knietjes dankbaar voor zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Adrian4 het volgende:
[..]![]()
Ik vind het bij vlagen juist zo moeilijk dat mijn jongens niet lijken te beseffen hoe goed ze het hebben
Zelfbeschikkingsrecht is meer dan alleen wel/niet zwangerquote:Op dinsdag 22 november 2022 14:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou loopt Vanyel verder nauwelijks risico op dat vlak, but still
Dat weet ik. Dank je.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:08 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Zelfbeschikkingsrecht is meer dan alleen wel/niet zwanger
ZZ moest gisteren een vragenlijst met ons invullen voor de schoolarts, de laatste vraag was welk rapportcijfer (0-10) ze aan haar leven gaf. Gaf ze een 6.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Adrian4 het volgende:
[..]![]()
Ik vind het bij vlagen juist zo moeilijk dat mijn jongens niet lijken te beseffen hoe goed ze het hebben
Hahaha. Teh drama.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
ZZ moest gisteren een vragenlijst met ons invullen voor de schoolarts, de laatste vraag was welk rapportcijfer (0-10) ze aan haar leven gaf. Gaf ze een 6.Omdat wij zo vaak nee zeggen.
![]()
Wat hoogquote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
ZZ moest gisteren een vragenlijst met ons invullen voor de schoolarts, de laatste vraag was welk rapportcijfer (0-10) ze aan haar leven gaf. Gaf ze een 6.Omdat wij zo vaak nee zeggen.
![]()
B vroeg of we eens een Ja dag wilden doen, dus op ALLES ja zeggen. Ik vrees dat zo'n dag heeeel veel geld gaat kosten en ons huis daarna onbewoonbaar is.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
![]()
Ik zie het ook niet. Het is heel normaal om schaamtegevoelens te ontwikkelen. Ik heb het wel jammer gevonden bij m'n eigen kinderen omdat er iets van de jeugdige onbezorgdheid en ongedwongenheid mee verloren gaat, maar het hoort bij zelfbewuster worden.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef exode het volgende:
Wij hadden gisteren de 10 minuten gesprekken van onze kinderen en toen moest ik even aan het gesprek hier van gisteren denken.
Het waren hartstikke positieve gesprekken waaruit vooral bleek dat ze allebei naar hun zin hebben en op school echt zichzelf zijn.
Nu haalde juf van Juul aan dat ze soms wel erg bewust van zichzelf is, wij snapten die niet helemaal dus vroegen door. Een voorbeeld was vorige week dat ze in haar broek had gepoept op school. Verloofde was op en neer van haar werk gereden, Juul gedoucht, schone kleding aan en weer terug. No big deal. Maar dat Juul zich schaamde dat ze in haar broek had gepoept.
Ik weet niet zo goed wat we daarmee moeten. Het was een ontwikkelpunt maar ze kon niet duidelijk maken wat er dan te ontwikkelen was.
En dan ga je dus van alles in je hoofd halen....doen wij dat verkeerd? Wij worden nooit boos of zuchten of negatief of zo als ze een ongelukje heeft. Ze wilde ook heel graag terug naar school vorige week dus het schamen zagen wij niet helemaal.
Conclusie, we kunnen er niets mee.
quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
![]()
Juul is allesbehalve verlegen en kan zich ook goed uiten. Maar ik snap die schaamte ook wel, ze vergeet het gelukkig meteen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet. Het is heel normaal om schaamtegevoelens te ontwikkelen. Ik heb het wel jammer gevonden bij m'n eigen kinderen omdat er iets van de jeugdige onbezorgdheid en ongedwongenheid mee verloren gaat, maar het hoort bij zelfbewuster worden.
Bij ons hebben leerkrachten wel eens gezegd dat de kinderen wat minder verlegen zouden mogen zijn en zich wat meer uit zouden mogen spreken tijdens het kringgesprek bijvoorbeeld. Nu ben ik het daar niet zozeer mee oneens, maar verlegenheid is ook iets wat hoort bij zelfbewuster worden. En niet elk kind vindt het fijn om op de voorgrond te treden. Is het bovendien niet prettig om kinderen in de groep te hebben die goed naar anderen kunnen luisteren? Ik neem zulke opmerkingen dus vriendelijk aan om ze vervolgens van me af te laten glijden.
Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullenquote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
![]()
Kind naar mijn hart! Dat doen we zelf bij vragenlijsten over onze kinderen ook.quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:21 schreef Nijna het volgende:
Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullen.
quote:Overigens heeft ze dat wel vermeld onderaan de lijst, dat dan weer wel.
Ligt eraan waarvoor je ze invult natuurlijk... maar kind zei zelf dat ze het niet naar waarheid had ingevuld. Ik heb wel doorgevraagd. Ik zou het fijn vinden als ze het er wel met iemand over heeft, heb ik gezegd.quote:
Ik hoop toch dat mijn nu 5-jarige over een aantal jaar enigszins schaamtegevoelens heeft ontwikkeld en in ieder geval zijn piemel niet te pas en te onpas uit zijn broek trektquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet. Het is heel normaal om schaamtegevoelens te ontwikkelen. Ik heb het wel jammer gevonden bij m'n eigen kinderen omdat er iets van de jeugdige onbezorgdheid en ongedwongenheid mee verloren gaat, maar het hoort bij zelfbewuster worden.
Bij ons hebben leerkrachten wel eens gezegd dat de kinderen wat minder verlegen zouden mogen zijn en zich wat meer uit zouden mogen spreken tijdens het kringgesprek bijvoorbeeld. Nu ben ik het daar niet zozeer mee oneens, maar verlegenheid is ook iets wat hoort bij zelfbewuster worden. En niet elk kind vindt het fijn om op de voorgrond te treden. Is het bovendien niet prettig om kinderen in de groep te hebben die goed naar anderen kunnen luisteren? Ik neem zulke opmerkingen dus vriendelijk aan om ze vervolgens van me af te laten glijden.
Ik denk ook niet dat ik dat wist in mijn eigen jeugd. Jeugdige onbevangenheid en de vanzelfsprekendheid waarmee het leven liep.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Adrian4 het volgende:
[..]![]()
Wij zijn ook bang dat we wat dat betreft onze kinderen teveel verwennen met veel vakanties. Wij houden zelf van vakantie, dus we gaan zo’n 6 ~8 keer per jaar weg (lang weekend / midweek ook meegeteld). Voor mijn kinderen is tijdens een schoolvakantie ‘op vakantie’ gaan standaard en is het raar dat veel kinderen nog nooit in Disneyland zijn geweest. Maar meer dan “de meeste kinderen gaan maar 1 keer per jaar op vakantie, jullie hebben geluk” kunnen we daar ook niet aan doen. We gaan geen vakantie niet doen om ze dat bij te kunnen brengen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 14:51 schreef Adrian4 het volgende:
[..]![]()
B vroeg tot zijn 5e aan random personen of ze een piemel hadden. Zover ik weet doet hij dat niet meer. Komt goed dus. Denk ik.quote:Op dinsdag 22 november 2022 22:38 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik hoop toch dat mijn nu 5-jarige over een aantal jaar enigszins schaamtegevoelens heeft ontwikkeld en in ieder geval zijn piemel niet te pas en te onpas uit zijn broek trekt
Om precies dezelfde reden dat ik ze sociaal wenselijk invul: gezeur voorkomen.quote:
Een 8 en een 7,9. Ze waren beiden blij met hun leven, maar vonden dat het altijd beter kon (bijv. stinkend rijk zijn en niet naar school hoeven).quote:Op dinsdag 22 november 2022 16:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik ga het zo even aan m'n eigen kinderen vragen.
Die van mij weigerde laatst naar de schoolarts te gaanquote:Op dinsdag 22 november 2022 16:21 schreef Nijna het volgende:
[..]
Die van mij heeft gewenste antwoorden ingevuld, want ze vond het te privé om de werkelijke antwoorden in te vullen
Dat heeft ze dus wel onderaan als opmerking geschreven.
Wat goed dat ze staat voor wat ze zelf wil en daar standvastig in is!quote:Op woensdag 23 november 2022 10:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die van mij weigerde laatst naar de schoolarts te gaanTijdens gym werd iedereen erheen gestuurd, maar dochter weigerde. En terecht, want ik heb haar dossier al een paar jaar geleden laten sluiten, maar ze zijn daar niet zo heel goed in, kennelijk
![]()
Ik was verbaasd dat ze daar ook zo standvastig in was
Ik vul ze nooit in en mijn jongens ook niet. Dingen zijn totaal ongeschikt voor autisten. Zoals zoveel vragenlijsten overigens.quote:Op dinsdag 22 november 2022 15:46 schreef Viv het volgende:
[..]
![]()
Beterschap voor je zoon en check-up-ze voor jezelfquote:Op donderdag 24 november 2022 08:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Dacht ik dinsdag zoon 1 dagje thuis te houden vanwege wat keelpijn. Hij is nog thuis vanwege ergere keelpijn, hoesten en snotGeen koorts gelukkig.
Had ie net van zn verjaardagsgeld/bolbonnen de nieuwe Pokémongame besteld dus die vermaakt zich wel
En ik mag zo naar de praktijk ondersteuner bij de ha voor een checkup en bloeduitslagen.
Dankquote:Op donderdag 24 november 2022 09:10 schreef Nijna het volgende:
[..]
Beterschap voor je zoon en check-up-ze voor jezelf
Ja, is dat fijn? Ik zie heel erg verschillende reviews en daarom heb ik het nog niet geprobeerd.quote:Op donderdag 24 november 2022 21:12 schreef MaJo het volgende:
Een aantal maanden geleden werd de Stoov aangeraden (ik geloof door @:miss_sly) en ik wil diegene toch wel even bedanken voor deze fantastische tipin plaats van met mijn badjas aan zit ik nu heerlijk te warmen onder een dekentje. Absolute aanrader voor de koukleum!
Nu nog goede sloffen en ik ben compleet
Ja heerlijkquote:Op donderdag 24 november 2022 22:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Ja, is dat fijn? Ik zie heel erg verschillende reviews en daarom heb ik het nog niet geprobeerd.
Zal vast ook fijn zijnquote:Op donderdag 24 november 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Je kunt het ook proberen met een elektrische deken van de HEMA voor 25E
Die gaat bij ons nu de tweede winter in, ideaal ding. Niet voor mij overigens want ik ben niet de koupieperd hier in huisquote:Op donderdag 24 november 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:
Je kunt het ook proberen met een elektrische deken van de HEMA voor 25E
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |