Ik ga niet klikken.quote:Op zaterdag 12 november 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wagner deed dit in Syrië ook, de Hammer of Vengeance. Op handen, voeten of hoofden.
Ziek hè.
Lees het maar. De spoiler met het commentaar van Wagner. Want voor het filmpje moet je daarna nog doorklikken.quote:
Ja, had het gelezen. Die gasten zijn een stel psychos die het geluk hebben een uniform te dragen zodat ze wegkomen met dit soort shit. The absolute worst in war.quote:Op zondag 13 november 2022 00:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Lees het maar. De spoiler met het commentaar van Wagner. Want voor het filmpje moet je daarna nog doorklikken.
Ga niet zomaar zo'n filmpje hier posten.
Russkiy mir.quote:Op zondag 13 november 2022 00:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, had het gelezen. Die gasten zijn een stel psychos die het geluk hebben een uniform te dragen zodat ze wegkomen met dit soort shit. The absolute worst in war.
Wagner mag van mij helemaal naar de tering gebombardeerd worden. Tot de laatste man.quote:Op zondag 13 november 2022 00:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Russkiy mir.
Of Pax Russica.
Wagner is ook onderdeel van de Russische cultuur.
Ik ken dat filmpje helaasquote:Op zaterdag 12 november 2022 23:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Wagner deed dit in Syrië ook, de Hammer of Vengeance. Op handen, voeten of hoofden.
Ziek hè.
En die baas van Wagner, Yevgeny Prigozhin, is momenteel de tegenkracht tegen Shoigu.quote:Op zondag 13 november 2022 00:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ken dat filmpje helaas
Syrische deserteur of zo, bewerkt met voorhamers
Arme drommel.
Wagner doet niks onder voor IS vwb wreedheid
Teringlijers
Die gasten gun je de meest verschrikkelijke dood.quote:Op zondag 13 november 2022 00:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Wagner mag van mij helemaal naar de tering gebombardeerd worden. Tot de laatste man.
Die gast zit onder de SS en nazi tattoosquote:Op zondag 13 november 2022 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En die baas van Wagner, Yevgeny Prigozhin, is momenteel de tegenkracht tegen Shoigu.
Prigozhin wil heel graag Shoigu buiten werking stellen en zelf minister van defensie worden. Of hoger. De plek van Poetin innemen.
Ontzettend ziek land is dat.
Kan me niet voorstellen dat hij die positie kan krijgen. Gast is een fucking psycho. Denk dat zelfs voor Russische politici dat een stap te ver is.quote:Op zondag 13 november 2022 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
En die baas van Wagner, Yevgeny Prigozhin, is momenteel de tegenkracht tegen Shoigu.
Prigozhin wil heel graag Shoigu buiten werking stellen en zelf minister van defensie worden. Of hoger. De plek van Poetin innemen.
Ik hoop het maar ik sta echt nergens meer van te kijken in Rusland. Je merkt sowieso dat de hardliners steeds meer macht krijgen.quote:Op zondag 13 november 2022 01:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij die positie kan krijgen. Gast is een fucking psycho. Denk dat zelfs voor Russische politici dat een stap te ver is.
Prigozhin heeft in het westen bijna de status van oorlogsmisdadiger. Net als kadirov.quote:Op zondag 13 november 2022 01:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat hij die positie kan krijgen. Gast is een fucking psycho. Denk dat zelfs voor Russische politici dat een stap te ver is.
Nee, dat was een acteur ofzo.quote:Op zondag 13 november 2022 01:07 schreef quirina het volgende:
Is dat die gast die zo hard “GOIDAAA” riep?
Hij heeft wel smaak met dat jachtquote:Op zondag 13 november 2022 00:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Hmmm...ik zie juist de strijd tussen hardliners en moderates harder worden, niet dat de hardliners meer macht krijgen. Maar ik kan ernaast zitten.quote:Op zondag 13 november 2022 01:06 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik hoop het maar ik sta echt nergens meer van te kijken in Rusland. Je merkt sowieso dat de hardliners steeds meer macht krijgen.
De Oekraïeners zouden wel gek zijn, in het zuiden is de modder niet zo'n probleem, de Russen moeten zich niet kunnen versterken en bovendien moet de aandacht in het westen niet teveel verslappen. Kortom, het devies is doorvechten.quote:
De mobilisatie komt door de constante kritiek van de hardliners. Poetin zit eigenlijk in een spagaat waar hij niet snel meer uitkomt. Vorige maand waren wat hardliners opgepakt maar tot die tijd konden ze makkelijk kritiek geven dat Rusland harder moest vechten meer moest doen en natuurlijk constant zeiken over de nucleaire dreiging enzovoort.quote:Op zondag 13 november 2022 01:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hmmm...ik zie juist de strijd tussen hardliners en moderates harder worden, niet dat de hardliners meer macht krijgen. Maar ik kan ernaast zitten.
Gezien het doorslaande succes van de eerste mobilisatie denk ik nietvdat ze weg zullen komen met een hardere mobilisatie. Ze komen er tot nu grotendeels mee weg, maar ooit houdt dat op natuurlijk. Misschien ben ik naïef, maar ik heb het gevoel dat die hardliners een hard schreeuwende minderheid is, met slechts een paar man op posities van invloed.quote:Op zondag 13 november 2022 01:28 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De mobilisatie komt door de constante kritiek van de hardliners. Poetin zit eigenlijk in een spagaat waar hij niet snel meer uitkomt. Vorige maand waren wat hardliners opgepakt maar tot die tijd konden ze makkelijk kritiek geven dat Rusland harder moest vechten meer moest doen en natuurlijk constant zeiken over de nucleaire dreiging enzovoort.
Ik heb er voorlopig een hard hoofd in dat het minder wordt met de hardliners zeker als je de stukken ziet die hier gepost worden van de Russische tv waar veel hardliners makkelijk en veel kritiek kunnen hebben. Je moet het wel heel bond maken om verbannen te worden wat er met 1 gebeurde tot nu toe.
Dat laatste klopt. ongeveer 30% is voor de oorlog 20% tegen maar de grootste meerderheid 50% maakt het niet uit zolang ze maar met rust worden gelaten. Dat is de spagaat waar Poetin in zit want hij moet die 30% en 50% tevreden houden maar dat kan niet samen. Daarom zeggen ook veel dat Poetin het verdrag met het volk heeft geschonden door zijn mobilisatie. Veel Russen vonden het niet erg dat hij corrupt was zolang hij maar voor rust en stabiliteit zorgde en dat is nu ook weg. Ook merk je dat aan waar de mobilisatie vooral heeft plaats gevonden. De regio's met veel etnische minderheiden waren de lul In Moskou en St-Petersburg is amper gemobiliseerd.quote:Op zondag 13 november 2022 01:39 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gezien het doorslaande succes van de eerste mobilisatie denk ik nietvdat ze weg zullen komen met een hardere mobilisatie. Ze komen er tot nu grotendeels mee weg, maar ooit houdt dat op natuurlijk. Misschien ben ik naïef, maar ik heb het gevoel dat die hardliners een hard schreeuwende minderheid is, met slechts een paar man op posities van invloed.
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom denk ik dat Prigozhin geen kans maakt op een politieke positie. Dan is die stabiliteit helemaal weg imho. Putin heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanouvreerd met deze oorlogquote:Op zondag 13 november 2022 01:47 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. ongeveer 30% is voor de oorlog 20% tegen maar de grootste meerderheid 50% maakt het niet uit zolang ze maar met rust worden gelaten. Dat is de spagaat waar Poetin in zit want hij moet die 30% en 50% tevreden houden maar dat kan niet samen. Daarom zeggen ook veel dat Poetin het verdrag met het volk heeft geschonden door zijn mobilisatie. Veel Russen vonden het niet erg dat hij corrupt was zolang hij maar voor rust en stabiliteit zorgde en dat is nu ook weg. Ook merk je dat aan waar de mobilisatie vooral heeft plaats gevonden. De regio's met veel etnische minderheiden waren de lul In Moskou en St-Petersburg is amper gemobiliseerd.
Veel Rusland kenners die ik volg zeggen dat je er niet gek van moet staan te kijken dat er eerst nog een hardliner aan de macht komt als Poetin weg is. Maar we gaan het zien in de toekomst maar de schade die Rusland voor zich zelf heeft gecreëerd zullen ze nog decennia last van hebben denk ik. Want hun invloedsfeer ligt ook compleet aan puin op dit moment.quote:Op zondag 13 november 2022 01:53 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Daarom denk ik dat Prigozhin geen kans maakt op een politieke positie. Dan is die stabiliteit helemaal weg imho. Putin heeft zichzelf in een onmogelijke positie gemanouvreerd met deze oorlog
He he eindelijk. Tenenkrommend ouderwets zijn dat soort opmerkingen. Dat soort "wijsheid" was relevant 500+ jaar geleden, toen de helft van je leger op tijd terug moest naar hun boerderij, om te oogsten. En er in de winter geen/weinig eten was voor mens en paard. En aanvoer van voorraden gerekend werden in weken/maanden in plaats van uren/dagen.quote:
Dat is waarschijnlijk de luchtvaartbasis die de Russen aan het ontruimen waren of al ontruimt is.quote:Op zondag 13 november 2022 00:15 schreef ExTec het volgende:
Ze laten er geen gras over groeien. Het nieuwe bereik van de HIMARS/M270 MLRS.
[ twitter ]
Ja, we hebben gezien hoe goed de Russische opmars richting Kiev verliep in februari/maart... En ja, dat was voor enorm deel te danken aan het jaargetijde en de begaanbaarheid van het terrein.quote:Op zondag 13 november 2022 02:48 schreef oheng het volgende:
[..]
He he eindelijk. Tenenkrommend ouderwets zijn dat soort opmerkingen. Dat soort "wijsheid" was relevant 500+ jaar geleden, toen de helft van je leger op tijd terug moest naar hun boerderij, om te oogsten. En er in de winter geen/weinig eten was voor mens en paard. En aanvoer van voorraden gerekend werden in weken/maanden in plaats van uren/dagen.
https://www.ft.com/content/8c1bcb80-e5ff-47be-bf93-9533e5a66da2quote:“Certainly it is crucial to advance swiftly in liberating occupied territory because there is a sense that changes in the weather will limit further active military actions in this region,” said Ihor Romanenko, a former deputy head of Ukraine’s general staff.
Honderd procent dat deze gast een day-drinker is (geworden).quote:Op zaterdag 12 november 2022 20:11 schreef capricia het volgende:
Hebben jullie de meltdown van opper-propagandist Solovyev al gezien? Zijn reactie op Kherson is priceless. Wat een nederlaag![]()
Hij begint zelfs te schreeuwen. Want ze vechten tegen heel de NAVO.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |